hotshot Napisano 20 kwietnia 2010 Udostępnij #1 Napisano 20 kwietnia 2010 Witam, jako że w tym roku mają powstać fundamenty naszego domu mam kilka pytań "fundamentalnych". Czytałem trochę o różnych technologiach i głowa pęka od opinii jaka metoda jest ok. Mam zamiar wykonać wszystko sam, nie jestem budowlańcem ale coś tam wiem, więc sorry za może głupie pytania.... do rzeczy.1. Czy wykonanie fundamentu bez szalunku jest właściwym rozwiązaniem? Glina do 4m.2. Jeżeli bez szalunku to czy trzeba dawać folię pod ławę? i zawijać ją do góry?3. W jaki sposób uzyskuje się wypoziomowanie górnej płaszczyzny ławy skoro nie ma szalunku?Na razie tyle, z góry dzięki Link do komentarza
Gość stach Napisano 20 kwietnia 2010 Udostępnij #2 Napisano 20 kwietnia 2010 Fundamenty, czy ławę?A jak sobie wyobrażasz izolację pionową fundamentów Kopiesz dół, jak zabezpieczasz dno i boki wykopu? Folia - tak mi się wydaje - nie zapewni szczelności i będziesz miał "kapilarną pompę" ??: Link do komentarza
RafalT88 Napisano 20 kwietnia 2010 Udostępnij #3 Napisano 20 kwietnia 2010 Cytat Fundamenty, czy ławę?A jak sobie wyobrażasz izolację pionową fundamentów Kopiesz dół, jak zabezpieczasz dno i boki wykopu? Folia - tak mi się wydaje - nie zapewni szczelności i będziesz miał "kapilarną pompę" ??: Rozwiń Takie rozwiązanie nie jest stosowane chyba zbyt często, choć w artykułach Budujemy Dom można o tym poczytać. W zależności od gruntu można nawet zrezygnować z ław fundamentowych ale to muszą potwierdzić badania inaczej bym nie ryzykował. Nie jestem rasowym budowlańcem więc nie chcę nic sugerować, ale na Twoim miejscu zrobił bym to standardowo: wykop -> ława -> izolacja pozioma -> ściana fundamentowa -> hydroizolacje pozima i pionowa (przy glinie to raczej ciążka izolacja) + ocieplenie. Tak wydaje mi się, że będzie bezpieczniej dla przyszłej eksploatacji. Gorzej jak po czasi okaże się że masz wieczną wilgoć w domu.powodzenia Link do komentarza
dego Napisano 20 kwietnia 2010 Udostępnij #4 Napisano 20 kwietnia 2010 Pytanie zasadnicze to czy pytasz o ławę czy o ścianę fundamentową?Ławę można wylać w ziemi bez szalunku, jeśli grunt jest "trzymający się kupy", ale generalnie lepiej jest to robić w szalunku, pójdzie mniej betonu i napewno będzie lepiej. Na wylaną ławę kładziemy izolację poziomą ławy z papy lub specjalnej folii do izolacji fundamentów (jest bardzo gruba). Nastepnie ściana i tutaj jeśli już wylewana to tylko w szalunek, najczęściej jednak ściana fundamentowa jest murowana z bloczków betonowych.Co do wypoziomowania - w przypadku ławy to jej góra jest pod ziemią więc rozciągasz wypoziomowany sznurek i do niego wylewasz beton. Jak jest ponad ziemię to szalunek i tak musi być więc problemu niema.Generalnie wydaj mi się, że brakuje ci jeszcze troszkę wiedzy.... czytaj, czytaj - wiedza przyjdzie sama. Ja też na początku byłem zielony Link do komentarza
RafalT88 Napisano 20 kwietnia 2010 Udostępnij #5 Napisano 20 kwietnia 2010 Cytat ... Nastepnie ściana i tutaj jeśli już wylewana to tylko w szalunek, najczęściej jednak ściana fundamentowa jest murowana z bloczków betonowych.... Rozwiń Nie do końca jest to prawda, że beton na ściany fundamentowe wylewa się tylko w szalunek. Oczywiście jest to najlepsze rozwiązanie przy tej technologii jednak przy zwartych gruntach dopuszcza się wylanie betonu w wykop wyłożony folią (folia jest konieczna aby beton nie mieszał się z ziemią i nie została odciągnięta woda z betonu - obniża to jego wytrzymałość). Przy takim rozwiązaniu nie wymaga się zbrojenia.Monolityczne ściany fundamentowe Link do komentarza
hotshot Napisano 21 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #6 Napisano 21 kwietnia 2010 Chodzi mi tylko o ławy, ściana będzie z bloczków więc nie ma problemu. Izolacje wszystkie oczywiście też. Link do komentarza
animus Napisano 21 kwietnia 2010 Udostępnij #7 Napisano 21 kwietnia 2010 Cytat Witam, jako że w tym roku mają powstać fundamenty naszego domu mam kilka pytań "fundamentalnych". Czytałem trochę o różnych technologiach i głowa pęka od opinii jaka metoda jest ok. Mam zamiar wykonać wszystko sam, nie jestem budowlańcem ale coś tam wiem, więc sorry za może głupie pytania.... do rzeczy.1. Czy wykonanie fundamentu bez szalunku jest właściwym rozwiązaniem? Glina do 4m.2. Jeżeli bez szalunku to czy trzeba dawać folię pod ławę? i zawijać ją do góry?3. W jaki sposób uzyskuje się wypoziomowanie górnej płaszczyzny ławy skoro nie ma szalunku?Na razie tyle, z góry dzięki Rozwiń 1.Jest ogólnie stosowanym rozwiązaniem zastosuj cement żużlowy a nie popiołowy .2.Nie trzeba nic dawać izolacja pozioma od poziomu ławy ,ława (oczywiście zbrojona )na głębokości 1-1,2m nad poziomem gruntu . Pod ławy 10-15 cm podsypka piaskowa -chudy beton.3.Uzyskuje się poprzez Ławy drutowe ,które wytycza geodeta .(metrówka z długą poziomicą w czasie kopania ), ( kij o odpowiedniej długości podczas zalewania) teraz zamiast drutu stosuje się mocno naciągnięty sznur murarski .Rysunek poglądowyNa rysunku B jest błąd zamiast cyfry 5 powinna być cyfra 4 3 Link do komentarza
dego Napisano 21 kwietnia 2010 Udostępnij #8 Napisano 21 kwietnia 2010 Cytat 3.Uzyskuje się poprzez Ławy drutowe ,które wytycza geodeta .(metrówka z długą poziomicą w czasie kopania ), ( kij o odpowiedniej długości podczas zalewania) teraz zamiast drutu stosuje się mocno naciągnięty sznur murarski . Rozwiń Odonośnie tego punktu to u mnie było akurat tak, że geodeta wyznaczył "poziom zero" i naniósł go w kilku miejscach na paliki, później tylko sznurek między tymi punktami i od nich odpowiednio niżej poziom. Link do komentarza
dego Napisano 21 kwietnia 2010 Udostępnij #9 Napisano 21 kwietnia 2010 Cytat Nie do końca jest to prawda, że beton na ściany fundamentowe wylewa się tylko w szalunek. Oczywiście jest to najlepsze rozwiązanie przy tej technologii jednak przy zwartych gruntach dopuszcza się wylanie betonu w wykop wyłożony folią (folia jest konieczna aby beton nie mieszał się z ziemią i nie została odciągnięta woda z betonu - obniża to jego wytrzymałość). Przy takim rozwiązaniu nie wymaga się zbrojenia.Monolityczne ściany fundamentowe Rozwiń Widziałeś kiedyś ścianę fundamentową kończącą się poniżej poziomu gruntu? Ja nie. Dlatego napisałem, że w szalunek bo zawsze coś wystaje ponad poziom terenu i to musi być w szalunku. Oczywiście część tej ściany która jest w ziemi nie musi mieć szalunku. Dodatkowo wylewanie ściany fundamentowej do gruntu praktycznie nie daje możliwości izolacji przeciwwilgociowej ani cieplnej co jest już błędem. Link do komentarza
hotshot Napisano 21 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #10 Napisano 21 kwietnia 2010 Cytat 1.Jest ogólnie stosowanym rozwiązaniem zastosuj cement żużlowy a nie popiołowy .2.Nie trzeba nic dawać izolacja pozioma od poziomu ławy ,ława (oczywiście zbrojona )na głębokości 1-1,2m nad poziomem gruntu . Pod ławy 10-15 cm podsypka piaskowa -chudy beton.3.Uzyskuje się poprzez Ławy drutowe ,które wytycza geodeta .(metrówka z długą poziomicą w czasie kopania ), ( kij o odpowiedniej długości podczas zalewania) teraz zamiast drutu stosuje się mocno naciągnięty sznur murarski .Na rysunku B jest błąd zamiast cyfry 5 powinna być cyfra 4 Rozwiń Ok, dzięki, coś konkretnego.A jak się wyrównuje górną powierzchnię ławy? czy beton jest na tyle płynny że sam się wyrówna? Czy podczas zalewania trzeba go wibrować? Link do komentarza
bajbaga Napisano 21 kwietnia 2010 Udostępnij #11 Napisano 21 kwietnia 2010 Cytat Widziałeś kiedyś ścianę fundamentową kończącą się poniżej poziomu gruntu? Ja nie. Dlatego napisałem, że w szalunek bo zawsze coś wystaje ponad poziom terenu i to musi być w szalunku. Rozwiń To ściana fundamentowa, nie może być z bloczków, tylko musi być wylewana z betonu? Ciekawe teorie Waść głosisz. Link do komentarza
Deamos Napisano 21 kwietnia 2010 Udostępnij #12 Napisano 21 kwietnia 2010 Tez mam teren gliniasty i lawy byly lane do gruntu bez zadnej folii. Ma to duzo zalet - mniej kopania, nie trzeba desek i szalowac, nie ruszany grunt jest mocniejszy, szybciej, taniej Link do komentarza
animus Napisano 21 kwietnia 2010 Udostępnij #13 Napisano 21 kwietnia 2010 Cytat Ok, dzięki, coś konkretnego.A jak się wyrównuje górną powierzchnię ławy? czy beton jest na tyle płynny że sam się wyrówna? Czy podczas zalewania trzeba go wibrować? Rozwiń Możesz zaciągnąć pacą styropianową .Wibrowany beton wibratorem pogrążanym ładniej się rozleje w poziomie ,lepiej otuli pręty (bardziej zabezpieczy przed korozją) i będzie mocniejszy . Link do komentarza
hotshot Napisano 21 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #14 Napisano 21 kwietnia 2010 Czyli plan jest taki:1. Zbieram ziemię pod dom do poziomu górnej płaszczyzny ławy2. Kopię wykopy pod wymiar ławy 60x40cm + 10 cm na podsypkę (na podstawie ław drutowych)3. Zarzucam podsypkę4. Wkładam zbrojenie podparte np. kawałkami bloczków betonowych (pręty mają wychodzić na rogach z ławy do ściany fundamentowej?)5. Zalewam betonem, wibrując go6. Podlewanie betonu7. Izolacja pozioma ławy (papa, itp.)8. Bloczki9. Izolacje pozioma i pionowa ścian fundamentowychPominąłem coś? Jeżeli ktoś ma jakieś rady praktyczne to chętnie je przyjmę Link do komentarza
dego Napisano 21 kwietnia 2010 Udostępnij #15 Napisano 21 kwietnia 2010 Cytat To ściana fundamentowa, nie może być z bloczków, tylko musi być wylewana z betonu? Ciekawe teorie Waść głosisz. Rozwiń Czytałeś ze zrozumieniem moje wcześniejsze wypowiedzi? Akurat ta odnosiła się do opcji ściany wylewanej z betonu, wcześniej natomiast napisałem: Cytat Nastepnie ściana i tutaj jeśli już wylewana to tylko w szalunek, najczęściej jednak ściana fundamentowa jest murowana z bloczków betonowych. Rozwiń Link do komentarza
dego Napisano 21 kwietnia 2010 Udostępnij #16 Napisano 21 kwietnia 2010 Cytat Czyli plan jest taki:1. Zbieram ziemię pod dom do poziomu górnej płaszczyzny ławy2. Kopię wykopy pod wymiar ławy 60x40cm + 10 cm na podsypkę (na podstawie ław drutowych)3. Zarzucam podsypkę4. Wkładam zbrojenie podparte np. kawałkami bloczków betonowych (pręty mają wychodzić na rogach z ławy do ściany fundamentowej?)5. Zalewam betonem, wibrując go6. Podlewanie betonu7. Izolacja pozioma ławy (papa, itp.)8. Bloczki9. Izolacje pozioma i pionowa ścian fundamentowychPominąłem coś? Jeżeli ktoś ma jakieś rady praktyczne to chętnie je przyjmę Rozwiń Plan moim zdaniem ok.Co do rad:- podsypka to oczywiście wiesz, że kruszywo wymieszane z cementem na sucho. Warto to delikatnie polać wodą (np z konewki) żeby związało. Może to być też słaby beton zamiast suchej podsypki (B7,5 lub B10 jeśli z betoniarni). W każdym przypadku dopiero jak stwardnieje to wylewasz właściwy beton ławy- ława nie łączy się żadnym elementem zbrojenia ze ścianą fundamentową - chyba, że masz w projekcie napisane, ze powinna się łączyć w którymś miejscu. Zresztą jak ściana z bloczków to nawet nie widzę możliwości połączenia, bo jak.- naprawdę warto wibrować beton, pomijając inne zalety to też o wiele łatwiej wyrównać powierzchnię wibrowanego betonu Link do komentarza
animus Napisano 21 kwietnia 2010 Udostępnij #17 Napisano 21 kwietnia 2010 Cytat Czyli plan jest taki:1. Zbieram ziemię pod dom do poziomu górnej płaszczyzny ławy2. Kopię wykopy pod wymiar ławy 60x40cm + 10 cm na podsypkę (na podstawie ław drutowych)3. Zarzucam podsypkę4. Wkładam zbrojenie podparte np. kawałkami bloczków betonowych (pręty mają wychodzić na rogach z ławy do ściany fundamentowej?)5. Zalewam betonem, wibrując go6. Podlewanie betonu7. Izolacja pozioma ławy (papa, itp.)8. Bloczki9. Izolacje pozioma i pionowa ścian fundamentowychPominąłem coś? Jeżeli ktoś ma jakieś rady praktyczne to chętnie je przyjmę Rozwiń 1.Zbierasz humus (czarna ziemia ) bezwzględnie w całości aż do gliny , jeżeli jest jeszcze co zbierać , zbierasz ginę na głębokość podsypki posadzki ,jeżeli wykopiesz wnętrze aż do ław będziesz musiał kupić piasek i zasypać środek ścian z powrotem aż do ławy a tak zasypiesz tylko przy ścianach i podsypkę pod posadzkę .Oszczędzaj kasiorę dopiero zaczynasz walkę . 3.i zagęszczasz np. polewasz wodą 4.A jak masz zbrojenie pokazane w projekcie ?7.Papa termozgrzewalna Link do komentarza
vega1 Napisano 21 kwietnia 2010 Udostępnij #18 Napisano 21 kwietnia 2010 Cytat - naprawdę warto wibrować beton, pomijając inne zalety to też o wiele łatwiej wyrównać powierzchnię wibrowanego betonu Rozwiń czy wibrator to to samo urządzenie co zacieraczka którą jeździ się po płycie? Czy jakieś inne ustrojstwo bo już się od jakiegoś czasu zastanawiam... Link do komentarza
daggulka Napisano 22 kwietnia 2010 Udostępnij #19 Napisano 22 kwietnia 2010 Cytat czy wibrator to to samo urządzenie co zacieraczka którą jeździ się po płycie? Czy jakieś inne ustrojstwo bo już się od jakiegoś czasu zastanawiam... Rozwiń wibrator to takie cuś do betonu na prąd co wibruje układając cząsteczki jak trza ....są i powierzchniowe o których piszesz:i takie których końcówke wkładasz do świeżego betonu ...... te są bardziej powszechne na budowach ..... Link do komentarza
hotshot Napisano 22 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #20 Napisano 22 kwietnia 2010 Cytat 4.A jak masz zbrojenie pokazane w projekcie ? Rozwiń Zbrojenie jest opisane tak: pręty fi12, 2 dołem, 2 górą w narożach, otulina min. 5cm, przęsła co 25 cm z pręta fi6. Pod kominy zbrojenie dołem, siatka z prętów fi 8, oczko 15cmJeszcze takie pytanko, jak przyjeżdża grucha z betonem, to lepiej żeby była z pompą i wężem czy może z podajnikiem taśmowym (taką mam w okolicy niedrogo). Link do komentarza
brzoza Napisano 22 kwietnia 2010 Udostępnij #21 Napisano 22 kwietnia 2010 Cytat ... lepiej żeby była z pompą i wężem czy może z podajnikiem taśmowym (taką mam w okolicy niedrogo). Rozwiń trudno jest oceniac na odległość jaką masz mozliwość wjazdu gruszką na dwa przeciwległe krańce fundamentu lecz jesli masz - wystarczy tańsza wersja / z podajnikiem taśmowym/p.s.ja wylewałem fundament prosto w grunt zarówno ławe jak i ścianę /tzw. ławościana/ jednoczesnie, do poziomu gruntu następnie "małe szalowanie" ponad teren i dolewka betonu cały fundament mam monolityczny Link do komentarza
hotshot Napisano 22 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #22 Napisano 22 kwietnia 2010 Cytat trudno jest oceniac na odległość jaką masz mozliwość wjazdu gruszką na dwa przeciwległe krańce fundamentu lecz jesli masz - wystarczy tańsza wersja / z podajnikiem taśmowym/p.s.ja wylewałem fundament prosto w grunt zarówno ławe jak i ścianę /tzw. ławościana/ jednoczesnie, do poziomu gruntu następnie "małe szalowanie" ponad teren i dolewka betonu cały fundament mam monolityczny Rozwiń Do fundamentów grucha spokojnie dojedzie z każdej strony.Dawałeś folię od dołu ławy? Link do komentarza
brzoza Napisano 22 kwietnia 2010 Udostępnij #23 Napisano 22 kwietnia 2010 Cytat ...Dawałeś folię od dołu ławy? Rozwiń nie dawałem,obaj mamy glinę, a wiadomo że glina /nawet nie wypalona stosowana była dawniej m.in. na naczynia gliniane czyli jest to materiał zwięzły i prawie nieprzepuszczalny /nawet jesli mleczko cementowe wypłynie na zewnatrz /pod wpływem wibrowania/, to beton wcale nie stanie sie słabszy ale zrobi sie szczelniejszy czyli mniej nasiakliwy p.s.obecnie "projektowane" marki betonu na ławy mają tak duża wytrzymałośc na sciskanie ze jest to i tak wielokrotnie wytrzymałośc wieksza niz scian z porowatego /na ogół jak pumeks/ ytonga czy porothermui nawet gdyby połowa zaczynu cementowego wyciekło to i tak nic wielkiego sie nie zdarzy ważnejsza jest wytrzymałość gruntu pod ławą ... Link do komentarza
animus Napisano 22 kwietnia 2010 Udostępnij #24 Napisano 22 kwietnia 2010 Cytat Zbrojenie jest opisane tak: pręty fi12, 2 dołem, 2 górą w narożach, otulina min. 5cm, przęsła co 25 cm z pręta fi6. Pod kominy zbrojenie dołem, siatka z prętów fi 8, oczko 15cmJeszcze takie pytanko, jak przyjeżdża grucha z betonem, to lepiej żeby była z pompą i wężem czy może z podajnikiem taśmowym (taką mam w okolicy niedrogo). Rozwiń Jeżeli gruszka dojedzie z każdej strony to taniej z podajnikiem Narożnik trzeba dozbroić dwoma prętami fi 12 zagiętymi pod kontem 90st. przywiązanymi drutem wiązałkowym wewnątrz belek od zewnętrznej strony narożnika .Zbrojenie narożnika 2 Link do komentarza
hotshot Napisano 22 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #25 Napisano 22 kwietnia 2010 Cytat Jeżeli gruszka dojedzie z każdej strony to taniej z podajnikiem Narożnik trzeba dozbroić dwoma prętami fi 12 zagiętymi pod kontem 90st. przywiązanymi drutem wiązałkowym wewnątrz belek od zewnętrznej strony narożnika . Rozwiń O, to jest cenna informacja, wielkie dzięki.Dziś widziałem ławy na działce niedaleko mojej. Bez szalunku, była już papa. Równo to było względnie, trochę fale i poziomy pewnie też na "oko". Widać że gleba pozwala na takie manewry, też zaryzykuję bez szalowania. Link do komentarza
Orestes Napisano 23 kwietnia 2010 Udostępnij #26 Napisano 23 kwietnia 2010 co do punktu 4 to ja nie bede podpieral bo w tych miejscach beton nie obejmie pretow i lawa nie bedzie jednolitaprzerzuce sobie przez lawe metrowe kantowki i na nich podwiesze zbrojenie a przy okazji beda mi one wyznaczaly gorny poziom lawy Link do komentarza
hotshot Napisano 26 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #27 Napisano 26 kwietnia 2010 Kanalizę, wodę, prąd, gaz, itp. wprowadza się przez ścianę fundamentową tak? Link do komentarza
brzoza Napisano 26 kwietnia 2010 Udostępnij #28 Napisano 26 kwietnia 2010 - kanalize przez- wode przepusciłem pod ławą- prąd /mam ze słupa/ wogóle nie ingeruje z fundamentem Link do komentarza
hotshot Napisano 26 kwietnia 2010 Autor Udostępnij #29 Napisano 26 kwietnia 2010 Cytat - kanalize przez- wode przepusciłem pod ławą- prąd /mam ze słupa/ wogóle nie ingeruje z fundamentem Rozwiń To wodę kładłeś przed zalaniem ławy czy po? Link do komentarza
brzoza Napisano 27 kwietnia 2010 Udostępnij #30 Napisano 27 kwietnia 2010 pod ławe połozyłem tylko rurę osłonową /fi 100 mm/po ok roku odkopałem i wprowadziłem rurę PE fi 32 mm do budynku Link do komentarza
hotshot Napisano 11 lipca 2010 Autor Udostępnij #31 Napisano 11 lipca 2010 Odświeżając temat, jeżeli wykop pod ławę wyłożę folią to czy jest sens dawania podsypki z chudziaka? Link do komentarza
hotshot Napisano 21 października 2010 Autor Udostępnij #32 Napisano 21 października 2010 Ciągnąc dalej temat, mam już bloczki posmarowanie dysperbitem i chcę położyć styropian. Czym go najlepiej przykleić? słyszałem że można dysperbitem, czy klej do styropianu będzie lepszy? Poradźcie bo w sobotę chcę ruszyć z robotą Link do komentarza
animus Napisano 21 października 2010 Udostępnij #33 Napisano 21 października 2010 Cytat Ciągnąc dalej temat, mam już bloczki posmarowanie dysperbitem i chcę położyć styropian. Czym go najlepiej przykleić? słyszałem że można dysperbitem, czy klej do styropianu będzie lepszy? Poradźcie bo w sobotę chcę ruszyć z robotą Rozwiń Na placki klejem do styropianu ,poniżej gruntu ziemia sama dociśnie i nie ma konieczności w ogóle kleić.https://forum.budujemydom.pl/fundamenty-na-...;st=50&st=0 Link do komentarza
ewamariusz Napisano 2 kwietnia 2011 Udostępnij #34 Napisano 2 kwietnia 2011 Witam. I jak Ci poszło poziomowanie wylanych fundamentów? Ja mam podobnie, okazało się, że jak wykopaliśmy ręcznie pod fundamenty do piasek występuje może na powierzchni 30% a reszta kopana w glinie i nic sie nie obsypuje. Sam się zastanawiam czy lać bez szalunków/musiałbym jeszcze poszerzyć wykop gdybym chciał wstawić szalunki/ jednak martwi mnie to wypoziomowanie tego fundamentu, aby nie było za bardzo krzywo. Jak byście radzili Pozdrawiam Link do komentarza
Barbossa Napisano 2 kwietnia 2011 Udostępnij #35 Napisano 2 kwietnia 2011 Cytat Witam. I jak Ci poszło poziomowanie wylanych fundamentów? Ja mam podobnie, okazało się, że jak wykopaliśmy ręcznie pod fundamenty do piasek występuje może na powieżchni 30% a reszta kopana w glinie i nic sie nie obsypuje. Sam się zastanawiam czy lać bez szalunków/musiałbym jeszcze poszerzyć wykop gdybym chciał wstawić szalunki/ jednak martwi mnie to wypoziomowanie tego fundamentu, aby nie było za bardzo krzywo. Jak byście radzili Pozdrawiam Rozwiń 1 Link do komentarza
ewamariusz Napisano 2 kwietnia 2011 Udostępnij #36 Napisano 2 kwietnia 2011 Dzisiaj cały dzień kopałem, także o Wielki wybacz, ale mogłeś coś doradzić a nie zajmować sięortografią. Poprawiłem Link do komentarza
krzysiek Napisano 2 kwietnia 2011 Udostępnij #37 Napisano 2 kwietnia 2011 zauważyłem jakieś dziwne, wielkie, czerwone "żet" - czy to spóźniony prima aprilis czy analfabetyzm? Link do komentarza
ewamariusz Napisano 7 kwietnia 2011 Udostępnij #38 Napisano 7 kwietnia 2011 A może ktoś coś w temacie powie? Link do komentarza
Barbossa Napisano 8 kwietnia 2011 Udostępnij #39 Napisano 8 kwietnia 2011 tysiące domów stoi na fundamentach lanych w gruntmoże się okreś o co konkretnie Ci chodzi?o poziomowanie?a szalunek to jak wypoziomujesz?masz operat geodezyjny, naniesione na ławicach osie i rzędną?to szlaufwaga i wionajlepiej kawałki zbrojenia zabite w grunt na właściwy poziom, bo potem tego nawet wyciągać nie trzebaa jak lubisz wypas to wypożycz niwelator laserowy - banalnie prosto oznacza się poziomy (nawet samemu), lub niwelator, ale to już potrzebne dwie osobyw glinę możesz bez folii, w piasek folię daj, ot cała mecyja Link do komentarza
daggulka Napisano 8 kwietnia 2011 Udostępnij #40 Napisano 8 kwietnia 2011 Cytat A może ktoś coś w temacie powie? Rozwiń W temacie - fundament mam lany w grunt , bez szałunku - szalowalismy tylko w miejscach gdzie powstały obsuwy , nie wykładałam folią. A co konkretnie chcesz wiedzieć? Link do komentarza
ewamariusz Napisano 8 kwietnia 2011 Udostępnij #41 Napisano 8 kwietnia 2011 Witam. Tak jak wcześniej napisałem, chciałbym wiedzieć jak wypoziomować fundamenty lane do ziemi bez szalunków, aby nie trzeba było kombinować przy bloczkach z poziomem. Barbossa już mnie naprowadził, dzięki. Daggulka dzięki za zainteresowanie, jak masz inny pomysł jak złapać poziom to pisz. Pozdrawiam Link do komentarza
daggulka Napisano 9 kwietnia 2011 Udostępnij #42 Napisano 9 kwietnia 2011 Cytat jak masz inny pomysł jak złapać poziom to pisz. Rozwiń u mnie były sznureczki rozwieszone na tym co geodeta postawił i zaznaczył i do tych sznureczków murarze poziomowali fundament ... Link do komentarza
ewamariusz Napisano 9 kwietnia 2011 Udostępnij #43 Napisano 9 kwietnia 2011 Witam. Tak sobie właśnie zrobiłem. Dzięki Pozdrawiam Link do komentarza
profihouse Napisano 18 kwietnia 2011 Udostępnij #44 Napisano 18 kwietnia 2011 Ciekawe historie tu opisujecie. Brak izolacji, brak zbrojenia, postawiono tysiące domów w ten sposób.A po pewnym czasie ludzie narzekają że im ściany pękają czy wilgoć się pojawia. Link do komentarza
Barbossa Napisano 18 kwietnia 2011 Udostępnij #45 Napisano 18 kwietnia 2011 weź się porządnie praśnij z plaskacza i obudź, boś chyba zaspany Link do komentarza
jaki_jan Napisano 19 kwietnia 2011 Udostępnij #46 Napisano 19 kwietnia 2011 Cytat Ciekawe historie tu opisujecie. Brak izolacji, brak zbrojenia, postawiono tysiące domów w ten sposób.A po pewnym czasie ludzie narzekają że im ściany pękają czy wilgoć się pojawia. Rozwiń No własnie i dlatego ja postawilbym fundamenty ale dużo mniej pracochłonne Pustaki szalunkowe są też narożnikowe więc robocizna Ci taniej wyjdzie! Link do komentarza
Draagon Napisano 20 kwietnia 2011 Udostępnij #47 Napisano 20 kwietnia 2011 Cytat No własnie i dlatego ja postawilbym fundamenty ale dużo mniej pracochłonne Pustaki szalunkowe są też narożnikowe więc robocizna Ci taniej wyjdzie! Rozwiń Serio z tymi pustakami szalunkowymi taniej wychodzi ? Link do komentarza
riko Napisano 21 kwietnia 2011 Udostępnij #48 Napisano 21 kwietnia 2011 My też myśleliśmy o pustakach (szczególnie keramzytowych). Wykonanie fundamentu, przy sprawnej ekipie, jest faktycznie szybsze, ale ich główną wadą jest słaba termoizolacyjność. Na stronie Praktech-u jest kalkulator cenowy. Nie zawiera wprawdzie wszystkich opcji wykonania, ale ma za to moduł kalkulujący straty ciepła przez fundament. Rozważyliśmy i zdecydowaliśmy się na technologię "szalunku XPS". Mamy mało kasy i niewiele czasu. Fundament będziemy wykonywać "gospodarczo". Szalunek XPS jest najszybszy i daje w przyszłości spore oszczędności, szczególnie przy ogrzewaniu LPG - a tak będzie u nas. Jedyną jego wadą jest pewien reżim technologiczny, który trzeba zachować, ale byliśmy na budowie gdzie go stosowali i myślę, że damy radę. Link do komentarza
Barbossa Napisano 21 kwietnia 2011 Udostępnij #49 Napisano 21 kwietnia 2011 a jakie są te spore, znaczy się ile? Link do komentarza
krzysiek29 Napisano 21 kwietnia 2011 Udostępnij #50 Napisano 21 kwietnia 2011 jak macie mało kasy to nie budujcie Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się