Skocz do zawartości

Dziennik PeZeta


Recommended Posts

Cytat

A jak jest z przyjmowaniem kolorów bo szpachlówka którą miałem raczej średnio przyjmowała kolor i pozostawała dużo jaśniejsza niż reszta deski. Malowałem impregnatem


Bo nie wszystkie szpachlówki przyjmują kolor. To czy farbę przyjmuje trzeba sprawdzić przed zakupem.

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Jani, obrazek nie wskoczył był i w ciemno mus zgadywać...
Fafkulce?

Lub sauna.


Próbowałem otworzyć ale wyskoczył mi komunikat, że wysłałem link do strony do której administrator nie pozwala linkować. Czyli tylko trzeba czekać jak Jani uchyli rąbka tajemnicy co to był za obrazek icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Dziwy panowie, dziwy. Ja dalej widzę co kleiłem.

Zaraz coś pokombinuję.

Może w opcji kopiuj/wklej zadziała

http://nakoksie.pl/wp-content/uploads/2014...w-7-600x436.jpg


Dziwy Jani, dziwy bo ja chcąc otworzyć ten link pokazał mi się komunikat "403-Dostęp zabroniony/Forbidden....
Dostęp do strony lub folderu, który chcesz odwiedzić, został zabroniony przez administratora lub serwer.
Kliknij cofnij aby powrócić do poprzedniej strony..."
Będziesz musiał to własnymi słowami opisać co ten link przedstawiał icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
WENTYLACJA
Nawiewno-wywiewna z odzyskiem ciepła.

Tak się zastanawiam... czy takie rozwiązanie jest poprawne?
Kubatura wentylowana to 330m3.
Przyjąłem ilości powietrza usuwanego wg norm (chyba) i nawiewanego tak mniej więcej koło tego co być powinno (chyba)
i chyba w ilościach lekko maksymalnych.

Parter:


Poddasze:


Moje wątpliwości budzi... nic nie budzi moich wątpliwości. Nie wiem, najprościej rzecz ujmując, nic o rzeczonym temacie, poza tym, że wiem że maks. prędkość przepływu powinna być < 5m/s. Przyjąłem maks = 3m/s.

Centrala - najprawdopodobniej będzie to Luna.
Rury ogacę i owinę stretchem.
Nie liczyłem spadków ciśnień, ponieważ sądzę, że przy moich długościach kanałów (maks około 10m) raczej mija się to z celem.

Chyba.

edit: kolorki Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Jeśli można i moim zdaniem:
1. Parter - w pokoju dodał bym 2 nawiew w rogu po lewej, nawiew poprzez skrzynkę rozdzielczą po około 35m3/h
2. Poddasze - też nawiew ze skrzynki rozdzielczej po 20 - 35m3/h na "kratkę". W garderobie raczej "przytkać" kratkę do 15m3/h - różnicę "wyciągnie" klatka schodowa.

Ten (taki) układ wentylacyjny (nawiew na skrzynce rozdzielczej) ma "tendencje" do "samoregulacji".

Link do komentarza
Taki sobie pomysł - no może trochę kontrowersyjny. :blowup:

A gdyby tak zastosować 2 centrale ? Jedna na górze druga na dole.
Byłyby 2 niezależne obiegi wentylacyjne.
Ten układ domu aż się o to prosi - parter jest typowo dzienny, a poddasze typowo sypialne.
Prosty wyłącznik czasowy, lub bardziej rozbudowany sterownik.
W sumie Luny nie są drogie ................. icon_cool.gif
Link do komentarza
Co do drugiego kanału nawiewnego w pokoju na parterze - jak pomyślę o kuciu i syfie, to raczej się nie zdecyduję. Zresztą, po co? Powietrze i tak wejdzie, a potem wyjdzie.

Dwie centrale.
Bajbago, w czym widzisz sens montowania dwóch central?
Ja znajduję tu analogię do pomp obiegowych w układzie ogrzewania podłogowego: jedna wystarczy, o ile ma odpowiednie parametry i układ jest wyregulowany. Tak samo z rekuperatorem jest, jak sądzę.
Link do komentarza
Drugi kanał uprościłby "przebieg" powietrza w tym obwodzie wentylacyjnym.

Co do 2 niezależnych obiegów wentylacyjnych.

Analogia do ogrzewania niezbyt trafiona.
W zasadzie ogrzewanie (zwłaszcza "akumulacyjne") jest constans.

Sprawna wentylacja, to także możliwość jej szybkiego dostosowania do potrzeb - a te nie są stałe.
Np. w nocy redukcja do 60%, party zwiększenie wentylacji, gotowanie bigosu (i późniejsze skutki uboczne icon_cool.gif ), w nocy parter może być minimalnie wentylowany, itp.
Link do komentarza
Dzięki, rozumiem.
Opcja z dwiema centralami nie zmienia układu kanałów i ich długości, obie centrale stałyby obok siebie.

Sprawa kolejna to wywiew w garderobie na poddaszu.
Bajbago, jeśli zmniejszę tam wywiew do 15m3/h, to jak zbilansować nawiew względem wywiewu?

Wyszłoby na to, że:
nawiew na poddaszu: 110m3/h
wywiew: 65m3/h



Pozostaje wyciągać wszystko przez łazienkę?

Czy może dodać wywiew na środku korytarza na poddaszu? Idealnie zbierałby ciepło migrujące z okolic kominka.
Link do komentarza
Cytat

A gdyby tak zastosować 2 centrale ? Jedna na górze druga na dole.
Byłyby 2 niezależne obiegi wentylacyjne.
Ten układ domu aż się o to prosi - parter jest typowo dzienny, a poddasze typowo sypialne.
Prosty wyłącznik czasowy, lub bardziej rozbudowany sterownik.
W sumie Luny nie są drogie ................. icon_cool.gif


Zainstalowana w odpowiednim miejscu przepustnica z dobrej jakości siłownikiem, to mimo niskiej ceny Luny redukcja kosztów o około 70% w stosunku do tego rozwiązania.
A przy ustabilizowanym trybie życia i jednoznacznym rozdzielaniu stref na dzień - noc w zupełności wystarczy.


Cytat

Wyszłoby na to, że:
nawiew na poddaszu: 110m3/h
wywiew: 65m3/h



Pozostaje wyciągać wszystko przez łazienkę?


Albo przez kuchnię... i to jest jedna z dróg.
Link do komentarza
Czy może w garderobie poddasza zastosować kanał fi 50?
Przy przepływie powietrza w ilości 15m3/h prędkość przepływu przez fi50 wyniosłaby 2,1m/s,
a maksymalny strumień (dla prędkości 3m/s) to 21,6m3/h.

Dla kanału fi80 strumień 15m3/h popłynie z prędkością 0,8m/s,
a maksymalny strumień (dla prędkości 3m/s) to 54m3/h.
Toż to rura jak gazociąg jamalski!
Albo się mylę.

Po korekcie, tak by to wyglądało:

Parter:
- kanał okapu powiększony do fi 100



Poddasze:
- przyjąłem wszędzie na poddaszu strumień powietrza nawiewanego 30m3/h
- wszystkie kanały nawiewne mają fi 80
- mniejszy wywiew w garderobie: 15m3/h

Link do komentarza
Z powyższego zestawienia bilans wychodzi mi tak:

sumy przepływu: nawiew 210, wywiew 210
przepływ parter: nawiew 120, wywiew 145
przepływ poddasze: nawiew 90, wywiew: 65

W efekcie ciepłe z okolic kominka nie będzie tak chętnie migrować w górę,
ponieważ kuchnia będzie zasysać powietrze z poddasza.

Gdzie powinienem wstawić siłowniki?

Cytat

Można, ale + nastawy (dławiący) anemostat .



Możesz rozwinąć tę myśl? Jakkolwiek regulacji wymagają wszystkie kanały, sądziłem, że raczej większa średnica kanału wymaga dławienia.
Link do komentarza
Cytat

Możesz rozwinąć tę myśl? Jakkolwiek regulacji wymagają wszystkie kanały, sądziłem, że raczej większa średnica kanału wymaga dławienia.



Tam (na poddaszu) jest specyficzna sytuacja. Tym anemostatem będziesz "kontrolował" wywiew w łazience.
W zasadzie wszystkie anemostaty powinny być regulowane. Same średnice rur nie gwarantują niczego.

dopisałem:

Nie zapominaj, że w każdym przypadku, powietrze na poddaszu musi pokonać dwoje drzwi.
Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
A niech se wolno płynie... co mu szkodzi.
Wydatek "przytniesz" robiąc jakiś łuk na dukcie i anemostatem.


Cytat

Jani_63, czy mógłbyś mi powiedzieć, w którym obwodzie powinienem zamontować siłownik?


A to już zależy icon_biggrin.gif
Jeśli chciałbyś tylko ograniczać wentylację jednej strefy to na głównym dukcie np. poddasza.
Ale jakbyś chciał mieć możliwość "przerzucania wydajności centrali między strefa dzienną, a nocną (w nocy też można prowadzić ożywione życie "towarzyskie" icon_biggrin.gif ) to zainstaluj przepustnicę DATVTML, którą będziesz rozdzielał strugę na parter - poddasze.
Zakres otwarcia/zamknięcia (przymknięcia) czyli wydolność strugi wyregulujesz ogranicznikami na siłowniku.

PS.
Wydolność całkowitą wentylacji (o czym wspomina bajbaga) możesz przecież regulować samą centralą (regulator obrotów, przełączanie między poszczególnymi biegami).
Link do komentarza
Cytat

Regulowane ?


Cytat

I słusznie!
Co se będą bezproduktywnie leżeć w kartonie icon_mrgreen.gif



icon_biggrin.gif


Oho, zdaje się, że szykuje się kolejna zagadka.
Jeszcze ich nie kupiłem. Tzn kupiłem kiedyś dwa, żeby zobaczyć jak wyglądają i... leżą bezproduktywnie w... blaszaku.

Czyżbym mógł nie wszędzie montować regulowane?
Policzę długości rur, może coś się wyjaśni.
Link do komentarza
Układ na skrzynkach rozprężnych jest (ma tendencję) samo regulacyjny.
Po stronie nawiewnej pchasz w kanały ile centrala dała i wyleci tyle ile wyjdzie po podziale wydajności przez ilość dziur (anemostatów).
Przy takich prędkościach strug i przy takich odległościach jak Ciebie różnice będą pomijalne (dla prostych odcinków).
Esy floresy na duktach mogą ta sytuacje zmienić.
Strona wywiewna wymaga u Ciebie większego zaangażowania w kontrolę, co (ile) którą dziurą ma wylecieć.
Tu będzie się trzeba trochę pokiwać nad problemem, choć na pierwszy na rzut oka wydaje się że kuchnia może iść na free.

PS. Przepustnicę już widziałeś? Wiesz już jak to będzie/ma wyglądać?
Link do komentarza
Cytat

Tak wygląda projekt branżowy przygotowany przez f-mę Dospel wiele lat temu (2004), dołączony za free w pakiecie do mojego projektu.




Cytat

Inspirację czerpałeś z "Węzła Sośnica" na A1 icon_lol.gif


Tak mała uwaga, Jani to nie On to firma zrobiła taki projekt icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Nie ja czerpałem, to projekt pani inżynier z uprawnieniami. Inspirujący,, nie powiem.
Wg projektu kanały parteru powinny iść w suficie podwieszanym.
Niestety, muszę sam zrobić projekt, bo w tym, jakkolwiek z pewnością profesjonalnym, nie podano przekrojów kanałów i długości rur. Za to jest tam uwzględniony wentylator kominkowy. Nie ma co narzekać, wszystko drożeje, a żyć trzeba, jak mawiał Jaskier do Wiedźmina.

Węzeł Sośnica: http://www.youtube.com/watch?v=HG90h6zMwP8
Link do komentarza
Cytat

Nie ja czerpałem, to projekt pani inżynier z uprawnieniami. Inspirujący,, nie powiem.



A kosztowny jak @#$#@*&^($#@ .

Oni wszyscy tak mają - ale trudno się dziwić, bo gdyby rozrysować to prosto, to za co skasować potencjalnego nabywcę?
Niestety u nas "płaci" się za wykonaną robotę którą widać (a tu widać, że musiała się napracować, rysując te esy floresy) a nie za myślenie.
Link do komentarza
Cytat

Tak mała uwaga, Jani to nie On to firma zrobiła taki projekt icon_biggrin.gif


W takim razie to projektanci "węzła" czerpali inspirację... w 2004 roku jeszcze go (tego węzła) nie było icon_mrgreen.gif

PS.
W gąszczu tych kanałów całkowicie mi umknął tekst o "profesjonalnym"?? przygotowaniu projektu icon_lol.gif

PS2.
Ilość krzyżujących się duktów sugeruje konieczność obniżenia sufitu praktycznie w całym domu na co najmniej 20cm zalamka.jpg
Link do komentarza
Cytat

Przepustnicę już widziałeś? Wiesz już jak to będzie/ma wyglądać?



A, już wiem o co chodzi.



Cytat

Ilość krzyżujących się duktów sugeruje konieczność obniżenia sufitu praktycznie w całym domu na co najmniej 20cm zalamka.jpg


Szczęściem, w projekcie budowlanym zostało odnotowane (autor projektu budowlanego jest naprawdę rewelacyjny), żeby dołoży warstwę bloczków. Tak też uczyniłem. Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ile wytrzyma dom z kontenerów?   Wobec rosnącego zainteresowania nietradycyjnymi formami mieszkalnictwa, domy z kontenerów cieszą się coraz większą popularnością. Ich unikalna estetyka, możliwość szybkiego montażu i stosunkowo niski koszt budowy przyciągają uwagę wielu osób poszukujących alternatywy dla tradycyjnego budownictwa. Jednak jedno z ważnych pytań, jakie nasuwają się przy rozważaniu tej formy mieszkania, dotyczy trwałości.  Kontenery z płyt warstwowych, które są powszechnie stosowane w budowie domów kontenerowych, znane są ze swojej wytrzymałości oraz zapewnienia komfortu termicznego. Są projektowane tak, aby wytrzymać trudy transportu i ekstremalne warunki atmosferyczne, co czyni je odpowiednimi do adaptacji na cele mieszkalne. Mimo to, podobnie jak każda konstrukcja, domy kontenerowe wymagają odpowiedniej konserwacji i po około 25-30 latach użytkowania mogą potrzebować renowacji.   Ile może stać kontener?   Ten aspekt jest szczególnie istotny w kontekście wykorzystania kontenerów w celach innych niż stałe mieszkanie. Zgodnie z przepisami, kontener jako tymczasowa konstrukcja nie może być trwale połączony z gruntem, a maksymalny czas jego użytkowania bez konieczności uzyskania pozwolenia wynosi 180 dni. To sprawia, że kontenery są idealnym rozwiązaniem jako tymczasowe zaplecze na placach budowy. W trakcie tworzenia zaplecza kontenerowego dla inwestycji budowlanych, na ogół nie wymaga się pozwolenia na postawienie kontenera na tym etapie. Jednak po upływie wspomnianych 180 dni, w przypadku dalszego użytkowania kontenera na danym terenie, niezbędne jest uzyskanie stosownego pozwolenia. To wymaganie prawne ma na celu zapewnienie, że tymczasowe konstrukcje są używane zgodnie z przeznaczeniem i nie stają się stałymi elementami krajobrazu bez odpowiedniej kontroli.   Kontenery mieszkalne całoroczne – czy to możliwe?    Czy w domu kontenerowym można mieszkać cały rok? W odpowiedzi na to pytanie, z pewnością można stwierdzić, że tak, mieszkanie w kontenerze przez cały rok jest możliwe i praktyczne. Elementem, który umożliwia komfortowe użytkowanie kontenera mieszkalnego przez wszystkie pory roku, jest płyta warstwowa, z której jest zbudowany. Dzięki swoim właściwościom, płyta warstwowa stanowi doskonałą izolację termiczną, co jest niezbędne, aby utrzymać odpowiednią temperaturę wewnątrz, zarówno latem, jak i zimą. Istnieje też możliwość zainstalowania dodatkowych udogodnień, takich jak klimatyzacja dla chłodzenia latem i odpowiednie systemy grzewcze na zimowe miesiące. Dzięki tym rozwiązaniom, kontenery mieszkalne mogą być używane jako całoroczne domy, zapewniając mieszkańcom komfort niezależnie od panujących na zewnątrz warunków atmosferycznych. Nowoczesne domy z kontenerów – jakie mają udogodnienia?  Ewolucja domów kontenerowych od prostych, funkcjonalnych konstrukcji do pełnowartościowych, nowoczesnych domów mieszkalnych jest imponująca. Dziś, domy te nie tylko zachwycają nowoczesnym designem, ale także mogą być wyposażone w szereg udogodnień, które podnoszą standard życia i komfort mieszkańców. Do najbardziej popularnych należy zaliczyć możliwość zainstalowania w pełni funkcjonalnej toalety, systemu klimatyzacyjnego oraz efektywnych grzejników, które zapewniają optymalną temperaturę w każdych warunkach.    www.apexconstruction.pl
    • Czy kontener socjalny jest budynkiem?  Kontener socjalny to pojęcie, które często kojarzy się z prostotą, szybkością realizacji i przede wszystkim funkcją społeczną. Takie kontenery są dostarczane jako gotowe do użytku jednostki mieszkalne, mające za zadanie zaspokajać podstawowe potrzeby mieszkaniowe w sposób natychmiastowy. Pytanie, czy kontener socjalny może być uznany za budynek, otwiera dyskusję nie tylko na temat technicznych aspektów takich rozwiązań, ale również ich miejsca w prawie budowlanym, normach urbanistycznych oraz w percepcji społecznej. Baraki kontenery socjalne Wprowadzenie kontenerów socjalnych "pod klucz" na rynek mieszkaniowy stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na przystępne cenowo i elastyczne rozwiązania mieszkaniowe. Ta forma zakwaterowania, choć czasem postrzegana jako rozwiązanie tymczasowe, może być również traktowana jako pełnoprawne miejsce zamieszkania, spełniające wszystkie funkcje domu. W tym kontekście, ważne jest zrozumienie, jak kontenery te są klasyfikowane z punktu widzenia prawnego i budowlanego, a także jakie wyzwania i możliwości niesie za sobą taka klasyfikacja.    Baraki kontenery socjalne, funkcjonujące jako tymczasowe lub długoterminowe rozwiązania mieszkaniowe, odgrywają ważną rolę w systemie wsparcia społecznego dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Ich podstawową funkcją jest zapewnienie bezpiecznego, choć często minimalistycznego, schronienia dla osób bezdomnych, ofiar katastrof naturalnych, czy rodzin znajdujących się w kryzysie mieszkaniowym. Oprócz podstawowego schronienia, baraki te mogą oferować również ograniczone udogodnienia, takie jak dostęp do wody, elektryczności i podstawowych urządzeń kuchennych, co pozwala na odzyskanie poczucia normalności i niezależności. W zależności od potrzeb i możliwości lokalnych społeczności, kontenery socjalne mogą być również wykorzystywane jako przestrzenie edukacyjne, punkty doradcze lub centra integracji społecznej, wspierając tym samym nie tylko fizyczne, ale i psychologiczne potrzeby mieszkańców. Mimo swojej tymczasowości, baraki kontenery socjalne stanowią ważny element w strategiach radzenia sobie z problemami mieszkaniowymi, oferując elastyczne i stosunkowo szybkie rozwiązania w obliczu rosnących wyzwań społecznych. Uziemienie kontenera socjalnego Uziemienie kontenera socjalnego to ważny aspekt zapewniający bezpieczeństwo użytkowania takich jednostek mieszkaniowych, zwłaszcza w kontekście ochrony przed wyładowaniami elektrycznymi i zapewnienia stabilności elektrycznej instalacji wewnątrz. Proces uziemienia polega na stworzeniu bezpośredniego połączenia konstrukcji kontenera z ziemią, co umożliwia bezpieczne odprowadzenie potencjalnych przepięć elektrycznych bezpośrednio do gruntu, chroniąc tym samym mieszkańców przed porażeniem elektrycznym. Ponadto, prawidłowo wykonane uziemienie minimalizuje ryzyko uszkodzeń sprzętu elektrycznego spowodowanych przez niestabilne napięcie lub przepięcia. Realizacja tego procesu wymaga zastosowania odpowiednich materiałów i technik instalacyjnych, zgodnie z obowiązującymi normami bezpieczeństwa i przepisami budowlanymi. Uziemienie kontenerów socjalnych jest więc nie tylko wymogiem technicznym, ale również środkiem zapewniającym komfort i bezpieczeństwo ich użytkowników, stanowiąc nieodłączny element przygotowania tych tymczasowych przestrzeni mieszkalnych do użytku.   Klasyfikacja środków trwałych to proces grupowania aktywów trwałych lub majątku firmy według określonych kryteriów. W zależności od celu klasyfikacji, środki trwałe mogą być dzielone na różne kategorie.    Kontenery socjalne zakwalifikowane mogą być jako : Kioski, budki, baraki, domki kempingowe – niezwiązane trwale z gruntem, stawka amortyzacyjna 10%. Stawka amortyzacyjna dla takiego rodzaju kontenerów wynosi 10%.   Rodzaj ten obejmuje różne obiekty wolno stojące, niezwiązane trwale z gruntem, w tym kontenery socjalne. Jednak nie obejmuje on innych rodzajów budynków lub obiektów, które zostały wymienione jako wyłączenia, takie jak kioski handlowo-usługowe, budynki transformatorni, budynki portierni, baraki składane itp.  Kontener socjalny mieszkalny - czy sprawdzi się jako miejsce do życia?  Kontenery socjalne mieszkalne mogą stanowić tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia w określonych sytuacjach, ale ich przydatność i wygodę zależy od wielu czynników. Często są stosowane jako rozwiązanie tymczasowe w przypadku nagłych sytuacji, takich jak katastrofy naturalne lub dla pracowników na placach budowy. Mogą być odpowiednie jako krótkoterminowe schronienie, ale niekoniecznie nadają się na dłuższy okres.   Standardy życia w nich mogą być ograniczone w porównaniu do tradycyjnych mieszkań. Konieczne jest dostosowanie się do niewielkiej przestrzeni i podstawowych udogodnień. W zależności od dostosowania i wyposażenia, kontenery socjalne mogą mieć ograniczone udogodnienia, takie jak toaleta, prysznic, kuchnia, ogrzewanie, i klimatyzacja. Komfort użytkowania może być niższy niż w tradycyjnych mieszkaniach.   Zatem warto podkreślić, że kontenery socjalne mieszkalne mogą się sprawdzić jako tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia, szczególnie w określonych sytuacjach, takich jak nagłe kryzysy lub prace na placach budowy. Jednakże, ich przydatność i komfort zależą od wielu czynników, takich jak cel użytkowania, standardy życia, wyposażenie, przepisy lokalne i koszty. Przed podjęciem decyzji o zamieszkaniu w takim obiekcie, warto dokładnie rozważyć wszystkie te aspekty i dostosować je do własnych potrzeb i okoliczności.   www.apexconstruction.pl
    • Czemu miałyby polecieć? Chwieją się? Jeśli nie, to skąd obawy?   A to, ze złapałeś je trytytkami to im nie zaszkodzi. Zresztą, jeśli się bardzo boisz, to przecież możesz je zamocować do ściany. Sposób obojętny.
    • Panowie te regały stoją na płaskim podłożu e garażu jeden obok drugiego ,na płasko ponieważ wylewka samopoziomujące poszła na to .Boję się aby nie poleciały na samochód ,zobaczyłem na dole i na górze trytytkami długimi .Nie poleca one na samochód ?
    • Ostatnio przeglądałem takie małe pompki do wody, na 12 V. Rozrzut cen od 18 PLN do 94 PLN. Ten sam model. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...