Skocz do zawartości

Teriva z wypełnieniem wewnętrznym


Recommended Posts

Napisano
Po tym jak nasz konstruktor doszedł do wniosku że wylewany strop odpada (zbyt duże odstępy od ścian nośnych) i będzie teriva, pomyślałam sobie czy nie dało by się wypełnić czymś tych pustaków stropowych. Czy ktoś z was praktykował coś takiego np. wypełnienie perlitem - poprawa ciepłoty i akustyki.

Co o tym myślicie ?
Napisano
Podejrzewam, że gra nie warta świeczki.
Po pierwsze trza by było ten perlit wpychać pod ciśnieniem aby wypełnił wszystkie kanały, a po drugie więcej rozsypiesz na boki niż do środka władujesz. Już lepiej zrobić to za pomocą styropianu.
Napisano
Tak luźno dywaguję bo skoro robi się bloczki ścienne z wypełnieniem np. Hotblok, Heluz Family 2in1 i pewnie kilku jeszcze innych producentów to czemu nie wykorzystać tej pustej przestrzeni bloczka stropowego. Aż żal aby się tyle wolnego i nieużywanego miejsca marnowało icon_smile.gif Jeszcze pomyślałam o pianie PUR jako wypełnieniu - wiem wiem .. koszty takiej zabawy walą po twarzy z liścia icon_smile.gif

Kwestia urobienia się po uszy to już inna bajka. Raczej zastanawia mnie problematyka techniczna takiego stropu - skraplanie się wody/pary wodnej wewnątrz przestrzeni powietrznej, akustyka, jakieś niekontrolowane ugięcia, mniejsza grubość potrzebnego ocieplenia stropu (jeżeli poddasze jest nieużytkowe). Widzę raczej że nikt takiego cudaka nie przerabiał, albo przynajmniej nieliczni.
Napisano
Cytat

Kwestia urobienia się po uszy to już inna bajka.


Wypełnienie wolnej przestrzeni w pionie, a wypełnienie wolnej przestrzeni w poziomie sypkim materiałem, to tak jakby naprawdę dwie inne bajki.
Napisano
Cytat

Widzę raczej że nikt takiego cudaka nie przerabiał, albo przynajmniej nieliczni.



Nakład prac nijak nie przedłoży się na oczekiwane efekty;
- akustyka w zasadzie nie zmieni się,
- ocieplenie (samego stropu) będzie dokładnie takie samo, jeśli nie mniejsze,
- ryzyko kondensacji pozostanie niczym nie zakłócone.

Jedyny namacalny zysk, to ograniczenie powierzchni mieszkalnej dla ewentualnych nieproszonych organizmów.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Uważam że strata czasu i pieniedzy, i tak bedzie masa mostków termicznych wewnątrz domu, nie wiem co ma być na piętrze, że chcesz izolować i czy będzie ono zamknięte, bo jeżeli swobodny przepływ powietrza to na co izolować?
Napisano
Domek będzie parterowy z nieużytkowym poddaszem więc i tak ocieplić muszę. Co do takiego rozwiązania to jedynie luźny pomysł aby nie robić dodatkowej grubości.
Napisano
Ale pustaki stropowe z ceramiki mają akurat całkiem niezłą izolację termiczną. U mnie jest pustak Porotherm 19/62,5 (czyli 19 cm grubości pustak + 3 cm betonu). Poddasze mam akurat użytkowe, ale jeszcze nie używam, więc też nie grzeję. Nie ciągnie mi zimne powietrze w zimie, nie mam problemów z wilgocią na suficie. Akustyka też jest bardzo dobra - odbyliśmy na poddaszu kilka głośniejszych imprez z muzyką i jak się schodziło na dół to nie miało się uczucia przebywania na dyskotece... Moim zdaniem nie ma więc sensu wypełniać niczym pustaków, bo to dodatkowa (żmudna!) robota, do tego podniesiesz masę całkowitą stropu, a w jakiś szokujący sposób nie poprawisz ani termiki ani akustyki. IMHO szkoda pieniędzy... icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...