Skocz do zawartości

Budowa altanki


Recommended Posts

Gość mhtyl
Napisano
Ładna i zgrabna ta altanka. Kawał dobrej roboty zrobiłeś i jakby nie patrzeć należy się +
Mebla tez robiłeś, bo widzę że na jednym zdjęciu są surowe a na drugim już pomalowane.
Napisano
Dzięki za wszystkie miłe słowa! To naprawdę budujące, że moja ciężka praca podoba się innym.

Cytat

Mebla tez robiłeś, bo widzę że na jednym zdjęciu są surowe a na drugim już pomalowane.



Tak, zdałem sobie sprawę, że zostało mi sporo wolnych materiałów, stąd pomysł ze stworzeniem ławek.

Cytat

Czym docinałeś ?icon_smile.gif



Jeśli chodzi o płotek to wycinałem tak ;):

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg



Pozdrawiam
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Jeśli chodzi o płotek to wycinałem tak ;):

[attachment=19585:DSCN1269.JPG][attachment=19586:DSCN1270.JPG]

Pozdrawiam


Kurcze pieczone, masz łeb icon_biggrin.gif ja tez lubię i umie dużo majsterkować ale co do wycinania sztachet w życiu bym nie wpadł. Normalnie ja bym frezował.
Dawaj więcej szczegółów bo coś mi się wydaje, że masz niezłe patenty icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Dawaj więcej szczegółów



Mówisz-masz ;)

Kiedy zdałem sobie sprawę, że w czasie burzy deszcz potrafił nieprzyjemnie zacinać i dostawać się do altany, postanowiłem poradzić sobie z tym, oczywiście improwizując icon_smile.gif Miałem w domu nieużywane rolety, z których zrobiłem użytek - do żerdki doczepiłem folię, która wraz z mechanizmem zwijającym/rozwijającym utworzyła roletę chroniącą przed deszczem:

DSC01446.jpg



Jeśli chodzi o resztę szczegółów - musisz skonkretyzować, sporo takich patentów zastosowałem w trakcie tworzenia, ale trudno mi je teraz wymienić nie wiedząc dokładnie o co Ci chodzi ;)
Napisano (edytowany)
Cytat

Kiedy zdałem sobie sprawę, że w czasie burzy deszcz potrafił nieprzyjemnie zacinać i dostawać się do altany, postanowiłem poradzić sobie z tym, oczywiście improwizując icon_smile.gif




Ja do tego wykorzystałem baner z LETKI-2014. Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Mówisz-masz ;)

Kiedy zdałem sobie sprawę, że w czasie burzy deszcz potrafił nieprzyjemnie zacinać i dostawać się do altany, postanowiłem poradzić sobie z tym, oczywiście improwizując icon_smile.gif Miałem w domu nieużywane rolety, z których zrobiłem użytek - do żerdki doczepiłem folię, która wraz z mechanizmem zwijającym/rozwijającym utworzyła roletę chroniącą przed deszczem:

[attachment=19588:DSCN1273.JPG]

Jeśli chodzi o resztę szczegółów - musisz skonkretyzować, sporo takich patentów zastosowałem w trakcie tworzenia, ale trudno mi je teraz wymienić nie wiedząc dokładnie o co Ci chodzi ;)


Też bardzo pomysłowy bajer icon_biggrin.gif i pożyteczny nie tylko chroni od deszczu ale tez i od wiatru.
Wiesz , każde rozwiązanie , szczególnie jeżeli jest wymyślone przez siebie jest godne obejrzenia i podyskutowania, bo tak rodzą eis nowatorskie rozwiązania kto re mogą przejść do historii icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Napisz jeszcze ile czasu Ci to zajęło.
Musiałeś się napracować przy tym sporo ale efekt świetny.



Zacząłem wraz z synem w połowie maja, lecz zdecydowana większość prac odbywała się w weekendy. Ostatnie tygodnie, tj. prace wykończeniowe wykonywałem już niemal codziennie, jednak nie poświęcając na nie wiele czasu dziennie (2-3 godziny). Stół powstał w ciągu jednego dnia, ławki zaś w dwa dni po ok. 4 godziny. W sumie wszystko skończyłem przedwczoraj i od razu podzieliłem się z Wami efektem. Pewnie skończyłbym dużo szybciej, ale pogoda często była kapryśna i stanęła mi na drodze do szybszego skończenia altany.

Cytat

Ja do tego wykorzystałem baner z LETKI-2014.



Też dobry, improwizowany pomysł ;)

Cytat

Wiesz , każde rozwiązanie , szczególnie jeżeli jest wymyślone przez siebie jest godne obejrzenia i podyskutowania, bo tak rodzą eis nowatorskie rozwiązania kto re mogą przejść do historii icon_biggrin.gif



Do historii to może nie, ale mogę ułatwić życie innym potencjalnym budowniczym altanek icon_smile.gif
Napisano
Powiedz mi coś więcej na temat narzędzi - dewalt masz tarczówkę - a jaką tarczę masz do niej i czy ją serwisujesz - tzn - ostrzysz icon_smile.gif Ale uwinąłeś się błyskawicznie - moja wiata ogrodowa juz 3 rok powstaje i końca nie widać icon_smile.gif

Stan na dzisiaj icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Powiedz mi coś więcej na temat narzędzi - dewalt masz tarczówkę - a jaką tarczę masz do niej i czy ją serwisujesz - tzn - ostrzysz icon_smile.gif Ale uwinąłeś się błyskawicznie - moja wiata ogrodowa juz 3 rok powstaje i końca nie widać icon_smile.gif


Piły jeszcze nie ostrzyłem, bo nie było takiej potrzeby ;) Tarcza to fabryczna tarcza 180mm. Mam jeszcze wiertarkę, wyrzynarkę i szlifierkę taśmową. Z narzędzi to tylko tyle i aż tyle icon_smile.gif
Napisano
Gratulacje. Wygląda naprawdę fajnie.
Może podać wymiary altany i przekroje użytych materiałów.

Jak zrobiłeś ten dodatkowy daszek wentylacyjny. NA zdjęciach "surowych" go nie widać - dopiero z gontem się pojawił.
Gość stach
Napisano
Cytat

Jak zrobiłeś ten dodatkowy daszek wentylacyjny. NA zdjęciach "surowych" go nie widać - dopiero z gontem się pojawił.


Coś wydaje mi się, że to atrapka daszka wentylacyjnego - taki ozdobniczek icon_confused.gif obity deseczkami nad gontami icon_rolleyes.gif ...
A może się mylę icon_redface.gif
Napisano
Cytat

Może podać wymiary altany i przekroje użytych materiałów.


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


Mam nadzieję, że wszystko klarownie rozpisałem ;)

Cytat

Coś wydaje mi się, że to atrapka daszka wentylacyjnego - taki ozdobniczek icon_confused.gif obity deseczkami nad gontami icon_rolleyes.gif ...



Masz rację kolego, jest to atrapa.

Cytat

Mógł odbić kilka końcowych deseczek aby to działało. Dalej może to zrobić nawet otwornicą którą posiada icon_smile.gif



Oczywiście, nie byłby to problem, ale nie ma takiej koneiczności - altana jest duża i wystarczająco przewiewna icon_smile.gif
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Hej, wreszcie znalazłem czas żeby zabrać się za budowę mojej altany... drzewo zaimpregnowane i pomalowane. Słupy już postawiłem i wrzucam zdjęcia

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg



Mam tutaj 3 pytania, mianowicie:
1. Czy z praktycznego punktu widzenia sprawnie będzie położyć płatwy na słupach wiercić pionowo i to skręcić czy lepiej odkręcić słupy i ułożyć je poziomo i wtedy kombinować?

2. Obecnie słupy mocno drgają (spokojnie mógłbym je mocno rozbujać aż do wyrwania), zastanawiam się czy to kwestia mojego montażu, złych kotw czy tez normalne zjawisko, które ustąpi po dołożeniu płatwi i mieczy?

3. Na trzecim zdjęciu można zauważyć że jeden słup nie styka się swoją dolną częścią z kotwą, a "lewituje". Jeśli chodzi o jego stabilność to zachowuje się tak jak cała reszta stąd też moje pytanie czy takie rozwiązanie jest dopuszczalne czy lepiej to rozkręcić i przewiercić raz jeszcze?
Napisano
Mam problem z docięciem mieczy, przykładam deskę do słupa oraz płatwi... odrysowuje po krawędziach a później tak docinam... okazuje się za krótkie. Jakieś wskazówki?
Gość mhtyl
Napisano
Mniej docinać, wtedy będą w sam raz icon_biggrin.gif
Ale co jest za krótkie, deski czy miecze? i czemu są za krótkie? jeżeli zachowasz kąty to musza się wpasować między słup a płatew.
Rozumiem, że z tej deski chcesz zrobić szablon aby potem miecze wycinać bez pudła, tak?
Może jako wskazówkę pokazałbyś fotkę, bo nieraz tak bywało że pytający co innego miał na myśli a o co inne pytał a odpowiadający radzili jeszcze inaczej icon_biggrin.gif i po pokazaniu fotek dopiero sprawa sie rypła o co tak na prawdę chodziło.
Napisano
Cytat

Mniej docinać, wtedy będą w sam raz icon_biggrin.gif
Ale co jest za krótkie, deski czy miecze? i czemu są za krótkie? jeżeli zachowasz kąty to musza się wpasować między słup a płatew.
Rozumiem, że z tej deski chcesz zrobić szablon aby potem miecze wycinać bez pudła, tak?
Może jako wskazówkę pokazałbyś fotkę, bo nieraz tak bywało że pytający co innego miał na myśli a o co inne pytał a odpowiadający radzili jeszcze inaczej icon_biggrin.gif i po pokazaniu fotek dopiero sprawa sie rypła o co tak na prawdę chodziło.




Przykładałem miecz do belki poziomej i pionowej tak żębym przy krawędziach mogł odrysować ołowkiem linie prosta. Pod takim kątem zacinałem i kończyło się to zazwyczaj tak że jak z jednej strony było idealnie gładko (przylegalo) tak z drugiej było coś nie tak - zazwyczaj garb pomimo że linia cięcie było "równe'. Ostatecznie skróciłem te miecze nieco docinająć go jeszcze raz po tym jak miałem już idealnie gładko po jednej stronie to odrysowywałem tylko jedna krawędź.... mogło być tak, że rysunąc i tnąc dwie naraz "błąd" robił się zbyt duży?
Napisano
Na pewno coś nie tak jest z docinaniem.
Ja bym się tym tak bardzo nie zamartwiał, jeżeli jest to niewielka różnica to aby dopasować użyj do tego celu szlifierki kątowej z tarcze listkową z papierem ściernym. Idealnie zbierzesz nadmiar materiału i dopasujesz lepiej niż przy cięciu. Bo na pewno takich samych kątów na wszystkich belkach nie masz, dlatego każdy miecz będziesz musiał dopracować indywidualnie.
Dla próby dopasuj w jednym miejscu a potem przenieś go na inne słupy i zobaczysz czy dolega tak samo jak na tym co go dopasowałeś.
Napisano
Już mam wszystko docięte indywidualnie dla każdego słupa i pasuje w 90% tzn. czasem istnieje malutka szparka i nie przylega tak idealnie ale w mojej opinii jest całkiem dobrze. zaimpregnowałem te docięcia i czekam żeby to skręcić. obecnie mam postawione słupy i płatwie skręcone razem - konstrukcja zyskała nieco stabilności ale dalej jestem w stanie mocno ją rozbujać - czy dołożenie mieczy powinno ją już bardzo dobrze usztywnić?
Napisano (edytowany)
Cytat

Już mam wszystko docięte indywidualnie dla każdego słupa i pasuje w 90% tzn. czasem istnieje malutka szparka i nie przylega tak idealnie ale w mojej opinii jest całkiem dobrze. zaimpregnowałem te docięcia i czekam żeby to skręcić. obecnie mam postawione słupy i płatwie skręcone razem - konstrukcja zyskała nieco stabilności ale dalej jestem w stanie mocno ją rozbujać - czy dołożenie mieczy powinno ją już bardzo dobrze usztywnić?


icon_biggrin.gif To Ty musisz mieć wszystko perfekcyjnie wykonane, jak Cę mała szparka denerwuje icon_biggrin.gif
Zanim przykręcisz te miecze to przylegające powierzchnie potraktowałbyś klejem wodoodpornym do drewna, ale i tak bez kleju usztywni konstrukcję. Taki klej to nie jest spory wydatek, za 1 kg kleju zapłaciłem coś ponad 20 zł. Po wyschnięciu staje się przeźroczysty, tak więc nic nie będzie widać.

Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

icon_biggrin.gif To Ty musisz mieć wszystko perfekcyjnie wykonane, jak Cę mała szparka denerwuje icon_biggrin.gif
Zanim przykręcisz te miecze to przylegające powierzchnie potraktowałbyś klejem wodoodpornym do drewna, ale i tak bez kleju usztywni konstrukcję. Taki klej to nie jest spory wydatek, za 1 kg kleju zapłaciłem coś ponad 20 zł. Po wyschnięciu staje się przeźroczysty, tak więc nic nie będzie widać.



Wiesz może nie tyle co muszę mieć perfekcyjnie, bo tak nie jest, ale byłem zirytowany faktem że metoda która stosowałem dawała złe wyniki. a Czy to klejenie ma jakikolwiek sens? te miecze chciałem przykręcić wkrętami ciesielskimi ... naprawdę mocno dociskają

- Jak dociąć krokwie narożna (ząbek) Edytowano przez Drac0 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Wiesz może nie tyle co muszę mieć perfekcyjnie, bo tak nie jest, ale byłem zirytowany faktem że metoda która stosowałem dawała złe wyniki. a Czy to klejenie ma jakikolwiek sens? te miecze chciałem przykręcić wkrętami ciesielskimi ... naprawdę mocno dociskają


Miecz prawidłowo powinien mieć wypust-czop a belka wpust-gniazdo, to do wykonania przez amatora jest bardzo trudne. Więc zaproponowałem klej, bo klej nie dość że sklei to jeszcze wypełni wszystkie nierówności w połączeniu.
Zwróć uwagę na pierwsze dwa rysunki od lewej.
Napisano
Cytat

icon_biggrin.gif To Ty musisz mieć wszystko perfekcyjnie wykonane, jak Cę mała szparka denerwuje icon_biggrin.gif
Zanim przykręcisz te miecze to przylegające powierzchnie potraktowałbyś klejem wodoodpornym do drewna, ale i tak bez kleju usztywni konstrukcję. Taki klej to nie jest spory wydatek, za 1 kg kleju zapłaciłem coś ponad 20 zł. Po wyschnięciu staje się przeźroczysty, tak więc nic nie będzie widać.



mhtyl podaj nazwę tego kleju co ?
Napisano
Cytat

Miecz prawidłowo powinien mieć wypust-czop a belka wpust-gniazdo, to do wykonania przez amatora jest bardzo trudne. Więc zaproponowałem klej, bo klej nie dość że sklei to jeszcze wypełni wszystkie nierówności w połączeniu.
Zwróć uwagę na pierwsze dwa rysunki od lewej.



Wiem, że trzeba to zrobić na czopy lub na jaskółczy ogon ale z moim brakiem doświadczenia to bym tylko zepsuł materiał. Ale skoro mówisz, że ten klej to jednak gra warta świeczki to spokojnie mogę poczekać jeden dzień z przykręcaniem tego.

Przyłączam się również do prośby o podanie nazwy tego kleju
Napisano
Cytat

mhtyl podaj nazwę tego kleju co ?


Do klejenia schodów kupiłem takie cudo icon_biggrin.gif Wodoodporny klej do drewna D3 GXL-3 Wersja PVAC3 firma RAKOLL masa 1 kg cena 20 zł.
A do mebli kuchennych kupiłem Woodoporny klej do drewna D3/B3 Waseerfest 67A firma SOUNDAL masa 250g 12 zł, 750 g 25 zł.Kleje u mnie się sprawdziły i oba są po wyschnięciu przeźroczyste.

Cytat

Uzupełniając:


To wyższa szkoła jazdy icon_biggrin.gif Zawodowstwo w pełnym wydaniu icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
Rysiu, jak się wie jak temat ugryź to wszystko jest proste. Zapewne czopowe wymaga więcej pracy ale jedno i drugie trza umieć zrobić icon_biggrin.gif Tu masz podobne ale chyba trochę bardziej pracochłonne wykonanie w porównaniu z tym co Ty pokazałeś.
Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano
Mhtyl, och, to ostatnie łączenie to, uch, mistrzostwo.
Zbyszek63, szacunek.
Drac0, te najprostsze łączenia, jakie mhtyl pokazał, dasz radę zrobić. Sam zrobiłem, a cieślą nie jestem.
Ino najpierw na kawałku/ścinku zrób na próbę. Złapiesz zasadę.
Napisano
Pewnie i jakoś by się udało, ale już jest po wszystkim bo docięte są na styk i przytwierdzę to na kleju i wkrętach ciesielskich - jeśli się będzie trzymało to ja jestem zadowolony.

Czy ktoś mógłby mi sprzedać patent na zacios w krokwi narożnej? Bo w przypadku normalnej krokwi po ustaleniu kąta i przyłożeniu do płatwi za pomocą patyczka odrysowuje pionowa i pozioma linie od płatwi i ten ząbek działa, ale zupełnie nie wiem jak to zrobić w przypadku narożnej
Napisano
Cytat

Tak właśnie o te krokwie mi chodzi, nie za bardzo wiem jak wytrasować sobie miejsce wycięcia - jest na to jakiś przystępny patent?


Wydaje mi się, że wystarczy jak ją dotniesz tak jak pozostałe. Sprawdzałeś jak pasuje krokiew wycięta na prosto?
W necie nie szperałeś co i jak?
Napisano
Przy krokwiach bocznych, które nie opierają się na "rogu" i przy moim założeniu nachylenia dachu 30 stopni, wycinam w krokwi ząbek 30/60 stopni wtedy leży idealnie. Przy krokwi narożnej trzeba to chyba trochę inaczej naciąć bo jakby z dwóch stron.

Generalnie ciężko dotrzeć co użytecznych materiałów w języku polskim dla totalnie zielonych. Nie mam problemu z językiem angielskim ale nie znalazłem tam nic o krokwiach narożnych,
Napisano
Wydaje mi się, że powinno być takie nacięcie, ale jak to zrobić to może nie takie trudne jak czym to zrobić icon_biggrin.gif podejrzewam, że bez dobrego dłuta się nie obejdzie przy takim wycięciu.
Napisano
Hej

Pojawił się pewien problem, pionowe słupy po skręceniu mieczy uległy lekkiemu pochyleniu. Zupełnie nie wiem co teraz z tym zrobic - wykręcać wszystko i próbować jakoś to poprawić czy olać?

Zdjęcia przedstawiają zaistniała sytuację - ma to miejsce tylko na dwóch słupach.

Jakie mogą być konsekwencje w trakcie dalszych prac nad altaną oraz jakie mogą być konsekwencje długofalowe. Co radzicie?

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

Napisano
No chyba sobie żartujesz ? Przecież ci się oczko prawie w normie mieści ?icon_smile.gif
Swoją drogą ładna struktura drewna - czym malowałeś ?

Jak ci bardzo ale to bardzo zależy to możesz wziąść pasy transportowe i jakoś to naprostować - ale ja bym to olał. Dach i tak usztywni ci konstrukcję a pewnie jakieś barierki poprzeczne też dasz
Napisano
Cytat

No chyba sobie żartujesz ? Przecież ci się oczko prawie w normie mieści ?icon_smile.gif
Swoją drogą ładna struktura drewna - czym malowałeś ?

Jak ci bardzo ale to bardzo zależy to możesz wziąć pasy transportowe i jakoś to naprostować - ale ja bym to olał. Dach i tak usztywni ci konstrukcję a pewnie jakieś barierki poprzeczne też dasz



Wiesz co ja się po prostu na tym wszystkim nie znam. Pierwszy raz w życiu sam lałem beton i zabrałem się za prace z drzewem. Wiec nie wiem ile można, a ile nie - nie chciałbym żeby mi się to wszystko rozwaliło bo nie było dokładnego pionu. Ale żeby jakkolwiek to naprostować to trzeba by porozkręcać prawda? a wtedy ponowne skręcenie nie będzie już chyba tak mocno trzymać

Dwukrotnie malowane Lazura V33 ciemny orzech, dzięki ;]
Napisano
Cytat

Hej

Pojawił się pewien problem, pionowe słupy po skręceniu mieczy uległy lekkiemu pochyleniu. Zupełnie nie wiem co teraz z tym zrobic - wykręcać wszystko i próbować jakoś to poprawić czy olać?


Tak jak pisałem wyżej, musisz mieć wszystko perfekt icon_biggrin.gif
To jest drewno, ma prawo uciec trochę tu , trochę tam, jak Draagon napisał i napisał bardzo dobrze olej to i rób dalej.

Już teraz nie wrócisz się z robotą ale te miecze to powinny być pod kątem 45 stopni, wtedy jakbyś docinał to wyszło by ok a Ty miałeś dwa rożnej wartości kąty dlatego mogło Ci trochę nie grać. No i siły inaczej by się rozchodziły.
Napisano
Cytat

Tak jak pisałem wyżej, musisz mieć wszystko perfekt icon_biggrin.gif
To jest drewno, ma prawo uciec trochę tu , trochę tam, jak Draagon napisał i napisał bardzo dobrze olej to i rób dalej.

Już teraz nie wrócisz się z robotą ale te miecze to powinny być pod kątem 45 stopni, wtedy jakbyś docinał to wyszło by ok a Ty miałeś dwa rożnej wartości kąty dlatego mogło Ci trochę nie grać. No i siły inaczej by się rozchodziły.




Potem się tak zreflektowałem czy czasem "poprawnie" nie powinny być 45, ale zrobiłem takie i chyba dramatu z tego nie będzie. Skoro mówicie że nie ma co się przejmować tym brakiem perfekcyjnego pionu tylko jechać dalej to tak zrobię. Jutro przyjedzie 8kąt i zaczynam zabawę z krokwiami.
Napisano
Cytat

Potem się tak zreflektowałem czy czasem "poprawnie" nie powinny być 45, ale zrobiłem takie i chyba dramatu z tego nie będzie. Skoro mówicie że nie ma co się przejmować tym brakiem perfekcyjnego pionu tylko jechać dalej to tak zrobię. Jutro przyjedzie 8kąt i zaczynam zabawę z krokwiami.


Bo z takimi małymi niedoróbkami jest tak, w trakcie roboty budujący/wykonawca widzi wszystkie niedoróbki bo sam to robi, ale jak zakończy dzieło to niedoróbki zanikają w oczach podziwiających to dzieło a tylko mistrz który je wykonał widzi te niedoróbki bo wie gdzie patrzeć icon_biggrin.gif
Tak więc jak zakończysz altankę wszystko ładnie się samo zamaskuje. Co zresztą nie świadczy aby sobie pozwolić świadomie na jakieś niedoróbki icon_biggrin.gif
Co do tych mieczy to jak napisałem wyżej, fachowiec się pozna a laik będzie myślał, że tak ma być icon_biggrin.gif dramatu nie ma oczywiście, że wyszło jak wyszło.

Tak w pośpiechu pisałem, że zapomniałem dać + Draagonowi co zresztą teraz uczyniłem. icon_biggrin.gif
Napisano
Mhtyl święte słowa - Draco jak ja bym ci się pochwalił ścianami co mi zawodowi murarze stawiali - to ten twój odchył jest prawie w granicach błędów NASA.. icon_smile.gif Zresztą ja mam podobnie - teraz sobie robię podpierdułkę z kamienia i cegły - i właściwie już się nauczyłem by to olewać - aczkolwiek odrobinę mnie boli to moje partactwo icon_smile.gif
Jak tak sobie samemu kręcisz betony - to szacun - robotę masz perfekt - widać że fach w ręku icon_smile.gif tylko doszlifować co nie co icon_smile.gif - przy 50 altanie nawet nie zwrócisz uwagi na jakieś tam odchyły icon_smile.gif
Napisano (edytowany)
Zastanawiam się jeszcze nad pokryciem dachowym. Zdecydowałem się na użycie OSB-3 18mm ale czy czasem MFP nie będzie lepsza? (cena podobna)

Druga sprawa to ilość tych płyt. Mój dach ma pole powierzchni całkowitej równe 10.41
Jedna płyta OSB to 1.25*2.5 = 3.125 a zatem potrzebowałbym 3.3312 płyt osb
Patrząc na to od strony praktycznej na bank potrzebuje 4 płyty ale to musiałby być jakieś magiczne cięcie i dopasowanie... a zatem ile zamówić żeby potem nie jeździć po 1 płytę , a jednocześnie nie stracić dużo materiału? Ma ktoś jakiś patent czy też program, który potrafi jakoś sprytnie to wszystko wyliczyć i dopasować?

Cytat

Mhtyl święte słowa - Draco jak ja bym ci się pochwalił ścianami co mi zawodowi murarze stawiali - to ten twój odchył jest prawie w granicach błędów NASA.. icon_smile.gif Zresztą ja mam podobnie - teraz sobie robię podpierdułkę z kamienia i cegły - i właściwie już się nauczyłem by to olewać - aczkolwiek odrobinę mnie boli to moje partactwo icon_smile.gif
Jak tak sobie samemu kręcisz betony - to szacun - robotę masz perfekt - widać że fach w ręku icon_smile.gif tylko doszlifować co nie co icon_smile.gif - przy 50 altanie nawet nie zwrócisz uwagi na jakieś tam odchyły icon_smile.gif



Hehe, jeszcze się za bardzo przyzwyczaję i moja następna altana będzie niczym krzywa wieża w pizie ;] a tak na serio to wierz mi - mały odchyl w pionie na tym słupie 2m powodował np. brak 5-6 cm płatwi. Mam tylko nadzieję iż w dalszych etapach pracy - te krzywizny nie będą miały jakiegoś większego wpływu. Edytowano przez Drac0 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Zastanawiam się jeszcze nad pokryciem dachowym. Zdecydowałem się na użycie OSB-3 18mm ale czy czasem MFP nie będzie lepsza? (cena podobna)

Druga sprawa to ilość tych płyt. Mój dach ma pole powierzchni całkowitej równe 10.41
Jedna płyta OSB to 1.25*2.5 = 3.125 a zatem potrzebowałbym 3.3312 płyt osb
Patrząc na to od strony praktycznej na bank potrzebuje 4 płyty ale to musiałby być jakieś magiczne cięcie i dopasowanie... a zatem ile zamówić żeby potem nie jeździć po 1 płytę , a jednocześnie nie stracić dużo materiału? Ma ktoś jakiś patent czy też program, który potrafi jakoś sprytnie to wszystko wyliczyć i dopasować?


A nie lepiej zamiast płyt kupić podbitkę sosnową lub świerkową? Łatwiej będziesz docinał pojedynczą deskę niż całą płytę oraz mniej odpadów z deski niż płyty to raz , a dwa od spodu będzie ładnie wykończony dach a z góry nic nie przeszkadza abyś położył na niego np gonty.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...