Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
ksm

ściana nośna - fundament = mostek termiczny ?

Recommended Posts

Witam,

Jestem na etapie stanu "0". Ściany fundamentowe z bloczków betonowych izolowane 15cm styropianu Termoorganika Dach i Podłoga Platinum. Planuje budować z silikatów i izolować styropianem 20cm Termoorganika Ściana Platinum na zewnątrz. Budowa jest realizowana we Wielkopolsce.

Teraz szukam informację jak zmniejszyć straty ciepła przez mostek termiczny "ściana nośna-fundament". Silikaty nie izolują termicznie i dla tego myślałem o położeniu jednej warstwy bloczków z keramzytobetonu i pomiędzy ułożyć izolację termiczną. Dalej już bloczki silikatowe. Silikat wybrałem ze względu na właściwości akustyczne i akumulację ciepła.

Czekam na Wasze komentarze, czy to rozwiązanie "mostku termicznego" ma sens. Czy warto się w ogóle martwić o te straty?

Planuje założyć rekuperator z glikolowym wymiennikiem. CO i CWU prawdopodobnie pompę ciepła, ale to jeszcze nie jestem przekonany ze względu na koszty.

Czytałem kilka postów Pana T. Brzęczkowskiego i musze powiedzieć, że daje dużo do myślenia.

Pozdrawiam,
Szczepan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Izolacyjność bloczków z keramzytobetonu nie jest rewelacyjna (oględnie mówiąc), no ale i tak lepsza niż slikatów. Problemem może być mniejsza wytrzymałość tych bloczków, skonsultuj z konstruktorem, czy w twoim przypadku ściana z silikatów nie będzie dla nich zbyt dużym obciążeniem.
Ja bym przesadnie nie demonizował mostka cieplnego fundament-grunt. Fundament masz izolowany od zewnątrz, czyli tam gdzie straty ciepła są największe. A przy wybranej technologii całkowicie tego mostka i tak nie unikniesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Izolacyjność bloczków z keramzytobetonu nie jest rewelacyjna (oględnie mówiąc), no ale i tak lepsza niż slikatów.

To nie jest prawdą! Wbrew potocznej opinii keramzyt doskonale przewodzi ciepło.
Z katalogu "Mszczonowa"
Jak łatwo policzyć suma izolacji styro i keramzytu = izolacji styropianu (praktycznie)

Cytat

Ja bym przesadnie nie demonizował mostka cieplnego fundament-grunt.


To nie demon mostek to jak niedomknięty termos - koniec izolacji . Mostek też jako najchłodniejszy element jest zarodziem wilgoci...
Cytat

Fundament masz izolowany od zewnątrz, czyli tam gdzie straty ciepła są największe


To nieprawda, że w fizyce ciepło idzie "na zewnątrz" . Układ - ściana fundament grunt będzie dążył do wyrównania temperatur, a pionowa płyta styropianu zakopana w ziemi nie izoluje. Pojemność cieplna gruntu pod domem i możliwość jego rozpraszania są ogromne, że nasz system ogrzewania nie wydoli osiągnąć stan równowagi.
Styropian na fundamencie domu niepodpiwniczonego może przykleić wyłącznie ktoś kto nie wie, że kierunek przepływu ciepła jest z wartości wyższych do niższych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam,
...
Teraz szukam informację jak zmniejszyć straty ciepła przez mostek termiczny "ściana nośna-fundament". Silikaty nie izolują termicznie i dla tego myślałem o położeniu jednej warstwy bloczków z keramzytobetonu i pomiędzy ułożyć izolację termiczną. Dalej już bloczki silikatowe. Silikat wybrałem ze względu na właściwości akustyczne i akumulację ciepła.
...



W ostatnim numerze Budujemy Dom widziałem reklamę o materiałach na mostek termiczny pomiędzy fundamentem a ściana nośną. Podaję link do strony producenta
Pustaki Isomur

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RafalT88:
Dziękuję za informację. Jest to wielka różnica. Silikaty mają współczynnik przewodzenie około 60 W/mK i te bloczki 0,22 W/mK. To jest już bardzo duża różnica.

T. Brzęczkowski:
Pan ma dużą wiedzę na różne tematy. Czy pan wie jakimś rozwiązaniu niż ISOMUR?

Jestem w pełni świadom, że przepływ ciepła jest od wartości wyższej do niższej i tego że wilgotny materiał gorzej izoluje. Każdy z nas przecież wie, że wilgotne rękawice nikogo nie zagrzeją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

RafalT88:
Dziękuję za informację. Jest to wielka różnica. Silikaty mają współczynnik przewodzenie około 60 W/mK i te bloczki 0,22 W/mK. To jest już bardzo duża różnica.

T. Brzęczkowski:
Pan ma dużą wiedzę na różne tematy. Czy pan wie jakimś rozwiązaniu niż ISOMUR?

Jestem w pełni świadom, że przepływ ciepła jest od wartości wyższej do niższej i tego że wilgotny materiał gorzej izoluje. Każdy z nas przecież wie, że wilgotne rękawice nikogo nie zagrzeją.


Mostek termiczny to nie jedyna wada "izolowania" ścian za odbiornikiem. Jest jeszcze utrudnienie koniecznego w domach energooszczędnych programowania stref, jest jeszcze problem z zawilgoceniem - i to im grubsza izolacja tym większy problem. Dlatego w domach energooszczędnych stosuje się izolacje od środka z folią i nie ociepla fundamentu.
http://www.ekoenergia.polska-droga.pl/przy...my-wewnzne.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

W ostatnim numerze Budujemy Dom widziałem reklamę o materiałach na mostek termiczny pomiędzy fundamentem a ściana nośną. Podaję link do strony producenta
Pustaki Isomur




Producentem cokołowych pustaków ISOMUR jest firma Stahlton.

Proponuję zajrzeć na ich stronę. www.stahlton.pl


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sam zastanawiałem się nad isomurem - koszt takiego bloczka - około 60 zł /m ściany - czyli na średniej wielkości domek - jakies 2-3 tys zł - myslę że ma to rozwiązanie napewno sens przy domach pasywnych lub wysokoenergooszczędnych - ja buduje domek energooszczędny - fundamnety ocieplone 12 cm styro - na ściany idzie 20 cm styro - ściany z ytonga 24 cm - róznica w stratach ciepła przy zastosowaniu tego bloczka przy planowanej izolacji termo jak dobrze pamiętam z ulotki producenta:
zwykła ściana bez izolacji - mostek cieplny
ściana zwykła izolowana styro - 40% likwidacji mostka
ściana z izolacją styro i pustakiem isomura - 70 % likwidacji mostka
czyli w moim przypadku - zyskuje 30% mniej strat które dla tego miejsca nie sa jakies wielkie jak np. przy wentylacji
koszt około 2500 chyba przekieruje na lepsza izolację styro lub dorzucę do rekuperacji - uzyskując wiecej zysków
Nie mniej jednak jest to ciekawy produkt warty zastanowienia i kalkulacji
Nadmienię że w ofercie tej firmy są inne ciekawe rozwiązania likwidujące mostki termiczne np. kształtka ze zbrojeniem likwidująca mostek na płycie balkonowej - i z tego rozwiązania napewno skorzystam - bo licząc koszt izolacji takiej płyty balkonowej - nakładów pracy itp - pewnie lepiej zastosowac ta kształtkę i na płyte położyc jedynie płytki i gotowe icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

producenta:
zwykła ściana bez izolacji - mostek cieplny
ściana zwykła izolowana styro - 40% likwidacji mostka
ściana z izolacją styro i pustakiem isomura - 70 % likwidacji mostka



Poważnie tak ktoś napisał? TO JEST KRETYNEM. I proszę mu to powiedzieć! Niech mnie poda do sądu.
Jaką izolacyjność ma pinowa płyta styropianowa w gruncie gdzie po obu jej stronach jest nieskończenie duży ( dla naszego ogrzewania) odbiornik ciepła?.
Czy jak skleimy sześcian ze styropianowych kwadratów, to po zabraniu jednego „kwadratu” mamy 83% izolacji czy g... nie izolację?
Czy na 5 mm nie domknięta lodówka będzie chodzić 5% więcej czy wcale się nie wyłączy?

Mostek termiczny to kat izolacji ! Mało tego, wyżej opisany mostek termiczny jako zimniejszy element jest zarodziem wilgoci.
Izolacja termiczna musi oddzielać to co chcemy ogrzewać od tego co ogrzewanie nie ma sensu. JAKI JEST SENS GRZANIA FUNDAMENTU I GRUNTU POD DOMEM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Poważnie tak ktoś napisał? TO JEST KRETYNEM. I proszę mu to powiedzieć! Niech mnie poda do sądu.
Jaką izolacyjność ma pinowa płyta styropianowa w gruncie gdzie po obu jej stronach jest nieskończenie duży ( dla naszego ogrzewania) odbiornik ciepła?.
Czy jak skleimy sześcian ze styropianowych kwadratów, to po zabraniu jednego „kwadratu” mamy 83% izolacji czy g... nie izolację?
Czy na 5 mm nie domknięta lodówka będzie chodzić 5% więcej czy wcale się nie wyłączy?

Mostek termiczny to kat izolacji ! Mało tego, wyżej opisany mostek termiczny jako zimniejszy element jest zarodziem wilgoci.
Izolacja termiczna musi oddzielać to co chcemy ogrzewać od tego co ogrzewanie nie ma sensu. JAKI JEST SENS GRZANIA FUNDAMENTU I GRUNTU POD DOMEM


dlatego na chudziaka pod ogrzewanie podłogowe daje 20 cm styropianu aby sie odizolować od gruntu

a tak poza tym to najwięcej strat jest przez wentylacje ( grawitacyjną ) a reszta to marketing - zwłaszcza z tym gruntem jako odbiornik - może max 5% strat zachodzi do gruntu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

dlatego na chudziaka pod ogrzewanie podłogowe daje 20 cm styropianu aby sie odizolować od gruntu

a tak poza tym to najwięcej strat jest przez wentylacje ( grawitacyjną ) a reszta to marketing - zwłaszcza z tym gruntem jako odbiornik - może max 5% strat zachodzi do gruntu


Minimalna sensowna grubość styropianu od gruntu to 30 cm. Myślał Szanowny Pan jak po kilku latach dołożyć izolacji do tych 20cm gdy jeszcze ceny wzrosną? No i... te 30 cm muszą się "zamykać" z tymi w ścianie.
Strat przez wentylację grawitacyjną nie ma - bo nie ma takiej wentylacji ( naturalna, konwekcyjna, tak... ale powszechne ciążenie nie jest siłą napędową wentylacji. Mało tego - jedną z cech grawitacji jest jej niemożliwość jej zakłócenia - co byłoby super zaletą wentylacji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

dlatego na chudziaka pod ogrzewanie podłogowe daje 20 cm styropianu aby sie odizolować od gruntu

a tak poza tym to najwięcej strat jest przez wentylacje ( grawitacyjną ) a reszta to marketing - zwłaszcza z tym gruntem jako odbiornik - może max 5% strat zachodzi do gruntu


Tu akurat ma rację Pan T.B. Że dasz 20 cm styro na podłogę jeszcze nie będzie oznaczać że masz minimalne straty lun w ogóle ich nie masz. Izolacja ta, tak jak napisał Pan T.B, musi tworzyć ciągłość z tą w ścianie czyli nap. z pustakami izolacyjnymi styropianowymi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W/g moich badań porównawczych suchy piasek odbiera ciepło 9-10 razy lepiej niż powietrze przy identycznej ∆T. Dlatego tak ważna jest minimum 30-to centymetrowa izolacja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
proszę o szczegółowy opis jak przeprowadzał Pan to badanie !!!!!! i szczegółowe wyniki tych badań !!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chce zrobić swoje badania - ale nie wiem jak i dlatego proszę Pana o szczegółowy opis jak przeprowadza się takie badanie - bo przecież Pan je przeprowadzał !!!!

..............KONSTERNACJA..................ZONK........ icon_sad.gif

i tym miłym akcentem wyciągamy wniosek - widać Pańskie "mądrości" szlag trafił

no chyba że zaskoczy mnie Pan pozytywnie i opisze jak preprowadał swoje badania - tak aby taki laik jak ja mógł zrozumieć istote procesu badania.

Oczekuje odpowiedzi
pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ważny jest sposób „badania”, ale jeszcze ważniejsze są wnioski z tego wyciągane.

Przecież, można jak ten przysłowiowy profesor ruski, dojść do wniosku, ze mucha ogłuchła. icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wolę myślących adwersarzy. Człowiek, któremu brakuje wiedzy, zaczyna obracać w żart, dodawać dziecinne „uśmieszki” . Próbuje sprowadzić, dyskusję do dość debilnego poziomu, bo tam się czuje lepiej, tam może przeciwnika pokonać. Przykro mi. Źle Pan trafił. Będę pisał tylko dla tych co rozumieją, że grunt znacznie lepiej odbiera ciepło niż powietrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A to się nazywa unik.

Bo nikt, nie kwestionuje tej tezy, że grunt odbiera lepiej – przynajmniej ja tego nie robię.
Ale też chętnie się dowiem skąd, jakimi metodami ten wspomniany wynik „ 9 – 10 razy lepiej”, i skąd wiadomo było, że piasek był suchy, lub co to znaczy, że był suchy. Jaka była wilgotność powietrza, itp.


Ciekawi mnie to niezmiernie zważywszy na współczynnik lambda:
- piasek (średni) 0,4
- piasek (pylisty) 0,55
- powietrze 0,025

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
naczynie z piachem dwa termometry z NTC na "smyczy" dwie kulki z modeliny '
1- poczekać aż piach będzie w temperaturze pokojowej
2- czujniki umieścić w środku identycznych kul i po związaniu modeliny podgrzać w wodzie
3 jedna zakopać druga powiesić.
4 mierzyć czas do wyrównania się temperatur z otoczeniem

Można powtórzyć dla piasku wilgotnego, innych gruntów wody itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ciekawe doświadczenie, ale obarczone oczywistym błędem.

Nie można tego porównywać, bo objętość piasku była ustalona, a dla kulki wiszącej w powietrzu – już nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie można tego porównywać, bo objętość piasku była ustalona, a dla kulki wiszącej w powietrzu – już nie.

Jeżeli piszemy o błędzie... to w którą stronę??? Czy jak zwiększymy objętość piasku do " nieustalonej" to wyjdzie miej jak 9x????
Tu chodzi o pokazanie, że nie można przy obliczeniach strat do gruntu podawać tylko parametru ∆T.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ciekawe, ze nadal toczy sie dyskusja i TB udowadnia ze do gruntu ucieka XX ciepla/
Owszem, na polaczeniu fundamentu z grutnem jest mostek, ale mozna go wyeliminowac w prosty sposob na etapie budowy. Trzeba odciac sciany od fundamentow materialem izolacyjnym i po klopocie.
Ja uzylem szkla spienionego FOAMGLAS i odcialem sciany zewnetrzne z BK 400, nie jestem teoretykiem jak TB, moj dom juz stoi, jest ogrzewany przez PCi i widze jakie jest zuzycie energii elektrycznej na ogrzewanie.
Oczywiscie mozna probowac udowadniac rozne SWOJE tezy, fakt jest taki ze gloszone przez TB informacje jakoby do gruntu uciekaly olbrzymie ilosci "ciepla" sa wyssane z palca.
Straty ciepla mam na przegrodach i wentylacji. Obliczeniowe sa mocno zblizone do rzeczywistych a w obliczeniach zalozylem niewielkie straty do grutnu.
U dla scian zewn. i dachu mam ok. 0,11, dla okien max. 0,9 -obliczeniowe oczywiscie.
To moj pierwszy sezon grzewczy i bedzie z oczywistych wzgledow "drozszy" - dom nie byl wygrzany i wysuszony a oprocz tego zima w tym roku byla troszke "gorsza" niz zakladana dla mojej strefy klimatycznej.
Do tej pory dom potrzebowal niecale 8 400 kWh (od 25/11/2009) energii z czego tylko w samym styczniu br. prawie 3 000 kWh -najzimniej wowczas bylo, temp. dochodzily do -27-28*C.
8 400 kWh to laczna ilosc energii: tej "wyciagnietej" z gruntu (6 380 kWh) i elektrycznej (2 020 kWh)

Pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ciekawe, ze nadal toczy sie dyskusja i TB udowadnia ze do gruntu ucieka XX ciepla/
Owszem, na polaczeniu fundamentu z grutnem jest mostek, ale mozna go wyeliminowac w prosty sposob na etapie budowy. Trzeba odciac sciany od fundamentow materialem izolacyjnym i po klopocie.
Ja uzylem szkla spienionego FOAMGLAS i odcialem sciany zewnetrzne z BK 400, nie jestem teoretykiem jak TB, moj dom juz stoi, jest ogrzewany przez PCi i widze jakie jest zuzycie energii elektrycznej na ogrzewanie.
Oczywiscie mozna probowac udowadniac rozne SWOJE tezy, fakt jest taki ze gloszone przez TB informacje jakoby do gruntu uciekaly olbrzymie ilosci "ciepla" sa wyssane z palca.
Straty ciepla mam na przegrodach i wentylacji. Obliczeniowe sa mocno zblizone do rzeczywistych a w obliczeniach zalozylem niewielkie straty do grutnu.
U dla scian zewn. i dachu mam ok. 0,11, dla okien max. 0,9 -obliczeniowe oczywiscie.
To moj pierwszy sezon grzewczy i bedzie z oczywistych wzgledow "drozszy" - dom nie byl wygrzany i wysuszony a oprocz tego zima w tym roku byla troszke "gorsza" niz zakladana dla mojej strefy klimatycznej.
Do tej pory dom potrzebowal niecale 8 400 kWh (od 25/11/2009) energii z czego tylko w samym styczniu br. prawie 3 000 kWh -najzimniej wowczas bylo, temp. dochodzily do -27-28*C.
8 400 kWh to laczna ilosc energii: tej "wyciagnietej" z gruntu (6 380 kWh) i elektrycznej (2 020 kWh)

Pzdr.


Wyeliminował Pan większość błędów ocieplenia od zewnątrz za spore pieniądze - mostek termiczny . dalej nie ma Pan rozwiązanej kwestii zawilgocenia styropianu w ścianie . Już po tej zimie ma on 3-4% ! Koszt założenia ogrzewania na taki dom materiał + montaż nie powinien przekraczać 8000 zł - Dając izolację od środka przy tej grubości - ma pan dom tańszy w budowie, o większym komforcie, zdrowszy i na pewno nie droższy w eksploatacji. Zdrowie i komfort i trwałość to sprawy, których też nie wolno pomijać . Oczywiście Pan napisze, że komfort Pan ma... ale co to za komfort przy centralnym???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ciekawe, ze nadal toczy sie dyskusja i TB udowadnia ze do gruntu ucieka XX ciepla/
Owszem, na polaczeniu fundamentu z grutnem jest mostek, ale mozna go wyeliminowac w prosty sposob na etapie budowy. Trzeba odciac sciany od fundamentow materialem izolacyjnym i po klopocie.
Ja uzylem szkla spienionego FOAMGLAS i odcialem sciany zewnetrzne z BK 400, nie jestem teoretykiem jak TB, moj dom juz stoi, jest ogrzewany przez PCi i widze jakie jest zuzycie energii elektrycznej na ogrzewanie.
Oczywiscie mozna probowac udowadniac rozne SWOJE tezy, fakt jest taki ze gloszone przez TB informacje jakoby do gruntu uciekaly olbrzymie ilosci "ciepla" sa wyssane z palca.
Straty ciepla mam na przegrodach i wentylacji. Obliczeniowe sa mocno zblizone do rzeczywistych a w obliczeniach zalozylem niewielkie straty do grutnu.
U dla scian zewn. i dachu mam ok. 0,11, dla okien max. 0,9 -obliczeniowe oczywiscie.
To moj pierwszy sezon grzewczy i bedzie z oczywistych wzgledow "drozszy" - dom nie byl wygrzany i wysuszony a oprocz tego zima w tym roku byla troszke "gorsza" niz zakladana dla mojej strefy klimatycznej.
Do tej pory dom potrzebowal niecale 8 400 kWh (od 25/11/2009) energii z czego tylko w samym styczniu br. prawie 3 000 kWh -najzimniej wowczas bylo, temp. dochodzily do -27-28*C.
8 400 kWh to laczna ilosc energii: tej "wyciagnietej" z gruntu (6 380 kWh) i elektrycznej (2 020 kWh)

Pzdr.



Czy możesz napisać cos wiecej o tym szkle spienionym i o likwidacji mostka ściany parteru - ściany fund. - czy jako pierwszej warstwy nośnej pod beton komórkowy stosowałeś to szkło ???? coś jak pustaki isomura ???
co do u ściany to mam zamiar zastosować 20 cm styro przy 24 cm ytonga 0.6 - wychodzi chyba U -0.13 ???

Proszę opisz jak odciąc tym szkłem ściany bo na dniach wylewam chudzika i zaczynam stawianie parteru - a isomury - wychodza dość drogo icon_sad.gif
Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Najlepszy sposób to bloczki izolacyjne.
ja buduję na płycie fundamentowej, ściany z silikatów, właśnie dla uniknięcia mostków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Najlepszy sposób to bloczki izolacyjne.
ja buduję na płycie fundamentowej, ściany z silikatów, właśnie dla uniknięcia mostków.


Najlepsza to izolacja od wewnątrz. Bloczki nie załatwią sprawy zawilgocenia ściany i sterowania ogrzewaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Najlepszy sposób to bloczki izolacyjne.
ja buduję na płycie fundamentowej, ściany z silikatów, właśnie dla uniknięcia mostków.



rozumiem że chodzi Ci o coś na styl - isomur'a ????
płyta fundamnetowa - już za pózno - zrobione tradycyjne fundamenty icon_smile.gif

piwopijco - napisz coś wiecej o szkle spienionym - ceny , parametry itp , porównanie do styro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Najlepsza to izolacja od wewnątrz. Bloczki nie załatwią sprawy zawilgocenia ściany i sterowania ogrzewaniem.

Izolacja od wewnątrz jest najlepsza zimą i to tylko wtedy, gdy źródło ciepła jest w stanie dostarczyć ciepło do ogrzewania przy stałej cenie w ilości dopasowanej do aktualnych potrzeb.
Znacznie gorzej tak tak zaizolowana ściana będzie kalkulowała się, gdy mamy możliwość wyboru tańszej energii w określonym czasie (np. II taryfa w energii elektrycznej).
"Zimowe" zalety ściany izolowanej od wewnątrz znacznie gorzej wyglądają jesienią i wiosną, gdy sporą część strat ciepła w budynku można pokryć darmową energią słoneczną i zyskami bytowymi. Taka ściana oznacza bardzo małe wykorzystanie tych darmowych zysków, a tym samym konieczność zużycia większej ilości energii.
Najgorzej taka ściana sprawdza się latem. Pomieszczenie o małej bezwładności cieplnej szybko nagrzewa się od słońca (poprzez okna) i upalnego powietrza.

Tak wygląda ta "najlepsza izolacja".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam moja sytuacja jest podobna
Mam stan zero:
Ława fundamentowa z betonu B-25 - szeroka na 60 i wysoka na 40
następnie
folia fundamentowa 1 mm grub.
na tym:
ściana fundamentowa:
bloczki betonowe szer. 24 i wysokie 12
na które od wewnątrz nałożono 4 warstwy dysperbitu, a od zewnątrz:
- hydropian 15 cm
- siatka z włókna szklanego- zbrojona zatopiona w kleju
- dysperbit do wysokości cokołu 2 krotna warstwa
-folia kubełkowa
- piach zasypowy
W środku fundamentu:
ok. 80-90- piasku zagęszczonego (żwir zasypowy)
a na to 11 cm betonu B-15

Następnie na ściany zewnętrzne będzie użyty Solbet Optimal 600 24P+W, na który pójdzie wełna 20 cm
Mój wykonawca twierdzi, że przy takim fundamencie nie ma sensu wstawiać pustaku cokołowego ISOMUR Plus, gdyż nie będzie mostka cieplnego w części cokołowej budynku, w związku z tym jest to niepotrzebny wydatek.

I tu jest moja wielka prośba!: drodzy forumowicze doradzcie czy wstawiać tę jedną warstwę Isomuru Plus, czy przy takim fundamencie faktycznie nie ma sensu bo nie będzie żadnego mostka termicznego.

Z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Następnie na ściany zewnętrzne będzie użyty Solbet Optimal 600 24P+W, na który pójdzie wełna 20 cm
Mój wykonawca twierdzi, że przy takim fundamencie nie ma sensu wstawiać pustaku cokołowego ISOMUR Plus, gdyż nie będzie mostka cieplnego w części cokołowej budynku, w związku z tym jest to niepotrzebny wydatek.



Mostek będzie! Ale to przy mokrej wełnie - mały Pikuś!.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Zdaje się, że w tym temacie jeden z użytkowników podzielił się swoimi doświadczeniami z prądem:  
    • Witam, niedługo dostanę dom w spadku od ojca. Ma PNB, projekt oraz dziennik budowy. Budowa rozpoczęła się w 1986 roku, a ostatni wpis w DB jest z 1991 roku i odnotowuje położenie dachu i podłączenie energii elektrycznej. Brakuje tylko wpisu zakończenia budowy. Ale ojciec nie zgłosił zakończenia budowy. Potem popadł w kłopoty finansowe i nie kontynuował budowy. W latach 2004-2006 podłączył do działki wodę i kanalizację, gdyż miasto dopiero wtedy je tam poprowadzilo. Tak więc dom jest w stanie surowym zamkniętym. Czy to jest samowola budowlana, czy jak ojciec będzie chciał teraz zgłosić zakończenie budowy to urząd nie rozpocznie sprawy o samowolę?
    • Witam Planuję budowę garażu (pomieszczenia gospodarczego) na zgłoszenie. Jego powierzchnia do 35 m2. Wymiary garażu 5,9 m x 5,9 m, dach dwuspadowy, wysokość całkowita do kalenicy około 6 m. Będzie składał się z dwóch pomieszczeń. Planuję użyć betonu komórkowego o szerokości 18 cm. Jak ja to widzę: - fundament płyta o grubości 20 cm zbrojona kratą z pręta fi10 co 20 cm. W miejscu gdzie będą ściany nośne dodatkowe zbrojenie 4 pręty + strzemiona, - 10 warstw bloczków betonowych 18 cm na klej, na to wieniec po całości (łączna wysokość 2,6 m - 2,4 m bloczki + 0,2 m beton + zbrojenie), - strop drewniany (belki o wymiarze 16 cm x 8 cm co około 80 cm), - następnie 4 warstwy bloczek komórkowy (w dolnej warstwie wycięcia na belki), - następnie wieniec po obwodzie 20 cm (beton + zbrojenie), - murłata 14 cm x 14 cm - ściany szczytowe około 2 m wysokości - na ścianach szczytowych belka o długości 7 m i wymiarach 14 cm x 14 cm. Belka będzie podparta mniej więcej po środku na słupie drewnianym o wymiarach 14 cm x 14 cm. Słup będzie stał na ścianie wewnętrznej z bloczka komórkowego 18 cm, - konstrukcja dachu krokwie 14 cm x 7 cm (oparte o murłatę i belkę środkową). Kąt 40 - 45 stopni. Nie chcę dawać jętek bo zależy mi na jak największej powierzchni poddasza. - na to deskowanie i blachodachówka  Prosiłbym o wskazanie błędów tej konstrukcji. Co można by poprawić, zwiększyć, a głównie chodzi mi  o: - czy 18 cm ściana z bloczka komórkowego będzie odpowiednia - czy 20 cm płyta utrzyma całą konstukcję, - jakieś zastrzeżenia co do dachu. Proszę wybaczyć jeżeli nie użyłem fachowego nazewnictwa. Dziękuję.
    • A może go zostawić... i tak prędzej czy później odrośnie... Czy takie porosty będą powodować degradację blachodachówki?
    • A mam takie pytanko gdzie Pan kupił te parapety ? Bo mojej żonce własnie się takie podobają i takie by chciała albo by mógł Pan podać jakiś model czy firmę? Pozdrawiam. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...