Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Aktywni na Forum


Posty wysoko ocenione

Pokazuje posty z najwyższą reputacją od 18.07.2019

  1. 3 points
    Pozew o zwrot pieniędzy za zmarnowany materiał, naprawa na koszt wykonawcy i koszty za poniesione straty materialne. Jak nie znają się na robocie i sowim fachu to niech więcej ludzi nie krzywdzą a dotkliwa kara pieniężna wyeliminuje takich pyproków z branży na długi okres wraz Kierownikiem budowy włącznie. To masz gorzej niż tragedia!!! oznaczenie Ix Iy Wx Wy ix iy cm4 cm3 cm 260 HEB 14919 5135 1150 395 11,2 6,59 300 HEB 25166 8536 1680 571 13,0 7,57 260 IPN 5740 288 442 51 10,4 2,32 x, Iy – moment bezwładności przekroju względem osi Wx, Wy – wskaźnik wytrzymałości przekroju względem osi ix, iy – promień bezwładności przekroju względem osi
  2. 2 points
    W pomieszczeniach przeznaczonych na pobyt ludzi stosunek powierzchni okien do powierzchni podłogi powinien wynosić 1:8. Oba pokoje spełniają ten warunek z zapasem. Z oknami dachowymi będzie jaśniej, ale przy takiej ekspozycji latem także dużo cieplej. Do poczytania: https://budujemydom.pl/stan-surowy/okna-i-drzwi/a/17-wybieramy-okna-dachowe-jakie-rodzaje-sa-dostepne-na-rynku
  3. 2 points
    Uważaj z tym, bo okna dachowe w lecie dają duuużo ciepła. Ja bym pozostał przy balkonowych, tym bardziej jeśli są z kierunku południowy wschód.
  4. 2 points
    Tiiiiiiiiaaaaaaaaaaa. Zdecydowana większość ludzi, widząc takie różne znaczki/krzaczki, wie że to są literki z których składane są słowa, które składane są w zdania - i tu jest jest jasność. Jak widać są jednak wyjątki. Nie każdy rozumie................ Podsumowując ten wątek dyskusji i upraszczając - UWAGA będą używane trudne słowa/pojęcia/określenia, takie jak wyrób budowlany i znak budowlany: - w budownictwie można stosować (wymóg ustawowy) tylko wyroby budowlane, - wyroby budowlane muszą być oznaczone znakiem budowlanym Ustawa o wyrobach budowlanych art.2.1) i 2.5) Sumując - inwestor nie potrzebuje przenośnego laboratorium, tylko okulary - i to tylko w przypadku kiedy ma znaczną wadę wzroku. Oczywiście - nie chroni to przed nieuczciwością producenta/sprzedawcy, który może bezprawnie posługiwać się takim oznaczeniem - ale to zupełnie inna sprawa, na inną sesję stajenną.
  5. 2 points
    Miała być porada a wyszła dyskusja akademicka. Wystarczy pochwalić się własnymi oknami i opisać kryteria wyboru + dodatkowo wrażenia po latach. Czy tak nie jest o wiele prościej?
  6. 2 points
    Nie pisz bzdur bo to są ogólnodostępne programy dofinansowania instalacji fotowoltaicznych które organizują Wojewódzkie Fundusze Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz władze wojewódzkie na terenach danych gmin z wykorzystaniem środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. https://stiloenergy.pl/2019/05/07/fotowoltaika-dofinansowanie-2019-warunki-kwoty/#1 A dotacje mogą sięgać nawet 90%. Pewnie w Twojej gminie władze uznały że ta droga jest ważniejsza i tyle. Ceny z sufitu bo jak ja nie mam, to trzeba innym zohydzić i obśmiać, żeby nie miał więcej albo lepiej. No właśnie - typowa polaczkowatość i zawiść.
  7. 2 points
    ale jeszcze do tego chcę się odnieść... Ja się nie mogę, ot tak po prostu z tym zgodzić... Nie wiem, jaką instalację liczysz, za te strzelone 30k....ja akurat uważam, że warto....może ja żyję w innym świecie, ale mnie moja instalacja kosztowała ~20k...robiłem tak jak zawsze...dużo zapytań ofertowych po całej okolicy bliżej i dalszej - przy okazji okazało się, że firmy z najbliższej okolicy są najdroższe...proponowały mi 5-5,5k za 1kwp. Nie pisałem już o tym? Znalazłem wykonawcę, który do mnie ma ~50km, po ustaleniu szczegółów i wizji lokalnej (!) ustaliliśmy cenę - okazało się, że u mnie montaż jest wyjątkowo prosty, więc cena też może być niższa (i to sporo niż te z okolicy!). Dodatkowo - o czym nie wiedziałem - powiedział mi w jaki sposób można dostać 20% dofinansowania z WFOŚ i że od nowego roku mogę odliczyć instalację PV od podatku (to akurat wiedziałem) Z dofinansowania skorzystałem, więc cena sumarycznie niższa, fakt, trochę biegania i załatwiania, ale było warto. Jasne, jak wziąłbym firmę z okolicy na najlepszych niby komponentach, to pewnie by mi się nie opłaciło...bo zapłaciłbym 2 razy tyle...
  8. 2 points
    Na ciepłej wodzie trzeba zakręcić pion, odkręcić zawór, w to miejsce kolanko nyplowe do góry, do niego pionowo w górę zawór kulowy, do niego kolano nyplowe, dalej poziomo śrubunek od wodomierza, wodomierz i na wyjściu kolanko do dołu. Wyjdą dwa wodomierze koło siebie i wodomierz odsunie się nieco od pionu kanalizacyjnego. Ale to powinni majstrowie zrobić od razu...
  9. 2 points
    Ugiąć, wyboczyć, bo dwuteowniki nie są nigdzie wyparte, nawet nie są razem połączone, a w ostateczności całość może się zawalić. Wytrzyma to na pewno ileś lat, dopóki nie spadnie odpowiednia ilość śniegu, w dodatku odchudzony dwuteownik będzie bardziej pracował, uginał zimą, to będzie powodować różnego rodzaju spękania powierzchni stykających się z nim i do niego zamocowanych.
  10. 2 points
    Otóż to! Problemy z wentylacją może wymyślać tylko ktoś, kto w życiu nie widział budynku gospodarczego. Jeszczem nie widział, żeby ktoś u nas na wsi dawał na takie szopy jakieś kontrłaty. Bezsens! A miejsca trafienia to wiadomo, że trzeba pilnować. Można zamiast jednej czy drugiej łaty dać szeroką deskę i wystarczy. Czterdzieści lat mam blachę na budynku gospodarczym i nie zauważyłem żadnego gnicia, sricia i dupicia. To są wymysły teoretyków. A jeszcze papa pod blachę... No cóż, może jeszcze pierzynkę i jasieczka?
  11. 1 point
    @emi23o9 - najlepiej byłoby mieć wypis i wyrys z MPZP dla tej działki. Jeśli działka jest na sprzedaż, to te dokumenty i tak chyba będą potrzebne do notariusza. To nie są duże koszty, ale bez tego ani rusz... Studiowanie zapisów MPZP na stronie gminy jest ok, ale czasami (szczególnie w nietypowych przypadkach) może doprowadzić do mylnych wniosków...
  12. 1 point
    Pewnie bedą obostrzenia związane z działami rolnictwa, np chodowlą, nawożeniem, oprócz tego nakaz podłączenia do konalizacji lub oczyszczenie ścieków, zakaz działalności gospod. mogącej zanieczyścić wody podziemne. Ale to wszytsko powinno być napisane w opisie odnoszącym się do tej działki - albo może musisz dopytać w odnosnym do terenu Urzędzie Gospodarki wodnej . Musisz dokładnie przeczytać zapisy planu miejscowego te ogólnie odnoszące sie do planu całego (np. jakie warunki mają tereny M, jak i te odnoszące się do tej szczegolnej działki (jeśli takie są), - albo najbliższej okolicy tej działki, również co oznacza ta linia z fioletowymi polami. Ważnym jest też opis, jaką produkcję rolną dopuszcza się na terenie R obok twojej działki (jaka uciążliwość). Jakie są granice zabudowy twej działki - linia zabudowy od drogi, granica zabudowy z przeciwnej strony, czy jest zalożona jakas min wielkość działki, itd. Czy przewiduje się poszerzenie drogi, chodniki (trzeba je odsnierzac i zamiatać a to nie jest wygodne)
  13. 1 point
    Takie badziewie które osiada nie naprawia się, bo to syzyfowa robota. Trzeba wszystko wywalić i wykonać porządny głęboki fundament jeśli chcesz mieć ten przedłużony taras.
  14. 1 point
    Szlifowania raczej bym unikał, bo potem bardzo trudno jest tak dobrze usunąć pył żeby nie pogarszał przyczepności. Najlepiej żeby to tynkarz ocenił obecne podłoże. Nie znając go trudno cokolwiek powiedzieć. Bardzo możliwe, że wystarczy zastosowanie środka tworzącego tzw. warstwę sczepną. To środki do gruntowania stosowane na tzw. trudne podłoża, np. na ściany pomalowane farbami olejnymi.
  15. 1 point
    Co do komina - to wkład powietrzno-spalinowy (dwuścienny) ale można to rozwiązać inaczej wyprowadzając np, kanał powietrzny przez ścianę . Zasobnik czy przepływowy - to zależy od wielu czynników, a w tym przypadku to głównie problem przeróbki instalacji pod centralną cwu.
  16. 1 point
    Zabudowa zagrodowa - w tym mieszkalna - przez rolnika nie wymaga wyłączenia z użytkowania rolniczego - to potencjalny "warsztat" pracy rolnika. PS wyłączenia dokonuje się po uzyskaniu WZ i przed złożeniem wniosku o pozwolenie na budowę
  17. 1 point
    No i wentylacja - najlepiej mechaniczna. A właśnie - jak masz zaplanowaną wentylację? To jest BARDZO ważne - widzę to na przykładzie poddasza u córki... W te upały śpią... w piwnicy
  18. 1 point
    Musisz od razu pomyśleć o oknie z ZEWNĘTRZNĄ żaluzją czy też roletą... Ze sterowaniem z wnętrza pomieszczenia... Żadne wewnętrzne urządzenie przed przegrzaniem nie ochroni!
  19. 1 point
    Ważne, aby styropian był tzw, podłogowy (twardy), a konfiguracja warstw nie ma znaczenia. Jednak nie powinno się wykorzystywać styropianu do wyrównywania poziomu podłogi - różne ugięcie może powodować pękanie jastrychu.
  20. 1 point
    hmmm, zaoszczędzić czas? nie zaoszczędzić kasę - pewnie tak i nie pierw "piasek" a potem cement tylko razem rozsypać, wymieszać (np grabiami) i ubić, potem można lekko skropić wodą; proporcje znajdziesz w necie, możesz poszukać także suchy beton a to co masz pod drewnianą podłogą w starym domu to może być ubita glina, lepiej jej nie ruszać i nie zamoczyć bo będziesz musiał to wykopać
  21. 1 point
    Może jest to większy wydatek aniżeli tynk silikonowy ale ja bym położył na tynk żywiczny mozaikowy, będzie się trzymał "dzieci po dzieciach"
  22. 1 point
    No właśnie. Ale gdy go przykryłem emulsją i odciąłem możliwość zawilgocenia, to się nawet trzyma. Od lat już kilkunastu co najmniej.
  23. 1 point
    A choćby współczynnik przenikania ciepła to co jest? Choć wspomniał o tym Olek to między innymi to miałem na myśli.
  24. 1 point
    Nie ma takich przepisów budowlanych, które warunkują wprowadzanie na rynek czegokolwiek - bezpośrednio.
  25. 1 point
    Wcale nie błaha ale już gruntownie omówiona przed kilkoma dniami. Teraz to już tylko bicie piany,przekonywanie tych których nie da się przekonać. Pacyfikacja tych co mają inne zdanie. Bo autorowi pytania już to wisi.
  26. 1 point
    jak przyjdzie sezon grzewczy grzać na max i otwierać okna, odparuje wilgoć technologiczna, którą z pewnością masz aż nadto
  27. 1 point
    Jeżeli w/w to prawda (przede wszystkim badania, testy) to pozostaje w zasadzie jedna możliwość - masz cudownie chłonne ściany, co piją wilgoć z powietrza, bo nie robią się purchle na ścianach i na drugi dzień część znika. Kup higrometr za kilka pln, pirometr za kilkadziesiąt i mierz - wilgoć w powietrzu w pobliżu tych ścian i temperaturę ściany. Do tego tabela z punktem rosy i może coś wyjdzie. Osobiście z czymś takim się nie spotkałem, ale to chyba jedyna możliwość (pierwszy sezon w mieszkaniu? dużo prania dla dzieci?) A jak chcesz na wypasie to polecam zrobi ładny wykresik temperatury, wilgotności i punktu rosy
  28. 1 point
    A jakby tak założyć ostrza do Tesli i przerobić ją na kosiarkę?
  29. 1 point
    Przy takiej modernizacji nie ma izolacji poziomej ścian na odcinku fundament- stara papa zatem w dolnej części pomieszczeń może wnikać wilgoć kapilarna. Pewną ochronę zapewni izolacja p.wilgociowa nałożona na skutym odcinku (np. z zaprawy wodoszczelnej, płynnej folii) połączona z izolacją podpodłogowa (z papy, folii). Oczywiście konieczne jest też ułożenie termoizolacji podpodłogowej i na zewnątrz.
  30. 1 point
    Przemarzaniu skutecznie przeciwstawi się termiczna izolacja zewnętrzna fundamentu.
  31. 1 point
    są masy izolacyjne n bazie cementu i włókien PP, poszukaj, wszystko jest możliwe
  32. 1 point
    Tak, dziennik aktualny. Generalnie bardzo miło, doradzili co zrobić z papierami, więc muszę pozbierać aktualne protokoły instalacji, bo miałem przedawnione. Jeszcze przy okazji pojawił się mały problem, bo dach, który wykonywano w ramach nadbudowy został trochę obniżony, mam nanieść korektę na plan w Wydziale Architektury. No i geodeta - może masz kogos w Krakowie do polecenia, który nie weźmie miliona monet? :)
  33. 1 point
    Nie widzi, bo nie ma aktualnych przepisów/Warunków technicznych ...... Daj mu tekst jednolity i najbardziej aktualny: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20190001065/O/D20191065.pdf
  34. 1 point
    Ja bym się jednak lekko zastanowił dlaczego ktoś pozbywa się zamortyzowanych paneli. Polecam zaglądnięcie na tę stronę https://pvmonitor.pl Albo tu: https://pvmonitor.com.pl
  35. 1 point
    To założenie o oddaniu głównie do sieci, jest dyskusyjne. Różnie to wygląda w różnych przypadkach. Poziom konsumpcji produkowanego prądu może się bardzo mocno wahać w zależności od konkretnego przypadku. Szacuje się, że to może być nawet 20-30% To bardzo sporo, bo wtedy znacznie mnie oddajemy do sieci (z czego tracimy te 20%) A są nawet też dodatkowe optymalizatory zużycia typu - pralka załadowana i czeka tylko aż zacznie się produkcja przez PV :) To źle postawione pytanie. Liczy się tak naprawdę zużycie w kwh, a nie koszt.
  36. 1 point
    Moim zdaniem, problem leży w jakości wykonania wylewki. Zbyt duża ilość wody i nastąpiła sedymentacja czyli nierównomierny rozkład składników mieszanki. Woda pozwoliła na wypłynięcie tego co lżejsze, czyli lepiszcza anhydrytowego z jednoczesnym opadaniem kruszywa. Mamy jedno i drugie ale jakby po "separacji". Szlifowanie w pewien sposób poprawi sytuację ale nie do końca. Tak źle wykonane wylewki, w swej warstwie przypowierzchniowej są wrażliwe na wilgoć, stąd konieczność pełnego wysuszenia (0,3%CM). Przy posadzkach drewnianych stosujemy grunty poliuretanowe, ponieważ one głęboko wnikają w słabą wylewkę i wzmacniają ją strukturalnie. Epoksydy nie wnikają w strukturę i wzmacniają tylko powierzchniowo.
  37. 1 point
    A może zdać się na wykonawcę ??? ja wiele razy mieszałem składniki .....styro od kogoś , tynk od kogoś , grunt też od kogoś .....i działa ...chałupa ponad 17 lat temu zrobiona i nie ma ryski ....kilka razy była myta elewacja ...
  38. 1 point
    joks nie ma co sie przepychać, każdy z Nas tu piszący pisze aby pomóc i to z dobroci to robi nie z przymusu a taki przemądrzałek będzie pytał w jakim celu zabierasz głos i to bez znaczenia czy dotyczyło to Ciebie, mnie czy innych. Czas na pyskówki ma aby napisać ale aby odpowiedzieć na pytania aby sobie pomóc to już nie ma, a słowa podziękowania też nie uświadczysz od niego bo zapewne uważa że My tu MUSIMY mu odpisać i to ze złotą poradą.
  39. 1 point
    Źle sporządzona mieszanka do wylania posadzki, prawdopodobnie chlusnęło się za dużo wody i wyszła za rzadka masa, która rozwarstwiła się zanim zaczęła wiązanie... I trzebaby było związać ten słaby "gips", a tu żaden unigrunt nie pomoże...
  40. 1 point
    zenek nie chce mi się dyskutować co by to zmieniło a na pewno coś by zmieniło.
  41. 1 point
  42. 1 point
    Właśnie,miałem napisać że to nie przypomina HEB i zapomniałem.
  43. 1 point
    Nawet do niej nie dotykają, a co dopiero miałyby ją zakleszczać, jętki są oddalone od płatwi kalenicowej z dobre 20 cm. Kuknij rysuneczek. Obok rzutu masz po prawej przekrój tej więźby i podane są wartości koty wysokościowe. Za pomocą kot wysokościowych możesz dokładnie obliczyć ile.
  44. 1 point
    Czyli musisz brać pod uwagę drugą część mojej porady Podejrzewam, że sama tego nie będziesz robić dodam tylko aby było dobre mocowanie to otwór pod kołek należy zrobić takiej samej średnicy jaką ma kołek, w innym razie gdy otwór będzie większy to przymocowanie będzie marne i wątpliwe.
  45. 1 point
    Zdejmiesz te plastikowe panele to drzwi 90tki wejdą na luzie .pod tymi panelami masz jeszcze łaty drewniane więc miejsca będzie aż nadto jak je wytniesz w miejscu osadzenia futryny.
  46. 1 point
    Oczywiście, że szansa jest Uważam że nie ma lepszych kołków rozporowych do regipsów niż te poniżej. Z racji że płyta regips jest cienka i krucha to te kołki rozporowe jak widzisz mają dużą powierzchnię oparcia. Do podwieszenia telewizora użyłbym więcej kołków aniżeli jest wymagane bo zwiększy to powierzchnię oparcia co spowoduje że będzie bardziej sztywniejsza. Szkoda że nikt nie pomyślał wcześniej że w tym miejscu gdzie chcesz dać telewizor nie wzmocnił ścianki od spodu np płytą osb. To jeżeli chodzi o ściankę z płyt. Ty wspomnialeą oi ściance zbudowane j z płyt oraz betonu komórkowego, nie wiem jak to rozumiesz ale jeżeli jest tak jak ja mu=yśle że ścoianka jest wybudowane z bloczków z bk i zamiast tynku jest przyklejona płyta regips to mocowanie jest prostrze niz przy samej płycie. Ty wspomniałaś o ściance zbudowanej z płyt oraz betonu komórkowego, nie wiem jak to rozumiesz ale jeżeli jest tak jak ja myślę że ścianka jest wybudowane z bloczków z bk i zamiast tynku są przyklejone płyta regips to mocowanie jest prostsze niż przy samej płycie. Załóżmy że ścianka ma 11,5 cm + około 2 cm na płytę i klej to kolek rozporowy musiałby mieć długość około 10 cm. Poniżej pokazałem poglądowa jakie sie nadają. Co to jest za porada? Chyba nie w tym temacie bo tu mowa o mocowaniu telewizora NIE URZĄDZEŃ ELEKTRYCZNYCH wewnątrz NIE NA ZEWNĄTRZ w ściance zbudowanej z regipsu i betonu komórkowego NIE ZE STYROPIANU. Jeszcze nie widziałem aby ktoś mocował telewizor na elewacji, ale cóż kto bogatemu zabroni Takie porady to sa tylko chyba po to aby inwestor wpuścić w maliny. A swoją drogą to czytanie ze zrozumieniem się kłania, wtedy nie były by babola w postaci opisu mocowania w styropianie.
  47. 1 point
    Kleszcze to nie jętka. Wszystkie części wieźby dachowej są wycięte z pniaka i tyle. Nie chodzi o cięcie, tylko jak pracują. Możesz zrobić jętkę z patyka i kleszcze z patykow, np. budując szałas z patykow.. Ważne gdzie i jak je zastosujesz. Ale oczywiście można zrobić kleszcze z jętki, a ze stolca to nawet kilka, jeszcze więcej z krokwi. A zmurłaty to chyba na cały dach. Tylko po co? OK - przez ą. A jaki wiązar - to widać na rysunku. Nie. Ja też napisałem, że pracują "na ściąganie". I dlatego nie mogą być jednocześnie jętką! Nie jętko-kleszcze - nie ma takich. To są kleszcze z platwią i krokwiami. Żadna hybryda. Normalna konstrukcja typowa. Właśnie przy malym nachyleniu się go stosuje i tyle. Proste jak cep. Tak - czyli w szczycie dachu, a podtrzymują ją kleszcze obejmując też krokwie. I nie są tam jętkami, bo są pod samym szczytem, więc nie mają co rozpierać. Ściskają ten cały węzeł konstrukcyjny. Oto kaman - by zrozumieć różnicę między dachem jętkowym i płatwiowym. Wiadomość dla retrofooda - to taka różnica, jak między przyciąganiem magnesu i odpychaniem - tak bliżej elektryki, choć nie wiem czy elektromagnes też tak działa może lepiej + i -.
  48. 1 point
    Przecież deski są impregnowane właśnie po to aby nie gniły od wilgoci... A jeżeli będzie jakaś wentylacja to ta wilgoć zostanie odprowadzona. A deski od drugiej strony nie są ocieplone, także dostęp do powietrza jest... Tak mi sie wydaje.
  49. 1 point
    Zobaczymy, spróbuję nawalić do środka pianki wysokoprężnej, może wypełni całość. Przepusty zazbroiłem siatką:
  50. 1 point
    Folia fundamentowa utworzy warstwę poślizgową (separacyjną), co przy niskim murku - a więc i małym - nacisku, zmniejszy stabilność cokołu. Lepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie tzw. płynnej folii, która zapewnia dobrą przyczepność do zaprawy.
This leaderboard is set to Warszawa/GMT+02:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
×
×
  • Utwórz nowe...