MrTomo Napisano 12 kwietnia 2015 Autor Udostępnij #101 Napisano 12 kwietnia 2015 Cytat A dlaczego ? Bo nie dowierzam tym rozwiązaniom z zaworami bezpieczeństwa.Zawór różnicowy akurat mam, to wykorzystam - w pionie.Dzięki za pomocne rady i krytyczne spostrzeżenia. Link do komentarza
animus Napisano 12 kwietnia 2015 Udostępnij #102 Napisano 12 kwietnia 2015 (edytowany) Cytat W ten sposób lepiej?https://forum.budujemydom.pl/static/gallery/monthl...bWSWrKL7sB.webp Edytowano 12 kwietnia 2015 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
MrTomo Napisano 12 kwietnia 2015 Autor Udostępnij #103 Napisano 12 kwietnia 2015 Dzięki ale stanowczo za dużo musiałbym przerobić Link do komentarza
animus Napisano 12 kwietnia 2015 Udostępnij #104 Napisano 12 kwietnia 2015 (edytowany) Cytat Bo nie dowierzam tym rozwiązaniom z zaworami bezpieczeństwa.Zawór różnicowy akurat mam, to wykorzystam - w pionie.Dzięki za pomocne rady i krytyczne spostrzeżenia. Ja mam kocioł z podajnikiem ,nie zasypuje na raz całej komory paliwem . Cytat Dzięki ale stanowczo za dużo musiałbym przerobić Idzie na lato . Edytowano 12 kwietnia 2015 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
MrTomo Napisano 12 kwietnia 2015 Autor Udostępnij #105 Napisano 12 kwietnia 2015 (edytowany) Po zastanowieniu pójdę w tym kierunku, tylko dam zawór klapowy 5/4"Wbrew pozorom taniej mi to wyjdzie niż konieczna przeróbka układu pod układ z pionowym zaworem różnicowym (mimo, że go mam).Myślę, też, że będzie to lepsze rozwiązanie (brak "zakrętów" po drodze)Ps.Chciałem wstawić ten obrazek z #97 (z banku plików) ale nie mogę sobie poradzić Edytowano 12 kwietnia 2015 przez MrTomo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 12 kwietnia 2015 Udostępnij #106 Napisano 12 kwietnia 2015 MrTomo, a może taka idea (pomijam całą galanterię hydrauliczną, chodzi mi o zasadę działania):Gorące wychodzi z kotła i idzie do wężownicy w zasobniku. Drugi koniec tej wężownicy idzie do bufora. Tym sposobem ładujesz bufor tym co zostanie po oddaniu ciepła do CWU.Powrót natomiast z bufora wchodzi prościuteńko do kotła.Można powiedzieć, że w takim zaproponowanym przeze mnie układzie mamy do czynienia z sytuacją, gdy:1. bufor jest podłączony bezpośrednio do kotła, 2. bufor jest niejako dość oddalony od kotła, więc rura jest dosyć długa. Tyle że tutaj ta rura jest zwinięta w formę wężownicy w zasobniku. Link do komentarza
MrTomo Napisano 19 kwietnia 2015 Autor Udostępnij #107 Napisano 19 kwietnia 2015 (edytowany) Cytat MrTomo, a może taka idea (pomijam całą galanterię hydrauliczną, chodzi mi o zasadę działania):Gorące wychodzi z kotła i idzie do wężownicy w zasobniku. Drugi koniec tej wężownicy idzie do bufora. Tym sposobem ładujesz bufor tym co zostanie po oddaniu ciepła do CWU.Powrót natomiast z bufora wchodzi prościuteńko do kotła.Można powiedzieć, że w takim zaproponowanym przeze mnie układzie mamy do czynienia z sytuacją, gdy:1. bufor jest podłączony bezpośrednio do kotła, 2. bufor jest niejako dość oddalony od kotła, więc rura jest dosyć długa. Tyle że tutaj ta rura jest zwinięta w formę wężownicy w zasobniku. Właściwie to tak jest, tylko nie dokładnie tak jak piszesz.To co wraca z wężownicy ląduje od razu na powrocie kotła, w kotle się dogrzewa i idzie ponownie do bufora i wężownicy.Jednak ważna jest ochrona kotła.Panowie pytanie:W wymienniku na każdy króciec daję zawory z (pół)śrubunkiem.Przy wężownicach śrubunek od strony instalacji a jak przy przyłączu wody zimnej i wyjściu wody ciepłej?W którą stronę śrubunek - w y d a j e mi się, że od strony wymiennika ale nie jestem pewien. Edytowano 19 kwietnia 2015 przez MrTomo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 19 kwietnia 2015 Udostępnij #108 Napisano 19 kwietnia 2015 (edytowany) Cytat Przy wężownicach śrubunek od strony instalacji a jak przy przyłączu wody zimnej i wyjściu wody ciepłej?W którą stronę śrubunek - w y d a j e mi się, że od strony wymiennika ale nie jestem pewien. Miałem podobny dylemat. Uznałem, że śrubunek ma ułatwiać serwisowanie kawałka instalacji, a zawór ma odcinać resztę od tego serwisowanego kawałka instalacji. Chyba nie ma reguły. Pokombinuj co będzie jak przyjdzie ci wymieniać albo naprawiać - wymiennik, rurę. Gdzie mniej wody będziesz musiał zebrać do wiadra.Ja bym wymiennik odciął zaworem, a śrubunek dał od strony rur. I zapewne wstawiłbym gdzieś dalej w instalacji kolejny zawór, żebym nie musiał opróżniać całego układu, kiedy będę chciał odłączyć zasobnik.edit: na brązowo Edytowano 19 kwietnia 2015 przez PeZet (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
MrTomo Napisano 19 kwietnia 2015 Autor Udostępnij #109 Napisano 19 kwietnia 2015 Cytat Miałem podobny dylemat. Uznałem, że śrubunek ma ułatwiać serwisowanie kawałka instalacji, a zawór ma odcinać ten serwisowany kawałek instalacji. Chyba nie ma reguły. Pokombinuj co będzie jak przyjdzie ci wymieniać albo naprawiać - wymiennik, rurę. Gdzie mniej wody będziesz musiał zebrać do wiadra.Ja bym wymiennik odciął zaworem, a śrubunek dał od strony rur. I zapewne wstawiłbym gdzieś dalej w instalacji kolejny zawór, żebym nie musiał opróżniać całego układu, kiedy będę chciał odłączyć zasobnik. Dzięki, też tak do tego podchodzę.Gdzie mniej wody zejdzie.Myślałem, że podpatrzę jak mam teraz ale mam tylko zawór bez śrubunka.A do spuszczenia wody z zasobnika masz dodatkowy zawór? Link do komentarza
PeZet Napisano 19 kwietnia 2015 Udostępnij #110 Napisano 19 kwietnia 2015 Cytat A do spuszczenia wody z zasobnika masz dodatkowy zawór? Nie mam. Spuszczam przez zaworek ciśnieniowy, który chyba i u ciebie powinien się znaleźć.Mój zasobnik ma 50dm3. Link do komentarza
MrTomo Napisano 19 kwietnia 2015 Autor Udostępnij #111 Napisano 19 kwietnia 2015 (edytowany) Cytat Nie mam. Spuszczam przez zaworek ciśnieniowy, który chyba i u ciebie powinien się znaleźć.Mój zasobnik ma 50dm3. spuścić 300L przez zaworek?Chyba założę dedykowany zawór.Pytam o te "głupoty" bo robię listę rzeczy potrzebnych do zakupienia.Część została mi z 2011 i dobrze bo już naliczyłem około 500 zł na zawory, kolanka itp.Ech. Edytowano 19 kwietnia 2015 przez MrTomo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 19 kwietnia 2015 Udostępnij #112 Napisano 19 kwietnia 2015 Mnie też zdziwił koszt tej galanterii, kiedy robiłem kotłownię. Rozrysowałem sobie wszystkie połączenia. Bardzo ułatwiło budowę i ograniczyło zakupy. Na allegro najbogatszy wybór i ceny mają: a-term, hydronetplus, instalhurt. Ci ostatni są w dwóch postaciach, trzeba porównać. Link do komentarza
MrTomo Napisano 19 kwietnia 2015 Autor Udostępnij #113 Napisano 19 kwietnia 2015 Cytat Mnie też zdziwił koszt tej galanterii, kiedy robiłem kotłownię. Rozrysowałem sobie wszystkie połączenia. Bardzo ułatwiło budowę i ograniczyło zakupy. Na allegro najbogatszy wybór i ceny mają: a-term, hydronetplus, instalhurt. Ci ostatni są w dwóch postaciach, trzeba porównać. Też sobie to rozrysowałem, dlatego pytam o te śrubunki bo to potem tu kolano z gwint zewn. tam z wewn. itd. Trzeba to policzyć dokładnie U mnie w mieście jest fajna hurtownia, porządna armatura.Wolę trochę dopłacić ale żeby mi zawór nie ciekł po pierwszym zamknięciu/otwarciu. Link do komentarza
MrTomo Napisano 2 maja 2015 Autor Udostępnij #114 Napisano 2 maja 2015 Wziąłem się do roboty.Udało mi się zdemontować większość tego, co było do rozbiórki.Już widzę, że bez nagwintowania kilku króćców się nie obejdzie.Po 4 latach palenia, które minęły od ostatniej przeróbki, rurki i kolanka w środku jak nowe.Wtedy trafiłem na złomie fantastyczne rury stalowe (6/4), 3mm grube, zdrowiutkie, zakonserwowane z zewnątrz smołą.Jeszcze teraz wykorzystam kawałek co mi został.Teraz kupiłem króciec gwintowany 2". Nagwintowany profesjonalnie, ale cieniutkie to takie, że aż strach kluczem złapać... Ech. Link do komentarza
MrTomo Napisano 2 maja 2015 Autor Udostępnij #115 Napisano 2 maja 2015 Przy okazji dwa pytania1. Czy warto rozbierać pompę grundfos?Jestem w stanie coś tam przeczyścić?2. Gdzie kupić uszczelkę pod filtr siatkowy?Poprzednio w żadnym sklepie tego nie mieli i musiałem pilnikiem piłować jakiś pierścień przeznaczony do czegoś innego...Jak nie kupię to nie odkręcam! Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 2 maja 2015 Udostępnij #116 Napisano 2 maja 2015 Cytat Przy okazji dwa pytania1. Czy warto rozbierać pompę grundfos?Jestem w stanie coś tam przeczyścić?2. Gdzie kupić uszczelkę pod filtr siatkowy?Poprzednio w żadnym sklepie tego nie mieli i musiałem pilnikiem piłować jakiś pierścień przeznaczony do czegoś innego...Jak nie kupię to nie odkręcam! Ad1. Jak chodzi to nie ma potrzeby rozbierać, ale jak tak bardzo chcesz to cztery śrubki odkręcisz i wyciągniesz całość i zobaczysz że nie ma co czyścić Ad2. Nie wierze, że w sklepie z armaturą czy jakimś żelaznym nie ma uszczelek takich które by pasowały pod filtr. Ja już nieraz kupowałem różne uszczelki (akurat pod filtr nie) i zawsze dopasowałem, a koszt to groszowe sprawy. Najważniejsze to abyś znał średnice wewnętrzną, bo na zewnątrz może być większa, w niczym to nie przeszkadza. Link do komentarza
animus Napisano 3 maja 2015 Udostępnij #117 Napisano 3 maja 2015 Cytat Przy okazji dwa pytania1. Czy warto rozbierać pompę grundfos?Jestem w stanie coś tam przeczyścić?2. Gdzie kupić uszczelkę pod filtr siatkowy?Poprzednio w żadnym sklepie tego nie mieli i musiałem pilnikiem piłować jakiś pierścień przeznaczony do czegoś innego...Jak nie kupię to nie odkręcam! 1.Rury czyste to pompa czysta.2.W sklepie z częściami do maszyn rolniczych znalazłem uszczelkę do zaworu 4-drogowego. Link do komentarza
PeZet Napisano 3 maja 2015 Udostępnij #118 Napisano 3 maja 2015 Cytat 2. Gdzie kupić uszczelkę pod filtr siatkowy?(...)Jak nie kupię to nie odkręcam! Skoro mi udało się zastąpić podkładkę pod śrubę w pompie obiegowej CO pakułami i jakimś kawałkiem podkładki, to i w filtrze siatkowym dasz radę w ten sposób zrobić. Skrawek starej uszczelki wystarczy, żeby mieć wzór i w sklepie coś dobrać.Albo wytniesz z dętki, albo z kartonu nasączonego czymkolwiek albo i nie nasączonego.Luzik. Link do komentarza
MrTomo Napisano 9 maja 2015 Autor Udostępnij #119 Napisano 9 maja 2015 Panowie szybka porada potrzebna - jak się to montuje?Dawniej miałem taki zawór bezpieczeństwa - przelotowy teraz mam taki Nie chciałbym popełnić jakiejś gafy...Strzałka wskazuje wypływ?Tylko po co ten gwint - trochę to mylące...?? Link do komentarza
animus Napisano 9 maja 2015 Udostępnij #120 Napisano 9 maja 2015 Cytat Panowie szybka porada potrzebna - jak się to montuje?Dawniej miałem taki zawór bezpieczeństwa - przelotowy[attachment=21993:z1.jpg]teraz mam taki[attachment=21994:z2.jpg]Nie chciałbym popełnić jakiejś gafy...Strzałka wskazuje wypływ?Tylko po co ten gwint - trochę to mylące...?? gwint na przedłożenie ,do odpływu ,zlewu ,na ścianę itd. Link do komentarza
MrTomo Napisano 9 maja 2015 Autor Udostępnij #121 Napisano 9 maja 2015 (edytowany) Czyli w ten sposób:bojler<-woda zimna<-trojnik<-zawór odcinający<-zailanie woda zimna......................|..................zawor bezp. ->wypływTak będzie git? Edytowano 9 maja 2015 przez MrTomo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
animus Napisano 9 maja 2015 Udostępnij #122 Napisano 9 maja 2015 (edytowany) Cytat Czyli w ten sposób:bojler<-woda zimna<-trojnik<-zawór odcinający<-zailanie woda zimna......................|..................zawor bezp. ->wypływTak będzie git? Ja mam tak: Edytowano 9 maja 2015 przez animus (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
MrTomo Napisano 9 maja 2015 Autor Udostępnij #123 Napisano 9 maja 2015 Czyli tak jak myślałem.OK.Dzięki. Link do komentarza
MrTomo Napisano 17 maja 2015 Autor Udostępnij #124 Napisano 17 maja 2015 Dzisiaj pierwsze palenie w piecu po dwóch tygodniach prawie codziennej pracy (po dwie godz. dziennie)Uwaga - grzanie grawitacyjnie ruszyło Link do komentarza
MrTomo Napisano 17 maja 2015 Autor Udostępnij #125 Napisano 17 maja 2015 Tak się zastanawiam, teraz grzałem cwu do 70 st.Odpływ zamknięty a z zaworu bezpieczeństwa ani nie kapnie.To gdzie ta woda się rozszerza - z powrotem do sieci?Zasilanie 3,5 bar a zawór 6 (?) bar.To na to wygląda, że albo się cofa albo ciśnienie nie wzrasta aż tak bardzo? Link do komentarza
PeZet Napisano 17 maja 2015 Udostępnij #126 Napisano 17 maja 2015 Cytat Dzisiaj pierwsze palenie w piecu po dwóch tygodniach prawie codziennej pracy (po dwie godz. dziennie)Uwaga - grzanie grawitacyjnie ruszyło Gratulacje!Z zaworka to powinno pokapywać. Do kanalizy, albo do wiaderka. Po kropli. Przez dwa tygodnie nakapie 5litrów - przy zasobniku 50litrowym rzecz jasna. .Ale u Ciebie to inaczej działa, więc może kapać mniej, prawie wcale.Bo u Ciebie - gorkie z pieca idzie przez wężownicę która jest w środku zasobnika cwu, prawda? Link do komentarza
MrTomo Napisano 17 maja 2015 Autor Udostępnij #127 Napisano 17 maja 2015 Cytat Gratulacje! Dziękuję. Cytat Ale u Ciebie to inaczej działa, więc może kapać mniej, prawie wcale.Bo u Ciebie - gorkie z pieca idzie przez wężownicę która jest w środku zasobnika cwu, prawda? No tak - ale co to ma do rzeczy? Link do komentarza
Jani_63 Napisano 17 maja 2015 Udostępnij #128 Napisano 17 maja 2015 Gratuluje. Cytat Tak się zastanawiam, teraz grzałem cwu do 70 st. Rozumiem ze można swobodnie przyjąć delta "t" dla układu - 50K.Napisz jaką objętość (l) ma układ, a powiem Ci o ile objętościowo rozszerza się zład. Link do komentarza
PeZet Napisano 18 maja 2015 Udostępnij #129 Napisano 18 maja 2015 (edytowany) Cytat Ale u Ciebie to inaczej działa, więc może kapać mniej, prawie wcale.Bo u Ciebie - gorkie z pieca idzie przez wężownicę która jest w środku zasobnika cwu, prawda? Cytat No tak - ale co to ma do rzeczy? Może nową fizykę wymyślam, ale pomyślałem sobie, że:W mojej termie jest grzałka. grzałka grzeje, gorkie robi się wokoło niej i ono zwiększa swą objętość. Rozpycha się w zimnym co prawda otoczeniu ale tak się rozpycha, że zaworkiem leci nadmiar. Bardziej bowiem się rozpycha to gorkie co jest przy samej grzałce niżby średnio ciepłe było wszystko w baniakuZa to u ciebie według praw nowej fizyki jest tak, że w baniaku wszystko zwiększa swą objętość robiąc się ciepłe ale porównując ten przyrost objętości do przyrostu wokoło grzałki, to ten przyrost objętości w twoim baniaku jest mniejszy. Więc mało co kapie.Może to dalekie, a może bliskie sensu. Coś tam wszak być gdzieś musi, skoro jest przyrost objętości, a nie ma wycieku. Edytowano 18 maja 2015 przez PeZet (zobacz historię edycji) Link do komentarza
retrofood Napisano 18 maja 2015 Udostępnij #130 Napisano 18 maja 2015 Ogólną, sumaryczną pojemność instalacji uwzględnili? Link do komentarza
animus Napisano 18 maja 2015 Udostępnij #131 Napisano 18 maja 2015 Cytat To gdzie ta woda się rozszerza - z powrotem do sieci?Zasilanie 3,5 bar a zawór 6 (?) bar.To na to wygląda, że albo się cofa albo ciśnienie nie wzrasta aż tak bardzo? A GDZIE MASZ NACZYNIE PRZEPONOWE ,to ten baniak niebieski na moim schemacie . Link do komentarza
MrTomo Napisano 18 maja 2015 Autor Udostępnij #132 Napisano 18 maja 2015 Cytat A GDZIE MASZ NACZYNIE PRZEPONOWE ,to ten baniak niebieski na moim schemacie . Wiem co to naczynie przeponowe :-)Nie mam. Cytat Gratuluje.Rozumiem ze można swobodnie przyjąć delta "t" dla układu - 50K.Napisz jaką objętość (l) ma układ, a powiem Ci o ile objętościowo rozszerza się zład. Grzałem 120L (stary wymiennik)Docelowo grzać będę 300L.Objętościowo rozszerzy się do 5% pytam się jak to się ma do ciśnienia?Wzrośnie do > 6Bar przy zamkniętym odpływie?Przy jakiej temp?Czy naczynie przeponowe jest konieczne?Do tej pory nie miałem... Link do komentarza
animus Napisano 18 maja 2015 Udostępnij #133 Napisano 18 maja 2015 (edytowany) Cytat Wiem co to naczynie przeponowe :-)Nie mam.Grzałem 120L (stary wymiennik)Docelowo grzać będę 300L. Naczynie przeponowe.http://allegro.pl/naczynie-przeponowe-inst...5328080940.htmlJeżeli Twoja instalacja narażona jest na zwiększone ciśnienie sieci, to trzeba by pomyśleć o zamontowaniu reduktora ciśnienia.http://allegro.pl/reduktor-cisnienia-3-4-c...5359674880.htmlGRUPA BEZPIECZEŃSTWA DO C.W.U. z zaworem bezp. 6 BAR :http://allegro.pl/grupa-bezpieczenstwa-do-...5022084724.html Edytowano 18 maja 2015 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
MrTomo Napisano 18 maja 2015 Autor Udostępnij #134 Napisano 18 maja 2015 Zasilanie wodą zimną zrobiłem następująco od strony zbiornika zawór odcinający, zawór bezp., zasilanie wodyChoroba, chyba powinno być odwrotnie tj. od strony zbiornika najpierw zawór bezp. potem zawór odcinający...Pośpieszyłem się ale to przerobię bez trudu.No i jeszcze jedno - zaworu zwrotnego też nie montowałem.Zastanawiam się teraz czy to dobrze. Cytat Jeżeli Twoja instalacja narażona jest na zwiększone ciśnienie sieci, to trzeba by pomyśleć o zamontowaniu reduktora ciśnienia.http://e-ekoal.home.pl/userdata/gfx/f77e5e...c22b92e4022.jpghttp://allegro.pl/reduktor-cisnienia-3-4-c...5359674880.html Zwiększone tj. jakie?U mnie około 4 bar max.Na 300L zbiornik to jakiej wielkości to naczynie?Zerknąłem i w instrukcji zalecają montaż naczynia ale nie jest to wymagane. Link do komentarza
MrTomo Napisano 18 maja 2015 Autor Udostępnij #135 Napisano 18 maja 2015 Czyli reasumując - zostawić nitkę z gwintem wewn. (GW) ?? 3/4" teraz zaślepioną, potem mogę dołożyć zbiornik przeponowy.Czy na dopływie wody dawać zawór zwrotny? To taki sam jak jak do c.o. ze sprężynką? Link do komentarza
animus Napisano 18 maja 2015 Udostępnij #136 Napisano 18 maja 2015 (edytowany) Cytat Na 300L zbiornik to jakiej wielkości to naczynie?Zerknąłem i w instrukcji zalecają montaż naczynia ale nie jest to wymagane. od 6 do 10 % Cytat Czy na dopływie wody dawać zawór zwrotny? To taki sam jak jak do c.o. ze sprężynką? Zawór antyskażeniowyhttp://allegro.pl/danfoss-socla-zawor-anty...4975997236.htmlPozornie, zwykły zawór zwrotny jest podstawowym urządzeniem zapobiegającym przepływom wsthttp://allegro.pl/listing/listing.php?fuzzy=1&order=p&string=zawór+antyskażeniowy+danfos&bmatch=seng-v6-sm-isqm-1-default-0113&fallback=fuzzyecznym. Niemniej, obowiązujące przepisy zaostrzyły wymagania co do zaworów zwrotnych chroniących instalacje i systemy wodociągowe ? powinny być to zawory antyskażeniowe. Mimo podobnego wyglądu do zwykłych zaworów zwrotnych, zawory antyskażeniowe rodziny EA są urządzeniami, którym stawia się dużo wyższe wymogi eksploatacyjne, dotyczące zarówno wytrzymałości (np. minimum 80 000 cykli 15-sto sekundowych otwórz-zamknij) jak i materiałów z jakich są wykonane. Dodatkowo niezbędne są wspomniane otwory do bieżącej kontroli i rzecz najważniejsza, a mianowicie zapewnienie pełnej (100%) szczelności już przy ciśnieniu wstecznym 30 mm słupa wody. Edytowano 18 maja 2015 przez animus (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
MrTomo Napisano 18 maja 2015 Autor Udostępnij #137 Napisano 18 maja 2015 Cytat od 6 do 10 %Zawór antyskażeniowy Dzięki.Widzę, że czeka mnie większa przeróbka niż myślałem...Grupy bezpieczeństwa nie będę kupował, bo mam poszczególne elementy oprócz zaworu antyskażeniowego.Podpowiedz jak to mądrze zrobić, żeby zostawić wyjście na zbiornik przeponowy (to chyba zostawię trójnik i zaślepię korkiem)ale i zostawić wejście na filtr? Czy potem po prostu cięcie na wymiar? Link do komentarza
animus Napisano 18 maja 2015 Udostępnij #138 Napisano 18 maja 2015 Cytat Dzięki.Widzę, że czeka mnie większa przeróbka niż myślałem...Grupy bezpieczeństwa nie będę kupował, bo mam poszczególne elementy oprócz zaworu antyskażeniowego.Podpowiedz jak to mądrze zrobić, żeby zostawić wyjście na zbiornik przeponowy (to chyba zostawię trójnik i zaślepię korkiem)ale i zostawić wejście na filtr? Czy potem po prostu cięcie na wymiar? Filtr ,,reduktor ciśnienia możesz mieć na głównym przyłączu wody do budynku ,zawór antyskażeniowy musisz mieć na głównym przyłączu wody do budynku . 1 Link do komentarza
MrTomo Napisano 18 maja 2015 Autor Udostępnij #139 Napisano 18 maja 2015 Cytat Filtr ,,reduktor ciśnienia możesz mieć na głównym przyłączu wody do budynku ,zawór antyskażeniowy musisz mieć na głównym przyłączu wody do budynku . Aaa - to znaczy, że cięcia u mnie w innym miejscu będą Jeszcze jedno pytanie - może głupie - czy ma znaczenie jak zamocuję ten zbiornik przeponowy?W dół tj. poniżej rury zasilającej wody zimnej nie dam rady więc musiałbym go dać powyżej.Czy ma znaczenie jak obrócę go o 180 stopni (gwint w dół) ?? Link do komentarza
MrTomo Napisano 18 maja 2015 Autor Udostępnij #140 Napisano 18 maja 2015 Sorry za jakość ale nie mam czasu na painta.Tak ma (może) to wyglądać? Link do komentarza
animus Napisano 18 maja 2015 Udostępnij #141 Napisano 18 maja 2015 (edytowany) Cytat Aaa - to znaczy, że cięcia u mnie w innym miejscu będą Jeszcze jedno pytanie - może głupie - czy ma znaczenie jak zamocuję ten zbiornik przeponowy?W dół tj. poniżej rury zasilającej wody zimnej nie dam rady więc musiałbym go dać powyżej.Czy ma znaczenie jak obrócę go o 180 stopni (gwint w dół) ?? Niema znaczenia ,tam jest przepona ,która działa w obydwu pozycjach . Cytat Sorry za jakość ale nie mam czasu na painta.Tak ma (może) to wyglądać?[attachment=22037:not1.jpg] Może być tak ,zawór spustowy z zasobnika cwu najlepiej dać oddzielnie na zbiorniku lub przy samym zbiorniku podczas spuszczania osad nie będzie cofał się w instalację .Powinieneś mieć jeszcze automatyczny zawór odpowietrzający na obiegu zimnej wody z sieci żeby nie zapowietrzać tego obiegu ,z zimną wodą wędruje dużo powietrza ,a nawet są przerwy w dostawie wody ,po zapowietrzeniu wymiennika sprawność spada. .Na obiegu kotłowym mogą być ręczne odpowietrzniki. Edytowano 18 maja 2015 przez animus (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
MrTomo Napisano 18 maja 2015 Autor Udostępnij #142 Napisano 18 maja 2015 animus wielkie dzięki to już wszystko wiem.Idę działać... Link do komentarza
animus Napisano 18 maja 2015 Udostępnij #143 Napisano 18 maja 2015 (edytowany) Cytat animus wielkie dzięki to już wszystko wiem.Idę działać... Przyjemnej pracy. Edytowano 18 maja 2015 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
MrTomo Napisano 18 maja 2015 Autor Udostępnij #144 Napisano 18 maja 2015 Czy woda nie odpowietrzy się sama po odkręceniu kranu? Link do komentarza
animus Napisano 18 maja 2015 Udostępnij #145 Napisano 18 maja 2015 Cytat Czy woda nie odpowietrzy się sama po odkręceniu kranu? Teoretycznie tak, w praktyce są miejsca w instalacji w kotłowni gdzie powietrze zostaje uwięzione ,tam trzeba pomóc. Link do komentarza
PeZet Napisano 18 maja 2015 Udostępnij #146 Napisano 18 maja 2015 Cytat (...) w praktyce są miejsca w instalacji w kotłowni gdzie powietrze zostaje uwięzione ,tam trzeba pomóc. I być może, Mr_Tomo, masz gdzieś bańkę powietrza i ona przyjmuje ciśnienie rozszerzającej się ogrzanej wody.obliczanie pojemności naczynia wzbiorczego, choć to nie to samo co przeponowe. Link do komentarza
MrTomo Napisano 21 maja 2015 Autor Udostępnij #147 Napisano 21 maja 2015 (edytowany) To całkiem możliwe.Czy zawór zwrotny może pracować w pozycji pionowej?Kierunek przepływu w dół.taki: Mam taki zamontowany za pompką. Wcześniej był w poziomie, teraz dałem tak jak było mi wygodniej.Cholera dzwoni i terkocze jak uruchomię pompkę...dopisałem:może wywalić sprężynkę?? Edytowano 21 maja 2015 przez MrTomo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 21 maja 2015 Udostępnij #148 Napisano 21 maja 2015 Ja wywaliłem. Mniejsze opory. Tyle że w poziomie, choć to raczej bez znaczenia.Jest duża szansa, że przestanie dzwonić.Sprężynkę wywaliłem. 1 Link do komentarza
MrTomo Napisano 21 maja 2015 Autor Udostępnij #149 Napisano 21 maja 2015 Cytat Ja wywaliłem. Mniejsze opory. Tyle że w poziomie, choć to raczej bez znaczenia.Jest duża szansa, że przestanie dzwonić.Sprężynkę wywaliłem. Tak myślałem.Dzięki. Link do komentarza
MrTomo Napisano 23 maja 2015 Autor Udostępnij #150 Napisano 23 maja 2015 Trochę złomu po przeróbkach zostało a to grzałka po 10 latach grzania (nadal sprawna) i widok bojlera w środku. Szczerze mówiąc spodziewałem się czegoś gorszego...Czy ta wężownica jest z nierdzewki? Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się