Skocz do zawartości

Nasiąkający Komin


Recommended Posts

  Dnia 23.01.2018 o 08:20, Takiowaki napisał:

Pytanie brzmi: Co to za wkład w tym kominie i czy go wsadzili do końca ;)

Rozwiń  

Wklad nie wiem jaki, ale na pewno nie jest do samej gory.

  Dnia 23.01.2018 o 22:36, animus napisał:

A jak wyglądają ścianki w kotle w wymienniku, są suche, można obmieść miotełką, czy wilgotne trzeba skrobać. 

Rozwiń  

Czesto sa te wrzody choc staram sie miec te 60 stopni.

  Dnia 24.01.2018 o 05:11, MrTomo napisał:

Jest zrobiona o ochrona kotła?

Rozwiń  

Tzn? Nie kumam.

Link do komentarza

Ochrona kotła to termostatyczny trójdrogowy zawór mieszający wodę z zasilania i powrotu. W efekcie podnosi on temperaturę na powrocie.

Problemem jest też najprawdopodobniej przewymiarowanie kotła. Z opisu wynika, że ma on wyraźnie zbyt duża moc względem aktualnych potrzeb. W efekcie mamy palenie na pół gwizdka, kondensat i smołę. Już lepiej palić z przerwami ale dość intensywnie niż przez cały dzień zduszać płomień w palenisku.

Link do komentarza

 

  Dnia 28.01.2018 o 19:21, bajbek17 napisał:
  Dnia 23.01.2018 o 08:20, Takiowaki napisał:

Pytanie brzmi: Co to za wkład w tym kominie i czy go wsadzili do końca ;)

Rozwiń  

Wklad nie wiem jaki, ale na pewno nie jest do samej gory.

Rozwiń  
  Dnia 29.01.2018 o 10:50, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

To tak jakbyś  nie miał wcale - dorobić

Rozwiń  

Rozwinę

Dym wychodzi sobie z pieca idzie rurą w górę i na x wysokości doznaje szoku termicznego bo rura się kończy a komin nadal jest .

Czyli kondensat ma czas na to by osiąść na ścianach komina i sobie spokojnie spływa po cegłach nawet nie podsuszany kolejną porcją spalin z powyższego pieca ,

W/g mnie ta rura powinna być doprowadzona do końca komina , a nawet kilka cm wyżej

Link do komentarza
  • 1 rok temu...

Witam, mam też problem z kominem.

Komin murowany, na zewnątrz pełny klinkier. Latem komin smarowany preparatem z żywicy. Latem też zmieniłam piec, stary śmieciuch na kocioł pelletowy kostrzewa. 

Od jakiegoś czasu przez dzwiczki leje się woda z sadzą. Jak pada deszcz i jak nie pada też. Na czubku komina jest zamontowany daszek dwuspadowy.

Nie wiem co robić? Proszę o poradę.

 

Chcę dodać, że ciąg jest dobry.

IMG_20180722_072825.jpg

Link do komentarza
  Dnia 12.12.2019 o 18:33, Wanda Pionke napisał:

Witam, mam też problem z kominem.

Komin murowany, na zewnątrz pełny klinkier. Latem komin smarowany preparatem z żywicy. Latem też zmieniłam piec, stary śmieciuch na kocioł pelletowy kostrzewa. 

Od jakiegoś czasu przez dzwiczki leje się woda z sadzą. Jak pada deszcz i jak nie pada też. Na czubku komina jest zamontowany daszek dwuspadowy.

Nie wiem co robić? Proszę o poradę.

Chcę dodać, że ciąg jest dobry.

Rozwiń  

Wysoko sprawne kotły cechują się tym, że temperatury spalin wychodzące z kotła mają niską wartość. Wraz z wlotem do komina, z każdym następnym metrem kanału dymowego spaliny coraz bardziej się wychładzają. Gdy komin nie ma izolacji, dym wychładza się tak bardzo, że dochodzi do wytrącenia się skroplin tzw kondensatu. Skropliny cieknące po cegłach komina z czasem nasączają komin do tego stopnia, że kondensat przenika przez ścianę i objawia się dużą mokrą i śmierdzącą plamą w którymś pokoju. Wysuszenie takiej plamy trwa wiele miesięcy, a zapach nie pozwala na stałe przebywać w takim pomieszczeniu. Dlatego w ceglanych kanałach dymowych zalecane jest montowanie metalowych wkładów kwasoodpornych. Zwykłe kotły na węgiel (zasypywane ręcznie) cechuje wysoka temperatura spalin co powoduje wygrzewanie komina i jego wysuszanie dlatego nie występuje w nich kondensat. W zwykłych kotłach węglowych część energii tracimy na wygrzewanie i osuszanie komina. 

Link do komentarza
  Dnia 12.12.2019 o 18:33, Wanda Pionke napisał:

Witam, mam też problem z kominem.

Komin murowany, na zewnątrz pełny klinkier. Latem komin smarowany preparatem z żywicy. Latem też zmieniłam piec, stary śmieciuch na kocioł pelletowy kostrzewa. 

Od jakiegoś czasu przez dzwiczki leje się woda z sadzą. Jak pada deszcz i jak nie pada też. Na czubku komina jest zamontowany daszek dwuspadowy.

Nie wiem co robić? Proszę o poradę.

Rozwiń  

Ja tam żadnego daszka nie widzę, no chyba że fotka zrobiona była przed dodaniem daszka.

Jeżeli masz komin murowany z cegły a nie systemowy to problem tkwi w piecu. Kupiłaś piec tzw niskotemperaturowy i wg Ciebie to co się leje to nie woda tylko kondensat. Należałoby w tej sytuacji włożyć wkład ze stali żaroodpornej ze skraplaczem kondensatu i problem zniknie.

 

 

Właśnie przeczytałem to co napisał animus.

animus opisał to bardziej dokładniej niż ja :) ale o to samo chodzi.

Link do komentarza
  Dnia 12.12.2019 o 19:46, mhtyl napisał:

 

 

 

Właśnie przeczytałem to co napisał animus.

animus opisał to bardziej dokładniej niż ja :) ale o to samo chodzi.

Rozwiń  

j.w.

dopiszę tylko że można dodatkowo docieplić komin żeby kondensat jednak się nie wytrącał i jeszcze jako ciepławy opuszczał komin

Tyle że komin już nie będzie już klinkierowy

wkład kwasowy też zadziała tylko należy jakąś kanalizę do skraplacza doprowadzić

 

Link do komentarza
  Dnia 13.12.2019 o 17:14, Wanda Pionke napisał:

Witam ponownie  i bardzo dziękuję za cenne porady.

Proszę mi jeszcze podpowiedzieć w jaki sposób ocieplić ten komin?

Z góry dziękuję i pozdrawiam:)

Rozwiń  

Ocieplisz tylko z zewnątrz czyli jak pisał MTW po ociepleniu nie będzie już widać klinkieru, no chyba że położysz płytki klinkierowe na obudowie ocieplenia komina.

Link do komentarza
  Dnia 13.12.2019 o 17:14, Wanda Pionke napisał:

Witam ponownie  i bardzo dziękuję za cenne porady.

Proszę mi jeszcze podpowiedzieć w jaki sposób ocieplić ten komin?

Z góry dziękuję i pozdrawiam:)

Rozwiń  

Jak u siebie ocieplałem komin klinkierowy:

link: ocieplanie mojego komina klinkierowego

 

Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Dnia 13.12.2019 o 17:14, Wanda Pionke napisał:

Witam ponownie  i bardzo dziękuję za cenne porady.

Proszę mi jeszcze podpowiedzieć w jaki sposób ocieplić ten komin?

Z góry dziękuję i pozdrawiam:)

Rozwiń  

Problemem jest kocioł, a nie brak ciepła w kominie. Kominy z cegły nie potrzebują ocieplania, a wręcz jest to niezgodne z normami budowlanymi. Komin z cegieł powinien być otynkowany, co pozwala obserwować zmiany na jego powierzchni. Wracając do problemu...Bez względu na "ciepłotę" komina kondensat będzie nadal wyciekać, jeśli kocioł nie zostanie przestawiony na tzw pracę suchą. Jeśli to niemożliwe, jedyny ratunek to prawidłowo zamontowany  wkład z kwasówki

Link do komentarza
  Dnia 21.12.2019 o 06:39, Pit-4 napisał:

Problemem jest kocioł, a nie brak ciepła w kominie...

... Jeśli to niemożliwe, jedyny ratunek to prawidłowo zamontowany  wkład z kwasówki

Rozwiń  

:icon_biggrin:

  Dnia 12.12.2019 o 19:46, mhtyl napisał:

Jeżeli masz komin murowany z cegły a nie systemowy to problem tkwi w piecu...

... Należałoby w tej sytuacji włożyć wkład ze stali żaroodpornej ze skraplaczem kondensatu i problem zniknie.

Rozwiń  

 

Link do komentarza
  Dnia 23.01.2018 o 06:44, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

fragment DTR ze strony producenta

Jak na moje chłopskie rozumowanie :

Po 1 coś nie tak jest z wkładem - jakoś niespecjalnie powinien wyciekać gdzie mu się podoba jak już to powinno lecieć z rurki denka

Po 2 komin nieocieplony znaczy zimny + niska temperatura spalin = skropliny

Po - mysły :)

Ściągnąć kominiarza z kamerą i niech szuka|:

Czy skropliny poprzez nieszczelny wkład wyciekają do komina , czy może też dym nie trafia do rury w 100% - powodując osadzanie kondensatu na kominie ,

który już jest tak nachlany że więcej nie zmieści i to pokazuje.

Sugerowałbym wzięcie innego kominiarza niż ten który ten wkład montował.

Rozwiń  

Potwierdzam! Tyle lat palenia syfem zjadło wkład kominowy. To trzeba sprawdzić jako pierwsze. Potem dawaj tu jeśli pleciemy bzdury... ;)

Tyle że problem nie w kominiarzu, a paleniu czymś, co nie powinno trafić do pieca. Wkład i tak długo wytrzymał. Jakieś miały i inne syfy....Potem lament że giniemy od smogu...

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Siema wszystkim, Planuję ogarnąć pompę ciepła do nowego domu (150 m², pod Warszawą) i trochę w tym temacie raczkuję. Niby teraz wszyscy to montują, ale jak przychodzi co do czego, to człowiek głupieje od tych wszystkich opcji i cen.   Macie może jakieś doświadczenia? Ile Was wyniosła pompa razem z montażem? Bo jak patrzę na oferty, to czasem różnice są po 20-30 tys. zł między firmami i nie wiem o co chodzi.   Znalazłem stronę https://spednet.pl/pompy-ciepla-warszawa/ wygląda spoko, ale wiadomo – papier wszystko przyjmie, a w praktyce bywa różnie. Może ktoś z Was brał od nich albo zna jakieś inne pewne ekipy?   Dom będzie dobrze zaizolowany, nowa technologia, więc myślę że pompa powietrze-woda da radę, ale jak macie jakieś tipy typu co warto sprawdzić przed podpisaniem umowy albo czego unikać, to będę wdzięczny za każdą radę.   Z góry dzięki!
    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...