Skocz do zawartości

Czy ocieplać nieogrzewany budynek?


ctr_tomi

Recommended Posts

Napisano
Witam, posiadam budynek, wybudowany z bloczków solbet na klej. Czy jest sens ocieplać taki budynek styropianem?
Budynek jest nieogrzewany, służy do przechowywania samochodu, narzędzi ogrodowych itd.
Zbliża się zima, mam trochę prześwitów między bloczkami, boję się, że w zimie może się coś z tym stać, dlatego myślę albo o ociepleniu, albo o samym otynkowaniu.
Jaki mniej więcej byłby koszt ocieplenia takiego budynku, powierzchnia wszystkich ścian to ok 50 m2.
Jeżeli styropian to jakiej grubości?
Czy sam tynk wyjdzie taniej czy drożej niż styropian i klej?
Proszę o poradę.
Pozdrawiam.
Napisano
Nic bym nie ocieplał. Jedynie co bym ocieplił to dach.
Na pewno sam tynk wyjdzie niż ocieplenie, bo po ociepleniu tez jakiś tynk musisz przecież położyć.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Jeżeli są jakieś prześwity to jednak zalecałby ocieplenie, choćby dlatego, żeby budynek uszczelnić. Ponieważ będzie on i tak przemarzał, to warstwa szczelnego styropianu spowoduje rzadsze występowanie tego zjawiska. Dodatkowo styropian stanowi barierę dla wilgoci i zabezpieczy bloczki przed zawilgoceniem.
e-rzecznik Knauf Therm
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
A dlaczego wpadłeś na pomysł ocieplenia? Czy ten budynek ma się stać pomieszczeniem, w którym zatrzymanie ciepła będzie dla Ciebie istotne?
Napisano
Cytat

Budynek jest nieogrzewany, służy do przechowywania samochodu, narzędzi ogrodowych itd.
Zbliża się zima, mam trochę prześwitów między bloczkami, boję się, że w zimie może się coś z tym stać, dlatego myślę albo o ociepleniu, albo o samym otynkowaniu.




Cytat

A dlaczego wpadłeś na pomysł ocieplenia? Czy ten budynek ma się stać pomieszczeniem, w którym zatrzymanie ciepła będzie dla Ciebie istotne?


To było trzeba uważnie przeczytać post #1
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam, posiadam budynek, wybudowany z bloczków solbet na klej. Czy jest sens ocieplać taki budynek styropianem?
Budynek jest nieogrzewany, służy do przechowywania samochodu, narzędzi ogrodowych itd.
Zbliża się zima, mam trochę prześwitów między bloczkami, boję się, że w zimie może się coś z tym stać, dlatego myślę albo o ociepleniu, albo o samym otynkowaniu.
Jaki mniej więcej byłby koszt ocieplenia takiego budynku, powierzchnia wszystkich ścian to ok 50 m2.
Jeżeli styropian to jakiej grubości?
Czy sam tynk wyjdzie taniej czy drożej niż styropian i klej?
Proszę o poradę.
Pozdrawiam.



Nie ma sensu ocieplanie budynku garażowego nieogrzewanego. Dla samochodu, z uwagi na potencjalną korozję, korzystniejsze są warunki suche i zimne.
  • 2 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Nie ma sensu ocieplanie budynku garażowego nieogrzewanego. Dla samochodu, z uwagi na potencjalną korozję, korzystniejsze są warunki suche i zimne.


Mam odmienne zdanie.
A to na podstawie użytkowania przeze mnie murowanego garażu, a także budynku gospod., które są ogrzewane ciepłem ziemi. Nie mają izolowanych termicznie fundamentów ani podłogi, ale mają ocieplone ściany zewnętrzne oraz stropy 10-centymetrowym styropianem.
W budynku gospodarczym zimą utrzymuje się temp. 8-14 st. C (latem 17-21 st.), w garażu (zimą) temp. jest niższa (a to z uwagi na otwieranie dużej bramy wjazdowej), ale prawie zawsze powyżej zera.

Uważam, że auto lepiej przechowywać w temp. dodatnich. Choćby ze względu na kondycję i żywotność akumulatora, gęstość olejów, paliwa itp. (auta z byle jaką blachą mróz nie uchroni przed korozją icon_rolleyes.gif ).
A jeżeli ktoś prócz auta przechowuje w garażu jeszcze żywność (np. przetwory), to ocieplenie ścian zewnętrznych i dachu tym bardziej ma sens (bo nie zamarzną).

Podobnie zamierzam zrobić podczas budowy mojego domu (w części nieogrzewanej) i budynku gospodarczego. Jeśli się mylę, to proszę o argumenty, bym mógł ewentualnie w porę się wycofać. Edytowano przez Leszek4 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
moim zdaniem ocieplanie takiego garażu ma sens - z powodów które zostały wyliczone w poście powyżej

a jeśli garaż przylega do domu - to dodatkowo można ocieplić ścianę garaż-dom od strony garażu, żeby uniknąć strat ciepła Edytowano przez 3of5 (zobacz historię edycji)
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Poza zaletami wynikającymi z ocieplenia - ocieplanie jest procesem łatwym, szybkim, mimo wszystko tanim (wystarczy umieć używać poziomnicy, pomachać pacą, zaciągnięcie na gładko drugiej warstwy po siatce - jeśli stanowi problem, można kogoś zatrudnić. Do tynku też trzeba. Gruntowanie i malowanie - też żadna filozofia.
Nie ma wykwitów, ściana jest równa.
A może za kilka lat będzie jakieś cudo grzewcze? Wtedy i tak będzie trzeba ocieplać.

Ja mam budynek około 100m2. Kilkakrotnie dobudowywany, często krzywy, ściany z zadołowaniem i tzw. cyckami. Część ścian - żużelak pustak a od środka cegła pełna czerwona, część cegła silikatowa - dwie warstwy. Ściany różne - kwadratowe i podłużne. Ale jakość trzeba temat ogarnąć.
Zamierzam go ocieplić styropianem 5cm lub 6cm. Zaciągnąć na gładko i pomalować. A jak mi się będzie chciało - obudować część frontową starą czerwoną cegłą - zamiast tynku. I wcale drogo nie wyjdzie.
Niestety jedna ściana jest granicą działki, więc muszę dodatkowo zaizolować fundament, bo mi sąsiadka kwiatki sadzi na ścianie, a woda pod fundamentami stoi. Do drugiej ściany sąsiad przystawił garaż. Nieużywany i bez okien, więc sobie nie ocieplę od zewnątrz. A trzecia ściana - na szczęście garaż innego sąsiada. Izolowany.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Już głupieję. Nie wiem czy Twoja sytuacja jest taka sama jak moja kiedy ja mam folię a Ty masz deski.   Dosłownie chwila poszukiwań:   Link: https://receptynadom.pl/miedzy-membrana-dachowa-welna-mineralna-zrobic-szczeline-wentylacyjna/#:~:text=Membrany dachowe są przepuszczalne dla,bezpośrednio%2C bez żadnej szczeliny wentylacyjnej.     Czyli rozumiem na tej stronie błędnie piszą? Czy nadal coś źle rozumiem? Zacytowany fragment chyba jest jasny.      
    • Zgadzam się, zgodnie ze sztuką  najprawdopodobniej jest postawiona konstrukcja dachowa ale ocieplenie poddasza to inna para kaloszy. Ja wspomniałem o: czyli szczelinie umiejscowionej po dolnej stronie ("poniżej") membrany dachowej a powyżej warstwy wełny. Tu podaje fotkę jak wygląda ta szczelina przed położeniem pierwszej warstwy wełny.   Na zdjęciu zamiast membrany jest deskowanie ale ale to jest bez znaczenia. Wełna od góry opiera się na sznurkowaniu i powyżej powstaje szczelina, gdzie mówiąc krótko hula powietrze i wyciąga wilgoć z wełny mineralnej.  Ta szczelina "musi" mieć otwarte na zewnątrz wlot i wylot na dole i powyżej ocieplenia.   Nie o tym pisałem. To całkiem inna wentylacja.
    • Nie jestem budowlańcem więc w wielkim uproszczeniu: Jest krokiew. Na krokwi od zewnątrz jest ta folia membranowa. Później są jakieś łatwy/kontrłaty (nie wiem jak to się zwie) ponabijane i potem na to jest blachodachówka. Ogólnie można wsadzić tam rękę i czuć, że między folią, a blachą jest kilka centymetrów więc nie ma problemu. Więc odstęp między folią, a blachą jest. Zresztą o tym napisałem w pierwszym poście, że folia jest, a jak jest to raczej założyłem, że jest realizowane zgodnie z sztuką. Dach do tego momentu był robiony przez firmę dekarską zgodnie z projektem.   A nie doczytałem.... Między membraną od strony blachy, a wełną jest wymagana szczelina? No to faktycznie tego nie uwzględniałem. Jest szczelina między blachą, a membraną. Czytałem też, że od wewnątrz jak daje się taką srebrną folię odbijającą paroizolacyjną to tam też powinno być 15-30mm szczeliny. Jednak o szczelinie między wełną, a membraną nie pomyślałem. Ma tam być?   Po zapytaniu AI: Czy między wełną mineralną, a folią membranową na dachu powinna być szczelina?  
    • A czy inwestor nie zapomniał tu o szczelinie wentylacyjnej między membraną a wełną mineralną, biegnącą wzdłuż krokwi ? Szczelina taka, standardowo około 3 cm. jest raczej wymagana, jeśli nie chce się mieć zawilgotniałej wełny mineralnej. Jeśli miałaby jednak być, to przy wysokości krokwi ok. 15 cm. nie będzie dość miejsca na takiej grubości warstwę wełny między krokwiami a tylko na ok. 12 cm.  
    • Akurat w moim przypadku nie myślałem o dodatkowym usztywnieniu dachu. Temat ten został poruszony przez inne osoby. Dach w moim przypadku jest nowy (całość razem z krokwiami). Jest pokryty blachodachówką czyli nie ma jakiegoś na nim ciężaru. Krokwie mam z tego co pamiętam 7/8cm na 15cm. Wchodzi jednak ostatecznie, że chyba ze względu na przeznaczenie poddasza najlepiej finalnie będzie tam położyć GK. Czy warto dodatkowo usztywniać więźbę?   Ogólnie ta powyższa porada:   Jest bardzo prosta w realizacji i nigdzie nie koliduje. Nie ma problemu, bo z tymi przykręconymi deskami wiadomo i tak później spokojnie kolejną warstwę wełny się upcha.   Czy jednak na nowym dachu gdzie są nowe krokwie warto taki profilaktyczny zabieg na przyszłość zrealizować?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...