Skocz do zawartości

Teriva z wypełnieniem wewnętrznym


Recommended Posts

Napisano
Po tym jak nasz konstruktor doszedł do wniosku że wylewany strop odpada (zbyt duże odstępy od ścian nośnych) i będzie teriva, pomyślałam sobie czy nie dało by się wypełnić czymś tych pustaków stropowych. Czy ktoś z was praktykował coś takiego np. wypełnienie perlitem - poprawa ciepłoty i akustyki.

Co o tym myślicie ?
Napisano
Podejrzewam, że gra nie warta świeczki.
Po pierwsze trza by było ten perlit wpychać pod ciśnieniem aby wypełnił wszystkie kanały, a po drugie więcej rozsypiesz na boki niż do środka władujesz. Już lepiej zrobić to za pomocą styropianu.
Napisano
Tak luźno dywaguję bo skoro robi się bloczki ścienne z wypełnieniem np. Hotblok, Heluz Family 2in1 i pewnie kilku jeszcze innych producentów to czemu nie wykorzystać tej pustej przestrzeni bloczka stropowego. Aż żal aby się tyle wolnego i nieużywanego miejsca marnowało icon_smile.gif Jeszcze pomyślałam o pianie PUR jako wypełnieniu - wiem wiem .. koszty takiej zabawy walą po twarzy z liścia icon_smile.gif

Kwestia urobienia się po uszy to już inna bajka. Raczej zastanawia mnie problematyka techniczna takiego stropu - skraplanie się wody/pary wodnej wewnątrz przestrzeni powietrznej, akustyka, jakieś niekontrolowane ugięcia, mniejsza grubość potrzebnego ocieplenia stropu (jeżeli poddasze jest nieużytkowe). Widzę raczej że nikt takiego cudaka nie przerabiał, albo przynajmniej nieliczni.
Napisano
Cytat

Kwestia urobienia się po uszy to już inna bajka.


Wypełnienie wolnej przestrzeni w pionie, a wypełnienie wolnej przestrzeni w poziomie sypkim materiałem, to tak jakby naprawdę dwie inne bajki.
Napisano
Cytat

Widzę raczej że nikt takiego cudaka nie przerabiał, albo przynajmniej nieliczni.



Nakład prac nijak nie przedłoży się na oczekiwane efekty;
- akustyka w zasadzie nie zmieni się,
- ocieplenie (samego stropu) będzie dokładnie takie samo, jeśli nie mniejsze,
- ryzyko kondensacji pozostanie niczym nie zakłócone.

Jedyny namacalny zysk, to ograniczenie powierzchni mieszkalnej dla ewentualnych nieproszonych organizmów.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Uważam że strata czasu i pieniedzy, i tak bedzie masa mostków termicznych wewnątrz domu, nie wiem co ma być na piętrze, że chcesz izolować i czy będzie ono zamknięte, bo jeżeli swobodny przepływ powietrza to na co izolować?
Napisano
Domek będzie parterowy z nieużytkowym poddaszem więc i tak ocieplić muszę. Co do takiego rozwiązania to jedynie luźny pomysł aby nie robić dodatkowej grubości.
Napisano
Ale pustaki stropowe z ceramiki mają akurat całkiem niezłą izolację termiczną. U mnie jest pustak Porotherm 19/62,5 (czyli 19 cm grubości pustak + 3 cm betonu). Poddasze mam akurat użytkowe, ale jeszcze nie używam, więc też nie grzeję. Nie ciągnie mi zimne powietrze w zimie, nie mam problemów z wilgocią na suficie. Akustyka też jest bardzo dobra - odbyliśmy na poddaszu kilka głośniejszych imprez z muzyką i jak się schodziło na dół to nie miało się uczucia przebywania na dyskotece... Moim zdaniem nie ma więc sensu wypełniać niczym pustaków, bo to dodatkowa (żmudna!) robota, do tego podniesiesz masę całkowitą stropu, a w jakiś szokujący sposób nie poprawisz ani termiki ani akustyki. IMHO szkoda pieniędzy... icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
    • Czemu się wcześniej nie ogłaszałeś, musiałem sam malować. 
    • Dzień dobry, maluje mieszkania, domy, bura, lokale handlowe na terenie Warszawy i okolic. Działam sprawnie, fachowo i dokładnie. Termin u mnie to rzecz święta, zatem o punktualność martwić się nie trzeba, Zapraszam do zapoznania się z oferowanymi przeze mnie usługami na mojej stronie malowanie24.com   Zapraszam do kontaktu tel. 666-045-433 email: biuro@malowanie24.com
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...