Skocz do zawartości

Ściana działowa bez łączenia z sufitem


Recommended Posts

Napisano

animus, najprościej i najszybciej to znajdź ten temat i wklej link.

Napisano

A nie podrzuciłbyś linka? Tobie będzie łatwiej znaleźć...

O tym samym pomyśleliśmy, Henryku :icon_biggrin:

Napisano
2 minuty temu, uroboros napisał:

A nie podrzuciłbyś linka? Tobie będzie łatwiej znaleźć...

O tym samym pomyśleliśmy, Henryku :icon_biggrin:

To już drugi raz jak nadajemy na tej samej fali:D

Napisano
8 minut temu, animus napisał:

Ale rysunek się zachował. :icon_lol:

B. dobrze - Animus. To dobra i najprostsza, stabilna konstrukcja. Jest jeszcze kwestia sztywności pionowej, żeby zwykła płyta się nie wyłamała. Ale to dodatek.

Pytalem wcześniej o konstrukcję stropu, bo może to stanowić pewien kłopot. Dodatkowo jednak to głębsza ingerencja w podłogę i niejedna, bo takich wsporników trzeba zrobić 2, 3. 

Ale rozwiązanie w większości przypadków B.D. :12_slight_smile: daję ci punkcik, jeśli się nie obrazisz

Napisano
8 minut temu, bajbaga napisał:

Błądzę, czy to ta sama osoba ?

Bajbaga - nawet jeśli - ważne że jest dość fajny temat - i chyba są takie sytuacje.  I rozwiązania :12_slight_smile:

Napisano

W ostatnim poście cytowanego przez animusa, starego tematu - Barbossa wspomniał coś o swoim pomyśle - może w tych nowych okolicznościach przedstawiłby go:icon_rolleyes:. Na jego profilu wyczytałem, że ostatnio był tu 7 grudnia 2015, ale - co dziwne - napisał ostatni post później (:icon_eek:  pewnie przez indukcję O.o), bo 16 listopada 2016, i dodatkowo  - zmienił zdjęcie jeszcze później, bo 23 grudnia 2016 :icon_eek::icon_rolleyes:O.o...

Poczytałem ten temat i dalej jestem zdania, że nie warto robić takiej budowy - czy to z g/k, osb czy ytongiem!

Mój pomysł i moja racja są najmojsze :icon_mrgreen:

A co do uwagi bajbagi - rozmiar TV się różni o 5 cali:icon_mrgreen:, nie tylko podłogi są inne...

Napisano

W innym temacie, który przesłał @animus wynika, że zakotwienie jest do zrobienia w podłodze. Chciałbym się dowiedzieć, czy jest możliwość przymocowania (zakotwienia) ścianki w ścianie bocznej? 

Wczoraj miałem okazję rozmawiać z gościem w Castoramie i polecił mi wykonanie ścianki z g-k, a w miejscu gdzie będzie wisiał telewizor, trzeba ją wzmocnić za pomocą profilu poziomego. 

Cały czas mam misz-masz w głowie. Dodatkowo postawienie ścianki przy użyciu płyt laminowanych w mojej opinii średnio wchodzi w grę. 

Ja na ten moment wyobrażam sobie konstrukcję w ten sposób (w zał.). 

Co sądzicie? 

000 2.JPG

Napisano
16 minut temu, piotr_doit napisał:

postawienie ścianki przy użyciu płyt laminowanych w mojej opinii średnio wchodzi w grę

Bo???

Napisano (edytowany)
33 minuty temu, piotr_doit napisał:

Chciałbym się dowiedzieć, czy jest możliwość przymocowania (zakotwienia) ścianki w ścianie bocznej? 

jest - ale jeśli tylko do ściany - to powinno być takie jak animus narysował - tylko zamiast do podłogi, mocujesz do ściany. Wtedy ściana musi być silna.

Ścianka musi być b. sztywna - musisz wziąśc pod uwagę, że ktoś się oprze mocniej o nią koło przejścia - będzie działać jak na dźwignię - a to b. duża siła. Dlatego dodatkowo powinno się ją chwycić choćby do deski podłogowej.

Inna opcja - pokazujesz na rysunku wyżej jednak mocowanie do sufitu-stropu? - czy źle czytam?

 

jeszcze jedna opcja - wracając do tej scianki mocowanej tylko do bocznej ściany - i lekko do podłogi od str. przejścia - jest kwestia usztywnienia (żeby nie "latał") górnego narożnika koło przejścia. Patrząc na rysunek pokoju - mógłbyś go usztywnić linką stalową z jednej strony umocowaną między oknami (koło okna), z drugiej nad kanapą - to by było na wys góry ścianki. Taka opcja do rozpatrzenia - ale b. dobrze stabilizująca ściankę. Wtedy i mocowanie w bocznej ścianie nie musi być tak sztywne! - czyli mniejsze, słabsze, bez tych szerokich plaskowników.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano
17 minut temu, uroboros napisał:

Bo???

Jest po prostu za gruba 18 mm, ciężka i wykonane są tandetnie. 

 

3 minuty temu, zenek napisał:

jest - ale jeśli tylko do ściany - to powinno być takie jak animus narysował - tylko zamiast do podłogi, mocujesz do ściany. Wtedy ściana musi być silna.

Ścianka musi być b. sztywna - musisz wziąśc pod uwagę, że ktoś się oprze mocniej o nią koło przejścia - będzie działać jak na dźwignię - a to b. duża siła. Dlatego dodatkowo powinno się ją chwycić choćby do deski podłogowej.

Inna opcja - pokazujesz na rysunku wyżej jednak mocowanie do sufitu-stropu? - czy źle czytam?

Tak, myślę, że to będzie najlepsze rozwiązanie. Dlatego pytanie czy przy narysowanej przeze mnie konstrukcji, trzeba będzie ją również kotwić? 

Dodatkowym pomysłem jest to, aby ścianka we wszystkich pionach była usztywniona dodatkowo profilami w poziomie, myślę, że to też może dużo dać :) Co Wy na to? 

 

Napisano
1 minutę temu, piotr_doit napisał:

wykonane są tandetnie

O.o:icon_eek: Widziałeś już tak tandetnie wykonaną ściankę???

Ale skoro tak uważasz :bezradny:

Napisano
31 minut temu, piotr_doit napisał:

W innym temacie, który przesłał @animus wynika, że zakotwienie jest do zrobienia w podłodze. Chciałbym się dowiedzieć, czy jest możliwość przymocowania (zakotwienia) ścianki w ścianie bocznej? 

W teorii do zakotwienia wystarcza jedna płaszczyzna, ścianka nawet może nie dotykać podłogi, żeby np. mógł  sobie wjechać odkurzacz - robot sprzątający. Tak wykonana przegroda jest estetyczna, powoduje efekt lekkości, nie szpeci pomieszczenia. 

W praktyce ściany i strop budynku wymuszają pewien kompromis.

 

Napisano
27 minut temu, piotr_doit napisał:

Na połączenie z sufitem

jednak ?

To napisz wreszcie jaką masz podłogę i strop - bo albo nie dość bystro śledziłem , albo nie napisałeś!

Napisano
Przed chwilą, zenek napisał:

jednak ?

To napisz wreszcie jaką masz podłogę i strop - bo albo nie dość bystro śledziłem , albo nie napisałeś!

Mam drewnianą podłogę. Co do stropu nie mam pojęcia. Wiem tyle, że jest to stara przedwojenna kamienica. 

Napisano
Przed chwilą, zenek napisał:

sprawdź - jeśli chcesz mocować do stropu.... 

A o co dokładnie może chodzić? Z jakiego materiału jest wykonany? 

W jaki sposób to sprawdzić? 

Napisano
10 minut temu, piotr_doit napisał:

W jaki sposób to sprawdzić? 

postukać, powiercić małym świderkiem :12_slight_smile: zapytać sąsiada, administratora, dozorcy - no  przecież musisz wiedzieć potem, jak to umocować

Napisano
22 minuty temu, piotr_doit napisał:

@zenek Potwierdzone info - strop jest ceramiczny! 

Tylko co ma strop do tej mini ścianki? która chcesz postawić. Nie zagłębiaj sie bo jeszcze trochę to każe Ci sprawdzić jakie masz fundamenty.

Napisano

Nie śledzisz postępu projektowania ścianki działowej bez łączenia z sufitem - będzie łączenie ze stropem :icon_rolleyes:

Napisano

Śledzę, a jakże:icon_biggrin: ale jaki by nie był strop to nie ma dużego znaczenia do do postawienia owej ścianki.

Po fachowemu to ścianką działowa nie powinna opierać sie o strop/sufit, powinna być dylatacja.

Napisano
1 godzinę temu, piotr_doit napisał:

@zenek Potwierdzone info - strop jest ceramiczny! 

No to  jakieś belki tam powinny być - jeśli stary, to może Kleina, jeśli nowszy - to może gęstożebrowy  - bo z samej ceramiki to raczej nie.  Ale to dobrze - bo to stropy sztywne. Czyli masz do czego  słupek przymocować u góry i u dołu. A z boku do ściany. 

1 godzinę temu, mhtyl napisał:

Po fachowemu to ścianką działowa nie powinna opierać sie o strop/sufit, powinna być dylatacja.

Proponuj mocowanie. Bo gdzieś trzeba przymocować ten słupek. Bez mocowania upadnie, prawda?  ścianka z nim.

 

1 godzinę temu, mhtyl napisał:

Tylko co ma strop do tej mini ścianki?

Właśnie chodziło  mocowanie. Dodatkowa kwestia - stropy drewniane mają tendencje do dużych ugięć - i wtedy ta dylatacja między słupkiem jest potrzebna na wszelki wypadek - przy stropach murowanych może być minimalna, w zasadzie na wszelki wypadek - moim zdaniem. Z Kleinem mogłby być kłopot, gdyby zaprzeć o łuk - więc nie powinno się.

Napisano
Dnia 13.08.2017 o 23:25, piotr_doit napisał:

Witam wszystkich. 

 

Na początku kilka podstawowych informacji. Pokój jest w wymiarach 4m x 5m. Wysokość sufitu to 315 cm (stara kamienica).

Gdyby było czytane uważnie to by było wiadomo. Pisze jak byk, że to stara kamienica. Ale gdyby nawet był tam strop drewniany to co miało sie ugiąć to już dawno sie by sie ugięło.

Do podłogi dałbym z trzy , cztery kotwy  coś w ten deseń

podstawka-metalowa-slupkow-beton.jpg

po to aby usztywnić cała ściankę. Oczywiście w te kotwy należy włożyć jakiś profil, najlepiej metalowy a potem do tych słupków kręcić profile i zrobić szkielet ścianki. Tak wykonany szkielet czołgiem nie przewrócisz, i wcale nie musi być góra przymocowany do stropu/sufitu.

Napisano
5 godzin temu, piotr_doit napisał:

@zenek Potwierdzone info - strop jest ceramiczny! 

sprawdź jeszcze, czy ty klein, czy gęstożebrowy . W Kleinie powinno być widać przez tynk ciemniejsze pasy w miejscu belek stalowych.

To teraz czas, byś zdecydował o konstrukcji ścianki, drewniana czy profile, czy jeszcze inna?

I czy będzie lekka, jak ktoś wyżej proponował - np słupki (lub profil) + płyta meblowa ,  czy cięższa warstwowa?

Co na to koledzy z doświadczeniem w tej robocie - widziałem kiedyś ładne meble wykonane przez mhtyla, naprawdę ładne!  

Napisano

zenek, zlituj sie i daj spokój z tym stropem, uczepiłeś sie jego jak rzep psiego ogona. To jest stara jak świat kamienica, co tam ma dojrzeć jak jest na suficie pół metra farby, a podłogę ma zrywać aby zaspokoić twoją ciekawość? Gościu che postawić ściankę działowa a nie Mur Chiński.

Napisano

Na wszelki wypadek bym zamocował tylko ten boczny słupek koło przejścia - bo tam jest największa dźwignia - i to usztywni dokładnie ściankę. Dzięki temu i zamocowaniu z drugiego boku w ścianie - mocowanie w podłodze nie bedzie narażone na wyrywanie - będzie tylko siła pionowa.

Nie wiadomo, jaką ma tą podłogę - animus pokazał mocowanie do betonu - super sztywne - ale tu jest inaczej - a jak mu się obluzują te wkręty w deskach, to ścianka zacznie się kiwać. Tylko o to mi chodzi. 

o ten słaby punkt mi chodzi - strzałki to siła:

sc.png.160c6f6b23e305d44aedd0351f3c03bc.png

Napisano
10 godzin temu, zenek napisał:

 

Nie wiadomo, jaką ma tą podłogę -

 

Dnia 15.08.2017 o 14:32, piotr_doit napisał:

Mam drewnianą podłogę. Co do stropu nie mam pojęcia. Wiem tyle, że jest to stara przedwojenna kamienica. 

I znowu się zaczyna pisanina popie.... przecież już go pytałeś jaką ma podłogę w poście #68 i ci odpowiedział w poście #69.

Tak ciągnąć temat można przez najbliższe i 100 postów.

Napisano
12 godzin temu, zenek napisał:

To teraz czas, byś zdecydował o konstrukcji ścianki, drewniana czy profile, czy jeszcze inna?

Nawet gdyby już ci się odechciało budowanie tej ścianki, to nie licz na to że Zenek odpuści.:D

Napisano
3 godziny temu, mhtyl napisał:

przecież już go pytałeś jaką ma podłogę w poście #68 i ci odpowiedział w poście #69.

drewnianą. czyli co - parkiet, deski, mozaika, panel dr., - obojętne dla mocowania?

1 godzinę temu, demo napisał:

Nawet gdyby już ci się odechciało budowanie tej ścianki, to nie licz na to że Zenek odpuści.

Ja mogę odpuścić. Nie ma problemu. Nie moja ścianka. Ale może coś poradź, bo takie uwagi tylko drażnią i nic nie wnoszą - naprawdę. A więc -  poradź, proszę :12_slight_smile:

3 godziny temu, Qworum napisał:

Fajne to ja mam podobnie zrobioną garderobę. też bez łączenia z sufitem

Opisz - jak jest mocowana. Pomożesz?

Napisano
1 godzinę temu, zenek napisał:

drewnianą. czyli co - parkiet, deski, mozaika, panel dr., - obojętne dla mocowania?

 

I co to ma za znaczenie z czego wykończona jest podłoga? do podłogi chcesz przykręcić/przymocować ściankę?:zalamka: Ważniejsze było gdyby miał ogrzewanie podłogowe, ale nie ma bo to stara kamienica i nie trzeba wałkować przez połowę stronki o podłodze i o stropie bo to najmniejszy problem.

Kotwa o której wspominałem wyżej musi być przytwierdzona poprzez podłogę w stropie w coś w ten deseń co poniżej.

kotwa%20uniwersalna%20monta%C5%BC%20w%20

images?q=tbn:ANd9GcTSaH5Ubi1yz6FdACz4c0W

 

Napisano
1 godzinę temu, mhtyl napisał:

Kotwa o której wspominałem wyżej musi być przytwierdzona poprzez podłogę w stropie w coś w ten deseń co poniżej.

A jak trafisz w pustak ? 

Napisano
3 godziny temu, zenek napisał:

. Ale może coś poradź, bo takie uwagi tylko drażnią i nic nie wnoszą - naprawdę. A więc -  poradź, proszę :12_slight_smile:

Jednych drażnią innych tylko śmieszą - naprawdę.

A tak konkretnie (jak w tej reklamie o lodach:icon_biggrin:) to co tu jeszcze radzić jak wszystko już zostało powiedziane, chłopie odpuść już sobie bo koła i tak nie wymyślisz. Chce mieć bardziej sztywną niech daje zastrzały, pogrubia, mocuje do sufitu i czort wie jeszcze co, a nie to będzie się nieco gibała. Jego wybór.

Napisano

Im bardziej zagłębiam sie z rzeczonym w dyskusje tym bardziej wydaje mi się, że cofam się.

Jak trafi w pustak? a co to ściana? Każdy strop (w tym przypadku ceramiczny) ma nadbeton bo musi mieć, więcej nie muszę dodawać, chyba.

Napisano (edytowany)
3 godziny temu, mhtyl napisał:

Każdy strop (w tym przypadku ceramiczny) ma nadbeton

tak - poza Kleinem - Klein raczej nie ma nadbetonu.

A u góry w stropie ? - tam jest belka albo pustak . A w Kleina - belka i cegła.

4 godziny temu, demo napisał:

co tu jeszcze radzić jak wszystko już zostało powiedziane, chłopie odpuść już sobie bo koła i tak nie wymyślisz. Chce mieć bardziej sztywną niech daje zastrzały, pogrubia, mocuje do sufitu i czort wie jeszcze co, a nie to będzie się nieco gibała. Jego wybór.

No widzisz - jak to przeczyta, to pewnie już będzie wiedział jak zrobić. Super. 

4 godziny temu, bajbaga napisał:

Już trafił  -  być może chemia pomoże:

dobry pomysł!

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Co powiece o takiej propozycji mocowania słupka do stropu u góry - a u dołu za pośrednictwem beleczki podwalinowej na deskach podłogowych 32 mm? 

5995ec56b00fb_mocowaniesupkanapododzezdesek32mm.jpg.f17fa9ef3b999c1bff86d20129bdce45.jpg

Podłoga z desek 32 mm - wypełnienie ścianki np plyta meblowa, albo budowa warstwowa.

U dołu mocowanie niewidoczne. U góry widoczne - ale moze ktoś coś wymyśli ?...

Do kompletu dochodzi drugi słupek o wysokości ścianki (albo do sufitu) mocowany na sztywno do ściany. I wypełnienie.

 

 

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano

Kuwwa, on chyba naprawdę robi bazę do umocnień przeciwpancernych... Ja pitolę! A my ze szwagrem mocowali toto na dwa szybkowkręty u góry i dwa u dołu. Trzydzieści lat temu i sciana do dzisiaj stoi... Kuwwa, szwagier nie wiedział, że to trza na uwięzi czołgowej zrobić...

Napisano
1 godzinę temu, zenek napisał:

tak - poza Kleinem - Klein raczej nie ma nadbetonu.

 

Faktycznie cofam sie w rozwoju bo muszę tłumaczyć rzeczy oczywiste. Stropy kliena stosowano w obiektach przemysłowych, chlewach, stodołach itp a nie w kamienicach.

4 minuty temu, retrofood napisał:

Kuwwa, on chyba naprawdę robi bazę do umocnień przeciwpancernych... Ja pitolę! A my ze szwagrem mocowali toto na dwa szybkowkręty u góry i dwa u dołu. Trzydzieści lat temu i sciana do dzisiaj stoi... Kuwwa, szwagier nie wiedział, że to trza na uwięzi czołgowej zrobić...

A najlepsze  a może najgorsze to w tej pisaninie jest to to większa połowa jego pisaniny to domysły uronione, nie znając zdania autora tematu wali na przód z pomysłami aż sie niedobrze robi.

Napisano (edytowany)
36 minut temu, mhtyl napisał:

nie w kamienicach

W kamienicach też.

tu jest fajny materiał o stropach Kleina - str. 20 - i nie tylko. Serio - fajny - szczególnie dobre są rysunki poglądowe.:

Wykonywanie sklepień, nadproży i stropów murarskich.pdf

Jak przeczytasz , nie cofniesz się, raczej dowiesz, odświerzysz - zawsze warto, serio.

I może podaj swoją propozycję konstrukcji i mocowania - zamiast ciągłego ziokania na mnie.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano
49 minut temu, retrofood napisał:

robi bazę do umocnień przeciwpancernych

dwa trzy słupki plus płyta meblowa to jest przeciwpancerna? albo z dwoma warstawami płyt gipsowych z wełną w środku? żartujesz?  

Napisano

Do Zenek

Zrobioną mam ją z drewna wmontowaną w ścianę i przechodzi mi do podłogi, a z nią jest montowana za pomocą specjalnych dużych kołków. Robił mi to znajomy. No i moja ściana jest taka z dziurami z jednej strony żeby "kwiatek miał się po czym piąć"

Napisano
43 minuty temu, Qworum napisał:

Zrobioną mam ją z drewna wmontowaną w ścianę i przechodzi mi do podłogi, a z nią jest montowana za pomocą specjalnych dużych kołków. Robił mi to znajomy. No i moja ściana jest taka z dziurami z jednej strony żeby "kwiatek miał się po czym piąć"

Czyli coś podobnego do mojej propozycji. :12_slight_smile: Możesz dać jakąś fotkę?

Napisano

Jak wrócę do domu to postaram się coś wkleić. 

Znalazłem podobną na necie tylko ta jest zrobiona z palet, a moja ze zwykłych normalnych desek i z drugiej strony mam płytę białą kartongips  (do wyświetlania filmów z projektora). A i ja mam wzmocnienia z kwadratowych belek od dołu do góry oraz górą poprzeczną, która łączy wszystkie. Ponadto jest wbudowana ona w ścianę.

image.thumb.png.d7bb8b0c14b05283ec50a8cc64d63ebc.png

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Do takiego mieszkania nie montował bym więcej niż 2,5kW. Ważniejsza od mocy jest umiejętność obchodzenia się z tym urządzeniem. Jedna jednostka zainstalowana z w salonie z kuchnią wystarczy.  WiFi to już standard i to polecam (zdarza się, że w najtańszych chińczykach aplikacje nie działają), reszta jest zbędna. Zwróć uwagę na poziom hałasu. Ja mam Mitsubishi Heavy oraz Fuji. Klimatyzatorem Fuji 2,5kW ogrzewam zimą dom 70m2.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...