Skocz do zawartości

Pompa ciepła ogrzewa mój dom za 950 zł rocznie!


Recommended Posts

Napisano
1 godzinę temu, Gość Gospodarz napisał:

Tylko piec centralny z możliwością palenia węglem,drewnem czy ekogroszkiem,tym bardziej ze lasy sa niedaleko domu.

Wtedy to cię sąsiad lubi, a rząd kocha.
Bo wungiel to przecież podstawa... czystego powietrza. Szczególnie jak jego nazwa zaczyna się od "eko"

:icon_lol:

  • 1 rok temu...
Napisano
1kw Energi elektrycznej to koszt 0,60zl, pompa daje 4kw, pelet 1kg to koszt ok 0,20zl i daje 5kw Energi cieplnej. Takie pie... Ze 950 zł koszt roczny bo to by oznaczało że grzeją peletem zapłacimy ok 320zl
  • 1 miesiąc temu...
Gość Uzytkownik pompy ciepla
Napisano

Bzdura..reklama..dom o takiej powierzchni potrzebuje 50W x 100 m2 = 5kW. Srednio przy dobrej pompie ciepla i wysokich temp. na zewnatrz 1,6 kW na godzine.

 

..ciag dalszy. System nie pozwala na dlugi komentarz Dobowe zuzycie 24 x 1.6kW = 38.4kWh. W zaleznosci od taryfy srednio przy taryfie noc/dzien 40gr =15,36 zl dziennie. 15,36 x 30 dni = 480 zl. Trzeba pamietac ze temperatura w nocy spada i T-CAP niestety maleje. Oczywiscie jezeli obnizymy temperature w pomieszczeniach to rachunki beda okolo 200 zl miesiecznie.

Napisano
Dnia 25.04.2018 o 18:04, Gość Gospodarz napisał:

A ile kosztuje serwisowanie takiej pompy..? A gdy sie pompa popsuje,jakie wtedy koszta..? Tylko piec centralny z możliwością palenia węglem,drewnem czy ekogroszkiem,tym bardziej ze lasy sa niedaleko domu.

bo piec nie wymaga kominiarza? I pewnie koszty czyszczenia z popiołu pomijasz?

Przemawia przez ciebie XIX wieczny sentyment i potrzeby człowieka pierwotnego do otwartego ognia :D

10 godzin temu, Gość Uzytkownik pompy ciepla napisał:

Bzdura..reklama.

normalna wartość. Dom 100m2. Zimy od wielu lat brak na dużej części Polski. Do tego dogrzewanie kozą.

Napisano
1 godzinę temu, retrofood napisał:

Wymaga. Nie wiem czy niestety, czy na szczęście, ale wymaga.

chodzi o porównanie kosztów eksploatacji. Tak jakby PC była pod tym względem droższa od pieca na węgiel.

Napisano
Przed chwilą, Elfir napisał:

chodzi o porównanie kosztów eksploatacji. Tak jakby PC była pod tym względem droższa od pieca na węgiel.

Z pozostałą częścią Twojej wypowiedzi nie polemizowałem. :icon_biggrin:

Napisano
950 przy 100m2 to i tak sporo ja mam powietrzna pompa ciepła, dom 160m2, 4 osoby CO+CUW w Tańszej taryfie G12W koszt ok 600PLN. Koszt kotłowni 24tyś
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Mój piec gazowy Vaillant ogrzewa dom za 1200 zł rocznie i kosztuje 10 razy mniej niż pompa ciepła. Pozdrawiam!
Napisano
Dnia 30.01.2020 o 21:16, Gość Iksik napisał:

Mój piec gazowy Vaillant ogrzewa dom za 1200 zł rocznie i kosztuje 10 razy mniej niż pompa ciepła. Pozdrawiam!

A mój dom ogrzewają grzejniki elektryczne za darmo bo mam PV

Gość mhtyl
Napisano

Za darmo to pobożne życzenie chyba ze instalacje PV dostało się za darmo to tak :) 

Za darmo to można będzie rzec za kilka lat ale nie obecnie gdy kilka lub kilkanaście tysięcy zapłaciło się za PV.

  • 3 tygodnie temu...
Gość AndrzejC
Napisano
Witam, Mam pytania odnośnie tego artykułu. Tez mam w planie budować dom parterowy i chciałbym uzyskać trochę więcej informacji o ile można. 1-czy podłogówka to ogrzewanie podpodłogowe? 2- czy podłoga w domu jest z kafelek czy panele ? Pozdrawiam Andrzej
Napisano

Ty tak na poważnie?:icon_eek:...

 

OK, więc:

ad1 - tak.

ad2 - tak, albo tak...

Napisano
Dnia 8.02.2020 o 21:27, mhtyl napisał:

Za darmo to pobożne życzenie chyba ze instalacje PV dostało się za darmo to tak :) 

Za darmo to można będzie rzec za kilka lat ale nie obecnie gdy kilka lub kilkanaście tysięcy zapłaciło się za PV.

za darmo może nie, ale za pół darmo już tak.

Jest z tym tylko jeden problem - trzeba było interesować się co się w regionie dzieje i wykazać trochę wiary w skuteczność lokalnych samorządowców - i dla niektórych chyba kwestia nie do przeskoczenia - wydać trochę PLN, jednocześnie nie mając gwarancji, że się cokolwiek dostanie w zamian.

Napisano

czytam forum i coraz bardziej się zastanawiam czy pompa ciepła ma sens, nie brałem po uwagę serwisów, kosztów energii i innych. Przekonano mnie, że dotacje są tak duże do pompy ciepła, że się opłaca, że można nawet łączyć dotacje szwecką z programem czyste powietrze z polski i koszt pompy znacznie spada, czy dalej się to opłaca z tymi wszystkimi dotacjami? 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...