Skocz do zawartości

Potrzebuję zdemontować luksfery czym najlepiej je wyciąć z tej ścianki?


Recommended Posts

Napisano
3 godziny temu, podczytywacz napisał:

Ścianki nie widzę :scratching:

Widzę luksfery...

A powiedział byś mi czym najlepiej je wyciąć?

5 minut temu, KamilDpl napisał:

A powiedział byś mi czym najlepiej wyciąć te luksfery żeby ich nie zniszczyć?

 

Napisano

Powiedział bym, gdybym wiedział z czego trzeba je wyciąć/wymontować...

Jak były "sklejane", jak zbrojone, jak i czym fugowanie...

Dlatego napisałem, że nie widzę ŚCIANY...

A moja czarodziejska, kryształowa kula jakaś taka zamglona...:bezradny:

Napisano
8 godzin temu, KamilDpl napisał:

Witam pisze z takim pytaniem Potrzebuję zdemontować luksfery czym najleiej je wyciąć z tej ścianki?   

 

Szlifierka kątowa i/lub młot udarowy i demolka. Jak pewnie wiesz, na obrzeżach luksfery mają wgłębienia, w które wchodzi beton, dlatego nie da się ich wypchnąć, ani wybić, A w tym betonie najpewniej zatopione są druty zbrojeniowe, bo tak się takie ścianki robiło. Więc delikatne metody są tutaj daremne.

  • Redakcja changed the title to Potrzebuję zdemontować luksfery czym najlepiej je wyciąć z tej ścianki?
Napisano

Cięcie szlifierką kątową po fugach. Tam będzie zaprawa i najpewniej również pręty stalowe. Cięcie z jednej strony, potem z przeciwnej. Rozbiórka warstwami od góry, tak samo jak się rozbiera ścianki z cegły, żeby się reszta nie zawaliła pod obciążeniem. Dużym diaksem z tarczą 230 mm średnicy powinno dać radę, o ile ktoś nie ukrył sprytnie prętów w zagłębieniach po bokach luksferów. Tarcza pełna z przeznaczeniem do betonu zbrojonego, żeby można było ciąć również pręty. 

Napisano
50 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

  Rozbiórka warstwami od góry, tak samo jak się rozbiera ścianki z cegły, żeby się reszta nie zawaliła pod obciążeniem. 

 

To jest ideał, ale w życiu jest to trudne. Dlatego ja radziłbym zaczynać tam, gdzie jest wygodnie, kiedy mocno stoi się na nogach, na podłodze. Bo pierwsza cegła jest najtrudniejsza, natomiast górna część spoczywa na prętach i nie spadnie, A później idziemy nieco na boki i w górę, obserwując i analizując sytuację.

Chyba, że górna warstwa nie jest łączona zbrojeniem z sufitem, wtedy może być łatwiejsza, ale wątpię.

 

Napisano
6 godzin temu, KamilDpl napisał:

żeby ich nie zniszczyć

Dopytuję się o ŚCIANĘ, bo ja zaczynałem od odkucia paru cm ściany w okolicach fugi przy pierwszym rzędzie luksferów - to mi pokazywało jak te luksfery były kładzione, jak i czy w ogóle zbrojone, itp...

To wskazywało jak zabrać się za rozbiórkę z zachowaniem całości tych luksferów i jakich narzędzi użyć...

Napisano
12 godzin temu, KamilDpl napisał:

Witam pisze z takim pytaniem Potrzebuję zdemontować luksfery czym najleiej je wyciąć z tej ścianki? Z góry dziękuję za pomoc 

17077741057167264758136491585644.jpg

17077741758221301108149583611480.jpg

Od góry tłuczesz pierwszy rząd, potem brzegowe, reszta powinna wyleźć.

Napisano
1 godzinę temu, podczytywacz napisał:

To wskazywało jak zabrać się za rozbiórkę z zachowaniem całości tych luksferów i jakich narzędzi użyć...

 

Kiedyś luksfery to było coś, a dzisiaj... Nie wiem czy komuś na nich zależy.

Napisano
56 minut temu, podczytywacz napisał:

Pytaczowi najwyraźniej zależy...

Nie chce ich rozbijać, tylko DEMONTOWAĆ...

 

No to trza jak z jajkami w archeologii. Kapelusz słomkowy i pędzelek...

:icon_biggrin:

Napisano
1 godzinę temu, podczytywacz napisał:

Nie chce ich rozbijać, tylko DEMONTOWAĆ...

Rozbić i ile się da odzyskać. :takaemotka:

 

Ja ludkom wybijam to młotem, w to miejsce albo wstawiają okna , nie zawsze można, ściana blisko granicy działek.

To  na brzegu muru zamurowuję otwór tym badziewiem, albo cegłą szklaną, a od środka wstawiam okna.  

Napisano

Jak autorowi zależy żeby je odzyskać, tarczą diamentową uważam że wszystko elegancko można wyciąć i każdą uratować. Kupa dymu i kupa roboty, także ja czy mój syn w 3 minuty czujnikiem 5kg bym to załatwił.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
19 godzin temu, KamilDpl napisał:

Witam pisze z takim pytaniem Potrzebuję zdemontować luksfery czym najleiej je wyciąć z tej ścianki? Z góry dziękuję za pomoc 

17077741057167264758136491585644.jpg

17077741758221301108149583611480.jpg

 

Napisano

To zobacz jak zbudowane może być, może to coś da.

 

Nawet jak sporo kafli odzyskasz, to trzeba jeszcze pozbyć się zaprawy z nich, żeby się do czegoś przydały.

:scratching:

Napisano
51 minut temu, animus napisał:

Nawet jak sporo kafli odzyskasz, to trzeba jeszcze pozbyć się zaprawy z nich, żeby się do czegoś przydały.

Obtłucze jakimś tłuczkiem drewnianym.

A rozwalić najlepiej jakimś taranem z drewna.

Napisano

przewiercić kilka razy fugę miedzy luksferami tak by zrobić miejsce na brzeszczot do metalu - i potem ręcznie ciąć wzdłóż fugi

Można też tarczą jeśli się sięgnie na całą grubość - albo trochę tarczą, resztę brzeszczotem.

Brzeszczotem mało pyłu - tarczą dużo, chyba że jest z odsysaniem.

Napisano
2 godziny temu, animus napisał:

Nawet jak sporo kafli odzyskasz, to trzeba jeszcze pozbyć się zaprawy z nich, żeby się do czegoś przydały.

:scratching:

 

Łatwiej jest, jeśli ściana jest wykonana tak, że krawędzie do siebie przylegają, bez fug. Bo to co jest na zdjęciach Autora, to partanina.

Zaprawa oblepia kafle o wiele za dużo. Wtedy i z izolacyjnością jest lepiej.

Napisano
przewiercić kilka razy fugę miedzy luksferami tak by zrobić miejsce na brzeszczot do metalu - i potem ręcznie ciąć wzdłóż fugi
Można też tarczą jeśli się sięgnie na całą grubość - albo trochę tarczą, resztę brzeszczotem.
Brzeszczotem mało pyłu - tarczą dużo, chyba że jest z odsysaniem.
Ja ostatnio zapiąłem diamentówke 23cm i pustaki szalunkowe szły jak masło.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...