rustin Napisano 29 grudnia 2015 Autor #101 Napisano 29 grudnia 2015 Ja za radą ociepliłem strop garażu, też nie dużo bo 5 cm , ale na stropie też będzie 5cm. Podłogi nie będę ocieplał w garaż. Miałem też ocieplić ścianę wspólną z domem , nie dlatego , że będzie chłodniej w domu ale boję się wilgoci przez punkt rosy. Nie zrobiłem tego z podobnego powodu co Ty , tzn dom wybudowany i było po ptakach a garaż i tak bardzo wąski. Niby tylko 5 cm ale to i tak trochę zabierze.Mam nadzieję, że wilgoci na tej ścianie nie będzie.
tomaszko Napisano 29 grudnia 2015 #102 Napisano 29 grudnia 2015 (edytowany) Cytat Skontaktuj się z konstruktorem żeby zaprojektował cieńszą wewnętrzną ścianę nośną z Silki albo poszerzył garaż .[...]Ściany akustyczne Silka E18A, Silka E18A+, Silka Tempo 15, Rozwiń Niby tak, ale dla ściany Silka e18 + 12cm styropianu białego to U = ok. 0,29.Dla betonu komórkowego 24cm kl 500 i 5cm grafitowego styropianu U też ok. 0,29.Dlatego raz biały i raz grafit. bo takie obliczenia wsp. U znalazłem. Załóżmy że grafit 10cm wystarczy w pierwszym przypadku, ale to i tak nic praktycznie nie zyskujemy jeżeli chodzi o uciekanie ciepła w stosunku do miejsca.Chciałbym nie zmieniać już nic w projekcie jedynie coś na etapie budowy z ewentualnym wpisem w dziennik bud.Czy wsp. U dla ściany z garażem na poziomie 0,5 to duże straty ciepła? Jak to właśnie wygląda z tym punktem rosy o którym wspomina rustin, może coś takiego wystąpic? Czytałem, że problem jest w momencie kiedy następuje zawilgocenie, a później zamarznięcie, w tej sytuacji po jednej i po drugiej stronie temp będzie zawsze dodatnia. Planuje wyciagnięcie instalacji awaryjnie pod montaz grzejnika żeby w razie czego zainstalować tam jakieś dogrzanie. Edytowano 29 grudnia 2015 przez tomaszko (zobacz historię edycji)
rustin Napisano 29 grudnia 2015 Autor #103 Napisano 29 grudnia 2015 Teoretycznie nie ma prawa temp spaść do zera jeżeli nie ma styropianu na podłodze garażu.
tomaszko Napisano 29 grudnia 2015 #104 Napisano 29 grudnia 2015 A pytanie też patrząc na to z innej strony. Jeżeli przez ścianę o gorszej izolacji ucieka więcej ciepła do garażu to czy dzięki temu nie montując grzejnika w nieogrzewanym pomieszczeniu nie podniesiemy trochę w nim temperatury? To też może mieć swoje zalety, czy zupełnie błędnie myślę?
Parkiet Komplex Napisano 29 grudnia 2015 #105 Napisano 29 grudnia 2015 Cytat A pytanie też patrząc na to z innej strony. Jeżeli przez ścianę o gorszej izolacji ucieka więcej ciepła do garażu to czy dzięki temu nie montując grzejnika w nieogrzewanym pomieszczeniu nie podniesiemy trochę w nim temperatury? To też może mieć swoje zalety, czy zupełnie błędnie myślę? Rozwiń Wadą będzie niższa temperatura ściany, a to powiewa dyskomfortem cieplnym pomieszczenia. Pozdrawiam.
animus Napisano 29 grudnia 2015 #106 Napisano 29 grudnia 2015 Cytat Niby tak, ale dla ściany Silka e18 + 12cm styropianu białego to U = ok. 0,29.Dla betonu komórkowego 24cm kl 500 i 5cm grafitowego styropianu U też ok. 0,29.Dlatego raz biały i raz grafit. bo takie obliczenia wsp. U znalazłem. Załóżmy że grafit 10cm wystarczy w pierwszym przypadku, ale to i tak nic praktycznie nie zyskujemy jeżeli chodzi o uciekanie ciepła w stosunku do miejsca.Chciałbym nie zmieniać już nic w projekcie jedynie coś na etapie budowy z ewentualnym wpisem w dziennik bud.Czy wsp. U dla ściany z garażem na poziomie 0,5 to duże straty ciepła? Jak to właśnie wygląda z tym punktem rosy o którym wspomina rustin, może coś takiego wystąpic? Czytałem, że problem jest w momencie kiedy następuje zawilgocenie, a później zamarznięcie, w tej sytuacji po jednej i po drugiej stronie temp będzie zawsze dodatnia. Planuje wyciagnięcie instalacji awaryjnie pod montaz grzejnika żeby w razie czego zainstalować tam jakieś dogrzanie. Rozwiń Bierz jeszcze pod uwagę że to garaż raczej na samochód a odporność ogniowa i akustyczna Silki?Temperatura panująca w takim garażu to 5-7*C więc straty trzeba liczyć jak dla stropu z odpowiednią ilością styropianu nad nieogrzewaną piwnicą .Te niewielkie straty cieplne można też potraktować jako dogrzewanie garażu .Punkt rosy przy 8-10 cm zwykłego styropianu przy tej dodatniej temperaturze wypadnie zawsze w warstwie ocieplenia.
tomaszko Napisano 30 grudnia 2015 #107 Napisano 30 grudnia 2015 Ocieplenie tej ściany, ok. 15m2, 5cm dobrym styropianem to koszt z robocizną jakieś 1300 zł. Zrobić samemu pewnie ok 800 zł materiały.Policzyłęm orientacyjnie stratę ciepła dla ściany przed ociepleniem U = 0.6 i po ociepleniu U = 0.3. Sicana bez otworów, okien itp. Wytworzenie 1kW przez piec 0.2 złWychodzi 1,62 kW dziennie, zakłądając różnice stopni 15.Dla uproszczenia przez 180 dni mamy różnice 15 stopni co daje 291 kW x 0.2zł = 58 zł rocznie.Zwrot z inwestycji jakieś 20 lat czyli w sumie na jedno wychodzi czy ocieplać czy nie.Zależy co komu bardziej przeszkadza, czy zimna ściana, czy węższy garaż, czy inne takie.
Parkiet Komplex Napisano 30 grudnia 2015 #108 Napisano 30 grudnia 2015 Cytat Ocieplenie tej ściany, ok. 15m2, 5cm dobrym styropianem to koszt z robocizną jakieś 1300 zł. Zrobić samemu pewnie ok 800 zł materiały.Policzyłęm orientacyjnie stratę ciepła dla ściany przed ociepleniem U = 0.6 i po ociepleniu U = 0.3. Sicana bez otworów, okien itp. Wytworzenie 1kW przez piec 0.2 złWychodzi 1,62 kW dziennie, zakłądając różnice stopni 15.Dla uproszczenia przez 180 dni mamy różnice 15 stopni co daje 291 kW x 0.2zł = 58 zł rocznie.Zwrot z inwestycji jakieś 20 lat czyli w sumie na jedno wychodzi czy ocieplać czy nie.Zależy co komu bardziej przeszkadza, czy zimna ściana, czy węższy garaż, czy inne takie. Rozwiń I to mi się podoba - przynajmniej masz przekonanie w czym wybierasz. Powodzenia.
rustin Napisano 30 grudnia 2015 Autor #109 Napisano 30 grudnia 2015 Czyli jeżeli w domu będzie 22' a w garażu 10' , ściana nie ocieplona to będzie wilgoć na niej ?
bajbaga Napisano 30 grudnia 2015 #110 Napisano 30 grudnia 2015 To jest bardzo dobre pytanie do profesjonalisty.
rustin Napisano 30 grudnia 2015 Autor #111 Napisano 30 grudnia 2015 A kto jest profesjonalistą ? Arturo ?
tomaszko Napisano 30 grudnia 2015 #112 Napisano 30 grudnia 2015 Cytat [...] ściana nie ocieplona to będzie wilgoć na niej ? Rozwiń W pomieszczeniu nieogrzewanym i tak idzie izolacja przeciwwilgociowa. Grzyb czy będzie czy nie zależy przede wszystkim od sprawnej wentylacji. Garaż z założenia jest pomieszczeniem dobrze i często wentylowanym. Jeżeli się mylę niech mnie ktoś poprawi.
rustin Napisano 30 grudnia 2015 Autor #113 Napisano 30 grudnia 2015 (edytowany) Chodzi o punkt rosy czy taki wystąpi w garażu gdzie w nocy będzie przez 8h w nim 10' albo mniej a za ścianie z BK 24cm bez ocieplenia 22'. Edytowano 30 grudnia 2015 przez rustin (zobacz historię edycji)
PeZet Napisano 30 grudnia 2015 #114 Napisano 30 grudnia 2015 Temperatura punktu rosy zależy od ciśnienia i względnej wilgotności - tu masz wzorek jak policzyć... klik punkt rosyjak policzysz daj znać, sam jestem ciekaw co się dzieje w takim, opisywanym, garażu.
Parkiet Komplex Napisano 30 grudnia 2015 #115 Napisano 30 grudnia 2015 (edytowany) Cytat W pomieszczeniu nieogrzewanym i tak idzie izolacja przeciwwilgociowa. Grzyb czy będzie czy nie zależy przede wszystkim od sprawnej wentylacji. Garaż z założenia jest pomieszczeniem dobrze i często wentylowanym. Jeżeli się mylę niech mnie ktoś poprawi. Rozwiń Jeśli już punkt rosy, to najszybciej na ścianach zewnętrznych garażu, bo one mają niższą temperaturę od temperatury ściany wewnętrznej.Jeśli chcesz sobie liczyć, to po kolei - najpierw straty ciepła garażu, w tym przez wentylację?, potem odniesienie się do możliwości cieplnych ściany, która robi za grzejnik. Z powyższego znajdziesz temperaturę w garażu z tabeli roszenia wilgoci znajdziesz dopuszczalną wilgotność względną w garażu.Wszystko niby proste, ale: Sam garaż nie generuje wilgoci, więc problem byłby niewielki, natomiast samochód już tak i to nawet kilka litrów na dzień ( błoto pośniegowe, brak kratki ściekowej).Teraz zakładając pewną ilość wody wwiezionej do garażu policz.Przy 10oC potrzeba nieco ponad 7 gram wilgoci w m3 aby zaczęła się ona rosić. Policz jaką masz objętość garażu i ile tych objętości będziesz musiał wymienić, aby z RH zejść poniżej temperatury punktu rosy, ile ciepła przy tym stracisz i jak spadnie temperatura, przy tak "wątłym grzejniku" jakim jest nieocieplona ściana itd?Czy warto?Ja bym ocieplił ścianę i zostawił garaż, "niech żyje swoim życiem".Pozdrawiam. Edytowano 30 grudnia 2015 przez Parkiet Komplex (zobacz historię edycji) 1
PeZet Napisano 30 grudnia 2015 #116 Napisano 30 grudnia 2015 Parkiet_Komplex, czy jest więc jakiś uproszczony sposób liczenia punktu rosy? Z grubsza, żeby się choć zbliżyć do wyniku?
Parkiet Komplex Napisano 30 grudnia 2015 #117 Napisano 30 grudnia 2015 (edytowany) Cytat Parkiet_Komplex, czy jest więc jakiś uproszczony sposób liczenia punktu rosy? Z grubsza, żeby się choć zbliżyć do wyniku? Rozwiń Podaję link do tabeli, tu jest najprościejhttp://www.webac.pl/dbdownloads/dl_373_III...nktu%20rosy.pdfChcąc bardziej szczegółowo wejdź na kalkulatory www.odbiory.pl. albo z wykresu tx.Pozdrawiam.PS. link do kalkulatorów www.odbiory.pl :http://www.odbiory.pl/index.php/poradnik-a...a-dla-powietrza- wstawiasz dane i masz dokładne wyliczenia, polecam. Edytowano 30 grudnia 2015 przez Parkiet Komplex (zobacz historię edycji)
Eksperci Hörmann Napisano 8 stycznia 2016 #118 Napisano 8 stycznia 2016 (edytowany) Szanowni PaństwoMontowanie drogiej dobrze ocieplonej bramy garażowej nie zawsze ma sens. Z uwagi na nieuniknione straty ciepła powstające podczas otwierania garażu, w domach pasywnych i energooszczędnych nie lokalizuje się go w bryle budynku. Jest on najczęściej odizolowany termicznie. Wystarczy wówczas lżejsza brama. Najtańsza będzie uchylna, ale dobrze sprawdzi się też segmentowa. Brama z blatem o zmiennej grubości od 20 mm do 42 mm jest pod względem przenikalności cieplnej wystarczająca. Jej współczynnik przenikania ciepła U wynosi 1,5 W/m2K, a mały ciężar oszczędza sprężyny, co gwarantuje długoletnią niezawodną eksploatację.Jednak tam, gdzie garaż umieszczony jest w bryle domu i ściśle przylega do części mieszkalnej, musimy maksymalne ograniczyć nieuniknione straty ciepła powstające podczas jego otwierania. W tym celu należy dobrze zaizolować przylegające do niego ściany i sufit oraz zamontować drzwi do części mieszkalnej charakteryzujące się niską przenikalnością ciepła, a także bramę segmentową o współczynniku przenikania ciepła około 1,3 W/(m2K). Po zastosowaniu specjalnej ościeżnicy ta wartość spadnie nawet do 1,1 W/(m2K). Warto bowiem pamiętać, że grubość blatu bramy w niewielkim stopniu wpływa na jej izolacyjność cieplną i może ją poprawić o około 0,2 W/(m2K). O energooszczędności bramy decydują głównie uszczelnienia. Największe straty ciepła ? co pokazuje kamera termowizyjna - powstają na łączeniach poszczególnych segmentów bramy oraz na styku płyty bramy z ościeżnicą, a także ościeżnicy ze ścianą garażu, gdzie tworzy się mostek termiczny. Zabezpieczając te słabe punkty, najskuteczniej ograniczymy ucieczkę ciepła z garażu. Dobrym rozwiązaniem jest tu właśnie zastosowanie specjalnego zestawu do ościeżnicy - ThermoFrame. Zestaw ten, składający się z dodatkowych uszczelek na obwodzie bramy oraz kątownika z tworzywa sztucznego eliminującego mostek termiczny pomiędzy murem a ościeżnicą, może znacząco wpłynąć na poprawę termoizolacyjności bramy - nawet o 15%. Z poważaniemKrzysztof Horała Edytowano 8 stycznia 2016 przez Eksperci Hörmann (zobacz historię edycji)
rustin Napisano 8 stycznia 2016 Autor #119 Napisano 8 stycznia 2016 Garaż w bryle domu, dom ocieplony 15cm styro , w posadzce brak bo jeszcze nie jest wylana i zamarzła mi woda, rozsadziła jedno kolanko i zamarzł wodomierz. Miała go ogrzewać ziemia i teraz nie wiem czy robić ogrzewanie w domu czy jak będzie zamieszkały to nie będzie takiego zdarzenia.
Leszek4 Napisano 8 stycznia 2016 #120 Napisano 8 stycznia 2016 Cytat Garaż w bryle domu, dom ocieplony 15cm styro , w posadzce brak bo jeszcze nie jest wylana i zamarzła mi woda, rozsadziła jedno kolanko i zamarzł wodomierz. Miała go ogrzewać ziemia i teraz nie wiem czy robić ogrzewanie w domu czy jak będzie zamieszkały to nie będzie takiego zdarzenia. Rozwiń W takim zamkniętym garażu, który jednak nie jest ocieplony (ani z boku, ani z góry), to normalne, że pozamarzało Ci to i owo. Kiedy ocieplisz ściany, a zwłaszcza strop, to ziemia wystarczająco ogrzeje Ci go.Dzisiaj nie zamarznie Ci w nim jedynie to, co stoi bezpośrednio na betonie/ziemi. Jeśli masz jakieś mokre materiały budowlane, to postaw bezpośrednio na podłodze, a nie na półce czy styropianowej płycie.Zresztą, postaw sobie jutro jedno wiaderko na podłodze, a drugie na styropianie i do każdego nalej troszkę wody. Pojutrze zobaczysz o co mi chodzi.
rustin Napisano 8 stycznia 2016 Autor #121 Napisano 8 stycznia 2016 Czytasz wogóle co się pisze ? Garaż w bryle domu, dom ocieplony 15cm styro Jak nie jest ocieplony ani z góry ani z boku ? A na suficie jest styro, pisałem kilka postów wyżej.
Leszek4 Napisano 9 stycznia 2016 #122 Napisano 9 stycznia 2016 Cytat Czytasz wogóle co się pisze ? Garaż w bryle domu, dom ocieplony 15cm styro Jak nie jest ocieplony ani z góry ani z boku ? A na suficie jest styro, pisałem kilka postów wyżej. Rozwiń Tak, czytam. I to zdanie: Cytat Garaż w bryle domu, dom ocieplony 15cm styro Rozwiń mówi, że dom jest ocieplony, a garaż nie. I słusznie, bo garaż w bryle nie musiałby być ocieplony.Z kolei to: Cytat ...zamarzła mi woda, rozsadziła jedno kolanko i zamarzł wodomierz. Miała go ogrzewać ziemia i teraz nie wiem czy robić ogrzewanie w domu. Rozwiń mówi, że w związku z przemarzaniem domu nie wiesz, czy go ogrzewać. A z całości wynikałoby, że jest to Twój pierwszy wpis w temacie. Faktycznie jednak opisałeś te ocieplenie 20 postów wcześniej.Garaż masz wyziębiony i tyle. Hula(ł) po nim wiatr.Ekipy budowlane lub Ty sam zostawiacie otwarte wrota, no to się wychłodziło. Zamknij i się nagrzeje.Użytkuję tego rodzaju pomieszczenia od wielu lat.
rustin Napisano 9 stycznia 2016 Autor #123 Napisano 9 stycznia 2016 Kto nie ociepla garażu który jest w bryle domu? brama nie była otwierana od jesieni.
Leszek4 Napisano 9 stycznia 2016 #124 Napisano 9 stycznia 2016 Cytat Kto nie ociepla garażu który jest w bryle domu? Rozwiń Jeśli to jest garaż, a nie np. warsztacik, to wiele osób może nie ocieplać. Tym bardziej jeśli ściany z porothermu czy gazobetonu. Cytat brama nie była otwierana od jesieni. Rozwiń No to pomyśl: okna, drzwi, przeciągi - gdzieś to ciepło musi Ci uciekać. U mnie dzisiaj w garażu i magazynie było po 6-8 stopni, a na podwórku -1.No chyba, że ktoś wrzucił Ci styropian w podłogę, a Ty o tym nie wiesz. Kolega tak sobie zrobił i teraz ma z garażu zamrażarkę.
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 12 stycznia 2016 #125 Napisano 12 stycznia 2016 Cytat Garaż w bryle domu, dom ocieplony 15cm styro , w posadzce brak bo jeszcze nie jest wylana i zamarzła mi woda, rozsadziła jedno kolanko i zamarzł wodomierz. Miała go ogrzewać ziemia i teraz nie wiem czy robić ogrzewanie w domu czy jak będzie zamieszkały to nie będzie takiego zdarzenia. Rozwiń Skoro zamarzła woda i wodomierz to prawdopodobnie rury biegły przy krawędzi płaszczyzn - tak zgaduję. No cudów nie ma a fizyka jest fizyką i zmiana stanu skupienia wody następuję wiadomo w jakiej temperaturze - czyli rury biegły w strefie gdzie przez jakis czas była temperatura poniżej zera.Cóż tu więcej zgadywć? Proszę o jakieś szczegóły.
animus Napisano 12 stycznia 2016 #127 Napisano 12 stycznia 2016 Cytat Jakie szczegóły ? Rozwiń Lepsze są zdjęcia .
rustin Napisano 12 stycznia 2016 Autor #128 Napisano 12 stycznia 2016 Ale co dokładnie ? Rura biegnie poniżej przemarzania gruntu, wchodzi do środka garażu i kolankiem w prawo do ściany nośnej i wychodzi za powierzchnię.
animus Napisano 12 stycznia 2016 #129 Napisano 12 stycznia 2016 (edytowany) Cytat Rura wchodzi do środka garażu i kolankiem w prawo do ściany nośnej i wychodzi za powierzchnię. Rozwiń Tego zdjęcia . Edytowano 12 stycznia 2016 przez animus (zobacz historię edycji)
rustin Napisano 12 stycznia 2016 Autor #130 Napisano 12 stycznia 2016 nie mam zdjęcia jak było robione a teraz jest zalane chudym betonem. do czego zmierzasz? cos może być źle zrobione? np co?
animus Napisano 12 stycznia 2016 #131 Napisano 12 stycznia 2016 (edytowany) Cytat nie mam zdjęcia jak było robione a teraz jest zalane chudym betonem. do czego zmierzasz? cos może być źle zrobione? np co? Rozwiń Czy to jest w koszulce czy zalane na sztywno ? Daj zdjęcie tego co wystaje. Edytowano 12 stycznia 2016 przez animus (zobacz historię edycji)
rustin Napisano 13 stycznia 2016 Autor #132 Napisano 13 stycznia 2016 jak będę na budowie zrobię zdjęcie. rura oczywiście jest metalową i jest ona w otulinie, piance
rustin Napisano 14 stycznia 2016 Autor #133 Napisano 14 stycznia 2016 (edytowany) animus jest dobrze czy źle ? Jak powinno być ?Nie byłem na budowie dlatego nie ma zdjęcia. Część rury wychodząca z chudziaka jest w izolacji, piance aż po pierwszy zawór do zakręcania, jakieś 50cm na posadzką. Edytowano 14 stycznia 2016 przez rustin (zobacz historię edycji)
rustin Napisano 19 stycznia 2016 Autor #134 Napisano 19 stycznia 2016 Fotka przyłącza wody. https://drive.google.com/open?id=0BzN-2VFxi...WUdjdnIwU050THc
animus Napisano 19 stycznia 2016 #135 Napisano 19 stycznia 2016 (edytowany) Cytat Fotka przyłącza wody. https://drive.google.com/open?id=0BzN-2VFxi...WUdjdnIwU050THc Rozwiń Wygląda dobrze ,może gdzieś przemarza ,a gdzie są jakieś drzwi od tych rur.Drzwi garażowe są szczelne? Edytowano 19 stycznia 2016 przez animus (zobacz historię edycji)
rustin Napisano 19 stycznia 2016 Autor #136 Napisano 19 stycznia 2016 jakie drzwi od rur?pewnie w tym problem ze pod drzwiami garazowymi jest szpara z 0.5cm bo są podłożone deski.
animus Napisano 19 stycznia 2016 #137 Napisano 19 stycznia 2016 Cytat jakie drzwi od rur?pewnie w tym problem ze pod drzwiami garazowymi jest szpara z 0.5cm bo są podłożone deski. Rozwiń To mogłeś lepiej piasku nasypać zamiast tych desek ,teraz piach raczej zamarznięty nie nasypiesz .a tam przy rurach to jest jakieś przejście jeszcze.
rustin Napisano 19 stycznia 2016 Autor #138 Napisano 19 stycznia 2016 Jest to przejście do wiatrolapu.Animus dzięki wam ciągle się uczę, może dla innych to są normalne rzeczy, dla mnie nie bo nie mam nic wspólnego z tym. Także dziękuję za tłumaczenia wszystkiego
animus Napisano 19 stycznia 2016 #139 Napisano 19 stycznia 2016 (edytowany) Cytat Jest to przejście do wiatrolapu.Animus dzięki wam ciągle się uczę, może dla innych to są normalne rzeczy, dla mnie nie bo nie mam nic wspólnego z tym. Także dziękuję za tłumaczenia wszystkiego Rozwiń No coś tam jest nie teges ,gdybym był na miejscu rozejrzał się, jakiś większy ruch powietrza zniweczył ten stan,ale jak zamieszkasz to już powinno być dobrze. Edytowano 19 stycznia 2016 przez animus (zobacz historię edycji)
rustin Napisano 19 stycznia 2016 Autor #140 Napisano 19 stycznia 2016 Czy to prawda , że w mroźny dzień jak otworze bramę, przy wyjezdzaniu autem, to temp spadnie poniżej zera i wtedy może uszkodzić wodomierz,zamarznie ? nie chce mi się wierzyć ,ale wole.za pytać
Gość arturo72 Napisano 19 stycznia 2016 #141 Napisano 19 stycznia 2016 Cytat Czy to prawda , że w mroźny dzień jak otworze bramę, przy wyjezdzaniu autem, to temp spadnie poniżej zera i wtedy może uszkodzić wodomierz,zamarznie ? nie chce mi się wierzyć ,ale wole.za pytać Rozwiń rustin,jesteś gość ;) Porazasz mnie swoją beztroska i bezmyslnoscia Ze 100 ludzi odpowiedziało Ci,że temp.w nie ogrzewanyn garażu przy zamieszkaniu nigdy nie spadnie poniżej zera a ty dalej swoje.Czy jak będziesz se używał z żoną a prędzej z dziewczyną to na forum będziesz setki razy pytał czy możesz do środka i czy tabletki antykoncepcyjne są skuteczne ?Żal mi Cię jako człowieka ;)Poniżej fota sprzed chwili,garaż,wodomierz,auto w środku i -11st.C na tą chwilę.Autem normalnie wjechałem,nie zostało cudem tam dostarczone,wodomierz od 3 lat ma sie dobrze Czy nie potrafisz filtrować bzdur typu tablety antykoncepcyjne nie są skuteczne ?
rustin Napisano 20 stycznia 2016 Autor #142 Napisano 20 stycznia 2016 ja wiem ze tonie to nie grozi z twoja elektryczna żona.
aaaa Napisano 20 stycznia 2016 #143 Napisano 20 stycznia 2016 Cytat Czytasz wogóle co się pisze ? Garaż w bryle domu, dom ocieplony 15cm styro Jak nie jest ocieplony ani z góry ani z boku ? A na suficie jest styro, pisałem kilka postów wyżej. Rozwiń nie wiem czy dobrze zrozumiałem, cały garaż jest ocieplony? jeśli jest tak jak myślę tylko z góry, a z boku nie, to wcale się nie dziwię, że zamarzło
animus Napisano 20 stycznia 2016 #144 Napisano 20 stycznia 2016 Cytat Czy to prawda , że w mroźny dzień jak otworze bramę, przy wyjezdzaniu autem, to temp spadnie poniżej zera i wtedy może uszkodzić wodomierz,zamarznie ? nie chce mi się wierzyć ,ale wole.za pytać Rozwiń Zależy na ile godzin.
Gość arturo72 Napisano 20 stycznia 2016 #145 Napisano 20 stycznia 2016 Cytat Zależy na ile godzin. Rozwiń Co racja to racja
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 26 stycznia 2016 #146 Napisano 26 stycznia 2016 Cytat rustin,jesteś gość ;) Porazasz mnie swoją beztroska i bezmyslnoscia Ze 100 ludzi odpowiedziało Ci,że temp.w nie ogrzewanyn garażu przy zamieszkaniu nigdy nie spadnie poniżej zera a ty dalej swoje.Czy jak będziesz se używał z żoną a prędzej z dziewczyną to na forum będziesz setki razy pytał czy możesz do środka i czy tabletki antykoncepcyjne są skuteczne ?Żal mi Cię jako człowieka Rozwiń A Ty znowu Swoje, chcesz zostać wieszczem, załóż blog.Czy nie możesz konkretnie odpowiedzieć? Temperatura nie spadnie poniżej zera a woda zamarzła. Teraz Ty. Twoja kolej. Tylko już bez tych porównań proszę.
Gość arturo72 Napisano 26 stycznia 2016 #147 Napisano 26 stycznia 2016 Cytat Czy nie możesz konkretnie odpowiedzieć? Temperatura nie spadnie poniżej zera a woda zamarzła. Rozwiń 1.Dom nie ogrzewany=0 strat energii do garażu=woda zamarza2.Garaż nie dobrze odizolowany od przegród=duże straty energii od gruntu=woda zamarza
bajbaga Napisano 26 stycznia 2016 #148 Napisano 26 stycznia 2016 Cytat 2.Garaż nie dobrze odizolowany od przegród=duże straty energii od gruntu=woda zamarza Rozwiń Tiaaa.A warzywa/ziemniaki kopcowane nie zamarzają - nie ma strat do gruntu, raczej są zyski.Dziwna sprawa Panie, bardzo dziwna.
Gość arturo72 Napisano 26 stycznia 2016 #149 Napisano 26 stycznia 2016 Cytat Tiaaa.A warzywa/ziemniaki kopcowane nie zamarzają - nie ma strat do gruntu, raczej są zyski.Dziwna sprawa Panie, bardzo dziwna. Rozwiń Od gruntu bajbaga,od gruntu ;)Czyli to co grunt ogrzeje swoim ciepłem szybciutko ucieka zamiast nie doprowadzić do zamarznięcia wody
bajbaga Napisano 26 stycznia 2016 #150 Napisano 26 stycznia 2016 Cytat Czyli to co grunt ogrzeje swoim ciepłem .............. Rozwiń Dokładnie
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się