Skocz do zawartości

Budowa altanki


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Cytat

Jeśli naciąłeś płatew, to nie jest to prawidłowe wykonanie połączenia tych elementów...
Zwróć uwagę także na połączenie metalowymi łącznikami - w każdy otwór powinien być wbity gwóźdź - tzw. ciesielski, który różni się od zwykłego gwoździa grubszą średnicą w miejscu przechodzenia przez blachę - ma on tym samym większą wytrzymałość na ścinanie. Mocowanie blaszanych łączników wkrętami, a szczególnie takimi jak na zdjęciu jest niedopuszczalne i niebezpieczne!!! Na zachodzie można spotkać wkręty do mocowania łączników, które tak jak nasze gwoździe mają specjalny profil, zwiększający wytrzymałość na ścinanie. Jeśli jeszcze masz możliwość warto stracić trochę czasu, ale jednak mieć satysfakcję z dobrze wykonanej pracy icon_smile.gif



może nie jest to prawidłowe wykonanie, robiłem to na tzw. wyczucie, dwie zimy wytrzymało sniegu dużo
nic nie odśnieżałem i daje rade, ale dzięki za uwagi może dobije te gwoździe. Edytowano przez dziadzia78 (zobacz historię edycji)
Napisano
Kłaniam się Panom, po raz pierwszy na forum.

Od ok. roku planujemy z żoną altankę, jaka stanie w tym roku (przełom lipca-sierpnia) w naszym nowym ogrodzie. Mamy już projekt, pozostaje jeszcze tylko kwestia materiałów i szczegółów.

Szkic projektu ze wstępną aranżacją wygląda tak:

DSC01446.jpg


Z nieukrywaną dumą mogę się pochwalić, że projekt wymyśliłem i zrobiłem sam. Lekką inspirację dał nam kiedyś program o ogrodach na BBC. Ostateczną formę opracowałem sam.

Konstrukcja wykonana z profesjonalnie suszonego modrzewia, zabezpieczonego preparatem Vidaron (bezbarwnym oraz kolor teak, aby dopasować altanę do reszty stolarki w domu: okna i podbitka w kolorze złoty dąb).
Drewno zostanie przywiezione na koniec czerwca, przygotowane do skracania i wrębowania. Na mojej głowie zostanie wszystko pomalować, pociąć, podciąć i zmontować. To druga większa konstrukcja spod mojego młotka, ale pierwsza aż tak duża. Wymiar podestu (deski tarasowe z modrzewia) to 4,5x4,5m. Rozstaw skrajnych słupów po 4m. Wysokość słupów od gruntu do belek to 2,5m. Szerokość słupów 15x15cm - celowo taki rozmiar, aby zachować optyczną masywność budowli. Poziome belki również 15x15. Kalenica to profil 7x20cm. Krokwie to deski calówki wys. 20cm.
Dach nie będzie deskowany ani kryty. W ramach zabezpieczenia przed deszczem planuję między krokwiami zrobić wsuwki z litego poliwęglanu 3mm. Przed słońcem będzie chronić tkanina przerzucona przez belki i elegancko drapowana. Mamy przy domu kremową markizę, która daje wystarczające rozproszenie słońca, aby było przyjemnie. Jeżeli jasna tkanina nie da odpowiedniego zacienienia, zawsze można przerzucić tkaninę w innym kolorze, np. bordo. Oczywiście materiał to impregnowana tkanina akrylowa, odporna na światło i wilgoć.
Po lewej stronie od frontu umieszczona jest rozkładana huśtawka, która może być ławeczką lub kwadratową leżanką 1,7x1,7m (na przyjemną drzemkę w cieniu wielkiej dzikiej gruszy icon_smile.gif ).
"Trójkąty" w rogach, to planowane kotary.

Większość rzeczy jest dla mnie jasna i nie powinno być problemem z pomocą 1-2 osób postawić wszystko do kupy. Zastnawiam się nad dwiema rzeczami.

Po pierwsze: jak zmontować barierki ze słupami, aby nie było widać łączeń?

DSC01446.jpg


Chciałbym słupy z górnymi belkami poprzecznymi zmontować na leżąco, a potem wszystko na zawiasach przy gruncie (podstawy typu Y) postawić do pionu, a dopiero potem wmontować barierki. Nie uda się zatem skręcanie barierki ze słupem od zewnątrz, ani też nie będzie jak zrobić łączenia na pióro-wpust. Planuję poprzeczkę ustawioną pionowo przymocować mocnymi i długimi wkrętami na skos od góry, a potem nakryć ją poziomą balustradą, którą mogę zamocować na kołki i klej. Dolną (trzecią) cześć barierki pozostanie mi chyba tylko przykręcić wkrętami od spodu na skos.
A może macie Panowie jakiś ciekawszy pomysł?

Druga rzecz, której nie jestem pewien, to mocowanie krokwi i kalenicy, aby się to wszystko nie rozjechało. Gdzie i jak to śrubować lub zbijać, aby się nie rozjechało?

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg



Mam nadzieję, że bardziej doświadczeni koledzy będą mieli jakieś dobre wskazówki dla mnie. Mam też nadzieję, że mój projekt się podoba. icon_smile.gif
Nie mogę się już doczekać aż drewienko przyjedzie. Kończę właśnie kolekcjonować narzędzia (jeszcze tylko frezarka do zaokrąglenia krawędzi) i czekam na dostawę. icon_smile.gif
A gdyby ktoś pytał o koszt drewna, to tak. Będzie dość drogo, bo ok. 5500zł (plus ok. 1800zł za deski tarasowe na podłogę), ale drewno będzie sezonowane, suszone i maszynowo wygładzone. Zastanawiałem się nad tańszym zakupem surowego świeżego drewna, ale po pierwsze nie mam gdzie go bezpiecznie i poprawnie suszyć, po drugie już raz kiedyś obrabiałem i szlifowałem surowe drewno. 1,5m3 drewna w postaci desek i krawędziaków wyciągnęło ze mnie wszelką energię na resztę pracy. Pomijam czas, który na tym uciekł przez co się nie wyrobiłem z robotą w założonym czasie.
Tym razem decyzja była prosta: odkładamy kasę na gotowe drewno, aby nie musieć się martwić o skręcenia, spękania i szlifowanie. Od roku odkładamy na ten cel fundusze, więc nie jest jakoś szczególnie cieżko.

Pozdrawiam kolorowo i czekam na komentarze i sugestie rozwiązania zagwostek. icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Zastnawiam się nad dwiema rzeczami.
Po pierwsze: jak zmontować barierki ze słupami, aby nie było widać łączeń?


Ja składałbym jednak sukcesywnie, wpuszczając czopy balustrady w gniazda słupów..., ściskając pasami kolejne moduły...

Cytat

Druga rzecz, której nie jestem pewien, to mocowanie krokwi i kalenicy, aby się to wszystko nie rozjechało. Gdzie i jak to śrubować lub zbijać, aby się nie rozjechało?


Pozostaje tylko połączyć po górnej powierzchni desek krokwiowych taśmą ciesielską... ale te 25mm to odrobinę za mało aby połączyć solidnie w ten sposób. Dałbym 32mm i wtedy tak. Można też łącznikami krokwiowymi tę calówkę przybić do belki kalenicowej, ale wtedy będzie widać łączniki...
Napisano
Ja zastosowałem do połączenia barierki ze słupem kątownik,
troche wydłutowałem by kątownik nie odstawał i tak bardzo sie nie rzuca w oczy.
Wiem już Irbis w każdym otworze powinien być gwóźdź.




Ja zastosowałem do połączenia barierki ze słupem kątownik,
troche wydłutowałem by kątownik nie odstawał i tak bardzo sie nie rzuca w oczy.
Wiem już Irbis w każdym otworze powinien być gwóźdź.


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Ja nie pisałem, że w tym konkretnym przypadku należało zastosować inne łączenia, uważam, że za mały jest kąt nachylenia dachu przy takiej rozpiętości konstrukcji.

Dzięki za sugestie - rozważę umieszczenie w swojej ofercie icon_wink.gif
A poważnie - lądowisko nie, ale pokrycie to strzecha - stereotypowo uważana za lekką, bo to przecież tylko słoma/trzcina...

Ciężar takiego pokrycia na tej konkretnie altanie to ok. 3000kg!
Priorytetowo staram się traktować bezpieczeństwo użytkowników chroniących się np. w czasie burzy pod taką "czapeczką".



Witam, przy tej powierzchni dachu 3t, to nie tak wiele ... przypominam, że m3 śniegu (średnio) waży 250kg ... czyli 30cm śniegu na powierzchni 1m2 waży 75kg, tyle samo co maksymalna waga strzechy na m2, owej altany .... to przecież nie tak dużo ...
blacha - przy gr. 0,5mm - około 5kg/m2
dachówka - od 30 do 65kg/m2
strzecha - maks. 75kg/m2
polecam, dobra strona:
http://www.dachyplaskie.info.pl/technika-i...w-budowlanych-/

Dla mnie również najważniejsze jest bezpieczeństwo, ale można dać i 80x100 ale w klasie wytrzymałości GL28 i po problemie.
, pozdrawiam.
Napisano
Proponowałbym, posługując się danymi z podlinkowanej strony przyjąć średnią pomiędzy puchem śniegowym a lodem (bo taki przekrój mamy zwykle okresowo w czasie roztopów) co daje 500 kg m3 a przy grubości 30cm 150kg plus waga strzechy 70 kg to daje nam 220kg na 1m2 i okazuje się, że okresowo konstrukcja dachu musi wytrzymać 8800kg.

Rozumiem, że zwykle altany wykonuje się jako obiekty krótkookresowe, ale wyrzucić w błoto koszt pokrycia strzechą, która powinna poleżeć ok. 40 lat? Wolę jednak wykonać stabilniejszą konstrukcję, bardziej trwałą i moim zdaniem to ma sens.

Cytat

blacha - przy gr. 0,5mm - około 5kg/m2
dachówka - od 30 do 65kg/m2
strzecha - maks. 75kg/m2[/url]


O tym właśnie pisałem - strzecha wbrew pozorom jest jednym z najcięższych pokryć

Cytat

Dla mnie również najważniejsze jest bezpieczeństwo, ale można dać i 80x100 ale w klasie wytrzymałości GL28 i po problemie.
, pozdrawiam.


Ja, jeśli wykonuję altanę, stosuję takie same zasady jak przy budowie konstrukcji na budynku mieszkalnym, z tego co jest osiągalne na rynku, a jest to zwykle C-20, w porywach C-24... choć tak naprawdę większość tartaków sprzedaje drewno nieklasyfikowane.
Napisano
Ja wczoraj dałem już górną część piasku i wyrównałem dziś jak pogoda pozwoli zaczne układać kostke.



do malowania elementów drewnianych jednak kopiłem Sadolin Classic:)
Napisano
Cytat

Zależy od drewna -...


Zależy również od rodzaju wkręta. Spax'y 8 wymagają nawiercenia lub nie (w sprzedaży są oba rodzaje).
Dobrze było to sprawdzać przed kupnem - taka głupia uwaga.
Napisano
Tak - tu napisałeś, że są dwa rodzaje i jeden z nich nie wymaga nawiercania:
Cytat

Spax'y 8 wymagają nawiercenia lub nie (w sprzedaży są oba rodzaje).


Może to po prostu tylko moje uprzedzenie do Ciebie podsunęło mi taką interpretację - mea culpa(!), więc przyjmujemy, że jednak zgadzasz się ze mną i trzeba nawiercać bez względu na rodzaj w przypadku drewna twardego.
Napisano
Cytat

przy wkręcie 8 jakim rozmiarem wiertła powinnio się nawiercać?


Zależy jaki rodzaj wkręta kupiłeś/łaś.
Dla zwykłego:
- w części gładkiej trzpienia = średnicy trzpienia
- w części profilowanej trzpienia = 70% średnicy trzpienia
Napisano (edytowany)




Czy to jest poprawne rozwiązanie węzła kalenicowego? (dach czteropołaciowy)
Jakie łączniki byście poradzili w tym węźle? Krawężnice i kalenica mają przekrój 12x5 cm a krokwie 10x5 cm Edytowano przez Sid72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Czy to jest poprawne rozwiązanie węzła kalenicowego? (dach czteropołaciowy)


Ja wykonałbym w ten sposób, że krawężnice stykały by się ze sobą, a w powstałą przestrzeń wpasowałbym krokiew...

Cytat

Jakie łączniki byście poradzili w tym węźle? Krawężnice i kalenica mają przekrój 12x5 cm a krokwie 10x5 cm


Tradycyjne gwoździe
Napisano
Cytat

Ja wykonałbym w ten sposób, że krawężnice stykały by się ze sobą, a w powstałą przestrzeń wpasowałbym krokiew...



Miałyby się stykać tymi zaciętymi powierzchniami, a krokiew zaciąć tak jak krawężnice? Dobrze rozumiem?
Mogę to jeszcze zrobić, bo nie zrobiłem zaciosów pod płatew i mogę sterować długością krokwi.
Napisano
Szukam inspiracji do wykonania zabudowy boków mojej altanki. Wstępny pomysł to deska "półbal". Jednak jest tu pewien problem bo taka deska z drugiej strony nie wygląda najlepiej. Dodatkowo odstępy od słupa do słupa u mnie to jakieś 180cm więc może to być też za wiotkie jak mi się wydaje. A jak by zrobić z jednej, zewnętrznej strony półbal a od środka altany deska podbitkowa i to na jakimś stelarzu ?
Druga sprawa czy taką zabudowę boków wykonać od samej podłogi czy zostawić jakieś 10cm prześwitu ?
Napisano
u mnie prace gruntowe juz się kończa (wkońcu) i zaczynam w tym tygodniu jechac w góre:))



tak bardzo na szybko mój pomysł na zagospodarowanie boków czy pełny czy z przerwami to jeszcze nie wiem ale chyba bedzie coś w tym stylu i takie połaczenia aby jak naj mniej na blaszkach robić.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witam.

Proszę o pomoc, a właściwie radę dotyczącą budowy "altany " dokładniej mały domek ogrodowy. Czytałem mnóstwo forów ale im więcej czytam tym mniej wiem, wszędzie piszą coś innego. Chciałbym wiedzieć co poradzicie w konkretnym przypadku.

A więc, chce zbudować murowany domek o wymiarach mniej więcej 3,5x2,5 m wysokość ścian ok 2.6m z bloczków betonu komórkowego (i tu pytanko czy znacie program do projektowania i od razu który by wyliczył ilość potrzebnych materiałów? Bo niestety nie stać mnie na kupno projektu).

http://www.leroymerlin.pl/materialy-budowl...66587,l345.html

Mam wykopane miejsce pod szalunek i ławę betonową, chcę ją wylać na 7-10 cm.

Zastanawiam się czy cement będzie odpowiedni (wystarczający) czy trzeba go zbroić , jakie powinny być proporcje mieszania?
No i sposób wylania tej ławy mnie interesuje.

http://www.leroymerlin.pl/materialy-budowl...07460,l358.html

Kolejna rzecz jaka mnie interesuje to to, co umieścić nad oknami dla wzmocnienia i nad drzwiami, bo co do tego nie mam pojęcia w ogóle , oraz nie wiem za bardzo jak skonstruować dach- może ktoś się podzieli swoją wiedzą?

Z góry dzięki za podpowiedzi!
Napisano
Cytat

Witam.

Proszę o pomoc, a właściwie radę dotyczącą budowy "altany " dokładniej mały domek ogrodowy. [...]

A więc, chce zbudować murowany domek [...]



No to się kolega zapędził... icon_smile.gif Altana to nie domek, a już na pewno nie murowany (choć zdarzają się altany z elementami murowanymi). Więc w temacie mocno ciesielskim chyba murarzy będzie jak na lekarstwo. icon_smile.gif

Z mojego doświadczenia po budowie domu i po zrobieniu fakultetów z każdego etapu wynika, że fundamenty lepiej zbroić zawsze. Nawet przy małym i lekkim domku, nawet jeżeli przekopiesz się przez poziom przemarzania gruntu (ok. 1m) to i tak nie masz pewności, że nic ławy nie będzie chciało bujać, a może to być zarówno ciężar budynku, jak i nierównomierne nasiąkanie gruntu i przez to nierównomierne wypieranie. Co do grubości ławy się nie wypowiem, bo to by musiał jakiś doświadczony budowlaniec przeliczyć. Ja mam wrażenie, że 10cm to jednak mało. Szczególnie, jeżeli potrzebne jest zbrojenie, które ma raczej przestrzenną konstrukcję (aby zapobiec "zginaniu" w dowolną stronę, zbrojenie musi mieć przekrój prostokątny i to w odpowiedniej proporcji wysokości do szerokości - nie wystarczy wrzucić na płasko drutów lub kratownicy). Ponadto zbrojenie musi być dokładnie zatopione w betonie - nie może nigdzie wystawać, albo leżeć na samym dnie na klepisku - w trakcie zalewania, zbrojenie trzeba podnosić lekko, żeby beton zapłynął pod pręty. Źle lub za słabo zazbroisz, to będziesz miał gwarantowane mocne pękanie ścian. Nawet w malutkim domku. Ściany ze sztywnego i łączonego na sztywno betonu, to nie ściany z drewna, które pozwala sobie na lekką pracę.

O proporcjach cementu to naczytałem się dużo i co epoka oraz co przeznaczenie, to inne opinie o proporcji. Co więcej, mieszanie w betoniarce prowadzi do dwóch niefajnych skutków: po pierwsze - każda betoniarka to de facto inny beton, bo inne proporcje (nie każda łopata piachu jest tak samo pojemna, nie zawsze jest tyle samo wody), po drugie: w czasie robienia kolejnej betoniarki, poprzednia już zaczyna wiązać, więc struktura nie wiąże jednolicie i nie gwarantuje odpowiednio silnego wiązania poszczególnych porcji betonu. Z tego względu wszystko robiłem z gruchy, z betoniarni. Co więcej za każdym razem przyjeżdżał samochodzik z laboratorium i pobierali próbki betonu z datą, godziną itp. W razie czego mieliby podkładkę dotyczącą wytrzymałości każdej partii (o ile rzeczywiście by była mowa o tych konkretnych próbkach, a nie o podstawionych). Cenowo niby drożej za materiał, ale znacznie szybciej, o wiele pewniej i taniej o wiele roboczogodzin. W końcu 20m3 betonu ukręcić w 300l betoniarce, to troszkę zajmuje. Do tego prąd na liczniku budowlanym... fiu, fiuuu... icon_smile.gif
Ale jeżeli budujesz z gazobetonu, a w dodatku niski budyneczek, to wiadomo, że nie ma co się wyginać nad wytrzymałością wynikającą z nierównomiernego zastygania betonu. icon_smile.gif

Beton komórkowy to prosta i szybka technologia. Na taki domeczek wystarczy. W tej technologii są też specjalne nadproża do montowania nad otworami okiennymi i drzwiowymi. Często do takiego elementu wystarczy wrzucić jeden lub dwa druty zbrojeniowe i zalać betonem. Zależy od producenta. Z tego co wiem nie powinno się mieszać technologii, czyli np. ściany z gazobetonu, a nadproże z drewna albo całkowicie z żelbetonu. Trzeba dopytać i doszukać na stronie producenta (np. Ytong).
A co do konstrukcji dachu - cóż, to zależy czym będzie kryty, jaki kąt i ile spadów... Dach najlepiej robić ze spadem ponad 20*, aby pozbywać się bezproblemowo śniegu. Ile spadów będzie - zależy od Ciebie. Ale od tego zależeć będzie rodzaj konstrukcji, przekroje elementów nośnych itp.
Niezależnie od ostatecznego kształtu najlepiej dopytać fachowca o przeliczenie wytrzymałości. A jeżeli nie chcesz pytać lub nie masz kogo pytać - zrób z nadmiarem, żeby się nie martwić. Podstawy fizyki i wytrzymałości materiałowej (do znalezienia nawet na Wikipedii) pomogą zrozumieć jak poszczególne elementy pracują, co na co naciska... Poczytaj o możliwych konstrukcjach, zapoznaj się ze schematami. Poszukaj, a na pewno znajdziesz przykładowe rozmiary i przekroje elementów dla podobnych dachów. Przy domku tego rozmiaru zaryzykowałbym dach dwuspadowy, z kalenicą na środku, a jako krokwie gęściej nasadzone deski gdzieś 1"x4". Na to można dać tylko izolację foliową, albo deskować, a potem kryć papą, gontem, dachówką...

Musisz doczytać więcej szczegółów lub konsultować ze specjalistami. Ja jestem tylko inwestorem, który w trakcie budowy czytał i pytał, żeby mi potem kitów na każdym kroku nie wciskali. icon_smile.gif Oczywiście nie biorę odpowiedzialności za moje porady, bo jestem inżynierem, ale informatyki, nie budownictwa, więc.... wiesz.... ;)
Napisano
Cytat

Witam.

i tu pytanko czy znacie program do projektowania i od razu który by wyliczył ilość potrzebnych materiałów? Bo niestety nie stać mnie na kupno projektu).

Z góry dzięki za podpowiedzi!



Przy każdym produkcie masz podane jego zużycie na m2 ( metr kwadrat )
A resztę liczysz długość x wysokość x szerokość - i wychodzą ci m3

Bloczek betonu komórkowego to zazwyczaj 7,1 szt/m2

A twój ytong ma.. 8,33 szt. / m2

Otwory okienne zbroi sie zazwyczaj po 60cm z każdej strony więcej oraz jedną warstwę niżej niż otwór okienny do zbrojenia trzeba wyżłobić rowek w bloczku by pręt nie wystawał - pręty fi 6mm lub fi 8mm w liczbie 2 szt trzeba zagiąć na końcach i włożyć w wywiercone otwory by się nie przesuwały.
A nadproża zbroisz pod belką - chyba że kupujesz gotowe systemowe - te są już zazwyczaj zbrojone w "sobie"

Doradza jakże by inaczej inż... informatyk ;)

A i jeszcze dodam - twój YTONG to jest zdecydowanie bloczek do ścian działowych - nie nośnych ! Na tym dachu nie oprzesz.

TU masz do ścian nośnych
A jak już zakupiłeś te bloczki to ratunek to słupy żelbetowe z wieńcem a te bloczki niech ci posłużą za wypełnienie
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

No to się kolega zapędził... icon_smile.gif Altana to nie domek, a już na pewno nie murowany (choć zdarzają się altany z elementami murowanymi). Więc w temacie mocno ciesielskim chyba murarzy będzie jak na lekarstwo. icon_smile.gif ..........................................
................................................................................
..
Z mojego doświadczenia po budowie domu
Musisz doczytać więcej szczegółów lub konsultować ze specjalistami. Ja jestem tylko inwestorem, który w trakcie budowy czytał i pytał, żeby mi potem kitów na każdym kroku nie wciskali. icon_smile.gif Oczywiście nie biorę odpowiedzialności za moje porady, bo jestem inżynierem, ale informatyki, nie budownictwa, więc.... wiesz.... ;)


Kogoś pouczasz a sam wykładnie budowy domu piszesz w temacie o altankach.Coś nie tak ze zrozumieniem samego siebie masz,Panie inżynierze informatyki nie budownictwa.
A te wszystkie porady to rozumiesz skopiowałeś z innych tematów skoro nie bierzesz za to odpowiedzialności.
Napisano
Cytat

Kogoś pouczasz a sam wykładnie budowy domu piszesz w temacie o altankach.Coś nie tak ze zrozumieniem samego siebie masz,Panie inżynierze informatyki nie budownictwa.
A te wszystkie porady to rozumiesz skopiowałeś z innych tematów skoro nie bierzesz za to odpowiedzialności.



Nie pouczam, tylko zauważyłem, że będzie mało murarzy w tym wątku. icon_smile.gif Różnica, która robi różnicę. Napisałem co mogłem, aby nie zostawić gościa bez odpowiedzi. Akurat miałem kawałek wolnego wieczoru...

A co do porad - napisałem co wiedziałem, bez kopiowania (możesz przeszukać internet za dowolnym zdaniem - nie znajdziesz, bo wszystko z głowy szło). Przebrnąłem szczęśliwie i bez wpadek przez wszystkie etapy budowy i co wiem, to już teraz moje i na ile mogę, to się dzielę. A odpowiedzialności nie biorę, bo jestem informatykiem, nie budowlańcem. Dlatego zasugerowałem ostatecznie, aby doszukać więcej informacji i dopytać fachowców.

Po co nerwy i bezsensowne zapychanie wątku postami bez treści? :\

Pozdrawiam i więcej uśmiechu, bo w końcu lato i pogoda się nawet zrobiła. icon_smile.gif

Napisano
Cytat

w końcu prace nabierają tempa i wyglądu:)



No to teraz podwójnie zazdroszczę, bo mojemu dostawcy drewna padła maszyna i następny termin dopiero za 5 tygodni... czyli w sam raz po urlopie...
Zostawiam zatem temat altany na przyszły rok, a w tym zrobimy tylko taras z deski tarasowej. Byle się tylko nie nudzić, bo z nudów to ludzie głupie rzeczy robią. icon_wink.gif

Trzymam kciuki za pełny sukces!
Napisano
Dałeś troszkę ciała z wykończeniem kostki. Fatalnie wygląda widoczny fundament. Kostkę położę dopiero wtedy jak skończę wiatę. Będzie tak położona aby nie było przerwy między fundamentem a słupami. Fundament będę ścinał lekko i kostkę również tak aby nie było widać szarości fundamentu bo to bardzo rzuca się w oczy.

Chyba że pomalujesz na czerwono ;)

Powodzenia

Moja robota jak na razie wygląda tak.

Zdjęcie z wczoraj

Napisano
Piękny dach. Co do fundamentu to będzie potem przykryty ziemia i trawą (zostawiam to na koniec bo i tak się zadepcze)
Z szarości będę musiał jednak żyć icon_razz.gif po wykończenie boków myślę że niebedzie bardzo widoczne.
Napisano
Cytat

Piękny dach. Co do fundamentu to będzie potem przykryty ziemia i trawą (zostawiam to na koniec bo i tak się zadepcze)
Z szarości będę musiał jednak żyć icon_razz.gif po wykończenie boków myślę że niebedzie bardzo widoczne.




No i ja też myślę, że fajnie to będzie wyglądało. Twoja altanka nabiera wyglądu. Zastanawiam się czy u siebie zabudowywać sztachetkami lewą stronę czy zostawić na swobodny przejazd w głąb działki?

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat



teraz jeszcze dach i boczki:)




ten szary kolor betonowych fundamentów możesz pomalować specjalną farbą pod kolor kostki. Moja ekipa od kostki tak to właśnie zamalowała i efekt końcowy fajnie wyszedł. Jak wyczyszczę kostkę z piasku zrobię fotki to będzie widać. Na chwilę obecną altanka (wiata) wygląda tak ;)

Napisano
Witam kolejna litania pytań:
mam pytanie czy deski podbitkowe malujemy z obu stron jak dajemy gont?
jaki podkład dać pod gont?
jaki kupić gont w relacjach dabra jakość za rozsądną cene - podoba mi się gont heksagonalny:))
Napisano
Nie pomogę, bo gont bitumiczny to całkiem nie moja bajka.

Przytrafiło mi się zaś w dniu dzisiejszym coś, o czym chciałbym napisać.
Otóż, odwiedziłem pewnego, zachwyconego altanami krytymi strzechą, inwestora.
Znalazł był on "firmę" która ponoć składa się z samych górali.
Firma ta zgodziła się wybudować mu altanę i pokryć ją strzechą.

Rzecz miała miejsce w marcu, a ja byłem efekt tej umowy oglądać dzisiaj.
Efekt to za dużo powiedziane, bo konstrukcja... sami zobaczcie, a dach rozgrzebany i w połowie wykonawcom brakło konceptu jak dalej robić, więc zwinęli się kilka dni temu i znikli, oczywiście z dużą kasą, bo przecież prawie skończyli!!!

Na moje oko, to całość jest do rozbiórki, bo ja nie mógłbym patrzeć co dzień od nowa na podobnie okaleczoną altanę,
a o bezpieczeństwie zasiadania pod tym dachem już nawet nie wspomnę!

Cóż - inwestor przywiązany do kasy jaką wydał na to-to, chce aby tylko poprawić, wygładzić, no może w zasadzie skończyć, co poprzednia ekipa zaczęła. Przy odrobinie pomysłowości i ogromie pracy da się to zrobić, ale nie ja chcę być tym szczęśliwcem. zalamka.jpg




Zwróćcie uwagę na słupy i miecze: słup nie ustawiony w promieniu koła, a przylegle do pierwszego boku, tak aby pasował miecz, dopiero przy drugim słupie chłopaki się połapały, że nie da się tego tak zrobić, ale pojechali dalej, kombinując, że jakoś to będzie. Nawet pomalowali to co zrobili, a ja bym ich wytarzał w smole i pierzu, a później gonił batami, bo widać że z premedytacją zmarnowali materiał i zniszczyli marzenia...
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam kolejna litania pytań:
mam pytanie czy deski podbitkowe malujemy z obu stron jak dajemy gont?
jaki podkład dać pod gont?
jaki kupić gont w relacjach dabra jakość za rozsądną cene - podoba mi się gont heksagonalny:))



Deski podbitokowe malowałem raz, z obu stron penetrinem, potem od strony widocznej dwa razy na kolor. Pod gont dałem zwykłą pape. Gont kupiłem w cenie 20zl/m2, szukałem takiego co by miał ok. połowe powierzchni z klejem bo te co mają jakiś mały paseczek kleju jakoś do mnie nie przemawiają. Na samym szczycie dałem koło wycięte z papy termozgrzewalnej.

Cytat

Nie pomogę, bo gont bitumiczny to całkiem nie moja bajka.

Przytrafiło mi się zaś w dniu dzisiejszym coś, o czym chciałbym napisać.
Otóż, odwiedziłem pewnego, zachwyconego altanami krytymi strzechą, inwestora.
Znalazł był on "firmę" która ponoć składa się z samych górali.
Firma ta zgodziła się wybudować mu altanę i pokryć ją strzechą.

Rzecz miała miejsce w marcu, a ja byłem efekt tej umowy oglądać dzisiaj.
Efekt to za dużo powiedziane, bo konstrukcja... sami zobaczcie, a dach rozgrzebany i w połowie wykonawcom brakło konceptu jak dalej robić, więc zwinęli się kilka dni temu i znikli, oczywiście z dużą kasą, bo przecież prawie skończyli!!!

Na moje oko, to całość jest do rozbiórki, bo ja nie mógłbym patrzeć co dzień od nowa na podobnie okaleczoną altanę,
a o bezpieczeństwie zasiadania pod tym dachem już nawet nie wspomnę.....



Dlatego większość z nas buduje sama icon_smile.gif Edytowano przez chrobry (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

A co to takie poszpachlowane?


Szpachla samochodowa - podobno najtwardsza!
Miejsca przybicia gwoździami mieczy i szpary po niedokładnym spasowaniu elementów tak maskowali.


Cytat

Dlatego większość z nas buduje sama icon_smile.gif


W zasadzie klient nie widział nic szczególnego w wykonaniu, tylko brak postępów zmobilizowała go do szukania alternatywy... a raczej zatrzymanie prac
Napisano


u mnie jakieś postępy sąicon_smile.gif) konstrukcja dachu zrobiona

jakie długie wypusty robiliście dla dachu w Waszych altankach
czt 30cm wystarczy? bo jeszcze nie przycinałem końcówek a zapas mam mały jeszcze
Napisano
Cytat



u mnie jakieś postępy sąicon_smile.gif) konstrukcja dachu zrobiona

jakie długie wypusty robiliście dla dachu w Waszych altankach
czt 30cm wystarczy? bo jeszcze nie przycinałem końcówek a zapas mam mały jeszcze



Czy zamiast tych blach nie lepiej było dać gwoździa od góry ? Wydaje mi się, że takie blaszki troche szpecą całkiem ładną konstrukcje ?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Andrzej: Witam, mam blachodachowke od Pruszyńskiego. Minela gwarancja i korozją pojawiła się na przetłoczeniach. Porażka!!!!
    • Szukasz pokrycia dachowego, które łączy w sobie nowoczesny design, trwałość i łatwość montażu? Jeśli tak, to zwróć uwagę na blachodachówkę modułową Płaska Plus. To rozwiązanie, które zdobywa serca inwestorów, architektów i ekip dekarskich – bo nie tylko świetnie wygląda, ale i gwarantuje funkcjonalność na długie lata. Przyjrzymy się jej bliżej: od estetyki i parametrów technicznych, przez montaż i konserwację, aż po gwarancje producenta. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budownictwob2b.pl/dachy/baza-wiedzy/pokrycia-dachowe/56872-plaska-plus-od-pruszynski-idealna-blachodachowka-panelowa-do-nowoczesnych-domow
    • Blaty i stoły z litego drewna to inwestycja na lata – piękne, naturalne i trwałe, pod warunkiem że zadbamy o ich prawidłową ochronę i pielęgnację. Produkty Osmo oparte na naturalnych olejach i woskach od lat cieszą się uznaniem wśród stolarzy, projektantów wnętrz i użytkowników, którzy oczekują nie tylko estetyki, ale także bezpieczeństwa w codziennym użytkowaniu. Poniżej prezentujemy sprawdzone rozwiązania Osmo dedykowane do blatów kuchennych i stołów:   1. Top-Olej do blatów kuchennych 3028 Jedwabisty Połysk (0,5 L)    Bestseller wśród produktów Osmo Top-Olej 3028 to specjalistyczna powłoka ochronna do blatów kuchennych, stołów i innych powierzchni roboczych z drewna. Łączy w sobie zalety naturalnych olejów i wosków, tworząc odporną na wodę i plamy warstwę, która jednocześnie pozwala drewnu oddychać. wykończenie: jedwabisty połysk – podkreśla naturalny rysunek drewna, nadając mu elegancji, przeznaczenie: blaty kuchenne, stoły, deski robocze, meble, bezpieczeństwo: dopuszczony do kontaktu z żywnością, idealny do kuchni, łatwa aplikacja: nakładany pędzlem lub wałkiem, schnie równomiernie, nie tworząc plam. To idealne rozwiązanie dla osób, które chcą nadać swojemu blatowi nie tylko estetyczne wykończenie, ale również skuteczną ochronę przed wilgocią i zabrudzeniami.   2. Zestaw pielęgnacyjny do blatów kuchennych i roboczych 177   Bestseller i praktyczny wybór Regularna konserwacja blatów olejowanych to klucz do ich trwałości. Zestaw pielęgnacyjny Osmo 177 zawiera wszystkie niezbędne akcesoria i środki do: czyszczenia powierzchni z codziennych zabrudzeń, odświeżenia powłoki olejowej, drobnej renowacji bez konieczności całkowitego szlifowania blatu. Dzięki niemu blat pozostaje gładki, odporny na wodę i łatwy w utrzymaniu. To doskonałe rozwiązanie zarówno do bieżącej pielęgnacji, jak i okresowego odnowienia powierzchni.   3. Płyn do czyszczenia w sprayu 8026 Bezbarwny (0,5 L)   Bestseller w kategorii „Czyszczenie i pielęgnacja” Codzienna pielęgnacja blatów kuchennych nie musi być skomplikowana. Płyn Osmo 8026 w wygodnym sprayu został opracowany z myślą o bezpiecznym i skutecznym czyszczeniu powierzchni olejowanych. przeznaczenie: wszystkie powierzchnie drewniane wykończone olejem, właściwości: delikatnie czyści, nie niszcząc powłoki ochronnej, bezbarwny i neutralny – nie zmienia koloru drewna, wygodna aplikacja – wystarczy spryskać i przetrzeć miękką ściereczką. Dzięki regularnemu stosowaniu blat pozostaje higieniczny, odporny na plamy i zachowuje swój naturalny wygląd.   Produkty Osmo do blatów kuchennych i stołów drewnianych to kompleksowe rozwiązanie: Top-Olej 3028 – zapewnia ochronę i piękne wykończenie, Zestaw pielęgnacyjny 177 – ułatwia konserwację i odnawianie powierzchni, Płyn do czyszczenia 8026 – dba o codzienną higienę i świeżość blatów. Dzięki nim drewniane blaty stają się odporne na wilgoć, plamy i zabrudzenia, a jednocześnie zachowują naturalny urok drewna. To inwestycja w trwałość i estetykę na lata.  
    • Raczej nie jest, ale pewności nie ma. Wypadałoby pobrać próbki wody z rury przed zaworem antyskażeniowym, albo przed reduktorem i porównać z próbką wody pobranej z kranu. Poza tym przeglądnąć wszystkie elementy związane z podłączeniem do wodociągu - może tam się cos zatrzymało? zresztą, okresowo zawsze warto przyglądać się wszystkiemu w okolicy licznika wody, bo to miejsce bardzo narażone na awarie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...