Skocz do zawartości

Dziennik domku pod lasem


Recommended Posts

Napisano
45 minut temu, MrTomo napisał:

Dane mojego reku:
Strumień objętości powietrza [m3/h]: 200 - 1000
Spręż dyspozycyjny [Pa]: 580 - 80
Moc nagrzewnicy wstępnej 1KW

To chyba mocna jednostka, co? A jak to zużywa energię elektryczną?

Napisano

O dużo za mocna

1 godzinę temu, Takiowaki napisał:

jak to zużywa energię elektryczną?

Nie pamiętam. Mierzylem to kiedys, moze odnajde. Nie odczuwam za specjalnie w rachunkach, jesli o to chodzi

Chodzi na 1 biegu, okresowo

Napisano
23 minuty temu, MrTomo napisał:

O dużo za mocna

Ale lekko trzeba by przewymiarować na jakieś nagłe imprezy :D

Bo przy 260m3/h wymaganych u mnie, dobieranie 300-350 jest chyba na styk. Taka na pierwszym biegu może połowy wymaganej nie dociągnąć, a kręcić ciągle trzecim/3 dostępne...

Napisano
15 minut temu, Takiowaki napisał:

Ale lekko trzeba by przewymiarować na jakieś nagłe imprezy :D

Bo przy 260m3/h wymaganych u mnie, dobieranie 300-350 jest chyba na styk. Taka na pierwszym biegu może połowy wymaganej nie dociągnąć, a kręcić ciągle trzecim/3 dostępne...

Czytałem w dziennikach, że 0,4 wymiany na godzinę jest tym, co na co dzień ludzie wykorzystują wentylując mechanicznie. Moim zdaniem dom to nie hermetyczna kapsuła kosmiczna. Są drzwi - wchodzisz i wychodzisz nimi kilka razy dziennie, zawsze ktoś się kręci, no i są jeszcze okna.

Przewymiarowana centrala służy wyłącznie sprzedawcom, producentom sprzętu, hutom stali i rafineriom, bo im napędza zbyt, ale nie służy użytkownikom. Chyba że dostaniesz przewymiarowaną za cenę niższą niż optymalna.

Napisano
6 minut temu, PeZet napisał:

Czytałem w dziennikach, że 0,4 wymiany na godzinę jest tym, co na co dzień ludzie wykorzystują wentylując mechanicznie. Moim zdaniem dom to nie hermetyczna kapsuła kosmiczna. Są drzwi - wchodzisz i wychodzisz nimi kilka razy dziennie, zawsze ktoś się kręci, no i są jeszcze okna

0,4 wymiany to około 210m3/h

Gdzieś w Internecie czytałem, że wypadałoby 0,5-0,8 wymiany.

Ale zostawię sobie zapas na dwa pomieszczenia w piwnicy, które może za parę lat podłączę.

No i chcę sprawdzić, jak to jest z tym zużyciem na poszczególnych biegach/wydajnościach/modelach.

Może wyjdzie, że dopłacając tysiąca do wyższej wydajności zaoszczędzę na zużyciu. Ale to tylko domysły.

Napisano

Zapomnijcie o krotnościach wymiany - tylko miesza "w zeznaniach".

 

Zainstalowany system musi zapewnić usuwanie określonej ilości powietrza z określonych pomieszczeń, ale nie mniej niż wymagane dopływy świeżego powietrza.

Musi też mieć możliwość regulacji wydajności "normatywnej" o 40% w godzinach nocnych. 

 

Powinien też pracować z lekkim nadciśnieniem (przed wymiennikiem - około 2%) bo nie ma całkowicie szczelnych wymienników.

Należy unikać central, które mają większe nadciśnienie, bo może się okazać, że wymiennik jest kiepski i w ten sposób producent zabezpiecza się przed przenikaniem zapachu.

 

 

Napisano
10 minut temu, bajbaga napisał:

Musi też mieć możliwość regulacji wydajności "normatywnej" o 40% w godzinach nocnych. 

Znaczy w dół?

Czyli najlepiej, żeby w granicach 260m3/h chodziła na drugim biegu, na noc mogła zwolnic, a czasami i podkręcić w przypadku większej ilości ludzi w pomieszczeniu?

Napisano

Kolejna rozterka.

PC powietrzna. Raczej split.

Pytanie zasadnicze. W jakim pomieszczeniu (chodzi mi o temperaturę) może stać jednostka? I jak daleko od siebie można zamontować oba elementy pompy? Zależne to jest od producenta/modelu?

Napisano
30 minut temu, Takiowaki napisał:

jak daleko od siebie można zamontować oba elementy pompy? Zależne to jest od producenta/modelu?

Kilka metrów - maksymalną odległość określa producent.

Nie mniej jednak można taką odległość zwiększyć - z reguły kosztem wydajności (COP).

32 minuty temu, Takiowaki napisał:

W jakim pomieszczeniu (chodzi mi o temperaturę) może stać jednostka?

Raczej w takim w którym temperatura nie spada poniżej zera.

Napisano

Kota wysokościowa na 0.00 to poziom gruntu na zewnątrz.

Po lewej stronie granica działki ze szkołą na ścianie prawie. Jedynie split w prawo (tam jest od ściany 7m do granicy z lasem) Z tyłu też teren szkoły. Z przodu jedyny front do prezentacji i chyba w ostateczności chciałbym tu wentylator montować...

Te większe kwadraty to w zamyśle miejsce dla rozdzielaczy podłogowych CO.

Mniejsze czerwone punkty to pobór ciepłej wody.

W łazience na pietrze umywalka, wanna i prysznic. W pralni obok też punkt. W kuchni przy zlewozmywaku.

Na poddaszu dwie łazienki ( ta po lewej z prysznicem)

Jakiś czas temu planowałem zbiornik CWU podłączony do grzałki montować w pralni (krótkie odcinki do punktów poboru wody)

 

Teraz myślę nad umiejscowieniem pompy i zasobnika CWU.

 

W garażu nieogrzewanym chyba nie...

Może w spiżarce na piętrze? Wtedy wentylator +/- 4m dalej na ścianie od lasu zawieszony?

W pralni wilgotność będzie zapewne zbyt wysoka.

Na poddaszu pokoje więc może być za głośno...

Chyba, że w części usługowej gdzieś w rogu przy klatce schodowej. Ale wtedy ponad 11m ciągnąć split...

 

 

WP_20180124_011.jpg

Napisano
47 minut temu, bajbaga napisał:

Zawsze możesz wykonać gustowne "pomieszczenie" - ocieplone.

Tylko te pomieszczenie musiałoby być przy klatce schodowej, albo pod spiżarką (tuż przy kominie) - tak wychodzi z otworów pod bramy garażowe. Rozważałem ten drugi wariant, ale czy nie będzie wtedy do pokonania za dużo metrów dla zasilania rozdzielaczy podłogówki?

  • 1 miesiąc temu...
Napisano
16 minut temu, Eksperci Alnor napisał:

Czasem :)

Ale w sumie dajcie tyle wyczerpujących odpowiedzi lub prowadzicie tak zawzięte debaty (dobrze!), że trudno coś dodać. 

I czasem mam wrażenie, że spędzacie na forum 24h/dobę ;)
Pozdrawiam,

Artur 

 

Będziecie mieć emeryturę to pojmiecie. :icon_biggrin:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane bramy garażowe jak i ogrodzeniowe, to elementy, które nie tylko pełnią funkcję użytkową, ale również znacząco wpływają na estetykę domu. Aby cieszyć się pięknym wyglądem drewna przez wiele lat, warto zadbać o odpowiednią ochronę powierzchni. Jako ekspert w pracach wykończeniowych, polecam produkty firmy Osmo, a w szczególności lazury olejne. Dlaczego? Ochrona drewna od środka – lazury Osmo wnikają głęboko w strukturę drewna, zabezpieczając je przed wilgocią, promieniowaniem UV oraz pękaniem. Trwałość i odporność na warunki atmosferyczne – produkty Osmo zapewniają długotrwałą ochronę, nawet przy dużym nasłonecznieniu czy opadach deszczu. Łatwość aplikacji – lazury olejne Osmo nakłada się łatwo pędzlem, wałkiem lub natryskowo. Pozwalają na równomierne wykończenie i naturalny wygląd drewna. Piękny efekt dekoracyjny – dostępne w szerokiej gamie kolorów, umożliwiają zachowanie naturalnej faktury drewna lub nadanie mu wyrazistego odcienia. Jak malować drewniane bramy lazurą Osmo? Przed malowaniem dokładnie oczyść powierzchnię drewna, usuń kurz, zabrudzenia i stare powłoki, jeśli są uszkodzone. Nałóż pierwszą cienką warstwę lazury pędzlem wzdłuż słojów drewna. Po wyschnięciu (zwykle kilka godzin) można nałożyć drugą warstwę, aby wzmocnić ochronę i kolor. Przy konserwacji wystarczy czasem tylko odświeżyć wierzchnią warstwę, nie trzeba szlifować całej powierzchni.  
    • Wątpię w możliwość takiej ingerencji w elewację budynku z lat pięćdziesiątych...   Czekam na spełnienie mojej prośby   
    • Opanujmy emocje. Proszę!   Były do tej pory zloty forumowiczów w najróżniejszych miejscach. Często odległe, czasem bliżej. Nie pamiętam takich w okolicach Gdańska, ale często w Beskidzie zimowe, często pod Warszawą te letnie. Raz miałem bliżej raz dalej. Pamiętam jak daleko mieli niektórzy, pędzący pół Polski znad morza. To nie problem przecież.   Zdarzają się tak rzadko ostatnio (chociażby przez pieprzoną pandemię) że nie warto się naparzać z chętnymi do wzięcia w nich udziału. Ja tam z przyjemnością spotkam się z wszystkimi starymi uczestnikami, a jeszcze bardziej z tymi którzy będą po raz pierwszy. Nie róbmy sobie wstrętnie.    
    • Ptasia kupa niestety nie nadaje się jako hydroizolacja.   Ten beton trzeba skuć, oczyścić z wszystkich warstw aż  do konstrukcyjnej płyty.  Zrobić hydroizolacje "na taśmach". Zaślepić całkowicie styropianem wnękę z lewej strony, to miejsce upierdliwe, przedłużyć parapet aż do/za barierki. Za te barierki trzeba odprowadzić wodę.  Na płycie może uda  się ułożyć jakąś minimalną izolację cieplną.    Potrzebny dobry fachowiec od hydroizolacji.   Ze zdjęć nie widać też żadnych obróbek blacharskich. Czy jest możliwość pozbyć się tej betonowej balustrady? Ona bardzo utrudni  prace, będzie generować nieszczelności.    Na bank można tam kręcić "Usterkę".      
    • Nie jesteś moim problemem, spij spokojnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...