Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Dom za 180 Tyś Metoda Gospodarcza


Recommended Posts

Cytat

Witam zdecydowałem się na wełnę ISOVER 035 będę ją dawać dwa razy po 15cm . Według was , która wersja rozmieszczenia wełny będzie optymalna? wersję C posiadam w projekcie. Kolor czerwony i zielony to wełna ^^
[attachment=25138:Ocieplenie.jpg]


Czy ten stryszek będzie użytkowy?
Jakby co to C, gdyby ten stryszek był użytkowy to B.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Strych nie będzie użytkowy , ale czy lepiej nie zaizoluje ciepła jak zastosuje wersję B ?

TINEK nie dam rady dać trzeciej warstwy 15cm na jętkach będzie podłoga z płyt osb lub deski , które mi zostały, aby dac tą dodatkową warstwę , musiał bym dać wełnę na płyty osb i przykryć folią , strych nie będzie użytkowy będzie używany tylko do dostania się do komina.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Strych nie będzie użytkowy , ale czy lepiej nie zaizoluje ciepła jak zastosuje wersję B ?

TINEK nie dam rady dać trzeciej warstwy 15cm na jętkach będzie podłoga z płyt osb lub deski , które mi zostały, aby dac tą dodatkową warstwę , musiał bym dać wełnę na płyty osb i przykryć folią , strych nie będzie użytkowy będzie używany tylko do dostania się do komina.


Czyli w jakim sensie będzie użytkowy.
To zastosuj wersję B. Na stryszku wystarczy jak dasz 15 cm tylko wzdłuż krokwi.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Strych nie będzie użytkowy , ale czy lepiej nie zaizoluje ciepła jak zastosuje wersję B ?


Szkoda kasy. Zostaw ją sobie na rzeczy ważne. Tylko wersja C.

Cytat

...na jętkach będzie podłoga z płyt osb lub deski...



Po co?
Zrobiłbym, jak radził Tinek, tj. 3x15cm - wtedy będzie efekt izolacyjności (zimą od zimna, latem od gorąca).
Jeśli przeniesiesz tą trzecią warstwę pod sam dach, to nic to nie da (lub niewiele).
Potrzebujesz tylko dojść do komina, więc tylko w tym miejscu OSB, które też możesz przykryć wełną, na którą z kolei położysz następną płytę OSB - luzem, bez przymocowywania.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ok zrobię wersję b plus dam 3 warstwę na deski 15cm tylko z tym , że wełna będzie 039 na deskach i od jętek pod szczyt dachu na krokwiach.


Czyli tak będzie to wyglądać w miejsce od krokwi do jętek daję wełnę 18cm 035 następnie w poziomie 15cm 035, na jętki i pod wełne 15cm 035 a nad jętkami wełnę 039 grubość 15cm

a krokwie od jętek do szczyty 15cm wełna 039

i to chyba będzie optymalne ocieplenie.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dlaczego według was Nie opłaca się ocielenie krokwi od jętek pod szczyt ?Przecież jak je ocieplę to w sporym znaczeniu zaizoluje uciekające ciepło na zewnątrz poprzez strych ,Na strychu będzie dużo cieplej , mniej ciepła wydostanie się na zewnątrz i również latem będzie chłodniej na strychu przez co mniej ciepła dostanie się do środka.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tylko dodam, że ja też mam podłogę na jętkach, by dość do wyłazu dachowego, do jętek są przybite deski na sztorc tak by się zmieściła ta trzecia warstwa wełny, na to deski stanowiące podłogę na stryszku, nie po całości, w miejscy wyłazu na całą szerokość, a dalej w stronę szczytów, tak z metr szerokości, by można przejść w celach inspekcji stryszku (co prawda na czworakach, ale można)
pozdrawiam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

To może lepiej nie robić nad jętkami podłogi a od razu wrzucić tą 3 warstwę wełny a wyłaz na strych zrobić przy wyłazie dachowy i niewielką ilość podłogi by można było wejść na dach.


no też piszę, że ja tak mam, podłogi tyle by wejść i wyjść na dach, no i jak pisałem mam jeszcze do każdego szczytu wąskie dojście
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dlaczego według was Nie opłaca się ocielenie krokwi od jętek pod szczyt ?Przecież jak je ocieplę to w sporym znaczeniu zaizoluje uciekające ciepło na zewnątrz poprzez strych ,Na strychu będzie dużo cieplej , mniej ciepła wydostanie się na zewnątrz i również latem będzie chłodniej na strychu przez co mniej ciepła dostanie się do środka.


Mylisz się. Od jętek po zaizolowane krokwie do zimy powietrze tam wychłodnieje, co dzień będzie zimniej, jak na dworze. Nawet chwilowe ocieplenie (słonko) niewiele wpłynie przy krótkim dniu, bo ciepło zatrzyma wełna na krokwiach. Analogicznie będzie latem - jak raz nagrzeje, to ocieplona "szklarnia" nie wychłodzi się przez krótką noc.

U mnie dojście do wyłazu na dach jest zrobione tak samo, jak u Tinka.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam szykuje się za budowę tarasu a dokładniej szykuje podłożę , Jeszcze nie wiem jaka podłoga będzie czy drzewo czy płytki .

Mój taras będzie wielkości 8x4m 32m2 Myślę ,aby tak wykonać podłożę.

1 usunę humus
2 wrzucę cały gruz co mi został po budowie następnie zasypię piaskiem , tłuczeń i zagęszczę a na to wyleje beton b20 tak aby grubość była 15cm >?? Jakieś uwagi ??

Myślę ,aby jeszcze to zazbroić sporo zostało mi drutu fi6 po budowie. Edytowano przez Przemek89 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gruz może być byle nie bk i cegła. Natomiast co do betonu to po co B20? za dużo kasy masz czy co? B10 spokojnie wystarczy i nie trzeba wcale zbroić, ale jak masz towar zbyteczny to wrzuć, nie zaszkodzi.
Jaki wysoki będzie ten taras bo podałeś tylko szer i długość?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jeszcze jedne pytanie czy trzeba zdjąć humus pod ten taras czy wystarczy jak na to wyrzucę 15cm tłucznia i zaleje betonem 15cm?


Będziesz go podnosił? Pytałem ale nie odpowiedziałeś. Będzie zadaszony a jak tak to w jaki sposób, czy dach będzie spoczywał na slupach zakotwionych w obrzeże tego tarasu?
A cenę betonu to masz bardzo dziwną, bo o ile dobrze pamiętam to gdy ja brałem beton to różnica między B10 a B20 była znaczna.
Dla przykładu ściąglem pierwszy lepszy cennik z betoniarni za kubik betonu
Cytat

Beton B7,5 – 180zł
Beton B10 – 195zł
Beton B12,5 – 220zł
Beton B15 – 235zł
Beton B20 – 255zł
Beton B25 – 280zł
Beton B30 – 300zł


Więc albo w tej betoniarni robią jeden rodzaj i kto jaki chce taki mówią, że on jest a żeby nie było podejrzane to cenę maja inną (10 zł ) i każdy jest zadowolony albo ...
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
U mnie cena betonu jest inna fakt , że mam 15% rabatu bo sąsiad , który mieszka kilka domów dalej jest prezesem betoniarni ja beton mam w cenie takiej 192zł b20 z vat i 180zł b10 vat

Tak dźwigam taras o 30cm ponad grunt , na tarasie będzie zadaszenie z dachówki takiej jak na dachu. dach będzie spoczywał na slupach zakotwionych w obrzeże tego tarasu , ale będą osobno zalane te słupy wiertłem zrobię wykop na 100cm
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jadę właśnie na budowę wykopać ten Humust przyda mi się do dźwignięcia lekko terenu a piasek i gruz mi zalega.

Jedną z zalet pozbycia się humustu będzie ,brak dostania się wody pod taras i obok budynku z jednej strony , Piasek nie napije się tak wody jak ziemia ;)

U was też tak ciepło ,że trzeba jechać o 3 w nocy kopać bo w dzień za gorąco ;)
Pozdrawiam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

U mnie cena betonu jest inna fakt , że mam 15% rabatu bo sąsiad , który mieszka kilka domów dalej jest prezesem betoniarni ja beton mam w cenie takiej 192zł b20 z vat i 180zł b10 vat

Tak dźwigam taras o 30cm ponad grunt , na tarasie będzie zadaszenie z dachówki takiej jak na dachu. dach będzie spoczywał na slupach zakotwionych w obrzeże tego tarasu , ale będą osobno zalane te słupy wiertłem zrobię wykop na 100cm


Czyli pod ten taras proponowałbym wykonać fundament.
Słupy nie muszą być takie głębokie, bardziej było by lepiej gdyby były jak największej średnicy.

Cytat

U was też tak ciepło ,że trzeba jechać o 3 w nocy kopać bo w dzień za gorąco ;)
Pozdrawiam


A jak sądzisz? icon_mrgreen.gif
Ciepło jest ale w większość z Nas nie wstaje o 3 w nocy aby kopać icon_lol.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

2 wrzucę cały gruz co mi został po budowie następnie zasypię piaskiem , tłuczeń i zagęszczę a na to wyleje beton b20 tak aby grubość była 15cm >?? Jakieś uwagi ??

Po co masz gruz zasypywać piaskiem? Chudziak na to wylej, piasek zbedny.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam szykuje się za budowę tarasu a dokładniej szykuje podłożę , Jeszcze nie wiem jaka podłoga będzie czy drzewo czy płytki .


A właśnie od tego powinieneś zacząć - określenia: drewniany, kostka, płytki?
Drewniany to na słupkach betonowych i drewnianych legarach, kostka na podbudowie z kruszywa i podsypce piaskowej, płytki na podbudowie i wylewce betonowej. Im większe i cieńsze płyty, tym stabilniejsza podbudowa (kosztowniejsza). Edytowano przez Leszek4 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A właśnie od tego powinieneś zacząć - określenia: drewniany, kostka, płytki?
Drewniany to na słupkach betonowych i drewnianych legarach, kostka na podbudowie z kruszywa i podsypce piaskowej, płytki na podbudowie i wylewce betonowej. Im większe i cieńsze płyty, tym stabilniejsza podbudowa (kosztowniejsza).



No i górny poziom to już zależy od sposobu wykończenia, też ważna sprawa, coby później nie nadlewać.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

Nie o grzebanie tutaj chodzi. Weź uruchom wyobraźnię. Jedna strona - zachodnia. 4 metry do granicy, ciemno, nawet trawa nie urośnie. A na dobry wjazd ciut mało. Z drugiej strony, wschód, jesli wjedzie auto, to drzwi do chaty nie da się otworzyć. Pozostaje północ i południe, skraweczki po, powiedzmy 5 metrów... Wybacz, wolałbym juz w bloku mieszkać i nie udawać, że mogę oddychać pełną piersią.
Zmiana stron świata wciąż niczego nie da. To jest za mało i żadne sztuczki tego nie zmienią.

Oczywiście, to mój pogląd, żyjemy w wolnym kraju.



Retrifood Twój Post z 13.03.2015 dalej uważasz , że miejsca jest mało i trawa nie urośnie ? zmieściłem 6 samochodów osobowych na mojej posesji za bramą , pomijając , że każdy jest zablokowany ale wchodzą ^^ Trawa jak widzisz rośnie.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Retrifood Twój Post z 13.03.2015 dalej uważasz , że miejsca jest mało i trawa nie urośnie ? zmieściłem 6 samochodów osobowych na mojej posesji za bramą , pomijając , że każdy jest zablokowany ale wchodzą ^^ Trawa jak widzisz rośnie.



Ano widzę...
Kiedyś jednym z częściej używanych samochodów w Polsce był fiat 126p. Były nawet zawody, dość popularne szczególnie wśród studentów, ile osób zmieści się do "malucha"... Ponoć jednocześnie udało się wepchnąć ich dwadzieścia sześć sztuk. Da się? Da, oczywiście.
Gratuluję i życzę miłego mieszkania we własnym domu!


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość arturo72
Cytat

Ano widzę...
Kiedyś jednym z częściej używanych samochodów w Polsce był fiat 126p. Były nawet zawody, dość popularne szczególnie wśród studentów, ile osób zmieści się do "malucha"... Ponoć jednocześnie udało się wepchnąć ich dwadzieścia sześć sztuk. Da się? Da, oczywiście.
Gratuluję i życzę miłego mieszkania we własnym domu!

.To może z innej strony,do momentu wybudowania na 52m2 w 3 osoby żyło się fajnie i komfortowo.
Teraz 125m2 nie wyobrażam sobie żeby żyć komfortowo w więcej niż 3 osoby ;)


Oczywiście że miejsca jest dla więcej niż 3 osoby ale nie będzie to już komfort znany z bloku z mniejscym metrazem.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mieszkałem w bloku w sumie 5 osób na 48m2 dało się dało teraz 110 na naszą trójkę spokojnie wystarczy. Szczerze jak bym miał do tej działki możliwość dokupienia na przykład 2,lub 5 arów nie chciał bym. Tyle co jest w zupełności mi wystarczy aby dobrze , ozdobić plac . Niektórzy są miłośnikami sadów , ogródków mam właśnie taką dodatkową działkę rolną 100m od domu na , którym jak mi się zechcę bawienie w rolnika zacznę tam działać.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam zmiana Planów Szwagrowi zwolniło się rusztowanie elewacyjne, wiec je wykorzystam do ocieplenia domu. Od poniedziałku zaczynam 170 m2 do Ocieplenia mam , kilka zapytań odnośnie Materiałów do Ocieplenia.

1 Jaki klej Polecacie myślę o uniwersalnym do siatki i styropianu ? U Szwagierki stosowałem Termo Bravo 2 i całkiem jest niezły , bardzo mocny.

2 Jaka Siatka ?

3 Wybór wpadł na styropian: Styropian grafitowy Austrotherm EPS 033 FASSADA THERMA cenna styropianu 170zł m3 czy , ktoś ma coś przeciw temu styropianowi?. Grubość wybrałem 20 cm różnica cenowa w moim przypadku miedzy 15cm a 20 jest 1300 zł więc myślę , że lepiej zastosować grubszy.

Proszę o Odpowiedzi

Pozdrawiam.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość arturo72
Cytat

Witam zmiana Planów Szwagrowi zwolniło się rusztowanie elewacyjne, wiec je wykorzystam do ocieplenia domu. Od poniedziałku zaczynam 170 m2 do Ocieplenia mam , kilka zapytań odnośnie Materiałów do Ocieplenia.

1 Jaki klej Polecacie myślę o uniwersalnym do siatki i styropianu ? U Szwagierki stosowałem Termo Bravo 2 i całkiem jest niezły , bardzo mocny.

2 Jaka Siatka ?

3 Wybór wpadł na styropian: Styropian grafitowy Austrotherm EPS 033 FASSADA THERMA cenna styropianu 170zł m3 czy , ktoś ma coś przeciw temu styropianowi?. Grubość wybrałem 20 cm różnica cenowa w moim przypadku miedzy 15cm a 20 jest 1300 zł więc myślę , że lepiej zastosować grubszy.

Proszę o Odpowiedzi

Pozdrawiam.


Cena za styro w miarę dobra.
Do styro używałem kleju w piance Tytan EOS i tańszy klej z LM,różnicy w zastosowaniu i właściwościach nie widziałem także ten tańszy polecam.
Klej do siatki też najtańszy z LM,kreisler czy coś w tym stylu.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witaj Przemku,
Przeczytałam Twój dziennik od deski do deski. Lecisz z budową bardzo szybko, więc nie czekaj z przeprowadzką do wyznaczonego terminu w 2018 roku, lecz przygotuj się na 2017 icon_smile.gif Bo chyba nic Cię nie ogranicza...

Patrząc na Twoje dane z projektu na energię pierwotną oraz końcwą, zgadzam się z tym forumowiczem, który napisał, że to muszą być dane przepisane z wersji podstawowej. Ocieplenie które planujesz jest na te wartości zbyt dobre. Mój przyszły dom ma podobne a Ep oraz Ek dużo niższe, a nie sądzę aby tą różnicę robiła wyłącznie wentylacja mechaniczna czy kolektory słoneczne.
Moim zdaniem, firma, która robiła dla Ciebie wycenę kotłowni dobrała zbyt duży kocioł z podajnikiem, więc uważaj aby podobnego błędu nie zrobili dobierajac kocioł gazowy.
Przydało by się OZC, albo przynajmniej "zgrubne" wyliczenia, które sam możesz zrobić na ciepłowlasciwie.pl

Będę zaglądać i kibicować na dalszym etapie icon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość arturo72
Z gazem jest o tyle dobrze,że do nowego domu bierze się najmniejszy kocioł z jak najniższą modulacja,z tego co pamiętam od 1,5kW i takiego trza brać jak gaz.
Takiego luksusu wśród kotłów na ekogroszek nie ma bo tam im niższa moc tym niższa sprawność a tym samym złotówki wychodzą raz,że kominem w powietrze a dwa,że tego komina zaraz nie będzie i dlatego ekogroszek nie nadaje się do nowych domów bo poprostu nie ma do nich odpowiednich kotłów.
Ludziska o tym nie mają pojęcia bo sasiady sa dla nich wyznacznikiem.
cieplowlasciwe wprowadza w błąd i również nie może być żadnym wyznacznikiem czyli jedynie OZC.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Moniss nie robię kotłowni na paliwo stałe przerzucam się jednak na gaz więc wyliczenia z kotłowni są nie aktualne. W projekcie mam ocieplenie o grubości 24 cm styropian z firmy z Termo Organika. Nie znam się na tych wyliczeniach OZC więc nie dam radę sam tego obliczyć.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość arturo72
Cytat

Nie znam się na tych wyliczeniach OZC więc nie dam radę sam tego obliczyć.


Jeśli będziesz miał gaz OZC nie jest aż tak bardzo potrzebne bo tak jak pisałem wyżej,najmniejszy kocioł z jak najniższą modulacja.
3kW już będzie za dużo.
OZC w takim wypadku dla porównania czy zużycie energii pokrywa się z fizycznym zużyciem energii przez kocioł gazowy bo tutaj to też jest ważne właśnie przez modulacje.
Im kocioł częściej się załącza czyli ma za duży nadmiar mocy czyli za dużą modulacje tym więcej zuzyje gazu a porównać możesz to właśnie z OZC.
Zlecenie wykonania OZC to koszt 200-300zł.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Obliczyłem teraz według tej stronki Ciepło właściwe wynik jest taki przy moich parametrach , które chcę mieć.

Ile ciepła potrzebuje twój dom
Poniższe wyliczenia zakładają utrzymanie w domu przez całą zimę średniej dobowej temperatury 20,0°C.

4,1kW maksymalna moc grzewcza

Tyle będzie potrzebne w "najmroźniejszy" dzień, przy średniej dobowej -20°C

1,9kW przeciętna moc grzewcza

Tyle będzie potrzebne w przeciętny dzień zimy, przy średniej dobowej 1,8°C

39W/m2 wskaźnik zapotrzebowania na moc

Tę wartość znajdziesz w tabeli orientacyjnego doboru mocy kotła od jego producenta. Tyle że tam zaczyna się od 100W/m2 wzwyż. Ciekawe, prawda?

7 684kWh = 28GJ całkowite roczne zużycie energii na ogrzewanie

Tyle ciepła netto potrzebuje twój dom na cały sezon grzewczy. Zależnie od tego, czym i z jaką sprawnością będziesz grzać, ilość ciepła brutto, jaką musisz kupić w opale, będzie odpowiednio wyższa.

74kWh/m2*rok wskaźnik zużycia energii

Tę wartość znajdziesz na świadectwie energetycznym budynku (nowsze takie mają). Na tej podstawie twój dom zalicza się do klasy energetycznej B Edytowano przez Przemek89 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość arturo72
Cytat

Obliczyłem teraz według tej stronki Ciepło właściwe wynik jest taki przy moich parametrach , które chcę mieć.

Ile ciepła potrzebuje twój dom
Poniższe wyliczenia zakładają utrzymanie w domu przez całą zimę średniej dobowej temperatury 20,0°C.

4,1kW maksymalna moc grzewcza

Tyle będzie potrzebne w "najmroźniejszy" dzień, przy średniej dobowej -20°C

1,9kW przeciętna moc grzewcza

Tyle będzie potrzebne w przeciętny dzień zimy, przy średniej dobowej 1,8°C

39W/m2 wskaźnik zapotrzebowania na moc

Tę wartość znajdziesz w tabeli orientacyjnego doboru mocy kotła od jego producenta. Tyle że tam zaczyna się od 100W/m2 wzwyż. Ciekawe, prawda?

7 684kWh = 28GJ całkowite roczne zużycie energii na ogrzewanie

Tyle ciepła netto potrzebuje twój dom na cały sezon grzewczy. Zależnie od tego, czym i z jaką sprawnością będziesz grzać, ilość ciepła brutto, jaką musisz kupić w opale, będzie odpowiednio wyższa.

74kWh/m2*rok wskaźnik zużycia energii

Tę wartość znajdziesz na świadectwie energetycznym budynku (nowsze takie mają). Na tej podstawie twój dom zalicza się do klasy energetycznej B


No widzisz,nawet z tak nie dokładnego kalkulatora wychodzi Ci,że potrzebujesz max.5kW czyli sprzedaż do takiego domu kotla pow.5kW to rozbój w biały dzień i robienie inwestorów za idiotow ale widać takimi sa ;)
7600kWh na ogrzewanie to przy gazie ok.1600zł za sezon grzewczy.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

cieplowlasciwe wprowadza w błąd i również nie może być żadnym wyznacznikiem czyli jedynie OZC.


Z góry zastrzegam, że nie czepiam się, bo nie wiem/nie zman się/jestem w tej kwestii laikiem, tylko chcę zwykłej informacji aby się dowiedzieć o co chodzi...
Jak cieplowlasciwie wprowadza w błąd? Myślałam, że to tylko takie orientacyjne wyliczenia robione "z grubsza".
Ale na pewno fajna z tym zabawa, bo nie jest to skomplikowane, chociaż przydała by się możliwość wprowadzenia większej ilości istotnych danych.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość arturo72
Cytat

Z góry zastrzegam, że nie czepiam się, bo nie wiem/nie zman się/jestem w tej kwestii laikiem, tylko chcę zwykłej informacji aby się dowiedzieć o co chodzi...
Jak cieplowlasciwie wprowadza w błąd? Myślałam, że to tylko takie orientacyjne wyliczenia robione "z grubsza".
Ale na pewno fajna z tym zabawa, bo nie jest to skomplikowane, chociaż przydała by się możliwość wprowadzenia większej ilości istotnych danych.


No jest to jedynie zabawa i nic więcej dla wtajemniczonych icon_smile.gif
Nie można oczekiwać dużo ód kalkulatora stworzonego przez i dla a przez to producenci kotłów na węgiel a dla swojej "sekty" węglowej icon_biggrin.gif
Po przybyciu tam taki sekciasz jak mu proponują kocioł o mocy min.12kW jak dowie się że potrzebuje kotla o mocy max.5kW to z idioty nie stanie się mądrzejszym tylko dalej będzie brnal w kretynstwo icon_smile.gif
Czyli typowa sekta jak wyborcy PIS-u icon_biggrin.gif Na takiej samej zasadzie icon_biggrin.gif

Zresztą nawet tutaj na forum był ostatnio przykład takiego zidiocenia że facio do domu 80m2 pakuje węgiel a jemu potrzeba max.2kW a gdyby grzal nawet prądem to 1000zl a właśnie to przez sąsiadów i tego typu kalkulatory dla idiotow.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

No jest to jedynie zabawa i nic więcej dla wtajemniczonych icon_smile.gif
Nie można oczekiwać dużo ód kalkulatora stworzonego przez i dla a przez to producenci kotłów na węgiel a dla swojej "sekty" węglowej icon_biggrin.gif
Po przybyciu tam taki sekciasz jak mu proponują kocioł o mocy min.12kW jak dowie się że potrzebuje kotla o mocy max.5kW to z idioty nie stanie się mądrzejszym tylko dalej będzie brnal w kretynstwo icon_smile.gif
Czyli typowa sekta jak wyborcy PIS-u icon_biggrin.gif Na takiej samej zasadzie icon_biggrin.gif

Zresztą nawet tutaj na forum był ostatnio przykład takiego zidiocenia że facio do domu 80m2 pakuje węgiel a jemu potrzeba max.2kW a gdyby grzal nawet prądem to 1000zl a właśnie to przez sąsiadów i tego typu kalkulatory dla idiotow.



no właśnie... a jak dobrać kominek do salonu w nowym domku?
praktycznie wszystkie wkłady kominkowe mają kilkanaście kW

są gdzieś mniejsze?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość arturo72
Cytat

no właśnie... a jak dobrać kominek do salonu w nowym domku?
praktycznie wszystkie wkłady kominkowe mają kilkanaście kW

są gdzieś mniejsze?


Wystarczy,że kominek ma pełnić jedynie funkcję rekreacyjną a nie ma być kotłownia to 2-3 drewienka jako jeden wkład nie wygeneruja dużej mocy grzewczej a jedynie dadzą przyjemny efekt artystyczny i wizualny dlatego nominalna moc grzewcza nie jest zbytnio ważna do takiego palenia.
Jeśli ktoś będzie kominek traktował jako kotłownię w salonie co jest głupotą to albo musi być to wkład z PW z buforem albo zamknięta obudowa akumulacyjne która przejmie w siebie nadmiar mocy i zakumuluje i odda ciepło równomiernie w długim przedziale czasu.


U mnie gdzie wkład ma 12kW bo taki nam się podobal bo duży a nie malutki pyrtek 6kW "palenie" w nim to na rozpalke 1 kawałek brzozy i 1 dabek lub buczek to się jara jakieś 1,5-2h a potem dodaję 1 buczek lub dabek i mam przez kilka godzin frajde z ogniem bez przegrzanego salonu icon_smile.gif
Oczywiście obudowa zamknięta z plyt akumulacyjnych bez kratek wentylacyjnych gdzie ciepło nie wychodzi na salon. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mhtyl
Cytat

l a dla swojej "sekty" węglowej icon_biggrin.gif
Po przybyciu tam taki sekciasz jak mu proponują kocioł o mocy min.12kW jak dowie się że potrzebuje kotla o mocy max.5kW to z idioty nie stanie się mądrzejszym tylko dalej będzie brnal w kretynstwo icon_smile.gif
Czyli typowa sekta jak wyborcy PIS-u icon_biggrin.gif Na takiej samej zasadzie icon_biggrin.gif

Zresztą nawet tutaj na forum był ostatnio przykład takiego zidiocenia że facio do domu 80m2 pakuje węgiel a jemu potrzeba max.2kW a gdyby grzal nawet prądem to 1000zl a właśnie to przez sąsiadów i tego typu kalkulatory dla idiotow.


Widzę, że nastąpił powrót choroby.
Chłopie weź się kur... ogarnij i nie sraj w każdym DB.
Sam jesteś zidiociałym inwestorem bo kupiłeś kominek 16 kW do saloniku o p.u. ponad 20 m2.

Cytat

U mnie gdzie wkład ma 12kW bo taki nam się podobal bo duży a nie malutki pyrtek 6kW "palenie" w nim to na rozpalke 1 kawałek brzozy i 1 dabek lub buczek to się jara jakieś 1,5-2h a potem dodaję 1 buczek lub dabek i mam przez kilka godzin frajde z ogniem bez przegrzanego salonu icon_smile.gif
Oczywiście obudowa zamknięta z plyt akumulacyjnych bez kratek wentylacyjnych gdzie ciepło nie wychodzi na salon.


Oooooooooooooo!!!!!!!!!!!! widzę że z 16 kW zamieniłeś ostatnio na 12 kW icon_mrgreen.gif
Ty nawet nie masz pojęcia o czym piszesz, 1 kawałek brzozy i 1 dąbek i 2 h palenia? nie rób z nikogo głupków.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

1 kawałek brzozy i 1 dabek lub buczek to się jara jakieś 1,5-2h a potem dodaję 1 buczek lub dabek i mam przez kilka godzin frajde z ogniem bez przegrzanego salonu icon_smile.gif


No Arturku, wreszcie wiem, co miałeś na myśli, pisząc o sobie, że jesteś „młody buk”! Widzisz teraz, jak ważna jest ortografia we właściwym zrozumieniu treści. icon_mrgreen.gif
A co do meritum, to myślę, że faktycznie trza być pniem bukowym, by palić jedną gałązką bukową w 16-kilowatowym potworze. Nie lepiej w tym salonie odpalić samą zapalniczkę? :scratching:
To tak, jakby doradzać, aby w takim 16 kW kotle węglowym napalić sobie deską szalunkową.
icon_lol.gif

Cytat

1 kawałek brzozy (...) i mam przez kilka godzin frajde z ogniem bez przegrzanego salonu icon_smile.gif


Baśka, widzisz teraz, jaki romantyczny ten nasz młody buczek. Zachwyca się szumem brzozy. Tyle że płonącej! icon_mrgreen.gif Edytowano przez Leszek4 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mhtyl
Cytat

Więcej miłosierdzia dla bliźniego - Drogi Henryku. icon_rolleyes.gif

Od jakiegoś czasu, może pisać tylko na naszym Forum. icon_cool.gif


Fakt w końcu mamy teraz Rok Miłosierdzia icon_biggrin.gif
Nawet tu na FBD już jest nie mile widziany w kilku tematach.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość arturo72
Cytat

No Arturku, wreszcie wiem, co miałeś na myśli, pisząc o sobie, że jesteś ?młody buk?! Widzisz teraz, jak ważna jest ortografia we właściwym zrozumieniu treści. icon_mrgreen.gif
A co do meritum, to myślę, że faktycznie trza być pniem bukowym, by palić jedną gałązką bukową w 16-kilowatowym potworze. Nie lepiej w tym salonie odpalić samą zapalniczkę? :scratching:
To tak, jakby doradzać, aby w takim 16 kW kotle węglowym napalić sobie deską szalunkową.
icon_lol.gif


Baśka, widzisz teraz, jaki romantyczny ten nasz młody buczek. Zachwyca się szumem brzozy. Tyle że płonącej! :mrgren:


Toc ja palę tylko,żeby pokazał się ogień,prawdziwy ogień a nie biokominkowy czy elektryczny a nie żeby grzać icon_smile.gif
A potwór nie 16kW tylko 12kW z tego względu,że był duży i panoramiczny i nie ginie w salonie icon_smile.gif
Dwa drewienka na raz w zupełności wystarczą,jak się już dobrze rozpali wrzucam trzecie i takie te moje palenie na kilka wieczornych godzin icon_biggrin.gif
A brzoska bo się łatwo rozpala a buczki bo długo się palą.


https://kratki.pl/pl/produkt/wklad-kominkow...CFeXPcgodFmgJmA

Cytat

Sam jesteś zidiociałym inwestorem bo kupiłeś kominek 16 kW do saloniku o p.u. ponad 20 m2.


Oooooooooooooo!!!!!!!!!!!! widzę że z 16 kW zamieniłeś ostatnio na 12 kW icon_mrgreen.gif


Salonik nie ma 20m a 32m2 co nie zmienia faktu,że przy -20st.C potrzebuje aż 1,2kW icon_biggrin.gif Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mhtyl
Cytat

Tak,Baśka z kratek w papierach ma 16kW icon_smile.gif


Nie będę się z koniem kopał bo nie mam podków.
Wszyscy tu wiedza o twoim kominku 16 kW, sam nieraz pisałeś jaki masz a teraz kłamiesz w żywe oczy, nie lubię obłudy, fałszu i fałszywych ludzi.
Papierochy miętowe i cola wyjary ci mózg na wylot a w dodatku żona wali cie po głowie.

Cytat

Toc ja palę tylko,żeby pokazał się ogień,prawdziwy ogień a nie biokominkowy czy elektryczny a nie żeby grzać icon_smile.gif
A potwór nie 16kW tylko 12kW z tego względu,że był duży i panoramiczny i nie ginie w salonie icon_smile.gif
Dwa drewienka na raz w zupełności wystarczą,jak się już dobrze rozpali wrzucam trzecie i takie te moje palenie na kilka wieczornych godzin icon_biggrin.gif
A brzoska bo się łatwo rozpala a buczki bo długo się palą.


Tak, ogień prawdziwy z dwóch kawałków drewna icon_mrgreen.gif
Koniowi możesz takie kity żenić.

Cytat

Salonik nie ma 20m a 32m2 co nie zmienia faktu,że przy -20st.C potrzebuje aż 1,2kW icon_biggrin.gif


Tylko, że ten salonik jest tak zarąbany, że ledwo można przez niego się przecisnąć icon_mrgreen.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...