Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Cytat

Tylko małe ale, pokrycie będzie z blachy i pod znacznym kątem i powierzchnia też mniejsza niż przy domu, czyli wątpię aby śnieg tam zalegał tak aby obciążyć więźbę jak przy pokryciu strzechą.


Zapominasz o jednym - to jest budynek nie ogrzewany. Śnieg będzie zalegał dokładnie tak samo jak przy pokryciu strzechą.
Napisano
Dla przypomnienia:
- "budynek" 3 x 3,5m,
- nachylenie połaci więcej niż 35o,
- powierzchnia połaci 4 x 2,5m,
- krokwie co 1m, "podparte" na około 2m,
- maksymalny obliczeniowy ciężar śniegu na takim dachu (nieogrzewanym) od 85 do 140 kg/m2 (w zależności od strefy).
Napisano
Cytat

Zapominasz o jednym - to jest budynek nie ogrzewany. Śnieg będzie zalegał dokładnie tak samo jak przy pokryciu strzechą.


My tu piszemy o szopce a Ty dalej porównujesz z domem.
bajbaga już któryś raz przypomina o czym piszemy icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Dla przypomnienia:
- "budynek" 3 x 3,5m,
- nachylenie połaci więcej niż 35o,
- powierzchnia połaci 4 x 2,5m,
- krokwie co 1m, "podparte" na około 2m,
- maksymalny obliczeniowy ciężar śniegu na takim dachu (nieogrzewanym) od 85 do 140 kg/m2 (w zależności od strefy).


No tak, zasugerowałem się szkicem, pomijając podany wymiar - sądziłem, że kąt nachylenia dachu oscyluje w okolicach 30 stopni.
Przy niemal 45 stopniach nachylenia dachu obciążenie śniegiem nie powinno stanowić żadnego problemu.
Krokiew w takim przypadku dałbym 12x6
Napisano (edytowany)
Cytat

No tak, zasugerowałem się szkicem, pomijając podany wymiar - sądziłem, że kąt nachylenia dachu oscyluje w okolicach 30 stopni.


Łe tam, wymiary i kąty są mało ważne, najważniejszy jest szkic, sugestia i chęć szczera - to taka norma u dokładnych. icon_lol.gif Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
czy ma jakieś znaczenie z jakiej grubości blachy wykonana jest ta podstawa słupa? są z blachy 4 mm i 5 mm?
z 4mm blachy kupię na alll.......... za 10 zł a 5mm w hurtowni za 15 zł

jakie długie wkręty ciesielskie do zamocowania oczepu do słupa?
Napisano
Cytat

No tak, zasugerowałem się szkicem, pomijając podany wymiar - sądziłem, że kąt nachylenia dachu oscyluje w okolicach 30 stopni.
Przy niemal 45 stopniach nachylenia dachu obciążenie śniegiem nie powinno stanowić żadnego problemu.
Krokiew w takim przypadku dałbym 12x6


czyli proponujesz 1:2, to jest nieekonomiczne i nieefektywne panie projektancie, o co kamam?

i wcale nie chodziło tu o kąt nachylenia, a o rozmiar/skalę przedsięwzięcia, panie projektancie
Napisano
Cytat

czy ma jakieś znaczenie z jakiej grubości blachy wykonana jest ta podstawa słupa? są z blachy 4 mm i 5 mm?
z 4mm blachy kupię na alll.......... za 10 zł a 5mm w hurtowni za 15 zł
jakie długie wkręty ciesielskie do zamocowania oczepu do słupa?


Dla mnie ma znaczenie - w tym przypadku (małe rozpiętości i spora ilość miejsc podparcia) można by się pokusić o oszczędniejsze rozwiązanie... Dwa wkręty 22cm

Cytat

czyli proponujesz 1:2, to jest nieekonomiczne i nieefektywne panie projektancie, o co kamam?


Może dla ciebie nie, dla mnie jak najbardziej - drewno z tartaku - bezklasowe najprawdopodobniej.
Napisano
Cytat

....
Może dla ciebie nie, dla mnie jak najbardziej - drewno z tartaku - bezklasowe najprawdopodobniej.




to jaką przyjmujesz wytrzymałość na zginanie dla bezklasowego drewna?
Napisano (edytowany)
cytat p. Irbis strzecharstwo

Słup z oczepem połączyłbym na jednego krokwiaka z max. dwu centymetrowym wycięciem w oczepie na słupek, aby zapobiec jego skręceniu.





tak patrzałem na te beleczki co już je mam (leżą już ze 3 lata więc dobrze wyschły) i niestety delikatnie się wypaczyły. W związku z tym obawiam się że mogę mieć problem z dobrym dopasowaniem tego wcięcia w oczepie na słup.
Zatem czy błędem byłoby połączenie za pomocą wkręta oraz dwóch kątowników.

szopat.bmp

DSC01446.jpg

szopat.bmp

Edytowano przez lukalo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

tak patrzałem na te beleczki co już je mam (leżą już ze 3 lata więc dobrze wyschły) i niestety delikatnie się wypaczyły. W związku z tym obawiam się że mogę mieć problem z dobrym dopasowaniem tego wcięcia w oczepie na słup.
Zatem czy błędem byłoby połączenie za pomocą wkręta oraz dwóch kątowników.


lukalo to jest drewno i ma prawo buc nierówne, jak chcesz a widzę że do tego dążysz zrobić wszystko równiutkie, mocne, wytrzymałe to proponuje zrobić szopkę z profilu metalowego.
Napisano
Cytat

lukalo to jest drewno i ma prawo buc nierówne, jak chcesz a widzę że do tego dążysz zrobić wszystko równiutkie, mocne, wytrzymałe to proponuje zrobić szopkę z profilu metalowego.



Może to i jest jakaś opcja.
Napisano (edytowany)
Cytat

tak patrzałem na te beleczki co już je mam (leżą już ze 3 lata więc dobrze wyschły) i niestety delikatnie się wypaczyły. W związku z tym obawiam się że mogę mieć problem z dobrym dopasowaniem tego wcięcia w oczepie na słup.
Zatem czy błędem byłoby połączenie za pomocą wkręta oraz dwóch kątowników.


Błąd to nie będzie żaden - może uda się kątownikami ściągnąć wypaczony oczep.
Ja nie bawiłbym się kątownikami, ale po prostu przed wkręceniem wkrętów (dwa w takim razie) ściągnął pasami aby wszystko idealnie przylegało. Pas możesz puścić pod słupem (masz tam dystans). Dodatkowo można ściągnąć słupy do siebie:

Przykładowe użycie pasów przy składaniu konstrukcji drewnianej:
Edytowano przez Irbis Strzecharstwo (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Płakał nie będę z tego powodu, ale czegoś będzie mi brakować icon_biggrin.gif



w sumie nie wiem co chcecie od chłopa?icon_smile.gif
no ale ja jakoś często nie siedzę na forum (tylko jak czegoś potrzebuję), więc się nie wypowiadam.


te wkręty o których pisaliście to te:

w markecie strasznie drogie (ponad 7 zł za szt)
na a.......... tańsze

długość ma być 220 a średnica 8 czy 10 (różnica w cenie nawet 2-krotna)

DSC01446.jpg

Edytowano przez lukalo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

w sumie nie wiem co chcecie od chłopa?icon_smile.gif
no ale ja jakoś często nie siedzę na forum (tylko jak czegoś potrzebuję), więc się nie wypowiadam.


te wkręty o których pisaliście to te:

w markecie strasznie drogie (ponad 7 zł za szt)
na a.......... tańsze

długość ma być 220 a średnica 8 czy 10 (różnica w cenie nawet 2-krotna)


6
Napisano
Cytat

te wkręty o których pisaliście to te:

w markecie strasznie drogie (ponad 7 zł za szt)
na a.......... tańsze

długość ma być 220 a średnica 8 czy 10 (różnica w cenie nawet 2-krotna)


Nie kupuj w marketach wkrętów czy gwoździ bo tam maja ceny uśrednione i zapewniam Cie , że kupisz o wiele taniej w podrzędnym sklepiku metalowym niż w markecie.
Wiem to sam po sobie bo kiedyś w Casto chciałem kupić wkręty i cena było coś kolo 30 zł za kg i nie ważne czy małe czy duże, ja potrzebowałem akurat małe i w sklepie żelaznym w mojej miejscowości zapłaciłem niecałe 15 zł za kg takich samych wkrętów.
Wiem, że te są na szt ale nie wiadomo czy w innym sklepie nie kupisz na kg.

Cytat

w sumie nie wiem co chcecie od chłopa?icon_smile.gif


Raczej nie wiadomo czego on chce od Nas. Widocznie zabrał swoje zabawki i poszedł do innej piaskownicy icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

te wkręty o których pisaliście to te:
w markecie strasznie drogie (ponad 7 zł za szt)
na a.......... tańsze
długość ma być 220 a średnica 8 czy 10 (różnica w cenie nawet 2-krotna)



Dokładnie takie wkręty tydzień temu kupowałem w tartaku w Mikołowie za 2,80zł za sztukę.
Napisano (edytowany)
Cytat

6




a 8 do tych belek 12 może być???

czym różnią sie te wkręty ciesielskie od takich zwykłych np z łbem sześciokątnym lub zwykłe hartowane z łbem kielichowym oprócz tego że te ciesielskie mają łeb podkładkowy i pewnie można je wkręcać bez nawiercania (ale pewnie moja wkrętarka nie da rady:) (zdjęcia poniżej)

Cytat

Dokładnie takie wkręty tydzień temu kupowałem w tartaku w Mikołowie za 2,80zł za sztukę.




na all.............
znalazłem takie:
Wkręty ciesielskie samowiercące (SPEED) TORX z łbem podkładkowym 8x220
za 1.49 za szt

czy to dobra cena?

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez lukalo (zobacz historię edycji)
Napisano
te 6 to tak trochę przez przekorę, vide posty wyżej w temacie "ósemek"
a po wyglądzie nie widzisz czym się różnią? czy nie widzisz różnic przy możliwościach mocowania różnych elementów?
nazewnictwo też nic nie sugeruje?

pod te z łbem sześciokątnym to i tak z podkładką
Napisano
Cytat

te 6 to tak trochę przez przekorę, vide posty wyżej w temacie "ósemek"
a po wyglądzie nie widzisz czym się różnią? czy nie widzisz różnic przy możliwościach mocowania różnych elementów?
nazewnictwo też nic nie sugeruje?

pod te z łbem sześciokątnym to i tak z podkładką




coś tam wcześniej pisałeś o 8 ale skąd miałem wiedzieć czego to dotyczyło?

czyli 8 będzie ok?

sory ale że w nazwie wkręt ma łeb sześciokątny lub kielichowy nic mi nie sugeruje do mocowania czego może służyć.
(o różnicy między tymi a ciesielskimi napisałem-chodzi mi o to czy do połączenia belek można użyć tych z sześciokątnym lub kielichowym bo są tańsze, a to że nie nazywają się ciesielskie czy je dyskwalifikuje do tego zastosowania)
Napisano
8 są ok i albo ciesielskie, albo "sześciokątne" z podkładką
używając kielichowych to sobie możesz co najwyżej ten szalecik ogacić dechami

i co jest tańsze? ile Ty tego potrzebujesz? kilka/naście szt? zastanów się, walisz konstrukcję jak dla bunkra, a zaoszczędzić chcesz pewnie jakieś 10 PLN na łącznikach, to jeszcze taniej wyjdzie sznurek do snopowiązałki unsure.gif

wszystko co można było na ten temat napisać zostało napisane
jeżeli jednak masz dalej wielkie wątpliwości, to może odpuść sobie, przestaniesz się zadręczać
Napisano
Cytat

8 są ok i albo ciesielskie, albo "sześciokątne" z podkładką
używając kielichowych to sobie możesz co najwyżej ten szalecik ogacić dechami

i co jest tańsze? ile Ty tego potrzebujesz? kilka/naście szt? zastanów się, walisz konstrukcję jak dla bunkra, a zaoszczędzić chcesz pewnie jakieś 10 PLN na łącznikach, to jeszcze taniej wyjdzie sznurek do snopowiązałki unsure.gif

wszystko co można było na ten temat napisać zostało napisane
jeżeli jednak masz dalej wielkie wątpliwości, to może odpuść sobie, przestaniesz się zadręczać



nie zamierzam się zastanawiać nad wkrętami kupię na all.... ciesielskie 8*220.
Ceny w marketach za takie wkręty sa zabójcze (7 zł za szt!!!!!!!!!!!!!!!) więc sam widzisz że koszt byłby znaczący. a W sklepach budowlanych w okolicy ich nie mieli.

dzięki
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
wykopałem już dziury pod fundamenty 40*40 głębokość 80. czy tą podstawę słupa zabetonowuje się po prostu czy trzeba dawać jakieś zbrojenie na te fundamenty.
Napisano (edytowany)
Cytat

wykopałem już dziury pod fundamenty 40*40 głębokość 80. czy tą podstawę słupa zabetonowuje się po prostu czy trzeba dawać jakieś zbrojenie na te fundamenty.



Spokojnie betonuj - nie potrzebujesz zbrojenia do tego.
Cytat

W takich stopach pod szopkę to dobrze jest zatopić zdechłego szczura. Najlepiej jeden szczur na jedną stopę.



Demo a tak się zapytam - leki ci się skończyły czy jakiś zły dzień po prostu ? Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Spokojnie betonuj - nie potrzebujesz zbrojenia do tego.


Demo a tak się zapytam - leki ci się skończyły czy jakiś zły dzień po prostu ?



dzięki nie czekałem na odpowiedź, betonowałem bez żadnego zbrojenia.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

dzięki nie czekałem na odpowiedź, betonowałem bez żadnego zbrojenia.


Lałeś sam beton czy wypełniłeś ten wykop kamieniami polnymi zatopionymi w betonie?
Napisano
Mhtyl - tylko nie mów, że nie jesteś zwolennikiem kamieni polnych ?icon_smile.gif

Ja ci powiem, że ostatnio zamówiłem takie małe kamyki polne do jakiś 4cm średnica jako grys do betonu - tak mocnego betonu jeszcze na budowie nie widziałem - młotem to skruszyć to mordęga jest.
A duże kamiory dostałem w prezencie z 4 wywrotki z rozbiórki starego domu. Z nich muruję sobie grilla do wiaty - oczywiście kamiory takie z 30kg jeden (średnica piłki do siatkówki) polazły też w fundament - pod budynek też by poszły, ale mi ich szkoda było icon_smile.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Mhtyl - tylko nie mów, że nie jesteś zwolennikiem kamieni polnych ?icon_smile.gif

Ja ci powiem, że ostatnio zamówiłem takie małe kamyki polne do jakiś 4cm średnica jako grys do betonu - tak mocnego betonu jeszcze na budowie nie widziałem - młotem to skruszyć to mordęga jest.
A duże kamiory dostałem w prezencie z 4 wywrotki z rozbiórki starego domu. Z nich muruję sobie grilla do wiaty - oczywiście kamiory takie z 30kg jeden (średnica piłki do siatkówki) polazły też w fundament - pod budynek też by poszły, ale mi ich szkoda było icon_smile.gif


No wiesz, mieszkając na wsi nie sposób nie lubić kamieni polnych icon_biggrin.gif od małego co wiosnę zbieraliśmy kamienie na polach aby ich nie było.
U każdego rolnika za stodołą jest usypany niezły kopiec z kamieni icon_biggrin.gif Kiedy, kiedyś kto zbroił fundamenty? każdy sypał kamienie ,lał cement z betoniarki i domy stoją do dziś icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Lałeś sam beton czy wypełniłeś ten wykop kamieniami polnymi zatopionymi w betonie?



kamieni polnych nie miałem zbyt wiele ale kilka na dno wrzuciłem.
miałem gruz ale to raczej byłaby technologia z PRL-u

P.S.
Duże kamienie to raczej osłabiają beton (oczywiście w tym przypadku to nie ma znaczenia)
Gość mhtyl
Napisano
Jeżeli był to gruz betonowy to spoko, natomiast cegły czy bk sie nie wrzuca.
Napisano
Cytat

Jeżeli był to gruz betonowy to spoko, natomiast cegły czy bk sie nie wrzuca.



pewnie trochę bym zaoszczędził ale czy warto?

teraz mam kolejne pytanie:)

chcę jako podłogę dać wylewkę betonową, zamierzam zrobić tak:
-zebrać darń (zielsko, perz)i trochę ziemi czarnej (nie całą)-jakieś na oko 15-20 cm pod spodem jest glina
-wsypać gruz plus tłuczeń gruzowy (trochę zanieczyszczony ziemią)-ktoś mi poradził aby gruz zalać bardzo rzadkim betonem
aby zagęścić podłoże (brak zagęszczarki)
-wylewka 10 cm
czy tak będzie ok?
Gość mhtyl
Napisano
Dla pewności daj zbrojenie, bo jeżeli pod spodem jest glina to może w zimie wysadzić i posadzka popęka.
Jak zbierzesz cały humus aż do gliny to wysyp warstwę z piasku (około 10 cm) dla stabilizacji a potem na to gruz i wylewka.
Napisano
Lukalo a jak dużą przestrzeń chcesz zalać betonem ?
Jak powiedzmy 2x3m to zbrojenia dawać nie musisz - ale jak masz to się "posadzka" nie obrazi tak jak mhtyl radzi.
I po wylewce nie zapomnij o jej podlewaniu - bo ci na dzień dobry popęka w tym skwarze.
Napisano
Cytat

chcę jako podłogę dać wylewkę betonową, zamierzam zrobić tak:
-zebrać darń (zielsko, perz)i trochę ziemi czarnej (nie całą)-jakieś na oko 15-20 cm pod spodem jest glina
-wsypać gruz plus tłuczeń gruzowy (trochę zanieczyszczony ziemią)-ktoś mi poradził aby gruz zalać bardzo rzadkim betonem
aby zagęścić podłoże (brak zagęszczarki)
-wylewka 10 cm
czy tak będzie ok?


A wg mnie nie będzie OK. Glina poniżej 20cm będzie jesienią pracowała, zimą pracowała i wiosną pracowała.
Nie wiem co zrobić.
Stach pisał kiedyś o przypadku schodów bodajże albo tarasu, żeby gdzieś folię położyć. Nie pamiętam szczegółów.

Sądzę, że ta wylewka za 4 lata wylewką popękaną będzie.
Chyba że zejdziesz z wykopaliskami poniżej poziomu przemarzania
albo zdylatujesz tę glinę, np styropianem.
Ja bym położył choćby 5cm styropianu.

I wrzuciłbym zbrojenie z prętów.
Napisano
Pezet ale co ci folia da ? Nic
Glina i tak wodę podciągnie sobie z boków. Styro też masz dosyć małe rozmiary - więc też to nic nie da, bo i tak z boków mu przemarznie. Dlatego pytałem się o powierzchnię jaką ma do wylania - ja bym po prostu podzielił płytę betonową powiedzmy szkłem by w tym miejscu pracowała sobie posadzka - na autostradach właśnie po to nacinają płytę betonową co kilka metrów by właśnie sobie pracowała w kontrolowany sposób. I robią to na podsypce z piachu.
Chociaż przy tych cenach budowy autostrad w Polsce - kto wie może faktycznie dają zbrojenie, styro i folię po całości ;)
Napisano (edytowany)
Cytat

Dla pewności daj zbrojenie, bo jeżeli pod spodem jest glina to może w zimie wysadzić i posadzka popęka.
Jak zbierzesz cały humus aż do gliny to wysyp warstwę z piasku (około 10 cm) dla stabilizacji a potem na to gruz i wylewka.



humusa zdjąłem tak jak pisałem ok 15 cm (sztych łopaty) i zacząłem sypać tłuczeń trochę zmieszany z ziemią a na to dam czysty gruz i trochę żwiru.

ta wylewka ma powiedzmy 4,3*3.3 m
trochę prętów fi 6 oraz siatki zgrzewanej (trochę grubszej niż przeciwskurczowa) dam.
jak mi trochę popęka to płakać nie będe:) to przecież szopa
wybierać więcej humusu i tym bardzie gliny też (koszty piachu i zagęszczarki)
wylewka będzie wystawać jakieś 15 do 20 cm nad powierzchnię ziemi czyli
-40 cm humusu + 20 cm nad ziemią więc policzcie sobie ile materiału na to musiało by pójśćicon_smile.gif
najwyżej zrobię dylatacje. Edytowano przez lukalo (zobacz historię edycji)
Napisano
Wiem że już o to pytałem ale chcę się upewnićicon_smile.gif

wcześniej pisałem o mocowania oczepu ze słupem wkrętem 8*220.
Nie wiem skąd mi się wzięła ta długość, więc wolę się upewnić czy będzie ok. Ponieważ w ten słup będę wkręcał się wzdłuż włókien więc nie wiem czy będzie się to dobrze trzymać?
słup i oczep 12*12
do tego i tak pewnie dam jeszcze kątowniki ciesielskie (2 na jeden słup)-ale to jeszcze zobaczę

i czy tak długi wkręt wkręce zwykłą wkrętarką

DSC01446.jpg

  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Nie wiem czy ktoś jeszcze czyta ten wątek ale zapytam.

Czy krokwie 6*12 łączyć na zakładkę prostą (czy przy tak cienkich krokwiach można wykonać takie połączenie?)-drugi obrazek

czy dać płatew kalenicową i na to krokwie połączone na styk? (jak wtedy łączy się krokwie) (pierwszy obrazek)

czy połączyć te dwa rozwiązania czyli na płatwi kalenicowej dać krokwie połączone na zakładkę prostą?

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez lukalo (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dokładnie. Gram na nim z bratankami w piłkę, biegają, a ja lubię między drzewami i kwiatami wysadzanymi pod kontrolą rozłożyć sobie leżak i poczytać przy piwku książkę. Tak jest pięknie.
    • Na wydzielonych obszarach, gdzie samosiew łąki nie zagrozi ogrodom.  Bo tu zdjęcie jednego z trawników zrobione 8 godzin temu:   Na szybko przejrzałam profil na FB Uniwersytetu w Oksfordzie i nigdzie się na chwalą widokiem owej łączki. Same wystrzyżone trawniki. Pewnie nie wygląda najlepiej.   W miejscach publicznych jak najbardziej łąki są do wprowadzenia. Ale Łuczaj skupił się na przydomowych ogródkach ze swoim apelem.  Trawnik nie jest łąką. Pełni inne funkcje. Zamiast zakazywać koszenia trawników należałoby się skupić na propagowaniu łąki jako elementu ogrodu/parku . 
    • Oferuje zapoznanie się z rzetelną i profesjonalną firmą świadczącą usługi elektryk warszawa. Zapraszam się do zapoznania z zakresem usług. Instalacje elektryczne, montaż alarmów, kamer CCTV, usuwanie i naprawa awarii prądu. Wszystko szybko rzetelnie i z głową.
    • Nowość w Osmo ,  Plamy na drewnianym parkiecie to zmora wielu właścicieli mieszkań i domów. Pojawiają się najczęściej w wyniku kontaktu drewna z wodą, metalem (np. spod mebli), a także w miejscach o zwiększonej wilgotności – przy wejściu, pod doniczkami czy wokół kuchni. Czy da się je skutecznie usunąć bez szlifowania i uszkadzania powierzchni? Tak!  Rozwiązaniem jest Osmo Odplamiacz 6602.
    • Mam garaz w trakcie budowy ktory nie ma w srodku chudziaka a jedynie nasypaną glinę zmieszaną z piaskiem. Stoi na wylewanej i zbrojonej ławie fundamentowej oraz tym scisnie fundamentowej z bloczka betonowego w ilości 6 warstw i dość gruba spoina ok 2-3cm. Chcialbym go z zewnątrz odkopac do spodu ściany fundamentowej (czyli ława bedzie nadal zasypana) i zasmarowac ściany izolacja oraz obłożyć styropianem. Czy w związku z tym ze w srodku jest zasypana glina na wysokości 5 bloczków nie dojdzie do jakiegoś obsuniecia, rozsunięcia bloczków betonowych? Druga sprawa wieniec na scianie fundamentowej robi sie chyba powyżej 6 bloczków prawda?  U mnie nie ma tego wieńca a zaobserwowałem kilka rys na bloczkach betonowych na stronie gdzie są dwa okna.  Nie pamiętam czy otwory okienne były zbrojone (zbrojenie pod okienne) ale chyba nie. Czy te rysy mogą być spowodowane występowaniem okien czy może braku wieńca?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...