Skocz do zawartości

Beton komórkowy czy silikat?


Recommended Posts

Zamierzam zbudować dom ciepły, energooszczędny i ładny. Planowałem ściany z cegły silikatowej (trójwarstwowe), bo nie trzeba ich tynkować, ale moje wątpliwości budzi ciepłochronność tego materiału. Jakiej grubości izolację zastosować? A może zrezygnować z silikatów i wybrać beton komórkowy?


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/sciany-i-stropy/porady/29-beton-komorkowy-czy-silikat

Link do komentarza
Gość Kaziu
Zdecydowanie silikaty i ściana 2-warstwowa. Silikat jest odporny na wodę, chroni przed hałasem, akumuluje ciepło - tego wszystkiego brakuje bloczkom z betonu komórkowego. Ściana tylko 2-warstwowa, ponieważ przy 3-warstwowej trzeba robić pustkę powietrzną i 3 warstwa w praktyce nie daje nic jako warstwa ocieplenia. Najtaniej: silikat 18 cm + styropian (bo tańszy niż wełna mineralna) o min. grubości 12 cm - najlepiej 20-30 cm, co da współczynnik ochrony cieplnej odpowiedni dla domu wysoko energooszczędnego (blisko pasywnego).
Link do komentarza
jesli chcesz dobrze i ekonomicznie wybudowac to zadne cuda tylko poroterm min 350 i na to 80-100mm wełna i nic leprzego nie znajdziesz ,a z tzw suporeksu czy tez silikatu to sobie mozesz działowe sciany stawiac
budujac w tym systemie uzyskasz naprawde wysokie parametry oraz mikroklimat w domu nawet jak systemy klimy i wentylacji bedą wyłaczone
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
Gość budowlaniec
dwaj \'fachowcy\' sie wypowiedzieli... Jeden mowi o super drogim i klopotliwym w instalacji porothermie (pomysl co sie ze wspolczynnikami przenikalnosci cieplnej bedzie dzialo gdy nasi \'fachowcy\' zasmaruja ci dziurki w porothermie zaprawa - 1/4 sciany to bedzie mostek termiczny. Drugi preferuje silikaty bo sa odporne na wode - to ladnie musisz budowac skoro masz sciany pod izolacja termiczna narazone na dzialanie wody... No i mysli ze trzecia warstwa w izolacji termicznej niczego nie daje bo... jest oddzielona poduszka powietrzna.... Jeeesus skad wy sie urwaliscie?
Link do komentarza
Cytat

dwaj \'fachowcy\' sie wypowiedzieli... Jeden mowi o super drogim i klopotliwym w instalacji porothermie (pomysl co sie ze wspolczynnikami przenikalnosci cieplnej bedzie dzialo gdy nasi \'fachowcy\' zasmaruja ci dziurki w porothermie zaprawa - 1/4 sciany to bedzie mostek termiczny. Drugi preferuje silikaty bo sa odporne na wode - to ladnie musisz budowac skoro masz sciany pod izolacja termiczna narazone na dzialanie wody... No i mysli ze trzecia warstwa w izolacji termicznej niczego nie daje bo... jest oddzielona poduszka powietrzna.... Jeeesus skad wy sie urwaliscie?



Krytyka jest i krytykować każdy potrafi a konkluzja...????
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Panie autorze a dlaczego izolacja powyżej 12 cm jest ryzykowna? Jestem zaniepokojony bo mam w projekcie 20 Z(styropian)


Gruba izolacją w systemie dociepleń BSO powoduje większe obciążenia przenoszone przez zaprawę klejową, styropian jak i kołki mocujące, co niekiedy może prowadzić do pękania i odrywania się ocieplenia jeśli użyte materiały dobierane były przypadkowo a wykonawstwo odbiegało od zalecanej technologii.

Dlatego przy układaniu grubszych ociepleń konieczne jest korzystanie z markowych systemów ociepleniowych dopuszczających stosowanie określonej grubości izolacji jak też zatrudnienie wyspecjalizowanej firmy.

Trzeba też liczyć się ze znacznie zmniejszoną paroprzepuszczalnością ścian, co w określonych warunkach może niekorzystnie wpływać na mikroklimat pomieszczeń.
Link do komentarza
Cytat

Panie autorze a dlaczego izolacja powyżej 12 cm jest ryzykowna? Jestem zaniepokojony bo mam w projekcie 20 Z(styropian)


Izolacje powyżej 10-12 cm muszą być zabezpieczone od wewnątrz warstwą o maksymalnym oporze dyfuzyjnym, czyli paroizolacją. W dachach już wcześniej stosowano izolacje powyżej 12 cm - stąd tam od dawna paroizolacja.
Ponieważ we współczesnym budownictwie minimalna grubość izolacji to 30 cm, więc i folia jest obowiązkowa.
Im grubsza izolacja tym większy problem z wilgocią!
Link do komentarza
  • 9 miesiące temu...
budował może ktoś z was w ten sposób że ściany zewnętrzne były wykonane z betonu komórkowego a ściany wewnętrzne nośne jak również działowe z silikatów np z Ytonga i Silki? Jeśli tak to jak to się sprawdziło? czy bardzo to komplikuje budowę?..
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

budował może ktoś z was w ten sposób że ściany zewnętrzne były wykonane z betonu komórkowego a ściany wewnętrzne nośne jak również działowe z silikatów np z Ytonga i Silki? Jeśli tak to jak to się sprawdziło? czy bardzo to komplikuje budowę?..


Ja będę tak budował na wiosnę,nie przewiduję komplikacji,wszak wymiarowo i kolorystycznie jest podobnie icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 7 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
Gość wiech technolog budownictwa
trzecia warstwa nic nie daje bo powietrze nie jest zamknięte tylko zachodzi jego wymiana inaczej jest kłopot z wilgocią do tego kotwy stalowe przewodzące ciepło w kierunku zewnętrznym a trochę ich jest-trójwarstwowe ściany to głupota no chyba że ktoś ma zbędną gotówkę...
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
  • 11 miesiące temu...
  • 9 miesiące temu...
Szanowni Państwo. Dobór typu materiału konstrukcyjnego powinien być (jak zresztą całość) dokonany przez projektanta budynku. To on ocenia warunki posadowienia, nośność, parametry techniczne itp. Ma do tego wiedzę i doświadczenia. Niezależnie od typu materiału konstrukcyjnego, istotne jest aby ściany spełniały co najmniej parametry izolacyjności określone w Warunkach Technicznych. Tu zwracam uwagę, że już za 2 lata będzie zmiana i wymogi dla wszystkich typów przegród się zaostrzą (przykładowo ściana z U=0,25 na U=0,23). Dlatego też warto zastosować dobrej jakości materiały izolacyjne, które pozwolą na osiągnięcie wysokiej izolacyjności przegród - np. Gwarantowany Styropian Knauf Therm. Na stronie producenta znajdą Państwo schematy szczegółowych rozwiązań ociepleń większości elementów budynku, oraz przydatne Kalkulatory optymalnej grubości ocieplenia.
e-rzecznik Knauf Therm
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie temu...
  • 8 miesiące temu...
W betonie komórkowym, jest aluminium - dodawany aby tworzyly sie mikrokomorki w tym betonie. Wdychanie tego pylu, np. przy cieciu tych kamieni na budowie jest ogromnym zagrozeniem dla zdrowia! Szczerze mowiac to nie chcial bym mieszkac w domu zbudowanego z betonu komorkowego.
Link do komentarza
Cytat

W betonie komórkowym, jest aluminium - dodawany aby tworzyly sie mikrokomorki w tym betonie. Wdychanie tego pylu (...)


Aleś wymyślił. Te mikrokomórki, jak pięknie napisałeś to właśnie dziury po aluminium, które w procesie spalania utleniło się i wyparowało. Już cegła jest bardziej radioaktywna, produkty z gliny. A jak bardzo muszą być szkodliwe są bloczki żużlobetonowe! Przecież ludzie, którzy z żużlobetonu budowali ściany już dawno odeszli.
I tak wszystko w piach. Ech. I ach.
Link do komentarza
  • 2 lata temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 1 rok temu...
  • 1 rok temu...
  • 4 miesiące temu...
Jednego nie rozumiem za bardzo...Mianowicie z fizyki wiadomo, że materiały o większej gęstości lepiej przewodzą ciepło ale również drgania - mają więc gorsze właściwości izolacyjne zarówno dla ciepła jak też i hałasu. Idealnym izolatorem jest próżnia, im gęstość rośnie tym przewodzenie dźwięków jest lepsze - w wodzie a zwłaszcza np. w stali dźwięk rozchodzi się do kilku km (przykłady - sonar do wykrywania u-bootów lub osłuchiwanie szyn przed nadjeżdzajacym pociągiem). Wszelkie wytłumienia typu korek, filc, wata w kolumnach głośnikowych mają właśnie strukturę porowatą - im więcej powietrza tym lepiej. Na jakiej zasadzie więc ciężki, zwarty silikat ma lepsze tłumienie hałasu (czyli przecież drgań mechanicznych) niż 2 razy lżejszy gazobeton?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • U mnie też taki w piwnicy na krzywej podłodze stoi, ale wypoziomowane od wagi i też już parę lat jest ok. Też miałem problem z tymi blaszko-języczkami, ale o dziwo się trzyma kupy, ale nie pomyślałem żeby je zagiąć. Choć 120kg to raczej bałbym się tam położyć. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...