Skocz do zawartości

Pojemność pralki


Recommended Posts

Napisano
Powiedzcie mi jaką macie pojemność pralki? Jaka waszym zdaniem jest optymalna dla 3 osób? Mam mało miejsca w łazience i potrzebuję małej pralki, ale z drugiej strony nie chcę nastawiać prania kilka razy dziennie. Co mi radzicie?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Taka pralka nie zajmuje dużo miejsca na szerokość,tylko na wysokość-to jest istotna sprawa. A jaki budżet posiadasz na zakup nowej pralki?
Napisano
Ja kiedyś miałam 10 kg - co prawda przy dwóch osobach ale nigdy nie była zapełniona... Teraz mam 7 kg - i małe dziecko. Jest wystarczająca... Zwróć lepiej uwagę na wielkość drzwiczek - coby móc swobodnie np koc włożyć... i programy energooszczędne.
  • 2 miesiące temu...
  • 7 miesiące temu...
Napisano
Wszystko zależy od tego ile miejsca posiadasz. Jeżeli więcej to spokojnie możesz kupić pralkę ładowana z booku,od dołu. A jeżeli mniej to fajnie sprawdzi się pralka z ładowaniem prania od góry.
Napisano
Cytat

Wszystko zależy od tego ile miejsca posiadasz. Jeżeli więcej to spokojnie możesz kupić pralkę ładowana z booku,od dołu.


Takiej to jeszcze nie widziałem icon_eek.gif
Możesz rozwinąć ta myśl.
Napisano (edytowany)
Cytat

Wszystko zależy od tego ile miejsca posiadasz. Jeżeli więcej to spokojnie możesz kupić pralkę ładowana z booku,od dołu. A jeżeli mniej to fajnie sprawdzi się pralka z ładowaniem prania od góry.


icon_idea.gif ... to te najnowszej generacji ?

Cytat

Takiej to jeszcze nie widziałem icon_eek.gif
Możesz rozwinąć ta myśl.


Cytat

też jestem ciekawa icon_biggrin.gif


Cytat

no to jest nas już 3.... tongue.gif


Cytat

Komputer mi się zagrzał od szukania – jestem 4 icon_rolleyes.gif


... odwraca się je bokiem do frontu ... a jeżeli od dołu to poprostu do góry nogami icon_lol.gif ... albo robimy "podkop" icon_lol.gif icon_wink.gif icon_rolleyes.gif

Cytat

A są takie z e-booku?


Stasiu ... takie są tylko z "Eurołazienek" ... mają wyłączność icon_lol.gif icon_wink.gif Edytowano przez Chef Paul (zobacz historię edycji)
Gość gawel
Napisano
Kiedyś w podnajętym mieszkaniu używaliśmy pralki 3,5kg Candy tego typu ale starszy model http://www.ceneo.pl/2815077s. Jej atutami były: szybkość prania oraz małe zużycie energii i wody oraz proszku. Wizualnie przypomina to pralkę dla lalek ale jest wbrew pozorom skuteczna i pakowna.
Dodatkową kwestia przy pralkach o dużych ładownościach jest miejsce do suszenia prania Wyjmiesz 10kg mokrych rzeczy i gdzie to rozwiesisz?
Następna kwestia która przemawia za małą pralką to segregowanie prania, łatwiej nazbierać 3kg białych rzeczy niż 10, nie ma co się oszukiwać że duże pralki poza wielodzietnymi rodzinami pracują na pusto a to nie jest ekonomicznie uzasadnione.
Napisano
Sama prawda. Mam "wąskogabarytówkę" (33cm głębokości) na 4,5 kg.
Jak pacholąt w domu nie ma mnogo... w zupełności wystarcza, a pranie i tak trzeba zbierać.
Napisano
Cytat

Ja mam 6kg i moglaby byc mniejsza, bo faktycznie czasami trudno zebrac tyle prania. Nie mam tylko problemu z czarnymi rzeczami...



Mam pralkę BOSCH Maxx z automatyką wagowa 1-6 kg.Ile ci się uzbiera tyle wykrywa i pierze w odpowiedniej ilości wody maksymalnie 6 kg .Chodzi bezawaryjnie już z 9-10 lat.
Napisano
Cytat

Mam pralkę BOSCH Maxx z automatyką wagowa 1-6 kg.Ile ci się uzbiera tyle wykrywa i pierze w odpowiedniej ilości wody maksymalnie 6 kg .Chodzi bezawaryjnie już z 9-10 lat.



Gratuluje! icon_smile.gif Mnie nie bylo stac na taka. Mam zwyklego siemensa.
Napisano
Cytat

Mam pralkę BOSCH Maxx z automatyką wagowa 1-6 kg.Ile ci się uzbiera tyle wykrywa i pierze w odpowiedniej ilości wody maksymalnie 6 kg .Chodzi bezawaryjnie już z 9-10 lat.


Też mam pralke Bosch Maxx 11lat,zero rdzy na obudowie ,jedynie co wymieniłem to pompę za całe 60zł (uszkodziły ją monety ,szpilki itp)

Cytat

Gratuluje! icon_smile.gif Mnie nie bylo stac na taka. Mam zwyklego siemensa.


Bosch i Simens to w zasadzie jedna firma i jakość, z tym że Simens jest ciut droższy.
Napisano
Cytat

Gratuluje! Mnie nie bylo stac na taka. Mam zwyklego siemensa.



Pralka dobrej firmy przeżyje 2 - 3 tanie pralki ,podsumowując wychodzi taniej w dłuższym okresie eksploatacji .
Napisano
to już tylko mit
nie ma już dobrego sprzętu, każda firma tnie koszty

dobrze jest mieć starszy sprzęt i o niego dbać, bo to on będzie bardziej niezawodny od nowego z tej samej firmy
Napisano
Cytat

to już tylko mit
nie ma już dobrego sprzętu, każda firma tnie koszty

dobrze jest mieć starszy sprzęt i o niego dbać, bo to on będzie bardziej niezawodny od nowego z tej samej firmy


Nie przesadzajmy są jeszcze narzędzia i urządzenia które się starzeją razem z nami.
A co do spadku jakości .

Wina leży po stronie kupujących ,którzy na siłę szukają tańszego sprzętu a to nie pozwala zastosować odpowiednich materiałów i odpowiedniej grubości blachy a trzeba utrzymać się na rynku.

Większość urządzeń i większość prac przy montażu wykonywana jest przez maszyny (roboty) więc robocizna nie ma tu już takiego znaczenia jak pół wieku temu .

Relatywnie czym tańszy produkt tym słabsze i cieńsze materiały więc szybsze zużycie i większa awaryjność.
Napisano
w dodatku z Chin (te półprodukty lub produkty)
jednakże kiedyś mialo się pewność, że kupując drogie kupuje się i jakość, obecnie nie ma takiego przełożenia, na szajs można trafić i u renomowanego dostawcy (być może i dlatego, że kiedyś dobre to było to "zwykłe", tylko kupione w Pewexie lub przywiezione z zachodu)
Napisano
Cytat

Pralka dobrej firmy przeżyje 2 - 3 tanie pralki ,podsumowując wychodzi taniej w dłuższym okresie eksploatacji .



Nawet zakladajac, ze to prawda, jak ktos ma NAPRAWDE ograniczony budzet to stoi przed wyborem pralka - brak pralki a nie pralka na 5 lat - pralka na 20. Syty glodnego nie zrozumie... Uwazam, ze trzeba po prostu zrobic research, (przydaja sie tu tez testy konsumenckie) i wybrac najlepsza (dla mnie to oznaczalo najbardziej ekonomiczna) w swoim przedziale cenowym. Dlugo bylam nakrecona na najlepszy sprzet, a na samym koncu kupilam np. piekarnik, plyte i zmywarke za cene jednego wypasionego piekarnika, ktory poczatkowo planowalam kupic.
Napisano
Cytat

Nawet zakladajac, ze to prawda, jak ktos ma NAPRAWDE ograniczony budzet to stoi przed wyborem pralka - brak pralki a nie pralka na 5 lat - pralka na 20. Syty glodnego nie zrozumie... Uwazam, ze trzeba po prostu zrobic research, (przydaja sie tu tez testy konsumenckie) i wybrac najlepsza (dla mnie to oznaczalo najbardziej ekonomiczna) w swoim przedziale cenowym. Dlugo bylam nakrecona na najlepszy sprzet, a na samym koncu kupilam np. piekarnik, plyte i zmywarke za cene jednego wypasionego piekarnika, ktory poczatkowo planowalam kupic.



No nie za bardzo rozumiem bo pralkę brałem na raty .
Napisano
Cytat

No nie za bardzo rozumiem bo pralkę brałem na raty .



Uwierz, ze sa osoby tak splukane, ze nikt im nawet na raty nic nie da. Po co sie licytowac? Z tego, co zauwazylam im wieksza pojemnosc tym drozsza pralka i jesli faktycznie ma automatyke wagowa i stac nas na nia, to go ahead - to idealna sytuacja, ale brac np. 7 kg pralke przy 2 osobach w domu to czysty nonsens chyba, ze sie lubi sponsorowac wodociagi...
Napisano
Cytat

Uwierz, ze sa osoby tak splukane, ze nikt im nawet na raty nic nie da. Po co sie licytowac? Z tego, co zauwazylam im wieksza pojemnosc tym drozsza pralka i jesli faktycznie ma automatyke wagowa i stac nas na nia, to go ahead - to idealna sytuacja, ale brac np. 7 kg pralke przy 2 osobach w domu to czysty nonsens chyba, ze sie lubi sponsorowac wodociagi...



Nie chcę nikogo zadręczyć moja pralka akurat pracuje na 4 osoby . Jak dla Ciebie to wystarczy pralka :

http://allegro.pl/pralka-bosch-maxx-4-40cm...1696076815.html

Automatyka wagowa (1-4kg)

Ciekawe że ta siwa guma (rękaw) wytrzymuje tyle lat ,pamiętam naszą 1 pralkę Polar PS 663 Bio rękaw po 2-3 latach albo się przetarł od wirującego prania albo spękał od proszku .
Napisano
Cytat

dobrze jest mieć starszy sprzęt i o niego dbać, bo to on będzie bardziej niezawodny od nowego z tej samej firmy



co racja to racja ...
mam pralkę ładowaną od góry Whirlpool , ładowność 5kg ( jak dla mnie optymalnie) - kupioną około 10 lat temu... nie była jakoś specjalnie droga ... ilość programów wystarczająca....
do czego zmierzam : przez te 10 lat nie zepsuła się ani jeden raz ...
jeden jedyny raz wezwany został fachman - i było to wtedy kiedy stała dłuższy czas nieużywana (2 lata)- trzeba było ją tylko przeczyścić i nasmarować to i owo ... zastartowała od strzału po tym zabiegu który miał miejsce 3 lata temu - i do dziś działa jak nówka ...
właśnie ostatnio rozmyślałam nad wymianą pralki na jakiś nowszy model - ale w kontekście tego co przeczytałam, to poczekam chyba aż ją coś trafi ze starości i dopiero wtedy kupię nową...
Napisano
Zeby jeszcze byly jakies reguly... Moja mama ma Amike, ktora ma dobre 12 lat albo i wiecej i dziala bez zarzutu, a wszedzie slysze, ze Amica to szajs, ktorego trzeba unikac. Z kolei mojej kumpeli szlag trafil wypasionego Boscha albo Siemensa (nie pamietam) z indukcyjnym silnikiem po 3 miesiacach uzytkowania, niestety kupila go uzywanego w komisie i gwarancja zdazyla sie skonczyc. Chyba nie musze dodawac, ze naprawa sie nie oplacala...
Napisano (edytowany)
Cytat

To napiszcie jakie firmy są na 5 lat a jakie na 20 i każdy zainteresowany będzie miał pojęcie tak icon_smile.gif


Pralki na max 5lat Amika ładowana od góry , Indesit z badziewnymi bębnami (plastykowe tuleje mocujące łożyska bębna),pralki na 20 lat Miele Edytowano przez mariusz05 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 2.   Sander Standard Alu (płyta z folią aluminiową): W tym systemie rura grzewcza leży w styropianowym rowku, a na całej powierzchni płyty znajduje się cienka warstwa laminowanej folii aluminiowej. Folia ma za zadanie rozprowadzić ciepło z rury na boki, aby ogrzać powierzchnię między rurami. Jej skuteczność jest jednak ograniczona przez jej grubość – jest bardzo cienka. Działa, ale transfer ciepła z rury do płyty i na jej powierzchnię nie jest idealny.   System z radiatorami (płytami aluminiowymi): W tym rozwiązaniu w rowkach styropianu umieszcza się specjalnie wyprofilowane, znacznie grubsze (ok. 0,5 mm) płyty aluminiowe. Rura jest w nie wciśnięta, co zapewnia niemal idealny, maksymalny styk na dużym fragmencie jej obwodu. Taka płyta działa jak radiator – bardzo skutecznie "wysysa" ciepło z rury i rozprowadza je na swojej dużej powierzchni. Taki system jest w stanie przekazać do wylewki i podłogi trochę więcej ciepła przy tej samej temperaturze zasilania. Jest to rozwiązanie po prostu wydajniejsze.     Trudny temat, chyba nieopłacalne i prawdopodobnie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.   Nie powinien Pan traktować zakupu płyt Sandera jako błędu. To jest standardowy, popularny system, który w ocieplonym budynku sprawdza się dobrze. W Pana przypadku jego niższa (w porównaniu do radiatorów) efektywność jest po prostu brutalnie obnażana przez ogromne zapotrzebowanie budynku na ciepło.   Patrząc na przedstawiony problem z perspektywy ekonomicznej, optymalna strategia działania wydaje się jasna.   Należy zakończyć montaż ogrzewania podłogowego w oparciu o zakupiony system płyt Sander, a w następnej kolejności potraktować priorytetowo termomodernizację budynku. .   Takie podejście przynosi podwójną korzyść: po pierwsze, unika Pan strat finansowych, wykorzystując posiadany materiał. Po drugie, inwestycja w termomodernizację szybko się zwróci dzięki znacznemu ograniczeniu strat ciepła.      
    • 1.   Różnica temperatur (delta T) na poziomie 3°C na belkach rozdzielacza. W teorii, dla ogrzewania podłogowego za optymalną uznaje się deltę w przedziale 5-8°C. Pana wynik jest poniżej tego zakresu i wbrew pozorom, w tej konkretnej sytuacji, nie świadczy to dobrze o pracy instalacji.   Niska różnica temperatur między zasilaniem a powrotem oznacza, że woda przepływająca przez pętlę grzewczą nie zdążyła oddać wystarczająco dużo ciepła do podłogi. Woda wraca na rozdzielacz prawie tak samo ciepła, jak z niego wypłynęła. Może to wynikać z dwóch głównych przyczyn, zbyt szybkiego przepływu czynnika grzewczego oraz podłoga nie była w stanie "odebrać" więcej ciepła.   W Pana przypadku najprawdopodobniej mamy do czynienia z połączeniem obu tych czynników.   System grzewczy "próbuje" wtłoczyć więcej ciepła w podłogę (stąd wysoka temperatura zasilania), ale ta, z powodu dużych strat, nie jest w stanie go zakumulować. Woda krąży więc w obiegu, oddając tylko niewielką część swojej energii, a reszta wraca do kotła.   Proszę spróbować delikatnie zmniejszyć przepływ na rotametrze dla tej  pętli. Należy to robić stopniowo, np. o 0,2-0,4 l/min i odczekać kilka godzin na stabilizację systemu. Celem jest sprawdzenie, czy delta T wzrośnie (np. do 5-7°C). Jeśli tak, oznaczać to będzie, że woda ma więcej czasu na oddanie ciepła. Proszę jednak pamiętać, że w warunkach dużych strat ciepła efektem może być niewielki spadek temperatury.   1.5-metrowy odcinek do pokoju jest cieplejszy, to jest normalne. Na tak krótkim odcinku strata ciepła z  rury PEX jest minimalna. Dopiero na dużej powierzchni w pokoju następuje właściwa wymiana ciepła.   Zasadą, której należy się trzymać, jest utrzymywanie optymalnej różnicy temperatur (ΔT) w przedziale 5-8°C. Jeśli pomieszczenie wciąż pozostaje niedogrzane, jest to jednoznaczny sygnał, że wydajność systemu podłogowego jest zbyt niska, by pokryć straty ciepła generowane przez budynek. W tej sytuacji niezbędne jest przeprowadzenie termomodernizacji (izolacja ścian, wymiana okien), która ograniczy ucieczkę ciepła i sprawi, że istniejący system podłogowy bez problemu poradzi sobie z ogrzaniem budynku.       
    • Przepisy narzucają minimalny przekrój kanału (np. 196 cm², co odpowiada kanałowi 14x14 cm). Nie można więc po prostu zbudować węższego kanału, wentylacyjnego, równoważąc przepływ średnicą.    Poprzez częściowe przymknięcie (zastosowanie dławika) w kanale o zbyt silnym ciągu, zwiększylibyśmy opór w tym kanale. Skutkowałoby to zmniejszeniem ilości przepływającego powietrza i teoretycznie pozwoliłoby na zrównanie jego wydajności z kanałami słabszymi murowanymi.   Mimo że teoria brzmi sensownie, w praktyce stosowanie dławików do  regulacji wentylacji grawitacyjnej jest zdecydowanie odradzane i uznawane za błąd w sztuce budowlanej.   Kluczem jest projektowanie zrównoważonego systemu, a nie dokładanie jednego bardziej sprawnego przewodu wentylacyjnego.
    • Zgodnie z polskimi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, minimalna długość kanału wentylacji grawitacyjnej, liczona od kratki wentylacyjnej do wylotu ponad dach, powinna wynosić od 2,5 do 3 metrów. Źródła podają również, że dla zapewnienia optymalnej wydajności, wysokość ta powinna wynosić co najmniej 4 metry.   Przepisy dotyczące minimalnej wysokości kominów wentylacyjnych  powstawały w czasach, gdy dominującą technologią były murowane, nieocieplone kominy. Inżynierowie i prawodawcy opierali się na dekadach obserwacji i obliczeń dla tych właśnie, "klasycznych" rozwiązań. Minimalna wysokość została ustalona jako bezpieczny margines, który gwarantował wytworzenie minimalnego, stabilnego ciągu w różnych, także niesprzyjających warunkach:   Należy pamiętać, że wszystkie kanały wentylacyjne w jednym systemie grawitacyjnym powinny mieć zbliżoną długość. Znaczne różnice mogą prowadzić do zakłóceń w działaniu, gdzie dłuższe kanały o silniejszym ciągu mogą "wysysać" powietrze z krótszych, powodując ciąg wsteczny.   Wentylacja grawitacyjna w domu to system naczyń połączonych, potrzebny jest też nawiew świeżego powietrza, żeby można było usunąć zużyte. Zasada równowagi: Aby system działał poprawnie, wszystkie kanały wywiewne powinny mieć zbliżoną siłę ciągu. Zastosowanie jednego, bardzo sprawnego (ocieplonego, z mniejszymi oporami przepływu) kanału w systemie z innymi, (murowanymi) mniej sprawnymi, może pogorszyć działanie w tej części  wentylacji! Przepisy nie nadążają za technologią: Prawo budowlane często jest aktualizowane wolniej, niż rozwija się technologia. Minimalna wysokość pozostaje w przepisach jako uniwersalna, bezpieczna wartość gwarantująca działanie systemu w każdych warunkach, niezależnie od użytej technologii.  Ocieplony kanał jest sprawniejszy, ale przepisy pozostają konserwatywne. Co więcej, jego wysoka sprawność, jeśli nie będzie  zrównoważona w całym systemie, może prowadzić do problemów z działaniem wentylacji.
    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...