animus Napisano 23 listopada 2017 #51 Napisano 23 listopada 2017 (edytowany) Dnia 23.11.2017 o 16:38, MrTomo napisał: Tak to mniej więcej wygląda Rozwiń To jestem załamany patrząc na to zdjęcie, powiedzcie czego tu brakuje? Edytowano 23 listopada 2017 przez animus (zobacz historię edycji)
Takiowaki Napisano 23 listopada 2017 #52 Napisano 23 listopada 2017 Dnia 23.11.2017 o 19:03, animus napisał: To jestem załamany patrząc na to zdjęcie, powiedzcie czego tu brakuje? Rozwiń Izolacji pod murłatą, ale jej już nie wsadzi i tak...
MrTomo Napisano 23 listopada 2017 Autor #53 Napisano 23 listopada 2017 (edytowany) Nie będę specjalnie kupował siatki... Czy gdybym dał same listwy dystansowe 3cm grubości od strony płyt co ile musiałyby być przykręcone? Ew. jak Animus pisał dać drut ocynkowany? dopsałem Wtedy np. dałbym jedną listewkę środkiem i rozciągnął drut 1,2mm ocynk? Przymocowałbym do krokwi a środkiem do listwy Przypomnę u mnie płyty są na łatach. Pomiędzy łatami a krokwią jest kontrłata 2cm. Łącznie z krokwią i kontrłatą mam około 16-17cm miejsca (krokwie między 14-15cm grube) Kupiłem wełnę w rolce 150mm. Jeśli odejdę na 3cm zostanie mi około 13-14cm na wełnę. Nabijać jakąś listwę 20mm na krokwie czy zrobić mniejszą szczelinę - 2cm ?? Długość krokwi 6m, długość ocieplenia na 1,65m Majster z ekipy, która będzie układać wełnę twierdzi, że żadne sznurki nie sa potrzebne bo wełna i tak opadnie i szczelina się zrobi sama. Ważne żeby była grubość na przewidzianą wełnę (25cm) wymierzona na wieszakach od początku gdzie ma powstać pustka do profila. Ale, czy ta wełna nie będzie zjeżdżać? Edytowano 23 listopada 2017 przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Takiowaki Napisano 23 listopada 2017 #54 Napisano 23 listopada 2017 To jaka ta wełna? Jaka lambda i producent?
Takiowaki Napisano 24 listopada 2017 #56 Napisano 24 listopada 2017 Dnia 24.11.2017 o 05:27, MrTomo napisał: 0.035 knauf insulation Rozwiń Czyli z tych lepszych. Nie będzie tak łatwo się ściskać ani opadać. Wiesz, zastanawiam się na ile sztywna jest ta folia, która ma być wycięta. Można by ją wykorzystać do dystansu. Zastawiać np 10cm paski co 30-40cm. Chyba, że sparciała i do wywalenia...
MrTomo Napisano 24 listopada 2017 Autor #57 Napisano 24 listopada 2017 (edytowany) Myślałem o tym pierwotnie, ale już jest wycieta ☺ Myślałem, że sznurek zalatwi sprawe ale nie. Zdecydowalem nadbic krokwie liswami 2 cm, szkoda mi uciskac wełnę. Za welna dam listwe z góry na dół przykrecona miedzy krokwiami (w środku) do lat. Potem drutem ocynkowanym zrobie zaporę i na to welna. Edytowano 24 listopada 2017 przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Takiowaki Napisano 24 listopada 2017 #58 Napisano 24 listopada 2017 Dnia 24.11.2017 o 10:49, MrTomo napisał: Myślałem o tym pierwotnie, ale już jest wycieta ☺ Myślałem, że sznurek zalatwi sprawe ale nie. Zdecydowalem nadbic krokwie liswami 2 cm, szkoda mi uciskac wełnę. Za welna dam listwe z góry na dół przykrecona miedzy krokwiami (w środku) do lat. Potem drutem ocynkowanym zrobie zaporę i na to welna. Rozwiń Czyli sprawa szczeliny rozwiązana
PeZet Napisano 24 listopada 2017 #59 Napisano 24 listopada 2017 Dnia 24.11.2017 o 10:49, MrTomo napisał: Zdecydowalem nadbic krokwie liswami 2 cm, szkoda mi uciskac wełnę. Za welna dam listwe z góry na dół przykrecona miedzy krokwiami (w środku) do lat. Potem drutem ocynkowanym zrobie zaporę i na to welna. Rozwiń 3XTAK.
MrTomo Napisano 24 listopada 2017 Autor #61 Napisano 24 listopada 2017 czy profile cd60 łączyliście łącznikami czy jakiś inny patent no to?
MrTomo Napisano 24 listopada 2017 Autor #62 Napisano 24 listopada 2017 Dnia 22.11.2017 o 21:41, animus napisał: Musisz wyciąć zaznaczony fragment ściany szczytowej aż do ocieplenia zewnętrznego, wypełnić to miejsce izolacją cieplną. Rozwiń Cholera, boję się że nie podołam czasowo. Musze obrobić murłaty i przygotować "siatkę" na wełnę do poniedziałku... Za dużo mam tych ścian do wybebeszenia. Jakiś alternatywa? Poza tym jak polecę po tym "młotkiem" z przecinakiem, to pewnie cegły się odspoją i odlecą. Potem murowanie..
Takiowaki Napisano 24 listopada 2017 #63 Napisano 24 listopada 2017 Dnia 24.11.2017 o 18:37, MrTomo napisał: Poza tym jak polecę po tym "młotkiem" z przecinakiem, to pewnie cegły się odspoją i odlecą. Potem murowanie.. Rozwiń Duża kątówka. Tarcza 230. 1
Takiowaki Napisano 24 listopada 2017 #65 Napisano 24 listopada 2017 Dnia 24.11.2017 o 18:46, MrTomo napisał: nie posiadam Rozwiń Sąsiad? Wypożyczalnia?
MrTomo Napisano 24 listopada 2017 Autor #66 Napisano 24 listopada 2017 Muszę popytać. Tarcza do czego - do betonu? Ale to będzie straszna rozpierducha...
Takiowaki Napisano 24 listopada 2017 #67 Napisano 24 listopada 2017 Dnia 24.11.2017 o 18:49, MrTomo napisał: Muszę popytać. Tarcza do czego - do betonu? Ale to będzie straszna rozpierducha... Rozwiń beton, ceramika. Kurzawa jak cholera, ale co poradzisz, na mokro się teraz nie da. A młotkiem to wiesz...
MrTomo Napisano 24 listopada 2017 Autor #68 Napisano 24 listopada 2017 Ale tą kątówką wytnę tylko co najwyżej do połowy ściany
Takiowaki Napisano 24 listopada 2017 #69 Napisano 24 listopada 2017 Dnia 24.11.2017 o 19:07, MrTomo napisał: Ale tą kątówką wytnę tylko co najwyżej do połowy ściany Rozwiń działowej Ale masz prostą linię pod docieplenie. Ewentualnie ze trzy wiertła i nawiercaj co 5cm...
MrTomo Napisano 24 listopada 2017 Autor #70 Napisano 24 listopada 2017 chyba pójdę walnąć ... coś mocniejszego... bo brak motywacji Później jak zakładam, dziury zatkać od góry jakimś klejem gipsowym albo klejem do płytek, zrobić równą powierzchnię. Na to przykleić styropian i wsio? Dnia 24.11.2017 o 19:08, Takiowaki napisał: trzy wiertła i nawiercaj co 5cm.. Rozwiń Dlaczego trzy?
Takiowaki Napisano 24 listopada 2017 #71 Napisano 24 listopada 2017 Dnia 24.11.2017 o 19:17, MrTomo napisał: chyba pójdę walnąć ... coś mocniejszego... bo brak motywacji Później jak zakładam, dziury zatkać od góry jakimś klejem gipsowym albo klejem do płytek, zrobić równą powierzchnię. Na to przykleić styropian i wsio? Dlaczego trzy? Rozwiń Bo dziur od ciula wyjdzie, jedno dawno się skończy Tylko za dużo na łykaj trunku, bo prostym łukiem będzie szło
MrTomo Napisano 24 listopada 2017 Autor #72 Napisano 24 listopada 2017 (edytowany) Nie, nie, aż taki zdesperowany nie jestem. trunek dzisiaj, cięcie jutro (jak załatwię kątówkę) Ale dalej nie rozumiem tego podejścia z cięciem. Tarcza 230 utnie wgłąb pustaka jakieś 110mm, tak? Bo te 230mm to średnica. A pustak ma 240mm to do ocieplenia będzie miał jeszcze ze 130mm Edytowano 24 listopada 2017 przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Takiowaki Napisano 24 listopada 2017 #73 Napisano 24 listopada 2017 Dnia 24.11.2017 o 19:54, MrTomo napisał: Tarcza 230 utnie wgłąb pustaka jakieś 110mm, tak? Bo te 230mm to średnica. Rozwiń Żeby tak cięło, maszynka by musiała mieć na mocowaniu centymetr szerokości Tnie chyba na około 8cm w głąb. Odetnij, lekko odkuj, odetnij. Powoli pójdzie, dużo tych szczytów raczej nie masz. Jak będziesz kuł samym młotkiem z przecinakiem to nie ma bata, co któryś pustak się odspoi. Potem znowu tnij i doklejaj...
MrTomo Napisano 24 listopada 2017 Autor #74 Napisano 24 listopada 2017 O Panie... Miałem to zrobić przy robocie dachu i nie wyszło Miałem to zrobić przy robocie tynków i nie wyszło Dlaczego i za co ????
Takiowaki Napisano 24 listopada 2017 #75 Napisano 24 listopada 2017 Dnia 24.11.2017 o 21:29, MrTomo napisał: O Panie... Miałem to zrobić przy robocie dachu i nie wyszło Miałem to zrobić przy robocie tynków i nie wyszło Dlaczego i za co ???? Rozwiń Za brak stanowczości w działaniu Tak byśmy o tym nie gadali nawet
animus Napisano 24 listopada 2017 #76 Napisano 24 listopada 2017 Dnia 24.11.2017 o 21:25, Takiowaki napisał: Tnie chyba na około 8cm w głąb. Rozwiń Tylko 6cm. Dnia 24.11.2017 o 18:37, MrTomo napisał: Poza tym jak polecę po tym "młotkiem" z przecinakiem, to pewnie cegły się odspoją i odlecą. Potem murowanie.. Rozwiń Jak ponawiercasz możne się udać długim wiertłem, to pustak Max jak ktoś kumaty to i młotkiem ładnie to zbije od boku.
MrTomo Napisano 24 listopada 2017 Autor #77 Napisano 24 listopada 2017 6cm z takiej tarczy? Od razu biore sie za wiercenie. A tymi profilami ktos podpowie? Kupowac kilkaset łączników po 60 gr szt czy jakis inny patent na laczenie cd60
Takiowaki Napisano 24 listopada 2017 #78 Napisano 24 listopada 2017 Dnia 24.11.2017 o 21:46, animus napisał: Tylko 6cm. Rozwiń To chyba od maszyny zależy, bo swoją ciąłem ostatnio kostkę 8cm i brakowało mi ze 3-4mm
animus Napisano 24 listopada 2017 #79 Napisano 24 listopada 2017 (edytowany) Dnia 24.11.2017 o 22:16, Takiowaki napisał: To chyba od maszyny zależy, bo swoją ciąłem ostatnio kostkę 8cm i brakowało mi ze 3-4mm Rozwiń Przy tarczach 230mm nigdy więcej niż 6 centów nie wycisnąłem, a ciąłem różnistymi kątówkami. Może te marketowe mają chude głowice nie brałem nigdy takich do łap. Edytowano 24 listopada 2017 przez animus (zobacz historię edycji)
PeZet Napisano 25 listopada 2017 #80 Napisano 25 listopada 2017 MrTomo, nie męcz się z nacinaniem. Odkuj po całym pustaku i zatkaj to styropianem. I tak zasłonisz wszystko wełną i płytami kartongipsowymi. Jak zacząłem przecinać, a mam gazobeton, to nie dałem rady przeciąć po całej grubości bloczka, skutkiem czego musiałem kuć. A wtedy - a wtedy zaczęły odklejać się całe bloczki. I bardzo dobrze. Łatwiej poszło. I cieplej. Narysuj sobie krechę na ścianie i sprawdź, gdzie wylądujesz odkuwając całe bloczki. Nawet jak rogiem wyleziesz poza ocieplenie i sufit, to co z tego? Zatynkujesz, zamalujesz i git. Olej wiertła i tarcze, zajebiesz się. 1
MrTomo Napisano 25 listopada 2017 Autor #82 Napisano 25 listopada 2017 Zrobiłem dwa szczyty i powiem tak - koniec. Z całymi konsekwencjami. Ledwo żyję Ocieplę te dwa szczyty i chromolę to. Trzeba było to robić wcześniej Na pozostałych szczytach mam już tynk, górą pod 3-4 cm. Nie, n i e - j u ż t e g o n i e r u s z a m. Jedyne co mogę to upchnąć watę między łatami a płytą nad szczytem albo zapianować. Ale może lepiej zostawić pustkę? 1. Dać watę (między łatami) 2. dać pianę (między łatami) 3. nie dawać nic i zostawić tak jak jest. Co lepiej - z tych trzech?
PeZet Napisano 25 listopada 2017 #83 Napisano 25 listopada 2017 Dnia 25.11.2017 o 12:14, MrTomo napisał: 1. Dać watę (między łatami) 2. dać pianę (między łatami) 3. nie dawać nic i zostawić tak jak jest. Co lepiej - z tych trzech? Rozwiń Fizykiem nie jestem, a miałem ten same dylemat na tym samym co Ty teraz jesteś etapie. Miałem podobnie zarówno jeśli chodzi o wygląd, co i o stan psychiczny. Na szczęście jedną szczytową przypadkiem miałem zrobioną bo krokiew wypadała na linii muru, więc mur był niższy. Uff. Dla świętego spokoju zostawiłem wąską szczelinę, tak około 1-2cm. Jeśli piankujesz, to przyklej do łat styropian wąski z przymocowaną za pomocą takera folią. Pod folię wpakujesz pianę, a kiedy wszystko zaschnie, wydłubiesz styropian. Piana nie łapie się foli, ewentualnie nasmaruj ją jakimś olejem spożywczym. To wszystko rzecz jasna jest pomysł. U mnie było inaczej, bo pakowałem resztki styropianu w paskach, więc dystans robiłem listewkami. Chyba że jest inny sposób, prostszy. Pomysły mile widziane. PS. Mocarz jesteś, MrTomo.
animus Napisano 25 listopada 2017 #84 Napisano 25 listopada 2017 Dnia 25.11.2017 o 12:14, MrTomo napisał: Zrobiłem dwa szczyty .Ledwo żyję Trzeba było to robić wcześniej Na pozostałych szczytach mam już tynk, górą pod 3-4 cm. Nie, n i e - j u ż t e g o n i e r u s z a m. Co lepiej - z tych trzech? 1. Dać watę (między łatami) 2. dać pianę (między łatami) 3. nie dawać nic i zostawić tak jak jest. Rozwiń Odkuć pozostałe, będziesz żałował jak grzyb tam wejdzie i z nim będziesz wojował. 1
MrTomo Napisano 25 listopada 2017 Autor #85 Napisano 25 listopada 2017 (edytowany) Dnia 25.11.2017 o 13:36, PeZet napisał: . Mocarz jesteś, MrTomo. Rozwiń Ja? Raczej Ty. Samemu dach zrobić to jest coś! Dziękuję panowie za rady, są jak zwykle nieocenione. Wasza wiedza jest bezcenna. Dobra, odkuje pozostale sciany zewnetrzne a właściwie zlecę to mistrzom od ocieplania. Już i tak odwalam za nich kawał roboty, bo ich pojęcie o wladnym fachu jest mniejsze niz moje... Chwała Panu że pracują popołudniami wiec mam ich na oku Czy wewnetrzne sciany dzialowe mogę odpuścić? Dnia 25.11.2017 o 13:50, animus napisał: Odkuć pozostałe, będziesz żałował jak grzyb tam wejdzie i z nim będziesz wojował. Rozwiń Żeby aż tak w wentylowanej połaci? Edytowano 25 listopada 2017 przez MrTomo (zobacz historię edycji)
PeZet Napisano 25 listopada 2017 #86 Napisano 25 listopada 2017 (edytowany) No, wejdzie grzyb. Gdzieś o tym czytałem, jak człowiek się biedził. Chodzi o punkt rosy. Działowych nie odpuszczaj. Obetnij o cokolwiek, o 5cm, ale odsuń się od mrozu. Po co ci skraplająca się para wodna? Potem plamy i zacieki na gipskartonie i medytacje: czy to dach przecieka czy co się dzieje? Ja mam próbkę tego jak potrafi się skraplać para wodna: na rurze wywiewnej kanalizacji. Podstawiam miskę, tak się kropli. Zimą. Dnia 25.11.2017 o 14:38, MrTomo napisał: Ja? Raczej Ty. Samemu dach zrobić to jest coś! Rozwiń Nie sam! Z mamą:D Edytowano 25 listopada 2017 przez PeZet działowych, a nie szczytowych, w zasadzie jednych i drugich. :D (zobacz historię edycji) 1
MrTomo Napisano 25 listopada 2017 Autor #87 Napisano 25 listopada 2017 (edytowany) Ja pieprzę, przecież to oczywista oczywistość. Chyba jakiegoś zaćmienia dostałem Edytowano 25 listopada 2017 przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Takiowaki Napisano 25 listopada 2017 #88 Napisano 25 listopada 2017 Dnia 25.11.2017 o 15:38, MrTomo napisał: Ja pieprzę, przecież to oczywista oczywistość. Chyba jakiegoś zaćmienia dostałem Rozwiń Usiądź, odpocznij, walnij 50tkę dla relaksu i się wszystko poukłada w głowie
MrTomo Napisano 25 listopada 2017 Autor #89 Napisano 25 listopada 2017 (edytowany) Dnia 25.11.2017 o 16:00, Takiowaki napisał: Usiądź, odpocznij, walnij 50tkę dla relaksu i się Rozwiń Same dobre rady!! O panie, kuva się wku.. zawziąłem i zmęczyłem dwaie następne ściany. Padam na pysk Dnia 25.11.2017 o 14:42, PeZet napisał: Nie sam! Z mamą:D Rozwiń Dobrze czytam?? Edytowano 25 listopada 2017 przez MrTomo (zobacz historię edycji)
MrTomo Napisano 25 listopada 2017 Autor #91 Napisano 25 listopada 2017 To jest efekt pracy młotkiem elektrycznym, młotkiem standardowym, przecinakiem i ... siekierą Tylko dzięki Wam, bo już miałem chwile zwątpienia. Została jeszcze jedna gruba i ze trzy działowe, te to już pikuś.
MrTomo Napisano 25 listopada 2017 Autor #93 Napisano 25 listopada 2017 Dnia 25.11.2017 o 20:59, Takiowaki napisał: Niczym Fidiasz na Akropolu Rozwiń
Buster Napisano 26 listopada 2017 #96 Napisano 26 listopada 2017 Dnia 25.11.2017 o 18:51, MrTomo napisał: Dobrze czytam?? Rozwiń Pamiętam zdjęcie z mamą w dzienniku PeZeta
MrTomo Napisano 26 listopada 2017 Autor #97 Napisano 26 listopada 2017 Czy pochwaliłem się już nową "siateczką". Wstawiłem kawałek styro jakby ktoś miał problem z jej zauważeniem. Patent z gwoździami jest super. Wbijam gwoździe do połowy, naciągam drut a potem lekko dobijam i fantastycznie się usztywnia. Oczywiście bez przesady. za murłatą pięknie upchnąłem styropian 10cm, jakby stamtąd miał być. Trochę naciąłem brzeg pod kątem do nadbitki, będzie wentylacja że ho, ho. Naciągnąłem wiatroizolację na murłatę i ciach, ciach zszywkami. Samo się trzyma bez klejenia
przemty Napisano 24 czerwca 2018 #98 Napisano 24 czerwca 2018 Dołączę do tematu aby nie zakładać nowego o niemal tym samym. Murłatę mam ułożoną tak jak na poniższym rysunku czyli pomiędzy nią a zewnętrzną powierzchnią ściany jest 1 cm uskoku. Aktualnie chcę zamknąć poddasze przed ptakami i planuję przykleić na kleju w pianie do murłaty styropian 1 cm - kolor różowy. Na jesień położę ocieplenie - kolor zielony. Czy tak jak zaznaczyłem na rysunku to prawidłowo będzie ocieplono murłata ? Dodam, że dach bez deskowania, powyżej jest membrana.
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 25 czerwca 2018 #99 Napisano 25 czerwca 2018 Tak cienkie płyty trudno będzie wyciąć i umocować i ich przy tym nie połamać. Jeżeli chodzi tylko o tymczasowe zamknięcie przed ptakami, może łatwiej będzie umocować zszywkami tapicerskimi do murłaty i krokwi lub łat na dachu sitakę lub folię dachową?
Termo Organika Napisano 26 czerwca 2018 #100 Napisano 26 czerwca 2018 Dnia 25.06.2018 o 09:13, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał: Tak cienkie płyty trudno będzie wyciąć i umocować i ich przy tym nie połamać. Jeżeli chodzi tylko o tymczasowe zamknięcie przed ptakami, może łatwiej będzie umocować zszywkami tapicerskimi do murłaty i krokwi lub łat na dachu sitakę lub folię dachową? Rozwiń Słuszna uwaga, wykonanie precyzyjnej zabudowy szczelnie zamykającej wnętrze poddasza, będzie bardzo trudne. Jeżeli jednak jest taka wola, to materiał izolacyjny musi być bardzo wytrzymały mechanicznie np. Termo Organika GOLD parking o grubości 1 cm.
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się