Skocz do zawartości

Rekuperator a okap


Recommended Posts

Napisano
podłączenie okapu do rekuperatora jest nieskazane, nie można tego robić jeśli nie chce się uszkodzić reku (ze względu na tłuszcze i osady na przewodach które z tego tytułu powstają). Najlepiej jak okap ma osobne wyjście przez ścianę na zewnątrz budynku.
  • 8 miesiące temu...
Napisano
Spotkałam się już z przypadkiem podłączenia okapu do instalacji z rekuperatorem. Montuje się dodatkową przepustnicę na linii wywiewnej przed samym okapem. W chwili włączenia okapu, rekuperator pracuje z maksymalną wydajnością. Firma Pro-Vent ma takie rozwiązanie, lecz przed zamówieniem centrali trzeba zaznaczyć, że chcemy, aby współpracowała ona z okapem.
Napisano
Cytat

Spotkałam się już z przypadkiem podłączenia okapu do instalacji z rekuperatorem. Montuje się dodatkową przepustnicę na linii wywiewnej przed samym okapem. W chwili włączenia okapu, rekuperator pracuje z maksymalną wydajnością. Firma Pro-Vent ma takie rozwiązanie, lecz przed zamówieniem centrali trzeba zaznaczyć, że chcemy, aby współpracowała ona z okapem.


Jakiś link... by się przydał icon_smile.gif
Napisano
WSPÓŁPRACA CENTRALI Z OKAPEM KUCHENNYM - wymuszenie wietrzenia

Możliwe jest podłączenie do wyciągu centrali okapu kuchennego, tylko w przypadku kuchenek elektrycznych. Okap kuchenny koniecznie musi mieć zamontowany filtr tłuszczowy (zapobiega to trwałemu zabrudzeniu kanałów wentylacyjnych oraz wymiennika ciepła). Podczas pracy okapu kuchennego centrala wentylacyjna powinna pracować z maksymalną wydajnością. W przypadku, gdy okap posiada silnik o wydatku większym niż wydajność znamionowa centrali wentylacyjnej należy stosować przepustnice zwrotne na pozostałych kanałach wyciągowych lub przepustnice stałego przepływu np. MR 125 z oferty Systemair.

Opcjonalnie sterowniki procesorowe MISTRAL RC1, RC2, RC4 mogą zostać przystosowane do współpracy z okapem kuchennym.

Niezależnie od podłączenia okapu kuchennego w pomieszczeniu kuchni należy zamontować dodatkowy anemostat wywiewny.
Napisano
MOŻNA podłączyć okap do systemu wentylacji z odzyskiem.
Ale ..
Wcale NIE TRZEBA.

Zadaliście sobie pytanie PO CO komu takie połączenie? icon_biggrin.gif

Można zbudować kanał upustowy (na te chwile, gdy silnik okapu pracuje na max).
Okap taki musi mieć filtr przeciwtłuszczowy.
Taki układ działa poprawnie.

Można też go nie podłączać i zrobić bardzo wydajną wentylację kuchni.
BEZ ŻADNYCH KANAŁÓW ZA ŚCIANĘ - bo to jakaś głupota...

Adam M.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Generalnie źle prawisz kolego nade mną. Kiedy długo się gotuje, generowane są duże ilości ciepła. Czeu by tego nie odzyskać?
Napisano
Cytat

Generalnie źle prawisz kolego nade mną. Kiedy długo się gotuje, generowane są duże ilości ciepła. Czeu by tego nie odzyskać?


Generalnie Adam dobrze prawi, a Ty źle icon_wink.gif

ps. Adam kleiłeś proszek poliuretanowy?
Napisano
Jakoś się nie zdarzyło...
Może z braku takiego proszku?

Mam wściek do środy...
Potem może coś rozsądnego ruszę.
Przygotowane mam kilka różnych robótek.

Adam M.

(O zlocie to pewno wiesz. Zobaczymy się?)
Napisano
Cytat

Okapu kuchennego nie podłącza się do rekuperatora. Okap oraz kanał do którego jest on podłączony są traktowane jako system odprowadzenia spalin a nie wentylacja.

Jest to system odprowadzania spalin chyba tylko w przypadku kuchni gazowej. Przy kuchni elektrycznej trudno to tak traktować.
Napisano
Cytat

Jest to system odprowadzania spalin chyba tylko w przypadku kuchni gazowej. Przy kuchni elektrycznej trudno to tak traktować.


Oczywiście że przy elektrycznej nie ma spalin, niemniej jednak filtry tluszczowe całego świństwa znad kuchni nie wyłapią i ja nie podlaczałbym okapu do rekuperacji a do osobnego wywiewu znad okapu włączanego tylko przy użytkowaniu kuchenki, a wyciąg do rekuperatora w innej cześci kuchni.
  • 1 rok temu...
Gość adiqq
Napisano
mam kuchnię elektryczną, okap nie podłączony do WM, wywiew jest jakieś 2m od wylotu powietrza z okapu. Całość działą ok. filtry w okapie wystarczają...
Napisano
I to jest rozwiązanie genialne w swojej prostocie, a przy tym najtańsze wykonawczo.
Co okap zamiesza to WM wyssie.
Pilnować trzeba tylko stany filtrów - przeciw tłuszczowego i węglowego.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...