Skocz do zawartości

Teriva z wypełnieniem wewnętrznym


Recommended Posts

Napisano
Po tym jak nasz konstruktor doszedł do wniosku że wylewany strop odpada (zbyt duże odstępy od ścian nośnych) i będzie teriva, pomyślałam sobie czy nie dało by się wypełnić czymś tych pustaków stropowych. Czy ktoś z was praktykował coś takiego np. wypełnienie perlitem - poprawa ciepłoty i akustyki.

Co o tym myślicie ?
Napisano
Podejrzewam, że gra nie warta świeczki.
Po pierwsze trza by było ten perlit wpychać pod ciśnieniem aby wypełnił wszystkie kanały, a po drugie więcej rozsypiesz na boki niż do środka władujesz. Już lepiej zrobić to za pomocą styropianu.
Napisano
Tak luźno dywaguję bo skoro robi się bloczki ścienne z wypełnieniem np. Hotblok, Heluz Family 2in1 i pewnie kilku jeszcze innych producentów to czemu nie wykorzystać tej pustej przestrzeni bloczka stropowego. Aż żal aby się tyle wolnego i nieużywanego miejsca marnowało icon_smile.gif Jeszcze pomyślałam o pianie PUR jako wypełnieniu - wiem wiem .. koszty takiej zabawy walą po twarzy z liścia icon_smile.gif

Kwestia urobienia się po uszy to już inna bajka. Raczej zastanawia mnie problematyka techniczna takiego stropu - skraplanie się wody/pary wodnej wewnątrz przestrzeni powietrznej, akustyka, jakieś niekontrolowane ugięcia, mniejsza grubość potrzebnego ocieplenia stropu (jeżeli poddasze jest nieużytkowe). Widzę raczej że nikt takiego cudaka nie przerabiał, albo przynajmniej nieliczni.
Napisano
Cytat

Kwestia urobienia się po uszy to już inna bajka.


Wypełnienie wolnej przestrzeni w pionie, a wypełnienie wolnej przestrzeni w poziomie sypkim materiałem, to tak jakby naprawdę dwie inne bajki.
Napisano
Cytat

Widzę raczej że nikt takiego cudaka nie przerabiał, albo przynajmniej nieliczni.



Nakład prac nijak nie przedłoży się na oczekiwane efekty;
- akustyka w zasadzie nie zmieni się,
- ocieplenie (samego stropu) będzie dokładnie takie samo, jeśli nie mniejsze,
- ryzyko kondensacji pozostanie niczym nie zakłócone.

Jedyny namacalny zysk, to ograniczenie powierzchni mieszkalnej dla ewentualnych nieproszonych organizmów.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Uważam że strata czasu i pieniedzy, i tak bedzie masa mostków termicznych wewnątrz domu, nie wiem co ma być na piętrze, że chcesz izolować i czy będzie ono zamknięte, bo jeżeli swobodny przepływ powietrza to na co izolować?
Napisano
Domek będzie parterowy z nieużytkowym poddaszem więc i tak ocieplić muszę. Co do takiego rozwiązania to jedynie luźny pomysł aby nie robić dodatkowej grubości.
Napisano
Ale pustaki stropowe z ceramiki mają akurat całkiem niezłą izolację termiczną. U mnie jest pustak Porotherm 19/62,5 (czyli 19 cm grubości pustak + 3 cm betonu). Poddasze mam akurat użytkowe, ale jeszcze nie używam, więc też nie grzeję. Nie ciągnie mi zimne powietrze w zimie, nie mam problemów z wilgocią na suficie. Akustyka też jest bardzo dobra - odbyliśmy na poddaszu kilka głośniejszych imprez z muzyką i jak się schodziło na dół to nie miało się uczucia przebywania na dyskotece... Moim zdaniem nie ma więc sensu wypełniać niczym pustaków, bo to dodatkowa (żmudna!) robota, do tego podniesiesz masę całkowitą stropu, a w jakiś szokujący sposób nie poprawisz ani termiki ani akustyki. IMHO szkoda pieniędzy... icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...