Skocz do zawartości

Budowa altanki


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam.
Mam do Was pytanie moja altanka jest sześciokątna. Chcę do niej zamontować rynnę tylko nie wiem jak obliczyć kąty, gdyż narożniki są tylko na zamówienie. Nadmieniam, że konstrukcja jest z nietoczonych bali.
Proszę o odpowiedź. Edytowano przez bodek256 (zobacz historię edycji)
Napisano
Witam wszystkich.Jestem nowym użytkownikiem tego forum i jak wszyscy poprzednicy zabrałem się za budowę altanki.Altana sześciokątna o przekątnej 3.80 m.Oto jak wygląda na dzień dzisiejszy:

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano (edytowany)
JA mam pytanko. Córce buduję plac zabaw z domkiem i sie rozpędziłem icon_smile.gif
Jak najlepiej połaczyć okrąglaki ze sobą - średnica pnia ok 10cm, generalnie chodzi mi o balkoniki wkoło.

Tak na szybko schemat tego o co mi chodzi


Nie wiem czy dawać belki ukośne podtrzymujace balkonik, czy pionowe, czy w ogóle to jest potrzebne ?
I jak szczyt dachu ze sobą połączyć ? Tak jak więżbę dachową ? Poprzeczna belkę i do niej przymocować dopiero belki ?
Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

JA mam pytanko. Córce buduję plac zabaw z domkiem i sie rozpędziłem icon_smile.gif
Jak najlepiej połaczyć okrąglaki ze sobą - średnica pnia ok 10cm, generalnie chodzi mi o balkoniki wkoło.

Tak na szybko schemat tego o co mi chodzi


Nie wiem czy dawać belki ukośne podtrzymujace balkonik, czy pionowe, czy w ogóle to jest potrzebne ?
I jak szczyt dachu ze sobą połączyć ? Tak jak więżbę dachową ? Poprzeczna belkę i do niej przymocować dopiero belki ?




Z okrąglakami jeszcze nie robiłem ale najlepiej jak podpatrzysz jak są zrobione oryginalne place.
Na pewno musisz zrobić to tak żeby nic nie wystawało i żeby głowa nie wchodziła na styk (od dziecka) miedzy deski.
co do podpory tego balkonu to wiadomo ze pionowe najmocniejsze. tak czy tak najlepiej przymocować za pomocą dwóch desek ustawionych poziomo i na sztorc po obu stronach okrąglaka, z boków przykręcisz je do okrąglaka a od czoła z góry do podłogi.

Edytowano przez bflip (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam wszystkich wrzucam kilka fotek z budowy altany trało to długo bo nigdy niema czasu.
no i na razie to tyle mam jesze fotki rużnych szczegułów ale to w wolnym czasie jak by ktoś chciał reszte fotek jak skończe ale to troszkę potrwa brak czasu a wieczorem to wiadomo



czym impregnowałeś deski na dachu od spodu?
Napisano
Cytat

a jeszcze niczym to naturalny kolor ale sufit będzie na sosnowo żeby ładnie kontrastował z całą resztą

bflip powiedz mi jaką robiłeś wysokość i szerokość ławeczki i wysokość stołu ?




muszę zmierzyć bo nie pamiętam, ale wymiary brałem z krzeseł plastikowych uznałem je za optymalne.
A jak to będziesz malował pistoletem? bo malowałem już deski od spodu - porażka! dlatego się dziwiłem ze od razu nie pomalowałeś.
Napisano
Cytat

muszę zmierzyć bo nie pamiętam, ale wymiary brałem z krzeseł plastikowych uznałem je za optymalne.
A jak to będziesz malował pistoletem? bo malowałem już deski od spodu - porażka! dlatego się dziwiłem ze od razu nie pomalowałeś.


Nie pistoletem, pędzlem bo krokwie będą ciemne a podbitka jasna wiem że będzie ciężko, ale ustawie rusztowanie okleje krokiewki i pomalutku pomaluje
  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

Witam.
Bardzo ciekawy temat i ładne altany.

Mam zamiar zrobic kwadratową o boku 3.5 metra z podłogą drewnianą.

1. czy odległość 350cm od słupa do słupa nie jest za duża
przy grubości kantówek 10cm ?? (nie chce dawac słupa posrodku)
2. słupy lepiej zakotwic w betonie czy oprzec na podwalinie?? (rys. poniżej)
3. jak połączyć krokwie z tym "klockiem" u góry?? na ziemi i złożone dopiero na górze przymocować??
4. jakim impregnatem pomalować by drewno było gładkie, może lakierem na koniec?? (głównie mi o słupy chodzi)

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

9rlow0.jpg

Edytowano przez dziadzia78 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

1. czy odległość 350cm od słupa do słupa nie jest za duża
przy grubości kantówek 10cm ?? (nie chce dawac słupa posrodku)
2. słupy lepiej zakotwic w betonie czy oprzec na podwalinie?? (rys. poniżej)
3. jak połączyć krokwie z tym "klockiem" u góry?? na ziemi i złożone dopiero na górze przymocować??
4. jakim impregnatem pomalować by drewno było gładkie, może lakierem na koniec?? (głównie mi o słupy chodzi)



1. Za duża do czego? Jaki dach i z czego planujesz? Jak nie będziesz jeździć po nim czołgiem, to wytrzyma.
2. Byle nie osadzać drewna w betonie, bo zgnije. Izolować od ziemi, lub od betonu.
3. Dać coś na kształt murłaty, czyli poprzeczną belkę. Na niej oprzeć krokwie.
4. Najpierw strugać (heblować). Jak nie bedzie gładkie przed malowaniem, to i pomalowaniu też.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
witam
jestem nowym użytkownikiem. jestem w trakcie budowy altanki i mam pytanko odnośnie krycia gontem bitumicznym czy układa się go bezpośrednio na deskowanie czy też stosuje się pod spód jakąś folie lub papę? słyszałem kiedyś że ten klej którym jest pokryty od spodu gont potrafi wyciekać do środka altanki. może ktoś mi to wytłumaczyć?
pozdrawiam
Napisano
Cytat

witam
jestem nowym użytkownikiem. jestem w trakcie budowy altanki i mam pytanko odnośnie krycia gontem bitumicznym czy układa się go bezpośrednio na deskowanie czy też stosuje się pod spód jakąś folie lub papę? słyszałem kiedyś że ten klej którym jest pokryty od spodu gont potrafi wyciekać do środka altanki. może ktoś mi to wytłumaczyć?
pozdrawiam



Witam zalecana jest papa podkładowa, ale bez przesady niema takiej potrzeby przy altance co innego dom, jest ważne aby deski niebyły szersze niż 15cm bo mogą się porobić ( łódki),co jest niekorzystne dla gontu bo się będzie przemieszczał czyli rozciągał i kurczył! klej raczej niema prawa wyciekać do środka bo idzie na zakład czyli na te ziarka na poprzedniej warstwy i się (wulkanizuje) wtapia w nią. We wcześniejszych moich postach masz pokazane jak zacząć i jak bić gwoździe.
Napisano (edytowany)


Tez się zastanawiałem nad podkładem pod gont, wahałem się do puki nie poszedłem do marketu i sie okazało, ze za podkład do mojej altanki zapłacę ok 90zł. Kupiłem od razu bo uznałem ze lepiej teraz wydać 90 niż potem żałować. Edytowano przez bflip (zobacz historię edycji)
Napisano
Cały czas się zastanawiam z czego robić podłoge altany ... czy postawic na kostkę ( ale tu koszt okolo 2000 tys ) czy wybic deskami

Boje się że deski to nie jest trwała konstrukcja - nie będą gniły zwłaszcza od spodu? Nie bedzie miala gdzie parowac ziemia itp
Napisano
Cytat

Cały czas się zastanawiam z czego robić podłoge altany ... czy postawic na kostkę ( ale tu koszt okolo 2000 tys ) czy wybic deskami

Boje się że deski to nie jest trwała konstrukcja - nie będą gniły zwłaszcza od spodu? Nie bedzie miala gdzie parowac ziemia itp


aż boję się zapytać, z czego ta kostka

a co do dech - trza dać agrowłókninę, troszę piaseczku i deski z 10 centów nad ziemią
deski same przeschą, zrobią się naturalne szczeliny do wierzenia, byleby nie zamykać całkowicie po bokach
Napisano
Cytat

aż boję się zapytać, z czego ta kostka

a co do dech - trza dać agrowłókninę, troszę piaseczku i deski z 10 centów nad ziemią
deski same przeschą, zrobią się naturalne szczeliny do wierzenia, byleby nie zamykać całkowicie po bokach



Kostka standardowa:)
Powierzchnia koła szerokości 4 metry ( tak aby altana była 3,5 i cos wystawało to na okrągło 13 m2
Licząc po 150 zł za m2/ położenie kostki z materiałem
to prawie 2000 zł icon_smile.gif)

Napisano
Cytat

Kostka standardowa:)
Powierzchnia koła szerokości 4 metry ( tak aby altana była 3,5 i cos wystawało to na okrągło 13 m2
Licząc po 150 zł za m2/ położenie kostki z materiałem
to prawie 2000 zł icon_smile.gif)



Ja se dałem płytki chodnikowe z odzysku. 50 cm x 50 cm. 1,20 PLN sztuka + 1,50 PLN transport (30 km). Wszystkiego 25 m kw, co wyszło ok. 270 PLN.
Ułozyłem sam.
Napisano
Cytat

Ok icon_smile.gif 2 tys zł za kostkę

Tak 150 z obrzeżami




położenie kostki na gotowo to około 60-70zł za metr popytaj w innych firmach, duże firmy liczą sobie sporo za takie małe powierzchnie bo to im się nie opłaci. Co do podłogi z drewna to jak dobrze zrobisz to wytrzyma 20 lat
Napisano
Witam dodrze zrobiona i odpowiednio zakonserwowana podłoga powinna wytrzymać żywotność altanki! i dużo lepiej się będzie prezentować niż kostka! jak chcemy na wieki to po co stawiać z drewna przecież można murowaną postawić, co i tak z upływem lat się zniszczy.
Po pierwsze kantówki na podłogę mocowane nad ziemią i najlepiej żeby nie miały styczności z betonem jeśli będą opierane na betonie to izolacja np. z papy,
po drugie folia lub coś co nie przepuszcza wody, układamy pod kantówkami jak najszczelniej,
po trzecie impregnacja kantówek najpierw impregnatem, a potem można bi-teksem, auto-gumem, lepikiem na zimno itp. ja dawałem auto gum bo zostało mi tego troszkę z konserwacji podwozia samochodu, po takim zabiegu konstrukcja podłogi przeżyje altankę, a i deski podłogowe też należy zaimpregnować od spodu gdyż one też narażone są na działanie wilgoci i robactwo tylko już wystarczy sam impregnat bez bi-teksów itp.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Mysle nad obróbką drewna surowego z tartaku...
Jak sadzicie lepiej kupic szlifierkę tasmową czy strug elektryczny?



chcesz całą altankę szlifować taśmą ścierną?? taką szlifierka możesz wyszlifować ławkę albo stół ale nie altankę.
Drzewo z tartaku jest bardzo poszarpane, czasem wymaga 2mm szlifowania, bez struga się nie obejdzie, poczytaj moje pierwsze posty tam pisze jak obrabiałem drzewo z tartaku.
Napisano
Witam chciałbym zbudować altanek lecz nic o tym nie wiem. Mam do was parę pytań. Chciałbym mieć altankę 8 kątna o średnicy 4 m z gilem na jednej ścianie lecz nie wiem czy to jest dobry pomysł jak będzie z wykonaniem i eksploatacją? Mam trochę kostki brukowej wiec nie będzie drewnianej podłogi, dach chciałbym miedz z gontu a od wewnątrz pokryty boazeria żeby mi ładnie wyszły halogeny do oświetlenia. Ile będzie mi potrzebne drewna mam 3 dęby 10 metrowe o średnicy ok 1 m czy wystarczy mi to jak obrabia to w tartaku?
Napisano
Cytat

Witam chciałbym zbudować altanek lecz nic o tym nie wiem. Mam do was parę pytań. Chciałbym mieć altankę 8 kątna o średnicy 4 m z gilem na jednej ścianie lecz nie wiem czy to jest dobry pomysł jak będzie z wykonaniem i eksploatacją? Mam trochę kostki brukowej wiec nie będzie drewnianej podłogi, dach chciałbym miedz z gontu a od wewnątrz pokryty boazeria żeby mi ładnie wyszły halogeny do oświetlenia. Ile będzie mi potrzebne drewna mam 3 dęby 10 metrowe o średnicy ok 1 m czy wystarczy mi to jak obrabia to w tartaku?




Moja rada, jak nie masz pojęcia to się za to nie zabieraj bo już widzę jak ta altanka płonie icon_smile.gif
Po pierwsze dębu nie poleca się do robienia dekoracji ogrodowych (była juz o tym mowa)
Po drugie jak wsadzisz halogeny w drewniany dach to czarno to widzę, tzn może się coś zapalić
Co do grila to spoko tylko musisz mieć dobry komin żeby dym nie dostawał się do środka.
Napisano
Cytat

Moja rada, jak nie masz pojęcia to się za to nie zabieraj bo już widzę jak ta altanka płonie icon_smile.gif
Po pierwsze dębu nie poleca się do robienia dekoracji ogrodowych (była juz o tym mowa)
Po drugie jak wsadzisz halogeny w drewniany dach to czarno to widzę, tzn może się coś zapalić
Co do grila to spoko tylko musisz mieć dobry komin żeby dym nie dostawał się do środka.



Wiec jakie drzewo polecasz na altanę ?? Od halogenów nic się nie powinno zapalić bo w podbitce montują i domy się nie pala.
http://allegro.pl/philips-massive-halogen-...1730088462.html
A coś doradzasz wobec tego grilla.
Napisano
Mieszkam w małopolsce - i jest problem z zakupem małej ilosci drewna heblowanego :/ wszystko surowe...
Nie są chętni na niestandardowe wymiary

Zastnawiam sie czy kupic surowe i wziasc sie za heblowanie samemu jednak słupy chce 10x10 a hebel ma przewaznie szerokosc 80 kilka mm :/
Napisano
Cytat

Mieszkam w małopolsce - i jest problem z zakupem małej ilosci drewna heblowanego :/ wszystko surowe...
Nie są chętni na niestandardowe wymiary

Zastnawiam sie czy kupic surowe i wziasc sie za heblowanie samemu jednak słupy chce 10x10 a hebel ma przewaznie szerokosc 80 kilka mm :/




A myślałeś o czymś takim http://allegro.pl/grubosciowka-mister-tool...1757626417.html
tyle samo zapłacisz za heblowanie w tartaku.

Co do drzewa polecam iglaste, bo zawierają żywice która chroni je przed warunkami atmosferycznymi, jedyny mankament jest taki ze przy silnym upale wycieka żywica.
Napisano
Cytat

A myślałeś o czymś takim http://allegro.pl/grubosciowka-mister-tool...1757626417.html
tyle samo zapłacisz za heblowanie w tartaku.

Co do drzewa polecam iglaste, bo zawierają żywice która chroni je przed warunkami atmosferycznymi, jedyny mankament jest taki ze przy silnym upale wycieka żywica.



Tak chce iglaste zamowic
Wczoraj sasiad mi pokazal dzialanie szlifierki mimosrodowej i wyglada to calkiem dobrze - nie poradzi sobie z obrobka zamiast struga?
Napisano
Jestem takim samym amatorem prac stolarskich jak wszyscy tu koledzy. Po budowie swojej altanki mogę stwierdzic, ze do przygotowania i budowy samodzielnej są potrzebne niezbędne nażędzia i maszyny(pilarka stolowa, strugarka stołowa). Bez tych maszyn prace beda mocno utrudnione :-). Szlifierka nadaje sie do prac wykonczeniowych. Materiał trzeba opiłowac,ostrugac (przecheblowac), przeczyscic papierkiem sciernym ...rogi, potem ipregnowac i montaz. To tak w skrucie. Praca jest dosc mozolna i trudna i teraz wiem czemu tyle kosztuje u fachowca. Jesli nie masz strugarki to wszystko dopiłuj i daj do przestrugania do stolarza. Popatrz porzednie moje posty.
Napisano
Cytat

Jestem takim samym amatorem prac stolarskich jak wszyscy tu koledzy. Po budowie swojej altanki mogę stwierdzic, ze do przygotowania i budowy samodzielnej są potrzebne niezbędne nażędzia i maszyny(pilarka stolowa, strugarka stołowa). Bez tych maszyn prace beda mocno utrudnione :-). Szlifierka nadaje sie do prac wykonczeniowych. Materiał trzeba opiłowac,ostrugac (przecheblowac), przeczyscic papierkiem sciernym ...rogi, potem ipregnowac i montaz. To tak w skrucie. Praca jest dosc mozolna i trudna i teraz wiem czemu tyle kosztuje u fachowca. Jesli nie masz strugarki to wszystko dopiłuj i daj do przestrugania do stolarza. Popatrz porzednie moje posty.



Czy jest Wg Was narzędzie "domowe" - którym wyrównam deski z szerokości?

Np mam deskę 2 metrową ale szerokość od 10 - 15 cm na całej długości - czym to wyrównać do 10 po całej długości?
\Myslalem o zakupie jakiejs pilarki z ogranicznikiem ale nie wiem czy to sie sprawdzi:/
A rysowanie kreski i cięcie wzdłuż niej jakos mnie nie przekonuje
Napisano
Cytat

strug, najlepiej elektryczny



Ale strugiem równo nie zrobie...
jeżeli mam deske calówke - to strugając po bokach bede strugał po równo i z 10 zrobi się np 9 a z 14 zrobi się 13 - i nadal deska nie będzie równa
Napisano
Cytat

Ciekawe co to jest warte:



Przede wszystkim za mała moc. To jest dla majsterkowiczów, a nie do poważnych robót. Listewki ciąć można i gałązki.
Ale okrąglaka to chyba przez cały tydzień.
Napisano (edytowany)
Witam,

od kwietnia planowałem zbudowanie altany. W lipcu rozpocząłem jej budowę. Altana jest ośmiokątna o boku ~150cm. Średnica altany wynosi ponad 400cm. Na chwilę obecną brakuje mi tylko ławek, stołu oraz rolet okiennych wykonanych z folii tunelowej.

Dane techniczne altany:

Słupy: 8 szt 10x10cm
Krokwie: 8 szt 5x7cm
Legary: 16 szt 5x7cm
Deski podłogowe: 14x3 cm


Poniżej pochwalę się budowąicon_smile.gif

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg



Altana budowana prostymi narzędziami tj: wkrętarka, piła kątowa, piła stołowa, wyrzynarka oraz szlifierka.

Podłoga wykonana z suchej deski sosny oraz modrzewia. Reszta desek jest świeża z sosny. Po 2 miesiącach trochę wyschły, przez co zrobiły się kontrolowane szpary w obudowie i dachu altany. Sam dach został pokryty warstwą papy, później zakonserwowany renowatorem w celu wykonania uszczelnień. Całość pokryta gontami bitumicznymi.

Deski zostały pomalowane olejem do drewna, pozostało mi pokrycie jeszcze po razie podłogi oraz boków. Sama konstrukcja została zaimpregnowana i pomalowana impregnatem z o kolorze tik. Pierwsza warstwa oleju do drewna była w kolorze drzewa egzotycznego, następne będą bezbarwne - nie chcę bardziej ściemniać koloru deski.

Do jednej strony altany dobudowałem piec a bardziej grill, zdjęcia dodam poniżej. Muszę jeszcze zrobić ławki oraz stół ośmiokątny z możliwością rozsuwania go. Deski na ławki już mam.

Koszty budowy:

550zł - konstrukcja altany
900zł - deski podłogi oraz dachu
350zł - deski zabudowy boków
100zł - kratki
120zl - ławki
70zł - papa
800zł - gonty bitumiczne
600zł - elektronarzędzia
600zł - olej do drewna
100zł - impregnat
100zł - śruby, gwoździe, wkręty.
200zł - klinkier, zaprawa do grilla
________________
razem: ~4500zł

Co pozostało do zrobienia:

1. W tygodniu wykonam ławki na 6 pól
2. Po wykonaniu ławek trzeba zrobić ośmiokątny rozsuwany stół
3. Na 6 pól altany muszę zrobić rolety z folii tunelowej, która będzie rozwijana spod dachu w chwili opadów deszczu i wiatru.

Kominek / grill:

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg



Testowany, moc ogromna, ciepło ładnie rozchodzi się po altanie. Dym wychodzi kominem. Edytowano przez reansys (zobacz historię edycji)
Napisano
Pilarka elektryczna z ograniczeniem cięcia wzdłużnego się sprawdza bo sam takiej używałem.
Co do altanki kolegi to chyba mam Déjà vu, jak bym widział swoją budowę, gratulacje.
Napisano
Kolego bflip zgadza sięicon_smile.gif Jak szukałem wcześniej zdjęć altan, Twoja wpadła mi w oko:) Sposób przedstawienia jej budowy tak mi się spodobał, że pozwoliłem sobie wzorować na ogólnym wyglądzie:) Reszta podczas budowy wynikała sama z siebie, bo nie zawsze wychodziło to co się chciało:)
Napisano
Cytat

Kolego bflip zgadza sięicon_smile.gif Jak szukałem wcześniej zdjęć altan, Twoja wpadła mi w oko:) Sposób przedstawienia jej budowy tak mi się spodobał, że pozwoliłem sobie wzorować na ogólnym wyglądzie:) Reszta podczas budowy wynikała sama z siebie, bo nie zawsze wychodziło to co się chciało:)



Mam kilka pytań co do gila, ile poszło na niego cegieł?
Jak zrobiłeś tą białą wypustkę z przodu i jak zrobiłeś łuk? bo tego się najbardziej boje.
Napisano
Cytat

Mam kilka pytań co do gila, ile poszło na niego cegieł?
Jak zrobiłeś tą białą wypustkę z przodu i jak zrobiłeś łuk? bo tego się najbardziej boje.



Kolego, kupiłem w Castoramie 150 szt cegły "klinkierowej" za 1,37zł / sztuka. Nie zależało mi na prawdziwym klinkierze, bo taki mi wystarczył. Na warstwę poszło 6 szt. Do łuku wyszło 14 warstw = 84 szt. Na łuk poświęciłem 24 szt, na wykończenie otworu 7 szt co daje = 115 sztuk cegły.

Do wykonania blatu (tego białego wypustu) posłużyłem się płytą osb, na której przybiłem jednakowej szerokości deski, które stworzyły szalunek. Uwaga, deski skręcaj od zewnątrz bo później nie rozbije się ich:) Do środka wstawiłem jeszcze szalunek, który posłużył za otwór na którym jest płyta grzewcza a pod nią jest pojemnik na spopielony węgiel. Całość po położeniu pierwszej warstwy cementu, uzbroiłem zbrojeniem by nie chciało później pęknąć przy otworze w płycie. Taką płytę zostawiłem na kilka dni, później rozbiłem szalunek i cieszyłem się ciekawym blatem:)

Co do łuku, musisz wykonać 2 łuki. Ja zrobiłem je z płyty osb, tzn wyciąłem koło o szerokości wnęki grilla (54cm). Takie koło rozciąłem na pół, do powstałych dwóch połówek przybiłem elastyczną płytę z pcv. Można do tego użyć płyty pilśniowej. Taką konstrukcję kładziesz na ostatniej warstwie cegieł a następnie nakładasz cegły. Po kilku dniach rozbijasz konstrukcję i cieszysz się łukiem. W zależności jaki zrobisz łuk, tak będą się układać cegły. U mnie był zbyt mały stąd też widać warstwę zaprawy na środku łuku, bo musiałem podnosić cegły bo by nie wyszło. W ostatniej środkowej warstwie trzeba też wyciąć otwór lub dać 2 krótsze cegły na późniejszy komin. Jeszcze jedno, podczas budowy trzeba pamiętać o wstawieniu w warstwy cegieł jakiś podpór pod ruszt.

W razie pytań, mogę zrobić szczegółowe zdjęcia:)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...