Skocz do zawartości

Z czego budowac?


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich forumowiczow. To moj pierwszy post na tym forum i od razu wyswiechtanym tematem zarzucam. Z czego budowac? Mam wyprowadzone zero i goraczkowo zbieram informacje. Ytong, porotherm czy moze suporeks? Czy ktos mi moze napisac podstawowe wady i zalety i czym sie kierowac. Chcialbym zeby domek stosowal sie odwrotnie do praw natury czyli zima ma byc zimno a latem przyjemnie. Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

Ytong, porotherm czy moze suporeks? Czy ktos mi moze napisac podstawowe wady i zalety i czym sie kierowac.



ytong = suporeks (w uproszczeniu). To jest pianka betonowa, którą skruszysz palcami, a przetniesz nawet piłą do drewna (polecana jest widiowa). Jeżeli kupisz marnej jakości beton komorkowy to może się okazac, że masz do niego dosypane popioły z elektrowni.

porotherm to wypiekane garnki z gliny o porowatej strukturze. Taki pustak można rozwalić łokciem, albo kopnięciem.

aby zastosowanie BK lub Pth miało chociaż minimalny sens to sama ściana musi być dość gruba, a na to i tak trzeba bać sporo styropianu....

Dużo wytrzymalsze są silikaty.

Cytat

Chcialbym zeby domek stosowal sie odwrotnie do praw natury czyli zima ma byc zimno a latem przyjemnie. Pozdrawiam.



Zastanów się nad technologiami zapewniającymi małą grubość muru konstrukcyjnego (np. żelbet, albo prefabrykaty keramzytobetonowe). Ściana ma 15 cm i jest znacznie mocniejsza od BK iczy Pth. A na to możesz dać nawet 30 cm styro i będzie na prawdę super ciepło zimą i przyjemnie latem.
Napisano
Cytat

ytong = suporeks (w uproszczeniu). To jest pianka betonowa, którą skruszysz palcami, a przetniesz nawet piłą do drewna (polecana jest widiowa). Jeżeli kupisz marnej jakości beton komorkowy to może się okazac, że masz do niego dosypane popioły z elektrowni.

porotherm to wypiekane garnki z gliny o porowatej strukturze. Taki pustak można rozwalić łokciem, albo kopnięciem.

aby zastosowanie BK lub Pth miało chociaż minimalny sens to sama ściana musi być dość gruba, a na to i tak trzeba bać sporo styropianu....

Dużo wytrzymalsze są silikaty.



Zastanów się nad technologiami zapewniającymi małą grubość muru konstrukcyjnego (np. żelbet, albo prefabrykaty keramzytobetonowe). Ściana ma 15 cm i jest znacznie mocniejsza od BK iczy Pth. A na to możesz dać nawet 30 cm styro i będzie na prawdę super ciepło zimą i przyjemnie latem.



Pieknie dziekuje. No wlasnie kumpel po budownictwie namawial do keramzytobetonu. Musze sie temu przyjrzec z bliska. Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

porotherm to wypiekane garnki z gliny o porowatej strukturze. Taki pustak można rozwalić łokciem, albo kopnięciem.



Naprawdę jest taki słaby? Conajmniej dwóch moich znajomych ma domy z porotermu i bardzo je sobie chwalą.
Napisano
Cytat

Witam wszystkich forumowiczow. To moj pierwszy post na tym forum i od razu wyswiechtanym tematem zarzucam. Z czego budowac? Mam wyprowadzone zero i goraczkowo zbieram informacje. Ytong, porotherm czy moze suporeks? Czy ktos mi moze napisac podstawowe wady i zalety i czym sie kierowac. Chcialbym zeby domek stosowal sie odwrotnie do praw natury czyli zima ma byc zimno a latem przyjemnie. Pozdrawiam.


Moim skromnym zdaniem ceramika zapewnia dobry mikroklimat we wnętrzu budynku,czyli wszelkie cegły i pustaki ceramiczne.Porotherm czy pokrewne wyroby plus 12 cm styropianu zapewni ciepło i klimat.Będzie to dom energooszczędny.Ps jak chcesz mieć zimno zimą to wystarczy okno otworzyć icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif .Też robie takie wpisy i inni mają używanie.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Polecacie panstwo porotherm? Szukam dobrego materialu na dom i wybor jest trudny. Ytong, porotherm itp itd... Naprawde trudno wybrac.


To zależy co chcesz osiągnąć.Porotherm czy ytong o odpowiedniej grubości bez docieplenia spełniaja z naddatkiem normę cieplną,jak dołożysz ocieplenie masz dom energooszczędny.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

To zależy co chcesz osiągnąć.Porotherm czy ytong o odpowiedniej grubości bez docieplenia spełniaja z naddatkiem normę cieplną,jak dołożysz ocieplenie masz dom energooszczędny.Bob icon_biggrin.gif



To oczywiście wolę energooszczędny. Ceny tak rosną że bóg wie co będzie za parę lat. Nie chciałbym ukończyć domu i odkryć że nie stać mnie na opłaty za enegię.
Napisano
Cytat

To oczywiście wolę energooszczędny. Ceny tak rosną że bóg wie co będzie za parę lat. Nie chciałbym ukończyć domu i odkryć że nie stać mnie na opłaty za enegię.


Jak energooszczędny to nie tylko ściany z odpowiednich materiałów .Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

owszem porotherm jest słaby z boku ale spróbuj go walnąć łokciem od góry ?? zobaczymy co pęknie ?



Oczywiście, że łokieć - przynajmniej mój by pękł. icon_biggrin.gif
Nie mniej na ściany działają również siły boczne... Rzecz jasna nie ma co przesadzać bo domy z Pth stoją i się nie walą. Na tak zwane "kurniki" jest to materiał w zupełności wystarczający. Mi tylko jakoś "mentalnie" nieodpowiada... Np. Tam gdfzie jest potrzebna większa wytrzymałość ściany leje się beton, co obniża w tym punkcie parametry cieplne uzyskane dzięki Pth. Poza tym daj na to sporo styro tak aby mieć dom energooszczędny, a ścianę będziesz miał ponad półmetrowej grubości.
Po prostu moim zdaniem nie warto (brak zalet) chociaż materiał jest i modny i popularny.
Napisano
Cytat

Moim skromnym zdaniem ceramika zapewnia dobry mikroklimat we wnętrzu budynku,



Betony (w tym BK) też zapewniają. Poza tym w domu energooszczędnym do zapewniania mikroklimatu jest wentylacja mechaniczna, a nie ściany, ponieważ te powinny być idealnie szczelne.

Cytat

czyli wszelkie cegły i pustaki ceramiczne.Porotherm czy pokrewne wyroby plus 12 cm styropianu zapewni ciepło i klimat.Będzie to dom energooszczędny.



Bob!!! Co Ty Ludziom opowiadasz?????? icon_eek.gif To będzie dom ledwo normowy (U~.27), a nie energooszczędny!!!
Napisano
Cytat

Betony (w tym BK) też zapewniają. Poza tym w domu energooszczędnym do zapewniania mikroklimatu jest wentylacja mechaniczna, a nie ściany, ponieważ te powinny być idealnie szczelne.



Bob!!! Co Ty Ludziom opowiadasz?????? icon_eek.gif To będzie dom ledwo normowy (U~.27), a nie energooszczędny!!!


No cóż,wiedza wyrywkowa to żadna wiedza icon_sad.gif .Norma cieplna dla ścian jednowarstwowych to o,50W/m2K a ściana z porotherm 44Si ma o,28W/m2K czyli spełnia normę z naddatkiem tak jak napisałem,po dociepleniu styropianem np 12cm otrzymamy parametr ściany w domu energooszczędnym .Dodam że pojęcie domu energooszczędnego nie zamyka się tylko w izolacyjności cieplnej przegród budowlanych,dochodzi do tego np rekuperacja,solary itp żródła energii cieplnej.Co do mikroklimatu to zabetonuj się w szczelnym bunkrze z wentylacją mechaniczną miast mieszkać w domu z cegły i opowiedz nam o wrażeniach.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Co do mikroklimatu to zabetonuj się w szczelnym bunkrze z wentylacją mechaniczną miast mieszkać w domu z cegły i opowiedz nam o wrażeniach.Bob icon_biggrin.gif



W bunkrach na ogół jest zimno. A co by dała wentylacja mechaniczna???
Napisano
Cytat

No cóż,wiedza wyrywkowa to żadna wiedza icon_sad.gif .Norma cieplna dla ścian jednowarstwowych to o,50W/m2K a ściana z porotherm 44Si ma o,28W/m2K czyli spełnia normę z naddatkiem tak jak napisałem,po dociepleniu styropianem np 12cm otrzymamy parametr ściany w domu energooszczędnym .Dodam że pojęcie domu energooszczędnego nie zamyka się tylko w izolacyjności cieplnej przegród budowlanych,dochodzi do tego np rekuperacja,solary itp żródła energii cieplnej.Co do mikroklimatu to zabetonuj się w szczelnym bunkrze z wentylacją mechaniczną miast mieszkać w domu z cegły i opowiedz nam o wrażeniach.Bob icon_biggrin.gif



Czylu U-=0.28 to dla Ciebie budynek energooszczędny??? icon_eek.gif Powtarzam, że taka ściana ledwo spełnia normę dla ścian dwuwarstwowych wynoszącą U=0.3 Zatem o jakiej energooszczędności Ty mówisz??? icon_eek.gif Poza tym gadasz o ścianie dwuwarstwowej, a normę podajesz dla jednowarstwowej.... ech faktycznie wiedza wyrywkowa to żadna wiedza... icon_razz.gif

Ja planuję budynek wnergooszczędny i ściany będą miały ok. U=1.1 i będzie rekuperacja! Zgodnie z praktyką wznoszenia budynków energooszczędnych to dom będzie szczelny jak termos! Żadnej niekontrolowanej ucieczki ciepła czy zimna (latem)!
A klimacik w domu będę miał taki jaki sam będę chciał i będzie dużo zdrowiej niż przepuszczającej powietrze cegle.
Napisano
Cytat

Moim skromnym zdaniem ceramika zapewnia dobry mikroklimat we wnętrzu budynku,czyli wszelkie cegły i pustaki ceramiczne.Porotherm czy pokrewne wyroby plus 12 cm styropianu zapewni ciepło i klimat.Będzie to dom energooszczędny.Ps jak chcesz mieć zimno zimą to wystarczy okno otworzyć icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif .Też robie takie wpisy i inni mają używanie.Bob icon_biggrin.gif


\

jA dokladnie tak mam wybudowany domek . pustak MAX z hadykówki i 12 cm styropianu ., w zimie cieplo w lecie chłodno Super sprawa
Napisano
Cytat

jA dokladnie tak mam wybudowany domek . pustak MAX z hadykówki i 12 cm styropianu ., w zimie cieplo w lecie chłodno Super sprawa



Słyszałam że pustak ma jedną ale za to bardzo poważną wadę; podobno trudno wbić jakikolwiek gwóźdź w ścianę z pustaka. icon_sad.gif
Napisano
Cytat

Słyszałam że pustak ma jedną ale za to bardzo poważną wadę; podobno trudno wbić jakikolwiek gwóźdź w ścianę z pustaka. icon_sad.gif



Wbić jest bardzo łatwa, ale tak samo łatwo go wyciągnąć icon_biggrin.gif
Często trzeba kotwić chemicznie.
Napisano
Cytat

Czylu U-=0.28 to dla Ciebie budynek energooszczędny??? icon_eek.gif Powtarzam, że taka ściana ledwo spełnia normę dla ścian dwuwarstwowych wynoszącą U=0.3 Zatem o jakiej energooszczędności Ty mówisz??? icon_eek.gif Poza tym gadasz o ścianie dwuwarstwowej, a normę podajesz dla jednowarstwowej.... ech faktycznie wiedza wyrywkowa to żadna wiedza... icon_razz.gif

Ja planuję budynek wnergooszczędny i ściany będą miały ok. U=1.1 i będzie rekuperacja! Zgodnie z praktyką wznoszenia budynków energooszczędnych to dom będzie szczelny jak termos! Żadnej niekontrolowanej ucieczki ciepła czy zimna (latem)!
A klimacik w domu będę miał taki jaki sam będę chciał i będzie dużo zdrowiej niż przepuszczającej powietrze cegle.


SZkoda gadać.Chociaż koreczek sobie zrób odkręcany w tym termosie żeby bączki wypuszczać. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Słyszałam że pustak ma jedną ale za to bardzo poważną wadę; podobno trudno wbić jakikolwiek gwóźdź w ścianę z pustaka. icon_sad.gif


Odkąd żony miast mężów zaczęły wbijać gwożdzie to wymyśliły kołki i wiertarki udarowe .Może dlatego coraz więcej rozwodów?.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Odkąd żony miast mężów zaczęły wbijać gwożdzie to wymyśliły kołki i wiertarki udarowe .Może dlatego coraz więcej rozwodów?.Bob icon_biggrin.gif



Eureka! To trzeba zgłosić. Nobel murowany. icon_wink.gif
Napisano
Cytat

Odkąd żony miast mężów zaczęły wbijać gwożdzie to wymyśliły kołki i wiertarki udarowe .Może dlatego coraz więcej rozwodów?.Bob icon_biggrin.gif



Hmm.. Bob! To jest.. nieetyczne. icon_sad.gif
Napisano
Zaskoczę Cię może - ale taka oto moja (przemyślana, ale jeszcze nie sprawdzona i chyba dam to pod osąd forumowiczów) propozycja połączenia tradycji z nowym:
Ściana zewnętrzna konstrukcyjna 25 -38cm z cegły ceramicznej pełnej z wentylowaną warstwą ocieplenia (np styropian 15cm i więcej). Stropy naturalnie dowolne.

Zalety: na pewno bywałeś w starych domach w lecie - chłód w czasie największych upalów i stabilność temperatur (i inne zalety).
Tak więc cegła zapewnia akumulację energii cieplnej i stabilność warunków termiczno-wilgociowych - a styropian izolację tego ciepła od zewnątrz w zimie i zimna w lecie.
Zakładamy naturalnie, że lubisz otwarte okna w nocy w lecie - bo chodzi też o akumulacje niskiej temp. w nocy i poprostu przewietrzanie, odnawianie powietrza.
Zaleta jest też solidność konstrukcji, ceramika jest tez zdrowa dla zdrowia!

Minusy: pewnie cena, bezwładność cieplna, co znaczy, że w zimie potrzeba trochę czasu, by dom się nagrzał.
Napisano
Cytat

Zaskoczę Cię może - ale taka oto moja (przemyślana, ale jeszcze nie sprawdzona i chyba dam to pod osąd forumowiczów) propozycja połączenia tradycji z nowym:
Ściana zewnętrzna konstrukcyjna 25 -38cm z cegły ceramicznej pełnej z wentylowaną warstwą ocieplenia (np styropian 15cm i więcej). Stropy naturalnie dowolne.

Zalety: na pewno bywałeś w starych domach w lecie - chłód w czasie największych upalów i stabilność temperatur (i inne zalety).
Tak więc cegła zapewnia akumulację energii cieplnej i stabilność warunków termiczno-wilgociowych - a styropian izolację tego ciepła od zewnątrz w zimie i zimna w lecie.
Zakładamy naturalnie, że lubisz otwarte okna w nocy w lecie - bo chodzi też o akumulacje niskiej temp. w nocy i poprostu przewietrzanie, odnawianie powietrza.
Zaleta jest też solidność konstrukcji, ceramika jest tez zdrowa dla zdrowia!

Minusy: pewnie cena, bezwładność cieplna, co znaczy, że w zimie potrzeba trochę czasu, by dom się nagrzał.


Mąż mówi że jak zastąpić cegłę pełną inną tańszą ceramikę to zgoda. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Mąż mówi że jak zastąpić cegłę pełną inną tańszą ceramikę to zgoda. icon_biggrin.gif



Ta tańsza ceramika ma coś wspólnego z bezwładnością ciepła?
Napisano
Cytat

Mąż mówi że jak zastąpić cegłę pełną inną tańszą ceramikę to zgoda. icon_biggrin.gif



Chodzi mi o pełną cegłę - bo taka najwięcej kumuluje ciepła. , Ale jeśli możesz to zaproponuj coś innego konkretnie.
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

To oczywiście wolę energooszczędny. Ceny tak rosną że bóg wie co będzie za parę lat. Nie chciałbym ukończyć domu i odkryć że nie stać mnie na opłaty za enegię.



Tak, myślałem na ten temat też już kiedyś. Zastanawiam się ile dodatkowych kosztów na starcie dałoby potem oszczędności pod względem ogrzewania, które zaczyna mnie dziś dobijać icon_sad.gif Chyba wkrótce będę się musiał docieplać z rodzinką wyłącznie kocami i kawą icon_smile.gif)
Napisano
Rozmawiałem niedawno z człowiekiem,który zbudował dla siebie 2 domy (a dla klientów kilkadziesiąt.)Jeden z silikatów,drugi z Porotermu.
Od teraz będzie wszystkim polecał silikaty,jako najlepszy materiał budowlany.Bez dyskusji.
A jest budowlańcem.
I ja się zgadzam z jego zdaniem.
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Rozmawiałem niedawno z człowiekiem,który zbudował dla siebie 2 domy (a dla klientów kilkadziesiąt.)Jeden z silikatów,drugi z Porotermu.
Od teraz będzie wszystkim polecał silikaty,jako najlepszy materiał budowlany.Bez dyskusji.
A jest budowlańcem.
I ja się zgadzam z jego zdaniem.



I ma 100% racji! Niestety niektórym uparciuchom nie przetłumaczysz i zawsze będą twierdzić, że PTH najlepsze bo to ceramika, a przy ceramice upierają się chyba dlatego, że słowo "ceramika" brzmi ładnie i jakby z "wyższych sfer" icon_razz.gif icon_cool.gif icon_lol.gif icon_lol.gif
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
pozwolicie że wtrącę swoje zdanie na temat materiału, z jakiego powinien być zbudowany dom. Najprościej jest radzić, ale trudniej z danych rad skorzystać, tym bardziej, gdy w grę wchodza koszty.
Zawsze najlepszym materiałem była i jest cegła i to jeszcze z dobrej gliny. Ale ważny jest też koszt.
Domy budowane z tzw. kopcówki, cegły najgorszej jakości, którą można rozkruszyć w rękach stoją i się nie rozwalają też. Ważna jest grubość ściany, spoina, owiencowanie, a przedewszystkim fundamenty. Fundament powinien być stabilny i zbrojony, tak, aby nie ulegał pracy i naciskowi ścian. Jeśli fundament jest solidny, wtedy nawet kiepski materiał wytrzymie. Twardość materiału powinna być brana pod uwagę gdy budujemy dom wielokondygnacyjny i wiadomo że kruchego, słabego na ściskanie materiału nie użyjemy do budowania pierwszych kondygnacji.
Osobiście zbudowałem dom z suporeksu. Dom dwukondygnacyjny. Ściany są na jeden i pół pustaka, pluś przestrzeń i tynki. W sumie moje ściany mają przeciętnie 48 cm. przez pierwsze dwa lata po zamieszkaniu miałem problemy z wilgocią, ale był to efekt schnięcia domu, który przeciętnie wysycha 7 lat. Nie mam ocieplonego domu żadnym materiałem. Dom jest bardzo suchy, w zimie energooszczędny a w lecie panuje w nim chłód. mieszkam w nim ponad dwadzieścia lat i niemam żadnych pęknięć ścian, ani sufitów. Sciany od zwnątrz sa wynkowane bardzo silną zaprawą cementową, we wnętrzu tynki są wapienne z bardzo małą ilością cementu.
Grube ściany w domu są bardzo ważne, bo zachowują mikroklimat, odpowiednią wilgotność i co najważniejsze stałą temperaturę.
Zaletą supreksu jest jeszcze to, że jest to materiał bardzo lekki, a więc i dom jest lekki. Dom taki jest odporny na działania wstrząsowe, jakimi są bardzo silne wyładowania burzowe i samoloty przekraczające granice dźwięku.
Gdybym miał postawić jeszcze jeden dom, postawił bym go też z supreksu i też na półtora pustaka, z tym, że w ściany włożyłbym nie styropian, jak się obecnie to czyni, lecz watę mineralną.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Zawsze najlepszym materiałem była i jest cegła i to jeszcze z dobrej gliny.


Na jakiej podstawie tak twierdzisz? icon_eek.gif

Cytat

Osobiście zbudowałem dom z suporeksu.


A dlaczego nie z cegły? Zaprzeczasz sobie icon_razz.gif

Cytat

przez pierwsze dwa lata po zamieszkaniu miałem problemy z wilgocią, ale był to efekt schnięcia domu, który przeciętnie wysycha 7 lat.



Npo i to jerst bardzo silny argument na nie! Życie za krótkie jest icon_razz.gif

Cytat

Zaletą supreksu jest jeszcze to, że jest to materiał bardzo lekki, a więc i dom jest lekki. Dom taki jest odporny na działania wstrząsowe, jakimi są bardzo silne wyładowania burzowe i samoloty przekraczające granice dźwięku.


Gdzie Ty mieszkasz??? icon_eek.gif
Jeżeli dom ma być odporny to powinien być żelbetonowy.

Jakiego koloru masz ten suporeks?
Napisano
Killer_su

Dlaczego nie z cegły?
-względy ekonomiczne, ale gdyby mnie wtedy było stać na cegłę, napewno zbudowałbym z cegły. Cegła jest najlepszym materiałem na budowę domu i to nie ulega wątpliwościom. Gdyby było inaczej, cegła była by najtańszym materiałem, a nie jednym z droższych.

Wysycha przez 7 lat.
Każdy dom schnie przeciętnie siedem lat, nie tylko z suporeksu. Przez siedem lat, trwa proces dojrzewania zapraw tynkarskich, betonów i spoin. Wiązanie betonu np. na stropach, a dojrzewanie, jest czymś zupełnie innym. Tak więc wszelkie elementy budynku, gdzie jest zastosowany cement i wapno, schną kilka lat. Dojrzewanie wszelkiego rodzaju zapraw polega na tym, że zaprawy te pobierają i oddają wodę. Dlatego budynek taki schnie.
Tak jak dom schnie kilka lat, tak samo osiada kilka lat i przez tych kilka lat moga powstawać rysy na ścianach.

gdzie mieszkam?
To akurat nie ma nic wspólnego z tematem, a jeśli chodzi o budowanie z żelbetonu, to z żelbetonu buduje się schrony a nie domy.

ps. Jeśli chce się zadawać pytania, to należy to robić poważnie a nie drwiąco kpiąco. Ponadto wyraziłem swoje zdanie na temat budowania domu i materiału. Każdy tu wyraża swoje zdanie, przedstawiając swoje spostrzeżenia i doświadczenia. Obawiam się, że mamy inną wiedzę w tym temacie, ponieważ pracuję w budownictwie 35 lat i nie uważam że wszystko co nowe i modne jest lepsze od tego co było. Przez tych 35 lat
miałem możliwość przyrównywać różne materiały i technologie, nie tylko w Polsce, ale również na terenie obecnej UE.
Do grubych ścian wracają np. Niemcy, a jeśli chodzi o nich, to są raczej pionierami w budownictwie i budowlanych technologiach. Tak samo jak coraz więcej ludzi odchodzi od plastikowych okien, ponieważ się najzwyczajniej po wielu latach nie sprawdząją. A jeśli chodzi o bardziej dokładne zdanie w tym zakresie, to często stosujemy technologie, które się nie sprawdziły. Lecz stosujemy je, bo ulegamy modzie i trędowi.
  • 7 miesiące temu...
Napisano
witam
zadam takie pytanie i proszę o łagodne potraktowanie bo ja w budowlance nie mam żadnego doświadczenia i przy 35 letnim starzy wybadam żałośnie icon_biggrin.gif
ale czy założenie że ...
dom będzie parterowy , z 2 spadowym dachem ; garaż w dostawiony oddzielony własną ścianą i ociepleniem domu ale pod jednym dachem , całość prawdopodobnie na płycie fundamentowej na 20 cm styro..coś tam , strop drewniany poddasze nieużytkowe , czyli strop drewniany sama wełna płyty GK ,OSB i legary , ściany planuje ocieplić 20 cm styro i dlatego zakładam że w takim przypadku rozterki między BK a Pth czy silikatami są mało znaczące ???
- klimat zapewni rekuperacja i wentylacja mechaniczna
- akumulacje ciepła płyta
- współczynnik przegród zewnętrznych to w 90% styro tak więc lambda BK/SILKA/Pth bez większego znaczenia
nie wiem czy dobrze rozumuje ale zakładając że i tak w domu zastosowana będzie odpowiednio dobrana wentylacja mechaniczna i dom będzie dobrze ocieplony z zewnątrz to rodzaj materiału na ściany nie ma większego znaczenia - jak dla mnie to w takim układzie BK dobry bo "jeszcze" cieplejszy i lekki co ma znaczenie dla posadowienia na płycie , mała gęstość (odporność na ściskanie) nie tworzy problemu przy jednej kondygnacji ; co do ceramiki i silikatów lepsza izolacja akustyczna ale i większy ciężar co powoduje iż musi być lepiej przewidziana i zaprojektowana płyta ???

jak dla mnie dając więcej styro to dom można i ze zwykłego pustaka U postawić - wszystko to kwestia policzenia - bo jak zawsze jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o KASĘ icon_biggrin.gif

jeśli się mylę to proszę o korektę
z góry dziękuję i pozdrawiam
  • 11 miesiące temu...
Napisano
Witam icon_smile.gif
Moim zdaniem nic nie pobije cegieł EDER, mają najniższy współczynnik przenikalności cieplnej ZE WSZYSTKICH MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH jakie są na rynku, szybko się z nich muruje zwłaszcza z cegieł szlifowanych! Są niesamowicie wytrzymałe i żadna ekipa z nich murując nie schrzani i nie narobi mostków cieplnych!
Jak by ktoś był zainteresowany to polecam ten sklep dostarcza pełna gamę wyrobów firmy na terenie całej Polski: http://www.cegly-eder.pl/ można tam zamówić cegły na ściany zewnętrzne, wewnętrzne oraz wysokowytrzymałe stropy EDER oraz inne rodzaje cegieł. Szczerze powiedziawszy porównując jakość tych cegieł do innych oraz jej walory to tak jakby porównywać Mercedesa do dużego fiata! I cenowo też nie są takie straszne, co prawda, nie są najtańsze jak inne byle jakie byle tylko były tanie pustaki Wienerbergera Robena Ytungów i innych podobnych rzeczy, zaś cegły EDER to średnia cena plus super jakość i najniższy współczynnik przenikania ciepła poniżej U=0,3 w przedziale od U=0,15 do 0,29!!! Dziś to bym je kupił nawet gdyby były jeszcze droższe, bo jakość to jakość a dzięki ich właściwościom to też pewność domu i OGROMNE oszczędności na ogrzewaniu, ale też NIESAMOWITA ATMOSFERA! Wprost niesamowite wartości! Konkurencja z innych cegieł nawet się do takich wartości nie zbliża. Ja byłem zachwycony! icon_smile.gif)))))
Jak powiedziałem ja POLECAM płacę MNIEJ ZA OGRZEWANIE (a ogrzewanie to aż 2/3 rocznych kosztów utrzymania domu!) niesamowite oszczędności od 2 lat a jak pomyślę, że to tak już na zawsze to tylko współczuję tym którzy nie wybudowali domów z tej cegły! A co najlepsze NIE TRZEBA DOMU OCIEPLAĆ STYROPIANEM! ściana oddycha a jej ciepłota jest lepsza niż tradycyjnego muru 25cm plus 15-20 cm styropianu! Te wartości biją na głowę nasze przestarzałe podejście. Aż się boję pomyśleć co bym wybudował i z jakich materiałów gdybym nie trafił do dobrego doradcy z tego sklepu! A dom PERFEKCYJNY, atmosfera w nim NIESAMOWITA! Dzieci nie maja już objawów alergii, no jednym słowem te cegły to najlepsze co nas spotkało. Jeśli więc zastanawiacie się nad budową domu to TYLKO CEGŁY I STROPY EDER w tym sklepie u bezpośredniego przedstawiciela handlowego na Polskę: http://www.cegly-eder.pl/ (email: remag@cegly-eder.pl ) pełny profesjonalizm i 100% zaufania do tych ludzi, gdybym budował drugi dom to tylko z tych cegieł i tylko z ta firmą, dla mnie profesjonalizm to podstawa bo dom buduje się RAZ W ŻYCIU i jak się go zbuduje z byle czego to, to będzie byleco A NIE DOM! Z doświadczenia wiem że można oszczędzać na wszystkim ale nie na MATERIAŁACH BUDOWLANYCH CZYLI CEGŁACH BEDACYCH PODSTAWĄ NASZEGO DOMU! Tego już nie zmienimy jeśli dojdziemy do wniosku że jednak nie są one dobre! Więc JAKOŚĆ TO PODSTAWA! Można odpuścić sobie jacuzzi ale oszczędności na ogrzewaniu, zdrowych i oddychających ścian, brak wilgoci, pleśni, zdrowo klimatu NIE MOŻNA SOBIE ODPUŚCIĆ bo w domu żyjemy całe nasze życie! icon_smile.gif))
Mówię wam ja i moja małżonka jesteśmy niesamowicie zadowoleni i szczęśliwi mając taki wspaniały dom z tej najlepszej cegły na rynku! icon_smile.gif

Pozdrawiamy
Gregor i Weronika
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Zastanów się nad technologiami zapewniającymi małą grubość muru konstrukcyjnego (np. żelbet, albo prefabrykaty keramzytobetonowe). Ściana ma 15 cm i jest znacznie mocniejsza od BK iczy Pth. A na to możesz dać nawet 30 cm styro i będzie na prawdę super ciepło zimą i przyjemnie latem.



Mogę prosić o wiecej informacji w temacie. Jakieś linki .... jak duże są te prefabrykaty ?


Napisano
Cytat

A co sądzicie o budowie w systemie Solbet (grubosc sciany 24 cm) + 12-15 cm styropian.



Solbet to chyba silikat jest.... a jak silikat to polecam icon_smile.gif
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Solbet to chyba silikat jest.... a jak silikat to polecam icon_smile.gif



Jaki tam silikat,toż to BK w czystej postaci icon_wink.gif Niemniej silikat jak i BK są moimi faworytami icon_smile.gif (oczywiście 24+15-20)
Napisano
Cytat

Rozmawiałem niedawno z człowiekiem,który zbudował dla siebie 2 domy (a dla klientów kilkadziesiąt.)Jeden z silikatów,drugi z Porotermu.
Od teraz będzie wszystkim polecał silikaty,jako najlepszy materiał budowlany.Bez dyskusji.
A jest budowlańcem.
I ja się zgadzam z jego zdaniem.



Ludzie polecają różne rzeczy, ja na przykład spotkałem budowlańca, który twierdzi, że z silikatów to można co najwyżej oborę zbudować, a nie dom dla ludzi. Podobnie niektórzy cieśle uważają, że sosna to nadaje się wyłącznie do palenia, a nie na więźbę. Generalnie ja jestem ostrożny, kiedy słyszę, że coś jest doskonałe, albo "najlepsze bez dyskusji", bo materiał idealny nie istnieje, każdy ma swoje wady i zalety.
Acha, budowlańcem nie jestem i nie wiem który materiał jest lepszy...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...