Skocz do zawartości

Jakie okna wybrać?


Recommended Posts

Napisano
Obecnie na topie są właśnie okna łączące w sobie cechy okien aluminiowych i drewnianych. Takie połączenie zapewnia trwałość, odporność na warunki atmosferyczne i na dzwięki. Ponad to w mojej opinii okna drewniane wyglądają zdecydowanie lepiej od np PCV.
Napisano
Cytat

Czy możecie polecić firmę okienną która byłaby w stanie dobrze wykonać okno w takim stylu?


Zależy Ci na podziale szprosami? Czy cienkich ramkach które dają poczucie lekkości?
Bo to co pokazałaś to nie są okna jakie się produkuje dla naszych warunków budowlaych (zwyczajne to są wewnętrzne ścianki czy też witrynka). Coś takiego można zrobić z profili metalowych, więc szukałbym ślusarza.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Aprobaty na okna, czy na profile?
Różnica może być kolosalna jeśli idzie o produkt finalny - okno.


W tym rozmiarze to tylko stolarka aluminiowa, choć przypuszczam że po dwóch miesiącach od zadania pytania już to wiesz.



Jani co nieco wiem ale musiałem zostawić temat okien ze względu na ogrom papierologi i innych nieco gwałtowniejszych spraw.
Okno się zmniejszyło marzenie zostało zweryfikowane... pozostało na 3150 x 2200.
Zbieram oferty powolutku... będą też 4 fixy 90 na 2200 .
Nabieram niebywałej ochoty na aluminium bo pcw mnie jakoś odpycha zwłaszcze jeśli chodzi o HST drewno hmmm stać mnie będzie conajwyżej na sosne wiec nie wiem czy to dobry wybór a alu komponowałoby się idealnie do salonu który chce zrobić na wzór loftu...

Cytat

Raczej o cienkich ramkach mogę zapomnieć, okno miałoby być w tym miejscu
więc musiałby być dość grube. Zależy mi na efekcie surowym jak okna w starych fabrykach.



Okna piękne pomysł też ale zycie weryfikuje... takie przeszklenie to szyba 6 jak 6 to ciężar pozostaje tylko stolarka alu a patrząc na coraz wieksze mrozy w naszym klimacie warto by było pakiet 3 szybowy wstawić. I wtedy już bardzo ciężko Ci będzie takie piękne cienkie obramowanie za rozsądną cene... chyba że budżet nie ograniczony...
  • 8 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Jakie firmy polecacie? (...) Jaką firmę polecacie, a której powinienem unikać?
Dzięki za każdą informację!




Wybierz PVC na sprawdzonych profilach. Polecam firmę Inoutic
Pewnie za chwilę dostanę ripostę z "finlandii" ;)

Napisano
Cytat

Cytat


Jakie firmy polecacie? Muszę wybrac do jesieni okna


Wybierz PVC na sprawdzonych profilach. Polecam firmę Inoutic
Pewnie za chwilę dostanę ripostę z "finlandii" ;)


Obiecuję że swoje wywalę i wybiorę polecane przez Ciebie, jak Ty będziesz mieszkał 10 bez okien,
... bo tyle czasu upłynęło od zadania pytania.

PS.
Tym postem wysforowałeś się na I miejsce wśród archeologów icon_lol.gif
Napisano
Cytat

(...)
Tym postem wysforowałeś się na I miejsce wśród archeologów icon_lol.gif



Wybaczcie icon_redface.gif Nie spojrzałem dokładnie na datę postu. Ten 2004 rok wyglądał zupełnie jak 2014 r icon_smile.gif
Napisano
No i klamka zapadła.
Okna PCW PCV jak kto woli....
Veka Perfectline z okuciami winkhaus .... pakiet 3 szybowy.
W Tym moje oczko w głowie drzwi tarasowe typu HST (system podnoszono przesuwny z tzw automatem w standardzie)
Profile klasy A z okuciem zamknietym.
Klamka secustic ze sprzęgłem jedno kierunkowym
Ciepła Ramka
Stopniowany Uchył
2 zawiasy atywyważeniowe... i jeszcze pare innych pierdół
w sumie jest okien 12 i jedno dachowe... całe 19000 jakby ktoś potrzebował namiary na mega tanie okna moskitiery rolety prosze na PW oferta świetna.
  • 3 miesiące temu...
  • 5 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

No i klamka zapadła.
Okna PCW PCV jak kto woli (...)




Też wybrałem okna oparte na profilach PVC. W tym momencie mam tylko zrobiony parter, ale już przymierzam się do wstawienia okien PVC na poddaszu icon_smile.gif

DSC01446.jpg

Edytowano przez horus (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Gdzieś czytałam, że większość osób wybiera okna właśnie na profilach PVC,
chociaż w firmach sprzedających czy produkujących okna coraz częściej polecają te na profilach aluminiowych - podobno trwalsze, mocniejsze i bardziej wytrzymałe. Choć z drugiej strony jak się tak przyglądam, to czy ktoś z nas w swoim domu wymieniał okna częściej niż raz w życiu?
Nawet PCV-ki trzymają się super latami, oczywiście pod warunkiem, że są dobrze założone.

P.S Co do wstawienia okien 1 dzień to nie do końca wierzęicon_smile.gif
Napisano
Mniej wiecej 3/4 okien w Polsce robi sie z PCW. Reszta to drewno i aluminium.
Ide o zaklad, ze dzisiejsze okna nie wytrzymaja 25 lat bez checi wymiany. Widzialem ostatnio 22letnie okna drewniano-aluminiowe. Tradycyjnie zamalowane w srodku pedzlem, "naprawy"czyli unieruchomienie skrzydla dokonane wkretami do gipsu (kiedys uzywalo sie gwozdzi) a oslony alu z zewnatrz takze wymagaly odnowienia nie tylko lakieru. Takze taka to wiecznosc (oczywiscie to byl przyklad okien zaniedbanych).

W kwestiach montazowych - ekipa 2-3 osobowa moze wstawic dziennie i 20 okien. Wynik 10-15 szt (przecietny domek) jest spokojnie do zrobienia w dzien. Duze okna tarasowe, laczenia wykuszy itp wydluzaja znacznie czas montazu.
  • 7 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
W dzisiejszych czasach to chyba PVC są uznawane za eleganckie, bo są zawsze w jednym kolorze, bez odrapań farby jak miało to miejsce w drewnianych. W sumie technologicznie to wszystkie dają podobny efekt i wybór zależy właściwie tylko od tego jaki mamy budżet oraz jaki wygląd nas satysfakcjonuje.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Tylko okna drewniane - PCV żółkną , pocą się i czujesz się jak w termosie .
Jak ktoś mieszka w okolicy Szczecina to Maszewo firma Welet - okna z meranti . Robiłem drzwi zewnętrzne 20 lat temu do tej pory bez malowania ,naprawy itp



to czy się pocą okna zależy od systemu wentylacji w domu, a nie od rodzaju profilu. Przy mikrowentylowaniu okien i sprawnej wentylacji nic się nie będzie pocić.

P.S. okna drewniane też mają swoje minusy - np. potrafię się wypaczać po latach i tracić szczelność...
  • 2 miesiące temu...
  • 11 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Mnie obiecano że uwiną sie w 1 dzień z oknami w domu. Pożyjemy zobaczymy. Fantastyczne ceny super obsługa polecam www.kulig.net.pl


Chyba pierwszy raz chcą to robić. To jakby lekarz obiecał, że skróci ciążę do czterech tygodni..

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 2.   Sander Standard Alu (płyta z folią aluminiową): W tym systemie rura grzewcza leży w styropianowym rowku, a na całej powierzchni płyty znajduje się cienka warstwa laminowanej folii aluminiowej. Folia ma za zadanie rozprowadzić ciepło z rury na boki, aby ogrzać powierzchnię między rurami. Jej skuteczność jest jednak ograniczona przez jej grubość – jest bardzo cienka. Działa, ale transfer ciepła z rury do płyty i na jej powierzchnię nie jest idealny.   System z radiatorami (płytami aluminiowymi): W tym rozwiązaniu w rowkach styropianu umieszcza się specjalnie wyprofilowane, znacznie grubsze (ok. 0,5 mm) płyty aluminiowe. Rura jest w nie wciśnięta, co zapewnia niemal idealny, maksymalny styk na dużym fragmencie jej obwodu. Taka płyta działa jak radiator – bardzo skutecznie "wysysa" ciepło z rury i rozprowadza je na swojej dużej powierzchni. Taki system jest w stanie przekazać do wylewki i podłogi trochę więcej ciepła przy tej samej temperaturze zasilania. Jest to rozwiązanie po prostu wydajniejsze.     Trudny temat, chyba nieopłacalne i prawdopodobnie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.   Nie powinien Pan traktować zakupu płyt Sandera jako błędu. To jest standardowy, popularny system, który w ocieplonym budynku sprawdza się dobrze. W Pana przypadku jego niższa (w porównaniu do radiatorów) efektywność jest po prostu brutalnie obnażana przez ogromne zapotrzebowanie budynku na ciepło.   Patrząc na przedstawiony problem z perspektywy ekonomicznej, optymalna strategia działania wydaje się jasna.   Należy zakończyć montaż ogrzewania podłogowego w oparciu o zakupiony system płyt Sander, a w następnej kolejności potraktować priorytetowo termomodernizację budynku. .   Takie podejście przynosi podwójną korzyść: po pierwsze, unika Pan strat finansowych, wykorzystując posiadany materiał. Po drugie, inwestycja w termomodernizację szybko się zwróci dzięki znacznemu ograniczeniu strat ciepła.      
    • 1.   Różnica temperatur (delta T) na poziomie 3°C na belkach rozdzielacza. W teorii, dla ogrzewania podłogowego za optymalną uznaje się deltę w przedziale 5-8°C. Pana wynik jest poniżej tego zakresu i wbrew pozorom, w tej konkretnej sytuacji, nie świadczy to dobrze o pracy instalacji.   Niska różnica temperatur między zasilaniem a powrotem oznacza, że woda przepływająca przez pętlę grzewczą nie zdążyła oddać wystarczająco dużo ciepła do podłogi. Woda wraca na rozdzielacz prawie tak samo ciepła, jak z niego wypłynęła. Może to wynikać z dwóch głównych przyczyn, zbyt szybkiego przepływu czynnika grzewczego oraz podłoga nie była w stanie "odebrać" więcej ciepła.   W Pana przypadku najprawdopodobniej mamy do czynienia z połączeniem obu tych czynników.   System grzewczy "próbuje" wtłoczyć więcej ciepła w podłogę (stąd wysoka temperatura zasilania), ale ta, z powodu dużych strat, nie jest w stanie go zakumulować. Woda krąży więc w obiegu, oddając tylko niewielką część swojej energii, a reszta wraca do kotła.   Proszę spróbować delikatnie zmniejszyć przepływ na rotametrze dla tej  pętli. Należy to robić stopniowo, np. o 0,2-0,4 l/min i odczekać kilka godzin na stabilizację systemu. Celem jest sprawdzenie, czy delta T wzrośnie (np. do 5-7°C). Jeśli tak, oznaczać to będzie, że woda ma więcej czasu na oddanie ciepła. Proszę jednak pamiętać, że w warunkach dużych strat ciepła efektem może być niewielki spadek temperatury.   1.5-metrowy odcinek do pokoju jest cieplejszy, to jest normalne. Na tak krótkim odcinku strata ciepła z  rury PEX jest minimalna. Dopiero na dużej powierzchni w pokoju następuje właściwa wymiana ciepła.   Zasadą, której należy się trzymać, jest utrzymywanie optymalnej różnicy temperatur (ΔT) w przedziale 5-8°C. Jeśli pomieszczenie wciąż pozostaje niedogrzane, jest to jednoznaczny sygnał, że wydajność systemu podłogowego jest zbyt niska, by pokryć straty ciepła generowane przez budynek. W tej sytuacji niezbędne jest przeprowadzenie termomodernizacji (izolacja ścian, wymiana okien), która ograniczy ucieczkę ciepła i sprawi, że istniejący system podłogowy bez problemu poradzi sobie z ogrzaniem budynku.       
    • Przepisy narzucają minimalny przekrój kanału (np. 196 cm², co odpowiada kanałowi 14x14 cm). Nie można więc po prostu zbudować węższego kanału, wentylacyjnego, równoważąc przepływ średnicą.    Poprzez częściowe przymknięcie (zastosowanie dławika) w kanale o zbyt silnym ciągu, zwiększylibyśmy opór w tym kanale. Skutkowałoby to zmniejszeniem ilości przepływającego powietrza i teoretycznie pozwoliłoby na zrównanie jego wydajności z kanałami słabszymi murowanymi.   Mimo że teoria brzmi sensownie, w praktyce stosowanie dławików do  regulacji wentylacji grawitacyjnej jest zdecydowanie odradzane i uznawane za błąd w sztuce budowlanej.   Kluczem jest projektowanie zrównoważonego systemu, a nie dokładanie jednego bardziej sprawnego przewodu wentylacyjnego.
    • Zgodnie z polskimi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, minimalna długość kanału wentylacji grawitacyjnej, liczona od kratki wentylacyjnej do wylotu ponad dach, powinna wynosić od 2,5 do 3 metrów. Źródła podają również, że dla zapewnienia optymalnej wydajności, wysokość ta powinna wynosić co najmniej 4 metry.   Przepisy dotyczące minimalnej wysokości kominów wentylacyjnych  powstawały w czasach, gdy dominującą technologią były murowane, nieocieplone kominy. Inżynierowie i prawodawcy opierali się na dekadach obserwacji i obliczeń dla tych właśnie, "klasycznych" rozwiązań. Minimalna wysokość została ustalona jako bezpieczny margines, który gwarantował wytworzenie minimalnego, stabilnego ciągu w różnych, także niesprzyjających warunkach:   Należy pamiętać, że wszystkie kanały wentylacyjne w jednym systemie grawitacyjnym powinny mieć zbliżoną długość. Znaczne różnice mogą prowadzić do zakłóceń w działaniu, gdzie dłuższe kanały o silniejszym ciągu mogą "wysysać" powietrze z krótszych, powodując ciąg wsteczny.   Wentylacja grawitacyjna w domu to system naczyń połączonych, potrzebny jest też nawiew świeżego powietrza, żeby można było usunąć zużyte. Zasada równowagi: Aby system działał poprawnie, wszystkie kanały wywiewne powinny mieć zbliżoną siłę ciągu. Zastosowanie jednego, bardzo sprawnego (ocieplonego, z mniejszymi oporami przepływu) kanału w systemie z innymi, (murowanymi) mniej sprawnymi, może pogorszyć działanie w tej części  wentylacji! Przepisy nie nadążają za technologią: Prawo budowlane często jest aktualizowane wolniej, niż rozwija się technologia. Minimalna wysokość pozostaje w przepisach jako uniwersalna, bezpieczna wartość gwarantująca działanie systemu w każdych warunkach, niezależnie od użytej technologii.  Ocieplony kanał jest sprawniejszy, ale przepisy pozostają konserwatywne. Co więcej, jego wysoka sprawność, jeśli nie będzie  zrównoważona w całym systemie, może prowadzić do problemów z działaniem wentylacji.
    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...