Skocz do zawartości

jak odnowić stare, drewniane drzwi???


Recommended Posts

Napisano
Chciałabym odnowić stare drewniane drzwi pomalowane farbą olejną na kolor orzechowy. Proszę o radę, w jaki sposób mam usunąć stare warstwy?Czy istnieje taka ewentualność,żeby je wyskrobać do ostatniej warstwy i zabejcować?Z góry dzięki za sugestie.
Napisano
Teoretycznie można całkowicie usunąć starą powlokę malarską przy użyciu środków chemicznych lub ściernych. Jednak doczyszczenie do "żywego drewna" będzie raczej trudne, gdyż farba wnika w pory drewna, co wymaga zdjęcia dość grubej warstwy podłoża np. przez struganie.
Napisano
Cytat

Chciałabym odnowić stare drewniane drzwi pomalowane farbą olejną na kolor orzechowy. Proszę o radę, w jaki sposób mam usunąć stare warstwy?Czy istnieje taka ewentualność,żeby je wyskrobać do ostatniej warstwy i zabejcować?Z góry dzięki za sugestie.



Miałem ten sam problem, zrobiłem to tak: najpierw je opalałem , następnie-za pomocą maszynki szlifowałem płaskie powierzchnie, (rowki szlifowałem ręcznie). Po tych czynnościach nałożyłem lakierobejcę i na koniec bezbarwny. Efekt końcowy był zadowalający.Powodzenia
Napisano
Cytat

Miałem ten sam problem, zrobiłem to tak: najpierw je opalałem , następnie-za pomocą maszynki szlifowałem płaskie powierzchnie, (rowki szlifowałem ręcznie). Po tych czynnościach nałożyłem lakierobejcę i na koniec bezbarwny. Efekt końcowy był zadowalający.Powodzenia



Najpierw usuń starą powłokę farby, następnie pomaluj lakierem do drewna (półprzezroczysty efekt, widoczne słoje drewna) lub kryjącą emalią.Jak wolisz....
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Najpierw usuń starą powłokę farby, następnie pomaluj lakierem do drewna (półprzezroczysty efekt, widoczne słoje drewna) lub kryjącą emalią.Jak wolisz....



Zgadzam sie
Napisano
Renowacja starego drewna za pomocą opalania i lakierobejcy jest dość trudnym i ryzykownym przedsięwzięciem.Zrobiłem w ten sposób sporo drzwi i framug ale efekt rzadko był satysfakcjonujący.
Głównie zależy to od gładkości drewna i braku wgnieceń,rowków i dziurek,w które mogła by wniknąć farba.Czym więcej takich defektów,tym efekt końcowy gorszy.
Opalanie i szlifowanie usuwa tylko wierzchnią warstwę,natomiast stara farba pozostaje we wszelkich wgłębieniach,a potem jest dość widoczna po pociągnięciu lakierem czy bejcą.Czym ciemniejsza bejca,tym gorzej to widać.
Polecam opalanie płomieniowe.Jest o wiele bardzie skuteczniejsze od gorącego powietrza z opalarki elektrycznej,wymaga jednak wprawy.
Ważne też jest,by ostrząc skrobaki zrobić to bardzo precyzyjnie,bo wszelkie nierówności ostrza pozostawiają rysy na drewnie.
Napisano
A czy uda się odnowić szafkę którą ktoś już "odnawiał" ? Szafka była bejcowana i lakierowana - wykończenie firmowe. I ktoś to soldnie potraktował farbą olejną.
Napisano
Cytat

Chciałabym odnowić stare drewniane drzwi pomalowane farbą olejną na kolor orzechowy. Proszę o radę, w jaki sposób mam usunąć stare warstwy?Czy istnieje taka ewentualność,żeby je wyskrobać do ostatniej warstwy i zabejcować?Z góry dzięki za sugestie.



przy odnawianiu starych drewnianych drzwi jest duzo pracy a moze lepiej sie zastanowic nad kupnem nowych...pozdrawiam icon_smile.gif
Napisano
Cytat

przy odnawianiu starych drewnianych drzwi jest duzo pracy a moze lepiej sie zastanowic nad kupnem nowych...pozdrawiam icon_smile.gif



Może są to zabytkowe drzwi ze zdobieniami i motywem roślinnym na framudze? icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Chciałabym odnowić stare drewniane drzwi pomalowane farbą olejną na kolor orzechowy. Proszę o radę, w jaki sposób mam usunąć stare warstwy?Czy istnieje taka ewentualność,żeby je wyskrobać do ostatniej warstwy i zabejcować?Z góry dzięki za sugestie.


To bardzo pracochłonne zajęcie,aby zrobić to dobrze wartość pracy może przekroczyć wartość drzwi.Ja robię to tak.Opalanie palnikiem płomieniowym,szlif papierem ściernym,szpachlowanie dziur i ubytków,szlif powtórny i bejca lub odpowiedni lakier czy farba.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

To bardzo pracochłonne zajęcie,aby zrobić to dobrze wartość pracy może przekroczyć wartość drzwi.Ja robię to tak.Opalanie palnikiem płomieniowym,szlif papierem ściernym,szpachlowanie dziur i ubytków,szlif powtórny i bejca lub odpowiedni lakier czy farba.Bob icon_biggrin.gif



Z pytania wnioskuję że Jagódka chce to zrobić samodzielnie. Odpadła by więc wartość pracy za którą trzeba zapłacić.
Napisano
Cytat

Chciałabym odnowić stare drewniane drzwi pomalowane farbą olejną na kolor orzechowy. Proszę o radę, w jaki sposób mam usunąć stare warstwy?Czy istnieje taka ewentualność,żeby je wyskrobać do ostatniej warstwy i zabejcować?Z góry dzięki za sugestie.




Jeśli są rzeczywiście stare i ładne (np płycinowe) , to trzeba sciagnać stary lakier opalarką i szpachlą.
Jezeli maja ubytki, to mozesz je zaszpachlować, Jesli są odbarwione mocno i głeboko (pewnie będą) - musisz je wyszlifować, i pomalować dobrą lakierobejcą, najlepiej olejną (bedzie to zgodne z tradycją). Sama bejca bedzie surowo wygladać, i bedzie niepraktyczna. Można też olejować lub woskować drzwi, ale raczej nie mocno odbarwione.
Natomiast mocno strugać nie radzę, bo zniszczysz płyciny i profile.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Witam, nareszcie trafiłam na odpowiednie forum. Ja też mam do odnowienia stare wejściowe drzwi. Drzwi są niczego sobie, płycinowe ale niestety jak to bywa zaciapane olejnicą no i dość zniszczone. Przeczytałam odpowiedzi skierowane do Jagódki i nasunęło mi się takie pytanie:czy nie mozna od razu użyć szlifierki a potem tylko doczyścić papierem ściernym? Czy są jakieś przeciwwskazania? A co zrobić jeśli skrzydła są poodłupywane przy futrynach i przy posadzce? Czy wogóle jest możliwe dobre uszczelnienie takich drzwi? A gdyby tak wymienić płyciny dać zrobic do stolarza takie same jak był, czy finansowo opłaciłoby się to? Bardzo byłabym wdzięczna za odpowiedź
Napisano
Szlifierka,jak najbardziej,ale jak już to taśmowa a nie oscylacyjna.Taśmowa jest po prostu skuteczniejsza,bo farby olejne nie poddają się tak łatwo szlifowaniu.
Do tego,co napisał leszko dodam,że szpachelka się nie sprawdzi.Tzn,jak się uprzec,to da radę,ale to męka.Do zeskrobywania opalonej farby są specjalne skrobaki z wymiennymi ostrzami.
Napisano
Cytat

Szlifierka,jak najbardziej,ale jak już to taśmowa a nie oscylacyjna.Taśmowa jest po prostu skuteczniejsza,bo farby olejne nie poddają się tak łatwo szlifowaniu.
Do tego,co napisał leszko dodam,że szpachelka się nie sprawdzi.Tzn,jak się uprzec,to da radę,ale to męka.Do zeskrobywania opalonej farby są specjalne skrobaki z wymiennymi ostrzami.




Witam.
Kolega ma tutaj racje te skrobaki nazywają się cyklinki i są najskuteczniejsze narzędzia a w połączeniu z opalarka to będziesz miała drzwi idealnie oczyszczone:)
Czasu i energii pochłonie to bardzo wiele, ale efekt może być bardzo dobry.

Taką zwykłą opalarkę kupisz za parę złotych w nomi czy gdzieś tam. To jest jak suszarka tyle, że na wyjściu może mieć jakieś 750 stopni wiec włosów raczej nią suszyć nie polecam icon_smile.gif

A cyklinki tez nie są takie drogie w nomi czy castoramie też powinny się znaleźć icon_smile.gif

Najdroższa będzie tutaj Twoja praca icon_smile.gif

Wklejam Ci kilka fot, tak wyglądają oskrobane rzeczy icon_smile.gif
To dość stare elementy icon_smile.gif

Pozdrawiam

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

  • 8 miesiące temu...
Napisano
Cytat

...Opalanie i szlifowanie usuwa tylko wierzchnią warstwę,natomiast stara farba pozostaje we wszelkich wgłębieniach,a potem jest dość widoczna po pociągnięciu lakierem czy bejcą.Czym ciemniejsza bejca,tym gorzej to widać....



Drzwi, z których zdarto starą farbę – nawet płycinowe – można bejcować, ale stopniowo. Bejca i lakier muszą być nakładane oddzielnie. Niedoróbki, skazy zaciemniamy farbą oleją – taką do obrazów, ze sklepu artystycznego. Kolor i odcień oczywiście zgodne z ostateczną barwą bejcy. Na to bejca i lakier, jak producent przykazał. Polecam V33, bo osobiście sprawdzone. Podobny sposób stosuje się przy renowacji mebli – nawet bardzo starych i eksponowanych w bardzo prestiżowych miejscach. Jeśli ktoś nie wierzy – niech podczas wycieczki zobaczy jak brutalnie zrobili to Francuzi w Wersalu. Zresztą temat lakiery poliuretanowe w Wersalu to zupełnie inny wątek;)
Napisano
Cytat

Drzwi, z których zdarto starą farbę – nawet płycinowe – można bejcować, ale stopniowo. Bejca i lakier muszą być nakładane oddzielnie. Niedoróbki, skazy zaciemniamy farbą oleją – taką do obrazów, ze sklepu artystycznego. Kolor i odcień oczywiście zgodne z ostateczną barwą bejcy. Na to bejca i lakier, jak producent przykazał. Polecam V33, bo osobiście sprawdzone. Podobny sposób stosuje się przy renowacji mebli – nawet bardzo starych i eksponowanych w bardzo prestiżowych miejscach. Jeśli ktoś nie wierzy – niech podczas wycieczki zobaczy jak brutalnie zrobili to Francuzi w Wersalu. Zresztą temat lakiery poliuretanowe w Wersalu to zupełnie inny wątek;)




?? ja chętnie się dowiem co z tym wersalem??icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Drzwi, z których zdarto starą farbę – nawet płycinowe – można bejcować, ale stopniowo. Bejca i lakier muszą być nakładane oddzielnie. Niedoróbki, skazy zaciemniamy farbą oleją – taką do obrazów, ze sklepu artystycznego. Kolor i odcień oczywiście zgodne z ostateczną barwą bejcy. Na to bejca i lakier, jak producent przykazał. Polecam V33, bo osobiście sprawdzone. Podobny sposób stosuje się przy renowacji mebli – nawet bardzo starych i eksponowanych w bardzo prestiżowych miejscach. Jeśli ktoś nie wierzy – niech podczas wycieczki zobaczy jak brutalnie zrobili to Francuzi w Wersalu. Zresztą temat lakiery poliuretanowe w Wersalu to zupełnie inny wątek;)



Sposób dobry i praktycznie jedyny chyba od czasu, kiedy zaczęto stosować bejce.
A co do wzbudzającego takie emocje Wersalu to w co drugim, jeśli nie każdym obiekcie historycznym stosuje się lakiery poliuretanowe. Świetnie imitują wosk. Wyjątek stanowi chyba tylko nasz kraj, gdzie zabytki podlegają często ocenie historyczno-histerycznej icon_biggrin.gif
Napisano
Więc jeśli chodzi o donnawianie starych drzwi zwłaszcza drewnianych to opalrka jest bardzo ważna i od tego dsię nie ucieknie potem resztki trzeba dokończyć cienkoziarnistym papierem ściernym apóxniej pomalowac i nie ma lepszej metody.

A pomalowć należałoby to lakierem do drenw firmy Sickens dawniej porta i nie tylko Porta używała tych lakierów do swoich drzwi i wyglądały naprawdę super ten lakier ma to do siebie że niezaleznie od kolory pozwala na zachowanie rysunku słoja i jednoczensie dobrze się wchałanie trudno mi sobie wyobrazić że odnawianie w ten spsób mogłoby nie przynieść porządanych efektów no i drzwi sie nie błyszczą.

Pozdrawiam
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Sposób dobry i praktycznie jedyny chyba od czasu, kiedy zaczęto stosować bejce.
A co do wzbudzającego takie emocje Wersalu to w co drugim, jeśli nie każdym obiekcie historycznym stosuje się lakiery poliuretanowe. Świetnie imitują wosk. Wyjątek stanowi chyba tylko nasz kraj, gdzie zabytki podlegają często ocenie historyczno-histerycznej icon_biggrin.gif



Przy okazji: zamiast opalarki można też zastosować kąpiele, albo po prostu płyn do usuwania starych powłok. Lepiej jednak wyjąć do tego drzwi. taki płyn musi popracować.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Mam drzwi z czasów Gierka...
Kilka warstw farby.
Mam opalarke i chcialem tez kupic szlif.oscylacyjną,taką:
Brak obrazka
Ile czasu zejdzie na jedne drzwi [dzrwi proste,bez szyby i udziwnień] ?
Opalarką do drewna ,a potem szlifierką-taki mój plan-wyjdzie cacy ? :]
Malować chce na biało.
Napisano
taka szlifierka jest Ci do niczego nie potrzebna po opalaniu wystarczy przetrzęć papierem ściernym i to drobnoziarnistym niezależnie czy są to drzwi drewniane czy w okleinie to możesz je zniszczyć w tej chwili Porta jak i wielu innych producentów robi drzwi fornirowane czy do malowania one też mają okleine zwykle jest to 0,2mm a tym urządzeniem zedrzesz wszystko do gołej płyty a włąsnie bardzo prawdopodobne jest to że te drzwi dsą płytowe przynajmniej w weilu starych blokach w Wa-wie są takie.
Napisano
a co powiecie o tych wszystkich zelach sciagajacych farbe? opalilam wlasnie drzwi, ale w niektorych miejscach farba wsiakla tak gleboko, ze nie daje rady papierem sciernym. sa to miejsca, do ktorych szlifierka nie dotrze.. czy takie srodki wyciagna ta farbe?
Napisano
Cytat

Chciałabym odnowić stare drewniane drzwi pomalowane farbą olejną na kolor orzechowy. Proszę o radę, w jaki sposób mam usunąć stare warstwy?Czy istnieje taka ewentualność,żeby je wyskrobać do ostatniej warstwy i zabejcować?Z góry dzięki za sugestie.



Jagódko, mam nadzieję, że jeszcze nie zabrałaś się za pracę. Moim zdaniem jest lepsza metoda na usunięcie starej warstwy. Mam na myśli środek do usuwania powłok (V33- akurat ten znam). Jak tym zadziałasz to nie ma bata, wszystko zejdzie. Jeśli mogę ci jednak coś poradzić dodatkowego....jak już odkryjesz "żywe" drewno to nie maluj go farbą olejną. Nie po to masz drewno, żeby je tym paskudzić. Ja bym proponowałam Ci zrobić drzwi woskiem, to nada drewnu charakter, podkreśli je. Polecam woski bison Liberon. Tak samo można potraktować jakikolwiek mebel. Pamiętajmy jednak, że jak ktoś zabejcował drewno, to tego się tak łatwo nie usunie, o ile w ogóle się da, bo to wnika w głąb drewna.
Powodzenia i do dziela!
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Witam
Rowniez mam zamiar odnowic stare drzwi drewniane. Obecnie sa pomalowane biala farba olejna, ktora po wielu latach sie juz luszczy. Dlatego mam zamiar je opalic i pomalowac je ponownie na bialo. Mam jednak pytanie czym wypelnic ubytki w drewnie (pekniecia, wgniecenia itp.). W poprzednich postach bylo napisane ze drzwi nalezy zaszpachlowac. I tutaj moje pytanie czy polecacie jakas gotowa szpachlowke czy moze mozna zrobic wlasna? Czytalem ze mozna zrobic szpachlowke z bieli cynkowej i farby olejnej (powstanie papka) za jednym razem uzupelnilo by to ubytki i stworzylo podklad. Bede bardzo wdzieczny za rady, z gory dziekuje i pozdrawiam.
Napisano
Ja na drewniany parapet z wieloma warstwami olejnej zastosowałam własnie taki płyn i wszystko ładnie spuchło i odeszło, potem tylko delikatnie szpachelką zdjełam tę warstwę-ale płyn słabo wyciąga farbę z rowków.Musiałam jeszcze kilka razy zalewać wgłębiania i dlikatnie wydłubywać farbę. Ale w moim starym domu w ten sam sposób odnowilismy trzy sztuki drzwi. Doszła tu jednak dodatkowo opalarka.Efekt zaskakujący a drzwi miały naprawdę wiele starych warstw białej farby z czasów powojennych. Tylko drewno miało też swoją jakość-było twarde i odporne na uszkodzenia-dlatego obyło się bez szpachli.Potem tylko ciemna lakierobejca i super!Ale roboty kupa!
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Jagódko, mam nadzieję, że jeszcze nie zabrałaś się za pracę. Moim zdaniem jest lepsza metoda na usunięcie starej warstwy. Mam na myśli środek do usuwania powłok (V33- akurat ten znam). Jak tym zadziałasz to nie ma bata, wszystko zejdzie. Jeśli mogę ci jednak coś poradzić dodatkowego....jak już odkryjesz "żywe" drewno to nie maluj go farbą olejną. Nie po to masz drewno, żeby je tym paskudzić. Ja bym proponowałam Ci zrobić drzwi woskiem, to nada drewnu charakter, podkreśli je. Polecam woski bison Liberon. Tak samo można potraktować jakikolwiek mebel. Pamiętajmy jednak, że jak ktoś zabejcował drewno, to tego się tak łatwo nie usunie, o ile w ogóle się da, bo to wnika w głąb drewna.
Powodzenia i do dziela!


można kupić takie rzeczy w kolorze drzwi rozpuszcza je się specjalną lutownicą i zaszpachlowuje ubytki tylko to kosztuje parę złoty ale jakiś amatorski zestaw w markecie dostaniesz. To wyglada jak bardzo twarda plastelina topisz kładziesz docierasz malujesz.
  • 1 rok temu...
Napisano
Czy warto męczyć się aż tak z odnawianiem starego drewna? Ja skorzystałam z usług firmy, która zajmuje się odnawianiem drzwi. Zaoszczędziłam mnóstwo czasu i wysiłku. A z efektu jestem naprawdę zadowolona. Jeśli chodzi o koszta to myślę, że nie są znacznie większe niż w przypadku odnowy drzwi samodzielnie. Zakupienie opalarki i innych potrzebnych narzędzi mało nie kosztuje. A drewno odnawiamy raz na kilka lat. Potem jest tylko kłopot z trzymaniem narzędzi, które mogą się po drodze zepsuć i przeszkadzać.
  • 5 lata temu...
Napisano
Musisz najpierw pozbyć się starej warstwy lakieru, najlepiej byłoby ją opalić i dobrze zeszlifować i oczyścić tak aby powierzchnia drzwi była gładka. Potem ważny krok czyli wybranie odpowiedniego produktu i pomalowanie. Ja poleciłabym Ci wykorzystać do tego celu lakierobejcę. My przy malowaniu drzwi stosowaliśmy tą od Vidaronu. Na ich stronie znaleźliśmy dobry poradnik o odnawianiu drzwi drewnianych, Jest tam wszysttko fajnie, przejrzyście wyjaśnione. Zobacz sobie może to rozwiąże problem z drzwiami ;) https://sklep.vidaron.pl/blog/jak-odnowic-d...drzwi-poradnik/
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Usunąć starą farbę, odpylić, odtłuścić i dopiero póżniej malować. Możesz malować wałkiem, ale część powierzchni drzwi będziesz musiała i tak pomalować pędzlem do drewna, bo wałkiem wszędzie nie dojdziesz. Tani i dobry odtłuszczacz to benzyna.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Chciałabym odnowić stare drewniane drzwi pomalowane farbą olejną na kolor orzechowy. Proszę o radę, w jaki sposób mam usunąć stare warstwy?Czy istnieje taka ewentualność,żeby je wyskrobać do ostatniej warstwy i zabejcować?Z góry dzięki za sugestie.




zeszlifować i od nowa pomalować + zaimpregnować
  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

Szanowni Państwo,

przed rozpoczęciem malowania należy zadbać o przygotowanie podłoża. Starą powłokę malarską zmywamy zmywaczem do powłok lakierniczych, opalamy opalarką i usuwamy za pomocą szpachelki lub odpowiedniego elektronarzędzia. Potem drewno warto jeszcze delikatnie przeszlifować papierem ściernym, a później dokładnie odpylić. Kolejny krok to zagruntowanie drewna i jego pomalowanie wyrobem nawierzchniowym. Polecam zastosowanie impregnatu Śnieżka DREWKORN Expert Bezbarwnego i Śnieżka SUPERMAL® Emalii akrylowej. Jeśli widoczne ma być usłojenie drewna, to rozwiązaniem będzie użycie dobrej jakości bejcy lub lakierobejcy (po uprzednim zagruntowaniu podłoża właściwym preparatem gruntującym).

Pozdrawiam serdecznie,

E-rzecznik FFiL Śnieżka

 
 
Edytowano przez Eksperci Śnieżka (zobacz historię edycji)
  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Powielam pomysł Eksperta Śnieżki. Zmywacz do powłok malarskich - sam tak robiłem - olejna się złuszcza+ do tego skalpelek lub nóż i papier ścierny na dokończenie dzieła. Przy tym zmywaczu opalarka zbędna.

Zmywacz śmierdzi ale działa - V33 w każdym supermarkecie budowlanym. Umyć potem ręce bo to żrące jest.

Potem bejca i lakier - polecam okrętowy 3 warstwy. Pierwsza warstwa schnie 24 H a potem kolejne po 8 godzin. Minimum 2 warstwy.

W moim mieszkaniu poprzedni właściciel wpadł na pomysł by parapety drewniane upiększyć szarą olejną dlatego wiem co mówię. To samo zrobił z balustradą :) 

 

Alternatywa - 2w 1 czyli lakierobejca ale ja osobiście wolę mięć kontrolę nad kolorem czyli najpierw bejca a potem zabezpieczamy lakierem.

  • 2 miesiące temu...
Napisano
Dnia 6/26/2008 o 10:42, Bob-budowniczy napisał:


To bardzo pracochłonne zajęcie,aby zrobić to dobrze wartość pracy może przekroczyć wartość drzwi.Ja robię to tak.Opalanie palnikiem płomieniowym,szlif papierem ściernym,szpachlowanie dziur i ubytków,szlif powtórny i bejca lub odpowiedni lakier czy farba.Bob :icon_biggrin:

Przy tym proponowałbym użyć specjalnej farby renowacyjnej i specjalnego (droższego niestety) kitu renowacyjnego.

Gość mhtyl
Napisano
25 minut temu, igorMM napisał:

Przy tym proponowałbym użyć specjalnej farby renowacyjnej i specjalnego (droższego niestety) kitu renowacyjnego.

 

Cytat

Dnia 26.06.2008 o 12:42,  Bob-budowniczy napisał: ...

 po dziewięciu latach od założenia tematu na pewno porada aktualna:icon_biggrin:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...