Skocz do zawartości

Dziennik PeZeta


Recommended Posts

Napisano
23 godziny temu, PeZet napisał:

Kładziesz gont? Ja się bardzo, bardzo wahałem, przecież okno i wywietrzniki mam osadzone pod gont, ale jednak nie chcę papy na dachu, choćby nie wiem jak grubej.

Weź kup sobie blachę tytanowocynkową i obróbki i rynny zrób z tytan cynku a tylko pokrycie z trapezówki,  jak trapezówka spróchnieje to tylko ją wymienisz reszta będzie zdrowa.  

https://www.olx.pl/oferta/blacha-tytan-cynk-1000-x-2000-gr-0-6mm-wyprzedaz-ze-stanu-CID628-IDjQuWw.html#0a44dff151 

Napisano

Ta blacha z ogłoszenia o której gościu pisze, że woda się dostała i że się pokryła patyną to guzik prawda, ona z powodu że arkusze leżały jeden na drugim i nie było dostępu powietrza się odparzyła. Patyna wygląda całkiem inaczej, cała powierzchnia jest równomiernie pokryta szarością. Czy takie odparzenie ma wpływ na jakość nie mam pojęcia.

Napisano
2 godziny temu, mhtyl napisał:

Ta blacha z ogłoszenia o której gościu pisze, że woda się dostała i że się pokryła patyną to guzik prawda, ona z powodu że arkusze leżały jeden na drugim i nie było dostępu powietrza się odparzyła. Patyna wygląda całkiem inaczej, cała powierzchnia jest równomiernie pokryta szarością. Czy takie odparzenie ma wpływ na jakość nie mam pojęcia.

Tylko estetyka, to blacha nie powlekana.

Napisano

Obróbki chcę mieć w tym samym kolorze co blachę trapezową. Kolor RAL 7016, matowy. Blachę wezmę z blachotrapezu, ich wymiary arkusza najbardziej mi odpowiadają i mają opatentowaną warstwę magnezu i czegoś tam, co zwiększa wytrzymałość - gwarantowane 25 lat, więc raczej będę miał spokój. nazywają to EcoProtect i, mniemam, odpowiednikiem tego pomysłu jest to co chyba finco i inni nazywają puralem. Nieważne.

Cena pokrycia wzmocnionego jest niższa niż krycie najlepszym gontem. Doliczając wszystkie szykany w rodzaju gwoździ, łat i kontrłat.

... tak mi się przynajmniej wydaje i tak mi wychodzi z szacunków, choć nie wykluczam, że uprawiam księgowość kreatywną i gdybym zdecydował się na gont bitumiczny, wtedy szacunki pokazywałyby zdecydowaną przewagę gontu nad blachą.

Hłe, hłe.

Bezkonkurencyjnym argumentem na rzecz krycia blachą jest montaż łat i kontrłał. Powody są dwa:

1. zasłonię wentylację połaci
2. będę bez problemu łaził po dachu - po łatach i kontłatach
2. wyrównam lekko dach
2. lekko zmieni się wizerunek chałupy, bo stary mi się znudził.

 

Napisano

Zdecydowanie krycie blachą trapezową jest tańsze.
Przy goncie spory koszt robi pełne deskowanie (które jednaj już masz) a gont jazz wyrwać można nawet po 26zł/m2
(50 lat gwarancjii). Po ile masz blachę?

Tylko jak czytałem gdzieś wcześniej pokrycie masz nierówne, a w takim przypadku gont wyglądałby fatalnie.

Napisano

Co do rynien to teraz haki   a po położeniu blachy montować rynny, bo przy wciąganiu blachy rynny mogą przeszkadzać. Jeżeli haki będą doczołowe to ja zostawiłbym je po położeniu pokrycia.

Gość Razmes
Napisano

to zależy, czy montowane będą pasy nadrynnowe. Montuje się je przed położeniem pokrycia. A przeszkadzają we wpinaniu rynien. Więc kolejność zwykle wygląda: Pasy podrynnowe, haki i rynny, pasy nadrynnowe i pokrycie blachą.

Napisano
Dnia 1.05.2017 o 07:52, Razmes napisał:

to zależy, czy montowane będą pasy nadrynnowe.

pasy nadrynnowe będą montowane. Zastanawiam się, po co są pasy podrynnowe. Czy są one tyko po to, żeby było o co zaczepić podbitkę, czy służą czemuś jeszcze?

Gość mhtyl
Napisano
1 minutę temu, PeZet napisał:

pasy nadrynnowe będą montowane. Zastanawiam się, po co są pasy podrynnowe. Czy są one tyko po to, żeby było o co zaczepić podbitkę, czy służą czemuś jeszcze?

W zasadzie to mało kto stosuje pasy nadrynnowe dlatego że wypuszcza się blachę od pokrycia dachowego ciut dalej aby "wchodziła" w rynnę. Stosowane są po to aby woda nie dostawała się do więźby.

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, PeZet napisał:

pasy nadrynnowe będą montowane. Zastanawiam się, po co są pasy pod rynnowe. Czy są one tyko po to, żeby było o co zaczepić podbitkę, czy służą czemuś jeszcze?

Obie mają uzasadnione zastosowanie, jedne odprowadzają wodę z dachu do rynny,  (woda bez obróbki potrafi "zawinąć się" pod powierzchnią głównego pokrycia i przelewać się za rynną),  drugie odprowadzają kondensat spod połaci poza konstrukcję dachu i podbitki, nadbitki, elewacji itd....

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Dzięki. Tak, zapomniałem, że jest kondensat - morderca spokojnego snu.

Animusie, mam pytania dotyczące obróbek.

Pas nadrynnowy:
Czy jest jakaś zasada tycząca ile centymetrów blachy powinno wejść w rynnę? (Znam standardowe wymiary, a szukam jakichś kryteriów, żeby zrobić sobie obróbki na wymiar i nie przepłacać za materiał).

Pas podrynnowy:
1. czy jest jakaś standardowa szerokość deski czołowej?
2. czy muszę podwinąć  pas podrynnowy pod deskę, czy mogę puścić prosty kawałek blachy - zrobić taki jakby fartuch, którym zasłonię front deski czołowej, ale bez podwijania, bo nie będę miał podbitki. Czy może takie rozwiązanie będzie kiepsko wyglądać?

Obróbka przyścienna komina:
Czy obróbkę robić z dwóch pasów: górnego i dolnego, czy wystarczy jeden? Górny mocowałbym do komina, dolny mocowałbym do poszycia dachu. A gdybym miał jeden pas przyścienny, to mocowałbym go do komina. Czy tak?

Kosz:
Jak szeroki powinien być arkusz blachy na rynnę koszową? Dach ma spadek 42stopnie. Myślałem przyjąć 2cm na mankiet + 18cm na jedno skrzydło kosza + 18cm na drugie skrzydło i znowu zawinięcie 2cm. Razem, 40cm. Nie za dużo?

Obróbka kalenicowa czyli gąsior:
Jaka może być najmniejsza szerokość jednego skrzydła gąsiora, gdyby udało mi się ładnie dociągnąć blachę do samej kalenicy? Innymi słowy jaki powinien być zakład gąsiora: 11cm wystarczy? 1,5cm +11cm+11cm+1,5cm

Deski wiatrowe:
1. Będą dwie górna i dolna. Wysokość boku do zasłonięcia to w sumie będzie około 30cm. Sporo. Jak duży powinien być zakład wiatrownic? 3cm?
2. Czy dolną wiatrownicę przykręcam w miejscu, które będzie zasłonięte górną wiatrownicą, czy może przykręcam ją poniżej tego zakładu?

Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano
6 minut temu, PeZet napisał:

Dzięki. Tak, zapomniałem, że jest kondensat - morderca spokojnego snu.

Animusie, mam pytania dotyczące obróbek.

Pas nadrynnowy:
Czy jest jakaś zasada tycząca ile centymetrów blachy powinno wejść w rynnę? (Znam standardowe wymiary, a szukam jakichś kryteriów, żeby zrobić sobie obróbki na wymiar i nie przepłacać za materiał).

Blacha obróbki powinna "zapinać się" o zagięcie w rynnie. 

8 minut temu, PeZet napisał:

Pas podrynnowy:
1. czy jest jakaś standardowa szerokość deski czołowej?
2. czy muszę podwinąć  pas podrynnowy pod deskę, czy mogę puścić prosty kawałek blachy - zrobić taki jakby fartuch, którym zasłonię front deski czołowej, ale bez podwijania, bo nie będę miał podbitki. Czy może takie rozwiązanie będzie kiepsko wyglądać?

 

1.Zależne od spadku średnio koło 20cm. Stosując deskę czołową można dojść do błędu montażowego, woda będzie przelewać się poza rynnę. 

2.Woda kondensatu musi spływać po obróbce, lub bezpośrednio po  desce czołowej zaimpregnowanej i odpowiednio pomalowanej.

 

15 minut temu, PeZet napisał:

Obróbka przyścienna komina:
Czy obróbkę robić z dwóch pasów: górnego i dolnego, czy wystarczy jeden? Górny mocowałbym do komina, dolny mocowałbym do poszycia dachu. A gdybym miał jeden pas przyścienny, to mocowałbym go do komina. Czy tak?

Bardzo często stosowano, stosuje się jeden. Lepsze są dwa bo komin pracuje i czasami wyrywa uszczelnienie obróbki z komina. 

Napisano
18 minut temu, PeZet napisał:

Kosz:
Jak szeroki powinien być arkusz blachy na rynnę koszową? Dach ma spadek 42stopnie. Myślałem przyjąć 2cm na mankiet + 18cm na jedno skrzydło kosza + 18cm na drugie skrzydło i znowu zawinięcie 2cm. Razem, 40cm. Nie za dużo?

Szersze kosze stosuje się na dachach z mocno pofalowaną dachówką i  z dużym zadrzewieniem terenu.

Przy mniejszych spadkach dachów mogą występować częste zalegania śniegu, wtedy powstają soczewki wodne na dachu w obrębie kosza, robi się  np.  podwójne przełamanie kosza wysokie mankiety i ostatnio prawie zawsze wkleja gąbki uszczelniające.

27 minut temu, PeZet napisał:

Obróbka kalenicowa czyli gąsior:
Jaka może być najmniejsza szerokość jednego skrzydła gąsiora, gdyby udało mi się ładnie dociągnąć blachę do samej kalenicy? Innymi słowy jaki powinien być zakład gąsiora: 11cm wystarczy? 1,5cm +11cm+11cm+1,5cm

Jak spasujesz to prawidłowo to  po 11 cm  starczy a co z wentylacją kalenicową?

 

Napisano (edytowany)
15 minut temu, animus napisał:

 a co z wentylacją kalenicową?

Wentylacja kalenicowa jest i spisuje się świetnie. Całkowicie schowam ją pod kontrłaty i łaty.

Gąbki uszczelniające:
Dać je muszę w uszczelnienie kalenicy i w uszczelnienie kosza. Są z elastycznego poliuretanu. Czy są jakieś uniwersalne, które mogę kupić i pociąć, czy mam brać jakieś... tfu... 'systemowe'?

Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano
31 minut temu, PeZet napisał:

Deski wiatrowe:
1. Będą dwie górna i dolna. Wysokość boku do zasłonięcia to w sumie będzie około 30cm. Sporo. Jak duży powinien być zakład wiatrownic? 3cm?
2. Czy dolną wiatrownicę przykręcam w miejscu, które będzie zasłonięte górną wiatrownicą, czy może przykręcam ją poniżej tego zakładu?

Wiatrownice lepiej zrobić z blachy, z drewna są nietrwałe pękają i są nieszczelności  zwłaszcza ta pozioma w połączeniu z pokryciem dachu z blachy. 

Deski wiatrowe, pionowa wystarcza jak zasłania łacenie dachu i zachodzi kilka cm na krokiew, pozioma przykręcona od góry do pionowej i zasłania połączenie z pokryciem

Napisano (edytowany)
44 minuty temu, animus napisał:

Woda kondensatu musi spływać po obróbce, lub bezpośrednio po  desce czołowej zaimpregnowanej i odpowiednio pomalowanej.

Mam wypuszczone jakieś 5cm papy poza linię okapu. Pomyślałem, że nie będę obcinał tej papy, tylko wpuszczę ją w rynnę, wtedy kondensat pocieknie po papie do rynny.

Pas nadrynnowy: czy montuję go NA łatach? Innymi słowy czy pas nadrynnowy mam zamocować tuż pod blachą trapezową?

11 minut temu, animus napisał:

Deski wiatrowe, pionowa wystarcza jak zasłania łacenie dachu i zachodzi kilka cm na krokiew, pozioma przykręcona od góry do pionowej i zasłania połączenie z pokryciem

Uffff. A toś mi zadał. Ja myślałem, że po prostu górna wiatrownica to takie połamane coś jakby daszek na górze '''| z zawijasem na dolnym końcu, a dolna wiatrownica to taki prosty pasek z podwinięciem. Nie mam pojęcia o deskach wiatrowych. Nie muszą być, co nie? :D

Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano
8 minut temu, PeZet napisał:

Wentylacja kalenicowa jest i spisuje się świetnie. Całkowicie schowam ją pod kontrłaty i łaty.

Gąbki uszczelniające:
Dać je muszę w uszczelnienie kalenicy i w uszczelnienie kosza. Są z elastycznego poliuretanu. Czy są jakieś uniwersalne, które mogę kupić i pociąć, czy mam brać jakieś... tfu... 'systemowe'?

Wentylacja kalenicowa musi mieć ujście przez gąsiory pokrycia głównego.

Systemowe uszczelnienie stosuje się pod gąsiory przed nawiewaniem śniegu.

Napisano

Aaaaa, rozumiem o co chodzi z poziomą i pionową deską wiatrową. Wiem o co chodzi.

1. Jak szeroka ta pozioma powinna być? Tyle, żeby złapać za pionową i kawałek wejść na łaty? Czy ta pozioma deska styka się doczołowo z blachą trapezową?

2. Czy mogę blachą obrabiać tylko pionową wiatrownicę , a krokiew pod nią mogę wtedy zostawić odsłoniętą?

Chodzi o to, że jak przyglądam się obróbkom wiatrowym, to wiatrówka górna i dolna idą niejako w jednej linii. Wychodzi na to, że pod nimi nie ma desek wiatrowych.

Gdyby zastosował Twoje rozwiązane, Animusie, i wstawił wąską pionową deskę wiatrową, to obróbka mogłaby być węższa, bo mogłaby mieć tylko tyle, co szerokość tej pionowej wiatrownicy plus mały zakład na podwinięcie. Co ty na to?

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, PeZet napisał:

Mam wypuszczone jakieś 5cm papy poza linię okapu. Pomyślałem, że nie będę obcinał tej papy, tylko wpuszczę ją w rynnę, wtedy kondensat pocieknie po papie do rynny.

Pas nadrynnowy: czy montuję go NA łatach? Innymi słowy czy pas nadrynnowy mam zamocować tuż pod blachą trapezową?

Pas nadrynnowy mocuje się do dechy brzegowej, a dechę brzegową do kontrłat,  można ją utworzyć z 2-3 łat przybitych obok siebie na skraju okapu.

1 godzinę temu, PeZet napisał:

Uffff. A toś mi zadał. Ja myślałem, że po prostu górna wiatrownica to takie połamane coś jakby daszek na górze '''| z zawijasem na dolnym końcu, a dolna wiatrownica to taki prosty pasek z podwinięciem. Nie mam pojęcia o deskach wiatrowych. Nie muszą być, co nie? :D

Możesz wystawić pokrycie główne poza krokiew i przykręcić tylko wiatrownicę z jednej deski pionowo pod pokryciem, zasłaniając łacenie.

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano (edytowany)
8 minut temu, animus napisał:

Pas nadrynnowy mocuje się do dechy czołowej, a dechę czołową do kontrłat,  można ją utworzyć z 2-3 łat przybitych obok siebie na skraju okapu.

Eeeeeeeeeeeeee, coś się poknociło. Pas doczołowy (podrynnowy) montuje się do dechy czołowej a dechę doczołową do czoła krokwi. Pas nadrynnowy jak sama nazwa wskazuje jest  'NAD"  czyli nad rynną i montowany jest od góry do krokwi i z zagięciem w dół.

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano
5 minut temu, animus napisał:

586e7d54.gif

Super, dzięki. A co zrobić, gdy mam z jednego boku taką sytuację jak w moim załączniku? Równałem połać, wypuściłem deski poszycia i teraz wystają one poza krawędź krokwi. Podbić powinienem kontrłatą?

deskawiatrowa_krzywizna.JPG

Napisano (edytowany)
44 minuty temu, mhtyl napisał:

Eeeeeeeeeeeeee, coś się poknociło.

Nic jeszcze nie piłem co by miało wpływ . Poprawiłem na dechę brzegową.:icon_cool:

21 minut temu, PeZet napisał:

Tak nie można, jak rozumiem:

deskawiatrowa_krzywizna_v2.JPG

Można ale musisz przykręcić też wiatrownice do pokrycia głównego i jej nie pognieść, pofałdować, pokrycie będzie pracować, od słońca się rozszerzać, będzie coś tam pykać  jak w rynnach czasami słychać.

Jak Ci nie przeszkadza to rób.

Deska wiatrowa ma też  zadanie , wyprowadzić, ułatwić w trakcie montażu obróbki w jednej linii dachu, bardzo łatwo  pofałdować blachę przykręcając ją farmerami, wtedy z dołu widać w słońcu  te niechlujności wykonania. 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Wrzucam zdjęcia moich krawędzi wiatrowych. Kłopot jest, bo mam je obite papą. Pod papą są takie oto sytuacje, jak na poniższym ujęciu:
gallery_23095_525_39006.jpg

gallery_23095_703_141364.jpg


A poniżej - opapowana sytuacja z wystającymi poza krokiew deskami:
gallery_23095_703_112016.jpg


Na poniższym zdjęciu jest łagodniej:
gallery_23095_703_110482.jpg

* * *

Sprawa kolejna to papa wchodząca do rynny. Pytanie moje brzmi, co z tym zrobić? Obcinać, nie obcinać? Montować pas podrynnowy z blachy czy może nie trzeba. bo jest ta papa? Wygląda to następująco:
gallery_23095_703_64132.jpg

* * *

I ostatnie zdjęcie, na którym widać i papę i krawędź wiatrową bardzo wysuniętą poza krokiew. Jak ten boczek obrobić?
gallery_23095_703_101316.jpg

Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Gość Razmes
Napisano

Podrynnowego z blachy nie stosuj wcale. Montuj haki bezpośrednio do deski okapowej. Najlepiej oheblowanej.

Pod gąsior użyj taśmy kalenicowej. Pianki z czasem wypadają.

Papę wywiń na rynnę, przykryj pasem nadrynnowym. Pas nadrynnowy na łatę, lub dwie obok siebie.

Sam wywijam zawsze na rynnę. Jeżeli papy jest za mało, to stosuję jako przedłużenie membranę o gramaturze tak około 180 i wzwyż.

Gość mhtyl
Napisano
4 godziny temu, animus napisał:

Pas nadrynnowy mocuje się do dechy brzegowej, a dechę brzegową do kontrłat,  można ją utworzyć z 2-3 łat przybitych obok siebie na skraju okapu.

 

:icon_biggrin:

2.jpg

09.jpg

10.jpg

Gość Razmes
Napisano
25 minut temu, mhtyl napisał:

:icon_biggrin:

2.jpg

Ale to wariant dla dachówek, nie trapezu.

Gość mhtyl
Napisano
7 minut temu, Razmes napisał:

Ale to wariant dla dachówek, nie trapezu.

Przy trapezie wygląda podobnie.

schemat_podkladka_rynny.gif

Gość Razmes
Napisano
47 minut temu, mhtyl napisał:

Przy trapezie wygląda podobnie.

schemat_podkladka_rynny.gif

to akurat mi wygląda na obróbkę pokrycia dachu z płyty warstwowej

Gość mhtyl
Napisano
2 minuty temu, Razmes napisał:

to akurat mi wygląda na obróbkę pokrycia dachu z płyty warstwowej

Wpisałem w google pas nadrynnowy do blachy trapezowej, jeszcze takie coś. Zwróć uwagę że obróbka rynny, pas nadrynnowy jest do różnych pokryć prawie taka sama, dużej różnicy nie ma.

 

Cytat

Rozwiązanie okapu dla dachu o pokryciu blachą trapezową: 1 – blacha fałdowa pokrycia dachu, 2 – wkładki z twardej pianki poliuretanowej , 3 – uszczelka z miękkiego poliuretanu, 4  – blacha pasa nadrynnowego, 5 – rynna, 6 – osiatkowany wlot do szczeliny powietrznej, 7 – hak rynnowy wpuszczony w deskę okapową, 8 – zaimpregnowana powierzchnia czołowa kontrłaty, 9 – obróbka blacharska deski czołowej, 10 – deska czołowa, 11 – krokiew, 12 – wiatroizolacja 2 x papa, 13 – szczelina wentylowana pod pokryciem, 14 – deska okapowa, 15 – blacha usztywniająca pas nadrynnowy.

tmpd2f1-1.png

 

Napisano
2 godziny temu, Razmes napisał:

Podrynnowego z blachy nie stosuj wcale. Montuj haki bezpośrednio do deski okapowej. Najlepiej oheblowanej.

U mnie dekarze owinęli jeszcze tę deskę blachą. Od strony czołowej. I dopiero na to mocowali haki rynnowe.

Gość Razmes
Napisano
18 minut temu, retrofood napisał:

U mnie dekarze owinęli jeszcze tę deskę blachą. Od strony czołowej. I dopiero na to mocowali haki rynnowe.

tak się zwykle robi. Ale skoro ma nie być podsufitki i preferuje widok drewna, to po co obijać blachą.

Napisano
50 minut temu, Razmes napisał:

tak się zwykle robi. Ale skoro ma nie być podsufitki i preferuje widok drewna, to po co obijać blachą.

Bo woda się z rynny może się rozpryskiwać na drzewo.

A drzewo i tak bedzie zasłoniete w dużym stopniu przez rynnę.

Gość Razmes
Napisano
10 godzin temu, retrofood napisał:

Bo woda się z rynny może się rozpryskiwać na drzewo.

A drzewo i tak bedzie zasłoniete w dużym stopniu przez rynnę.

jeden lubi malowane blachary, inny mokre naturystki 😉

Napisano
41 minut temu, Razmes napisał:

jeden lubi malowane blachary, inny mokre naturystki 😉

tia... a kto nie lubi spoconych bab i ciepłego piwa, wybiera się na urlop nad morze w listopadzie.

Gość Razmes
Napisano
4 godziny temu, retrofood napisał:

tia... a kto nie lubi spoconych bab i ciepłego piwa, wybiera się na urlop nad morze w listopadzie.

Wspomnienia - Bułgaria '74 ;) ?

Wracając do tematu. Jeżeli wiatrówki będzie zakrywał w całości to i deskę okapową by wypadało. Inne warianty - inne rozwiązania :)

Napisano

O, jakie piękne konkrety. Dziękuję za informacje, panowie.

18 godzin temu, Razmes napisał:

(...)  Jeżeli wiatrówki będzie zakrywał w całości to i deskę okapową by wypadało. Inne warianty - inne rozwiązania :)

Zależy mi na tym, żeby zrobić prosto, oszczędnie, nie przesadzić z ilością materiału, ale też i nie poskąpić. Spodobał mi się koncept Animusa, żeby wiatrówkę przymocować do deski wiatrowej - w ten sposób, ale niestety mam tę nieszczęsną papę, która zasłania krokwie po całej ich szerokości. Wiatrownice więc zrobię na całą szerokość krokwi. Wychodzi, że i deskę okapową zasłonię. OKEJ. Jednym słowem stawiam na blachary.

Kolejne pytanie: czy jest jakiś sposób ładnego gięcia blachy bez giętarki stołowej? Kupiłem szczypce, więc wąskie paski - te do 3cm szerokości wyprofiluję szczypcami, ale np listwa nadrynnowa to dwa dość szerokie skrzydła. Jak zgiąć wzdłuż pas nadrynnowy składający się z 1cm na podwinięcie + skrzydło 8cm + skrzydło 11cm? Bez stołu do gięcia blachy.

Ewentualnie: czy znacie jakiś prosty sposób budowy takiego stołu. To w końcu dźwignia z ramieniem.

Stół nie musi być szczególnie trwały, byle wytrzymał zgięcie wzdłuż około 90 sztuk dwumetrowych arkuszy czyli 180mb blachy.

Gość Razmes
Napisano
7 godzin temu, PeZet napisał:

czy znacie jakiś prosty sposób budowy takiego stołu. To w końcu dźwignia z ramieniem.

dochodzi też docisk materiału w momencie gięcia, gdyż ewentualne przesunięcia bywają widoczne. A blacha jest wredną suką i potrafi falować.

Znajdź dekarza w okolicy i zapytaj się o cenę wykonania tylu mb obróbek. Ewentualnie czasami można giętarkę wypożyczyć na doby razem z nożycami krążkowymi. Dekarz jeżeli ma czas to wykona to w jeden dzień, Ty z pożyczoną giętarką bez wprawy 2-3 dni. Nożycami i szczypcami - czas bliżej nieznany + jakość bliżej nieznana.

Masochizm nie wpływa pozytywnie na zdrowie :) i rozcięcia na dłoniach sobie oszczędzisz :)

Gość mhtyl
Napisano

Co do gięcia blachy to jeszcze byś sobie jako tako poradził ale co z cięciem? Nie utniesz równiutko tak jak na gilotynie. Ja tez jak kolega wyżej udał bym się do dekarza lub sklepu z pokryciami dachowymi i tam zamówił opierzenia lub zlecił im gięcie. A trzeba dodać, że opierzenia ładnie  wykonane dodawają uroku całemu dachowi.

Napisano (edytowany)
Dnia 7.05.2017 o 15:59, PeZet napisał:

Zdjęcia moich krawędzi wiatrowych. Kłopot jest, bo mam je obite papą. Pod papą są takie oto sytuacje, jak na poniższym ujęciu:

A poniżej - opapowana sytuacja z wystającymi poza krokiew deskami:
Sprawa kolejna to papa wchodząca do rynny. Pytanie moje brzmi, co z tym zrobić? Obcinać, nie obcinać? Montować pas podrynnowy z blachy czy może nie trzeba. bo jest ta papa? Wygląda to następująco:
I ostatnie zdjęcie, na którym widać i papę i krawędź wiatrową bardzo wysuniętą poza krokiew. Jak ten boczek obrobić?
gallery_23095_703_101316.jpg

Wyjąć łapką zbędne papiaki, obciąć nożem papę równo z krokwiami, deski wystające również uciąć pilarką , pomiędzy kontrłaty brzegowe i papę włożyć uszczelkę  (przykleić taśmy montażowe dwustronne piankowe do kontrłat przed montażem) .

Sama papa może być , dociąć ją do odpowiedniej długości .

Boczek z bardzo wysuniętymi  deskami można obciąć do ostatniej krokwi, lub dorobić skrajną ślepą  krokiew, która powinna opierać się na murłacie i wchodzić do środka połaci dachowej połowę długości wystającej na zewnątrz, ostatecznie robiąc podbitkę przybić pionowo grubszą deskę. 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Dnia 26.04.2017 o 10:24, MrTomo napisał:

Te kontrlaty będziesz nabijal na pape?

Jak tak do dopisz do listy lepik.

Ja byłbym gwoździe skrętne - chyba.

Dlaczego nie impregnowane?

 

Dlaczego nie impregnowane?

Drewno musi byś impregnowane!!! Nie dajcie się zwieść!!!

W 2008r. kryłem wiatę blachą ocynkowana trapezową , łaty, krokwie pomalowałem sam impregnatem miedziowym Boron (czytałem wtedy że jest najlepszy ma dużo węglanu miedzi-najważniejszego składnika). Teraz mamy 2017r. i nic z blachą i drewnem się nie dzieje.

Natomiast dwa lata temu odeskowałem i pokryłem papą podkładową nowy budynek. Krokwie zaimpregnowałem Boronem miedziowym bo miałem już doświadczenie że jest ok.,  kilka desek poprawiłem bo zostało mi go trochę.

Natomiast deski na deskowanie sprzedali mi na tartaku rzekomo "impregnowane". Fachowcy zjawili się. Nawet fajnie bo bez roboty, fachowcom nie będę zlecał impregnowania desek no i poczytałem na forum że w zasadzie to nie trzeba impregnować brrr.

W tym roku wczesną wiosna przeżyłem szok, deski zrobiły się czarne, porosły w niektórych miejscach jakimś 0,5-1 cm białym nalotem - syf. Jedyne co to tylko kur...iłem. Na szczęście krokwie i niektóre deski są ok.

Obdzwoniłem wszystkich. Wyczytałem wszystko co się dało.

Opryskiwaczem pomalowałem raz to co się dało Boronem (użyłem 2 razy większego stężenia niż zalecają). Jak wyschło jest ok.

A co z powierzchnią pod papą? Kto zwróci mi za zrywanie papy - tartak? a może forumowicz co pisze głupoty aby nie impregnować drewna budowlanego?

Ku przestrodze:

Drewno budowlane w dzisiejszych czasach trzeba impregnować impregnatem miedziowym!!!

Nie używać drewna "zaimpregnowanego" na tartaku, bo w tych swoich dołach mają tylko barwnik z wodą oraz z masę patogenów które po zamoczeniu w nich zakażają drewno.

Lepiej drewno zaimpregnować samemu lub zapłacić ekipie niech zaimpregnuje to ręcznie i zużyje tyle impregnatu na 1m3 ile jest w instrukcji stosowania impregnatu.

 

Ku przestrodze Witold

 

 

 

Edytowano przez Witold30 (zobacz historię edycji)
Gość Razmes
Napisano

Czekam na trzeci temat, w którym "Witold" wklei tę historię 😊

Napisano (edytowany)
Dnia 10.05.2017 o 10:28, Witold30 napisał:

Dlaczego nie impregnowane? (...)

Impregnaty solne wchodzą w reakcję z blachą i przyspieszają korozję. Nie kupiłem impregnowanego drewna, bo nie mam pewności czy aby moje drewno nie zostałoby zaimpregnowane preparatem solnym. I tyle. Z uwag, jakie wyczytałem w sieci mnie wyszło, że pod blachę dajemy nieimpregnowane łaty i kontrłaty. Ty wyczytałeś coś przeciwpołożnego. Zapewne obaj mamy rację. :D

Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano
Dnia 9.05.2017 o 16:36, Razmes napisał:

 Znajdź dekarza w okolicy i zapytaj się o cenę wykonania tylu mb obróbek. Ewentualnie czasami można giętarkę wypożyczyć na doby razem z nożycami krążkowymi. Dekarz jeżeli ma czas to wykona to w jeden dzień, Ty z pożyczoną giętarką bez wprawy 2-3 dni. Nożycami i szczypcami - czas bliżej nieznany + jakość bliżej nieznana.

Masochizm nie wpływa pozytywnie na zdrowie :) i rozcięcia na dłoniach sobie oszczędzisz :)

Popieram zdecydowanie i odradzam samodzielne próby. to się zwyczajnie nia da zrobić ładnie bez określonego sprzętu!  Zlecenie usługi i tak bedzie najtańszym wyjściem. Sam zresztą mogę Ci to zrobić, ale musiałbyś przywieźć. Kuzyn ma wszystkie maszyny do tego celu służące, dachami się zajmuje w drugim pokoleniu, a trzecie też już po dachach łazi..

50 minut temu, PeZet napisał:

 Z uwag, jakie wyczytałem w sieci mnie wyszło, że pod blachę dajemy nieimpregnowane łaty i kontrłaty. Ty wyczytałeś coś przeciwpołożnego. Zapewne obaj mamy rację. :D

Kiedy rozbieraliśmy stary budynek, łaty nieimpregnowane, po przeszło 60 latach były zupełnie zdrowe. Pod dachówką, czyli bez całkowitej szczelności dachu!

Napisano

Animusie, możesz wyjaśnić o co chodzi z tą pianką? Czy to ma być taka sama pianka jak pod stelaż do kartongipsu? Jaki jest sens użycia tej pianki. Mam ją kleić do papy i do kontrłaty, żeby odizolować kontrłatę od skroplin?

Dnia 9.05.2017 o 23:05, animus napisał:

Wyjąć łapką zbędne papiaki, obciąć nożem papę równo z krokwiami, deski wystające również uciąć pilarką , pomiędzy kontrłaty brzegowe i papę włożyć uszczelkę  (przykleić taśmy montażowe dwustronne piankowe do kontrłat

 

Napisano

Skrajne kontrłaty należy uszczelniać, ażeby płynący kondensat po dachu wpływał do rynny a nie przelewał się gdzieś bokiem.

Zmiana kierunku spływu może być spowodowana przez zmarszczenia papy, niezamierzoną krzywizną połaci dachu i naturalnym ugięciem, z braku bezpośredniego podparcia części dachu wystającego poza ściany.

Uszczelnienie można zrobić silikonem, lepikiem, z czegoś rozprężnego jak pianka  pod stelaż, ale obojętnego w stosunku do bitumów. itd...

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W większości (zdecydowanej) przypadków zalecenie stosowania wybranego gruntu jest zabiegiem marketingowym, a nie technologicznym. Czyli grunt jest gruntem i nie powinno się nic dziać, jeśli stosuje się inny. A czy jest tak w tym przypadku? Pewnie tak, ale 100% pewności nie mam. Najlepiej wyszukać w necie kartę techniczną jednego i drugiego wyrobu po czym porównać ich właściwości. Jeśli nie różnią się znacznie, to nie ma się co zastanawiać.
    • 現代社会において、対話型AIは私たちのコミュニケーション、情報収集、そして学習のあり方を根本から変革しています。グローバルな情報が瞬時に手に入る時代だからこそ、母国語での円滑かつ自然な対話の重要性は増すばかりです。特に、ChatGPT 日本語 は、その名の通り日本語に特化した高度な理解力と生成能力を持つことで、日本のユーザーにとって計り知れない価値を提供しています。これは単なる翻訳ツールや情報検索エンジンを超え、人間の思考プロセスに寄り添い、複雑なニュアンスや文化的な背景を深く理解する、まさに「対話のパートナー」として機能します。このAIは、ビジネスシーンでの効率化から、個人の学習支援、さらにはクリエイティブな活動まで、あらゆる領域で新たな可能性を切り拓き、私たちがデジタル世界と関わる方法を再定義するでしょう。直感的で使いやすいインターフェースは、AI技術に不慣れなユーザーでも安心してその恩恵を享受できる環境を提供します。 日本語特化の真価:言語の壁を越えた深い理解と共感 多くのAIが英語を基盤に開発される中、日本語の持つ独特な文法構造、豊富な同音異義語、そして繊細な表現のニュアンスを深く理解することは、極めて高度な技術を要します。ChatGPT 日本語は、この課題に対し、大規模な日本語データセットと最先端の機械学習技術を組み合わせることで、驚くべき精度と自然さを実現しました。例えば、日本語特有の敬語表現や婉曲的な言い回し、さらにはインターネットスラングや流行語に至るまで、幅広い言語現象に対応可能です。これにより、ユーザーはまるで人間と話しているかのような、ストレスフリーな対話体験を得ることができます。ビジネス文書の作成時における適切なフォーマル表現の選択、友人間でのカジュアルなメッセージ作成時の自然な口調、学術論文における専門用語の正確な使用など、シーンに応じた最適な言葉選びをAIがサポートします。この深い言語理解は、単なるテキストの生成に留まらず、ユーザーの意図や感情を汲み取り、共感に基づいた対話を実現することで、より本質的なコミュニケーションを可能にします。言語の壁が、もはや情報アクセスの障壁ではなくなる未来が、ここにあります。   ユーザーファーストの設計思想:安心と利便性が生む信頼 デジタルサービスを利用する上で、プライバシー保護とセキュリティは最も重要な懸念事項の一つです。特にAIのような新しい技術においては、個人情報の取り扱いに対する不安は少なくありません。しかし、ChatGPT 日本語は、この点において徹底したユーザーファーストの設計思想を貫いています。その最大の特長は、個人情報の登録が一切不要である点です。煩雑なアカウント作成手続きや、メールアドレス、電話番号といった個人データの提供を求めることなく、ユーザーはプラットフォームにアクセスし、即座にAIとの対話を始めることができます。これにより、情報漏洩のリスクを最小限に抑えながら、ユーザーは安心してAIの高度な機能を活用できるのです。この設計は、単なる利便性だけでなく、ユーザーの信頼を獲得するための揺るぎないコミットメントを示すものです。企業が機密性の高い情報を扱う際にも、個人情報が収集される懸念がないため、安心して業務にAIを組み込むことが可能です。また、ユーザーインターフェースは直感的で分かりやすく、年齢やITリテラシーに関わらず、誰もが迷うことなくAIの恩恵を享受できるよう配慮されています。これは、技術の力をより多くの人々に届けたいという開発チームの強い願いが込められた結果と言えるでしょう。   AIが変える多様な生活シーン:未来の日常を彩る活用術 chatGPTは、私たちの生活のあらゆる側面に深く根差し、単なる情報提供を超えて、創造性や生産性を高める多角的なサポートを提供します。 学生の学習支援において、AIはまさにパーソナルな家庭教師のように機能します。歴史の複雑な出来事の背景を分かりやすく解説したり、科学の難解な概念を具体例を交えて説明したり、数学の問題の解法を段階的に示したりすることで、理解を深める手助けをします。論文やレポートのテーマ選定に悩んだ際には、関連情報の網羅的な収集をサポートし、構成案のアイデア出しにも貢献します。また、英語学習においては、自然な英会話の練習相手となったり、英文ライティングの添削を行ったりすることで、実践的な語学力向上を強力に後押しします。 ビジネスパーソンの業務効率化において、AIは強力な右腕となります。例えば、会議の議事録作成において、議論の主要なポイントをリアルタイムで要約させ、アクションアイテムを抽出することで、後からのまとめ作業を大幅に効率化できます。プレゼンテーション資料の作成では、ターゲット層に響くキャッチコピーやスライド構成のアイデアを瞬時に生成し、説得力のある資料作りを支援します。顧客へのメールやレポート作成においても、丁寧かつ適切な表現を提案し、プロフェッショナルなコミュニケーションをサポートします。市場調査や競合分析においては、大量のデータを迅速に処理し、トレンドやインサイトを抽出することで、戦略的な意思決定を加速させます。 クリエイターの創造性向上において、AIはアイデアの無限の泉となります。小説家や脚本家は、AIに物語のプロットの多様な展開案、キャラクターの深掘り、あるいは特定のシーンの会話文を生成させることで、創作の幅を広げることができます。作詞家は、特定の感情やテーマに基づいた歌詞のフレー想や、韻を踏む言葉のアイデアを求めることで、斬新な楽曲を生み出す手助けとなります。デザイナーは、コンセプトを言語化する際にAIの支援を受けたり、視覚的なアイデアの方向性を探るためのブレインストーミングを行ったりできます。AIとの協業を通じて、クリエイターは自身の潜在的な才能を最大限に引き出し、新たな芸術的表現を追求することが可能となるでしょう。 日常生活の質の向上においても、AIはあなたのパーソナルアシスタントとして活躍します。今日の献立に悩んだ時、冷蔵庫にある食材から栄養バランスを考慮したレシピを提案したり、アレルギー対応の食事アイデアを提供したりします。旅行の計画立案では、目的地の観光スポット、ホテル、交通手段、さらには現地の文化やマナーに関する情報まで、パーソナライズされたプランを迅速に提供し、旅の準備をサポートします。趣味の世界でも、新しい趣味を探す際の情報提供、専門知識の深掘り、あるいはDIYプロジェクトの手順説明など、あなたの好奇心と探求心を刺激し、生活をより豊かなものにします。   AIの進化と未来への展望:共に創る新たな可能性 ChatGPT 日本語の進化は、単なる技術的なブレイクスルーに留まらず、私たち人間とAIの関係性を再定義し、未来社会における新たな可能性を切り拓くものです。AIは、人間の知性を置き換えるものではなく、むしろその能力を拡張し、これまで人間だけでは到達し得なかった領域へと私たちを導くパートナーとなるでしょう。 今後の展望としては、AIの対話能力がさらに洗練され、より複雑な感情や文脈を理解できるようになることが期待されます。これにより、カウンセリングや教育、顧客サービスといった、より人間的な触れ合いが求められる分野でも、AIがその役割を拡大していく可能性があります。また、AIが生成するコンテンツの品質は飛躍的に向上し、クリエイティブな分野での共同作業がさらに深化するでしょう。例えば、AIがデザインの初期スケッチや音楽のデモトラックを生成し、それを人間が洗練させるという共同制作の形が一般化するかもしれません。 さらに、パーソナライゼーションの精度も向上し、ユーザー一人ひとりのニーズや好みに合わせた情報提供やサービスが、よりきめ細やかに行われるようになるでしょう。これは、医療分野における個別化された健康アドバイスから、エンターテイメント分野における個人の好みに合わせたコンテンツ推薦まで、あらゆる分野でユーザー体験を劇的に向上させる可能性を秘めています。 AIの倫理的な側面や、社会への影響についても継続的な議論と配慮が必要です。ChatGPT 日本語の開発チームは、透明性、公平性、そして説明責任を重視し、安全で責任あるAIの発展に貢献することを目指しています。私たちは、AIが人間の生活を豊かにし、社会全体の進歩を促進するためのツールであり続けるよう、技術的な進化と同時に、社会的な受容性を高める努力を続けていきます。 この強力なツールを賢く活用することは、間違いなくあなたの潜在能力を最大限に引き出し、新たな高みへと到達するための鍵となります。ぜひ、この新しい時代の幕開けを体感し、AIがもたらす豊かな恩恵を最大限に享受してください。AIと共に、これまで想像し得なかった未来を創造しましょう。 --------------------- こちらの情報をご利用いただき、お気軽にお問い合わせください: メールアドレス:chatgptjp.jp@gmail.com 電話番号:+81 89525049 ウェブサイト:https://chatgptjp.com/
    • Hej, mam zamiar zrobić hydroizolacje w łazience, kupiłem hydroizolację sikalastic w-220, w karcie produktu piszą zeby do gruntowania podłoża użyć gruntu sikafloor 01 primer. Czy uzycie tego gruntu jest koniecznością? Czy mogę użyć inny grunt np. Atlas unigrunt głęboko penetrujący, albo atlas npk? Zostało mi ponad 5l łącznie npt i unigruntu, wiec nie wiem czy jest sens przepłacać. 
    • Nawet jeśli zwykłe już są to trzeba je wyjąć i obsadzić głębokie, nie ma innego wyjścia. Chyba że już są głębokie.
    • Koniecznie głębokich, ale i z nimi będie zabawa z upychaniem wszystkiego. Jednak z opisu wnioskuję, że puszki to pewnie już są obsadzone.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...