Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam mam małą powierzchnie do wytynkowania ściany są z ceramiki na zaprawie tradycyjnej. Chciałbym to zrobić sam i z użyciem gotowej zaprawy tynkarskiej np. Atlas zaprawa tynkarska. Jaka jest technologia kładzenia takich gotowych zapraw ? Gruntować tą ceramike ? Kłaść szpryc ? Z góry dzieki za wszystkie rady, pozdrawiam !

Napisano
55 minut temu, wisienka_707 napisał:

Nic nie pisze o gruntowaniu na odwrocie i na stronie producenta... jak mi robili w domu to gruntowali wszystko

Musisz zagruntować aby wyrównać chłonność podłoża. Natomiast jeżeli to masa gotowa to żadnego szprycu nie musisz robić.

Napisano
14 godzin temu, wisienka_707 napisał:

Witam mam małą powierzchnie do wytynkowania ściany są z ceramiki na zaprawie tradycyjnej. Chciałbym to zrobić sam i z użyciem gotowej zaprawy tynkarskiej np. Atlas zaprawa tynkarska. Jaka jest technologia kładzenia takich gotowych zapraw ? Gruntować tą ceramike ? Kłaść szpryc ? Z góry dzieki za wszystkie rady, pozdrawiam !

Potrzebna jest warstwa kontaktowa.

PS. Źle zrozumiałem - ściana z ceramiki czyli goła ściana do obrzutki etc.

Napisano

Większość gotowych zapraw tynkarskich nakłada się jako jednowarstwowe (pomijając ewentualna gładź/wykończenie) Zagruntowanie podłoża jest wystarczającym sposobem na poprawienie przyczepności a nieumiejętnie nałożony i przygotowany podkład może jedynie popsuć przyleganie (gęstość, skład). Tynk należy narzucać a nie naciągać.

Napisano

Dzień dobry,

 

możemy przedstawić wykonanie na podstawie tynku weber IP INTER. Więcej na stronie produktu: https://www.pl.weber/tynki-cementowo-wapienne/zaprawy-tynkarskie/weber-ip-inter

Na podłożach silnie nasiąkliwych (np. gazobeton lub elementy ceramiczne) należy wykonać obrzutkę (szpryc) z weber TP541 i pozostawić do wyschnięcia. Na podłoża gładkie lub nienasiąkliwe (np. beton) zalecamy nałożenie warstwy sczepnej z zaprawy klejowo-szpachlowej weber KS122 pacą zębatą i pozostawienie do wyschnięcia. Szczególnie dotyczy to przypadków ryzyka pozostałości płynów antyadhezyjnych na podłożu.

 

Polecamy artykuł: https://www.pl.weber/prace-wykonczeniowe-na-scianach-wewnetrznych

 

Pozdrawiamy!

Napisano
7 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Potrzebna jest warstwa kontaktowa.

PS. Źle zrozumiałem - ściana z ceramiki czyli goła ściana do obrzutki etc.

 

7 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Szpryc poprawia przyczepność. lepiej więc go zrobić, tym bardziej, że tynkowanie będzie amatorskie.

Jeżeli jest to masa gotowa czy tynk maszynowy to nie ma potrzeby robić obrzutki inaczej szprycu. jedynie na co należy zwrócić uwagę to na gęstość rozrobionej masy.

Napisano (edytowany)
20 godzin temu, wisienka_707 napisał:

Gruntować tą ceramike ? Kłaść szpryc ? Z

Przed samym tynkowaniem odkurzyć i obficie zwilżyć wodą ,. zrobić obrzutkę , tzw szpryc , zbryzg , różnie to w różnych rejonach kraju to nazywają  , na drugi dzień kielnia i heja do przodu ...

Jeżeli mówimy o tynku CWu....

 

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)
Napisano
11 minut temu, joks napisał:

Jeżeli mówimy o tynku CWu....

 

 

20 godzin temu, wisienka_707 napisał:

. Chciałbym to zrobić sam i z użyciem gotowej zaprawy tynkarskiej np. Atlas zaprawa tynkarska.

 

Napisano (edytowany)

U mnie na ceramikę nakładali gotową zaprawę tynkarską takim urządzeniem.

Mam je do dzisiaj i czasami korzystam przy poprawianiu (słupek ogrodzeniowy robiłem nowy niedawno)

 

262961-178556-image1---1431334951-178556

 

Wyszło nieźle, trzyma od 15 lat mocno i bez problemów na całym budynku.

Taka faktura "baranka"

Jest pytanie czy akurat taka porowata faktura będzie Ci odpowiadała.

Jeśli tak, poradzisz sobie z taką skrzyneczką sam.

Tynk kupowałem gotowy w workach.

Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Napisano
34 minuty temu, wisienka_707 napisał:

Ten drugi tj. Zaprawa tynkarska 

I jedno i drugie jest zaprawą tynkarską . Jedna gipsowa druga cementowo wapienna .:D

Napisano
11 godzin temu, aaaa napisał:

bobiczek - jak się to fachowo nazywa? Czeka mnie tynkowanie garażu...:icon_rolleyes:

Rzutnica, Narzucarka do tynku, Maszynka do baranka, Maszynka do tynku. Tyle znalazłem na razie :)

55 minut temu, wisienka_707 napisał:

Narzutnica do tynku sa jeszcze pneumatyczne a nie manualne

Pneumatyczna to koszt w granicach 600zł. Ta ręczna do kupienia za 50zł. Myślę że skoro u mnie dala radę ręczna na cały dom, to Aaaa poradzi sobie nią również z garażem.

Ps:

w razie czego nie kupuj, moja leży w garażu i czeka na użycie :)

Napisano
9 godzin temu, aaaa napisał:

no właśnie, taką opcję tez brałem pod uwagę ;)

Moja zdecydowanie lepsza od tych tańszych nowych, bo ma w bębnie takie sprężyste paski a nie jakieś po taniemu drutki sztywne. Lepiej i ostrzej ochlapie (tak myślę)

W razie czego - priv

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Analizowałem przyczynę zawilgocenia tej wełny ("wełna była cała mokra"), wspominał pan o obecności papy w posadzce. Jej wysoki współczynnik oporu dyfuzyjnego (Sd) wskazuje, że jest to materiał niemal paroszczelny.   Więc jak?   W związku z tym pomyślałem, że ułożono wełnę  stroną z papą do góry, co  uniemożliwiło jakiekolwiek odparowanie wilgoci.   Po doprecyzowaniu okazało się jednak, że czarny materiał nie jest papą, lecz welonem szklanym. Jest to warstwa w pełni paroprzepuszczalna, umożliwiająca swobodne przenikanie pary wodnej.   To wyjaśnia, dlaczego wilgoć mogła wnikać w strukturę materiału i powodować jego zawilgocenie.   Jakie warstwy leżały jeszcze na posadzce?     Ale warunki się nie zmieniły.  
    • Raczej nie będzie pan mógł tego robić bez uzgodnienia z konserwatorem. Wpis do ewidencji zabytków oznacz, że w bardzo wielu przypadkach wymagane będzie jednak uzyskanie pozwolenia  w starostwie powiatowym i w ramach tej procedury uzgodnienie prac z konserwatorem. Dotyczy to choćby ocieplenia elewacji. Jak i tym bardziej prac które w "zwykłym' budynku (bez wpisu do ewidencji) wymagały przynajmniej zgłoszenia robót (dobudowa ogrodu zimowego) albo i pozwolenia na rozbudowę (taras na piętrze).  Tu wykorzystywany jest Art. 30 ust. 7 ustawy Prawo Budowlane 7. Organ administracji architektoniczno-budowlanej może nałożyć, w drodze decyzji, o której mowa w ust. 5, obowiązek uzyskania pozwolenia na wykonanie określonego obiektu lub robót budowlanych objętych obowiązkiem zgłoszenia, jeżeli ich realizacja może naruszać ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, decyzji o warunkach zabudowy lub spowodować: 1) zagrożenie bezpieczeństwa ludzi lub mienia; 2) pogorszenie stanu środowiska lub stanu zachowania zabytków; 3) pogorszenie warunków zdrowotno-sanitarnych; 4) wprowadzenie, utrwalenie, zwiększenie ograniczeń lub uciążliwości dla terenów sąsiednich.  Podkreślenie dodałem sam. Chodzi o to, że skoro władze lokalne podjęły decyzję o wpisaniu jakiegoś obiektu (budynku) do ewidencji zabytków, to mają pełne prawo żądać uzyskania pozwolenia (wraz ze wszystkimi uzgodnieniami) na prace, które wpływałyby na stan tego zabytku. Nie mają takiego obowiązku, ale wychodzi na to, że z takiego prawa chętnie korzystają.  Proszę porównać chociażby tu: https://www.eporady24.pl/ocieplenie-domu-wpisanego-do-gminnej-ewidencji-zabytkow,pytania,8,112,28398.html https://www.prawo-budowlane.info/termomodernizacja-budynku-zabytkowego,396,material_prawo_budowlane.html
    • W pierwotnej księdze (całego domu) jest zapis w rubryce 2.3 wlaściciel wyodrebnionego lokalu udział jest określone w pkt 3 Wielkośc udziału w nieruchomości wspólnej którą stanowi grunt oraz cześć budynku i urządzenia nie służą wyłącznie do użytku właścicieli lokali - wielkość udziałów 43/100 i numer księgi wieczystej tego mieszkania   i drugi 57/100 i numer księgi wieczystej tego mieszkania.
    • Jeżeli rzeczywiście ułożono taką wełnę to ona w ogóle nie powinna być ułożona w podłodze. Ona nie osiadła pod ciężarem wylewki? Ta czarna warstwa (welon szklany) nie pełni zaś roli izolacji przeciwwilgociowej. Krótko mówiąc w żaden sposób jej nie zastępuje.  W takim miejscu należało położyć przynajmniej dwie warstwy grubej, atestowanej folii podłogowej z polietylenu (PE). Najlepiej bez połączeń. Jak nie da się ich uniknąć to z szerokimi zakładami (przynajmniej 30 cm) i sklejonymi. Na to twardy styropian o obniżonej nasiąkliwości albo XPS.  Wełna w takim miejscu, przy dużej ilości wilgoci, to proszenie się o kłopoty.   Ponawiam pytanie o izolację poziomą fundamentu i jej połączenie z izolacją podłogi.
    • Wychodzi więc na to, że proste prace niewymagające decyzji formalnych, mogę sobie dowolnie realizować Bardzo dziękuję za pomoc  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...