Skocz do zawartości

Co sadzicie o systemie Thermomur(pustaki styropianowe)?


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Cytat

Swoją drogą, ile oporu cieplnego daje nam te 5cm styropianu od wewnątrz?


Proszę na to popatrzyć inaczej - od tyłu. O ile stopni będą chłodniejsze ciężkie konstrukcje, fundamenty, grunt pod domem. Ile kosztuje ogrzanie o jeden stopień i utrzymanie tego przez zimę - muru, fundamentu, gruntu.. Ile łatwiej będzie programować ogrzewanie. Edytowano przez T. Brzęczkowski (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

wolfik36 ja się już zdecydowałem i będę budował z Thermomuru. Informacje tą podałem jako ciekawostkę. Zważ na to jednak, że może być w tym coś prawdy. Beton mógł Ci się wydawać twardy i suchy, ale chyba nie jest człowiek gołym okiem stwierdzić ile jeszcze wilgoci technologicznej w nim zostało. Zważ na to, że dom po budowie, nieraz i rok minie zanim całą tą wilgoć z budowy odprowadzi z przegród.

Swoją drogą, ile oporu cieplnego daje nam te 5cm styropianu od wewnątrz?



Nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie. Ale mogę jedynie potwierdzić, że dom już z dachem sezonował jedną zimę bez mieszkańców z pracującym co. A a na koniec lata się wprowadziliśmy.
A patrząc na inne technologie i tynki cementowo wapienne, niektórzy twierdzą, że takie ściany powinny sezonować się min 6 miesięcy.

A pana TB nie chcemy w tym temacie bo znowu zacznie cytować książki i swoje beznadziejne wywody jaki to on fachowiec z dyplomem.
Napisano (edytowany)
Nie chcę też by ktoś pisał, że w przypadku ścian z .... nie występuje w nich temperatura np. + 10st. C
Zwilgocenie 4-5% nie da się zmierzyć bez aparatury, lub w przypadku styropianu – ważenia!
Organoleptycznie takie zawilgocenie to zupełnie sucha ściana a fizycznie to znaczy spadek oporu cieplnego!
Bardzo proste badania ( ważenie określonej ilości styropianu pobranego ze ściany ) pokazują, że zawilgocenie z roku na rok jest wyższe ( choć przyrost jest coraz mniejszy)
Nie widzę też powodu, dlaczego o tym nie pisać!!?? Szanowny Pan sprzedaje w/w „ścianę”?
I dlaczego pisze Pan w liczbie mnogiej? Edytowano przez T. Brzęczkowski (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Nie chcę też by ktoś pisał, że w przypadku ścian z .... nie występuje w nich temperatura np. + 10st. C
Zwilgocenie 4-5% nie da się zmierzyć bez aparatury, lub w przypadku styropianu – ważenia!
Organoleptycznie takie zawilgocenie to zupełnie sucha ściana a fizycznie to znaczy spadek oporu cieplnego!
Bardzo proste badania ( ważenie określonej ilości styropianu pobranego ze ściany ) pokazują, że zawilgocenie z roku na rok jest wyższe ( choć przyrost jest coraz mniejszy)
Nie widzę też powodu, dlaczego o tym nie pisać!!?? Szanowny Pan sprzedaje w/w „ścianę”?
I dlaczego pisze Pan w liczbie mnogiej?



Nie mówiłem , że się zacznie, a wystarczy wejść na www.thermodom.pl i wszystko jasne.
A nie znowu się wymądrzać. Piszą ludzi, którzy chcą zrobić coś samemu, bez "doświadczenia" tych wszystkich mądrych naszych budowlańców. Nie wszyscy naczytali się tych mądrości, oczekują na poradę kogoś kto już to ma i potrafi podpowiedzieć. I ta informacja nie musi być podana w sposób książkowy.


"ü punkt rosy - brak kondensacji pary wodnej w normalnych warunkach pracy ściany"

Napisano
Cytat

I ta informacja nie musi być podana w sposób książkowy.

Dla mnie może być jedno zdanie, nie cała książka – dlaczego:
Cytat

nie występuje w nich temperatura np. + 10st. C

czyli punkt rosy dla powietrza wewnętrznego?
Napisano
Cytat

Dla mnie może być jedno zdanie, nie cała książka – dlaczego:
czyli punkt rosy dla powietrza wewnętrznego?




Chyba teraz się dogadaliśmy.
Oto właśnie chodzi w tym forum
Pozdrawiam
  • 1 rok temu...
Napisano
witam
jak tam wybudowany juz ten dom ze styropianu?
a co sadzicie o styropianie w srodku sciany jak tu:http://www.m3system.pl/
swoja droga ten termomur itp. wg mnie niczym sie nie rozni blokom z wielkiej plyty , ktore teraz sie ociepla styropianem.
zasada sciany taka sama zewn styropian a w srodku beton ze zbrojeniem - nie taniej by bylo takie plyty z lat 80-ycg zamowic i stawiac chalupe?
mikroklimat masakra jak pamietam z lat mlodosci mieszkania na 10 pietrze takiego bloku , latem zaduch i gorac mimo pootwieranych okien a zima zimnawo - teraz mieszkam w starym budownictwie z cegly o grubych murach bez zadnych styropianow i latem jak sie wchodzi po pracy doma to przyjemny chlodek.
zastanawiam sie nad budowa prefabrykowanego drewnianego labo z keramzytobetonu (wyglada jak te plyty z lat 80 -ch ale nie jest z betonu tylko glownie z keramzytu z domieszka piasku i cementu jako spoiwa)
co sadzicie?
Napisano
wystarczy do takiego domu z thermomuru dać wentylację mechaniczną i wszystko jest ok icon_smile.gif
Napisano
Po pierwsze trzeba trochę poczytać i popytać.
Po drugie tynki wewnętrzne (w moim przypadku płyty gk) tworzą doskonały klimat. Jeżeli powietrze jest wilgotne to wchłaniają wilgoć, jeżeli suche to ją oddają. Po trzecie nie potrzebna jest wentylacja mechaniczna jeżeli zachowane są podstawowe zasady prawidłowo funkcjonującej wentylacji grawitacyjnej. Wielka płyta nie maiła styropianu od środka, który utrzymuje (nie pozwala uciec) ciepło.

W domu mieszka się bardzo dobrze i przyjemnie. Prawidłowe wietrzenie domu nie pozwala na jakieś nienormalne sytuacje. Nie mam rekuperatora - nie nie żałuję. Teraz to już będzie trzecia zima w tym domu.

Pozdrawiam
Napisano
masz rację wolfik, prawidłowo wykonana wentylacja grawitacyjna też da rade, tyle że...rzadko jest prawiłowo wykonana...a na blokach na 10 piętrze latem na pewno nie będzie dobrze działać...a zimą aż za dobrze...
Napisano (edytowany)
i tak i nie
tak naprawdę, to wentylacja grawitacyjna latem często działa kaprawo jeżeli w ogóle działa
na szczęście działa dobrze (powinna) zimą, kiedy jest najbardziej potrzebna

w starych 10-cio piętrowcach kanały wentylacyjne były zbiorcze co 2 kondygnacje - to plus i minus (cug mógł być większy, ale zaburzany był często przez podpięte okapy)
w nowych - każdy lokal na oddzielny pion, tu jest problem innego rodzaju - ostatnie kondygnacje mają najkrótszy kanał, co powoduje, że cug nie zawsze jest dostateczny
wskazuje się tu potrzebę wykonania większego otworu wentylacyjnego (wiadomo - wstawia się kratki, a te redukują przekrój roboczy) oraz, że długość kanału to minimum minimorum 2m (niektórzy twierdzą, ze 3m)
jest na to rozwiązanie - turbowenty montowane na końcu kanału wentylacyjnego mieszkań ostatniej kondygnacji
one wspomagają działanie natury całkiem sprawnie

niestety u nas pomija się "sztukę" projektowania wentylacji grawitacyjnej, nikt tego nie robi i nie zwraca uwagi na poprawność takiego rozwiązania, vide wątek o pokoju kąpielowym, tam kanał jest otwarty praktycznie przed drzwiami, co może spowoduje, że powietrze od drzwi "poleci" wprost do kanału, pomijając wnękę z całością łazienki
moim zdaniem kanał powinien być umieszczony zawsze po jak największej przekątnej do drzwi
tam - dochodzi jeszcze okno, drzwi do tego pokoju kąpielowego, który ma drzwi balkonowe
ja tam nie widzę poprawnego działania wentylacji grawitacyjnej przy takim umieszczeniu kanału, bez wsparcia mechanicznego i/lub być może relokacji otworu wlotowego, wentylowanie całości może być utrudnione

to tak OT, ale siakoś takoś dopadły mnie przemyślenia głębokie, które często nachodzą w trakcie pobytu w pewnym przybytku

były poprawki ortograficze - słabym w tej materii Edytowano przez Barbossa (zobacz historię edycji)
Napisano
Warto zapamiętać !!!!!!!!


Cytat

...niestety u nas pomija się "sztukę" projektowania wentylacji grawitacyjnej, nikt tego nie robi i nie zwraca uwagi na poprawnośćtakiego rozwiązania, .....


Napisano
Cytat

długośc kanału to ninimum minimorum 2m (niektórzy twierdzą, ze 3m)
jest na to rozwiązanie - turbowenty nontowane na końcu kanału wentylacyjnego mieszkań ostatniej kondygnacji
one wspomagają działanie natury całkiem sprawnie

Możesz bliżej określić jak to funkcjonuje i ile kanałów went. można podpiąć pod jeden taki?
Dużemu ktoś zapodał takie rozwiązanie jako właśnie wspomaganie dla grawitacji i zbieram wszelkie info.
Albo podrzuć jakiego dobrego linka...sie ładnie uśmiecham icon_biggrin.gif
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Drewno ,Ceramika ,Silikaty: Wyroby Wapienno-Piaskowe jest jeszcze kilka innych icon_smile.gif

Np.Taki ,
http://www.ziegel-eder.de/Polski/material.html

Od zewnątrz to jeszcze rozumiem.
Styropian jest materiałem (wytworzonych sztucznie przez człowieka i niewystępujących w naturze) izolacyjnym otrzymywanym przez spienienie polistyrenu.Polistyren stanowi podstawę wielu tworzyw sztucznych.To może z butelek po napojach postawić dom ?


Masz bardzo głupie rozumowanie. Człowiek w ponad 60% jest złożony z wody i rozpływasz się? Może parujesz? Nie myl z poceniem.
  • 2 lata temu...
Napisano
Witam,

Mieszkam w takim domu od 15 lat, budowany jeszcze przez mojego ojca technologią TERMOMUR 5-15-5 cm.
Ogólnie bardzo przyjemnie się mieszka, latem trzyma chłód, zimą trzyma ciepło:)

Nie przenosi dźwięków, obok u sąsiada mamy czynne lodowisko pod namiotem do godzinny 22. Na lodowisku idzie non stop RMF na maxa, w domu cichutko.

Nie ma problemu z wilgocią, chociaż nie ma wentylacji mechanicznej, tylko grawitacyjną.

Sam planuję budowę domu, myślę o styropianie 400 z grafitem, oczywiście wentylacja mechaniczna.
Chciałbym wybudować dom energooszczędny lub najlepiej pasywny, jak portfel pozwoli to koniecznie z odzyskiem wody deszczowej i szarej.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Nie przenosi dźwięków, obok u sąsiada mamy czynne lodowisko pod namiotem do godzinny 22. Na lodowisku idzie non stop RMF na maxa, w domu cichutko.



No w to jest mi trudno uwierzyć... icon_smile.gif Teoretycznie tak lekka konstrukcja powinna puszczać fale dźwiękowe na potęgę i powinieneś mieć w domu dyskotekę przy tym rmfie do 22 :P Pod względem akustyki to z pewnością nie jest poziom silikatu albo ceramiki poryzowanej zalanej zaprawą (tam RW ściany dochodzi do 60 db). Czy ktoś wie może jaka jest izolacyjność akustyczna dla pustaków styropianowych? W materiałach jakoś tego nie mogę znaleźć, więc domyślam się, że nie jest to najmocniejsza strona tego systemu :P Co mnie specjalnie nie dziwi, bo izolacyjność aku zależy przecież od masy ściany, a ta jest z pewnością wielokrotnie większa dla silki czy ceramiki.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...