Skocz do zawartości

DOM z SILKI


Recommended Posts

  Cytat

Dopiero mam zamiar sie budowac i szukałem dobrego materiału do budowy mojego domu , szukałem i czytałem o materiałach i oczywiscie cennik tych materiałów i tak sobie pomyslełem czy warto by było wybudowc dom z samej silki ?

Rozwiń  



witam w klubie niezdecydowanych icon_biggrin.gif

ja do poprzedniego tygodnia stawiałem na solbet 24 cm ( precyzyjny i dobrze izolujący materiał)--> z racji tego że spotkałem się ostatnio z opiniami na temat xella silka E 18 także zaczęliśmy się zastanawiać nad tym materiałem-- i jest to jak na planowany przez nas domek materiał dopuszczalny na ściany konstrukcyjne ( parterówka z lekkim dachem ) --- materiał trwały , precyzyjnie wykonany czyli można stawiać na klej , dobrze izoluje akustycznie i co najważniejsze dobry akumulator ciepła co ważne dla nas bo izolacja termiczna to głównie zapewni planowane 20 cm styro - no i cena do przyjęcia .
ale zawsze jest jakieś ale .... czy starać się o większą bezwładność i silka , czy większa izolacyjność przegród i solbet :/
Link do komentarza
Mam gazete w której jest porównywanie materiałów budowlanych i tam własnie sa wskazania na silke E18 + 14 styropian , były to porównania materiałów na rozmiar sciany 33 cm czyli silka 18 + styropian 14 i tynk 1cm a potem poczytałem ceny na Alegro i i stwierdziłem ze warto by zainwestowac w silke to bedzie na inne rzeczy w trakcie budowy domu
Link do komentarza
  Cytat

Mam gazete w której jest porównywanie materiałów budowlanych i tam własnie sa wskazania na silke E18 + 14 styropian , były to porównania materiałów na rozmiar sciany 33 cm czyli silka 18 + styropian 14 i tynk 1cm a potem poczytałem ceny na Alegro i i stwierdziłem ze warto by zainwestowac w silke to bedzie na inne rzeczy w trakcie budowy domu

Rozwiń  


Z tego co wyczytałem to silka jest moim faworytem i zamierzam budować z T-18+20cm styro icon_smile.gif
Tutaj można sporo się dowiedzieć na temat budowy z silki icon_smile.gif :
forum.muratordom.pl/jak-budowac-silka,t18964.htm?sid=5b5c732e05dcd35428921186a5a13b2d
Link do komentarza
Styropianem szkoda ocieplac , i tak silka jest tansza od innych materiałów wiec moge zainwestowac w ocieplenie z wełny. na alegro ceny silki 18 to cena 3.41 i 3.52 zł a tu trzeba jeszcze połówki 1/2E silka EQ10 bloki wyrównawcze silka EW bloki wentylacyjne . Myslałem jeszcze nad stropami z Ytonga tylko nie wiem jaka była by cena.
Link do komentarza
  Cytat

Styropianem szkoda ocieplac , i tak silka jest tansza od innych materiałów wiec moge zainwestowac w ocieplenie z wełny. na alegro ceny silki 18 to cena 3.41 i 3.52 zł a tu trzeba jeszcze połówki 1/2E silka EQ10 bloki wyrównawcze silka EW bloki wentylacyjne . Myslałem jeszcze nad stropami z Ytonga tylko nie wiem jaka była by cena.

Rozwiń  


Nie do końca chodzi o różnicę w cenie między wełną a styropianem a o bardzo złe właściwości wełny w połączeniu z wilgocią...a oddychanie ściany to mit.
Poczytaj wątek,który podałem od A-Z to zmienisz zdanie icon_wink.gif U mnie jednak będzie styro.
Na allegro T-18 jest po 2,67 a połówek nie trzeba wcale,wystarczy kątówka icon_smile.gif
Link do komentarza
niby temat o silikatach ale wracając do sporu styro/wełna to jak wyżej powiedziane - oddychające ściany to mit i przy ociepleniu wełną należy zwrócić szczególną uwagę na zabezpieczenie przed wilgocią - chyba że mamy kasy full i dajemy "hydrofobizowaną" icon_biggrin.gif


i jak to jest - ściany z T-18 czy E-18 ?
co do połówek to popieram - jak taniej to z kątówką i połączenia na klej pionowe wycinanych elementów icon_smile.gif

i jeszcze jedno pytanie - jak z wieńcem na ścianie o grubości 18 cm ? czy też może być 18 ? pytam z czystej ciekawości bo to wychodzi dość cienka ściana :/
Link do komentarza
  Cytat

niby temat o silikatach ale wracając do sporu styro/wełna to jak wyżej powiedziane - oddychające ściany to mit i przy ociepleniu wełną należy zwrócić szczególną uwagę na zabezpieczenie przed wilgocią - chyba że mamy kasy full i dajemy "hydrofobizowaną" icon_biggrin.gif


i jak to jest - ściany z T-18 czy E-18 ?
co do połówek to popieram - jak taniej to z kątówką i połączenia na klej pionowe wycinanych elementów icon_smile.gif

i jeszcze jedno pytanie - jak z wieńcem na ścianie o grubości 18 cm ? czy też może być 18 ? pytam z czystej ciekawości bo to wychodzi dość cienka ściana :/

Rozwiń  


Można budować z T-18,N-18 a jak ktoś ma kasę to i z E-18 icon_smile.gif.Technologia wykonania jak i materiał jest taki sam dla wszystkich producentów.Wszystkie produkty muszą spełniać odpowiednią normę i tyle...
Jak czytałem opinię o tych produktach to oprócz ceny różnią się szczegółami np.w jednych częściej spotyka się "dodatki" zatopione w bloczku,w innych z wymiarem jest trochę na bakier ale to są szczegóły nie wpływające na jakość ściany w domu.
Ja będe budował z silikatu ale z jakiego to zależy od ceny w danym okresie icon_smile.gif
Co do wieńca to również jestem ciekawy.
Gilotyna za 1200zł do cięcia jest wg.mnie bez sensu ale jak powiedziałem,kto bogatemu zabroni icon_wink.gif
Link do komentarza
Witajcie
co do wieńców przy silikatach 18 to wychodzi słabo. Tez stałam przed dylematem, ale nie czy wybrać silikaty czy coś innego tylko czy silka 18 czy 24 i właśnie po rozmowie z kierownikiem i wykonawcą podjęliśmy decyzję na 24 ze wzgle właśnie na nadproża (zostaje mało miejsca na oparcia, właściwie na granicy dopuszczalności).
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
Witam wszystkich icon_smile.gif

Na początku chcieliśmy budwać z przereklamowanego Ytonga, później z Porothermu (niestety bardzo kruchego), następnie z ceramiki U220 lub MAXa... Po 3 dniach śledzenia opinii sprzedawców, murarzy i ludzi zdecydowaliśmy się ostatecznie na silkę E-18 + 20cm wełny + pustka powietrzna + 12cm klinkierówki elewacyjnej = U=0.162 icon_biggrin.gif Będzie dużo kosztowało, ale za to będą niższe rachunki za ogrzewanie icon_smile.gif Do tego dach. cer. + 40cm wełny no i 15cm styro na fundamenty + ocieplenie ścian fundamentowych icon_smile.gif mam nadzieję, że będzie dobrze icon_biggrin.gif

CZYLI STAWIAMY NA SILKĘ icon_smile.gif

Ps. Ciekawe tylko, bo Pani Architekt powiedziała mi, że silikaty nie trzymają ciepła :-/ a wszędzie jest napisane odwrotnie icon_razz.gif Chyba pomyliła się i miała na myśli BK ;D

Pozdrawiam i niech domy pną się w górę!!!
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  Cytat

silka to najgorszzy materiał jaki mogłas sobie wymyslić
najpepszy to poroterm tylko i wyłacznie

Rozwiń  

Silka też jest ok.
Jak gazobeton to lepiej decydować sie na scianę jednorodna i grubą - chociaż będzie tanio i łatwo. Docieplać ją styropianem to troche wbrew jej ideologii. Ale nie jest błędem.
Jak porothem to tez dobrze, do tego izolacja lub sciana trójwarstwowa.
Silka z kolei jest niedroga, ma najlepszą izolacyjność akustyczną, jest z przyjaznych materiałoów (jakby spiekany piasek) nie ma problemu z wbiciem w nią przysłowiowego gwoździa i po ociepleniu wełną (min 14cm) i pokryciu tynkiem tzw oddychajacym (nie akrylowym a silikatowym lub silikonowym) będzie świetną scianą zewnetrzną. Z kolei własnosci akustyczne predestynują ten materiał na sciany wewnetrzne. Producent zaleca ewentualnie łączenie Ytonga na sciany zewnetrzne ze ściankami wewnetrznymi z Silki co umożliwia skoordynowany wymiar wysokosci bloczka. Nie jestem żadnym agentem tej firmy tylko architektem i sama taki wariant wybrałam dla siebie: silka na wszystkie sciany. Ściana nośna z silki szerokości 18cm to tylko dla niewielkich obciążeń (tu powinien wypowiedzieć się konstruktor, jak dla mnie to dobra grubość dla budynku parterowego)
Ale tamte dwa poprzednie rozwiazania tez sa ok.
pozdrawiam
Link do komentarza
  Cytat

silka to najgorszzy materiał jaki mogłas sobie wymyslić
najpepszy to poroterm tylko i wyłacznie

Rozwiń  


Dlaczego najgorszy? Podaj konkrety - ja nie twierdzę, że silka jest najlepsza ale jak wszystkie produkty ma swoje + i -
Ja akurat ją wybrałam, bo nie chcę aby moja 3W miała metr grubości. Chciałam U-220 ale ludzie narzekali na bardzo dużą niewymiarowość tego materiału - nie chciałam więc, aby pan murarz wykonał mi ścianę jak "po pijaku" - no i w związku z nierównościami - ludzie pisali, że musieli sporo zaprawy nadrzucić w celu wyrównania ściany. Przy silce znów piszą, że praktycznie nie trzeba tynkować od wewnątrz - ściana jest taka prosta. Ja nie jestem w żadnym razie ekspertem - posiłkuję się jedynie opiniami forumowiczów - i to na pewno nie jednego lub dwóch tylko duuuużo czytam. Ale dziękuję również za negatywną opinię - budowa i tak dopiero za 3 lata więc w razie czego można zawsze zmienić decyzję. Proszę jedynie o szczegóły - dlaczego silka nie jest dobra?

Pozdrawiam
Link do komentarza
Sęk

Dziękuję za odpowiedź icon_smile.gif

Dla mnie każda odpowiedź - to dobra odpowiedź. Bo jak pisałam, każdy materiał ma swoje + i - icon_wink.gif i liczy się każda opinia.
Na kilku stronach spotkałam się z opinią, że z silka "18" jest tak wytrzymała, że buduje się nawet budynki 5-cio kondygnacyjne? icon_razz.gif trochę mi się w to nie chce wierzyć, ale na mój parterowy z poddaszem powinna być wystarczająco wytrzymała icon_smile.gif No i na silkę zdecydowałam się też ze wzgl. finansowych - po co przepłacać za porotherm albo inne, skoro można mieć silkę - która dobrze spełnia swoje zadanie ściany nośnej - skoro różnicę między zakupem silki a porothermu można wydać na dobre docieplenie, a to "chyba" jest ważniejsze icon_biggrin.gif

Pozdrawiam serdecznie icon_smile.gif

Iwona
Link do komentarza
Silikaty, pamiętam dawno z komuny ten materiał widziałem w kółkach rolniczych były z nich pobudowane kurniki i chlewnie, dziś ten materiał stosuje się na domy. Ale konkretnie i z praktyki to jest to materiał ciężki, mocno chłonący wodę, trudny w obróbce po prostu jego cena przekłada się na jakość. Robiliśmy instalacje na osiedlu z tego materiału, ściana 18cm plus ocieplenie i tak jak to u nas bywa budowa szła szybko bloczki nie raz zamokły, na ścianę i ocieplenie w tym samym roku. Efekt: co stwierdziła firma to budująca ustalenie się właściwego klimatu w środku i wyjście całej wilgoci to około 3 sezony grzewcze co przekłada się na rachunki za ogrzewanie gdyż wilgotne powietrze ciężko i drogo się ogrzewa. Ale już po wykonaniu wszystkiego i wygrzaniu to jest OK. Żeby tego uniknąć dom musiałby przesezonować co najmniej 1 rok w stanie surowym otwartym.
Link do komentarza
Matko czytam i nie wierzę co wy za głupoty wypisujecie o silikatach i powtarzacie jakieś opinie które nie mają potwierdzenia w rzeczywistości.
Silikaty nie nasiąkają w ogóle wodą, nie ima ich się korozja biologiczna (mieszanka wapna) i bardzo dobrze akumulują ciepło, bardzo dobrze izolują od hałasu. Są ciężkie dlatego wykonawcy marudzą i może dlatego takie głupoty opowiadają aby zniechęcić inwestora. Wymagają również bezwzględnie ocieplenia więc nie nadają się na ściany jednowarstwowe.

Link do komentarza
dylot
Dzięki za kolejną - cenną opinię icon_smile.gif
W naszym przypadku więc powinno się sprawdzić - bo nam się z budową absolutnie nie spieszy icon_wink.gif i dom spokojnie może postać w stanie surowym icon_smile.gif Dziwi mnie właśnie, że ludzie ledwo co dom postawią i juuuż się szybko wprowadzają. A później to zaczyna im tynk pękać, bo dom jeszcze dobrze nie "osiadł", to inne rzeczy zaczynają się dziać... Spokojnie icon_biggrin.gif Dom nie ucieknie icon_smile.gif A to że to materiał ciężki i toporny, to też słyszałam icon_smile.gif Ale damy radę icon_biggrin.gif

Pozdrawiam

Iwona
Link do komentarza
letkus
Witam icon_smile.gif z tego, co czytałam wcześniej o innych materiałach na budowę domu, to miały one o wiele więcej wad niż ma silka icon_smile.gif a co do BK to w zupełności się zgadzam - zresztą tyle osób buduje z silki i nikt nie narzeka (oprócz budowlańców, bo muszą się nadźwigać) Rozumiem, jeżeli ktoś buduje ścianę jednowarstwową, to wybrałabym wtedy porotherm, ale dlatego, że budować będziemy trójwarstwówkę - wybraliśmy alternatywę tanią i dobrą icon_smile.gif

pozdrawiam i życzę sukcesów w budowaniu
Iwona
Link do komentarza
  Cytat

... podobno silikatki bardzo chłoną wodę, co jeśli namokną przed przed postawieniem ścian?
czy ma to jakiś wpływ na ich właściwości ? Napewno będą cięższe dla muraża, a czy jeszcze jakoś to wpływa na murowanie?

Rozwiń  

chłoną...tak jak ytong styropian wełna... dlatego konieczna jest paroizolacja od śrdka jak w dachu plus izolacja termiczna !
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...tten%5B1%5D.jpg
Link do komentarza
dyfuzja to wilgoć z wewnątrz. W 100% domach ocieplonych z zewnątrz bez paroizolacji (jak w dachu ta sama fizyka)
zawilgocenie przegrody przekracza 5 % (objętościowo) w przegrodach z paroizolacją od środka nigdy nie przekracza 1%-ta. To proste do zmierzenia i wyjaśnienia fizyką. Dlatego też ci co mają ocieplenie od zewnątrz płacą tak wysokie rachunki za ogrzewanie.
Link do komentarza
  Cytat

... podobno silikatki bardzo chłoną wodę, co jeśli namokną przed przed postawieniem ścian?
czy ma to jakiś wpływ na ich właściwości ? Napewno będą cięższe dla muraża, a czy jeszcze jakoś to wpływa na murowanie?

Rozwiń  


NIE DAJCIE SIĘ OGŁUPIĆ

To błędna teoria Silka to materiał mrozoodporny chłonie wodę w bardzo małych ilościach.Produkowana na bazie wapna a wapno samoistnie osusza ściany (potrzebuje do wiązania wodę) ,a proces wiązania Silki trwa bardzo długo jeszcze po wprowadzeniu się ludzi do takiego domu .Wilgotność tego materiału zmniejsza się a jeżeli jakaś wilgoć pojawia się na niej lub wewnątrz Silka "pożera ją " ponieważ zachodzi zwiększona reakcja wiązania,Wydziela ciepło w trakcie wiązania ale jest znikome i nie ogrzeje domu hehehe. Dlatego laikowi wydaje się że jest tak szybko wchłaniana woda . icon_smile.gif



Wysoka trwałość i wytrzymałość na ściskanie

Silka produkowana jest w klasach o wytrzymałości od 15-30 MPa. Umożliwia to wznoszenie budynków nawet do 12 kondygnacji bez konstrukcji szkieletowej.

Doskonała izolacyjność akustyczna

Duża gęstość właściwa sprawia, że Silka jest materiałem bardzo dobrze pochłaniającym dźwięk. Twoje mieszkanie może być oazą spokoju.

Wysoka odporność ogniowa

Silka jest materiałem całkowicie niepalnym - zapewnia użytkownikowi całkowite bezpieczeństwo przeciwpożarowe.

Najzdrowszy materiał budowlany

Silka produkowana jest wyłącznie z naturalnych składników: piasku (90%), wapna (7%) i wody (3%); dzięki temu odznacza się najniższą promieniotwórczością naturalną ze wszystkich materiałów budowlanych.

Najwyższa paroprzepuszczalność wśród cegieł

Mur z Silki to najlepiej "oddychająca" przegroda mieszkalna - nie występują w niej zjawiska kondensacji pary wodnej i zawilgocenia.

Zdolność hydroregulacji

Silka, dzięki swojej własności hydroregulacji, utrzymuje optymalną wilgotność w pomieszczeniach niezależnie od warunków zewnętrznych. Z tego powodu jest najlepszym materiałem na ściany wewnętrzne.

Duża zdolność akumulacji termicznej

Zdolność do magazynowania ciepła powoduje, że zimą uzyskujemy konkretne oszczędności na energii cieplnej, a latem doznajemy przyjemnego uczucia chłodu i świeżości.

Mrozoodporność

Silka znakomicie nadaje się na ściany zewnętrzne. Jest materiałem całkowicie mrozoodpornym i bardzo dobrze znosi nawet najsroższe zimy.

Dokładność wymiarów

Technologia produkcji Silki zapewnia uzyskanie wysokiej dokładności wymiarów (poniżej 1 mm), co znakomicie ułatwia prace murarskie i redukuje koszty wykończenia ścian.
Link do komentarza
Mrozoodporność

Silka znakomicie nadaje się na ściany zewnętrzne. Jest materiałem całkowicie mrozoodpornym i bardzo dobrze znosi nawet najsroższe zimy.


Przecież nikt nie ogłupia! Odporna na mróz gdy jest sucha. By była sucha musi być izolowana od środka z paroizolacja. Producent robiąc "mrozoodporność" założył taką właśnie izolację. Inaczej nie miałoby sensu.
Link do komentarza
  Cytat

Mrozoodporność

Silka znakomicie nadaje się na ściany zewnętrzne. Jest materiałem całkowicie mrozoodpornym i bardzo dobrze znosi nawet najsroższe zimy.


Przecież nikt nie ogłupia! Odporna na mróz gdy jest sucha. By była sucha musi być izolowana od środka z paroizolacja. Producent robiąc "mrozoodporność" założył taką właśnie izolację. Inaczej nie miałoby sensu.

Rozwiń  


Już nie mam siły żeby prostować Pana bzdety. A zna Pan takie cuda -> Cegła silikatowa elewacyjna łupana

http://www.favore.pl/140024_cegla-silikato...pana-radom.html

Czy Slka narażona na bezpośredni kontakt opadów deszczu oraz podwyższonej wilgotności to dla Pana nowość
Jest materiałem starszym od Pana stosowanym już koło 100 lat u nas za komuny . icon_smile.gif
Wie Pan co to jest od 25- 50 cykli !!!!!!!!!!!!!!!! Nie widział Pan nigdy słupków w ogrodzeniach działek zrobionych z Silki ?

http://www.abc-izolacje.pl/index2.php?site=art&id=145


A wie Pan ile cykli ma cegła elewacyjna klinkierowa
Cegła elewacyjna klinkierowa wytrzymuje minimum 25 pełnych cykli zamrażania i odmrażania
http://www.waszdach.pl/cegly_klinkierowe_e...cyjne_roben.php

Przez prostowanie bzdetów nie mam czasu dla innych icon_sad.gif
Link do komentarza
Po co prostować? Po co krzyczeć Zapytam tylko, czy Pan uważa, że w niskiej zabudowie domu jednorodzinnego, ocieplenie silki styropianem czy wełną z zewnątrz zapewni wilgotność przegrody termicznej do 1 % i energooszczędność.

Pan tylko na to odpowie?
Dla ułatwienia
--energooszczędność - dom zużywa na wszystkie sprawy 70kWh/m2
--zawilgocenie - do 1% -100% oporu cielnego.

Link do komentarza
Nie jestem w tej dziedzinie fachowcem ale już nie raz widziałem jak ocieplone od wewnątrz mieszkania zdobywał grzyb na ścianach
Ludzie chorowali a pomiędzy ścianą, która nie oddychała a styropianem były czarne groźne pleśnie
Więc uważam że izolacja to tylko od zewnątrz, a co do oddychania ścian i pochłaniania przez nie wilgoci w trakcie zimy i w lecie oddawania wilgoci przez ścianę to taka właśnie silka spełnia wszelkie oczekiwania
Tak to ma już być, ściana musi oddychać i wymieniać powietrze - oddychanie ścian
Izolacja to tylko od zewnątrz przeciw utracie ciepła i izolacja nadmiaru wilgoci z zewnątrz jak i kompensacja różnicy temperatur zewnętrznej jak i wewnętrznej
Pozdrawiam
Link do komentarza
Do Admina - może ktoś wreszcie wyłączy p. Brzęczkowskiego i jego "teorie", bo mój kierownik budowy i wszyscy znani mi inżynierowie budownictwa (a na kursach spotkałem ich kilkunastu) twierdzą, że ocieplenie wewnętrzne prowadzi do degradacji ścian zewnętrznych - to tak jakbyśby wybudowali dom i zostawili go w stanie surowym na działanie mrozu. Wg budowlańców, ściana nie zabezpieczona od zewnątrz po 30-40 latach zacznie się kruszyć, a przecież dom powinien stać 100 lat.

Do Animusa - dzięki za stronę: www.abc-izolacje.pl/index2.php?site=art&id=145

Do Iwony: oprócz Silki produkowanej przez Xellę są i inni producenci, a ich silikaty też są dobrej jakości i w tańszej cenie - ale uwaga - cegła cegle nie równa. Ja wstępnie wybrałem produkt Silikatów, ale szef budowy przeliczył wymiary i sztuki, a ja cenę i wyszło, że postawienie takich samych ścian z Silki w moim przypadku było tańsze (większy wymiar i mniej sztuk) około 1,5 tys. zł.
Wyroby silikatowe produkowane są w różnych klasach wytrzymałości - "15" i "20". Mój dom (parterowy z użytkowym poddaszem) jest w klasie "20" i przy grubości ściany 18 cm, ale wg kierownika budowy "15" też by wystarczyła przy tak niskim budynku.
Link do komentarza
Firma Xella już coraz częściej by uniknąć degradacji muru daje styropian s folią i tynkiem od środka. Proszę też zobaczyć na nowe "Ytongi"
http://www.xella.de/downloads/deu/const_de...tails_Innen.zip
Radzę póki czas zmienić ekipę ... źle izolowany dom będzie drogi w eksploatacji.

Choć w praktyce domy pasywne nie okazały się energooszczedne , ale zawsze coś...
http://termodom.pl/termodompasywny/xella_p...w_domu_pasywnym

Warto uczyć się nawet na błędach.
Link do komentarza
  Cytat

Nie jestem w tej dziedzinie fachowcem ale już nie raz widziałem jak ocieplone od wewnątrz mieszkania zdobywał grzyb na ścianach
Ludzie chorowali a pomiędzy ścianą, która nie oddychała a styropianem były czarne groźne pleśnie
Więc uważam że izolacja to tylko od zewnątrz, a co do oddychania ścian i pochłaniania przez nie wilgoci w trakcie zimy i w lecie oddawania wilgoci przez ścianę to taka właśnie silka spełnia wszelkie oczekiwania
Tak to ma już być, ściana musi oddychać i wymieniać powietrze - oddychanie ścian
Izolacja to tylko od zewnątrz przeciw utracie ciepła i izolacja nadmiaru wilgoci z zewnątrz jak i kompensacja różnicy temperatur zewnętrznej jak i wewnętrznej
Pozdrawiam

Rozwiń  


Wilgoć w przegrodzie termicznej jest z dyfuzji pary wodnej - czyli z "oddychania" Izoluje się od srodka by dać paroizolacje - jak dachu (czy tam jest grzyb?) "Oddychanie" to rola wentylacji - ta musi być skuteczna.

Ps. Oddychanie – kojarzy się nam z czym pozytywnym… w wypadku przegród termicznych „wdech” (chłonięcie wilgoci) trwa cały sezon grzewczy – ewentualny wydech – latem!
Dlatego jest to tak ze wszech miar niekorzystne zjawisko!
Link do komentarza
  Cytat

Firma Xella już coraz częściej by uniknąć degradacji muru daje styropian s folią i tynkiem od środka. Proszę też zobaczyć na nowe "Ytongi"
http://www.xella.de/downloads/deu/const_de...tails_Innen.zip

Rozwiń  


Szanowny panie T.B.

Może Pan w swojej łaskawości poda na której stronie tych specyfikacji jest „styropian z folią od środka” na ścianach zewnętrznych.
Albo gdzie "występuje" na tych rysunkach folia?
Link do komentarza
Te rysunki dotyczą multiporu, nie ma tam paroizolacji, folia jest przy styropianie, materiały producenta http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...tten%5B1%5D.jpg
Mogę Szanownemu Panu wysłać. Z tym, że sam wolę fizykę od materiałów producentów - dlatego staram się nauczyć Pana skąd jest wilgoć w przegrodzie i jak jej unikać, jak na izolację wpływają duże mostki termiczne, czemu masa ściany na fundamencie przeszkadza w precyzyjnym programowaniu temperatury i czasu...
Link do komentarza
  Cytat

Te rysunki dotyczą multiporu, nie ma tam paroizolacji, folia jest przy styropianie, materiały producenta http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...tten%5B1%5D.jpg

Rozwiń  



Rozumiem, że to następny link do zobrazowania, tylko czego – bo nie bardzo rozumiem.
Przedstawia jakiegoś „gostka” z płytą styropianową, którą będzie przyklejał do ściany („placki” kleju – widoczne), a skoro będzie przyklejał, to gdzie ta folia, między ścianą a ociepleniem.

Poprzedni był wklejony w związku z „koniecznością” stosowania folii i jak rozumiem miał obrazować tą tezę. Ale teraz okazuje się że nie miał. To po kiego był wklejony?

W zasadzie, to wszyscy już wiedzą, że umie Pan wklejać linki, tylko jakoś, brak Panu jeszcze wprawy, w doborze takowych, które będą adekwatne do opisywanego problemu.
Link do komentarza
Szanowny Panie wielokrotnie wykazywałem, dlaczego błędne jest ocieplania za odbiornikiem ciepła, dlaczego błędne jest niestosowanie paroizolacji przy przegrodach termicznych o mniejszym niż 0,3W/m2xK współczynniku przenikania ciepła a Pan tylko swoje "merytoryczne" nie bo nie, bo większość bo bzdura... Zna Pan fizykę, rozumie problem?
Czy tak jak z CO2 ..
Link do komentarza
  Cytat

Szanowny Panie wielokrotnie wykazywałem, ... dlaczego błędne jest niestosowanie paroizolacji przy przegrodach termicznych o mniejszym niż 0,3W/m2xK współczynniku przenikania ciepła a Pan tylko swoje "merytoryczne" nie bo nie, bo większość bo bzdura... Zna Pan fizykę, rozumie problem?

Rozwiń  

A Pan zna? To proszę wyjaśnić :
  Cytat

  Cytat

Te rysunki dotyczą multiporu, nie ma tam paroizolacji, folia jest przy styropianie,

Rozwiń  
Czy jest Pan w stanie wyjaśnić, dlaczego przy izolacji wewnętrznej z multiporu nie jest stosowana paroizolacja?

Rozwiń  

Odpowiedź "Nie", nie wystarczy.
Link do komentarza
  Cytat

Szanowny Panie wielokrotnie wykazywałem, dlaczego błędne jest ocieplania za odbiornikiem ciepła, dlaczego błędne jest niestosowanie paraizolacji... Zna Pan fizykę, rozumie problem?

Rozwiń  


Problemem jest to, że „wykazuje” Pan tylko i wyłącznie takimi przytoczonymi linkami, które nijak się mają, do głoszonych przez Pana tez – tak jak w opisywanym wyżej przypadku.

I w tym wątku sytuacja jest taka, ze pisze Pan o konieczności stosowania folii, a przywołane linki wykazują, że rzeczonej folii brak. icon_eek.gif

Wynika z tego, ze sam Pan zaprzecza sobie – bo jak inaczej to odebrać.

Link do komentarza
  Cytat

Firma Xella już coraz częściej by uniknąć degradacji muru daje styropian s folią i tynkiem od środka.

Rozwiń  


A 3,5 godziny póżniej:

  Cytat

Przykłady pokazują, że nawet bez folii można dawać izolację od środka. A badania, praktyka i efekty energetyczne niezbicie wykazują, że nie można tego robić za odbiornikiem ciepła.

Rozwiń  


Demencja ?

Przypomnę zatem, że link miał wykazać, że nawet wspomniana firma w swoich materiałach, nakazuje (zaleca) stosowanie folii między ścianą a ociepleniem – a wyszło, tak jak zawsze.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Dorota Rylska: Czy uszczelka górna gumowa połączona z blachą przymicowaną do ściany powinna być widoczna na zewnątrz? U mnie tak jest założona brama, a ja mam wrażenie, że są za niskie drzwi.
    • Komentarz dodany przez Dorota Rylska: Czy uszczelka górna gumowa połączona z blachą przymicowaną do ściany powinna być widoczna na zewnątrz? U mnie tak jest założona brama, a ja mam wrażenie, że są za niskie drzwi.
    • Komentarz dodany przez Dorota Rylska: Czy uszczelka górna gumowa połączona z blachą przymicowaną do ściany powinna być widoczna na zewnątrz? U mnie tak jest założona brama, a ja mam wrażenie, że są za niskie drzwi.
    • Przygotowanie otworu pod bramę garażową to jeden z najistotniejszych etapów na drodze do sprawnego i bezproblemowego użytkowania garażu. Choć wielu inwestorów skupia się głównie na wyborze samej bramy i napędu, to właśnie odpowiednie przygotowanie ścian, nadproża, posadzki oraz instalacji elektrycznych decyduje o tym, czy brama będzie pracować płynnie oraz czy późniejsze koszty eksploatacji (m.in. ogrzewania garażu) nie okażą się niepotrzebnie wysokie. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/stan-surowy/garaz/a/114870-jak-przygotowac-otwor-pod-brame-garazowa
    • Sposoby na wyłączenia fotowoltaiki. Jak skutecznie obniżyć napięcie w instalacji PV Marzec jest pierwszym miesiącem w roku kiedy fotowoltaika pokazuje swoją moc. Niesie to za sobą poważne konsekwencje.  Wyraźnie wzrasta napięcie w sieci, ale za to spada  cena energii od prosumentów w net-billingu (RCE)    Obydwa zjawiska są niekorzystne dla posiadaczy paneli fotowoltaicznych. Zjawiska te będą tylko narastać, ponieważ nowa dyrektywa budynkowa narzuca obowiązek montażu fotowoltaiki na każdym domu oddawanym do użytku już od 2030r. Jednak do tak gwałtownego przyrostu mocy w fotowoltaice nie zdążyły i raczej do 2030 roku nie zdążą przygotować się sieci energetyczne które były projektowane do przesyłu energii od elektrowni poprzez sieci wysokiego i  średniego napięcia do sieci niskich napięć i odbiorcy końcowego. i Jednak rozwój energetyki rozproszonej sprawił że w słoneczne dni energie trzeba kierować w przeciwnym kierunku. W dzielnicach w których fotowoltaika jest popularna pojawił się problem wysokich napięć i w konsekwencji wyłączanie się mikroinstalacji fotowoltaicznych. Sytuacja z roku na rok będzie jeszcze gorsza, przerwy w ciągu dnia będą coraz dłuższe, a problem zacznie się już w ostatnim miesiącu zimy i potrwają do późnej jesieni. Częste wyłączanie mikroinwertera ma negatywny wpływ na jego żywotność, a co gorsze nie mamy własnej produkcji akurat w czasie kiedy powinna być najwyższa. Jak się przed tym chronić, co zrobić aby nasze instalacje w słonecznie dni produkowały prąd a nie tylko szpeciły dachy. O tym w dalszej części. Wersja dla nie lubiących czytać: Sposoby na wyłączenia fotowoltaiki. Jak skutecznie obniżyć napięcie w instalacji PV Optymalny  poziom napięcia w sieci, powinien wynosić  230V i może wahać się maksymalnie o 10%, czyli w przedziale 207-253V. Zgodnie z tymi parametrami ustawiane są również falowniki, czyli główne urządzenia w instalacjach fotowoltaicznych, które przetwarzają prąd. Falownik wyłączy się jeżeli  napięcie w sieci przez 10 minut przekracza  253 V , a wyłączy się natychmiast jak przekroczy 264V natychmiast. Falownik trójfazowy wyłączy sią nawet jeśli napięcie choćby jednej z trzech faz przekroczy dopuszczalną normę.  Problem ten powstaje najczęściej, gdy wiele instalacji PV jest podłączonych do jednej linii energetycznej. Nasila się on podczas słonecznej pogody, kiedy panele fotowoltaiczne produkują najwięcej energii. Jeżeli moc zainstalowana fotowoltaiki w obrębie stacji tansformatorowej znacznie przekracza moc transformatora, to problemy są niemal pewne. Ponadto problem występuję często w domach, które są daleko od transformatorów i w mniejszych miejscowościach.     Co możemy zrobić z problemem wysokich napięć? Jeżeli napięcie w sieci jest stale wysokie to można zgłosić problem do ZE, wysyłając specjalny druk RPV. Może to skutkować obniżeniem napięcia na transformatorze, jednak jeżeli napięcie za transformatorem już jest większe niż zadane, to zabieg ten nie przyniesie spodziewanego efektu.  Po drugie transformatory teoretycznie są dwukierunkowe,  ale nie we wszystkich przypadkach tak jest.  Całkowite rozwiązanie problemu zazwyczaj wymaga wymiany transformatora na trafo o większej mocy, montaż większej ilości transformatorów na danym obszarze, a czasem i wymianę przewodów na grubsze.  Jak wiemy Operatorzy Systemów Dystrybucyjnych (OSD) mają ograniczone budżety, więc zazwyczaj pozostaje nam samodzielnie poradzić sobie z problemem.  Mamy tu kilka opcji do wyboru.      Najprościej jest  zwiększyć autokonsumpcję produkowanej energii. W tym celu musimy zmienić swoje przyzwyczajenia. Wiele urządzeń elektrycznych uruchamiamy często wieczorem lub po zachodzie słońca.   Obecnie większość takich urządzeń jak zmywarki, pralki, suszarki do ubrań, bojlery, systemy nawadniania,  pompy ciepła czy klimatyzatory wyposażona jest w programatory czasowe lub timery pozwalające uruchomić urządzenie po określonym czasie. W naszym przypadku celujemy w godziny w których napięcie w sieci zbliża się do krytycznego. Wówczas inwerter będzie miał mniej energii (nadwyżki) do „wypchnięcia” na zewnątrz, a więc napięcie nie będzie tak intensywnie podbijane. Ponadto w domu mamy wiele urządzeń na baterie które należy ładować, jak np odkurzacze automatyczne, laptopy, tablety, latarki,  elektronarzędzia, rowery elektryczne i powoli pojawiają się samochody elektryczne.  Większość z nas w godzinach południowych jest albo w pracy albo w szkole, więc powstaje problem z włączeniem  ładowarek.  Tutaj z odsieczą przychodzą systemy zarządzania energią, a zwłaszcza  inteligentne gniazdka, które możemy zaprogramować aby włączały przesyłanie prądu o dowolnej porze, możemy też sterować nimi zdalnie.  Gniazdka te pozwalają także na automatyzację, czyli możemy określić warunki w jakich zostanie uruchomiony przepływ prądu. Można np zadać warunek że prąd zaczyna lub przestaje płynąć po osiągnięciu określonego napięcia np 250V.    Link do takiego gniazdka podam w opisie filmu. Warto też do autokonsumpcji prądu w szczycie produkcji namówić sąsiadów, bo tylko wtedy to przyniesie wyraźny spadek napięcia w sieci i zwiększy produkcję prądu przez nasze instalacje.     Co jeżeli nawet to nie pomaga?  Wtedy rozsądne będzie obniżenie napięcia w sieci przez włączenie funkcji Q(U) i P(U) w inwerterze. Wiele inwerterów ma funkcję Q(U) oraz P(U) [czytaj - "Q od U" i "P od U"]. Gdy uruchomiona i właściwie skonfigurowana, powoduje ona, że po przekroczeniu 250 V, falownik zmniejsza moc (konkretnie moc czynną wytwarzając w zamian nieco mocy biernej). Skutkiem tego falownik nie sięga granicy 253 V i dalej działa. Pomimo że instalacja działa z nieco mniejszą mocą, to i tak lepsze niż ciągłe wyłączanie i włączanie się całej instalacji. Bardziej radykalnym krokiem jest włączenie elektrycznego grzejnika także za pomocą inteligentnego gniazdka które uruchomi go tylko jak napięcie będzie na maksymalnym poziomie.  W ten sposób zmarnujemy część energii, ale możemy uchronić instalację przed wyłączeniem. Tutaj ważne jest zdiagnozowanie najbardziej obciążonej fazy.  Coraz popularniejszym rozwiązaniem jest magazynowanie nadwyżek energii w akumulatorach. Dzięki temu nie obciążamy sieci niezużytą energią a odebrać ja możemy w dowolnym momencie. Minusem rozwiązania są ceny akumulatorów do magazynowania energii, koszt baterii o pojemności 10 kWh to ok 20 tysięcy złotych. Cenę obniżymy dotacjami np z programu Mój Prąd. Ceny akumulatorów w długoletniej perspektywie spadają o ok 20% rocznie. W chwili obecnej z ekonomicznego punktu widzenia magazyny energii są mało opłacalne, ale za lat kilka ich zakup może być bardzo opłacalny, a nawet niezbędny w przypadku przeciążonej sieci energetycznej. Na każdy kWp instalcji PV niezbędne jest minimum 1 kWh pojemności magazynu energii.  Plusem instalacji hybrydowej jest to iż w przypadku awarii sieci nasza instalacja się nie wyłączy, będzie nadal zasilała nasze urządzenia elektryczne. Taniej wychodzą magazyny ciepła.  Woda w bojlerze o odpowiedniej pojemności może być zagrzewana gdy napięcie zbliża się do krytycznego. Tu znów korzystamy z inteligentnych gniazdek.  Podobną funkcję spełnia klimatyzacja którą możemy uruchamiać w szczycie produkcji prądu, aby po powrocie domowników do domu była już optymalna temperatura.  Nietypowym rozwiązaniem, które może się sprawdzić w niektórych przypadkach jest zastąpienie falownika trójfazowego  trzema falownikami  jednofazowymi podpiętymi do trzech różnych faz.  Jak wiadomo falownik trójfazowy wyłączy się jeżeli napięcie na dowolnej fazie przekroczy normę. Takie rozwiązanie ma wiele zalet: Różnice napięć między fazami przestają mieć znaczenie – każdy falownik działa niezależnie. W razie awarii/wyłączenia falownika 2/3 instalacji wciąż działa. W razie zaniku jednej fazy pozostałe dwa inwertery działają. Minusem jest wyższy koszt instalacji: trzy osobne falowniki kosztują więcej niż jeden trójfazowy, ponadto dochodzi zwielokrotnione okablowanie i zabezpieczenia. Podobny efekt osiągniemy montują mikroinwertery podpięte do różnych faz.    Jeżeli jesteśmy przed montażem instalacji fotowoltaicznej, to musimy zadbać o wydłużenie czasu własnej produkcji prądu za pomocą instalacji Wschód zachód, co pozwoli rozciągnąć swoją produkcję prądu poza czas szczytu produkcji z większości instalacji w okolicy które zazwyczaj są skierowane na południe. Do przekroczenia dopuszczalnego napięcia nie dochodzi ranem ani wieczorem, a w południe. Należy przyjąć że już wkrótce od godziny 10 do 14 a w niektórych miejscach nawet przez 8 godzin na dobę, i to aż przez ponad pół roku sieć będzie przeciążona i większość instalacji PV będzie wyłączona.  Dodatkowym plusem tego rozwiązania jest wzrost własnej autokonsumpcji poprzez własny prąd od wschodu słońca, aż do zachodu, a nie tylko w południe kiedy jesteśmy w pracy. W nowym systemie rozliczeniowym zwanym netbilingiem taki układ paneli jest niemal konieczny. Obecnie ceny paneli Fotowoltaicznych niesamowicie spadły. Można już nabyć zestaw 10kWp wraz z falownikiem za około 10 tyś zł. Warto też wiedzieć że mała instalacja 3,3kWp wraz z montażem to koszt 15-18 tyś zł, zaś instalacja o 3 krotnie większej mocy (10kWp) kosztuje niecałe 2x więcej, czyli około 30 tys zł. Koszt kwp w małej instalacji to około 6 tys złotych, zaś w dużej to około 3000zł. Duże instalacje 50 kWp to koszt około 100 tys zł, więc koszt kWp to zaledwie 2000zł. Instalatorzy proponują obecnie drogie  małe instalacje argumentując to bardzo wysoka  autokonsumpcją co pozwoli szybko zwrócić koszt inwestycji.  Jest to prawda, ale niestety taka instalacja nie obniży znacznie naszych rachunków. Montując jeden panel 300W w domu o dużych rachunkach za prąd osiągniemy niemal 100% autokonsumpcje, szybki zwrot inwestycji, jednak nie zauważymy tego w rachunkach za prąd.  Warto więc pomyśleć o instalacji o dużo większej mocy niż proponują o obecnie monterzy. Zaletą będzie duży wzrost produkcji prądu w miesiącach o słabym nasłonecznieniu, oraz w pochmurne dni i zaraz po wschodzie i przed zachodem słońca. Jak wiemy w samo południe jest duże ryzyko że wyłączone zostaną zarówno małe jak i duże instalacje PV. taki układ pozwoli też na sprzedaż prądu w lepszych cenach, bo jak wiadomo w południe są one bardzo niskie.  Oczywiście nie polecam zmiany ustawień falowników podnosząc górny próg napięcie, ponieważ jest to szkodliwe dla urządzeń elektrycznych podpiętych do sieci w naszej okolicy.   Jestem ciekaw czy macie jakieś własne sposoby na obniżenie napięcia w sieci.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...