ksm Napisano 16 stycznia 2010 #1 Napisano 16 stycznia 2010 Witam,Jestem na etapie stanu "0". Ściany fundamentowe z bloczków betonowych izolowane 15cm styropianu Termoorganika Dach i Podłoga Platinum. Planuje budować z silikatów i izolować styropianem 20cm Termoorganika Ściana Platinum na zewnątrz. Budowa jest realizowana we Wielkopolsce.Teraz szukam informację jak zmniejszyć straty ciepła przez mostek termiczny "ściana nośna-fundament". Silikaty nie izolują termicznie i dla tego myślałem o położeniu jednej warstwy bloczków z keramzytobetonu i pomiędzy ułożyć izolację termiczną. Dalej już bloczki silikatowe. Silikat wybrałem ze względu na właściwości akustyczne i akumulację ciepła.Czekam na Wasze komentarze, czy to rozwiązanie "mostku termicznego" ma sens. Czy warto się w ogóle martwić o te straty?Planuje założyć rekuperator z glikolowym wymiennikiem. CO i CWU prawdopodobnie pompę ciepła, ale to jeszcze nie jestem przekonany ze względu na koszty.Czytałem kilka postów Pana T. Brzęczkowskiego i musze powiedzieć, że daje dużo do myślenia.Pozdrawiam,Szczepan
el-instalator Napisano 20 stycznia 2010 #2 Napisano 20 stycznia 2010 Izolacyjność bloczków z keramzytobetonu nie jest rewelacyjna (oględnie mówiąc), no ale i tak lepsza niż slikatów. Problemem może być mniejsza wytrzymałość tych bloczków, skonsultuj z konstruktorem, czy w twoim przypadku ściana z silikatów nie będzie dla nich zbyt dużym obciążeniem. Ja bym przesadnie nie demonizował mostka cieplnego fundament-grunt. Fundament masz izolowany od zewnątrz, czyli tam gdzie straty ciepła są największe. A przy wybranej technologii całkowicie tego mostka i tak nie unikniesz.
T. Brzęczkowski Napisano 20 stycznia 2010 #3 Napisano 20 stycznia 2010 Cytat Izolacyjność bloczków z keramzytobetonu nie jest rewelacyjna (oględnie mówiąc), no ale i tak lepsza niż slikatów. To nie jest prawdą! Wbrew potocznej opinii keramzyt doskonale przewodzi ciepło.Z katalogu "Mszczonowa" Jak łatwo policzyć suma izolacji styro i keramzytu = izolacji styropianu (praktycznie) Cytat Ja bym przesadnie nie demonizował mostka cieplnego fundament-grunt. To nie demon mostek to jak niedomknięty termos - koniec izolacji . Mostek też jako najchłodniejszy element jest zarodziem wilgoci... Cytat Fundament masz izolowany od zewnątrz, czyli tam gdzie straty ciepła są największe To nieprawda, że w fizyce ciepło idzie "na zewnątrz" . Układ - ściana fundament grunt będzie dążył do wyrównania temperatur, a pionowa płyta styropianu zakopana w ziemi nie izoluje. Pojemność cieplna gruntu pod domem i możliwość jego rozpraszania są ogromne, że nasz system ogrzewania nie wydoli osiągnąć stan równowagi.Styropian na fundamencie domu niepodpiwniczonego może przykleić wyłącznie ktoś kto nie wie, że kierunek przepływu ciepła jest z wartości wyższych do niższych.
RafalT88 Napisano 20 stycznia 2010 #4 Napisano 20 stycznia 2010 Cytat Witam,...Teraz szukam informację jak zmniejszyć straty ciepła przez mostek termiczny "ściana nośna-fundament". Silikaty nie izolują termicznie i dla tego myślałem o położeniu jednej warstwy bloczków z keramzytobetonu i pomiędzy ułożyć izolację termiczną. Dalej już bloczki silikatowe. Silikat wybrałem ze względu na właściwości akustyczne i akumulację ciepła.... W ostatnim numerze Budujemy Dom widziałem reklamę o materiałach na mostek termiczny pomiędzy fundamentem a ściana nośną. Podaję link do strony producentaPustaki Isomur
ksm Napisano 22 stycznia 2010 Autor #5 Napisano 22 stycznia 2010 RafalT88: Dziękuję za informację. Jest to wielka różnica. Silikaty mają współczynnik przewodzenie około 60 W/mK i te bloczki 0,22 W/mK. To jest już bardzo duża różnica.T. Brzęczkowski:Pan ma dużą wiedzę na różne tematy. Czy pan wie jakimś rozwiązaniu niż ISOMUR?Jestem w pełni świadom, że przepływ ciepła jest od wartości wyższej do niższej i tego że wilgotny materiał gorzej izoluje. Każdy z nas przecież wie, że wilgotne rękawice nikogo nie zagrzeją.
T. Brzęczkowski Napisano 22 stycznia 2010 #6 Napisano 22 stycznia 2010 Cytat RafalT88: Dziękuję za informację. Jest to wielka różnica. Silikaty mają współczynnik przewodzenie około 60 W/mK i te bloczki 0,22 W/mK. To jest już bardzo duża różnica.T. Brzęczkowski:Pan ma dużą wiedzę na różne tematy. Czy pan wie jakimś rozwiązaniu niż ISOMUR?Jestem w pełni świadom, że przepływ ciepła jest od wartości wyższej do niższej i tego że wilgotny materiał gorzej izoluje. Każdy z nas przecież wie, że wilgotne rękawice nikogo nie zagrzeją. Mostek termiczny to nie jedyna wada "izolowania" ścian za odbiornikiem. Jest jeszcze utrudnienie koniecznego w domach energooszczędnych programowania stref, jest jeszcze problem z zawilgoceniem - i to im grubsza izolacja tym większy problem. Dlatego w domach energooszczędnych stosuje się izolacje od środka z folią i nie ociepla fundamentu.http://www.ekoenergia.polska-droga.pl/przy...my-wewnzne.html
jendruch Napisano 11 lutego 2010 #7 Napisano 11 lutego 2010 Cytat W ostatnim numerze Budujemy Dom widziałem reklamę o materiałach na mostek termiczny pomiędzy fundamentem a ściana nośną. Podaję link do strony producentaPustaki Isomur Producentem cokołowych pustaków ISOMUR jest firma Stahlton.Proponuję zajrzeć na ich stronę. www.stahlton.pl
Konfi Napisano 12 lutego 2010 #8 Napisano 12 lutego 2010 Łatwiej wejść:http://www.stahlton-bauteile.ch/index_pl.html
norbiwolow Napisano 10 marca 2010 #9 Napisano 10 marca 2010 sam zastanawiałem się nad isomurem - koszt takiego bloczka - około 60 zł /m ściany - czyli na średniej wielkości domek - jakies 2-3 tys zł - myslę że ma to rozwiązanie napewno sens przy domach pasywnych lub wysokoenergooszczędnych - ja buduje domek energooszczędny - fundamnety ocieplone 12 cm styro - na ściany idzie 20 cm styro - ściany z ytonga 24 cm - róznica w stratach ciepła przy zastosowaniu tego bloczka przy planowanej izolacji termo jak dobrze pamiętam z ulotki producenta:zwykła ściana bez izolacji - mostek cieplnyściana zwykła izolowana styro - 40% likwidacji mostkaściana z izolacją styro i pustakiem isomura - 70 % likwidacji mostkaczyli w moim przypadku - zyskuje 30% mniej strat które dla tego miejsca nie sa jakies wielkie jak np. przy wentylacjikoszt około 2500 chyba przekieruje na lepsza izolację styro lub dorzucę do rekuperacji - uzyskując wiecej zysków Nie mniej jednak jest to ciekawy produkt warty zastanowienia i kalkulacji Nadmienię że w ofercie tej firmy są inne ciekawe rozwiązania likwidujące mostki termiczne np. kształtka ze zbrojeniem likwidująca mostek na płycie balkonowej - i z tego rozwiązania napewno skorzystam - bo licząc koszt izolacji takiej płyty balkonowej - nakładów pracy itp - pewnie lepiej zastosowac ta kształtkę i na płyte położyc jedynie płytki i gotowe
T. Brzęczkowski Napisano 10 marca 2010 #10 Napisano 10 marca 2010 Cytat producenta:zwykła ściana bez izolacji - mostek cieplnyściana zwykła izolowana styro - 40% likwidacji mostkaściana z izolacją styro i pustakiem isomura - 70 % likwidacji mostka Poważnie tak ktoś napisał? TO JEST KRETYNEM. I proszę mu to powiedzieć! Niech mnie poda do sądu. Jaką izolacyjność ma pinowa płyta styropianowa w gruncie gdzie po obu jej stronach jest nieskończenie duży ( dla naszego ogrzewania) odbiornik ciepła?.Czy jak skleimy sześcian ze styropianowych kwadratów, to po zabraniu jednego „kwadratu” mamy 83% izolacji czy g... nie izolację?Czy na 5 mm nie domknięta lodówka będzie chodzić 5% więcej czy wcale się nie wyłączy?Mostek termiczny to kat izolacji ! Mało tego, wyżej opisany mostek termiczny jako zimniejszy element jest zarodziem wilgoci.Izolacja termiczna musi oddzielać to co chcemy ogrzewać od tego co ogrzewanie nie ma sensu. JAKI JEST SENS GRZANIA FUNDAMENTU I GRUNTU POD DOMEM
norbiwolow Napisano 11 marca 2010 #11 Napisano 11 marca 2010 Cytat Poważnie tak ktoś napisał? TO JEST KRETYNEM. I proszę mu to powiedzieć! Niech mnie poda do sądu. Jaką izolacyjność ma pinowa płyta styropianowa w gruncie gdzie po obu jej stronach jest nieskończenie duży ( dla naszego ogrzewania) odbiornik ciepła?.Czy jak skleimy sześcian ze styropianowych kwadratów, to po zabraniu jednego „kwadratu” mamy 83% izolacji czy g... nie izolację?Czy na 5 mm nie domknięta lodówka będzie chodzić 5% więcej czy wcale się nie wyłączy?Mostek termiczny to kat izolacji ! Mało tego, wyżej opisany mostek termiczny jako zimniejszy element jest zarodziem wilgoci.Izolacja termiczna musi oddzielać to co chcemy ogrzewać od tego co ogrzewanie nie ma sensu. JAKI JEST SENS GRZANIA FUNDAMENTU I GRUNTU POD DOMEM dlatego na chudziaka pod ogrzewanie podłogowe daje 20 cm styropianu aby sie odizolować od gruntu a tak poza tym to najwięcej strat jest przez wentylacje ( grawitacyjną ) a reszta to marketing - zwłaszcza z tym gruntem jako odbiornik - może max 5% strat zachodzi do gruntu
T. Brzęczkowski Napisano 16 marca 2010 #12 Napisano 16 marca 2010 Cytat dlatego na chudziaka pod ogrzewanie podłogowe daje 20 cm styropianu aby sie odizolować od gruntu a tak poza tym to najwięcej strat jest przez wentylacje ( grawitacyjną ) a reszta to marketing - zwłaszcza z tym gruntem jako odbiornik - może max 5% strat zachodzi do gruntu Minimalna sensowna grubość styropianu od gruntu to 30 cm. Myślał Szanowny Pan jak po kilku latach dołożyć izolacji do tych 20cm gdy jeszcze ceny wzrosną? No i... te 30 cm muszą się "zamykać" z tymi w ścianie. Strat przez wentylację grawitacyjną nie ma - bo nie ma takiej wentylacji ( naturalna, konwekcyjna, tak... ale powszechne ciążenie nie jest siłą napędową wentylacji. Mało tego - jedną z cech grawitacji jest jej niemożliwość jej zakłócenia - co byłoby super zaletą wentylacji)
kingaj Napisano 16 marca 2010 #13 Napisano 16 marca 2010 Cytat dlatego na chudziaka pod ogrzewanie podłogowe daje 20 cm styropianu aby sie odizolować od gruntu a tak poza tym to najwięcej strat jest przez wentylacje ( grawitacyjną ) a reszta to marketing - zwłaszcza z tym gruntem jako odbiornik - może max 5% strat zachodzi do gruntu Tu akurat ma rację Pan T.B. Że dasz 20 cm styro na podłogę jeszcze nie będzie oznaczać że masz minimalne straty lun w ogóle ich nie masz. Izolacja ta, tak jak napisał Pan T.B, musi tworzyć ciągłość z tą w ścianie czyli nap. z pustakami izolacyjnymi styropianowymi.
T. Brzęczkowski Napisano 16 marca 2010 #14 Napisano 16 marca 2010 W/g moich badań porównawczych suchy piasek odbiera ciepło 9-10 razy lepiej niż powietrze przy identycznej ∆T. Dlatego tak ważna jest minimum 30-to centymetrowa izolacja.
norbiwolow Napisano 16 marca 2010 #15 Napisano 16 marca 2010 proszę o szczegółowy opis jak przeprowadzał Pan to badanie !!!!!! i szczegółowe wyniki tych badań !!!!!
T. Brzęczkowski Napisano 16 marca 2010 #16 Napisano 16 marca 2010 Proszę zrobić swoje badania to bardzo proste. Podałem wnioski i dlaczego tak dużo zależy od izolacji od gruntu.
norbiwolow Napisano 16 marca 2010 #17 Napisano 16 marca 2010 chce zrobić swoje badania - ale nie wiem jak i dlatego proszę Pana o szczegółowy opis jak przeprowadza się takie badanie - bo przecież Pan je przeprowadzał !!!! ..............KONSTERNACJA..................ZONK........ i tym miłym akcentem wyciągamy wniosek - widać Pańskie "mądrości" szlag trafił no chyba że zaskoczy mnie Pan pozytywnie i opisze jak preprowadał swoje badania - tak aby taki laik jak ja mógł zrozumieć istote procesu badania.Oczekuje odpowiedzi pozdrawiam
bajbaga Napisano 16 marca 2010 #18 Napisano 16 marca 2010 Ważny jest sposób „badania”, ale jeszcze ważniejsze są wnioski z tego wyciągane.Przecież, można jak ten przysłowiowy profesor ruski, dojść do wniosku, ze mucha ogłuchła.
T. Brzęczkowski Napisano 16 marca 2010 #19 Napisano 16 marca 2010 Wolę myślących adwersarzy. Człowiek, któremu brakuje wiedzy, zaczyna obracać w żart, dodawać dziecinne „uśmieszki” . Próbuje sprowadzić, dyskusję do dość debilnego poziomu, bo tam się czuje lepiej, tam może przeciwnika pokonać. Przykro mi. Źle Pan trafił. Będę pisał tylko dla tych co rozumieją, że grunt znacznie lepiej odbiera ciepło niż powietrze.
bajbaga Napisano 16 marca 2010 #20 Napisano 16 marca 2010 A to się nazywa unik. Bo nikt, nie kwestionuje tej tezy, że grunt odbiera lepiej – przynajmniej ja tego nie robię. Ale też chętnie się dowiem skąd, jakimi metodami ten wspomniany wynik „ 9 – 10 razy lepiej”, i skąd wiadomo było, że piasek był suchy, lub co to znaczy, że był suchy. Jaka była wilgotność powietrza, itp.Ciekawi mnie to niezmiernie zważywszy na współczynnik lambda:- piasek (średni) 0,4- piasek (pylisty) 0,55- powietrze 0,025
T. Brzęczkowski Napisano 16 marca 2010 #21 Napisano 16 marca 2010 naczynie z piachem dwa termometry z NTC na "smyczy" dwie kulki z modeliny '1- poczekać aż piach będzie w temperaturze pokojowej 2- czujniki umieścić w środku identycznych kul i po związaniu modeliny podgrzać w wodzie 3 jedna zakopać druga powiesić. 4 mierzyć czas do wyrównania się temperatur z otoczeniem Można powtórzyć dla piasku wilgotnego, innych gruntów wody itp.
bajbaga Napisano 16 marca 2010 #22 Napisano 16 marca 2010 Ciekawe doświadczenie, ale obarczone oczywistym błędem. Nie można tego porównywać, bo objętość piasku była ustalona, a dla kulki wiszącej w powietrzu – już nie.
norbiwolow Napisano 16 marca 2010 #23 Napisano 16 marca 2010 dokładnie - to jest najzwyklejszy unik od odpowiedzi na które nie zna się odpowiedzi
T. Brzęczkowski Napisano 18 marca 2010 #24 Napisano 18 marca 2010 Cytat Nie można tego porównywać, bo objętość piasku była ustalona, a dla kulki wiszącej w powietrzu – już nie. Jeżeli piszemy o błędzie... to w którą stronę??? Czy jak zwiększymy objętość piasku do " nieustalonej" to wyjdzie miej jak 9x????Tu chodzi o pokazanie, że nie można przy obliczeniach strat do gruntu podawać tylko parametru ∆T.
piwopijca Napisano 19 marca 2010 #25 Napisano 19 marca 2010 Ciekawe, ze nadal toczy sie dyskusja i TB udowadnia ze do gruntu ucieka XX ciepla/Owszem, na polaczeniu fundamentu z grutnem jest mostek, ale mozna go wyeliminowac w prosty sposob na etapie budowy. Trzeba odciac sciany od fundamentow materialem izolacyjnym i po klopocie.Ja uzylem szkla spienionego FOAMGLAS i odcialem sciany zewnetrzne z BK 400, nie jestem teoretykiem jak TB, moj dom juz stoi, jest ogrzewany przez PCi i widze jakie jest zuzycie energii elektrycznej na ogrzewanie.Oczywiscie mozna probowac udowadniac rozne SWOJE tezy, fakt jest taki ze gloszone przez TB informacje jakoby do gruntu uciekaly olbrzymie ilosci "ciepla" sa wyssane z palca.Straty ciepla mam na przegrodach i wentylacji. Obliczeniowe sa mocno zblizone do rzeczywistych a w obliczeniach zalozylem niewielkie straty do grutnu.U dla scian zewn. i dachu mam ok. 0,11, dla okien max. 0,9 -obliczeniowe oczywiscie.To moj pierwszy sezon grzewczy i bedzie z oczywistych wzgledow "drozszy" - dom nie byl wygrzany i wysuszony a oprocz tego zima w tym roku byla troszke "gorsza" niz zakladana dla mojej strefy klimatycznej.Do tej pory dom potrzebowal niecale 8 400 kWh (od 25/11/2009) energii z czego tylko w samym styczniu br. prawie 3 000 kWh -najzimniej wowczas bylo, temp. dochodzily do -27-28*C.8 400 kWh to laczna ilosc energii: tej "wyciagnietej" z gruntu (6 380 kWh) i elektrycznej (2 020 kWh)Pzdr.
T. Brzęczkowski Napisano 20 marca 2010 #26 Napisano 20 marca 2010 Cytat Ciekawe, ze nadal toczy sie dyskusja i TB udowadnia ze do gruntu ucieka XX ciepla/Owszem, na polaczeniu fundamentu z grutnem jest mostek, ale mozna go wyeliminowac w prosty sposob na etapie budowy. Trzeba odciac sciany od fundamentow materialem izolacyjnym i po klopocie.Ja uzylem szkla spienionego FOAMGLAS i odcialem sciany zewnetrzne z BK 400, nie jestem teoretykiem jak TB, moj dom juz stoi, jest ogrzewany przez PCi i widze jakie jest zuzycie energii elektrycznej na ogrzewanie.Oczywiscie mozna probowac udowadniac rozne SWOJE tezy, fakt jest taki ze gloszone przez TB informacje jakoby do gruntu uciekaly olbrzymie ilosci "ciepla" sa wyssane z palca.Straty ciepla mam na przegrodach i wentylacji. Obliczeniowe sa mocno zblizone do rzeczywistych a w obliczeniach zalozylem niewielkie straty do grutnu.U dla scian zewn. i dachu mam ok. 0,11, dla okien max. 0,9 -obliczeniowe oczywiscie.To moj pierwszy sezon grzewczy i bedzie z oczywistych wzgledow "drozszy" - dom nie byl wygrzany i wysuszony a oprocz tego zima w tym roku byla troszke "gorsza" niz zakladana dla mojej strefy klimatycznej.Do tej pory dom potrzebowal niecale 8 400 kWh (od 25/11/2009) energii z czego tylko w samym styczniu br. prawie 3 000 kWh -najzimniej wowczas bylo, temp. dochodzily do -27-28*C.8 400 kWh to laczna ilosc energii: tej "wyciagnietej" z gruntu (6 380 kWh) i elektrycznej (2 020 kWh)Pzdr. Wyeliminował Pan większość błędów ocieplenia od zewnątrz za spore pieniądze - mostek termiczny . dalej nie ma Pan rozwiązanej kwestii zawilgocenia styropianu w ścianie . Już po tej zimie ma on 3-4% ! Koszt założenia ogrzewania na taki dom materiał + montaż nie powinien przekraczać 8000 zł - Dając izolację od środka przy tej grubości - ma pan dom tańszy w budowie, o większym komforcie, zdrowszy i na pewno nie droższy w eksploatacji. Zdrowie i komfort i trwałość to sprawy, których też nie wolno pomijać . Oczywiście Pan napisze, że komfort Pan ma... ale co to za komfort przy centralnym???
Konfi Napisano 21 marca 2010 #27 Napisano 21 marca 2010 Cytat ...ale co to za komfort przy centralnym??? Może komfort centralny?
norbiwolow Napisano 22 marca 2010 #28 Napisano 22 marca 2010 Cytat Ciekawe, ze nadal toczy sie dyskusja i TB udowadnia ze do gruntu ucieka XX ciepla/Owszem, na polaczeniu fundamentu z grutnem jest mostek, ale mozna go wyeliminowac w prosty sposob na etapie budowy. Trzeba odciac sciany od fundamentow materialem izolacyjnym i po klopocie.Ja uzylem szkla spienionego FOAMGLAS i odcialem sciany zewnetrzne z BK 400, nie jestem teoretykiem jak TB, moj dom juz stoi, jest ogrzewany przez PCi i widze jakie jest zuzycie energii elektrycznej na ogrzewanie.Oczywiscie mozna probowac udowadniac rozne SWOJE tezy, fakt jest taki ze gloszone przez TB informacje jakoby do gruntu uciekaly olbrzymie ilosci "ciepla" sa wyssane z palca.Straty ciepla mam na przegrodach i wentylacji. Obliczeniowe sa mocno zblizone do rzeczywistych a w obliczeniach zalozylem niewielkie straty do grutnu.U dla scian zewn. i dachu mam ok. 0,11, dla okien max. 0,9 -obliczeniowe oczywiscie.To moj pierwszy sezon grzewczy i bedzie z oczywistych wzgledow "drozszy" - dom nie byl wygrzany i wysuszony a oprocz tego zima w tym roku byla troszke "gorsza" niz zakladana dla mojej strefy klimatycznej.Do tej pory dom potrzebowal niecale 8 400 kWh (od 25/11/2009) energii z czego tylko w samym styczniu br. prawie 3 000 kWh -najzimniej wowczas bylo, temp. dochodzily do -27-28*C.8 400 kWh to laczna ilosc energii: tej "wyciagnietej" z gruntu (6 380 kWh) i elektrycznej (2 020 kWh)Pzdr. Czy możesz napisać cos wiecej o tym szkle spienionym i o likwidacji mostka ściany parteru - ściany fund. - czy jako pierwszej warstwy nośnej pod beton komórkowy stosowałeś to szkło ???? coś jak pustaki isomura ???co do u ściany to mam zamiar zastosować 20 cm styro przy 24 cm ytonga 0.6 - wychodzi chyba U -0.13 ??? Proszę opisz jak odciąc tym szkłem ściany bo na dniach wylewam chudzika i zaczynam stawianie parteru - a isomury - wychodza dość drogo Pozdro
KAROI Napisano 23 marca 2010 #29 Napisano 23 marca 2010 powopijco do dzieła. Mnie też to szkło spienione interesuje
Super B Napisano 24 marca 2010 #30 Napisano 24 marca 2010 Proponuję zajrzeć tu: http://www.azflex.pl/szklo_spenione.php
edwl Napisano 25 marca 2010 #31 Napisano 25 marca 2010 Ciekawy materiał budowlany, ale chyba jeszcze mało popularny.
norbiwolow Napisano 26 marca 2010 #32 Napisano 26 marca 2010 a jak to cenowo wygląda w porównaniu do styropianu ??????
Elfir Napisano 5 kwietnia 2010 #33 Napisano 5 kwietnia 2010 Najlepszy sposób to bloczki izolacyjne.ja buduję na płycie fundamentowej, ściany z silikatów, właśnie dla uniknięcia mostków.
T. Brzęczkowski Napisano 6 kwietnia 2010 #34 Napisano 6 kwietnia 2010 Cytat Najlepszy sposób to bloczki izolacyjne.ja buduję na płycie fundamentowej, ściany z silikatów, właśnie dla uniknięcia mostków. Najlepsza to izolacja od wewnątrz. Bloczki nie załatwią sprawy zawilgocenia ściany i sterowania ogrzewaniem.
norbiwolow Napisano 6 kwietnia 2010 #35 Napisano 6 kwietnia 2010 Cytat Najlepszy sposób to bloczki izolacyjne.ja buduję na płycie fundamentowej, ściany z silikatów, właśnie dla uniknięcia mostków. rozumiem że chodzi Ci o coś na styl - isomur'a ???? płyta fundamnetowa - już za pózno - zrobione tradycyjne fundamenty piwopijco - napisz coś wiecej o szkle spienionym - ceny , parametry itp , porównanie do styro
HenoK Napisano 6 kwietnia 2010 #36 Napisano 6 kwietnia 2010 Cytat Najlepsza to izolacja od wewnątrz. Bloczki nie załatwią sprawy zawilgocenia ściany i sterowania ogrzewaniem. Izolacja od wewnątrz jest najlepsza zimą i to tylko wtedy, gdy źródło ciepła jest w stanie dostarczyć ciepło do ogrzewania przy stałej cenie w ilości dopasowanej do aktualnych potrzeb.Znacznie gorzej tak tak zaizolowana ściana będzie kalkulowała się, gdy mamy możliwość wyboru tańszej energii w określonym czasie (np. II taryfa w energii elektrycznej)."Zimowe" zalety ściany izolowanej od wewnątrz znacznie gorzej wyglądają jesienią i wiosną, gdy sporą część strat ciepła w budynku można pokryć darmową energią słoneczną i zyskami bytowymi. Taka ściana oznacza bardzo małe wykorzystanie tych darmowych zysków, a tym samym konieczność zużycia większej ilości energii.Najgorzej taka ściana sprawdza się latem. Pomieszczenie o małej bezwładności cieplnej szybko nagrzewa się od słońca (poprzez okna) i upalnego powietrza.Tak wygląda ta "najlepsza izolacja".
limag Napisano 17 kwietnia 2010 #37 Napisano 17 kwietnia 2010 Witam moja sytuacja jest podobnaMam stan zero:Ława fundamentowa z betonu B-25 - szeroka na 60 i wysoka na 40następniefolia fundamentowa 1 mm grub.na tym:ściana fundamentowa: bloczki betonowe szer. 24 i wysokie 12 na które od wewnątrz nałożono 4 warstwy dysperbitu, a od zewnątrz:- hydropian 15 cm- siatka z włókna szklanego- zbrojona zatopiona w kleju- dysperbit do wysokości cokołu 2 krotna warstwa-folia kubełkowa- piach zasypowyW środku fundamentu:ok. 80-90- piasku zagęszczonego (żwir zasypowy)a na to 11 cm betonu B-15Następnie na ściany zewnętrzne będzie użyty Solbet Optimal 600 24P+W, na który pójdzie wełna 20 cm Mój wykonawca twierdzi, że przy takim fundamencie nie ma sensu wstawiać pustaku cokołowego ISOMUR Plus, gdyż nie będzie mostka cieplnego w części cokołowej budynku, w związku z tym jest to niepotrzebny wydatek.I tu jest moja wielka prośba!: drodzy forumowicze doradzcie czy wstawiać tę jedną warstwę Isomuru Plus, czy przy takim fundamencie faktycznie nie ma sensu bo nie będzie żadnego mostka termicznego. Z góry dziękuję.
T. Brzęczkowski Napisano 26 kwietnia 2010 #38 Napisano 26 kwietnia 2010 Cytat Następnie na ściany zewnętrzne będzie użyty Solbet Optimal 600 24P+W, na który pójdzie wełna 20 cmMój wykonawca twierdzi, że przy takim fundamencie nie ma sensu wstawiać pustaku cokołowego ISOMUR Plus, gdyż nie będzie mostka cieplnego w części cokołowej budynku, w związku z tym jest to niepotrzebny wydatek. Mostek będzie! Ale to przy mokrej wełnie - mały Pikuś!.
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się