Skocz do zawartości

ile kosztuje życie w domu jednorodzinnym?


Recommended Posts

Napisano
jesli z ogrzewaniem to niewiele. U mnie prąd plus gaz to około 450 zł/ mies. (ale dom wiekszy). Woda faktycznie bardzo tanio! Super:) No my wygraliśmy z tą oczyszczalnią, zabolało wydanie tych 10 tys w trakcie budowy, oj zabolało, ale myślę że w 3 lata się zwróci różnica.
Napisano
Cytat

jesli z ogrzewaniem to niewiele. U mnie prąd plus gaz to około 450 zł/ mies. (ale dom wiekszy). Woda faktycznie bardzo tanio! Super:) No my wygraliśmy z tą oczyszczalnią, zabolało wydanie tych 10 tys w trakcie budowy, oj zabolało, ale myślę że w 3 lata się zwróci różnica.



U nas może w tym roku wykopią kanalizę. Dokumentacja już ponad rok temu była załatwiona. A włączą kiedy włączą
  • 4 lata temu...
Napisano
Cytat

U nas może w tym roku wykopią kanalizę. Dokumentacja już ponad rok temu była załatwiona. A włączą kiedy włączą


Widzę, że ktoś odkopał wątek i fajnie ale mój własny wpis mnie poraził icon_eek.gif , w kwestii mojej naiwności. icon_confused.gif Kanalizację uruchomiono , w końcu icon_evil.gif , 14 listopada AD, 2014 roku. :yahoo:
Napisano
Cytat

Widzę, że ktoś odkopał wątek i fajnie ale mój własny wpis mnie poraził icon_eek.gif , w kwestii mojej naiwności. icon_confused.gif Kanalizację uruchomiono , w końcu icon_evil.gif , 14 listopada AD, 2014 roku. :yahoo:



Poślizg tradycyjny, w normie.
Napisano
Ale teraz to mam poślizg wzorcowy inaczej sie oddycha pierwsią chciałoby się rzec. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Na czym sie ślizgasz? icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif Przecież to powinno już spłynąć kanalizą!


no właśnie w tym sensie
Napisano (edytowany)
A wracając do tematu czyli kosztów utrzymania domu to przedstawia się to u mnie za 2014 rok następująco:


Energia elektryczną - 3 056,00 -. 53,2%(w tym ogrzewanie,c.u.w oraz normalne zużycie na potrzeby gospodarstwa domowego taryfa G12w)
Woda - 146,27 -> 2,5%
Ścieki - szambo - 1 080,00 --> 18,8%
Wywóz śmieci - 144,00 --->2.5%
podatek - 236,00 -->4,1 %
Ubezpieczenie - 432,00 ---> 7,5 %
Drewno do kominka - 650,00-----> 11,3% (3,5m3)

RAZEM 5745 zł

Na miesiąc wyszło 479 zł

Dom 130 m2 + garaż 25 m2 , działka 1200 m2

Wydaje mi się to niedrogo, spodziewam się dalszej obniżki kosztów z powodu zmiany nastawień ogrzewania, jak również uruchomienia kanalizacji. Cóż pożyjemy zobaczymy. Jeżeli zima będzie podobna do ubiegłej to mogę z kosztami dojść do 400 zł na miesiąc Edytowano przez gawel (zobacz historię edycji)
Napisano
To i ja się dołączę z kosztami utrzymania domu.

Powierzchnia z garażem i kotłownią 175 m2 + 2 strychy nieogrzewane, żyją w nim 3 osoby i 2 koty. Budowa 2006.

Media:
- woda - studnia
- kanalizacja - szambo
- ogrzewanie - kominek + gaz
- cwu - gaz

Koszty roczne 2014:
- prąd 2.040 zł (170 zł/mies)
- gaz - 1.055 zł (88 zł/mies)
- szambo - 1.556 zł (129 zł/mies)
- śmieci - 432 zł (36 zł/mies)
- drewno kominkowe 1300 zł (na cały sezon)
- ochrona - 642 zł (53 zł/mies)
- podatek od nieruchomości - 285 zł

Łączne roczne koszty 7.257 zł (605 zł/mies)

Ubezpieczenie 500 zł.

qawel - ile osób mieszka u ciebie, bo po kosztach śmieci mało jakoś wychodzi
Napisano (edytowany)
Dom nadal w budowie. Parter działa, poddasze nieużytkowe.
Jedna osoba + pies, w porywach dwie osoby.
Koszty uśrednione z ostatnich trzech lat.

śmieci - 72zł rocznie (za jedną osobę)
podatek - 360zł (dom p.uż.125m2 na działce 1000m2)
prąd - 1200zł (cwu, światło, komputer, brak tv)
gaz - 120zł (butla 11kg, wymieniana 2razy w roku)
woda i ścieki - 300zł (mniej więcej)
drewno - 1200zł (dom grzany kominkiem z płaszczem wodnym, na razie ogrzewany tylko parter 65m2)

razem rocznie - 3252zł
razem miesięcznie - 271zł Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

qawel - ile osób mieszka u ciebie, bo po kosztach śmieci mało jakoś wychodzi


Na stałe 1 osoba,stąd niskie koszty wywozu śmieci icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Na stałe 1 osoba,stąd niskie koszty wywozu śmieci icon_biggrin.gif



to przekłada się też na niektóre pozostałe koszty użytkowania, aż się wystraszyłem że mam takie wysokie w stosunku do ciebie koszty przy porównywalnym domu, ale jednak nie jest tak źle u mnie widzę, do tego ja pracuję w domu więc zimą palę w kominku czasem przy dużych mrozach już od 10-11 rano, a tak jak teraz ok 13-14
Napisano
Cytat

Dom nadal w budowie. Parter działa, poddasze nieużytkowe.
Jedna osoba + pies, w porywach dwie osoby.
Koszty uśrednione z ostatnich trzech lat.

śmieci - 72zł rocznie (za jedną osobę)
podatek - 360zł (dom p.uż.125m2 na działce 1000m2)
prąd - 1200zł (cwu, światło, komputer, brak tv)
gaz - 120zł (butla 11kg, wymieniana 2razy w roku)
woda i ścieki - 300zł (mniej więcej)
drewno - 1200zł (dom grzany kominkiem z płaszczem wodnym, na razie ogrzewany tylko parter 65m2)

razem rocznie - 3252zł
razem miesięcznie - 271zł


Taniej niż zakupy w biedronce icon_eek.gif

Cytat

to przekłada się też na niektóre pozostałe koszty użytkowania, aż się wystraszyłem że mam takie wysokie w stosunku do ciebie koszty przy porównywalnym domu, ale jednak nie jest tak źle u mnie widzę, do tego ja pracuję w domu więc zimą palę w kominku czasem przy dużych mrozach już od 10-11 rano, a tak jak teraz ok 13-14


Ja mam ponadto bardzo tanią wodę z wodociągu ok 1,98 /m3 i kanaliza 6,52 z tym że kanalizę to teraz mam dopiero od 2 tygodni tak że koszty spadną jak wspomniałem
Napisano (edytowany)
Cytat

Taniej niż zakupy w biedronce icon_eek.gif


Ja mam wrażenie, że te trzy - już cztery! - zestawienia są - relatywnie - bardzo zbliżone. U mnie koszty dotyczą jednej osoby i raptem 65m2 mieszkania.

... a odnosząc do metrażu:

pezet
271zł 65m2 4,17 zł za m2
kdd
605zł 175m2 3,46 zł za m2
gaweł
479zł 155m2 3,09 zł za m2
adiqq
566zł 183m2 3,09 zł za m2 Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano
No niby tak ale ilośc osób rzutuje na zużycie ciepłej wody a to spory koszt. Z reszta mamy w sumie bardzo niskie i porównywalne koszty. Gdyby ludzie płacili tyle w blokach to nikt by chyba nie decydował się na dom

No niby tak ale ilośc osób rzutuje na zużycie ciepłej wody a to spory koszt. Z reszta mamy w sumie bardzo niskie i porównywalne koszty. Gdyby ludzie płacili tyle w blokach to nikt by chyba nie decydował się na dom
Napisano
Zastanawiam się, co daje większe oszczędności: terma 100l grzana rzadziej, czy 50l grzana częściej. Tu gdzieś widzę możliwość cięcia bieżących kosztów. Mnie woda cwu kosztuje miesięcznie około 70zł na dwie osoby. I tyle samo na jedną. icon_eek.gif
Napisano
Cytat

Zastanawiam się, co daje większe oszczędności: terma 100l grzana rzadziej, czy 50l grzana częściej. Tu gdzieś widzę możliwość cięcia bieżących kosztów. Mnie woda cwu kosztuje miesięcznie około 70zł na dwie osoby. I tyle samo na jedną. icon_eek.gif


No wiesz to akurat łatwo wytłuaczyć jeżeli bierze się wspólne prysznice icon_biggrin.gif .Ja mam 100l i grzeje tylko na nocnej taniej sie nie da
Napisano
My grzejemy wodę do mycia raz dziennie w zbiorniku 120l ale za to do 60 stopni, włączamy obieg i mamy ok 2 h na umycie się. W stosunku do podtrzymywania niższej temp przez cały dzień i obiegu czasowego koszty spadły o ponad 50%. Roczny koszt gazu zużytego do cwu nie przekracza 400 zł
Napisano
Cytat

Zastanawiam się, co daje większe oszczędności: terma 100l grzana rzadziej, czy 50l grzana częściej.



Koszty "magazynowania" w przypadku 100l są wyższe.
Napisano
u nas - 4-5 osób (dane mniej więcej za 1.10.2013-30.09.2014)
śmieci - 540 (za 5 osób)
podatek – 550zł
PC (CO+CWU - prąd) – 1400
Prąd (TV,komp.,kuchnia,oświetlenie itd.) - 2000
woda+kanalizacja - około 141m3 =2300zł (1m3=woda=5,45, kanalizacja=8,59, suma=14,04 !!!)
Internet=600
Kabłowka=480
Suma=7870
Wychodzi 655/m

nie wiem czy ma sens przeliczać to na metraż icon_biggrin.gif
u mnie koszta przede wszystkim generuje zużycie wody+prąd bytowy(od niedawna G12w, więc bytowy powinien wyjść taniej)
Napisano
Cytat

nie wiem czy ma sens przeliczać to na metraż icon_biggrin.gif


Ma, a jakże. W twoim przypadku, Adiqq, odejmując internet i kablówkę wychodzi

566zł 183m2 3,09 zł za m2


Adiqq, lekko z czapy wziąłem metraż twojej chaty, dodałem z grubsza z rzutów.
Napisano
Cytat

Ma, a jakże. W twoim przypadku, Adiqq, odejmując internet i kablówkę wychodzi

566zł 183m2 3,09 zł za m2


Adiqq, lekko z czapy wziąłem metraż twojej chaty, dodałem z grubsza z rzutów.



z tym metrażem mam zawsze problem. Użytkowej na tych rzutach to było około 130m2. W rzeczywistości jest trochę więcej. Do tego dochodzi garaż 50m2(załóżmy że nieogrzewany) i "nieużytkowe" 75m2 grzanej piwnicy (faktem jest, ze do niższej temperatury niż reszta) Stąd napisałem co napisałem.
Napisano
Cytat

mnie tez wyjdzie duzo duzo taniej:)
mieszkam teraz w bloku TBS gdzie czynsz jest bardzo wysoki- z garazem miesięcznie około 700-750 zł (!!) to odejdzie. Sami ogrzewamy mieszkanie gazem- koszt za zimę ok 1500 zł. Prąd, wodę, śmieci itp normalnie płacimy. Mam panią do sprzatania w bloku icon_redface.gif nie dlatego ze tak starsznie nie lubię sprzątac, ale dlatego ze pracuję po 12 godzin dziennie...... Oczywiscie zamiast czynszu dojdzie zwalająca lekko z nóg rata kredytu hipotecznego - ale ja własnie wkalkulowałam w ratę to że odejdzie mi czynsz. Jesli chodzi o dojazd to między innymi dlatego my nie zdecydowalismy sie wyprowadzac daleko- teraz mam do pracy ok 2 km, z domu ok 5-6 km, więc nie jest to duza róznica. Dojrzelismy w pewnym momencie do tego ze COS trzeba z tym koszmarnym TBS-owskim czynszem zrobic i stopniowo od wersji kupienia duzego własnosciowego mieszkania (i tak byłby i czynsz i kredyt) lub szeregówki (koszt niewiele nizszy od domu) zdecydowalismy sie że jak skakac to na głeboką wodę, wzielismy troche wiekszy kredyt niz planowalismy i mamy dom:)


dlaczego pracujesz 12 godzin dziennie?
Napisano
Cytat

dlaczego pracujesz 12 godzin dziennie?


icon_biggrin.gif A zobaczyłeś kiedy to było? Prawie pięć lat temu.
Napisano (edytowany)
Cytat

My grzejemy wodę do mycia raz dziennie w zbiorniku 120l ale za to do 60 stopni, włączamy obieg i mamy ok 2 h na umycie się. W stosunku do podtrzymywania niższej temp przez cały dzień i obiegu czasowego koszty spadły o ponad 50%. Roczny koszt gazu zużytego do cwu nie przekracza 400 zł


To bardzo dobry wynik.

Cytat

Koszty "magazynowania" w przypadku 100l są wyższe.



Ale z 2 strony większy bojler może korzystać tylko z tańszej taryfy jest różnica w cenie pomiędzy 68gr a 38 gr za kwh. ja mam 100l i korzystam tylko z 2 taryfy Edytowano przez gawel (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Koszty "magazynowania" w przypadku 100l są wyższe.



Cytat

Ale z 2 strony większy bojler może korzystać tylko z tańszej taryfy jest różnica w cenie pomiędzy 68gr a 38 gr za kwh. ja mam 100l i korzystam tylko z 2 taryfy


Czy ktoś potrafi policzyć i porównać te koszty?

Magazynowanie 100l w tańszej taryfie vs Magazynowanie 50l w droższej taryfie. Przyjmując normowe zapotrzebowanie na cwu dla 1 osoby, 2 osób i trzech osób.
Ewentualnie poprosimy o jakiś wzorek, to każdy sobie sam policzy swoje warianty.
Napisano (edytowany)
Mój bojler ma straty postojowe 1,4 KWh przy 65 st C, Ja mam nastawione ok 45-48 st C i bojler jest pod napięciem 14h na dobę z tym że zagrzanie od startu do 65 st trwa ok 4h zgodnie z instrukcją. Czy to się da jakoś policzyć? zużycie w lecie wynosi ok 7kwh na dobę. Edytowano przez gawel (zobacz historię edycji)
Napisano
W wielu (większości?) takich "zasobników", producent podaje straty dobowe/godzinowe - bez tego raczej tylko "gdybanie" ale i to tylko w przypadku poznania sposobu ocieplenia zasobnika.
Napisano
Prościej? Najprościej. Przyjmując, że pewne cechy są podobne. Albo wyjdzie na to samo, albo znikome różnice. A jak wyjdą duże różnice, to będzie wiadomo. Da się?

Na żadnej z czterech term, jakie kiedykolwiek wnikliwie oglądałem, nie było informacji o stratach dobowych.
Napisano
odnosnie kosztów utrzymania to u mnie porównujac zwami to mało nie wychodzi
rok 2012
GAZ-4 200 zł PRĄD-3 600 zł WODA-1 600 zł ŚMIECI- 800 zł PODATEK 650 zł SUMA-10 850 zł
miesięcznie -904 zł
rok 2013
GAZ-4 900 zł PRĄD-3 200 zł WODA-1 700 zł ŚMIECI- 560 zł PODATEK 900 zł SUMA-11 260 zł
miesięcznie -938 zł
dom 240 +garaż 45
Napisano
Duży dom i ciekawe ile osób mieszka. Dużo za prąd i sporo za wodę
Napisano (edytowany)
Dobra dołączę się:
prąd; 650 zł za dwa miesiące
gaz: 0 - nie posiadam
woda: 120 zł - kwartał
śmieci: 35 zł miesiąc (segregowane i nie segregowane 5 osób)
podatek od nieruchomości 400 zł na rok
wywóz osadu ponadmiarowego z oczyszczalni biologicznej 35 zł na rok
ekogroszek: 2250 na rok
drewno do kominka 350 zł za rok
razem
7715 zł za rok co daje:
ok 643 zł na miesiąc
dom 120 m 2 pow użytkowej
grubo powyżej 300 m całkowitej, garaż ogrzewany pełne podpiwniczenie + 2 pomieszczenia w piwnicy ogrzewane
Do tego dochodzi rata kredytu, ale kto jakiegoś nie ma.

Powiem tak nie ważne ile by trzeba było zapłacić i tak warto icon_wink.gif

Ps
Moje dzieci i nie tylko zapominają o świetle dom często przypomina choinkę np całą noc świeci się światło pod wiatą, najstarszy do 3 nad ranem coś tam robi itp itd...
dodam, że na rok 2009 za mieszkanie ciut pow. 60 m płaciłam 750 zł miesięcznie mieszkanie własnościowe. Edytowano przez acia (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Miesięcznie:

pezet:
271zł 65m2 4,17 zł za m2
kdd:
605zł 175m2 3,46 zł za m2
gaweł:
479zł 155m2 3,09 zł za m2
adiqq:
566zł 183m2 3,09 zł za m2
bobu62:
921zł 285m2 3,23 zł za m2 (z garażem, a bez garażu: 3,84zł/m2/mies)
acia:
643zł 300m2 2,14 zł za m2 (dopisałem: WOW!) Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Mieszkają 4 osoby i dwa psy (i trochę pajaków w garażu)


No i wszystko jasne to przez te pająki icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Włączają skubane światło i ciagle siedzą w wannie!


A to zupełnie jak u mnie........................................tak przynajmniej tłumaczy się młodzież.
Napisano
PeZet - to jest właśnie efekt liczenia powierzchni...ja z garażem i piwnicą mam 275m2
wydaje mi się że w przypadku aci powinienieś policzyć tylko te ogrzewane...jeszcze inna kwestia że pomieszczenia typu garaż i piwnica ogrzewa się do niższych temperatur niż powierzchnię użytkową. (szczególnie garaż, bo są dużo większe straty ciepła przez bramę garażową)
Napisano
Powierzchni tzw ogrzewanej w domu mam ok 250 m bo przedpokoje też są ogrzewane i klatka schodowa i przedsionek, a do pow użytkowej się nie liczą, w garażu jest największy grzejnik ustawiony na 2 (a straty są tam duże jak zauważono wcześniej więc większe zapotrzebowanie) tak jak w pokojach na górze, piwnica jest w podłogówce - nie mam sterowników pokojowych więc temp. wszędzie taka sama. Dodam że, nie jesteśmy ciepłolubni więc parter to 23, sypialnie ok 19 - 20. U mnie najwięcej zżera prąd bo mam naprawdę dużo urządzeń elektrycznych.
Napisano
Czyli jest tak:
Miesięcznie:

pezet:
271zł 65m2 4,17 zł za m2
kdd:
605zł 175m2 3,46 zł za m2
gaweł:
479zł 155m2 3,09 zł za m2
adiqq:
566zł 183m2 3,09 zł za m2
bobu62:
921zł 285m2 3,23 zł za m2 (z garażem, a bez garażu: 3,84zł/m2/mies)
acia:
643zł 250m2 2,57 zł za m2
Napisano
Fajny ranking, ale jak to z danymi statystycznymi bywa nie są one do końca kompletne bo np u mnie z cuw korzysta powiedzmy 1,5 osoby a u Adiqa 4,5, tak że w tym kontekście on ma niższe koszty ode mnie. Ale z 2 strony ma PC i tańszy prąd, ja grzejniki i droższy prąd. Ale za prąd płacę mniej to pewno przez cuw, którego zużywam mało. icon_rolleyes.gif JUz nie wspomnę o metodologii liczenia powierzchni.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...