Skocz do zawartości

Okna dachowe - ile szyb?


Recommended Posts

Napisano
Witam!

Jestem przed zakupem okien dachowych i teraz mam dylemat - dwuszybowe czy trzyszybowe? Czy ktoś może mi powiedzieć, z praktyki, które lepiej się sprawdzają? Które wybrać do domu, który ma być energooszczędny?
Gość Razmes
Napisano
Cytat

Witam!

Jestem przed zakupem okien dachowych i teraz mam dylemat - dwuszybowe czy trzyszybowe? Czy ktoś może mi powiedzieć, z praktyki, które lepiej się sprawdzają? Które wybrać do domu, który ma być energooszczędny?



Jeżeli ma być energooszczędny to nie montuj okien dachowych...
Napisano
Okna dachowe w żaden sposób nie przesądzają o tym czy dom jest energoszczędny czy też nie.
Moja rada jest taka żebyś kupił okna dwukomorowe (trzyszybowe), to ważne, a jeśli do łazienki to najlepiej laminowane.
Gość Razmes
Napisano
Cytat

a jeśli do łazienki to najlepiej laminowane.


Chyba raczej co najmniej powlekane poliuretanem. W droższej wersji PVC komorowe.

Koszt okna (najpopularniejsze 78/118) do domu energooszczędnego to wydatek ponad 2 tys, złotych. Droga inwestycja, lepiej na etapie projektu dozbroić poddasze oknami elewacyjnymi (zwiększyć powierzchnię lub ilość).
Do tego jak zawsze najważniejszy jest montaż.
Napisano (edytowany)
Laminowanie znaczy tyle co powlekanie. wink.gif

Cytat

Droga inwestycja, lepiej na etapie projektu dozbroić poddasze oknami elewacyjnymi (zwiększyć powierzchnię lub ilość).


A to, to jakaś bzdura. Bo np. jak parterówkę z użytkowym poddaszem dozbroić w okna elewacyjne ?, wybudować lukarny czy jak ? i zrobic z domu koszmarek. icon_evil.gif Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

A to, to jakaś bzdura. Bo np. jak parterówkę z użytkowym poddaszem dozbroić w okna elewacyjne ?, wybudować lukarny czy jak ? i zrobic z domu koszmarek. icon_evil.gif



icon_eek.gif

pewnie tak, żeby zaprojektować dach dwuspadowy icon_razz.gif

Napisano (edytowany)
No i co, a w dwuspadowym to już na pewno nie trzeba okien połaciowych ?.
Po co te dywagacje ?, kolo pisze że chce połaciowe, to na siłę mamy mu projekt zmieniać ?, czy może już istniejący dach ?. tongue.gif

Jak okna dachowe to tylko dwukomorowe, naprawdę warto wydać trochę więcej kasy i mieć okna cieplejsze i bez skroplin, które po czasie powodują gnicie okien. Piszę tę opinię na podstawie własnego doświadczenia, ale oczywiście wiele też zależy od lokalizacji w jakich okna będą "pracować", tzn. temperatury, wentylacja, lokalizacja grzejników itp. Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Gość Razmes
Napisano
Cytat

Laminowanie znaczy tyle co powlekanie. wink.gif


A to, to jakaś bzdura. Bo np. jak parterówkę z użytkowym poddaszem dozbroić w okna elewacyjne ?, wybudować lukarny czy jak ? i zrobic z domu koszmarek. icon_evil.gif


Parterówka z poddaszem użytkowym. A gdy podpiwniczony, to piwnica też użytkowa?
W oknach laminowaną możesz mieć szybę, ramy są powlekane. Tak się powszechnie mawia i nie mieszajmy icon_smile.gif
Załóżmy Polskie okna dachowe z południa Polski.
78/118
Powierzchnia przeszklenia około 0,58m2
Pvc z pakietem 2- komorowym to wydatek 2 tys.
Drewniane z pakietem 2 -komorowym / Uw. około 0,8/ - 2,5 tys.
Przecież to ponad 4 tys. złotych za metr przeszklenia.

Rozumiem, jeżeli ktoś planuje zamontować jedno okno, by doświetlić jakieś konkretne pomieszczenie, którego nie dało sie doświetlić ze ściany.
Ale jeżeli idziemy w energooszczędność to jest to na etapie projektu. Prosta bryła, ustawienie domu.
Nie oszukujmy się. 90% użytkowników forum raczej nie należy do rozrzutnych inwestorów. Dlatego rozmawiamy o oszczędnościach. Ale nauczmy też ludzi, że trzeba o tym pomyśleć zawczasu.
Napisano
Cytat

I wszystkie zastosowane technologie mają ze sobą współgrać. Bowiem jaki sens kupować drogie superenergooszczędne okna, które zmniejszą nam straty ciepła o 5%, jeśli wentylacja bez odzysku ciepła powoduje ich 50%? A kiedy mamy wentylację mechaniczną, kluczowa staje się szczelność budynku. Bo jaki pożytek z doskonałego rekuperatora, jeżeli połowa wymienianego w domu powietrza w ogóle przez niego nie przejdzie?

Dlatego naprawdę energooszczędny dom to zawsze starannie przemyślana całość, nie zaś zlepek przypadkowych rozwiązań.



Cytat z Standardy energetyczne budynków - co to takiego?
Napisano
Cytat

Parterówka z poddaszem użytkowym. A gdy podpiwniczony, to piwnica też użytkowa?

Ale jeżeli idziemy w energooszczędność to jest to na etapie projektu. Prosta bryła, ustawienie domu.



1.Poddasze - może być użytkowe, wtedy to kondygnacja, lub nie użytkowe (strych) i nie jest kondygnacją.
Jest to też istotne dla sposobu ocieplenia.

2. Podpiwniczenie, czyli piwnica pod częścią budynku, o wysokości ponad 1,4m jest zawsze użytkowe - pozostaje tylko kwestia wyliczenia powierzchni.

3. Ustawienie domu na działce, raczej zależy od MPZP, lub WZiZT.

4. Dom może też być z dachem kopertowym i mimo to być nawet pasywnym i z oknami połaciowymi.

Gość Razmes
Napisano
Cytat

4. Dom może też być z dachem kopertowym i mimo to być nawet pasywnym i z oknami połaciowymi.



Może nawet i sam zacznie produkować energię na własne potrzeby ale jakim kosztem.
Przecież tłumaczę. Na etapie projektu ustalmy pewne marzenia, które chcemy zrealizować i ile będą nas kosztować.
Zamontuj 4 większe okna na dachu do domu pasywnego i wydaj na nie 20 tys. złotych. Szalona inwestycja w energooszczędność patrząc z mojego punktu widzenia.

I do autora tematu.Tak. Większa ilość komór/szyb/ cieplejszy pakiet szybowy zwykle poprawia parametry okien. I elewacyjnych, i dachowych. Trzeba tylko sprawdzać parametr dla całego okna, a nie tylko dla pakietu szybowego.
Napisano
Cytat

Przecież tłumaczę.


Może lepiej nie tłumacz, bo komu i po co ?. icon_lol.gif
MarDob nie pytał o projektowanie domu, ale tylko o pakiety szybowe, tylko.
Gość Razmes
Napisano (edytowany)
Cytat

Może lepiej nie tłumacz, bo komu i po co ?. icon_lol.gif
MarDob nie pytał o projektowanie domu, ale tylko o pakiety szybowe, tylko.



MarDob podał mało informacji.

Demo, znamy pojęcie NF 40 i NF15? Czy wikipedię uruchomisz.

Cytat

Okna dachowe w żaden sposób nie przesądzają o tym czy dom jest energoszczędny czy też nie.



Nie przesądzają bezpośrednio. Ale w razie starania się o dofinansowanie na liście będzie więcej niż wymagano.
Ale na co to komu informować, bo nie pytają. Edytowano przez Razmes (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Zamontuj 4 większe okna na dachu do domu pasywnego i wydaj na nie 20 tys. złotych. Szalona inwestycja w energooszczędność patrząc z mojego punktu widzenia.



Tyle, że to tylko Twój punkt widzenia, bo:

- okna dachowe (połaciowe) mają około 80% powierzchni przeziernej do światła ościeżnicy,
- okna rozwierne ("elewacyjne") mają około 55% powierzchni przeziernej do światła ościeżnicy,
- minimalna powierzchnia w świetle ościeznicy, to 1:8 do powierzchni podłogi oświetlanego pomieszczenia,
- maksymalna (praktyczna - ze względów energooszczędnych) powierzchnia ościeżnicy to około 1:6 powierzchni do podłogi.

Mając te dane, zrób z nich te dodatkowe 20.000zł "dopłaty" do okien połaciowych.

dopisałem:

Cytat

Które wybrać do domu, który ma być energooszczędny?



Te które maja mniejsze "U", bo na energooszczędność budynku, mają wpływ drobne oszczędności, uzyskiwane na wszystkim. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Gość Razmes
Napisano
Cytat

Tyle, że to tylko Twój punkt widzenia, bo:

- okna dachowe (połaciowe) mają około 80% powierzchni przeziernej do światła ościeżnicy,
- okna rozwierne ("elewacyjne") mają około 55% powierzchni przeziernej do światła ościeżnicy,
- minimalna powierzchnia w świetle ościeznicy, to 1:8 do powierzchni podłogi oświetlanego pomieszczenia,
- maksymalna (praktyczna - ze względów energooszczędnych) powierzchnia ościeżnicy to około 1:6 powierzchni do podłogi.

Mając te dane, zrób z nich te dodatkowe 20.000zł "dopłaty" do okien połaciowych.



Wydałbyś te 20 tys. na 4 okna połaciowe?
Napisano
Cytat

Wydałbyś te 20 tys. na 4 okna połaciowe?



Nie - bo jak pisałem wyżej, nie ma takiej potrzeby.
Okna połaciowe, z takim samym U co fasadowe i z takim samym "nasłonecznieniem", nie będą (jeśli już) dużo droższe.
Napisano
Cytat

A tak na marginesie:

Ten dom akurat ma okna dachowe:

tyle, że na drugiej połaci icon_mrgreen.gif


naiwnie liczyłam, że jak Demo nie wyłapał, to mi ujdzie na sucho... ale Ty Brutusie icon_razz.gif blush.gif
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Na ja pierniczę ! , nie dość że oszukuje, to jeszcze plusy stawia Ramzesowi. icon_razz.gif


Bo Ramzes ma rację.
Napisano
Cytat

Na ja pierniczę ! , nie dość że oszukuje, to jeszcze plusy stawia Ramzesowi. icon_razz.gif


bo mądrze napisał o tym całościowym spojrzeniu na budowę icon_razz.gif

jak Ty mądrze piszesz też Ci stawiam plusy :tease2:
Napisano (edytowany)
Cytat

bo mądrze napisał o tym całościowym spojrzeniu na budowę icon_razz.gif


Całościowo to on pisze bzdety, a jedyna prawdziwa z tych tzw. mądrych myśli to ta, że nie wszyscy mają dostatecznie dużo kasy. Taka oczywista oczywistość. Ale rozumiem że jak napisane to zaraz ważniejsze i już mądrzej wygląda. icon_lol.gif

Cytat

Bo Ramzes ma rację.


Nie Ramzes tylko Razmes, gamoniu jeden. icon_razz.gif Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Nie Ramzes tylko Razmes, gamoniu jeden. icon_razz.gif


icon_biggrin.gif
Cytat

...to jeszcze plusy stawia Ramzesowi. icon_razz.gif


Gość Razmes
Napisano
Cytat

Całościowo to on pisze bzdety, a jedyna prawdziwa z tych tzw. mądrych myśli to ta, że nie wszyscy mają dostatecznie dużo kasy. Taka oczywista oczywistość. Ale rozumiem że jak napisane to zaraz ważniejsze i już mądrzej wygląda. icon_lol.gif



Demonku, ja to już nawet nie chcę się wdawać z Tobą w dyskusje. Jeżeli potrafisz, to udowodnij na przykładzie swoje racje.
Kojarzysz mi się z pewnym Panem, co mnie ostatnio przekonywał, ze taki sam styropian 20 cm ma lepszą lambdę od 10cm.
Usłyszał gdzieś raz o współczynniku i nawracał innych. Że niby odkryłeś Amerykę doradzając, że pakiet dwukomorowy jest lepszy od jedno?
Ale spokojnie mogę Ci udowodnić, że porównując dwóch markowych producentów rozmiar pakietu przestaje mieć znaczenie.
Oba okna Uw 0,7/0,71. Jedno czteroszybowe, drugie trzy. I te pierwsze kosztuje prawie dwa razy więcej. Ty byś pewnie i tak kupował 4-szybowe...
Gość arturo72
Napisano
Cytat

a nie ma ?


Nie ma,takie same są.
  • 5 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...