michu82 Napisano 5 czerwca 2017 Udostępnij #1 Napisano 5 czerwca 2017 witam. chciałem konkretnie dopytać o szczegóły wykończenia komina płytkami włóknocementowymi. mam komin systemowy dymowo-wentylacyjny. dach odeskowany, papa przygrzana bezpośrednio do pustaków systemowych komina. nic nie przecieka w dół. i teraz tak... robię stelaż samonośny, pytanie czy pionowo listwy w narożnikach czy mogę poziomo co dodatkowo stanowiło by tzw. "półki" do ułożenia wełny. potem układam wełnę (jeśli listwy pionowo to czy wełna nie zjedzie mi z czasem na papę?) wszystko obkładam płytą osb. zabezpieczam folią paroprzepuszczalną i układam płytki. pomiędzy którymi warstwami obróbka blacharska? bezpośrednio do pustaków? tylko co z wcięciem? widziałem zdjęcia, że obróbka jest mocowana między stelaż a płyte osb lub nawet na płytę osb i na to folia. czapę mam stalową robioną na wymiar. czy jest sens kupować narożniki do struktonitu czy wystarczy ładnie pod kolor przykryć to kątownikami z blachy? z góry dziękuję za pomoc bo im więcej tematów i zdjęć tym mniej wiem. Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 5 czerwca 2017 Udostępnij #2 Napisano 5 czerwca 2017 Nie bardzo wyobrażam sobie stelaż konstrukcji nośnej bez pionowych profili w narożnikach komina. Ich zrobienie przecież nie oznacza, że nie możemy dać również profili poziomych, które będą podtrzymywać wełnę. Szczególnie przy wysokim kominie będą b. wskazane. Zamiast płyt OSB sugerowałbym np. włóknowo-cementowe. Będą niepalne, a mamy tu komin dymowy. Obróbki najlepiej dać pomiędzy płytę i płytki struktonitu. W końcu chodzi nam o zabezpieczenie komina przed wodą. Jaki sens ma w takim układzie mocowanie obróbki blacharskiej wprost do komina? Gotowe, firmowe narożniki będą najłatwiejsze do założenia i najpewniejsze. Dobre, szczelne ułożenie blachy może być trudne. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 5 czerwca 2017 Udostępnij #3 Napisano 5 czerwca 2017 Nie rozumiem po co pchać wełnę pod płytki struktonit. Przecież to komin systemowy więc ma on już wełnę w środku. A co do obróbek blacharskich/ kołnierz wokół komina to robi się je na kominie a nie na obudowie z płytek, można dać na wcinkę albo na docisk i uszczelnić połączenie uszczelniaczem dekarskim. Tu jest pokazany jak powinien wyglądać komin obudowany płytkami struktonit. Co do stelaża to są gotowe, firmowe pod obudowę z płytek struktonit. Link do komentarza
Pit-4 Napisano 5 czerwca 2017 Udostępnij #4 Napisano 5 czerwca 2017 Litości! Komin z drewna!?! W średniowieczu tego zaprzestali...z wiadomych powodów! 1 Link do komentarza
bajbaga Napisano 5 czerwca 2017 Udostępnij #5 Napisano 5 czerwca 2017 Tak zupełnie bez związku (zapewne), przypomniała mi się, taka jedna dyskusja, dotycząca odległości komina od niektórych materiałów (palnych). Link do komentarza
michu82 Napisano 5 czerwca 2017 Autor Udostępnij #6 Napisano 5 czerwca 2017 Panowie ja to wszystko rozumiem. Dlatego pytam. Bo wystarczy przeczytać ze 2 watki na forum o struktonicie na kominie i tak to własnie wygląda jak napisałem w pierwszym poście. wszędzie przewija się ruszt z OSB, wełna itd itd. Nawet tutaj mam 3 odpowiedzi i każda jest inna Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 5 czerwca 2017 Udostępnij #7 Napisano 5 czerwca 2017 Dnia 5.06.2017 o 18:30, michu82 napisał: Panowie ja to wszystko rozumiem. Dlatego pytam. Bo wystarczy przeczytać ze 2 watki na forum o struktonicie na kominie i tak to własnie wygląda jak napisałem w pierwszym poście. wszędzie przewija się ruszt z OSB, wełna itd itd. Nawet tutaj mam 3 odpowiedzi i każda jest inna Rozwiń Zrobisz ja uważasz, pokazałem Ci rozwiązanie które można kupić już gotowe lub zrobić samemu podobne, ale o wełnie zapomnij bo niby czemu ona miała by służyć. Link do komentarza
Pit-4 Napisano 6 czerwca 2017 Udostępnij #8 Napisano 6 czerwca 2017 Spokojnie michu, jesteś w dobrych rękach...bo....3 odpowiedzi, ale nikt nie namawiał Cię do robienia komina z drewna. Pokaż linki do tych wątków które czytałeś. Chętnie tam sobie "poczytamy".... Bajbaga. W sumie słuszna uwaga, bo przecież można zachować przyzwoitą odległość płyty OSB, i niby wszystko wporzo...Wyjaśnijmy więc czytelnikom, że pojawia się problem styku opierzenia (czapy) z blachy, która podczas pożaru sadzy będzie inicjować przechodzenie ognia na konstrukcję budynku... Link do komentarza
Pit-4 Napisano 6 czerwca 2017 Udostępnij #9 Napisano 6 czerwca 2017 Dodam jeszcze, że czasem w budownictwie pojawia się wątpliwość, dotycząca słuszności pewnych zaleceń, przepisów, czy choćby dobrych obyczajów. Potrzebna jest wtedy intuicja...Takiej intuicji ( oprócz kobiet ), mają na pewno więcej ludzie, którzy trochę czasu spędzili na budowach.... Link do komentarza
michu82 Napisano 6 czerwca 2017 Autor Udostępnij #10 Napisano 6 czerwca 2017 oby te dobre ręce pozwoliły mi ze spokojną głową przejść na dalszą część dachu robię to wszystko sam, stąd moja może przesadna dokładność. a tu do poczytania: http://www.dachy.info.pl/dach-krok-po-kroku/prawidlowa-obrobka-komina-lupkiem-firmy-rathscheck-schiefer-na-tzw-plaster-miodu-/ jeden z wielu tematów. z resztą w zdjęciach google jest tego pełno. więcej tam sprzeczności niż można przypuszczać. na pełną cegłę już nie mam miejsca bo pod czapę już zrobioną wejdzie mi max 3-4cm obróbki jakiejkolwiek. nie upieram się przy struktonicie jeśli faktycznie nie ma jednej słusznej drogi żeby 20 razy nie poprawiać. już wolę przylepić styropian i jakiś tynk mozaikowy na to bo przynajmniej wiem, że w tym wypadku obróbka dolna komina na wcinke w styro co robić, co robić Link do komentarza
michu82 Napisano 6 czerwca 2017 Autor Udostępnij #11 Napisano 6 czerwca 2017 temat cały czas na tapecie. czy stelaż z profili takich jak używają przy płytach karton-gips będzie ok? obróbka dolna bezpośrednio do komina. wcięcia raczej nie zrobię ale może uda się to jakoś sensownie zabezpieczyć. między stelażem a płyta pustka na grubość profili. tak będzie lepiej? tylko czym jeszcze zastapić OSB jako powierzchnię do mocowania płytek? a może poprzecznie zrobić stelaż na tyle gęsto żeby bezpośrednio do niego struktonit przykręcać? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 6 czerwca 2017 Udostępnij #12 Napisano 6 czerwca 2017 Dnia 6.06.2017 o 06:45, michu82 napisał: już wolę przylepić styropian i jakiś tynk mozaikowy na to bo przynajmniej wiem, że w tym wypadku obróbka dolna komina na wcinke w styro co robić, co robić Rozwiń Co Cie opętało z tym docieplaniem komina? Po jakiego chcesz dać teraz styro? Dnia 6.06.2017 o 06:45, michu82 napisał: na pełną cegłę już nie mam miejsca bo pod czapę już zrobioną wejdzie mi max 3-4cm obróbki jakiejkolwiek. Rozwiń To zacząłeś robotę od tyłu, czapę robi się na końcu. Link do komentarza
michu82 Napisano 6 czerwca 2017 Autor Udostępnij #13 Napisano 6 czerwca 2017 jesli chodzi o styropian to chodzilo mi tylko o nośnik tynku. nie jako funkcję ocieplenia tak jak to chciałem zrobić z wełną. a pomysł z wełną tylko na podstawie tego co czytam na forach. no z czapą wyszło jak wyszło. Link do komentarza
MrTomo Napisano 6 czerwca 2017 Udostępnij #14 Napisano 6 czerwca 2017 Ja swój komin systemowy najpierw otynkowałem a teraz zamierzam okleić go czymś takim elastyczny klinkier Może w ten sposób? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 6 czerwca 2017 Udostępnij #15 Napisano 6 czerwca 2017 Dnia 6.06.2017 o 16:04, michu82 napisał: jesli chodzi o styropian to chodzilo mi tylko o nośnik tynku. nie jako funkcję ocieplenia tak jak to chciałem zrobić z wełną. a pomysł z wełną tylko na podstawie tego co czytam na forach. no z czapą wyszło jak wyszło. Rozwiń Nie możesz obudować cegłami klinkierowymi to daj struktonit, jest to praktycznie wieczne. Tynk jak tynk, płytki prędzej czy później mogą się odkleić a płytki struktonit będą trzymać bo są przykręcane na wkręty. Do kompletu kup płytki o daj na szczyty i pasy czołowe dachu, będzie ładnie się wszystko komponowało. Link do komentarza
Pit-4 Napisano 6 czerwca 2017 Udostępnij #16 Napisano 6 czerwca 2017 Dnia 6.06.2017 o 06:45, michu82 napisał: oby te dobre ręce pozwoliły mi ze spokojną głową przejść na dalszą część dachu robię to wszystko sam, stąd moja może przesadna dokładność. a tu do poczytania: http://www.dachy.info.pl/dach-krok-po-kroku/prawidlowa-obrobka-komina-lupkiem-firmy-rathscheck-schiefer-na-tzw-plaster-miodu-/ jeden z wielu tematów. z resztą w zdjęciach google jest tego pełno. więcej tam sprzeczności niż można przypuszczać. na pełną cegłę już nie mam miejsca bo pod czapę już zrobioną wejdzie mi max 3-4cm obróbki jakiejkolwiek. nie upieram się przy struktonicie jeśli faktycznie nie ma jednej słusznej drogi żeby 20 razy nie poprawiać. już wolę przylepić styropian i jakiś tynk mozaikowy na to bo przynajmniej wiem, że w tym wypadku obróbka dolna komina na wcinke w styro co robić, co robić Rozwiń Dzięki za linkę...Deski jako czapa komina są po prostu genialne! Michu! Może kilka profilków od GK i blacha ocynk? Celowanie z profilami w dziurki struktonitu to dość wątpliwa przyjemność. Arkusz blachy ocynkowanej to niewielki koszt...Kręcisz potem gdzie popadnie...Dałbym nawet taką 0,8 lub 1,0 mm Link do komentarza
Pit-4 Napisano 6 czerwca 2017 Udostępnij #17 Napisano 6 czerwca 2017 Czapę możesz dowolnie modyfikować... http://forum.muratordom.pl/showthread.php?338274-Wykończenie-komina-systemowego-Struktonit&p=7482693&viewfull=1#post7482693 Można i tak... Link do komentarza
michu82 Napisano 6 czerwca 2017 Autor Udostępnij #18 Napisano 6 czerwca 2017 Dnia 6.06.2017 o 20:19, Pit-4 napisał: Dzięki za linkę...Deski jako czapa komina są po prostu genialne! Michu! Może kilka profilków od GK i blacha ocynk? Celowanie z profilami w dziurki struktonitu to dość wątpliwa przyjemność. Arkusz blachy ocynkowanej to niewielki koszt...Kręcisz potem gdzie popadnie...Dałbym nawet taką 0,8 lub 1,0 mm Rozwiń też myślałem żeby dać blachę ale zastanawiam się czy to będzie na tyle sztywne. Link do komentarza
Pit-4 Napisano 6 czerwca 2017 Udostępnij #19 Napisano 6 czerwca 2017 blachę usztywnią profile... Link do komentarza
michu82 Napisano 7 czerwca 2017 Autor Udostępnij #20 Napisano 7 czerwca 2017 no więc tak zrobię, zero drewna na kominie. jak skończę to wrzucę fotki dla potomnych Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 8 czerwca 2017 Udostępnij #21 Napisano 8 czerwca 2017 Już w poście nr 2 pisałem o zastosowaniu innych, niepalnych płyt zamiast OSB: "Zamiast płyt OSB sugerowałbym np. włóknowo-cementowe. Będą niepalne, a mamy tu komin dymowy." W przypadku komina to kwestia bezpieczeństwa. Nawet jeżeli zastosowanie płyt OSB będzie formalnie zgodne z przepisami i tak go nie polecam. Fakt, że komin jest systemowy nie musi jeszcze oznaczać, że jest ocieplony. Założyłem, że ułożenie izolacji z wełny ma uzasadnienie. Tym bardziej, że kanały wentylacyjne ocieplenia już z pewnością nie mają. Jeżeli będzie wełna pod płytą i struktonitem, obróbkę blacharską najlepiej umocować pomiędzy płytą i struktonitem. W ten sposób zabezpieczamy wełnę i płytę przed wilgocią. Co do obróbki z blachy, to kupienie ocynkowanej blachy grubszej niż 0,5 mm będzie kłopotliwe. Taka blacha jest wiotka. Sztywność musi zapewnić stelaż. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 8 czerwca 2017 Udostępnij #22 Napisano 8 czerwca 2017 Dnia 8.06.2017 o 10:35, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał: Fakt, że komin jest systemowy nie musi jeszcze oznaczać, że jest ocieplony. Założyłem, że ułożenie izolacji z wełny ma uzasadnienie. Tym bardziej, że kanały wentylacyjne ocieplenia już z pewnością nie mają. Rozwiń Nie widziałem jeszcze komina systemowego aby nie miał ocieplenia, mowa o ceramicznym do kotłów na paliwo stałe. Cześć komina wystająca poza dach nie potrzebuje dodatkowego ocieplenia, gdyby tak było producent by już o to zadbał a dodatkowe ocieplenia to przerost treści nad formą Kanały wentylacje też nie potrzebują ocieplenia aby wentylacja grawitacyjna działa a mowa tu o wentylacji grawitacyjnej. Link do komentarza
michu82 Napisano 19 czerwca 2017 Autor Udostępnij #23 Napisano 19 czerwca 2017 (edytowany) komin prawie skończony. stelaż z profili, na to blacha w ocynku i płytki. mam tylko pytanie odnośnie wykończenia narożników. czy konieczne jest obrobienie ich kątownikami z blachy i przykręconymi w kilku miejscach na farmery? obecnie robię tak, że przód komina zlicowałem ze stelażem, a boki wysunąłem około 0,5cm. wiadomo, że w moim przypadku struktonit nie ma żadnego znaczenia czy przepuści wodę czy nie bo całą obróbkę mam pod nim ale rażą mnie trochę te szczeliny na łączeniach zwłaszcza w miejscach gdzie przy krawędzi np dochodzi płytka o szerokości np 3cm i stanowi punkt podparcia płytki z z rzędu nad nią. wtedy szczelina jest już dosyć duża. i jeszcze tylko dodam, jakby ktoś patrzył na obróbkę na trapezie zamiast na komin :), że nie jest skończona. będzie położona blacha płaska od komina do kalenicy. robie to wszystko pierwszy raz w zyciu. poza więźbą wszystko inne rzeźbię sam Edytowano 19 czerwca 2017 przez michu82 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 19 czerwca 2017 Udostępnij #24 Napisano 19 czerwca 2017 Czy otwory w kanałach wentylacyjnych są na przestrzał czy tylko z jednej strony? Dla prawidłowego działania wentylacji musza być otwory z dwóch stron. Link do komentarza
Pit-4 Napisano 19 czerwca 2017 Udostępnij #25 Napisano 19 czerwca 2017 Dnia 19.06.2017 o 05:35, michu82 napisał: komin prawie skończony. stelaż z profili, na to blacha w ocynku i płytki. mam tylko pytanie odnośnie wykończenia narożników. czy konieczne jest obrobienie ich kątownikami z blachy i przykręconymi w kilku miejscach na farmery? obecnie robię tak, że przód komina zlicowałem ze stelażem, a boki wysunąłem około 0,5cm. wiadomo, że w moim przypadku struktonit nie ma żadnego znaczenia czy przepuści wodę czy nie bo całą obróbkę mam pod nim ale rażą mnie trochę te szczeliny na łączeniach zwłaszcza w miejscach gdzie przy krawędzi np dochodzi płytka o szerokości np 3cm i stanowi punkt podparcia płytki z z rzędu nad nią. wtedy szczelina jest już dosyć duża. i jeszcze tylko dodam, jakby ktoś patrzył na obróbkę na trapezie zamiast na komin :), że nie jest skończona. będzie położona blacha płaska od komina do kalenicy. robie to wszystko pierwszy raz w zyciu. poza więźbą wszystko inne rzeźbię sam Rozwiń Całkiem nieźle! Tych szczelin chyba z dołu nie będziesz widzieć? Moim zdaniem blacha na narożnikach, będzie jeszcze gorzej wyglądać.... Link do komentarza
TINEK Napisano 19 czerwca 2017 Udostępnij #26 Napisano 19 czerwca 2017 Dnia 19.06.2017 o 05:35, michu82 napisał: komin prawie skończony. stelaż z profili, na to blacha w ocynku i płytki. mam tylko pytanie odnośnie wykończenia narożników. czy konieczne jest obrobienie ich kątownikami z blachy i przykręconymi w kilku miejscach na farmery? obecnie robię tak, że przód komina zlicowałem ze stelażem, a boki wysunąłem około 0,5cm. wiadomo, że w moim przypadku struktonit nie ma żadnego znaczenia czy przepuści wodę czy nie bo całą obróbkę mam pod nim ale rażą mnie trochę te szczeliny na łączeniach zwłaszcza w miejscach gdzie przy krawędzi np dochodzi płytka o szerokości np 3cm i stanowi punkt podparcia płytki z z rzędu nad nią. wtedy szczelina jest już dosyć duża. i jeszcze tylko dodam, jakby ktoś patrzył na obróbkę na trapezie zamiast na komin :), że nie jest skończona. będzie położona blacha płaska od komina do kalenicy. robie to wszystko pierwszy raz w zyciu. poza więźbą wszystko inne rzeźbię sam Rozwiń bez listew lepiej wygląda, ja tam mam, a miejsce łączenia jest uszczelnione uszczelniaczem dekarskim w kolorze struktonitu, z dołu wygląda bardzo dobrze, a z bliska jest szczelnie pozdrawiam Link do komentarza
michu82 Napisano 20 czerwca 2017 Autor Udostępnij #27 Napisano 20 czerwca 2017 Dnia 19.06.2017 o 16:04, mhtyl napisał: Czy otwory w kanałach wentylacyjnych są na przestrzał czy tylko z jednej strony? Dla prawidłowego działania wentylacji musza być otwory z dwóch stron. Rozwiń na przestrzał oczywiście. Link do komentarza
Rafal88 Napisano 21 grudnia 2017 Udostępnij #28 Napisano 21 grudnia 2017 Panowie z całym szacunkiem nie da się tego po prostu czytać, bo aż oczy bolą. Grupa ludzi broniąca swoich przekonan, ale nie mająca rzetelnej wiedzy. Na co dzień specjalizujecie się w czymś innym, a z wykończeniami kominów od czasu do czasu się spotykacie. Ja wykonuje tylko obudowy kominów i lukarny od ponad 10 lat. Jakiś czas temu przekroczyłen 500 kominów. I po prostu :styropian, ruszt drewniany, wakaflex, tynk, cegły dziurawki, płytki klinkierowe czy klinkier. Niektóre z tych materiałów to absurd na kominie, a niektóre potrafi użyć bardzo niewielu wykonawców, więc nawet jak kupisz to ci spieprza. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się