Skocz do zawartości

Co sadzicie o systemie Thermomur(pustaki styropianowe)?


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Cytat

Swoją drogą, ile oporu cieplnego daje nam te 5cm styropianu od wewnątrz?


Proszę na to popatrzyć inaczej - od tyłu. O ile stopni będą chłodniejsze ciężkie konstrukcje, fundamenty, grunt pod domem. Ile kosztuje ogrzanie o jeden stopień i utrzymanie tego przez zimę - muru, fundamentu, gruntu.. Ile łatwiej będzie programować ogrzewanie. Edytowano przez T. Brzęczkowski (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

wolfik36 ja się już zdecydowałem i będę budował z Thermomuru. Informacje tą podałem jako ciekawostkę. Zważ na to jednak, że może być w tym coś prawdy. Beton mógł Ci się wydawać twardy i suchy, ale chyba nie jest człowiek gołym okiem stwierdzić ile jeszcze wilgoci technologicznej w nim zostało. Zważ na to, że dom po budowie, nieraz i rok minie zanim całą tą wilgoć z budowy odprowadzi z przegród.

Swoją drogą, ile oporu cieplnego daje nam te 5cm styropianu od wewnątrz?



Nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie. Ale mogę jedynie potwierdzić, że dom już z dachem sezonował jedną zimę bez mieszkańców z pracującym co. A a na koniec lata się wprowadziliśmy.
A patrząc na inne technologie i tynki cementowo wapienne, niektórzy twierdzą, że takie ściany powinny sezonować się min 6 miesięcy.

A pana TB nie chcemy w tym temacie bo znowu zacznie cytować książki i swoje beznadziejne wywody jaki to on fachowiec z dyplomem.
Napisano (edytowany)
Nie chcę też by ktoś pisał, że w przypadku ścian z .... nie występuje w nich temperatura np. + 10st. C
Zwilgocenie 4-5% nie da się zmierzyć bez aparatury, lub w przypadku styropianu – ważenia!
Organoleptycznie takie zawilgocenie to zupełnie sucha ściana a fizycznie to znaczy spadek oporu cieplnego!
Bardzo proste badania ( ważenie określonej ilości styropianu pobranego ze ściany ) pokazują, że zawilgocenie z roku na rok jest wyższe ( choć przyrost jest coraz mniejszy)
Nie widzę też powodu, dlaczego o tym nie pisać!!?? Szanowny Pan sprzedaje w/w „ścianę”?
I dlaczego pisze Pan w liczbie mnogiej? Edytowano przez T. Brzęczkowski (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Nie chcę też by ktoś pisał, że w przypadku ścian z .... nie występuje w nich temperatura np. + 10st. C
Zwilgocenie 4-5% nie da się zmierzyć bez aparatury, lub w przypadku styropianu – ważenia!
Organoleptycznie takie zawilgocenie to zupełnie sucha ściana a fizycznie to znaczy spadek oporu cieplnego!
Bardzo proste badania ( ważenie określonej ilości styropianu pobranego ze ściany ) pokazują, że zawilgocenie z roku na rok jest wyższe ( choć przyrost jest coraz mniejszy)
Nie widzę też powodu, dlaczego o tym nie pisać!!?? Szanowny Pan sprzedaje w/w „ścianę”?
I dlaczego pisze Pan w liczbie mnogiej?



Nie mówiłem , że się zacznie, a wystarczy wejść na www.thermodom.pl i wszystko jasne.
A nie znowu się wymądrzać. Piszą ludzi, którzy chcą zrobić coś samemu, bez "doświadczenia" tych wszystkich mądrych naszych budowlańców. Nie wszyscy naczytali się tych mądrości, oczekują na poradę kogoś kto już to ma i potrafi podpowiedzieć. I ta informacja nie musi być podana w sposób książkowy.


"ü punkt rosy - brak kondensacji pary wodnej w normalnych warunkach pracy ściany"

Napisano
Cytat

I ta informacja nie musi być podana w sposób książkowy.

Dla mnie może być jedno zdanie, nie cała książka – dlaczego:
Cytat

nie występuje w nich temperatura np. + 10st. C

czyli punkt rosy dla powietrza wewnętrznego?
Napisano
Cytat

Dla mnie może być jedno zdanie, nie cała książka – dlaczego:
czyli punkt rosy dla powietrza wewnętrznego?




Chyba teraz się dogadaliśmy.
Oto właśnie chodzi w tym forum
Pozdrawiam
  • 1 rok temu...
Napisano
witam
jak tam wybudowany juz ten dom ze styropianu?
a co sadzicie o styropianie w srodku sciany jak tu:http://www.m3system.pl/
swoja droga ten termomur itp. wg mnie niczym sie nie rozni blokom z wielkiej plyty , ktore teraz sie ociepla styropianem.
zasada sciany taka sama zewn styropian a w srodku beton ze zbrojeniem - nie taniej by bylo takie plyty z lat 80-ycg zamowic i stawiac chalupe?
mikroklimat masakra jak pamietam z lat mlodosci mieszkania na 10 pietrze takiego bloku , latem zaduch i gorac mimo pootwieranych okien a zima zimnawo - teraz mieszkam w starym budownictwie z cegly o grubych murach bez zadnych styropianow i latem jak sie wchodzi po pracy doma to przyjemny chlodek.
zastanawiam sie nad budowa prefabrykowanego drewnianego labo z keramzytobetonu (wyglada jak te plyty z lat 80 -ch ale nie jest z betonu tylko glownie z keramzytu z domieszka piasku i cementu jako spoiwa)
co sadzicie?
Napisano
wystarczy do takiego domu z thermomuru dać wentylację mechaniczną i wszystko jest ok icon_smile.gif
Napisano
Po pierwsze trzeba trochę poczytać i popytać.
Po drugie tynki wewnętrzne (w moim przypadku płyty gk) tworzą doskonały klimat. Jeżeli powietrze jest wilgotne to wchłaniają wilgoć, jeżeli suche to ją oddają. Po trzecie nie potrzebna jest wentylacja mechaniczna jeżeli zachowane są podstawowe zasady prawidłowo funkcjonującej wentylacji grawitacyjnej. Wielka płyta nie maiła styropianu od środka, który utrzymuje (nie pozwala uciec) ciepło.

W domu mieszka się bardzo dobrze i przyjemnie. Prawidłowe wietrzenie domu nie pozwala na jakieś nienormalne sytuacje. Nie mam rekuperatora - nie nie żałuję. Teraz to już będzie trzecia zima w tym domu.

Pozdrawiam
Napisano
masz rację wolfik, prawidłowo wykonana wentylacja grawitacyjna też da rade, tyle że...rzadko jest prawiłowo wykonana...a na blokach na 10 piętrze latem na pewno nie będzie dobrze działać...a zimą aż za dobrze...
Napisano (edytowany)
i tak i nie
tak naprawdę, to wentylacja grawitacyjna latem często działa kaprawo jeżeli w ogóle działa
na szczęście działa dobrze (powinna) zimą, kiedy jest najbardziej potrzebna

w starych 10-cio piętrowcach kanały wentylacyjne były zbiorcze co 2 kondygnacje - to plus i minus (cug mógł być większy, ale zaburzany był często przez podpięte okapy)
w nowych - każdy lokal na oddzielny pion, tu jest problem innego rodzaju - ostatnie kondygnacje mają najkrótszy kanał, co powoduje, że cug nie zawsze jest dostateczny
wskazuje się tu potrzebę wykonania większego otworu wentylacyjnego (wiadomo - wstawia się kratki, a te redukują przekrój roboczy) oraz, że długość kanału to minimum minimorum 2m (niektórzy twierdzą, ze 3m)
jest na to rozwiązanie - turbowenty montowane na końcu kanału wentylacyjnego mieszkań ostatniej kondygnacji
one wspomagają działanie natury całkiem sprawnie

niestety u nas pomija się "sztukę" projektowania wentylacji grawitacyjnej, nikt tego nie robi i nie zwraca uwagi na poprawność takiego rozwiązania, vide wątek o pokoju kąpielowym, tam kanał jest otwarty praktycznie przed drzwiami, co może spowoduje, że powietrze od drzwi "poleci" wprost do kanału, pomijając wnękę z całością łazienki
moim zdaniem kanał powinien być umieszczony zawsze po jak największej przekątnej do drzwi
tam - dochodzi jeszcze okno, drzwi do tego pokoju kąpielowego, który ma drzwi balkonowe
ja tam nie widzę poprawnego działania wentylacji grawitacyjnej przy takim umieszczeniu kanału, bez wsparcia mechanicznego i/lub być może relokacji otworu wlotowego, wentylowanie całości może być utrudnione

to tak OT, ale siakoś takoś dopadły mnie przemyślenia głębokie, które często nachodzą w trakcie pobytu w pewnym przybytku

były poprawki ortograficze - słabym w tej materii Edytowano przez Barbossa (zobacz historię edycji)
Napisano
Warto zapamiętać !!!!!!!!


Cytat

...niestety u nas pomija się "sztukę" projektowania wentylacji grawitacyjnej, nikt tego nie robi i nie zwraca uwagi na poprawnośćtakiego rozwiązania, .....


Napisano
Cytat

długośc kanału to ninimum minimorum 2m (niektórzy twierdzą, ze 3m)
jest na to rozwiązanie - turbowenty nontowane na końcu kanału wentylacyjnego mieszkań ostatniej kondygnacji
one wspomagają działanie natury całkiem sprawnie

Możesz bliżej określić jak to funkcjonuje i ile kanałów went. można podpiąć pod jeden taki?
Dużemu ktoś zapodał takie rozwiązanie jako właśnie wspomaganie dla grawitacji i zbieram wszelkie info.
Albo podrzuć jakiego dobrego linka...sie ładnie uśmiecham icon_biggrin.gif
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Drewno ,Ceramika ,Silikaty: Wyroby Wapienno-Piaskowe jest jeszcze kilka innych icon_smile.gif

Np.Taki ,
http://www.ziegel-eder.de/Polski/material.html

Od zewnątrz to jeszcze rozumiem.
Styropian jest materiałem (wytworzonych sztucznie przez człowieka i niewystępujących w naturze) izolacyjnym otrzymywanym przez spienienie polistyrenu.Polistyren stanowi podstawę wielu tworzyw sztucznych.To może z butelek po napojach postawić dom ?


Masz bardzo głupie rozumowanie. Człowiek w ponad 60% jest złożony z wody i rozpływasz się? Może parujesz? Nie myl z poceniem.
  • 2 lata temu...
Napisano
Witam,

Mieszkam w takim domu od 15 lat, budowany jeszcze przez mojego ojca technologią TERMOMUR 5-15-5 cm.
Ogólnie bardzo przyjemnie się mieszka, latem trzyma chłód, zimą trzyma ciepło:)

Nie przenosi dźwięków, obok u sąsiada mamy czynne lodowisko pod namiotem do godzinny 22. Na lodowisku idzie non stop RMF na maxa, w domu cichutko.

Nie ma problemu z wilgocią, chociaż nie ma wentylacji mechanicznej, tylko grawitacyjną.

Sam planuję budowę domu, myślę o styropianie 400 z grafitem, oczywiście wentylacja mechaniczna.
Chciałbym wybudować dom energooszczędny lub najlepiej pasywny, jak portfel pozwoli to koniecznie z odzyskiem wody deszczowej i szarej.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Nie przenosi dźwięków, obok u sąsiada mamy czynne lodowisko pod namiotem do godzinny 22. Na lodowisku idzie non stop RMF na maxa, w domu cichutko.



No w to jest mi trudno uwierzyć... icon_smile.gif Teoretycznie tak lekka konstrukcja powinna puszczać fale dźwiękowe na potęgę i powinieneś mieć w domu dyskotekę przy tym rmfie do 22 :P Pod względem akustyki to z pewnością nie jest poziom silikatu albo ceramiki poryzowanej zalanej zaprawą (tam RW ściany dochodzi do 60 db). Czy ktoś wie może jaka jest izolacyjność akustyczna dla pustaków styropianowych? W materiałach jakoś tego nie mogę znaleźć, więc domyślam się, że nie jest to najmocniejsza strona tego systemu :P Co mnie specjalnie nie dziwi, bo izolacyjność aku zależy przecież od masy ściany, a ta jest z pewnością wielokrotnie większa dla silki czy ceramiki.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...