Skocz do zawartości

ściana nośna - fundament = mostek termiczny ?


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Jestem na etapie stanu "0". Ściany fundamentowe z bloczków betonowych izolowane 15cm styropianu Termoorganika Dach i Podłoga Platinum. Planuje budować z silikatów i izolować styropianem 20cm Termoorganika Ściana Platinum na zewnątrz. Budowa jest realizowana we Wielkopolsce.

Teraz szukam informację jak zmniejszyć straty ciepła przez mostek termiczny "ściana nośna-fundament". Silikaty nie izolują termicznie i dla tego myślałem o położeniu jednej warstwy bloczków z keramzytobetonu i pomiędzy ułożyć izolację termiczną. Dalej już bloczki silikatowe. Silikat wybrałem ze względu na właściwości akustyczne i akumulację ciepła.

Czekam na Wasze komentarze, czy to rozwiązanie "mostku termicznego" ma sens. Czy warto się w ogóle martwić o te straty?

Planuje założyć rekuperator z glikolowym wymiennikiem. CO i CWU prawdopodobnie pompę ciepła, ale to jeszcze nie jestem przekonany ze względu na koszty.

Czytałem kilka postów Pana T. Brzęczkowskiego i musze powiedzieć, że daje dużo do myślenia.

Pozdrawiam,
Szczepan
Napisano
Izolacyjność bloczków z keramzytobetonu nie jest rewelacyjna (oględnie mówiąc), no ale i tak lepsza niż slikatów. Problemem może być mniejsza wytrzymałość tych bloczków, skonsultuj z konstruktorem, czy w twoim przypadku ściana z silikatów nie będzie dla nich zbyt dużym obciążeniem.
Ja bym przesadnie nie demonizował mostka cieplnego fundament-grunt. Fundament masz izolowany od zewnątrz, czyli tam gdzie straty ciepła są największe. A przy wybranej technologii całkowicie tego mostka i tak nie unikniesz.
Napisano
Cytat

Izolacyjność bloczków z keramzytobetonu nie jest rewelacyjna (oględnie mówiąc), no ale i tak lepsza niż slikatów.

To nie jest prawdą! Wbrew potocznej opinii keramzyt doskonale przewodzi ciepło.
Z katalogu "Mszczonowa"
Jak łatwo policzyć suma izolacji styro i keramzytu = izolacji styropianu (praktycznie)

Cytat

Ja bym przesadnie nie demonizował mostka cieplnego fundament-grunt.


To nie demon mostek to jak niedomknięty termos - koniec izolacji . Mostek też jako najchłodniejszy element jest zarodziem wilgoci...
Cytat

Fundament masz izolowany od zewnątrz, czyli tam gdzie straty ciepła są największe


To nieprawda, że w fizyce ciepło idzie "na zewnątrz" . Układ - ściana fundament grunt będzie dążył do wyrównania temperatur, a pionowa płyta styropianu zakopana w ziemi nie izoluje. Pojemność cieplna gruntu pod domem i możliwość jego rozpraszania są ogromne, że nasz system ogrzewania nie wydoli osiągnąć stan równowagi.
Styropian na fundamencie domu niepodpiwniczonego może przykleić wyłącznie ktoś kto nie wie, że kierunek przepływu ciepła jest z wartości wyższych do niższych.
Napisano
Cytat

Witam,
...
Teraz szukam informację jak zmniejszyć straty ciepła przez mostek termiczny "ściana nośna-fundament". Silikaty nie izolują termicznie i dla tego myślałem o położeniu jednej warstwy bloczków z keramzytobetonu i pomiędzy ułożyć izolację termiczną. Dalej już bloczki silikatowe. Silikat wybrałem ze względu na właściwości akustyczne i akumulację ciepła.
...



W ostatnim numerze Budujemy Dom widziałem reklamę o materiałach na mostek termiczny pomiędzy fundamentem a ściana nośną. Podaję link do strony producenta
Pustaki Isomur
Napisano
RafalT88:
Dziękuję za informację. Jest to wielka różnica. Silikaty mają współczynnik przewodzenie około 60 W/mK i te bloczki 0,22 W/mK. To jest już bardzo duża różnica.

T. Brzęczkowski:
Pan ma dużą wiedzę na różne tematy. Czy pan wie jakimś rozwiązaniu niż ISOMUR?

Jestem w pełni świadom, że przepływ ciepła jest od wartości wyższej do niższej i tego że wilgotny materiał gorzej izoluje. Każdy z nas przecież wie, że wilgotne rękawice nikogo nie zagrzeją.
Napisano
Cytat

RafalT88:
Dziękuję za informację. Jest to wielka różnica. Silikaty mają współczynnik przewodzenie około 60 W/mK i te bloczki 0,22 W/mK. To jest już bardzo duża różnica.

T. Brzęczkowski:
Pan ma dużą wiedzę na różne tematy. Czy pan wie jakimś rozwiązaniu niż ISOMUR?

Jestem w pełni świadom, że przepływ ciepła jest od wartości wyższej do niższej i tego że wilgotny materiał gorzej izoluje. Każdy z nas przecież wie, że wilgotne rękawice nikogo nie zagrzeją.


Mostek termiczny to nie jedyna wada "izolowania" ścian za odbiornikiem. Jest jeszcze utrudnienie koniecznego w domach energooszczędnych programowania stref, jest jeszcze problem z zawilgoceniem - i to im grubsza izolacja tym większy problem. Dlatego w domach energooszczędnych stosuje się izolacje od środka z folią i nie ociepla fundamentu.
http://www.ekoenergia.polska-droga.pl/przy...my-wewnzne.html
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

W ostatnim numerze Budujemy Dom widziałem reklamę o materiałach na mostek termiczny pomiędzy fundamentem a ściana nośną. Podaję link do strony producenta
Pustaki Isomur




Producentem cokołowych pustaków ISOMUR jest firma Stahlton.

Proponuję zajrzeć na ich stronę. www.stahlton.pl


  • 4 tygodnie temu...
Napisano
sam zastanawiałem się nad isomurem - koszt takiego bloczka - około 60 zł /m ściany - czyli na średniej wielkości domek - jakies 2-3 tys zł - myslę że ma to rozwiązanie napewno sens przy domach pasywnych lub wysokoenergooszczędnych - ja buduje domek energooszczędny - fundamnety ocieplone 12 cm styro - na ściany idzie 20 cm styro - ściany z ytonga 24 cm - róznica w stratach ciepła przy zastosowaniu tego bloczka przy planowanej izolacji termo jak dobrze pamiętam z ulotki producenta:
zwykła ściana bez izolacji - mostek cieplny
ściana zwykła izolowana styro - 40% likwidacji mostka
ściana z izolacją styro i pustakiem isomura - 70 % likwidacji mostka
czyli w moim przypadku - zyskuje 30% mniej strat które dla tego miejsca nie sa jakies wielkie jak np. przy wentylacji
koszt około 2500 chyba przekieruje na lepsza izolację styro lub dorzucę do rekuperacji - uzyskując wiecej zysków
Nie mniej jednak jest to ciekawy produkt warty zastanowienia i kalkulacji
Nadmienię że w ofercie tej firmy są inne ciekawe rozwiązania likwidujące mostki termiczne np. kształtka ze zbrojeniem likwidująca mostek na płycie balkonowej - i z tego rozwiązania napewno skorzystam - bo licząc koszt izolacji takiej płyty balkonowej - nakładów pracy itp - pewnie lepiej zastosowac ta kształtkę i na płyte położyc jedynie płytki i gotowe icon_smile.gif
Napisano
Cytat

producenta:
zwykła ściana bez izolacji - mostek cieplny
ściana zwykła izolowana styro - 40% likwidacji mostka
ściana z izolacją styro i pustakiem isomura - 70 % likwidacji mostka



Poważnie tak ktoś napisał? TO JEST KRETYNEM. I proszę mu to powiedzieć! Niech mnie poda do sądu.
Jaką izolacyjność ma pinowa płyta styropianowa w gruncie gdzie po obu jej stronach jest nieskończenie duży ( dla naszego ogrzewania) odbiornik ciepła?.
Czy jak skleimy sześcian ze styropianowych kwadratów, to po zabraniu jednego „kwadratu” mamy 83% izolacji czy g... nie izolację?
Czy na 5 mm nie domknięta lodówka będzie chodzić 5% więcej czy wcale się nie wyłączy?

Mostek termiczny to kat izolacji ! Mało tego, wyżej opisany mostek termiczny jako zimniejszy element jest zarodziem wilgoci.
Izolacja termiczna musi oddzielać to co chcemy ogrzewać od tego co ogrzewanie nie ma sensu. JAKI JEST SENS GRZANIA FUNDAMENTU I GRUNTU POD DOMEM
Napisano
Cytat

Poważnie tak ktoś napisał? TO JEST KRETYNEM. I proszę mu to powiedzieć! Niech mnie poda do sądu.
Jaką izolacyjność ma pinowa płyta styropianowa w gruncie gdzie po obu jej stronach jest nieskończenie duży ( dla naszego ogrzewania) odbiornik ciepła?.
Czy jak skleimy sześcian ze styropianowych kwadratów, to po zabraniu jednego „kwadratu” mamy 83% izolacji czy g... nie izolację?
Czy na 5 mm nie domknięta lodówka będzie chodzić 5% więcej czy wcale się nie wyłączy?

Mostek termiczny to kat izolacji ! Mało tego, wyżej opisany mostek termiczny jako zimniejszy element jest zarodziem wilgoci.
Izolacja termiczna musi oddzielać to co chcemy ogrzewać od tego co ogrzewanie nie ma sensu. JAKI JEST SENS GRZANIA FUNDAMENTU I GRUNTU POD DOMEM


dlatego na chudziaka pod ogrzewanie podłogowe daje 20 cm styropianu aby sie odizolować od gruntu

a tak poza tym to najwięcej strat jest przez wentylacje ( grawitacyjną ) a reszta to marketing - zwłaszcza z tym gruntem jako odbiornik - może max 5% strat zachodzi do gruntu
Napisano
Cytat

dlatego na chudziaka pod ogrzewanie podłogowe daje 20 cm styropianu aby sie odizolować od gruntu

a tak poza tym to najwięcej strat jest przez wentylacje ( grawitacyjną ) a reszta to marketing - zwłaszcza z tym gruntem jako odbiornik - może max 5% strat zachodzi do gruntu


Minimalna sensowna grubość styropianu od gruntu to 30 cm. Myślał Szanowny Pan jak po kilku latach dołożyć izolacji do tych 20cm gdy jeszcze ceny wzrosną? No i... te 30 cm muszą się "zamykać" z tymi w ścianie.
Strat przez wentylację grawitacyjną nie ma - bo nie ma takiej wentylacji ( naturalna, konwekcyjna, tak... ale powszechne ciążenie nie jest siłą napędową wentylacji. Mało tego - jedną z cech grawitacji jest jej niemożliwość jej zakłócenia - co byłoby super zaletą wentylacji)
Napisano
Cytat

dlatego na chudziaka pod ogrzewanie podłogowe daje 20 cm styropianu aby sie odizolować od gruntu

a tak poza tym to najwięcej strat jest przez wentylacje ( grawitacyjną ) a reszta to marketing - zwłaszcza z tym gruntem jako odbiornik - może max 5% strat zachodzi do gruntu


Tu akurat ma rację Pan T.B. Że dasz 20 cm styro na podłogę jeszcze nie będzie oznaczać że masz minimalne straty lun w ogóle ich nie masz. Izolacja ta, tak jak napisał Pan T.B, musi tworzyć ciągłość z tą w ścianie czyli nap. z pustakami izolacyjnymi styropianowymi.
Napisano
chce zrobić swoje badania - ale nie wiem jak i dlatego proszę Pana o szczegółowy opis jak przeprowadza się takie badanie - bo przecież Pan je przeprowadzał !!!!

..............KONSTERNACJA..................ZONK........ icon_sad.gif

i tym miłym akcentem wyciągamy wniosek - widać Pańskie "mądrości" szlag trafił

no chyba że zaskoczy mnie Pan pozytywnie i opisze jak preprowadał swoje badania - tak aby taki laik jak ja mógł zrozumieć istote procesu badania.

Oczekuje odpowiedzi
pozdrawiam

Napisano
Ważny jest sposób „badania”, ale jeszcze ważniejsze są wnioski z tego wyciągane.

Przecież, można jak ten przysłowiowy profesor ruski, dojść do wniosku, ze mucha ogłuchła. icon_biggrin.gif
Napisano
Wolę myślących adwersarzy. Człowiek, któremu brakuje wiedzy, zaczyna obracać w żart, dodawać dziecinne „uśmieszki” . Próbuje sprowadzić, dyskusję do dość debilnego poziomu, bo tam się czuje lepiej, tam może przeciwnika pokonać. Przykro mi. Źle Pan trafił. Będę pisał tylko dla tych co rozumieją, że grunt znacznie lepiej odbiera ciepło niż powietrze.
Napisano
A to się nazywa unik.

Bo nikt, nie kwestionuje tej tezy, że grunt odbiera lepiej – przynajmniej ja tego nie robię.
Ale też chętnie się dowiem skąd, jakimi metodami ten wspomniany wynik „ 9 – 10 razy lepiej”, i skąd wiadomo było, że piasek był suchy, lub co to znaczy, że był suchy. Jaka była wilgotność powietrza, itp.


Ciekawi mnie to niezmiernie zważywszy na współczynnik lambda:
- piasek (średni) 0,4
- piasek (pylisty) 0,55
- powietrze 0,025
Napisano
naczynie z piachem dwa termometry z NTC na "smyczy" dwie kulki z modeliny '
1- poczekać aż piach będzie w temperaturze pokojowej
2- czujniki umieścić w środku identycznych kul i po związaniu modeliny podgrzać w wodzie
3 jedna zakopać druga powiesić.
4 mierzyć czas do wyrównania się temperatur z otoczeniem

Można powtórzyć dla piasku wilgotnego, innych gruntów wody itp.
Napisano
Ciekawe doświadczenie, ale obarczone oczywistym błędem.

Nie można tego porównywać, bo objętość piasku była ustalona, a dla kulki wiszącej w powietrzu – już nie.
Napisano
Cytat

Nie można tego porównywać, bo objętość piasku była ustalona, a dla kulki wiszącej w powietrzu – już nie.

Jeżeli piszemy o błędzie... to w którą stronę??? Czy jak zwiększymy objętość piasku do " nieustalonej" to wyjdzie miej jak 9x????
Tu chodzi o pokazanie, że nie można przy obliczeniach strat do gruntu podawać tylko parametru ∆T.
Napisano
Ciekawe, ze nadal toczy sie dyskusja i TB udowadnia ze do gruntu ucieka XX ciepla/
Owszem, na polaczeniu fundamentu z grutnem jest mostek, ale mozna go wyeliminowac w prosty sposob na etapie budowy. Trzeba odciac sciany od fundamentow materialem izolacyjnym i po klopocie.
Ja uzylem szkla spienionego FOAMGLAS i odcialem sciany zewnetrzne z BK 400, nie jestem teoretykiem jak TB, moj dom juz stoi, jest ogrzewany przez PCi i widze jakie jest zuzycie energii elektrycznej na ogrzewanie.
Oczywiscie mozna probowac udowadniac rozne SWOJE tezy, fakt jest taki ze gloszone przez TB informacje jakoby do gruntu uciekaly olbrzymie ilosci "ciepla" sa wyssane z palca.
Straty ciepla mam na przegrodach i wentylacji. Obliczeniowe sa mocno zblizone do rzeczywistych a w obliczeniach zalozylem niewielkie straty do grutnu.
U dla scian zewn. i dachu mam ok. 0,11, dla okien max. 0,9 -obliczeniowe oczywiscie.
To moj pierwszy sezon grzewczy i bedzie z oczywistych wzgledow "drozszy" - dom nie byl wygrzany i wysuszony a oprocz tego zima w tym roku byla troszke "gorsza" niz zakladana dla mojej strefy klimatycznej.
Do tej pory dom potrzebowal niecale 8 400 kWh (od 25/11/2009) energii z czego tylko w samym styczniu br. prawie 3 000 kWh -najzimniej wowczas bylo, temp. dochodzily do -27-28*C.
8 400 kWh to laczna ilosc energii: tej "wyciagnietej" z gruntu (6 380 kWh) i elektrycznej (2 020 kWh)

Pzdr.
Napisano
Cytat

Ciekawe, ze nadal toczy sie dyskusja i TB udowadnia ze do gruntu ucieka XX ciepla/
Owszem, na polaczeniu fundamentu z grutnem jest mostek, ale mozna go wyeliminowac w prosty sposob na etapie budowy. Trzeba odciac sciany od fundamentow materialem izolacyjnym i po klopocie.
Ja uzylem szkla spienionego FOAMGLAS i odcialem sciany zewnetrzne z BK 400, nie jestem teoretykiem jak TB, moj dom juz stoi, jest ogrzewany przez PCi i widze jakie jest zuzycie energii elektrycznej na ogrzewanie.
Oczywiscie mozna probowac udowadniac rozne SWOJE tezy, fakt jest taki ze gloszone przez TB informacje jakoby do gruntu uciekaly olbrzymie ilosci "ciepla" sa wyssane z palca.
Straty ciepla mam na przegrodach i wentylacji. Obliczeniowe sa mocno zblizone do rzeczywistych a w obliczeniach zalozylem niewielkie straty do grutnu.
U dla scian zewn. i dachu mam ok. 0,11, dla okien max. 0,9 -obliczeniowe oczywiscie.
To moj pierwszy sezon grzewczy i bedzie z oczywistych wzgledow "drozszy" - dom nie byl wygrzany i wysuszony a oprocz tego zima w tym roku byla troszke "gorsza" niz zakladana dla mojej strefy klimatycznej.
Do tej pory dom potrzebowal niecale 8 400 kWh (od 25/11/2009) energii z czego tylko w samym styczniu br. prawie 3 000 kWh -najzimniej wowczas bylo, temp. dochodzily do -27-28*C.
8 400 kWh to laczna ilosc energii: tej "wyciagnietej" z gruntu (6 380 kWh) i elektrycznej (2 020 kWh)

Pzdr.


Wyeliminował Pan większość błędów ocieplenia od zewnątrz za spore pieniądze - mostek termiczny . dalej nie ma Pan rozwiązanej kwestii zawilgocenia styropianu w ścianie . Już po tej zimie ma on 3-4% ! Koszt założenia ogrzewania na taki dom materiał + montaż nie powinien przekraczać 8000 zł - Dając izolację od środka przy tej grubości - ma pan dom tańszy w budowie, o większym komforcie, zdrowszy i na pewno nie droższy w eksploatacji. Zdrowie i komfort i trwałość to sprawy, których też nie wolno pomijać . Oczywiście Pan napisze, że komfort Pan ma... ale co to za komfort przy centralnym???
Napisano
Cytat

Ciekawe, ze nadal toczy sie dyskusja i TB udowadnia ze do gruntu ucieka XX ciepla/
Owszem, na polaczeniu fundamentu z grutnem jest mostek, ale mozna go wyeliminowac w prosty sposob na etapie budowy. Trzeba odciac sciany od fundamentow materialem izolacyjnym i po klopocie.
Ja uzylem szkla spienionego FOAMGLAS i odcialem sciany zewnetrzne z BK 400, nie jestem teoretykiem jak TB, moj dom juz stoi, jest ogrzewany przez PCi i widze jakie jest zuzycie energii elektrycznej na ogrzewanie.
Oczywiscie mozna probowac udowadniac rozne SWOJE tezy, fakt jest taki ze gloszone przez TB informacje jakoby do gruntu uciekaly olbrzymie ilosci "ciepla" sa wyssane z palca.
Straty ciepla mam na przegrodach i wentylacji. Obliczeniowe sa mocno zblizone do rzeczywistych a w obliczeniach zalozylem niewielkie straty do grutnu.
U dla scian zewn. i dachu mam ok. 0,11, dla okien max. 0,9 -obliczeniowe oczywiscie.
To moj pierwszy sezon grzewczy i bedzie z oczywistych wzgledow "drozszy" - dom nie byl wygrzany i wysuszony a oprocz tego zima w tym roku byla troszke "gorsza" niz zakladana dla mojej strefy klimatycznej.
Do tej pory dom potrzebowal niecale 8 400 kWh (od 25/11/2009) energii z czego tylko w samym styczniu br. prawie 3 000 kWh -najzimniej wowczas bylo, temp. dochodzily do -27-28*C.
8 400 kWh to laczna ilosc energii: tej "wyciagnietej" z gruntu (6 380 kWh) i elektrycznej (2 020 kWh)

Pzdr.



Czy możesz napisać cos wiecej o tym szkle spienionym i o likwidacji mostka ściany parteru - ściany fund. - czy jako pierwszej warstwy nośnej pod beton komórkowy stosowałeś to szkło ???? coś jak pustaki isomura ???
co do u ściany to mam zamiar zastosować 20 cm styro przy 24 cm ytonga 0.6 - wychodzi chyba U -0.13 ???

Proszę opisz jak odciąc tym szkłem ściany bo na dniach wylewam chudzika i zaczynam stawianie parteru - a isomury - wychodza dość drogo icon_sad.gif
Pozdro
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Najlepszy sposób to bloczki izolacyjne.
ja buduję na płycie fundamentowej, ściany z silikatów, właśnie dla uniknięcia mostków.


Najlepsza to izolacja od wewnątrz. Bloczki nie załatwią sprawy zawilgocenia ściany i sterowania ogrzewaniem.
Napisano
Cytat

Najlepszy sposób to bloczki izolacyjne.
ja buduję na płycie fundamentowej, ściany z silikatów, właśnie dla uniknięcia mostków.



rozumiem że chodzi Ci o coś na styl - isomur'a ????
płyta fundamnetowa - już za pózno - zrobione tradycyjne fundamenty icon_smile.gif

piwopijco - napisz coś wiecej o szkle spienionym - ceny , parametry itp , porównanie do styro
Napisano
Cytat

Najlepsza to izolacja od wewnątrz. Bloczki nie załatwią sprawy zawilgocenia ściany i sterowania ogrzewaniem.

Izolacja od wewnątrz jest najlepsza zimą i to tylko wtedy, gdy źródło ciepła jest w stanie dostarczyć ciepło do ogrzewania przy stałej cenie w ilości dopasowanej do aktualnych potrzeb.
Znacznie gorzej tak tak zaizolowana ściana będzie kalkulowała się, gdy mamy możliwość wyboru tańszej energii w określonym czasie (np. II taryfa w energii elektrycznej).
"Zimowe" zalety ściany izolowanej od wewnątrz znacznie gorzej wyglądają jesienią i wiosną, gdy sporą część strat ciepła w budynku można pokryć darmową energią słoneczną i zyskami bytowymi. Taka ściana oznacza bardzo małe wykorzystanie tych darmowych zysków, a tym samym konieczność zużycia większej ilości energii.
Najgorzej taka ściana sprawdza się latem. Pomieszczenie o małej bezwładności cieplnej szybko nagrzewa się od słońca (poprzez okna) i upalnego powietrza.

Tak wygląda ta "najlepsza izolacja".
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witam moja sytuacja jest podobna
Mam stan zero:
Ława fundamentowa z betonu B-25 - szeroka na 60 i wysoka na 40
następnie
folia fundamentowa 1 mm grub.
na tym:
ściana fundamentowa:
bloczki betonowe szer. 24 i wysokie 12
na które od wewnątrz nałożono 4 warstwy dysperbitu, a od zewnątrz:
- hydropian 15 cm
- siatka z włókna szklanego- zbrojona zatopiona w kleju
- dysperbit do wysokości cokołu 2 krotna warstwa
-folia kubełkowa
- piach zasypowy
W środku fundamentu:
ok. 80-90- piasku zagęszczonego (żwir zasypowy)
a na to 11 cm betonu B-15

Następnie na ściany zewnętrzne będzie użyty Solbet Optimal 600 24P+W, na który pójdzie wełna 20 cm
Mój wykonawca twierdzi, że przy takim fundamencie nie ma sensu wstawiać pustaku cokołowego ISOMUR Plus, gdyż nie będzie mostka cieplnego w części cokołowej budynku, w związku z tym jest to niepotrzebny wydatek.

I tu jest moja wielka prośba!: drodzy forumowicze doradzcie czy wstawiać tę jedną warstwę Isomuru Plus, czy przy takim fundamencie faktycznie nie ma sensu bo nie będzie żadnego mostka termicznego.

Z góry dziękuję.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Następnie na ściany zewnętrzne będzie użyty Solbet Optimal 600 24P+W, na który pójdzie wełna 20 cm
Mój wykonawca twierdzi, że przy takim fundamencie nie ma sensu wstawiać pustaku cokołowego ISOMUR Plus, gdyż nie będzie mostka cieplnego w części cokołowej budynku, w związku z tym jest to niepotrzebny wydatek.



Mostek będzie! Ale to przy mokrej wełnie - mały Pikuś!.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • dżwięk z drogi odbija się od domu, dzięki czemu jest głośno na tarasie - znaczy głośniej - bo masz dwa dźwięki - bezpośredni i odbity. Jeśli masz taras zadaszony, to tym bardziej hałas się nawarstwi. Nie wiem, jaki masz taras - ale spróbuj zasłonić go od strony tego dźwięku bezpośredniego z drogi i sprawdź natężenie dźwięku. Jeśli będzie ciszej, to spróbuj odsłonić go, ale wytłumić - nawt jakąś plandeką czy kocami powieszonymi przed ścianą, od której może się odbić ten dzwięk (jesli jest zadaszony, może odbijać się od sufitu czy co tam masz nad nim). A jak sprawdzisz - to będziesz wiedział, czy warto zrobić wytłumienie sciany tarasu bezodbiciowe. Lub sufitu nad tarasem. Loggie otwarte ażurowe balkonowe -  są np. świetnymi zbieraczami i wzmacniaczami dźwięku z ulicy.   Taras nakryty jest takim odpowiednikiem loggii.
    • Pamiętam swoją pierwszą i ostatnią noc w Nowej Hucie, jak kombinat szedł pełną parą całą dobę i tramwaje też jeździły całą dobę, nie spałem chyba do 3ciej w nocy. Także jak człowiek się przyzwyczai do ciszy, to potem w drugą stronę raczej sporo gorzej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Chodzi o usztywnienie konstrukcji. Nasza więźba ma już 60 lat i jest z cienkiego drewna ciosanego, odpornego na złamania, ale jest bardziej elastyczna niż z krokwi np 7×22cm. Koszt niewielki, bo na pokój 28m2 to raptem 600zł, a jak się mam martwić, że za parę lat spękają połączenia na płytach, to uważam to za słuszne rozwiązanie. Poza tym jak z tych krokwi wystają tylko haki, to dużo łatwiej jest najpierw połączyć wszystkie OSB i na to przykręcić GK, bo bez tego to już wyższa szkoła jazdy i ja w swoim przypadku sobie takiego rozwiązania bez OSB nie wyobrażam, gdzie obydwa skosy są w inną stronę krzywe, a ściany się rozchodzą na prawie 10 centymetrów. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Oraz pory dnia i roku, godziny, pogody, ciśnienia atmosferycznego itd., itp., etc. W sumie zgadzam się, że takich danych nie ma. Nigdzie. Bo takie badanie kosztują krocie, a każde wyniki da się podważyć, wiec nikt nie ryzykuje.
    • Nie licz na to, że wyciszysz działkę do tych 35 - 40 dB w takim miejscu zlokalizowaną... Nawet kilkumetrowej wysokości ekran akustyczny - taki, jakie stawiają przy drogach szybkiego ruchu - nie załatwi tego Mieszkam 250 m od eSki, oddziela mnie od niej pas szerokości około100 m lasu mieszanego i słyszę każdy niemal pędzący pojazd (nie mówię o motocyklach z "ulepszonymi" wydechami ) - ekranu nam nie postawili... Około 700 m od okien jest linia kolejowa Warszawa - Lublin, od niej również "oddziela" nas pas ze 150 m szerokości lasu, również mieszanego... Słychać każdy przejeżdżający skład pociągu - o godzinie  +- 23:40 przejeżdża skład 43 wagonów z węglem Zupełnie inaczej słychać samochody i pociągi w suche dni, a inaczej "po rosie", gdy powietrze jest mocno wilgotne - wtedy wydaje się, że jeżdżą one tuż pod oknami Zaznaczam, że las jest mieszany, bo jest różnica zimą, a miesiącami, gdy są gęste liście na drzewach... Nie mierzyłem natężenia hałasu, ale BYŁ on mocno zauważalny w pierwszych tygodniach zamieszkania - po jakimś czasie przestaje się słyszeć te hałasy, przestają być zauważalne, przeszkadzające i uciążliwe... czasami się je słyszy, ale ucho przyzwyczaja się... Można próbować odgradzać się parkanami, szpalerami tui, czy innych roślin, ale i tak trzeba będzie zaakceptować pozostałe szumy i odgłosy...   Albo szukać innej lokalizacji     Podejrzewam, że takie dane uzyskasz tylko doświadczalnie dla określonej lokalizacji...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...