Skocz do zawartości

Czy ocieplać nieogrzewany budynek?


ctr_tomi

Recommended Posts

Napisano
Witam, posiadam budynek, wybudowany z bloczków solbet na klej. Czy jest sens ocieplać taki budynek styropianem?
Budynek jest nieogrzewany, służy do przechowywania samochodu, narzędzi ogrodowych itd.
Zbliża się zima, mam trochę prześwitów między bloczkami, boję się, że w zimie może się coś z tym stać, dlatego myślę albo o ociepleniu, albo o samym otynkowaniu.
Jaki mniej więcej byłby koszt ocieplenia takiego budynku, powierzchnia wszystkich ścian to ok 50 m2.
Jeżeli styropian to jakiej grubości?
Czy sam tynk wyjdzie taniej czy drożej niż styropian i klej?
Proszę o poradę.
Pozdrawiam.
Napisano
Nic bym nie ocieplał. Jedynie co bym ocieplił to dach.
Na pewno sam tynk wyjdzie niż ocieplenie, bo po ociepleniu tez jakiś tynk musisz przecież położyć.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Jeżeli są jakieś prześwity to jednak zalecałby ocieplenie, choćby dlatego, żeby budynek uszczelnić. Ponieważ będzie on i tak przemarzał, to warstwa szczelnego styropianu spowoduje rzadsze występowanie tego zjawiska. Dodatkowo styropian stanowi barierę dla wilgoci i zabezpieczy bloczki przed zawilgoceniem.
e-rzecznik Knauf Therm
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
A dlaczego wpadłeś na pomysł ocieplenia? Czy ten budynek ma się stać pomieszczeniem, w którym zatrzymanie ciepła będzie dla Ciebie istotne?
Napisano
Cytat

Budynek jest nieogrzewany, służy do przechowywania samochodu, narzędzi ogrodowych itd.
Zbliża się zima, mam trochę prześwitów między bloczkami, boję się, że w zimie może się coś z tym stać, dlatego myślę albo o ociepleniu, albo o samym otynkowaniu.




Cytat

A dlaczego wpadłeś na pomysł ocieplenia? Czy ten budynek ma się stać pomieszczeniem, w którym zatrzymanie ciepła będzie dla Ciebie istotne?


To było trzeba uważnie przeczytać post #1
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam, posiadam budynek, wybudowany z bloczków solbet na klej. Czy jest sens ocieplać taki budynek styropianem?
Budynek jest nieogrzewany, służy do przechowywania samochodu, narzędzi ogrodowych itd.
Zbliża się zima, mam trochę prześwitów między bloczkami, boję się, że w zimie może się coś z tym stać, dlatego myślę albo o ociepleniu, albo o samym otynkowaniu.
Jaki mniej więcej byłby koszt ocieplenia takiego budynku, powierzchnia wszystkich ścian to ok 50 m2.
Jeżeli styropian to jakiej grubości?
Czy sam tynk wyjdzie taniej czy drożej niż styropian i klej?
Proszę o poradę.
Pozdrawiam.



Nie ma sensu ocieplanie budynku garażowego nieogrzewanego. Dla samochodu, z uwagi na potencjalną korozję, korzystniejsze są warunki suche i zimne.
  • 2 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Nie ma sensu ocieplanie budynku garażowego nieogrzewanego. Dla samochodu, z uwagi na potencjalną korozję, korzystniejsze są warunki suche i zimne.


Mam odmienne zdanie.
A to na podstawie użytkowania przeze mnie murowanego garażu, a także budynku gospod., które są ogrzewane ciepłem ziemi. Nie mają izolowanych termicznie fundamentów ani podłogi, ale mają ocieplone ściany zewnętrzne oraz stropy 10-centymetrowym styropianem.
W budynku gospodarczym zimą utrzymuje się temp. 8-14 st. C (latem 17-21 st.), w garażu (zimą) temp. jest niższa (a to z uwagi na otwieranie dużej bramy wjazdowej), ale prawie zawsze powyżej zera.

Uważam, że auto lepiej przechowywać w temp. dodatnich. Choćby ze względu na kondycję i żywotność akumulatora, gęstość olejów, paliwa itp. (auta z byle jaką blachą mróz nie uchroni przed korozją icon_rolleyes.gif ).
A jeżeli ktoś prócz auta przechowuje w garażu jeszcze żywność (np. przetwory), to ocieplenie ścian zewnętrznych i dachu tym bardziej ma sens (bo nie zamarzną).

Podobnie zamierzam zrobić podczas budowy mojego domu (w części nieogrzewanej) i budynku gospodarczego. Jeśli się mylę, to proszę o argumenty, bym mógł ewentualnie w porę się wycofać. Edytowano przez Leszek4 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
moim zdaniem ocieplanie takiego garażu ma sens - z powodów które zostały wyliczone w poście powyżej

a jeśli garaż przylega do domu - to dodatkowo można ocieplić ścianę garaż-dom od strony garażu, żeby uniknąć strat ciepła Edytowano przez 3of5 (zobacz historię edycji)
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Poza zaletami wynikającymi z ocieplenia - ocieplanie jest procesem łatwym, szybkim, mimo wszystko tanim (wystarczy umieć używać poziomnicy, pomachać pacą, zaciągnięcie na gładko drugiej warstwy po siatce - jeśli stanowi problem, można kogoś zatrudnić. Do tynku też trzeba. Gruntowanie i malowanie - też żadna filozofia.
Nie ma wykwitów, ściana jest równa.
A może za kilka lat będzie jakieś cudo grzewcze? Wtedy i tak będzie trzeba ocieplać.

Ja mam budynek około 100m2. Kilkakrotnie dobudowywany, często krzywy, ściany z zadołowaniem i tzw. cyckami. Część ścian - żużelak pustak a od środka cegła pełna czerwona, część cegła silikatowa - dwie warstwy. Ściany różne - kwadratowe i podłużne. Ale jakość trzeba temat ogarnąć.
Zamierzam go ocieplić styropianem 5cm lub 6cm. Zaciągnąć na gładko i pomalować. A jak mi się będzie chciało - obudować część frontową starą czerwoną cegłą - zamiast tynku. I wcale drogo nie wyjdzie.
Niestety jedna ściana jest granicą działki, więc muszę dodatkowo zaizolować fundament, bo mi sąsiadka kwiatki sadzi na ścianie, a woda pod fundamentami stoi. Do drugiej ściany sąsiad przystawił garaż. Nieużywany i bez okien, więc sobie nie ocieplę od zewnątrz. A trzecia ściana - na szczęście garaż innego sąsiada. Izolowany.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam. Mam problem z wodą zalewającą mi garaz. Garaz to duzy budynek o dlugosci ściany 50m. Większość sciany stanowia bramy wjazdowe. Wjazd jest podlany progiem aby woda sie nie wlewala. Problem w tym, ze ostatnia brama jest w dolku i woda z polowy podworka i reszty dachu garazu plynie wlasnie tam i przelewa sie przez próg i zalewa garaz. Jedyna możliwość jaka ja widze to przekopac przy samej ścianie i tych bramach wjazdowych dziure i polozyc jakis drenaż aby woda spod tej ostatniej bramy odplywala w drugi rog podworka gdzie jest dolek i studzienka. Nie bylo by problemu gdyby do tego garazu wjezdzaly tylko samochody. To zwykla plastikowa drena by moga byc. Problem w tym, ze mozna to zakopac na max 20cm i do tego garazu wjezdzaja maszyny przekraczajace 20t wagi... Z czego zrobic ten odplyw aby to wytrzynalo? Myslalem nad metalowa rura. Tylko, ze to bedzie rdzewiec i predzej czy pozniej przerdzewieje. Myslalem tez nad metalowym profilem 100x100x3 ale to ta sama sytuacja z rdza. Jest cos innego co tam wytrzyma
    • Woski dekoracyjne transparentne OSMO to niezwykle wszechstronny produkt, który łączy estetykę naturalnego wykończenia drewna z praktycznym zastosowaniem w aranżacjach wnętrz. Choć najczęściej stosowane są jako warstwa wykończeniowa, z powodzeniem mogą pełnić także rolę barwnika – działając podobnie jak bejca. Dzięki temu otwierają się szerokie możliwości ich wykorzystania w zależności od potrzeb oraz rodzaju powierzchni drewnianej. Idealne do Zastosowań Wewnętrznych Transparentne woski dekoracyjne OSMO doskonale sprawdzają się jako ostateczna warstwa ochronna dla drewna wewnątrz budynków. Można je stosować na ścianach, sufitach, meblach, a nawet dekoracyjnych panelach drewnianych. Ich półtransparentna formuła pozwala zachować naturalny rysunek słojów drewna, nadając mu jednocześnie subtelny kolor i jedwabisty połysk. To idealne rozwiązanie dla osób ceniących naturalne wykończenie z nutą indywidualnego charakteru. Wosk Dekoracyjny jako Bejca – Kolor i Styl Co ciekawe, woski OSMO mogą być również stosowane jako kolorowa baza, podobnie jak bejca. Wystarczy nałożyć cienką warstwę wosku dekoracyjnego, aby nadać drewnu pożądany odcień – od ciepłego dębu, przez elegancki orzech, aż po nowoczesne szarości. Dzięki transparentnej formule, drewno zyskuje głębię koloru bez utraty swojej naturalnej struktury. Po zabarwieniu powierzchni warto zastosować dodatkową warstwę zabezpieczającą – szczególnie tam, gdzie drewno narażone jest na intensywne użytkowanie. Ochrona i Trwałość – Wosk Twardy Olejny na Podłogi i Fronty Kuchenne W miejscach szczególnie wymagających – takich jak podłogi, schody, czy fronty kuchenne – samo zabarwienie woskiem dekoracyjnym nie wystarczy. W takich przypadkach najlepszym rozwiązaniem jest nałożenie na zabarwioną powierzchnię warstwy wosku twardego olejnego OSMO. Produkt ten tworzy wyjątkowo trwałą powłokę odporną na ścieranie, działanie wody oraz zabrudzenia. Jest łatwy w pielęgnacji i w razie potrzeby można go miejscowo naprawiać bez konieczności szlifowania całej powierzchni. Podsumowanie Transparentne woski dekoracyjne OSMO to idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą podkreślić naturalne piękno drewna, nadać mu delikatny kolor, a jednocześnie zabezpieczyć je przed codziennym użytkowaniem. Stosowane jako warstwa ostateczna – sprawdzą się świetnie w mniej eksploatowanych miejscach. W przypadku intensywnych powierzchni, takich jak podłogi czy kuchenne fronty, najlepiej połączyć je z woskiem twardym olejnym, uzyskując zarówno estetyczny, jak i trwały efekt.
    • No a komu płacą kasę? Przecież ktoś to musi pompować.  A jest kanalizacja?
    • woda w nim jest bo niektórzy sasiedzi sie pod ten wodociag podpieli jeszcze kiedy ta firma istniala a było to za PRL-u Woda  najbardziej dobra tylko rury sa metalowe.Wodociag na mapce jest a gmina napisala mi ze go nie ma 
    • Polecam analizę tych artykułów: https://budujemydom.pl/wystroj-wnetrz/lazienka/a/116034-koszt-remontu-lazienki https://budujemydom.pl/wystroj-wnetrz/lazienka/a/115947-dofinansowanie-do-remontu-lazienki-kto-moze-skorzystac-z-doplat-w-2025-roku
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...