Skocz do zawartości

Z czego budowac?


Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczow. To moj pierwszy post na tym forum i od razu wyswiechtanym tematem zarzucam. Z czego budowac? Mam wyprowadzone zero i goraczkowo zbieram informacje. Ytong, porotherm czy moze suporeks? Czy ktos mi moze napisac podstawowe wady i zalety i czym sie kierowac. Chcialbym zeby domek stosowal sie odwrotnie do praw natury czyli zima ma byc zimno a latem przyjemnie. Pozdrawiam.
Link do komentarza
Cytat

Ytong, porotherm czy moze suporeks? Czy ktos mi moze napisac podstawowe wady i zalety i czym sie kierowac.



ytong = suporeks (w uproszczeniu). To jest pianka betonowa, którą skruszysz palcami, a przetniesz nawet piłą do drewna (polecana jest widiowa). Jeżeli kupisz marnej jakości beton komorkowy to może się okazac, że masz do niego dosypane popioły z elektrowni.

porotherm to wypiekane garnki z gliny o porowatej strukturze. Taki pustak można rozwalić łokciem, albo kopnięciem.

aby zastosowanie BK lub Pth miało chociaż minimalny sens to sama ściana musi być dość gruba, a na to i tak trzeba bać sporo styropianu....

Dużo wytrzymalsze są silikaty.

Cytat

Chcialbym zeby domek stosowal sie odwrotnie do praw natury czyli zima ma byc zimno a latem przyjemnie. Pozdrawiam.



Zastanów się nad technologiami zapewniającymi małą grubość muru konstrukcyjnego (np. żelbet, albo prefabrykaty keramzytobetonowe). Ściana ma 15 cm i jest znacznie mocniejsza od BK iczy Pth. A na to możesz dać nawet 30 cm styro i będzie na prawdę super ciepło zimą i przyjemnie latem.
Link do komentarza
Cytat

ytong = suporeks (w uproszczeniu). To jest pianka betonowa, którą skruszysz palcami, a przetniesz nawet piłą do drewna (polecana jest widiowa). Jeżeli kupisz marnej jakości beton komorkowy to może się okazac, że masz do niego dosypane popioły z elektrowni.

porotherm to wypiekane garnki z gliny o porowatej strukturze. Taki pustak można rozwalić łokciem, albo kopnięciem.

aby zastosowanie BK lub Pth miało chociaż minimalny sens to sama ściana musi być dość gruba, a na to i tak trzeba bać sporo styropianu....

Dużo wytrzymalsze są silikaty.



Zastanów się nad technologiami zapewniającymi małą grubość muru konstrukcyjnego (np. żelbet, albo prefabrykaty keramzytobetonowe). Ściana ma 15 cm i jest znacznie mocniejsza od BK iczy Pth. A na to możesz dać nawet 30 cm styro i będzie na prawdę super ciepło zimą i przyjemnie latem.



Pieknie dziekuje. No wlasnie kumpel po budownictwie namawial do keramzytobetonu. Musze sie temu przyjrzec z bliska. Pozdrawiam.
Link do komentarza
Cytat

Witam wszystkich forumowiczow. To moj pierwszy post na tym forum i od razu wyswiechtanym tematem zarzucam. Z czego budowac? Mam wyprowadzone zero i goraczkowo zbieram informacje. Ytong, porotherm czy moze suporeks? Czy ktos mi moze napisac podstawowe wady i zalety i czym sie kierowac. Chcialbym zeby domek stosowal sie odwrotnie do praw natury czyli zima ma byc zimno a latem przyjemnie. Pozdrawiam.


Moim skromnym zdaniem ceramika zapewnia dobry mikroklimat we wnętrzu budynku,czyli wszelkie cegły i pustaki ceramiczne.Porotherm czy pokrewne wyroby plus 12 cm styropianu zapewni ciepło i klimat.Będzie to dom energooszczędny.Ps jak chcesz mieć zimno zimą to wystarczy okno otworzyć icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif .Też robie takie wpisy i inni mają używanie.Bob icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

To zależy co chcesz osiągnąć.Porotherm czy ytong o odpowiedniej grubości bez docieplenia spełniaja z naddatkiem normę cieplną,jak dołożysz ocieplenie masz dom energooszczędny.Bob icon_biggrin.gif



To oczywiście wolę energooszczędny. Ceny tak rosną że bóg wie co będzie za parę lat. Nie chciałbym ukończyć domu i odkryć że nie stać mnie na opłaty za enegię.
Link do komentarza
Cytat

owszem porotherm jest słaby z boku ale spróbuj go walnąć łokciem od góry ?? zobaczymy co pęknie ?



Oczywiście, że łokieć - przynajmniej mój by pękł. icon_biggrin.gif
Nie mniej na ściany działają również siły boczne... Rzecz jasna nie ma co przesadzać bo domy z Pth stoją i się nie walą. Na tak zwane "kurniki" jest to materiał w zupełności wystarczający. Mi tylko jakoś "mentalnie" nieodpowiada... Np. Tam gdfzie jest potrzebna większa wytrzymałość ściany leje się beton, co obniża w tym punkcie parametry cieplne uzyskane dzięki Pth. Poza tym daj na to sporo styro tak aby mieć dom energooszczędny, a ścianę będziesz miał ponad półmetrowej grubości.
Po prostu moim zdaniem nie warto (brak zalet) chociaż materiał jest i modny i popularny.
Link do komentarza
Cytat

Moim skromnym zdaniem ceramika zapewnia dobry mikroklimat we wnętrzu budynku,



Betony (w tym BK) też zapewniają. Poza tym w domu energooszczędnym do zapewniania mikroklimatu jest wentylacja mechaniczna, a nie ściany, ponieważ te powinny być idealnie szczelne.

Cytat

czyli wszelkie cegły i pustaki ceramiczne.Porotherm czy pokrewne wyroby plus 12 cm styropianu zapewni ciepło i klimat.Będzie to dom energooszczędny.



Bob!!! Co Ty Ludziom opowiadasz?????? icon_eek.gif To będzie dom ledwo normowy (U~.27), a nie energooszczędny!!!
Link do komentarza
Cytat

Betony (w tym BK) też zapewniają. Poza tym w domu energooszczędnym do zapewniania mikroklimatu jest wentylacja mechaniczna, a nie ściany, ponieważ te powinny być idealnie szczelne.



Bob!!! Co Ty Ludziom opowiadasz?????? icon_eek.gif To będzie dom ledwo normowy (U~.27), a nie energooszczędny!!!


No cóż,wiedza wyrywkowa to żadna wiedza icon_sad.gif .Norma cieplna dla ścian jednowarstwowych to o,50W/m2K a ściana z porotherm 44Si ma o,28W/m2K czyli spełnia normę z naddatkiem tak jak napisałem,po dociepleniu styropianem np 12cm otrzymamy parametr ściany w domu energooszczędnym .Dodam że pojęcie domu energooszczędnego nie zamyka się tylko w izolacyjności cieplnej przegród budowlanych,dochodzi do tego np rekuperacja,solary itp żródła energii cieplnej.Co do mikroklimatu to zabetonuj się w szczelnym bunkrze z wentylacją mechaniczną miast mieszkać w domu z cegły i opowiedz nam o wrażeniach.Bob icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

No cóż,wiedza wyrywkowa to żadna wiedza icon_sad.gif .Norma cieplna dla ścian jednowarstwowych to o,50W/m2K a ściana z porotherm 44Si ma o,28W/m2K czyli spełnia normę z naddatkiem tak jak napisałem,po dociepleniu styropianem np 12cm otrzymamy parametr ściany w domu energooszczędnym .Dodam że pojęcie domu energooszczędnego nie zamyka się tylko w izolacyjności cieplnej przegród budowlanych,dochodzi do tego np rekuperacja,solary itp żródła energii cieplnej.Co do mikroklimatu to zabetonuj się w szczelnym bunkrze z wentylacją mechaniczną miast mieszkać w domu z cegły i opowiedz nam o wrażeniach.Bob icon_biggrin.gif



Czylu U-=0.28 to dla Ciebie budynek energooszczędny??? icon_eek.gif Powtarzam, że taka ściana ledwo spełnia normę dla ścian dwuwarstwowych wynoszącą U=0.3 Zatem o jakiej energooszczędności Ty mówisz??? icon_eek.gif Poza tym gadasz o ścianie dwuwarstwowej, a normę podajesz dla jednowarstwowej.... ech faktycznie wiedza wyrywkowa to żadna wiedza... icon_razz.gif

Ja planuję budynek wnergooszczędny i ściany będą miały ok. U=1.1 i będzie rekuperacja! Zgodnie z praktyką wznoszenia budynków energooszczędnych to dom będzie szczelny jak termos! Żadnej niekontrolowanej ucieczki ciepła czy zimna (latem)!
A klimacik w domu będę miał taki jaki sam będę chciał i będzie dużo zdrowiej niż przepuszczającej powietrze cegle.
Link do komentarza
Cytat

Moim skromnym zdaniem ceramika zapewnia dobry mikroklimat we wnętrzu budynku,czyli wszelkie cegły i pustaki ceramiczne.Porotherm czy pokrewne wyroby plus 12 cm styropianu zapewni ciepło i klimat.Będzie to dom energooszczędny.Ps jak chcesz mieć zimno zimą to wystarczy okno otworzyć icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif .Też robie takie wpisy i inni mają używanie.Bob icon_biggrin.gif


\

jA dokladnie tak mam wybudowany domek . pustak MAX z hadykówki i 12 cm styropianu ., w zimie cieplo w lecie chłodno Super sprawa
Link do komentarza
Cytat

Czylu U-=0.28 to dla Ciebie budynek energooszczędny??? icon_eek.gif Powtarzam, że taka ściana ledwo spełnia normę dla ścian dwuwarstwowych wynoszącą U=0.3 Zatem o jakiej energooszczędności Ty mówisz??? icon_eek.gif Poza tym gadasz o ścianie dwuwarstwowej, a normę podajesz dla jednowarstwowej.... ech faktycznie wiedza wyrywkowa to żadna wiedza... icon_razz.gif

Ja planuję budynek wnergooszczędny i ściany będą miały ok. U=1.1 i będzie rekuperacja! Zgodnie z praktyką wznoszenia budynków energooszczędnych to dom będzie szczelny jak termos! Żadnej niekontrolowanej ucieczki ciepła czy zimna (latem)!
A klimacik w domu będę miał taki jaki sam będę chciał i będzie dużo zdrowiej niż przepuszczającej powietrze cegle.


SZkoda gadać.Chociaż koreczek sobie zrób odkręcany w tym termosie żeby bączki wypuszczać. icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Zaskoczę Cię może - ale taka oto moja (przemyślana, ale jeszcze nie sprawdzona i chyba dam to pod osąd forumowiczów) propozycja połączenia tradycji z nowym:
Ściana zewnętrzna konstrukcyjna 25 -38cm z cegły ceramicznej pełnej z wentylowaną warstwą ocieplenia (np styropian 15cm i więcej). Stropy naturalnie dowolne.

Zalety: na pewno bywałeś w starych domach w lecie - chłód w czasie największych upalów i stabilność temperatur (i inne zalety).
Tak więc cegła zapewnia akumulację energii cieplnej i stabilność warunków termiczno-wilgociowych - a styropian izolację tego ciepła od zewnątrz w zimie i zimna w lecie.
Zakładamy naturalnie, że lubisz otwarte okna w nocy w lecie - bo chodzi też o akumulacje niskiej temp. w nocy i poprostu przewietrzanie, odnawianie powietrza.
Zaleta jest też solidność konstrukcji, ceramika jest tez zdrowa dla zdrowia!

Minusy: pewnie cena, bezwładność cieplna, co znaczy, że w zimie potrzeba trochę czasu, by dom się nagrzał.
Link do komentarza
Cytat

Zaskoczę Cię może - ale taka oto moja (przemyślana, ale jeszcze nie sprawdzona i chyba dam to pod osąd forumowiczów) propozycja połączenia tradycji z nowym:
Ściana zewnętrzna konstrukcyjna 25 -38cm z cegły ceramicznej pełnej z wentylowaną warstwą ocieplenia (np styropian 15cm i więcej). Stropy naturalnie dowolne.

Zalety: na pewno bywałeś w starych domach w lecie - chłód w czasie największych upalów i stabilność temperatur (i inne zalety).
Tak więc cegła zapewnia akumulację energii cieplnej i stabilność warunków termiczno-wilgociowych - a styropian izolację tego ciepła od zewnątrz w zimie i zimna w lecie.
Zakładamy naturalnie, że lubisz otwarte okna w nocy w lecie - bo chodzi też o akumulacje niskiej temp. w nocy i poprostu przewietrzanie, odnawianie powietrza.
Zaleta jest też solidność konstrukcji, ceramika jest tez zdrowa dla zdrowia!

Minusy: pewnie cena, bezwładność cieplna, co znaczy, że w zimie potrzeba trochę czasu, by dom się nagrzał.


Mąż mówi że jak zastąpić cegłę pełną inną tańszą ceramikę to zgoda. icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

To oczywiście wolę energooszczędny. Ceny tak rosną że bóg wie co będzie za parę lat. Nie chciałbym ukończyć domu i odkryć że nie stać mnie na opłaty za enegię.



Tak, myślałem na ten temat też już kiedyś. Zastanawiam się ile dodatkowych kosztów na starcie dałoby potem oszczędności pod względem ogrzewania, które zaczyna mnie dziś dobijać icon_sad.gif Chyba wkrótce będę się musiał docieplać z rodzinką wyłącznie kocami i kawą icon_smile.gif)
Link do komentarza
  • 5 tygodnie temu...
Cytat

Rozmawiałem niedawno z człowiekiem,który zbudował dla siebie 2 domy (a dla klientów kilkadziesiąt.)Jeden z silikatów,drugi z Porotermu.
Od teraz będzie wszystkim polecał silikaty,jako najlepszy materiał budowlany.Bez dyskusji.
A jest budowlańcem.
I ja się zgadzam z jego zdaniem.



I ma 100% racji! Niestety niektórym uparciuchom nie przetłumaczysz i zawsze będą twierdzić, że PTH najlepsze bo to ceramika, a przy ceramice upierają się chyba dlatego, że słowo "ceramika" brzmi ładnie i jakby z "wyższych sfer" icon_razz.gif icon_cool.gif icon_lol.gif icon_lol.gif
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
pozwolicie że wtrącę swoje zdanie na temat materiału, z jakiego powinien być zbudowany dom. Najprościej jest radzić, ale trudniej z danych rad skorzystać, tym bardziej, gdy w grę wchodza koszty.
Zawsze najlepszym materiałem była i jest cegła i to jeszcze z dobrej gliny. Ale ważny jest też koszt.
Domy budowane z tzw. kopcówki, cegły najgorszej jakości, którą można rozkruszyć w rękach stoją i się nie rozwalają też. Ważna jest grubość ściany, spoina, owiencowanie, a przedewszystkim fundamenty. Fundament powinien być stabilny i zbrojony, tak, aby nie ulegał pracy i naciskowi ścian. Jeśli fundament jest solidny, wtedy nawet kiepski materiał wytrzymie. Twardość materiału powinna być brana pod uwagę gdy budujemy dom wielokondygnacyjny i wiadomo że kruchego, słabego na ściskanie materiału nie użyjemy do budowania pierwszych kondygnacji.
Osobiście zbudowałem dom z suporeksu. Dom dwukondygnacyjny. Ściany są na jeden i pół pustaka, pluś przestrzeń i tynki. W sumie moje ściany mają przeciętnie 48 cm. przez pierwsze dwa lata po zamieszkaniu miałem problemy z wilgocią, ale był to efekt schnięcia domu, który przeciętnie wysycha 7 lat. Nie mam ocieplonego domu żadnym materiałem. Dom jest bardzo suchy, w zimie energooszczędny a w lecie panuje w nim chłód. mieszkam w nim ponad dwadzieścia lat i niemam żadnych pęknięć ścian, ani sufitów. Sciany od zwnątrz sa wynkowane bardzo silną zaprawą cementową, we wnętrzu tynki są wapienne z bardzo małą ilością cementu.
Grube ściany w domu są bardzo ważne, bo zachowują mikroklimat, odpowiednią wilgotność i co najważniejsze stałą temperaturę.
Zaletą supreksu jest jeszcze to, że jest to materiał bardzo lekki, a więc i dom jest lekki. Dom taki jest odporny na działania wstrząsowe, jakimi są bardzo silne wyładowania burzowe i samoloty przekraczające granice dźwięku.
Gdybym miał postawić jeszcze jeden dom, postawił bym go też z supreksu i też na półtora pustaka, z tym, że w ściany włożyłbym nie styropian, jak się obecnie to czyni, lecz watę mineralną.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Zawsze najlepszym materiałem była i jest cegła i to jeszcze z dobrej gliny.


Na jakiej podstawie tak twierdzisz? icon_eek.gif

Cytat

Osobiście zbudowałem dom z suporeksu.


A dlaczego nie z cegły? Zaprzeczasz sobie icon_razz.gif

Cytat

przez pierwsze dwa lata po zamieszkaniu miałem problemy z wilgocią, ale był to efekt schnięcia domu, który przeciętnie wysycha 7 lat.



Npo i to jerst bardzo silny argument na nie! Życie za krótkie jest icon_razz.gif

Cytat

Zaletą supreksu jest jeszcze to, że jest to materiał bardzo lekki, a więc i dom jest lekki. Dom taki jest odporny na działania wstrząsowe, jakimi są bardzo silne wyładowania burzowe i samoloty przekraczające granice dźwięku.


Gdzie Ty mieszkasz??? icon_eek.gif
Jeżeli dom ma być odporny to powinien być żelbetonowy.

Jakiego koloru masz ten suporeks?
Link do komentarza
Killer_su

Dlaczego nie z cegły?
-względy ekonomiczne, ale gdyby mnie wtedy było stać na cegłę, napewno zbudowałbym z cegły. Cegła jest najlepszym materiałem na budowę domu i to nie ulega wątpliwościom. Gdyby było inaczej, cegła była by najtańszym materiałem, a nie jednym z droższych.

Wysycha przez 7 lat.
Każdy dom schnie przeciętnie siedem lat, nie tylko z suporeksu. Przez siedem lat, trwa proces dojrzewania zapraw tynkarskich, betonów i spoin. Wiązanie betonu np. na stropach, a dojrzewanie, jest czymś zupełnie innym. Tak więc wszelkie elementy budynku, gdzie jest zastosowany cement i wapno, schną kilka lat. Dojrzewanie wszelkiego rodzaju zapraw polega na tym, że zaprawy te pobierają i oddają wodę. Dlatego budynek taki schnie.
Tak jak dom schnie kilka lat, tak samo osiada kilka lat i przez tych kilka lat moga powstawać rysy na ścianach.

gdzie mieszkam?
To akurat nie ma nic wspólnego z tematem, a jeśli chodzi o budowanie z żelbetonu, to z żelbetonu buduje się schrony a nie domy.

ps. Jeśli chce się zadawać pytania, to należy to robić poważnie a nie drwiąco kpiąco. Ponadto wyraziłem swoje zdanie na temat budowania domu i materiału. Każdy tu wyraża swoje zdanie, przedstawiając swoje spostrzeżenia i doświadczenia. Obawiam się, że mamy inną wiedzę w tym temacie, ponieważ pracuję w budownictwie 35 lat i nie uważam że wszystko co nowe i modne jest lepsze od tego co było. Przez tych 35 lat
miałem możliwość przyrównywać różne materiały i technologie, nie tylko w Polsce, ale również na terenie obecnej UE.
Do grubych ścian wracają np. Niemcy, a jeśli chodzi o nich, to są raczej pionierami w budownictwie i budowlanych technologiach. Tak samo jak coraz więcej ludzi odchodzi od plastikowych okien, ponieważ się najzwyczajniej po wielu latach nie sprawdząją. A jeśli chodzi o bardziej dokładne zdanie w tym zakresie, to często stosujemy technologie, które się nie sprawdziły. Lecz stosujemy je, bo ulegamy modzie i trędowi.
Link do komentarza
  • 7 miesiące temu...
witam
zadam takie pytanie i proszę o łagodne potraktowanie bo ja w budowlance nie mam żadnego doświadczenia i przy 35 letnim starzy wybadam żałośnie icon_biggrin.gif
ale czy założenie że ...
dom będzie parterowy , z 2 spadowym dachem ; garaż w dostawiony oddzielony własną ścianą i ociepleniem domu ale pod jednym dachem , całość prawdopodobnie na płycie fundamentowej na 20 cm styro..coś tam , strop drewniany poddasze nieużytkowe , czyli strop drewniany sama wełna płyty GK ,OSB i legary , ściany planuje ocieplić 20 cm styro i dlatego zakładam że w takim przypadku rozterki między BK a Pth czy silikatami są mało znaczące ???
- klimat zapewni rekuperacja i wentylacja mechaniczna
- akumulacje ciepła płyta
- współczynnik przegród zewnętrznych to w 90% styro tak więc lambda BK/SILKA/Pth bez większego znaczenia
nie wiem czy dobrze rozumuje ale zakładając że i tak w domu zastosowana będzie odpowiednio dobrana wentylacja mechaniczna i dom będzie dobrze ocieplony z zewnątrz to rodzaj materiału na ściany nie ma większego znaczenia - jak dla mnie to w takim układzie BK dobry bo "jeszcze" cieplejszy i lekki co ma znaczenie dla posadowienia na płycie , mała gęstość (odporność na ściskanie) nie tworzy problemu przy jednej kondygnacji ; co do ceramiki i silikatów lepsza izolacja akustyczna ale i większy ciężar co powoduje iż musi być lepiej przewidziana i zaprojektowana płyta ???

jak dla mnie dając więcej styro to dom można i ze zwykłego pustaka U postawić - wszystko to kwestia policzenia - bo jak zawsze jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o KASĘ icon_biggrin.gif

jeśli się mylę to proszę o korektę
z góry dziękuję i pozdrawiam
Link do komentarza
  • 11 miesiące temu...
Witam icon_smile.gif
Moim zdaniem nic nie pobije cegieł EDER, mają najniższy współczynnik przenikalności cieplnej ZE WSZYSTKICH MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH jakie są na rynku, szybko się z nich muruje zwłaszcza z cegieł szlifowanych! Są niesamowicie wytrzymałe i żadna ekipa z nich murując nie schrzani i nie narobi mostków cieplnych!
Jak by ktoś był zainteresowany to polecam ten sklep dostarcza pełna gamę wyrobów firmy na terenie całej Polski: http://www.cegly-eder.pl/ można tam zamówić cegły na ściany zewnętrzne, wewnętrzne oraz wysokowytrzymałe stropy EDER oraz inne rodzaje cegieł. Szczerze powiedziawszy porównując jakość tych cegieł do innych oraz jej walory to tak jakby porównywać Mercedesa do dużego fiata! I cenowo też nie są takie straszne, co prawda, nie są najtańsze jak inne byle jakie byle tylko były tanie pustaki Wienerbergera Robena Ytungów i innych podobnych rzeczy, zaś cegły EDER to średnia cena plus super jakość i najniższy współczynnik przenikania ciepła poniżej U=0,3 w przedziale od U=0,15 do 0,29!!! Dziś to bym je kupił nawet gdyby były jeszcze droższe, bo jakość to jakość a dzięki ich właściwościom to też pewność domu i OGROMNE oszczędności na ogrzewaniu, ale też NIESAMOWITA ATMOSFERA! Wprost niesamowite wartości! Konkurencja z innych cegieł nawet się do takich wartości nie zbliża. Ja byłem zachwycony! icon_smile.gif)))))
Jak powiedziałem ja POLECAM płacę MNIEJ ZA OGRZEWANIE (a ogrzewanie to aż 2/3 rocznych kosztów utrzymania domu!) niesamowite oszczędności od 2 lat a jak pomyślę, że to tak już na zawsze to tylko współczuję tym którzy nie wybudowali domów z tej cegły! A co najlepsze NIE TRZEBA DOMU OCIEPLAĆ STYROPIANEM! ściana oddycha a jej ciepłota jest lepsza niż tradycyjnego muru 25cm plus 15-20 cm styropianu! Te wartości biją na głowę nasze przestarzałe podejście. Aż się boję pomyśleć co bym wybudował i z jakich materiałów gdybym nie trafił do dobrego doradcy z tego sklepu! A dom PERFEKCYJNY, atmosfera w nim NIESAMOWITA! Dzieci nie maja już objawów alergii, no jednym słowem te cegły to najlepsze co nas spotkało. Jeśli więc zastanawiacie się nad budową domu to TYLKO CEGŁY I STROPY EDER w tym sklepie u bezpośredniego przedstawiciela handlowego na Polskę: http://www.cegly-eder.pl/ (email: remag@cegly-eder.pl ) pełny profesjonalizm i 100% zaufania do tych ludzi, gdybym budował drugi dom to tylko z tych cegieł i tylko z ta firmą, dla mnie profesjonalizm to podstawa bo dom buduje się RAZ W ŻYCIU i jak się go zbuduje z byle czego to, to będzie byleco A NIE DOM! Z doświadczenia wiem że można oszczędzać na wszystkim ale nie na MATERIAŁACH BUDOWLANYCH CZYLI CEGŁACH BEDACYCH PODSTAWĄ NASZEGO DOMU! Tego już nie zmienimy jeśli dojdziemy do wniosku że jednak nie są one dobre! Więc JAKOŚĆ TO PODSTAWA! Można odpuścić sobie jacuzzi ale oszczędności na ogrzewaniu, zdrowych i oddychających ścian, brak wilgoci, pleśni, zdrowo klimatu NIE MOŻNA SOBIE ODPUŚCIĆ bo w domu żyjemy całe nasze życie! icon_smile.gif))
Mówię wam ja i moja małżonka jesteśmy niesamowicie zadowoleni i szczęśliwi mając taki wspaniały dom z tej najlepszej cegły na rynku! icon_smile.gif

Pozdrawiamy
Gregor i Weronika
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Cytat

Zastanów się nad technologiami zapewniającymi małą grubość muru konstrukcyjnego (np. żelbet, albo prefabrykaty keramzytobetonowe). Ściana ma 15 cm i jest znacznie mocniejsza od BK iczy Pth. A na to możesz dać nawet 30 cm styro i będzie na prawdę super ciepło zimą i przyjemnie latem.



Mogę prosić o wiecej informacji w temacie. Jakieś linki .... jak duże są te prefabrykaty ?


Link do komentarza
Cytat

Rozmawiałem niedawno z człowiekiem,który zbudował dla siebie 2 domy (a dla klientów kilkadziesiąt.)Jeden z silikatów,drugi z Porotermu.
Od teraz będzie wszystkim polecał silikaty,jako najlepszy materiał budowlany.Bez dyskusji.
A jest budowlańcem.
I ja się zgadzam z jego zdaniem.



Ludzie polecają różne rzeczy, ja na przykład spotkałem budowlańca, który twierdzi, że z silikatów to można co najwyżej oborę zbudować, a nie dom dla ludzi. Podobnie niektórzy cieśle uważają, że sosna to nadaje się wyłącznie do palenia, a nie na więźbę. Generalnie ja jestem ostrożny, kiedy słyszę, że coś jest doskonałe, albo "najlepsze bez dyskusji", bo materiał idealny nie istnieje, każdy ma swoje wady i zalety.
Acha, budowlańcem nie jestem i nie wiem który materiał jest lepszy...
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A francuski może być?   Drenaż francuski to taki, w którym rury są zbędne. Element odprowadzający wodę to otoczaki, aby takie rozwiązanie było sprawne trzeba stosować odpowiednie kruszywo – żwir, grys, tłuczeń o możliwie jednorodnej frakcji. Ten rodzaj jest tani oraz szybki i prosty w wykonaniu, niewątpliwie jego zaletą będzie brak potrzeby montowania studzienek kontrolnych. Określa się go jako długowieczne odwodnienie.
    • Jprd, teraz mam wrażenie że to lata świetlne. Tyle się działo przez te ostatnie 3.5 roku. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie wiem skąd te ceny. Aż sprawdziłem u siebie. W zależności od frakcji od 30 do 44 zł tona. 20 ton kamienia to wydatek 600 - 900 zł   Niekoniecznie. Odpowiednie spadki, do tego bezproblemowy odpływ i woda pcha tam gdzie jej najłatwiej płynąć. I płynie. Najlepiej widać to latem, kiedy zieleń wokół budynku gdzie jest umiejscowiony dren, zawszę ma żółty, przesuszony pasek.  
    • Wrocław , TEL. 607 - 698 - 310 , www.graty-wywozimy.pl Demontaż/Odbiór/Wyniesienie/Załadunek/Wywóz/Utylizacja starych mebli Wrocław. -Wywóz wersalek,kanap,narożników,kompletów wypoczynkowych,materacy,sof,puf,foteli,leżanek,amerykanek. -Wywóz meblościanek,segmentów,kredensów,szaf,regałów,półek,stołów,krzeseł,komód,mebli kuchennych,ław,mebli. -Wywóz wyposażenia mieszkań,zawartości mebli,gratów,gabarytów,dywanów,wykładzin,zerwanych paneli. -Czyszczenie/Sprzątanie/Opróżnianie mieszkań,domów,piwnic,garaży,komórek lokatorskich,schowków,kanciap,magazynków,boksów garażowych.Likwidacja mieszkań Wrocław. -Wywóz AGD,RTV,pralek,lodówek,zamrażarek,zmywarek,telewizorów,elektrośmieci. -Demontaż mebli na wymiar,mebli w zabudowie,szaf wnękowych,szaf przesuwnych,mebli kuchennych na wymiar,mebli kuchennych w zabudowie,pawlaczy. -Wywóz mebli po wyprowadzce Wrocław,wywózka mebli Wrocław,wywożenie mebli Wrocław,wywóz mebli używanych Wrocław. -Przygotowanie/Sprzątanie/Opróżnianie/Czyszczenie: -mieszkań,domów do sprzedaży -mieszkań domów pod wynajem -mieszkań,domów po lokatorach -mieszkań,domów do remontu -mieszkań,domów po remoncie -mieszkań,domów po wynajmie -Odgracanie/Opróżnianie zagraconych mieszkań,domów,pokoi,pomieszczeń po zbieraczach Wrocław. -Opróżnianie do gołych ścian Wrocław.Wywóz starych mebli po zakupie nowych Wrocław.Wywóz starych mebli do utylizacji Wrocław.Opróżnianie po zbieraczach Wrocław. -Wywóz odpadów,pozostałości po remoncie,budowie Wrocław.Wywóz mebli do utylizacji Wrocław. Wrocław TEL. 607-698-310 , www.graty-wywozimy.pl  FACEBOOK: https://www.facebook.com/GratyWywozimypl/ Nasza Prezentacja na YOUTUBE: https://youtu.be/oEVUCdz3mHg?si=ZR8WhyZ8X_uExRXw wywóz starych mebli Wrocław cena,oczyszczanie mieszkań z mebli Wrocław.oczyszczanie domów z mebli Wrocław,odbiór mebli Wrocław,odbiór starych mebli Wrocław,odbiór mebli używanych Wrocław,odbiór zniszczonych mebli Wrocław,gdzie wyrzucić stare meble Wrocław,wywóz mebli Wrocław, co zrobić ze starymi meblami Wrocław,wywóz starych mebli Wrocław cennik,opróżnianie mieszkań Wrocław,ile kosztuje wywóz starych mebli Wrocław,jaki jest koszt wywozu mebli Wrocław,odbiór mebli używanych Wrocław,opróżnianie mieszkań Wrocław,gdzie można oddać stare meble Wrocław,jak pozbyć się starych mebli Wrocław,Firma wywożąca stare meble Wrocław,Firma opróżniająca mieszkania Wrocław,Firma opróżniająca piwnice Wrocław,wywóz mebli z domu Wrocław,wywóz gratów Wrocław,Firma odbierająca stare meble Wrocław,Gdzie oddać meble Wrocław,utylizacja starych mebli Wrocław,utylizacja mebli Wrocław,wywóz gabarytów Wrocław,wywóz wersalek Wrocław,Wywóz meblościanek Wrocław,wywóz segmentów Wrocław,Wywóz wyposażenia mieszkań Wrocław, opróżnianie mieszkań po zbieraczach Wrocław,wywóz gabarytów Wrocław,likwidacja mieszkań Wrocław,opróżnianie mieszkań do gołych ścian Wrocław,odbiór starych mebli Wrocław,wywózka starych mebli Wrocław,wywózka mebli Wrocław,wywóz mebli po wyprowadzce Wrocław,Demontaż mebli Wrocław,Demontaż starych mebli Wrocław,wywiezienie starych mebli Wrocław,firma porządkowa Wrocław,wywóz mebli po lokatorach Wrocław,czyszczenie piwnic Wrocław,wywóz meblościanek Wrocław,wywóz segmentów Wrocław,wywóz wersalek Wrocław,wywóz kanap Wrocław,wywóz narożników Wrocław,demontaż mebli Wrocław,demontaż mebli na wymiar Wrocław,demontaż szaf przesuwnych Wrocław,Kto wywozi stare meble we Wrocławiu ? Wyniesienie mebli z mieszkania Wrocław,Transport mebli Wrocław.Przygotowanie mieszkań do remontu Wrocław.Opróżnianie mieszkań do remontu Wrocław.Wywóz zbędnych przedmiotów Wrocław.Wywóz mebli używanych Wrocław.Wywożenie mebli Wrocław.Likwidacja mieszkań Wrocław. .Opróżnianie domu cena, Wrocław, tel.607-698-310, wywóz, utylizacja. Zabieranie zbędnych rzeczy, wywożenie gratów z garażu, odgracanie pomieszczeń. Opróżnianie domów w wywozem wyposażenia. Czyszczenie mieszkań, lokali, pomieszczeń, z dywanów, materacy,wersalek, mebli z załadunkiem, utylizacja mebli , starego agd, kanapy, demontaż szafy, regałów, starych niepotrzebnych mebli. Likwidacja mieszkań we Wrocławiu, pomieszczeń, magazynów, wywóz gruzu, odpadów, po budowie, remoncie. Wyniesienie i zniesienie zbędnych rzeczy, śmieci. Wywóz boazerii Wrocław. Opróżnianie/odgracanie zagraconych mieszkań,domów,pokoi,pomieszczeń po zbieraczach Wrocław.Wywóz mebli używanych Wrocław.Wywóz zawartości mebli Wrocław,Ile kosztuje wyniesienie mebli z mieszkania,wyniesienie mebli z mieszkania,odbiór starych mebli przy zakupie nowych,,ile kosztuje opróżnienie mieszkania Wrocław,ile kosztuje sprzątanie mieszkania Wrocław,sprzątanie mieszkań zaniedbanych Wrocław,opróżnianie mieszkań Wrocław cennik,sprzątanie po zalaniu Wrocław cennik,wywóz starej kanapy Wrocław,Jak pozbyć się starych mebli Wrocław,Wywóz odpadów wielkogabarytowych z załadunkiem Wrocław,graty-wywozimy.pl Wrocław,wywóz starej wersalki Wrocław,wywóz starej meblościanki Wrocław,wywóz lodówki Wrocław.Wywóz odpadów wielkogabarytowych Wrocław.Wywóz mebli do utylizacja Wrocław.Utylizacja Wrocław.Wywóz starych mebli Wrocław Psie Pole,wywóz starych mebli Wrocław Fabryczna,Wywóz starych mebli Wrocław Krzyki,wywóz starych mebli Wrocław Śródmieście,wywóz starych mebli Wrocław Stare Miasto,Wywóz starych mebli Wrocław Tarnogaj,wywóz starych mebli Wrocław Jagodno,wywóz starych mebli Wrocław Różanka,wywóz starych mebli Wrocław Partynice,wywóz starych mebli Wrocław Ołtaszyn,wywóz starych mebli Wrocław Kleczków,wywóz starych mebli Wrocław Szczepin,wywóz starych mebli Wrocław Huby,wywóz starych mebli Wrocław Klecina,wywóz starych mebli Wrocław Stabłowice,wywóz starych mebli Wrocław Leśnica,Wywóz starych mebli Wrocław Kozanów,wywóz starych mebli Wrocław Nowy Dwór,Wywóz starych mebli Wrocław Popowice,Wywóz starych mebli Smolec.Wywóz starych mebli Siechnice,Wywóz starych mebli Kryniczno,wywóz starych mebli Psary,Wywóz starych mebli Siechnice,wywóz starych mebli Radwanice,wywóz starych mebli Wisznia Mała,wywóz starych mebli Ligota Piękna,wywóz starych mebli Krzyżanowice. Wrocław,Dolny Śląsk graty-wywozimy.pl Wrocław http://graty-wywozimy.pl , TEL. 607-698-310
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...