Skocz do zawartości

Czy wymieniać rury starej instalacji grzewczej podczas remontu?


Recommended Posts

Napisano

Jednym z najczęstszych błędów popełnianych podczas remontów instalacji grzewczej jest wykonywanie od nowa całego systemu rozprowadzania ciepła. Prawie wszyscy wiedzą, że instalacje układa się dziś głównie z rur z tworzywa sztucznego albo z miedzi, ale już mało kto wie, że zdecydowały o tym głównie względy związane z szybkością prowadzenia robót instalatorskich.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/kotly-i-podgrzewacze/a/19295-czy-wymieniac-rury-starej-instalacji-grzewczej-podczas-remontu

Gość lzkserwis
Napisano
"Dla wymiany stalowych rur na nowe jest tylko jeden oczywisty powód - kiedy są one skorodowane w stopniu nierokującym dalszej dłuższej eksploatacji. Jeśli są tylko zarośnięte osadami, sprawa jest już co najmniej dyskusyjna, bowiem nowoczesna chemia potrafi zdziałać cuda, a nawet bardzo pracochłonne płukanie instalacji to jednak nie to samo, co prucie ścian w celu rozprowadzenia nowych rur."

aby sprawdzić w jakim stanie jest instalacja stalowa trzeba ją pochlastać,korozja powierzchniowa nie musi oznaczać, że instalacja jest zużyta, dużo bardziej niebezpieczne są wżery korozyjne od wewnątrz.


"Okazuje się, o czym informują wszyscy czołowi producenci urządzeń (kotłów) grzewczych, że instalacje o dużym zładzie wodnym znakomicie współpracują z nowoczesnymi kotłami kondensacyjnymi (m.in. nie ma zagrożenia oscylacją, czyli częstym włączaniem i wyłączaniem kotła)."

To prawda, tylko nikt nie mówi o tym że starą instalację trzeba najpierw wypłukać z wszelkich nieczystości, inaczej naprawa nowoczesnego kotła bywa bardzo kosztowna.
  • 5 lata temu...
Gość marek38
Napisano
to stosuje się jeszcze miedź??
Gość mhtyl
Napisano
3 godziny temu, Gość marek38 napisał:

to stosuje się jeszcze miedź??

Tak, ale tą która pochodzi z Chin.

  • 3 tygodnie temu...
Gość Gośka
Napisano
Od roku zamierzam zmienić piec w mieszkaniu 50m2 z otwartej komory spalania na zamkniętą, który wisi w kuchni przy kominie. Mieszkam w kamienicy na ostatnim piętrze, jednak niedawno nade mną podniesiono dach i utworzono tam mieszkanie strychowe. Nie zmieniłam pieca, bo nie wiem, jak się za to zabrać, do kogo zwrócić, aby otrzymać rzetelne wsparcie łącznie z uczciwą poradą. Obecnie mam cały czas uchylone okno w kuchni, gdyż została zamurowana dziura w ścianie zapewniająca pobieranie z zewnątrz powietrza do pieca. Nie zrobiłam tego sama, jednak otrzymałam takie mieszkanie, stąd wiedząc o niebezpieczeństwie podjęłam decyzję aby okno było ciągle uchylone. Planuję nieduży (ze wzg na koszty) remont kuchni, co też stanęło bez konkretnych ustaleń ze wzgl na ten nieszczęsny piec i braku informacji do kogo się z tym zwrócić. Kto mógłby mi pomóc kompleksowo? Dzwonić od ogłoszenia do ogłoszenia? Może sklepy sprzedające piece wspierają klientów? Tylko jeśli tak, to nawet nie wiem, jakiej firmy piec wybrać, stąd musiałabym zacząć od zapytania do fachowca. Wyczytałam już chyba większość informacji odnośnie pieców z zamkniętą komorą spalania (stanowczo jestem laikiem w tym temacie i z całym przekonaniem twierdzę, że to nie tak samo, jak rozpatrywanie wyboru pralki) i nadal nie wiem czy przesuwać piec w stronę okna by skrócić drogę doprowadzania powietrza w poziomie (czy trzeba mieć na to pozwolenie konserwatora zabytów - mieszkam w oficynie), czy robić to przez komin, który jest wysoki -to mieszkanie nade mną ma zapewne też około 3 m wysokości. Proszę o radę jak zabrać się za temat, bo już tracę nadzieję i z niemocy zaczynam odwlekać w czasie potrzebną zmianę pieca.
  • 1 miesiąc temu...
Gość Barbara
Napisano
Mam 50 letnia instalację, grube rury i duże grzejniki żeliwne. mieszkanie ma 110 m2 w kamienicy ocieplonej. będę miała remont w mieszkaniu i przy okazji chce zmienić instalację bo się boje że za parę lat coś się może stać( a mam już swoje lata). pbawiam się, że ze nowe grzejniki nie będą grzać tak jak stare. czy może tylko wymienić stare rury? może mi ktoś pomóc.?
  • 1 miesiąc temu...
Gość Rajma
Napisano
Szkoda że do takich wniosków dochodzi się po latach.Najpierw mieszają ludziom w głowach że to lepiej wymienić bo to oszczędniej,sprawniej a potem piszą że większy zład wody lepszy.Teraz może wszyscy wróćmy do starych stalowych rur by potem znowu zmienili zdanie.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
mam 30 letnią instalację grawitacyjną, z pompą i zaworem różnicowym,pompki używam sporadycznie, instalacja pracuje perfekcyjnie na grawitacji. Moja ew modernizacja to wymiana części rur i dodanie parteru na rozdzielaczu. Góra nadal będzie mogła działac na grawitacji. Przy ogrzewaniu także parteru pompka już będzie musiała być włączona. Jedyną wadą,a może zaletą, grawitacji jest to że nie można nią tak do końca sterować,działą bez prądu, na miarkowniku ciągu (kocioł Dolnego Spalania,palnik na dole komory). Duży zład wody jest ok,kocioł pracuje się cały czas,więc woda nie ma możliwośći się wychłodzić. Temperatura zadana 65*C,nigdy mi się woda nie zagotowała (450 L w układzie c.o). Proste i skuteczne.
Napisano

B. dobry artykuł.

Dokładnie tak zrobiłem - do starej instalacji (rury i grzejniki)  dodałem nwowczesny kondensacyjny kocioł gazowy z pompą. Działa doskonale.

  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Czy ktos moglby mi doradzic. Obecnie mam ogrzewanie na ekogroszek ale chciałabym przerobić na gaz ( z butla na zewnątrz ). „Fachowiec” powiedział ,ze mam ogrzewanie centralne grawitacyjne i duże rury gdzieniegdzie stalowe wiec zbankrutuje bo dużo wody w obiegu .. czy ktoś mógłby to potwierdzić ? Z góry dziekuje
Napisano
26 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Proszę zmienić fachowca. Duża objętość (zład) wody w układzie w niczym nie przeszkadza. Przecież ta woda jest ogrzewana, ale ciepło oddaje do wnętrza budynku.

Chyba że te rury idą w ścianach, a ściany nieocieplone. No ale przy węglu też to było.

 

  • 1 rok temu...
Gość Małgorzata
Napisano
Witam, szukam porady. Mamy piec gazowy Termet keller 25, dom ocieplony na 3/4 ( wciąż coś docieplamy) 200 m2 - 2 kondygnacje, stare ale sprawne rury w ścianie. Czy lepiej jest nastawić jedną temperaturę na całą dobę na czujniku temperatury, czy ustawić na 2 godziny z rana i kilka wieczorem ?
Napisano

Dla mnie mieszanie temperaturą jest trochę dziwne. W czym ma być lepiej? Czy zawsze w nocy i rano odczuwamy tak samo ciepło? Czy rano nam ma być zimno a w nocy za ciepło? Nigdy się tym nie kierowałem. Ma być to bardziej w celu oszczędności czy komfortu? Bo jak komfortu to owszem, oszczędności raczej pozorne, bo przy każdym dogrzaniu każde źródło ciepła musi przynajmniej zużyć 2 razy więcej energii by dobić do żądanej temperatury. A zmienia się tylko niepotrzebnie wilgotność w takich sytuacjach.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Napisano
17 godzin temu, Gość Małgorzata napisał:

Czy lepiej jest nastawić jedną temperaturę na całą dobę na czujniku temperatury, czy ustawić na 2 godziny z rana i kilka wieczorem ?

W czasie gdy w domu nikt nie przebywa, nie ma żadnej potrzeby utrzymywanie optymalnej komfortowej dla potrzeb człowieka temperatury.

Nie należy jednak tego zniżenia temperatury przekraczaczwięcej jak o 3 stopnie C.

Zaniżenie o jeden stopień powoduje oszczędności w ogrzewaniu o 10%, na to są udokumentowane badania i nie ma chyba sensu z tym dyskutować.

  • 2 tygodnie temu...
Gość Slawek98rs@gmail.com
Napisano
Witam mam wdomu wczasowym około 400m powierzchni rurę 3 cale która biegnie od pieca przez całądolną kontygnację ma około 30 m czy teraz gdy jest częściowo zmodernizowana instalacja np.nowe grzejniki purmo piec gazowy jest sens trzymania tej rury czy zastąpienie jej mniejszą srednicą będzie korzystniejsze dla ogrzewania.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...