Skocz do zawartości

szybki obiad


Recommended Posts

Napisano
hehe nie zauważyłem, myślałem, że od razu napiszę o szybkim obiadku :P

Ale już się poprawiam ;)
Z kaszą gryczaną to: zapiekana kasza z serem mozzarella i pomidorami ;)
  • 1 rok temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
RYŻ Z WARZYWAMI,WARZYWA USMAŻYĆ ,TROCHĘ PODDUSIĆ,DODAĆ WCZEŚNIEJ UGOTOWANY RYŻ I JESZCZE LEKKO PODGRZAĆ,DODAĆ TROCHĘ POMIDORKÓW KOKTAILOWYCH,PRZED PODANIEM POLAĆ JOGURTEM NATURALNYM,REWELACJA!!
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Dla mnie najszybszy obiad to kurczak z ananasem (doprawione curry lub przyprawą do kurczaka, do tego trochę papryki) i ryżem. Jest słodko-ostre i gotowe w 20 minut. Czasem dodaję kukurydzę i cebulę, smakuje jeszcze lepiej.
  • 6 miesiące temu...
Napisano
kurczak faszerowany szpinakiemi i feta.
Szpinak przesmazyc na masle i czosnku dodac sol pieprz, gałke muszkatowlowa i fete i wymieszac piersz z kurczaka faszerwoac szpiankiem i zawinac roldki piec 20 min w piekarniku w 180 stopnaich.
Podawać z kaszą i sałatką z rukoli, suszoonych pomidorów, serka capresi i prazonych ziaren słonecznika.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Dobry przepis jeśli nie macie pomysłu na nic konkretnego na obiad:
https://www.przepisy.pl/przepis/ryba-po-grecku

Tradycyjna ryba po grecku. Jest to uniwersalne bo może byc to obiad, kolacja. Jak również możecie postawić na stole na przyjęciiu rodzinnym. Rybkę robi sie szybko Nie powinno Wam to zająć więcej niż 40 minut a spokojnie moze sobie postaćk ilka dni po przyrządzeniu ( drugiego dnia jest nawet smaczniejsza jak wszystkie smaki przejdą).
  • 6 miesiące temu...
Gość stach
Napisano
2 godziny temu, mhtyl napisał:

Najszybszy obiad jest z cateringu:icon_biggrin:

O, właśnie!

W domu malowanie, kuchnia niedostępna, zamawiam dużą amerikanę i za 35 minut i za 35 zł wjeżdża na taborety obiad i piwo!

Napisano

Kiedyś się mówiło; Na pierwsze danie zupa . Na drugie d... . A tak poważnie to zawsze mam w  zamrażalce dobre pierożki z mięsem . Do tego skwareczki  z cebulką (sam robię) . Kilka minut i wyżerka . Jan

  • 4 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)

makaron

brzuszki wędzone z łososia

cebula lub por

ząbek czosnku

śmietana (najlepiej kremówka)

pieprz, sól, koperek 

 

Nastawić wodę na makaron. Brzuszki pokroić na drobne kawałeczki (bez skóry).

Podsmażyć drobno krojoną cebulę i zmiażdżony czosnek. Dodać brzuszki. Zalać śmietaną i doprawić. 

Wsypać makaron do gotującej się wody. 

Po ugotowaniu odcedzić i przesypać na patelnię z sosem. 

Wymieszać i podawać.

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
2 godziny temu, SkyWalker napisał:

Smażenie jedzenia na głębokim tłuszczu z reguły nie jest dobrym rozwiązaniem ;)

Ale jakich przyjemności potrafi dać kubkom smakowym...

Napisano (edytowany)

Obiad dla SkyWalkera - kupić marchewkę z atestowanej ekologicznej uprawy. Umyć. Zjeść.

 

Wersja light poprzedniego przepisu - nie smażyć cebulki na głębokim tłuszczu (kto smaży cebulę na głębokim?). Płytki starczy.

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

najszybsze co może być to kurczak pieczony, kupuję udka, marynuję przed noc w oleju + przyprawa do złoego kurczaka, fajna jest ta z knorra, to sobie siedzi przez noc w lodówce potem piekę i obiad gotowy

  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
Napisano

Jedno z najszybszych dań i takich nie do końca oblatanych to penne z tuńczykiem i suszonymi pomidorami z sosem pomidorowym. Dla mnie pycha i każdy zachwala, a zajmuje może 20 min.

  • 4 lata temu...
Napisano

To dla ciebie też coś,  pieczeń z dzika w sosie myśliwskim z pyzami i kapustą.

42826c43aa32-8d36fc1c6cc7-Piecze%C5%84_z

2 minuty temu, retrofood napisał:

Przepłucz spirytusem i będzie jak nowa!  :takaemotka:

A to sprawdzona kuracja?

Napisano
1 godzinę temu, animus napisał:

To dla ciebie też coś,  pieczeń z dzika w sosie myśliwskim z pyzami i kapustą.

 

Pychotka! :ih:

 

1 godzinę temu, animus napisał:

A to sprawdzona kuracja?

Ba! Żeby to raz...  :icon_biggrin:  Ja już jestem niemal profi! :icon_biggrin:

Napisano
3 godziny temu, retrofood napisał:

Pychotka! :ih:

Ba! Żeby to raz...  :icon_biggrin:  Ja już jestem niemal profi! :icon_biggrin:

A ten spirytus to łamiesz czymś?

1 godzinę temu, vlad1431 napisał:

Jestem po kolacji, ale taką kaszankę to bym opier.... mmm.

Są Święta.

Podzielę się z tobą.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 2.   Sander Standard Alu (płyta z folią aluminiową): W tym systemie rura grzewcza leży w styropianowym rowku, a na całej powierzchni płyty znajduje się cienka warstwa laminowanej folii aluminiowej. Folia ma za zadanie rozprowadzić ciepło z rury na boki, aby ogrzać powierzchnię między rurami. Jej skuteczność jest jednak ograniczona przez jej grubość – jest bardzo cienka. Działa, ale transfer ciepła z rury do płyty i na jej powierzchnię nie jest idealny.   System z radiatorami (płytami aluminiowymi): W tym rozwiązaniu w rowkach styropianu umieszcza się specjalnie wyprofilowane, znacznie grubsze (ok. 0,5 mm) płyty aluminiowe. Rura jest w nie wciśnięta, co zapewnia niemal idealny, maksymalny styk na dużym fragmencie jej obwodu. Taka płyta działa jak radiator – bardzo skutecznie "wysysa" ciepło z rury i rozprowadza je na swojej dużej powierzchni. Taki system jest w stanie przekazać do wylewki i podłogi trochę więcej ciepła przy tej samej temperaturze zasilania. Jest to rozwiązanie po prostu wydajniejsze.     Trudny temat, chyba nieopłacalne i prawdopodobnie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.   Nie powinien Pan traktować zakupu płyt Sandera jako błędu. To jest standardowy, popularny system, który w ocieplonym budynku sprawdza się dobrze. W Pana przypadku jego niższa (w porównaniu do radiatorów) efektywność jest po prostu brutalnie obnażana przez ogromne zapotrzebowanie budynku na ciepło.   Patrząc na przedstawiony problem z perspektywy ekonomicznej, optymalna strategia działania wydaje się jasna.   Należy zakończyć montaż ogrzewania podłogowego w oparciu o zakupiony system płyt Sander, a w następnej kolejności potraktować priorytetowo termomodernizację budynku. .   Takie podejście przynosi podwójną korzyść: po pierwsze, unika Pan strat finansowych, wykorzystując posiadany materiał. Po drugie, inwestycja w termomodernizację szybko się zwróci dzięki znacznemu ograniczeniu strat ciepła.      
    • 1.   Różnica temperatur (delta T) na poziomie 3°C na belkach rozdzielacza. W teorii, dla ogrzewania podłogowego za optymalną uznaje się deltę w przedziale 5-8°C. Pana wynik jest poniżej tego zakresu i wbrew pozorom, w tej konkretnej sytuacji, nie świadczy to dobrze o pracy instalacji.   Niska różnica temperatur między zasilaniem a powrotem oznacza, że woda przepływająca przez pętlę grzewczą nie zdążyła oddać wystarczająco dużo ciepła do podłogi. Woda wraca na rozdzielacz prawie tak samo ciepła, jak z niego wypłynęła. Może to wynikać z dwóch głównych przyczyn, zbyt szybkiego przepływu czynnika grzewczego oraz podłoga nie była w stanie "odebrać" więcej ciepła.   W Pana przypadku najprawdopodobniej mamy do czynienia z połączeniem obu tych czynników.   System grzewczy "próbuje" wtłoczyć więcej ciepła w podłogę (stąd wysoka temperatura zasilania), ale ta, z powodu dużych strat, nie jest w stanie go zakumulować. Woda krąży więc w obiegu, oddając tylko niewielką część swojej energii, a reszta wraca do kotła.   Proszę spróbować delikatnie zmniejszyć przepływ na rotametrze dla tej  pętli. Należy to robić stopniowo, np. o 0,2-0,4 l/min i odczekać kilka godzin na stabilizację systemu. Celem jest sprawdzenie, czy delta T wzrośnie (np. do 5-7°C). Jeśli tak, oznaczać to będzie, że woda ma więcej czasu na oddanie ciepła. Proszę jednak pamiętać, że w warunkach dużych strat ciepła efektem może być niewielki spadek temperatury.   1.5-metrowy odcinek do pokoju jest cieplejszy, to jest normalne. Na tak krótkim odcinku strata ciepła z  rury PEX jest minimalna. Dopiero na dużej powierzchni w pokoju następuje właściwa wymiana ciepła.   Zasadą, której należy się trzymać, jest utrzymywanie optymalnej różnicy temperatur (ΔT) w przedziale 5-8°C. Jeśli pomieszczenie wciąż pozostaje niedogrzane, jest to jednoznaczny sygnał, że wydajność systemu podłogowego jest zbyt niska, by pokryć straty ciepła generowane przez budynek. W tej sytuacji niezbędne jest przeprowadzenie termomodernizacji (izolacja ścian, wymiana okien), która ograniczy ucieczkę ciepła i sprawi, że istniejący system podłogowy bez problemu poradzi sobie z ogrzaniem budynku.       
    • Przepisy narzucają minimalny przekrój kanału (np. 196 cm², co odpowiada kanałowi 14x14 cm). Nie można więc po prostu zbudować węższego kanału, wentylacyjnego, równoważąc przepływ średnicą.    Poprzez częściowe przymknięcie (zastosowanie dławika) w kanale o zbyt silnym ciągu, zwiększylibyśmy opór w tym kanale. Skutkowałoby to zmniejszeniem ilości przepływającego powietrza i teoretycznie pozwoliłoby na zrównanie jego wydajności z kanałami słabszymi murowanymi.   Mimo że teoria brzmi sensownie, w praktyce stosowanie dławików do  regulacji wentylacji grawitacyjnej jest zdecydowanie odradzane i uznawane za błąd w sztuce budowlanej.   Kluczem jest projektowanie zrównoważonego systemu, a nie dokładanie jednego bardziej sprawnego przewodu wentylacyjnego.
    • Zgodnie z polskimi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, minimalna długość kanału wentylacji grawitacyjnej, liczona od kratki wentylacyjnej do wylotu ponad dach, powinna wynosić od 2,5 do 3 metrów. Źródła podają również, że dla zapewnienia optymalnej wydajności, wysokość ta powinna wynosić co najmniej 4 metry.   Przepisy dotyczące minimalnej wysokości kominów wentylacyjnych  powstawały w czasach, gdy dominującą technologią były murowane, nieocieplone kominy. Inżynierowie i prawodawcy opierali się na dekadach obserwacji i obliczeń dla tych właśnie, "klasycznych" rozwiązań. Minimalna wysokość została ustalona jako bezpieczny margines, który gwarantował wytworzenie minimalnego, stabilnego ciągu w różnych, także niesprzyjających warunkach:   Należy pamiętać, że wszystkie kanały wentylacyjne w jednym systemie grawitacyjnym powinny mieć zbliżoną długość. Znaczne różnice mogą prowadzić do zakłóceń w działaniu, gdzie dłuższe kanały o silniejszym ciągu mogą "wysysać" powietrze z krótszych, powodując ciąg wsteczny.   Wentylacja grawitacyjna w domu to system naczyń połączonych, potrzebny jest też nawiew świeżego powietrza, żeby można było usunąć zużyte. Zasada równowagi: Aby system działał poprawnie, wszystkie kanały wywiewne powinny mieć zbliżoną siłę ciągu. Zastosowanie jednego, bardzo sprawnego (ocieplonego, z mniejszymi oporami przepływu) kanału w systemie z innymi, (murowanymi) mniej sprawnymi, może pogorszyć działanie w tej części  wentylacji! Przepisy nie nadążają za technologią: Prawo budowlane często jest aktualizowane wolniej, niż rozwija się technologia. Minimalna wysokość pozostaje w przepisach jako uniwersalna, bezpieczna wartość gwarantująca działanie systemu w każdych warunkach, niezależnie od użytej technologii.  Ocieplony kanał jest sprawniejszy, ale przepisy pozostają konserwatywne. Co więcej, jego wysoka sprawność, jeśli nie będzie  zrównoważona w całym systemie, może prowadzić do problemów z działaniem wentylacji.
    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...