maysee Napisano 21 maja 2008 #1 Napisano 21 maja 2008 Witam wszystkich forumowiczow. To moj pierwszy post na tym forum i od razu wyswiechtanym tematem zarzucam. Z czego budowac? Mam wyprowadzone zero i goraczkowo zbieram informacje. Ytong, porotherm czy moze suporeks? Czy ktos mi moze napisac podstawowe wady i zalety i czym sie kierowac. Chcialbym zeby domek stosowal sie odwrotnie do praw natury czyli zima ma byc zimno a latem przyjemnie. Pozdrawiam.
Killer_su Napisano 27 maja 2008 #2 Napisano 27 maja 2008 Cytat Ytong, porotherm czy moze suporeks? Czy ktos mi moze napisac podstawowe wady i zalety i czym sie kierowac. Rozwiń ytong = suporeks (w uproszczeniu). To jest pianka betonowa, którą skruszysz palcami, a przetniesz nawet piłą do drewna (polecana jest widiowa). Jeżeli kupisz marnej jakości beton komorkowy to może się okazac, że masz do niego dosypane popioły z elektrowni.porotherm to wypiekane garnki z gliny o porowatej strukturze. Taki pustak można rozwalić łokciem, albo kopnięciem.aby zastosowanie BK lub Pth miało chociaż minimalny sens to sama ściana musi być dość gruba, a na to i tak trzeba bać sporo styropianu....Dużo wytrzymalsze są silikaty. Cytat Chcialbym zeby domek stosowal sie odwrotnie do praw natury czyli zima ma byc zimno a latem przyjemnie. Pozdrawiam. Rozwiń Zastanów się nad technologiami zapewniającymi małą grubość muru konstrukcyjnego (np. żelbet, albo prefabrykaty keramzytobetonowe). Ściana ma 15 cm i jest znacznie mocniejsza od BK iczy Pth. A na to możesz dać nawet 30 cm styro i będzie na prawdę super ciepło zimą i przyjemnie latem.
maysee Napisano 3 czerwca 2008 Autor #3 Napisano 3 czerwca 2008 Cytat ytong = suporeks (w uproszczeniu). To jest pianka betonowa, którą skruszysz palcami, a przetniesz nawet piłą do drewna (polecana jest widiowa). Jeżeli kupisz marnej jakości beton komorkowy to może się okazac, że masz do niego dosypane popioły z elektrowni.porotherm to wypiekane garnki z gliny o porowatej strukturze. Taki pustak można rozwalić łokciem, albo kopnięciem.aby zastosowanie BK lub Pth miało chociaż minimalny sens to sama ściana musi być dość gruba, a na to i tak trzeba bać sporo styropianu....Dużo wytrzymalsze są silikaty.Zastanów się nad technologiami zapewniającymi małą grubość muru konstrukcyjnego (np. żelbet, albo prefabrykaty keramzytobetonowe). Ściana ma 15 cm i jest znacznie mocniejsza od BK iczy Pth. A na to możesz dać nawet 30 cm styro i będzie na prawdę super ciepło zimą i przyjemnie latem. Rozwiń Pieknie dziekuje. No wlasnie kumpel po budownictwie namawial do keramzytobetonu. Musze sie temu przyjrzec z bliska. Pozdrawiam.
Lost Dobromir Napisano 3 czerwca 2008 #4 Napisano 3 czerwca 2008 Cytat porotherm to wypiekane garnki z gliny o porowatej strukturze. Taki pustak można rozwalić łokciem, albo kopnięciem. Rozwiń Naprawdę jest taki słaby? Conajmniej dwóch moich znajomych ma domy z porotermu i bardzo je sobie chwalą.
agata_i_sebastian Napisano 3 czerwca 2008 #5 Napisano 3 czerwca 2008 Cytat porotherm to wypiekane garnki z gliny o porowatej strukturze. Taki pustak można rozwalić łokciem, albo kopnięciem. Rozwiń owszem porotherm jest słaby z boku ale spróbuj go walnąć łokciem od góry ?? zobaczymy co pęknie ?
Bob-budowniczy Napisano 4 czerwca 2008 #6 Napisano 4 czerwca 2008 Cytat Witam wszystkich forumowiczow. To moj pierwszy post na tym forum i od razu wyswiechtanym tematem zarzucam. Z czego budowac? Mam wyprowadzone zero i goraczkowo zbieram informacje. Ytong, porotherm czy moze suporeks? Czy ktos mi moze napisac podstawowe wady i zalety i czym sie kierowac. Chcialbym zeby domek stosowal sie odwrotnie do praw natury czyli zima ma byc zimno a latem przyjemnie. Pozdrawiam. Rozwiń Moim skromnym zdaniem ceramika zapewnia dobry mikroklimat we wnętrzu budynku,czyli wszelkie cegły i pustaki ceramiczne.Porotherm czy pokrewne wyroby plus 12 cm styropianu zapewni ciepło i klimat.Będzie to dom energooszczędny.Ps jak chcesz mieć zimno zimą to wystarczy okno otworzyć .Też robie takie wpisy i inni mają używanie.Bob
Nieformalny Napisano 4 czerwca 2008 #7 Napisano 4 czerwca 2008 Polecacie panstwo porotherm? Szukam dobrego materialu na dom i wybor jest trudny. Ytong, porotherm itp itd... Naprawde trudno wybrac.
Bob-budowniczy Napisano 4 czerwca 2008 #8 Napisano 4 czerwca 2008 Cytat Polecacie panstwo porotherm? Szukam dobrego materialu na dom i wybor jest trudny. Ytong, porotherm itp itd... Naprawde trudno wybrac. Rozwiń To zależy co chcesz osiągnąć.Porotherm czy ytong o odpowiedniej grubości bez docieplenia spełniaja z naddatkiem normę cieplną,jak dołożysz ocieplenie masz dom energooszczędny.Bob
Nieformalny Napisano 4 czerwca 2008 #9 Napisano 4 czerwca 2008 Cytat To zależy co chcesz osiągnąć.Porotherm czy ytong o odpowiedniej grubości bez docieplenia spełniaja z naddatkiem normę cieplną,jak dołożysz ocieplenie masz dom energooszczędny.Bob Rozwiń To oczywiście wolę energooszczędny. Ceny tak rosną że bóg wie co będzie za parę lat. Nie chciałbym ukończyć domu i odkryć że nie stać mnie na opłaty za enegię.
Bob-budowniczy Napisano 6 czerwca 2008 #10 Napisano 6 czerwca 2008 Cytat To oczywiście wolę energooszczędny. Ceny tak rosną że bóg wie co będzie za parę lat. Nie chciałbym ukończyć domu i odkryć że nie stać mnie na opłaty za enegię. Rozwiń Jak energooszczędny to nie tylko ściany z odpowiednich materiałów .Bob
Killer_su Napisano 9 czerwca 2008 #11 Napisano 9 czerwca 2008 Cytat owszem porotherm jest słaby z boku ale spróbuj go walnąć łokciem od góry ?? zobaczymy co pęknie ? Rozwiń Oczywiście, że łokieć - przynajmniej mój by pękł. Nie mniej na ściany działają również siły boczne... Rzecz jasna nie ma co przesadzać bo domy z Pth stoją i się nie walą. Na tak zwane "kurniki" jest to materiał w zupełności wystarczający. Mi tylko jakoś "mentalnie" nieodpowiada... Np. Tam gdfzie jest potrzebna większa wytrzymałość ściany leje się beton, co obniża w tym punkcie parametry cieplne uzyskane dzięki Pth. Poza tym daj na to sporo styro tak aby mieć dom energooszczędny, a ścianę będziesz miał ponad półmetrowej grubości.Po prostu moim zdaniem nie warto (brak zalet) chociaż materiał jest i modny i popularny.
Killer_su Napisano 9 czerwca 2008 #12 Napisano 9 czerwca 2008 Cytat Moim skromnym zdaniem ceramika zapewnia dobry mikroklimat we wnętrzu budynku, Rozwiń Betony (w tym BK) też zapewniają. Poza tym w domu energooszczędnym do zapewniania mikroklimatu jest wentylacja mechaniczna, a nie ściany, ponieważ te powinny być idealnie szczelne. Cytat czyli wszelkie cegły i pustaki ceramiczne.Porotherm czy pokrewne wyroby plus 12 cm styropianu zapewni ciepło i klimat.Będzie to dom energooszczędny. Rozwiń Bob!!! Co Ty Ludziom opowiadasz?????? To będzie dom ledwo normowy (U~.27), a nie energooszczędny!!!
Bob-budowniczy Napisano 10 czerwca 2008 #13 Napisano 10 czerwca 2008 Cytat Betony (w tym BK) też zapewniają. Poza tym w domu energooszczędnym do zapewniania mikroklimatu jest wentylacja mechaniczna, a nie ściany, ponieważ te powinny być idealnie szczelne.Bob!!! Co Ty Ludziom opowiadasz?????? To będzie dom ledwo normowy (U~.27), a nie energooszczędny!!! Rozwiń No cóż,wiedza wyrywkowa to żadna wiedza .Norma cieplna dla ścian jednowarstwowych to o,50W/m2K a ściana z porotherm 44Si ma o,28W/m2K czyli spełnia normę z naddatkiem tak jak napisałem,po dociepleniu styropianem np 12cm otrzymamy parametr ściany w domu energooszczędnym .Dodam że pojęcie domu energooszczędnego nie zamyka się tylko w izolacyjności cieplnej przegród budowlanych,dochodzi do tego np rekuperacja,solary itp żródła energii cieplnej.Co do mikroklimatu to zabetonuj się w szczelnym bunkrze z wentylacją mechaniczną miast mieszkać w domu z cegły i opowiedz nam o wrażeniach.Bob
Imbirek Napisano 11 czerwca 2008 #14 Napisano 11 czerwca 2008 Cytat Co do mikroklimatu to zabetonuj się w szczelnym bunkrze z wentylacją mechaniczną miast mieszkać w domu z cegły i opowiedz nam o wrażeniach.Bob Rozwiń W bunkrach na ogół jest zimno. A co by dała wentylacja mechaniczna???
Killer_su Napisano 13 czerwca 2008 #15 Napisano 13 czerwca 2008 Cytat No cóż,wiedza wyrywkowa to żadna wiedza .Norma cieplna dla ścian jednowarstwowych to o,50W/m2K a ściana z porotherm 44Si ma o,28W/m2K czyli spełnia normę z naddatkiem tak jak napisałem,po dociepleniu styropianem np 12cm otrzymamy parametr ściany w domu energooszczędnym .Dodam że pojęcie domu energooszczędnego nie zamyka się tylko w izolacyjności cieplnej przegród budowlanych,dochodzi do tego np rekuperacja,solary itp żródła energii cieplnej.Co do mikroklimatu to zabetonuj się w szczelnym bunkrze z wentylacją mechaniczną miast mieszkać w domu z cegły i opowiedz nam o wrażeniach.Bob Rozwiń Czylu U-=0.28 to dla Ciebie budynek energooszczędny??? Powtarzam, że taka ściana ledwo spełnia normę dla ścian dwuwarstwowych wynoszącą U=0.3 Zatem o jakiej energooszczędności Ty mówisz??? Poza tym gadasz o ścianie dwuwarstwowej, a normę podajesz dla jednowarstwowej.... ech faktycznie wiedza wyrywkowa to żadna wiedza... Ja planuję budynek wnergooszczędny i ściany będą miały ok. U=1.1 i będzie rekuperacja! Zgodnie z praktyką wznoszenia budynków energooszczędnych to dom będzie szczelny jak termos! Żadnej niekontrolowanej ucieczki ciepła czy zimna (latem)!A klimacik w domu będę miał taki jaki sam będę chciał i będzie dużo zdrowiej niż przepuszczającej powietrze cegle.
tomaszL Napisano 20 czerwca 2008 #16 Napisano 20 czerwca 2008 Cytat Moim skromnym zdaniem ceramika zapewnia dobry mikroklimat we wnętrzu budynku,czyli wszelkie cegły i pustaki ceramiczne.Porotherm czy pokrewne wyroby plus 12 cm styropianu zapewni ciepło i klimat.Będzie to dom energooszczędny.Ps jak chcesz mieć zimno zimą to wystarczy okno otworzyć .Też robie takie wpisy i inni mają używanie.Bob Rozwiń \ jA dokladnie tak mam wybudowany domek . pustak MAX z hadykówki i 12 cm styropianu ., w zimie cieplo w lecie chłodno Super sprawa
Mirmoza Napisano 21 czerwca 2008 #17 Napisano 21 czerwca 2008 Cytat jA dokladnie tak mam wybudowany domek . pustak MAX z hadykówki i 12 cm styropianu ., w zimie cieplo w lecie chłodno Super sprawa Rozwiń Słyszałam że pustak ma jedną ale za to bardzo poważną wadę; podobno trudno wbić jakikolwiek gwóźdź w ścianę z pustaka.
Killer_su Napisano 23 czerwca 2008 #18 Napisano 23 czerwca 2008 Cytat Słyszałam że pustak ma jedną ale za to bardzo poważną wadę; podobno trudno wbić jakikolwiek gwóźdź w ścianę z pustaka. Rozwiń Wbić jest bardzo łatwa, ale tak samo łatwo go wyciągnąć Często trzeba kotwić chemicznie.
Bob-budowniczy Napisano 23 czerwca 2008 #19 Napisano 23 czerwca 2008 Cytat Czylu U-=0.28 to dla Ciebie budynek energooszczędny??? Powtarzam, że taka ściana ledwo spełnia normę dla ścian dwuwarstwowych wynoszącą U=0.3 Zatem o jakiej energooszczędności Ty mówisz??? Poza tym gadasz o ścianie dwuwarstwowej, a normę podajesz dla jednowarstwowej.... ech faktycznie wiedza wyrywkowa to żadna wiedza... Ja planuję budynek wnergooszczędny i ściany będą miały ok. U=1.1 i będzie rekuperacja! Zgodnie z praktyką wznoszenia budynków energooszczędnych to dom będzie szczelny jak termos! Żadnej niekontrolowanej ucieczki ciepła czy zimna (latem)!A klimacik w domu będę miał taki jaki sam będę chciał i będzie dużo zdrowiej niż przepuszczającej powietrze cegle. Rozwiń SZkoda gadać.Chociaż koreczek sobie zrób odkręcany w tym termosie żeby bączki wypuszczać.
Bob-budowniczy Napisano 23 czerwca 2008 #20 Napisano 23 czerwca 2008 Cytat W bunkrach na ogół jest zimno. A co by dała wentylacja mechaniczna??? Rozwiń Tego to nie wiem ,zapytaj wielbiciela termosów.Bob
Bob-budowniczy Napisano 23 czerwca 2008 #21 Napisano 23 czerwca 2008 Cytat Słyszałam że pustak ma jedną ale za to bardzo poważną wadę; podobno trudno wbić jakikolwiek gwóźdź w ścianę z pustaka. Rozwiń Odkąd żony miast mężów zaczęły wbijać gwożdzie to wymyśliły kołki i wiertarki udarowe .Może dlatego coraz więcej rozwodów?.Bob
golfikon Napisano 24 czerwca 2008 #22 Napisano 24 czerwca 2008 Cytat Odkąd żony miast mężów zaczęły wbijać gwożdzie to wymyśliły kołki i wiertarki udarowe .Może dlatego coraz więcej rozwodów?.Bob Rozwiń Eureka! To trzeba zgłosić. Nobel murowany.
Mirmoza Napisano 25 czerwca 2008 #23 Napisano 25 czerwca 2008 Cytat Odkąd żony miast mężów zaczęły wbijać gwożdzie to wymyśliły kołki i wiertarki udarowe .Może dlatego coraz więcej rozwodów?.Bob Rozwiń Hmm.. Bob! To jest.. nieetyczne.
Bob-budowniczy Napisano 26 czerwca 2008 #24 Napisano 26 czerwca 2008 Cytat Hmm.. Bob! To jest.. nieetyczne. Rozwiń Wiertarka?Kołki?Jeśli chodzi o rozwody to zgoda.Bob
Bob-budowniczy Napisano 26 czerwca 2008 #25 Napisano 26 czerwca 2008 Cytat Eureka! To trzeba zgłosić. Nobel murowany. Rozwiń Zgłoszę ,tylko w jakiej dziedzinie?
Nieformalny Napisano 28 czerwca 2008 #26 Napisano 28 czerwca 2008 Cytat Zgłoszę ,tylko w jakiej dziedzinie? Rozwiń Literatura?
leszko Napisano 2 lipca 2008 #27 Napisano 2 lipca 2008 Zaskoczę Cię może - ale taka oto moja (przemyślana, ale jeszcze nie sprawdzona i chyba dam to pod osąd forumowiczów) propozycja połączenia tradycji z nowym: Ściana zewnętrzna konstrukcyjna 25 -38cm z cegły ceramicznej pełnej z wentylowaną warstwą ocieplenia (np styropian 15cm i więcej). Stropy naturalnie dowolne.Zalety: na pewno bywałeś w starych domach w lecie - chłód w czasie największych upalów i stabilność temperatur (i inne zalety).Tak więc cegła zapewnia akumulację energii cieplnej i stabilność warunków termiczno-wilgociowych - a styropian izolację tego ciepła od zewnątrz w zimie i zimna w lecie.Zakładamy naturalnie, że lubisz otwarte okna w nocy w lecie - bo chodzi też o akumulacje niskiej temp. w nocy i poprostu przewietrzanie, odnawianie powietrza.Zaleta jest też solidność konstrukcji, ceramika jest tez zdrowa dla zdrowia! Minusy: pewnie cena, bezwładność cieplna, co znaczy, że w zimie potrzeba trochę czasu, by dom się nagrzał.
golfikon Napisano 2 lipca 2008 #28 Napisano 2 lipca 2008 Cytat Zgłoszę ,tylko w jakiej dziedzinie? Rozwiń Jesteś prekursorem Bob. Nazwij dziedzinę.
paulona Napisano 3 lipca 2008 #29 Napisano 3 lipca 2008 Cytat Zaskoczę Cię może - ale taka oto moja (przemyślana, ale jeszcze nie sprawdzona i chyba dam to pod osąd forumowiczów) propozycja połączenia tradycji z nowym: Ściana zewnętrzna konstrukcyjna 25 -38cm z cegły ceramicznej pełnej z wentylowaną warstwą ocieplenia (np styropian 15cm i więcej). Stropy naturalnie dowolne.Zalety: na pewno bywałeś w starych domach w lecie - chłód w czasie największych upalów i stabilność temperatur (i inne zalety).Tak więc cegła zapewnia akumulację energii cieplnej i stabilność warunków termiczno-wilgociowych - a styropian izolację tego ciepła od zewnątrz w zimie i zimna w lecie.Zakładamy naturalnie, że lubisz otwarte okna w nocy w lecie - bo chodzi też o akumulacje niskiej temp. w nocy i poprostu przewietrzanie, odnawianie powietrza.Zaleta jest też solidność konstrukcji, ceramika jest tez zdrowa dla zdrowia! Minusy: pewnie cena, bezwładność cieplna, co znaczy, że w zimie potrzeba trochę czasu, by dom się nagrzał. Rozwiń Mąż mówi że jak zastąpić cegłę pełną inną tańszą ceramikę to zgoda.
Kaska Napisano 4 lipca 2008 #30 Napisano 4 lipca 2008 Cytat Mąż mówi że jak zastąpić cegłę pełną inną tańszą ceramikę to zgoda. Rozwiń Ta tańsza ceramika ma coś wspólnego z bezwładnością ciepła?
leszko Napisano 5 lipca 2008 #31 Napisano 5 lipca 2008 Cytat Mąż mówi że jak zastąpić cegłę pełną inną tańszą ceramikę to zgoda. Rozwiń Chodzi mi o pełną cegłę - bo taka najwięcej kumuluje ciepła. , Ale jeśli możesz to zaproponuj coś innego konkretnie.
Killer_su Napisano 5 sierpnia 2008 #32 Napisano 5 sierpnia 2008 Cytat Chodzi mi o pełną cegłę - bo taka najwięcej kumuluje ciepła. , Ale jeśli możesz to zaproponuj coś innego konkretnie. Rozwiń Silikaty.
Minime Napisano 1 września 2008 #33 Napisano 1 września 2008 Cytat To oczywiście wolę energooszczędny. Ceny tak rosną że bóg wie co będzie za parę lat. Nie chciałbym ukończyć domu i odkryć że nie stać mnie na opłaty za enegię. Rozwiń Tak, myślałem na ten temat też już kiedyś. Zastanawiam się ile dodatkowych kosztów na starcie dałoby potem oszczędności pod względem ogrzewania, które zaczyna mnie dziś dobijać Chyba wkrótce będę się musiał docieplać z rodzinką wyłącznie kocami i kawą )
adamis Napisano 1 września 2008 #34 Napisano 1 września 2008 Rozmawiałem niedawno z człowiekiem,który zbudował dla siebie 2 domy (a dla klientów kilkadziesiąt.)Jeden z silikatów,drugi z Porotermu.Od teraz będzie wszystkim polecał silikaty,jako najlepszy materiał budowlany.Bez dyskusji.A jest budowlańcem.I ja się zgadzam z jego zdaniem.
Killer_su Napisano 1 października 2008 #35 Napisano 1 października 2008 Cytat Rozmawiałem niedawno z człowiekiem,który zbudował dla siebie 2 domy (a dla klientów kilkadziesiąt.)Jeden z silikatów,drugi z Porotermu.Od teraz będzie wszystkim polecał silikaty,jako najlepszy materiał budowlany.Bez dyskusji.A jest budowlańcem.I ja się zgadzam z jego zdaniem. Rozwiń I ma 100% racji! Niestety niektórym uparciuchom nie przetłumaczysz i zawsze będą twierdzić, że PTH najlepsze bo to ceramika, a przy ceramice upierają się chyba dlatego, że słowo "ceramika" brzmi ładnie i jakby z "wyższych sfer"
markoos Napisano 20 października 2008 #36 Napisano 20 października 2008 A co sądzicie o budowie w systemie Solbet (grubosc sciany 24 cm) + 12-15 cm styropian.
Jan Fachowy Napisano 28 października 2008 #37 Napisano 28 października 2008 A czy wybierając materiały radziliście się specjalistów, czy raczej postawiliście na wiedzę znajomych?
MMajk Napisano 29 października 2008 #38 Napisano 29 października 2008 No ja niestety postawiłem na wiedze znjomych. Nie potrafiłem znaleźc odpowiadającej mi ekipy. Może wiecie jak to zrobić, gdzei szukac?
Jan Fachowy Napisano 30 października 2008 #39 Napisano 30 października 2008 A próbowałeś szukać w Internecie? bo teraz szukanie po ogłoszeniach nie jest już takie efektywne jak kiedyś. Jak znajde tę stronę z której korzystałem to ci podrzuce link
JacekP Napisano 30 października 2008 #40 Napisano 30 października 2008 pozwolicie że wtrącę swoje zdanie na temat materiału, z jakiego powinien być zbudowany dom. Najprościej jest radzić, ale trudniej z danych rad skorzystać, tym bardziej, gdy w grę wchodza koszty.Zawsze najlepszym materiałem była i jest cegła i to jeszcze z dobrej gliny. Ale ważny jest też koszt.Domy budowane z tzw. kopcówki, cegły najgorszej jakości, którą można rozkruszyć w rękach stoją i się nie rozwalają też. Ważna jest grubość ściany, spoina, owiencowanie, a przedewszystkim fundamenty. Fundament powinien być stabilny i zbrojony, tak, aby nie ulegał pracy i naciskowi ścian. Jeśli fundament jest solidny, wtedy nawet kiepski materiał wytrzymie. Twardość materiału powinna być brana pod uwagę gdy budujemy dom wielokondygnacyjny i wiadomo że kruchego, słabego na ściskanie materiału nie użyjemy do budowania pierwszych kondygnacji.Osobiście zbudowałem dom z suporeksu. Dom dwukondygnacyjny. Ściany są na jeden i pół pustaka, pluś przestrzeń i tynki. W sumie moje ściany mają przeciętnie 48 cm. przez pierwsze dwa lata po zamieszkaniu miałem problemy z wilgocią, ale był to efekt schnięcia domu, który przeciętnie wysycha 7 lat. Nie mam ocieplonego domu żadnym materiałem. Dom jest bardzo suchy, w zimie energooszczędny a w lecie panuje w nim chłód. mieszkam w nim ponad dwadzieścia lat i niemam żadnych pęknięć ścian, ani sufitów. Sciany od zwnątrz sa wynkowane bardzo silną zaprawą cementową, we wnętrzu tynki są wapienne z bardzo małą ilością cementu.Grube ściany w domu są bardzo ważne, bo zachowują mikroklimat, odpowiednią wilgotność i co najważniejsze stałą temperaturę.Zaletą supreksu jest jeszcze to, że jest to materiał bardzo lekki, a więc i dom jest lekki. Dom taki jest odporny na działania wstrząsowe, jakimi są bardzo silne wyładowania burzowe i samoloty przekraczające granice dźwięku.Gdybym miał postawić jeszcze jeden dom, postawił bym go też z supreksu i też na półtora pustaka, z tym, że w ściany włożyłbym nie styropian, jak się obecnie to czyni, lecz watę mineralną.
Killer_su Napisano 14 listopada 2008 #41 Napisano 14 listopada 2008 Cytat Zawsze najlepszym materiałem była i jest cegła i to jeszcze z dobrej gliny. Rozwiń Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Cytat Osobiście zbudowałem dom z suporeksu. Rozwiń A dlaczego nie z cegły? Zaprzeczasz sobie Cytat przez pierwsze dwa lata po zamieszkaniu miałem problemy z wilgocią, ale był to efekt schnięcia domu, który przeciętnie wysycha 7 lat. Rozwiń Npo i to jerst bardzo silny argument na nie! Życie za krótkie jest Cytat Zaletą supreksu jest jeszcze to, że jest to materiał bardzo lekki, a więc i dom jest lekki. Dom taki jest odporny na działania wstrząsowe, jakimi są bardzo silne wyładowania burzowe i samoloty przekraczające granice dźwięku. Rozwiń Gdzie Ty mieszkasz??? Jeżeli dom ma być odporny to powinien być żelbetonowy.Jakiego koloru masz ten suporeks?
JacekP Napisano 19 listopada 2008 #42 Napisano 19 listopada 2008 Killer_su Dlaczego nie z cegły? -względy ekonomiczne, ale gdyby mnie wtedy było stać na cegłę, napewno zbudowałbym z cegły. Cegła jest najlepszym materiałem na budowę domu i to nie ulega wątpliwościom. Gdyby było inaczej, cegła była by najtańszym materiałem, a nie jednym z droższych.Wysycha przez 7 lat. Każdy dom schnie przeciętnie siedem lat, nie tylko z suporeksu. Przez siedem lat, trwa proces dojrzewania zapraw tynkarskich, betonów i spoin. Wiązanie betonu np. na stropach, a dojrzewanie, jest czymś zupełnie innym. Tak więc wszelkie elementy budynku, gdzie jest zastosowany cement i wapno, schną kilka lat. Dojrzewanie wszelkiego rodzaju zapraw polega na tym, że zaprawy te pobierają i oddają wodę. Dlatego budynek taki schnie.Tak jak dom schnie kilka lat, tak samo osiada kilka lat i przez tych kilka lat moga powstawać rysy na ścianach.gdzie mieszkam? To akurat nie ma nic wspólnego z tematem, a jeśli chodzi o budowanie z żelbetonu, to z żelbetonu buduje się schrony a nie domy.ps. Jeśli chce się zadawać pytania, to należy to robić poważnie a nie drwiąco kpiąco. Ponadto wyraziłem swoje zdanie na temat budowania domu i materiału. Każdy tu wyraża swoje zdanie, przedstawiając swoje spostrzeżenia i doświadczenia. Obawiam się, że mamy inną wiedzę w tym temacie, ponieważ pracuję w budownictwie 35 lat i nie uważam że wszystko co nowe i modne jest lepsze od tego co było. Przez tych 35 latmiałem możliwość przyrównywać różne materiały i technologie, nie tylko w Polsce, ale również na terenie obecnej UE.Do grubych ścian wracają np. Niemcy, a jeśli chodzi o nich, to są raczej pionierami w budownictwie i budowlanych technologiach. Tak samo jak coraz więcej ludzi odchodzi od plastikowych okien, ponieważ się najzwyczajniej po wielu latach nie sprawdząją. A jeśli chodzi o bardziej dokładne zdanie w tym zakresie, to często stosujemy technologie, które się nie sprawdziły. Lecz stosujemy je, bo ulegamy modzie i trędowi. 1
kibito Napisano 24 czerwca 2009 #43 Napisano 24 czerwca 2009 witam zadam takie pytanie i proszę o łagodne potraktowanie bo ja w budowlance nie mam żadnego doświadczenia i przy 35 letnim starzy wybadam żałośnie ale czy założenie że ... dom będzie parterowy , z 2 spadowym dachem ; garaż w dostawiony oddzielony własną ścianą i ociepleniem domu ale pod jednym dachem , całość prawdopodobnie na płycie fundamentowej na 20 cm styro..coś tam , strop drewniany poddasze nieużytkowe , czyli strop drewniany sama wełna płyty GK ,OSB i legary , ściany planuje ocieplić 20 cm styro i dlatego zakładam że w takim przypadku rozterki między BK a Pth czy silikatami są mało znaczące ??? - klimat zapewni rekuperacja i wentylacja mechaniczna - akumulacje ciepła płyta - współczynnik przegród zewnętrznych to w 90% styro tak więc lambda BK/SILKA/Pth bez większego znaczenia nie wiem czy dobrze rozumuje ale zakładając że i tak w domu zastosowana będzie odpowiednio dobrana wentylacja mechaniczna i dom będzie dobrze ocieplony z zewnątrz to rodzaj materiału na ściany nie ma większego znaczenia - jak dla mnie to w takim układzie BK dobry bo "jeszcze" cieplejszy i lekki co ma znaczenie dla posadowienia na płycie , mała gęstość (odporność na ściskanie) nie tworzy problemu przy jednej kondygnacji ; co do ceramiki i silikatów lepsza izolacja akustyczna ale i większy ciężar co powoduje iż musi być lepiej przewidziana i zaprojektowana płyta ??? jak dla mnie dając więcej styro to dom można i ze zwykłego pustaka U postawić - wszystko to kwestia policzenia - bo jak zawsze jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o KASĘ jeśli się mylę to proszę o korektę z góry dziękuję i pozdrawiam
Gregor i Weronika Napisano 21 czerwca 2010 #44 Napisano 21 czerwca 2010 Witam Moim zdaniem nic nie pobije cegieł EDER, mają najniższy współczynnik przenikalności cieplnej ZE WSZYSTKICH MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH jakie są na rynku, szybko się z nich muruje zwłaszcza z cegieł szlifowanych! Są niesamowicie wytrzymałe i żadna ekipa z nich murując nie schrzani i nie narobi mostków cieplnych! Jak by ktoś był zainteresowany to polecam ten sklep dostarcza pełna gamę wyrobów firmy na terenie całej Polski: http://www.cegly-eder.pl/ można tam zamówić cegły na ściany zewnętrzne, wewnętrzne oraz wysokowytrzymałe stropy EDER oraz inne rodzaje cegieł. Szczerze powiedziawszy porównując jakość tych cegieł do innych oraz jej walory to tak jakby porównywać Mercedesa do dużego fiata! I cenowo też nie są takie straszne, co prawda, nie są najtańsze jak inne byle jakie byle tylko były tanie pustaki Wienerbergera Robena Ytungów i innych podobnych rzeczy, zaś cegły EDER to średnia cena plus super jakość i najniższy współczynnik przenikania ciepła poniżej U=0,3 w przedziale od U=0,15 do 0,29!!! Dziś to bym je kupił nawet gdyby były jeszcze droższe, bo jakość to jakość a dzięki ich właściwościom to też pewność domu i OGROMNE oszczędności na ogrzewaniu, ale też NIESAMOWITA ATMOSFERA! Wprost niesamowite wartości! Konkurencja z innych cegieł nawet się do takich wartości nie zbliża. Ja byłem zachwycony! )))))Jak powiedziałem ja POLECAM płacę MNIEJ ZA OGRZEWANIE (a ogrzewanie to aż 2/3 rocznych kosztów utrzymania domu!) niesamowite oszczędności od 2 lat a jak pomyślę, że to tak już na zawsze to tylko współczuję tym którzy nie wybudowali domów z tej cegły! A co najlepsze NIE TRZEBA DOMU OCIEPLAĆ STYROPIANEM! ściana oddycha a jej ciepłota jest lepsza niż tradycyjnego muru 25cm plus 15-20 cm styropianu! Te wartości biją na głowę nasze przestarzałe podejście. Aż się boję pomyśleć co bym wybudował i z jakich materiałów gdybym nie trafił do dobrego doradcy z tego sklepu! A dom PERFEKCYJNY, atmosfera w nim NIESAMOWITA! Dzieci nie maja już objawów alergii, no jednym słowem te cegły to najlepsze co nas spotkało. Jeśli więc zastanawiacie się nad budową domu to TYLKO CEGŁY I STROPY EDER w tym sklepie u bezpośredniego przedstawiciela handlowego na Polskę: http://www.cegly-eder.pl/ (email: remag@cegly-eder.pl ) pełny profesjonalizm i 100% zaufania do tych ludzi, gdybym budował drugi dom to tylko z tych cegieł i tylko z ta firmą, dla mnie profesjonalizm to podstawa bo dom buduje się RAZ W ŻYCIU i jak się go zbuduje z byle czego to, to będzie byleco A NIE DOM! Z doświadczenia wiem że można oszczędzać na wszystkim ale nie na MATERIAŁACH BUDOWLANYCH CZYLI CEGŁACH BEDACYCH PODSTAWĄ NASZEGO DOMU! Tego już nie zmienimy jeśli dojdziemy do wniosku że jednak nie są one dobre! Więc JAKOŚĆ TO PODSTAWA! Można odpuścić sobie jacuzzi ale oszczędności na ogrzewaniu, zdrowych i oddychających ścian, brak wilgoci, pleśni, zdrowo klimatu NIE MOŻNA SOBIE ODPUŚCIĆ bo w domu żyjemy całe nasze życie! ))Mówię wam ja i moja małżonka jesteśmy niesamowicie zadowoleni i szczęśliwi mając taki wspaniały dom z tej najlepszej cegły na rynku! PozdrawiamyGregor i Weronika
NOTO Napisano 4 września 2010 #46 Napisano 4 września 2010 Cytat Zastanów się nad technologiami zapewniającymi małą grubość muru konstrukcyjnego (np. żelbet, albo prefabrykaty keramzytobetonowe). Ściana ma 15 cm i jest znacznie mocniejsza od BK iczy Pth. A na to możesz dać nawet 30 cm styro i będzie na prawdę super ciepło zimą i przyjemnie latem. Rozwiń Mogę prosić o wiecej informacji w temacie. Jakieś linki .... jak duże są te prefabrykaty ?
NOTO Napisano 4 września 2010 #47 Napisano 4 września 2010 Cytat A co sądzicie o budowie w systemie Solbet (grubosc sciany 24 cm) + 12-15 cm styropian. Rozwiń Solbet to chyba silikat jest.... a jak silikat to polecam
Gość arturo72 Napisano 4 września 2010 #48 Napisano 4 września 2010 Cytat Solbet to chyba silikat jest.... a jak silikat to polecam Rozwiń Jaki tam silikat,toż to BK w czystej postaci Niemniej silikat jak i BK są moimi faworytami (oczywiście 24+15-20)
ikas3 Napisano 5 września 2010 #49 Napisano 5 września 2010 Cytat Rozmawiałem niedawno z człowiekiem,który zbudował dla siebie 2 domy (a dla klientów kilkadziesiąt.)Jeden z silikatów,drugi z Porotermu.Od teraz będzie wszystkim polecał silikaty,jako najlepszy materiał budowlany.Bez dyskusji.A jest budowlańcem.I ja się zgadzam z jego zdaniem. Rozwiń Ludzie polecają różne rzeczy, ja na przykład spotkałem budowlańca, który twierdzi, że z silikatów to można co najwyżej oborę zbudować, a nie dom dla ludzi. Podobnie niektórzy cieśle uważają, że sosna to nadaje się wyłącznie do palenia, a nie na więźbę. Generalnie ja jestem ostrożny, kiedy słyszę, że coś jest doskonałe, albo "najlepsze bez dyskusji", bo materiał idealny nie istnieje, każdy ma swoje wady i zalety.Acha, budowlańcem nie jestem i nie wiem który materiał jest lepszy...
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się