Skocz do zawartości

Nasiąkający Komin


Recommended Posts

Dnia 23.01.2018 o 09:20, Takiowaki napisał:

Pytanie brzmi: Co to za wkład w tym kominie i czy go wsadzili do końca ;)

Wklad nie wiem jaki, ale na pewno nie jest do samej gory.

Dnia 23.01.2018 o 23:36, animus napisał:

A jak wyglądają ścianki w kotle w wymienniku, są suche, można obmieść miotełką, czy wilgotne trzeba skrobać. 

Czesto sa te wrzody choc staram sie miec te 60 stopni.

Dnia 24.01.2018 o 06:11, MrTomo napisał:

Jest zrobiona o ochrona kotła?

Tzn? Nie kumam.

Link do komentarza

Ochrona kotła to termostatyczny trójdrogowy zawór mieszający wodę z zasilania i powrotu. W efekcie podnosi on temperaturę na powrocie.

Problemem jest też najprawdopodobniej przewymiarowanie kotła. Z opisu wynika, że ma on wyraźnie zbyt duża moc względem aktualnych potrzeb. W efekcie mamy palenie na pół gwizdka, kondensat i smołę. Już lepiej palić z przerwami ale dość intensywnie niż przez cały dzień zduszać płomień w palenisku.

Link do komentarza

 

Dnia 28.01.2018 o 20:21, bajbek17 napisał:
Dnia 23.01.2018 o 09:20, Takiowaki napisał:

Pytanie brzmi: Co to za wkład w tym kominie i czy go wsadzili do końca ;)

Wklad nie wiem jaki, ale na pewno nie jest do samej gory.

17 godzin temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

To tak jakbyś  nie miał wcale - dorobić

Rozwinę

Dym wychodzi sobie z pieca idzie rurą w górę i na x wysokości doznaje szoku termicznego bo rura się kończy a komin nadal jest .

Czyli kondensat ma czas na to by osiąść na ścianach komina i sobie spokojnie spływa po cegłach nawet nie podsuszany kolejną porcją spalin z powyższego pieca ,

W/g mnie ta rura powinna być doprowadzona do końca komina , a nawet kilka cm wyżej

Link do komentarza
  • 1 rok temu...

Witam, mam też problem z kominem.

Komin murowany, na zewnątrz pełny klinkier. Latem komin smarowany preparatem z żywicy. Latem też zmieniłam piec, stary śmieciuch na kocioł pelletowy kostrzewa. 

Od jakiegoś czasu przez dzwiczki leje się woda z sadzą. Jak pada deszcz i jak nie pada też. Na czubku komina jest zamontowany daszek dwuspadowy.

Nie wiem co robić? Proszę o poradę.

 

Chcę dodać, że ciąg jest dobry.

IMG_20180722_072825.jpg

Link do komentarza
1 godzinę temu, Wanda Pionke napisał:

Witam, mam też problem z kominem.

Komin murowany, na zewnątrz pełny klinkier. Latem komin smarowany preparatem z żywicy. Latem też zmieniłam piec, stary śmieciuch na kocioł pelletowy kostrzewa. 

Od jakiegoś czasu przez dzwiczki leje się woda z sadzą. Jak pada deszcz i jak nie pada też. Na czubku komina jest zamontowany daszek dwuspadowy.

Nie wiem co robić? Proszę o poradę.

Chcę dodać, że ciąg jest dobry.

Wysoko sprawne kotły cechują się tym, że temperatury spalin wychodzące z kotła mają niską wartość. Wraz z wlotem do komina, z każdym następnym metrem kanału dymowego spaliny coraz bardziej się wychładzają. Gdy komin nie ma izolacji, dym wychładza się tak bardzo, że dochodzi do wytrącenia się skroplin tzw kondensatu. Skropliny cieknące po cegłach komina z czasem nasączają komin do tego stopnia, że kondensat przenika przez ścianę i objawia się dużą mokrą i śmierdzącą plamą w którymś pokoju. Wysuszenie takiej plamy trwa wiele miesięcy, a zapach nie pozwala na stałe przebywać w takim pomieszczeniu. Dlatego w ceglanych kanałach dymowych zalecane jest montowanie metalowych wkładów kwasoodpornych. Zwykłe kotły na węgiel (zasypywane ręcznie) cechuje wysoka temperatura spalin co powoduje wygrzewanie komina i jego wysuszanie dlatego nie występuje w nich kondensat. W zwykłych kotłach węglowych część energii tracimy na wygrzewanie i osuszanie komina. 

Link do komentarza
1 godzinę temu, Wanda Pionke napisał:

Witam, mam też problem z kominem.

Komin murowany, na zewnątrz pełny klinkier. Latem komin smarowany preparatem z żywicy. Latem też zmieniłam piec, stary śmieciuch na kocioł pelletowy kostrzewa. 

Od jakiegoś czasu przez dzwiczki leje się woda z sadzą. Jak pada deszcz i jak nie pada też. Na czubku komina jest zamontowany daszek dwuspadowy.

Nie wiem co robić? Proszę o poradę.

Ja tam żadnego daszka nie widzę, no chyba że fotka zrobiona była przed dodaniem daszka.

Jeżeli masz komin murowany z cegły a nie systemowy to problem tkwi w piecu. Kupiłaś piec tzw niskotemperaturowy i wg Ciebie to co się leje to nie woda tylko kondensat. Należałoby w tej sytuacji włożyć wkład ze stali żaroodpornej ze skraplaczem kondensatu i problem zniknie.

 

 

Właśnie przeczytałem to co napisał animus.

animus opisał to bardziej dokładniej niż ja :) ale o to samo chodzi.

Link do komentarza
20 godzin temu, mhtyl napisał:

 

 

 

Właśnie przeczytałem to co napisał animus.

animus opisał to bardziej dokładniej niż ja :) ale o to samo chodzi.

j.w.

dopiszę tylko że można dodatkowo docieplić komin żeby kondensat jednak się nie wytrącał i jeszcze jako ciepławy opuszczał komin

Tyle że komin już nie będzie już klinkierowy

wkład kwasowy też zadziała tylko należy jakąś kanalizę do skraplacza doprowadzić

 

Link do komentarza
35 minut temu, Wanda Pionke napisał:

Witam ponownie  i bardzo dziękuję za cenne porady.

Proszę mi jeszcze podpowiedzieć w jaki sposób ocieplić ten komin?

Z góry dziękuję i pozdrawiam:)

Ocieplisz tylko z zewnątrz czyli jak pisał MTW po ociepleniu nie będzie już widać klinkieru, no chyba że położysz płytki klinkierowe na obudowie ocieplenia komina.

Link do komentarza
Dnia 13.12.2019 o 18:14, Wanda Pionke napisał:

Witam ponownie  i bardzo dziękuję za cenne porady.

Proszę mi jeszcze podpowiedzieć w jaki sposób ocieplić ten komin?

Z góry dziękuję i pozdrawiam:)

Problemem jest kocioł, a nie brak ciepła w kominie. Kominy z cegły nie potrzebują ocieplania, a wręcz jest to niezgodne z normami budowlanymi. Komin z cegieł powinien być otynkowany, co pozwala obserwować zmiany na jego powierzchni. Wracając do problemu...Bez względu na "ciepłotę" komina kondensat będzie nadal wyciekać, jeśli kocioł nie zostanie przestawiony na tzw pracę suchą. Jeśli to niemożliwe, jedyny ratunek to prawidłowo zamontowany  wkład z kwasówki

Link do komentarza
1 godzinę temu, Pit-4 napisał:

Problemem jest kocioł, a nie brak ciepła w kominie...

... Jeśli to niemożliwe, jedyny ratunek to prawidłowo zamontowany  wkład z kwasówki

:icon_biggrin:

Dnia 12.12.2019 o 20:46, mhtyl napisał:

Jeżeli masz komin murowany z cegły a nie systemowy to problem tkwi w piecu...

... Należałoby w tej sytuacji włożyć wkład ze stali żaroodpornej ze skraplaczem kondensatu i problem zniknie.

 

Link do komentarza
Dnia 23.01.2018 o 07:44, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

fragment DTR ze strony producenta

Jak na moje chłopskie rozumowanie :

Po 1 coś nie tak jest z wkładem - jakoś niespecjalnie powinien wyciekać gdzie mu się podoba jak już to powinno lecieć z rurki denka

Po 2 komin nieocieplony znaczy zimny + niska temperatura spalin = skropliny

Po - mysły :)

Ściągnąć kominiarza z kamerą i niech szuka|:

Czy skropliny poprzez nieszczelny wkład wyciekają do komina , czy może też dym nie trafia do rury w 100% - powodując osadzanie kondensatu na kominie ,

który już jest tak nachlany że więcej nie zmieści i to pokazuje.

Sugerowałbym wzięcie innego kominiarza niż ten który ten wkład montował.

Potwierdzam! Tyle lat palenia syfem zjadło wkład kominowy. To trzeba sprawdzić jako pierwsze. Potem dawaj tu jeśli pleciemy bzdury... ;)

Tyle że problem nie w kominiarzu, a paleniu czymś, co nie powinno trafić do pieca. Wkład i tak długo wytrzymał. Jakieś miały i inne syfy....Potem lament że giniemy od smogu...

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niestety nie ma co się spodziewać spektakularnych efektów. Tu kilka osób dzieli się radami w podobnym temacie:  
    • Po drugiej ścianie nie ma nic z tych rzeczy, stoi po prostu szafka i nie ma tam żadnych rur ani nic Jest to mieszkanie świeżo po remoncie w stanie deweloperskim i nie było na niej żadnych usterek. I tak ślady herbaty były pojedynczymi plamami-a tutaj mam wrażenie, że albo może za mocno przycisnęłam, albo może farba była za gęsta-cięzko powiedzieć, ale spróbuj odmalować na nowo docelową farbą tak jak Pan sugeruje.
    • A czy coś wiadomo czemu ten fragment ściany ma inną strukturę? Bo już samo to jest zastanawiające. Ponadto co jest po drugiej stronie tej ściany? Czasem takie dziwne rzeczy wychodzą, gdy po drugiej stronie jest np. prysznic i ściana ulega nadmiernemu zawilgoceniu. Zakładam, że nie jest to po prostu miejsce, w którym rozlała się ta herbata? jeżeli nie ma jakichś szczególnych przyczyn tego stanu rzeczy i powodów do niepokoju to powinno wystarczyć pokrycie ściany farbą separacyjną (na plamy), potem pomalowanie jej docelową farbą.
    • witam ponownie,   po przeczytaniu paru artykułów oraz obejrzeniu filmów na YT, zdecydowałem się, że zrobię instalacje wodnej na rozdzielaczach 2x rozdzielcze do zimnej wody(7 punktów) do ciepłej 3 punkty i tutaj następujące opcję: - rozdzielacz - 3 punkty na podwójnych kolankach(cyrkulacja)  - rozdzielacz na 2 punkty a przez prysznic podwójne kolanko cyrkulacyjne(prysznic jest pierwszym punktem)   Ale bardziej zastanawia mnie fakt przekrojów/przepływów...od pionu mam wyjście na 1/2 do pierwszego zaworu i tak też poprowadziłem instalację dalej. I nie wiem czy gdzieś dalej w instalacji ma sens używania przekrojów np.: 3/4 lub pex 20, skoro tutaj mamy wąskie gardło. Mam 2 typy rozdzielaczy np.: 3/4 belka i zawory 3/4 drugi belka 3/4 i zawory 1/2. Zastanawiałem się żeby użyć dwa łączone lewy 3/4x1/2 na np.: miskę wc a prawy 3/4x3/4 na np.: prysznic, wannę lub zlewozmywak. Jeszcze inna rzecz mnie nurtuje, będę miał zasobnik pojemnościowy i tutaj zastanawiam się czy może na ciepłą wodę i cyrkulację dać np.: pex 20mm, czy to ma sens skoro wcześniej mamy pex 16 lub gwint 1/2, bo jeżeli dobrze rozumiem to zimna wodą wypycha ciepłą wodę z boilera. Zastanawiam się czy może dać też baterie termostatyczne, ale to jest nowy wątek, choć temp wody będę miał raczej stałą 45/40stopni to po przeczytaniu wstępu, gdzie piszą, że mogą usprawnić utrzymanie temp. w przypadku skoków ciśnienia/przepływu więc tam z tyłu głowy trochę też o tym myślę. Ale tak jak pisałem to jest nowy wątek. Z drugiej strony też tak patrzę, że wszystkie gwinty do baterii wannowej, prysznica są na g1/2. Na pewno lepiej byłoby jakbym instalację do rozdzielacza/czy miał poprowadzoną na np.: 3/4, w tedy chyba puszczenie wszystko na pex 16mm nie stanowiłoby problemu.   Jeszcze mam pytanie w jakiej kolejności podpinać punkty pod rozdzielacz zimnej wody? Wstępnie założyłem, że bliżej od źródła będą elementy z dużym/wrażliwym poborem i tak np.: zasobnik, prysznic, zlewozmywak, wanna(tutaj mogę poczekać odkręcam i czekam), z "drugiej strony" będzie miska wc(tym bardziej mogę czekać), zmywarka itd. Proszę o opinię wszystkich, a na pewno: @Redakcja@animus
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...