Skocz do zawartości

Tarcza solidarnościowa i zamrożenie cen w 2023r. - pytania


daggulka

Recommended Posts

Napisano
34 minuty temu, bobiczek napisał:

Z innej beczki.

31 grudnia (jutro) kończy się ajka z obniżonym VAT-em na gaz i prąd.
To jak to teraz trzeba zrobić?

Jesteście śmieszni, automatyczny odczyt będzie i tyle, zerknijcie sobie na Dagmary rachunek tam zauważycie, że ona podaje odczyt co pewien czas a  na rachunku jest też odczyt automatyczny, zdalny, nowe liczniki, wszystkie mają taką funkcję, teraz nawet licznika nie wymieniają jak zmieniasz na dwie taryfy tylko wgrywają do tego samego, mi wgrali soft do zwykłego licznika na dwukierunkowy, mogą też na bieżąco zdalnie sprawdzać czy np. kradniesz prąd.

Nie ma co podawać, zawyżać odczytu, bo się tylko ośmieszyć można, na gazowym to tak, ale elektryczny to już inna bajka.      

Napisano

animus - chyba, że ktoś ma jeszcze stary licznik.  Gdzieniegdzie takie się jeszcze pewnie i uchowały....całkiem niedano od znajomych słyszałem o takiej sytuacji. 

A z tymi taryfami to masz rację - sam byłem nieco zaskoczony przy zmianie taryfy. Co ciekawe - chyba to był ten sam typ licznika - wymieniali jak się wskazania zegara trochę różniły i się to zgłosiło - teraz programują. 

Napisano
1 minutę temu, aaaa napisał:

animus - chyba, że ktoś ma jeszcze stary licznik. 

Raczej marne szanse, liczniki mają terminy ważności legalizacji i najprawdopodobniej już nie znajdziesz tego na tarczę, mi od tego na tarczę już 2 razy wymieniali na nowocześniejsze, teraz zdalnie mogą nawet zablokować pobór.:icon_mrgreen:    

Mam tych liczników sporo i tak średnio co 5 lat zamieniają. 

Jak się taki rodzynek nawet znajdzie to komputer wyszacuje, po zużyciu, stan na 1.01.2023. 

Napisano
1 godzinę temu, animus napisał:

Raczej marne szanse, liczniki mają terminy ważności legalizacji i najprawdopodobniej już nie znajdziesz tego na tarczę, 

Ja mam taki na wsi. Ze dwa lata temu wymieniali, więc jeszcze trochę pobędzie.

1 godzinę temu, animus napisał:

 Mam tych liczników sporo i tak średnio co 5 lat zamieniają.  

Tarczowe co 15 lat, elektroniczne co 8 lat.

Napisano (edytowany)
2 godziny temu, retrofood napisał:

Ja mam taki na wsi. Ze dwa lata temu wymieniali, więc jeszcze trochę pobędzie.

To się długo nie pocieszysz.

Cytat

MKiŚ: od 2023 r. rusza w całej Polsce wymiana liczników energii na inteligentne.

Cytat

Instalacja inteligentnych liczników rozpocznie się w 2023 roku. Wówczas trafią one do 15 proc. odbiorców, w 2025 r. do 25 proc., w 2027 r. do 65 proc., a w 2028 r. do 80 proc. odbiorców. Cała procedura wymiany ma zakończyć się w 2030 r.

Cytat

Będą mogli śledzić zużycie prądu w czasie rzeczywistym, będą też rozliczani z bieżącego zużycia energii elektrycznej, będzie też automatycznie naliczana bonifikata w przypadku niewłaściwego rozliczenia, możliwe będzie korzystanie z przedpłatowej formy rozliczeń, pomiar zużycia nastąpi bez udziału inkasenta. Pojawi się też możliwość zdalnego sterowania urządzeniami domowymi" - wyliczył.

https://ksiegowosc.infor.pl/wiadomosci/5445487,Wymiana-licznikow-energii-na-inteligentne-w-calej-Polsce-od-2023-roku.html

 

Cytat

4.01.22

Klienci TAURONA dysponują już 840 tysiącami liczników odczytywanych zdalnie. W ubiegłym roku wystartował program AMIplus, czyli projekt masowej wymiany urządzeń pomiarowych. Do 2031 r. wszyscy klienci firmy, czyli ok. 6 mln osób, będą mieli zamontowane liczniki zdalnego odczytu. Harmonogram prac zakłada w ciągu najbliższych ośmiu lat średnioroczną wymianę liczników na poziomie ok. 750 tys.

https://portalkomunalny.pl/tauron-zapowiada-inteligentne-liczniki-w-szesciu-milionach-domow-429647/

 

U mnie Energa już kończy.:takaemotka:

Cytat

23.09.2021 19:14

Energa zamontuje pół miliona inteligentnych liczników. Przetarg rozstrzygnięty

Blisko pół miliona liczników zdalnego odczytu zakupiła Energa Operator. Ich montaż rozpocznie w przyszłym roku. - Już teraz korzysta z nich blisko połowa odbiorców przyłączonych do naszej sieci - stwierdził wiceprezes zarządu Krzysztof Bortkiewicz.

 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, animus napisał:

 

Bajanie.

 

 

Takie teksty to ja czytałem już kilkanaście lat temu. Nie wiem czy pamiętasz, że pierwszy unijny termin wymiany liczników (WSZYSTKICH!!!) na elektroniczne, był wyznaczony na koniec 2020 roku. Tak, tak, na dwa lata temu. Ale wyszło jak z polską produkcją miliona aut elektrycznych w 2025 roku. Nawet jak dożyjemy, to chyba wiesz jakie auto zobaczysz...

Napisano

jako ciekawostkę, wkleję aktualne ceny z Tauronu, po przekroczeniu limitów tarczy solidarnościowej - tak jak się spodziewałem, wszędzie obowiązuje stawka maksmalna, zgodznie z ustawą (bo w taryfach opublikowanych ceny te są jeszcze znacznie wyższe w poszczególnych strefach) - dla Tauron Gliwice, brutto (łącznie z dystrybucją, która też podrożała)

 

G11 = 1,22894

G12w --> 1T=1,32744   2T=0,96324

G13 --> 1T=1,1456   2T=1,3389    3T=0,941

mam G13 i tylko powiem, że 3T jeszcze wczoraj była po 0,3725 a T2 była po 0,9327 :)

Czyli dzisiaj najtańsza strefa w G13 jest droższa niż nadroższa wczoraj. 

Wg moich obliczeń, dla mojego profilu zużycia G13 dalej się znacznie bardziej opłaca niż G11, mimo, że taryfy się mocno spłaszczyły przez cenę maksymalną.

Taki komentarz mi się nasuwa - w tarczy solidarnościowe dali za małe limity - bo wybory dopiero w listopadzie są, Jak ludzie przed wyborami zaczną płacić rachunki wg nowych stawek już - to na bank obecna władza przegra te wybory ;)

 

Napisano
3 godziny temu, aaaa napisał:

jako ciekawostkę, wkleję aktualne ceny z Tauronu, po przekroczeniu limitów tarczy solidarnościowej - tak jak się spodziewałem, wszędzie obowiązuje stawka maksmalna, zgodznie z ustawą (bo w taryfach opublikowanych ceny te są jeszcze znacznie wyższe w poszczególnych strefach) - dla Tauron Gliwice, brutto (łącznie z dystrybucją, która też podrożała)

 

G11 = 1,22894

G12w --> 1T=1,32744   2T=0,96324

G13 --> 1T=1,1456   2T=1,3389    3T=0,941

mam G13 i tylko powiem, że 3T jeszcze wczoraj była po 0,3725 a T2 była po 0,9327 :)

Czyli dzisiaj najtańsza strefa w G13 jest droższa niż nadroższa wczoraj. 

Wg moich obliczeń, dla mojego profilu zużycia G13 dalej się znacznie bardziej opłaca niż G11, mimo, że taryfy się mocno spłaszczyły przez cenę maksymalną.

Taki komentarz mi się nasuwa - w tarczy solidarnościowe dali za małe limity - bo wybory dopiero w listopadzie są, Jak ludzie przed wyborami zaczną płacić rachunki wg nowych stawek już - to na bank obecna władza przegra te wybory ;)

 

Po przekroczeniu (2000 ÷ 3000kW  zależy jaki próg ci się należał)  jest jedna taryfa gwarantowana dla wszystkich czyli  0,693zł - 1,0286zł  z vat 5%

Nie ma znaczenia w jakiej taryfie jesteś i tak przekraczasz tą taryfę gwarantowaną.

Napisano (edytowany)
47 minut temu, animus napisał:

Po przekroczeniu (2000 ÷ 3000kW  zależy jaki próg ci się należał)  jest jedna taryfa gwarantowana dla wszystkich czyli  0,693zł - 1,0286zł  z vat 5%

Nie ma znaczenia w jakiej taryfie jesteś i tak przekraczasz tą taryfę gwarantowaną.

Nie masz chyba racji. Cena energii w każej strefie będzie taka sama, ale już koszt dystrybucji nie. Bo inne są stawki dystrybucji w G13 dla poszczególych stref.

https://www.tauron.pl/dla-domu/prad/prad-z-usluga/prad-eko-las

To nie jest cena gwarantowana, tylko maksymalna cena energii stosowana po przekroczeniu limitu zużycia. No ale to detal.

na podanej stronie jest link, gdzie jest podany cennik po przekroczeniu limitu - w G13 dla każdej strefy obowiązuje cena maksymalna, czyli brutto 0,8585

 

Taryfa Dystrybucyjna - odpowiednio strony 52 i 48

TAURON_Dystrybucja.pdf

Edytowano przez aaaa (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Aż spojrzałem na swój ostatni rachunek i na to co zapodał @aaaa

Wygląda że w tej mojej G-11 różnica będzie znaczna.
 

 

pobrany plik.jpg

 

 

Poza tym podglądając zużycie, mam szansę zachować niższą cenę, tylko dzięki karcie Dużej Rodziny (3000kwh)
Inaczej chyba bez szans.

Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, animus napisał:

Ceny prądu 2023: Firmy energetyczne nie będą informować o składnikach taryfowych
https://serwisy.gazetaprawna.pl/ener...rzadzenia.html
 W 2023 r. zawieszony będzie obowiązek nałożony na przedsiębiorstwa obrotu energią elektryczną w zakresie informowania o strukturze ceny energii dostarczanej do odbiorców - wynika z projektu rozporządzenia taryfowego MKiŚ. :scratching:

nosz ........a

Napisano

Mnie chyba jednak żadna tarcza solidarnościowa nie obejmuje. Raczej tarcza to się już skończyła, ceny będą podniesione przez ten...... za****s*** rany VAT. I tak już płacę dużo, bo dostawca prądu dzwignął ceny od sierpnia ubiegłego roku 2022. A teraz będę płacić jeszcze więcej. :/ 

Napisano

animus - to co zacytowałeś to nie wygląda dobrze. Bo to oznacza, że teraz jak sam sobie dobrze nie policzysz - a ogromna większość tego nie potrafi, to jesteś w ciemnej D.... :zalamka:

Napisano
13 minut temu, bobiczek napisał:

Dziwne, bo cytowana przez @animus a strona - zniknęła

Faktycznie.

 

Może ta.

https://serwisy.gazetaprawna.pl/energetyka/artykuly/8618516,struktura-cenowa-energii-sprzedawcy-pradu-projekt-rozporzadzenia.html

1 godzinę temu, aaaa napisał:

animus - to co zacytowałeś to nie wygląda dobrze. Bo to oznacza, że teraz jak sam sobie dobrze nie policzysz - a ogromna większość tego nie potrafi, to jesteś w ciemnej D.... :zalamka:

To chodzi o to, że cenę masz ustaloną odgórnie uchwalą, więc te składowe  podane nie pokażą ci ile powinieneś zapłacić. :bezradny:

 

  • 4 tygodnie temu...
Napisano

Nie skomentuję, bo się na tym nie znam :bezradny:

Ja nie korzystałam z taryfy podzielonej .... mam jedną pod G11 (w sensie całodniową).

To może skomentujesz tak .... ludzkim głosem dla ciemniaków, jak ja? ;)

Napisano
37 minut temu, aaaa napisał:

ktoś ma ochotę skomentować? :)

Chcieliśmy kapitalizmu i wolnego rynku?, to go mamy z całym inwentarzem tego dobrodziejstwa.

To tak samo jest jak nam wmawiano że tylko prywatne jest najlepsze bo konkurencja, rynek i będzie taniej. A za przejazd Kulczykową autostradą trzeba płacić najwyższą cenę.

No więc jak widać nie zawsze jest taniej.

A to że nocna taryfa na tak niskich cenach nie będzie trawać wiecznie było chyba do przewidzenia wraz ze zwiększającą się ilością urządzeń konsumujących prąd w nocy.

1 minutę temu, daggulka napisał:

To może skomentujesz tak .... ludzkim głosem dla ciemniaków, jak ja? ;)

No jaki tam z Ciebie ciemniak?. Ty kochana wszystko doskonale rozumiesz tylko nie zawsze chcesz słuchać teg co się do Ciebie mówi.

Tak, z powodów ideologicznych też.:icon_mrgreen:

Napisano
2 minuty temu, demo napisał:

 

A to że nocna taryfa na tak niskich cenach nie będzie trawać wiecznie było chyba do przewidzenia wraz ze zwiększającą się ilością urządzeń konsumujących prąd w nocy.

Ale to przecież nie z tego to wynika. Wzrost cen wynika przecież z innego powodu.

Dla mnie swego rodzaju skandalem jest, że Prezes URE zatwierdził cennik na cały rok w momencie gdy akurat był pik cenowy.  Zerknij do tego cennika i zobacz jakie tam są ceny - a propagandowo ładnie wygląda, że z cen "oryginalnych: obniżyli ci do ceny "maksymalnej" 

Ciekawe, czy jak ceny na TGE spadną jeszcze niżej, to czy Tauron etc obniży ceny :takaemotka:

Napisano
2 minuty temu, aaaa napisał:

Zerknij do tego cennika i zobacz jakie tam są ceny - a propagandowo ładnie wygląda, że z cen "oryginalnych: obniżyli ci do ceny "maksymalnej" 

Ciekawe, czy jak ceny na TGE spadną jeszcze niżej, to czy Tauron etc obniży ceny :takaemotka:

Ajśśśs kolego Ty siejesz tutaj propagandę jak ten grubasek z filmu animusowego.

 

4 minuty temu, aaaa napisał:

Dla mnie swego rodzaju skandalem jest, że Prezes URE zatwierdził cennik na cały rok w momencie gdy akurat był pik cenowy. 

Zatwierdził wtedy kiedy był czas na zatwierdzanie i tyle w temacie.

Napisano

Krótki opis tego jak Tauron rucha wszystkich klientów którzy mają rozliczenie roczne. Spotkałem już kilka takich przypadków, więc nie mam podstaw przypuszczać, że nie dotyczy to wszystkich.

Znajoma mieszka od końca styczna w mieszkaniu, miała wymieniony licznik. Fizyczny odczyt miała na początku maja - średnio miesięcznie za ten okres wychodzi jej zużycie około 85kWh. Za okres maj-grudzień miała prognozę dla 2x większego zużycia, takie też płaciła prognozy. Przedwczoraj dostała fakturę, za te 27 dni stycznia też oczywiście prognoza z zużyciem z kapelusza - i prognoza na cały 2023 też na podstawie fikcji. W efekcie osoba mieszkająca sama w mieszkaniu ma do zapłaty co 2m rachunek 280zł - czyli pewnie 2-3 razy więcej niżby płaciła, gdyby miała odczyt rzeczywisty co miesiąc lub dwa. I tutaj jest problem, bo to mieszkanie w bloku, znajoma twierdzi, że nie ma fizycznego dostępu do licznika, że nie jest w stanie robić co1m/2m tego odczytu. Nie chce mi się w to wierzyć, jak mieszkałem na blokach, to nie było co prawda dostępu do licznika, ale było takie okienko, że można było odczytać stan każdego licznika.

 

I teraz pomyślcie - każdy klient z rozliczeniem rocznym zapłaci taki podwyższony rachunek - po pewnie tylko niewielka ilość się zorientuje i albo zmieni umowę na rozliczenie bieżące, albo przeliczy to i złoży online wniosek o zmniejszenie prognozy miesięcznej (poprzez moj tauron)

Taki zawyżony rachunek z zużyciem z kapelusza trzeba zapłacić - sam to przerabiałem u siebie pod koniec października - dostałem zawyżony sporo rachunek - poprosiłem o odczyt fizyczny i fakturę - a mam PV, licznik dwukierunkowy, więc to kwestia, nie wiem, minuty, żeby zerknąć do systemu - dostałem oficjalną odpowiedź, że fakturę z odczytem rzeczywistym wystawią mi po nowym roku :D

Po nowym roku rzecz jasna się upomniałem, dostałem odpowiedź, że w związku dostosowaniem systemu do limitów zużycia po 20.01. Więc ponownie się upomniałem, 21.01 - tym razem zostałem zapewniony, że do końca stycznia faktura na pewno będzie. Ciekawe, czy na podstawie faktycznego zużycia, czy kolejnego szacunku z dupy wziętego. I pierwsza rzecz jaką zrobię po otrzymaniu tej faktury, to zmiana prognozy na minimalną....tak to w praktyce wygląda :)

 

Napisano

-------------------------------------------------------

update - okazało się, że dostęp do licznika jednak jest, dostałem zdjęcie.

Tauron w prognozie zawyżył zużycie za 9 miesięcy (razem ze styczniem 2023) o 764kWh. Pikuś.

Prognozy 2 miesięczne na 2023 o 35% "tylko" - ale uwzględniając vat 23% i pozostałe składowe ceny dało to wzrost ceny do zapłaty co 2m o 100%.

Nie da się tego odkręcić w prosty sposób - bo wyskakuje komunikat przy ręcznym podawaniu odczytu - "podany odczyt jest niższy od zarejestrowanego w naszym systemie. Jeśli jesteś pewny że podane wskazanie jest prawdłowe, to wyślij mail na adres dom@tauron.pl

I wiem jak to wygląda - bo ciocia to przerabiała - dostałą po kilku dniach odpowiedź - że do zapłaty jest xxx.xxzł  i że do 16 dni zostanie wystawiona faktura. 

Nie można też zapomnieć o wystawieniu wniosku o zmniejsze prognoz na cały 2023...zwykły człowiek tego nie ogarnie w żaden sposób.

Napisano

O czymś innym (chociaż też o prądzie i prognozach) , w innych okolicznościach i nie te czasy bo dawne , może 20 lat temu.
Rodzice już emeryci dostali książeczkę wpłat z PGE. I była tam spora suma jako prognoza. Mama telefonicznie przekazała mi jak wyglądało rozłożenie tego na dwie raty gdy tata poszedł do biura obsługi. Otóż rozłożyli na dwie raty dzień po dniu. Tzn jednego dnia pół należności a następnego drugie pół :takaemotka:
Prawdę mówiąc nie chciało mi się w to wierzyć. Więc przy najbliższym naszym spotkaniu sprawdziłem . I było napisane jak byk. Dzień po dniu. 

Napisano

W prognozy to ja się nie bawię od czasu, kiedy któregoś pięknego dnia po rozliczeniu roku kazali mi dopłacić tysiaka, bo niedoszacowali. Szlag mnie wtedy trafił i zmieniłam. Teraz podaję stan licznika co 2 miesiące.

Napisano

Kumpel tak miał z 10 lat temu, tylko nie pamiętam na jakiej taryfie, grzał nocą boiler, to może G12, raz mu przychodziło 6 po 150zł, później z nadpłaty 6× po 50zł, to były grosze, ale mimo wszystko.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

w samym rozliczeniu rocznym nie ma nic złego - tyle, że poprzez te zawyżanie prognoz i do tego wyższe ceny płacący zawyżone rachunki kretydują Tauron. Bo oczywiście, te środki nie przepadną ale w przypadku mojej znajomej, ona od maja'22 płaci zawyżone rachunki, na cały 2023 też dostała zawyżone (100% wyższe niż w 2022)a nie wiadomo kiedy Tauron łaskawie zrobi fizyczny odczyt i korektę faktury. Znając życie to z pewnością nie będzie się z tym śpieszył. Skoro tak wielkim problemem, jest odczytać stan licznika z licznika dwukierunkowego prosumenta, to co dopiero mówić o sytuacji, gdzie trzeba pracownika posłać, żęby zrobił odczyt w całym bloku...

  • 2 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano

śpieszę donieść, że minął kolejny miesiąc i Tauron raczył mi rozliczyć z sufitu wziętą fakturę którą wystawił bodajże 22.10.2022r. Z sufitu, bo % między tanią i drogą taryfą były wzięte z sufitu, rzecz jasna na moją niekorzyść, była spora dopłata. Tzn. tak mi się wydaje, że to zostało rozliczone, bo na moim subkoncie pojawiła się kwota bliska tej którą ja kiedyś tam wyliczyłem, że tyle przepłaciłem. 

Ciekawe, czy to oznacza, że w końcu dostanę faktyczne rozliczenie :D

 

Napisano

Sprawa się wyjaśniła :D

wysłałem zapytanie w tej sprawie - dostałem odpowiedź, że wystawili fakturę.

Patrzę w Moj Tauron - nie ma.

Ale coś mnie tknęło - sprawdzilem w ebok - i tak jest.

Już kiedyś był podobny przypadek - wpłaty było widać, ale tylko w eboku (który niby wycofują, wszystko ma być w Moj Tauron)

Też kiedyś zgłaszałem, że nie przychodzą powiadomienia o wystawionej fakturze - a powinny :zalamka:

tam nic nie działa....Aha, fakturę dostałem za okres 1.07 - 31.12.2022

I nic więcej, nie ma nawet żadnej zaliczkowej. Tak  - rozliczyli w końcu to co mnie naciągnęli, to została spora nadwyżka...ehhhh - to co się dzieje w tej firmie, to jest dramat. Zleciłem od razu wypłatę tej nadpłaty na konto i z niecierpliwością czekam na ciąg dalszy xD

 

Napisano

Tak sobie tutaj weszłam,   w innym wątku pisałam o cudownym rachunku za prąd co będzie pamiętać @aaaa czy @Buster. . Nie wiem czy Wam mówiłam o tym, ze rozmawiałam z Tauronem i powiedziano mi ze muszę zmienić  taryfę z Gwarancji Ceny na taryfę sprzedawcy- bezpłatnie mogłam to zrobić.. Wysłałam wniosek i czekam na odpowiedź. Ale chyba coś zaczęli  z tym robić w temacie, bo nie widzę, już żadnego cennika, który miałam ani w Ebok go nie ma ani w mójTauron. Są tylko ogólne warunki dla poszczególnych taryf. Co jeszcze.. Moja mama ma dom jednorodzinny. Mam takie pytanie czy ogrzewanie na podczerwień to jest to samo co PV https://ladnydom.pl/czym-jest-ogrzewanie-na-podczerwien-montaz-wydajnosc-cena ? Jak zadałam głupie pytanie to słuchajcie przepraszam, ale ja się nie znam na tym za bardzo. 

Napisano
2 minuty temu, aaaa napisał:

ogrzewanie na podczerwień to w uproszczeniu zwykłe ogrzewanie elektryczne

 

Nie takie do końca "zwykłe" ;) Ale tak - elektryczne, czyli żre dużo i drogo ;)

Napisano
1 godzinę temu, JoasiaSzmidtke napisał:

. Nie wiem czy Wam mówiłam o tym, ze rozmawiałam z Tauronem i powiedziano mi ze muszę zmienić  taryfę z Gwarancji Ceny na taryfę sprzedawcy- bezpłatnie mogłam to zrobić.

Joasia się w końcu obudziła i płacze że drogo, a Tauron wszystkich informował że taryfa z gwarantowaną ceną będzie droższa i nie będzie objeta tarczą solidarnościową czy jakąś tam inną.

Taka @daggulka np. zmieniła taryfę a Joasia śpi dalej, a termin na zmianę taryfy zdaje się już minął.

Miłych snów życzę.:icon_mrgreen:

Napisano
Dnia 7.03.2023 o 12:05, JoasiaSzmidtke napisał:

Moja mama ma dom jednorodzinny. Mam takie pytanie czy ogrzewanie na podczerwień to jest to samo co PV? Jak zadałam głupie pytanie to słuchajcie przepraszam, ale ja się nie znam na tym za bardzo. 

PV -  to elektrownia słoneczna produkuje prąd ze słońca, wykorzystywana jako źródło taniej energii np. w  gospodarstwie domowym.

Ogrzewanie na podczerwień to rodzaj ogrzewania przeważnie w przemyśle, fabrykach, są do tego wykorzystywane promienniki podczerwieni zasilane prądem. 

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 7.03.2023 o 14:10, demo napisał:

Joasia się w końcu obudziła i płacze że drogo, a Tauron wszystkich informował że taryfa z gwarantowaną ceną będzie droższa i nie będzie objeta tarczą solidarnościową czy jakąś tam inną.

Taka @daggulka np. zmieniła taryfę a Joasia śpi dalej, a termin na zmianę taryfy zdaje się już minął.

Miłych snów życzę.:icon_mrgreen:

Otóż nie minął, kontaktowałam się z Tauronem i w dalszym ciągu można to zrobić bezpłatnie

Napisano
4 godziny temu, JoasiaSzmidtke napisał:

Otóż nie minął, kontaktowałam się z Tauronem i w dalszym ciągu można to zrobić bezpłatnie

Aaaaaa, to wiesz pewno przedłużyli, bo Daga pisała że był termin.

Ale to dobrze i masz szansę to zmienić. :D

Więc działaj.:icon_mrgreen:

Napisano
18 godzin temu, demo napisał:

Aaaaaa, to wiesz pewno przedłużyli, bo Daga pisała że był termin.

Ale to dobrze i masz szansę to zmienić. :D

Więc działaj.:icon_mrgreen:

Może faktycznie wcześniej tak było i po prostu zmienili. No bo weź kurde..... z tymi cenami :D 

Napisano (edytowany)

Dostałam dziś pismo z Tauronu, dotyczące dostawy gazu. Gaz też mam od nich.

Piszą, że od 01.04.2023r. będą stosować taryfę sprzedawcy.

Wrzucam fotki i pytanie mam - co to dla mnie oznacza? Tak łopatologicznie? Mam sobie szukać już innego dostawcy? U nas jest tylko PGNiG.

 

20230324_210700.jpg

 

20230324_210709.jpg

Edytowano przez daggulka (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...