Skocz do zawartości

Czy ocieplać garaż w domu?


Recommended Posts

Ja za radą ociepliłem strop garażu, też nie dużo bo 5 cm , ale na stropie też będzie 5cm. Podłogi nie będę ocieplał w garaż. Miałem też ocieplić ścianę wspólną z domem , nie dlatego , że będzie chłodniej w domu ale boję się wilgoci przez punkt rosy. Nie zrobiłem tego z podobnego powodu co Ty , tzn dom wybudowany i było po ptakach a garaż i tak bardzo wąski. Niby tylko 5 cm ale to i tak trochę zabierze.
Mam nadzieję, że wilgoci na tej ścianie nie będzie.
Link do komentarza
Cytat

Skontaktuj się z konstruktorem żeby zaprojektował cieńszą wewnętrzną ścianę nośną z Silki albo poszerzył garaż .
[...]
Ściany akustyczne Silka E18A, Silka E18A+, Silka Tempo 15,



Niby tak, ale dla ściany Silka e18 + 12cm styropianu białego to U = ok. 0,29.
Dla betonu komórkowego 24cm kl 500 i 5cm grafitowego styropianu U też ok. 0,29.
Dlatego raz biały i raz grafit. bo takie obliczenia wsp. U znalazłem. Załóżmy że grafit 10cm wystarczy w pierwszym przypadku, ale to i tak nic praktycznie nie zyskujemy jeżeli chodzi o uciekanie ciepła w stosunku do miejsca.
Chciałbym nie zmieniać już nic w projekcie jedynie coś na etapie budowy z ewentualnym wpisem w dziennik bud.

Czy wsp. U dla ściany z garażem na poziomie 0,5 to duże straty ciepła? Jak to właśnie wygląda z tym punktem rosy o którym wspomina rustin, może coś takiego wystąpic? Czytałem, że problem jest w momencie kiedy następuje zawilgocenie, a później zamarznięcie, w tej sytuacji po jednej i po drugiej stronie temp będzie zawsze dodatnia. Planuje wyciagnięcie instalacji awaryjnie pod montaz grzejnika żeby w razie czego zainstalować tam jakieś dogrzanie. Edytowano przez tomaszko (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

A pytanie też patrząc na to z innej strony. Jeżeli przez ścianę o gorszej izolacji ucieka więcej ciepła do garażu to czy dzięki temu nie montując grzejnika w nieogrzewanym pomieszczeniu nie podniesiemy trochę w nim temperatury? To też może mieć swoje zalety, czy zupełnie błędnie myślę?


Wadą będzie niższa temperatura ściany, a to powiewa dyskomfortem cieplnym pomieszczenia.
Pozdrawiam.

Link do komentarza
Cytat

Niby tak, ale dla ściany Silka e18 + 12cm styropianu białego to U = ok. 0,29.
Dla betonu komórkowego 24cm kl 500 i 5cm grafitowego styropianu U też ok. 0,29.
Dlatego raz biały i raz grafit. bo takie obliczenia wsp. U znalazłem. Załóżmy że grafit 10cm wystarczy w pierwszym przypadku, ale to i tak nic praktycznie nie zyskujemy jeżeli chodzi o uciekanie ciepła w stosunku do miejsca.
Chciałbym nie zmieniać już nic w projekcie jedynie coś na etapie budowy z ewentualnym wpisem w dziennik bud.

Czy wsp. U dla ściany z garażem na poziomie 0,5 to duże straty ciepła? Jak to właśnie wygląda z tym punktem rosy o którym wspomina rustin, może coś takiego wystąpic? Czytałem, że problem jest w momencie kiedy następuje zawilgocenie, a później zamarznięcie, w tej sytuacji po jednej i po drugiej stronie temp będzie zawsze dodatnia. Planuje wyciagnięcie instalacji awaryjnie pod montaz grzejnika żeby w razie czego zainstalować tam jakieś dogrzanie.


Bierz jeszcze pod uwagę że to garaż raczej na samochód icon_smile.gif a odporność ogniowa i akustyczna Silki?
Temperatura panująca w takim garażu to 5-7*C więc straty trzeba liczyć jak dla stropu z odpowiednią ilością styropianu nad nieogrzewaną piwnicą .
Te niewielkie straty cieplne można też potraktować jako dogrzewanie garażu .
Punkt rosy przy 8-10 cm zwykłego styropianu przy tej dodatniej temperaturze wypadnie zawsze w warstwie ocieplenia.
Link do komentarza
Ocieplenie tej ściany, ok. 15m2, 5cm dobrym styropianem to koszt z robocizną jakieś 1300 zł. Zrobić samemu pewnie ok 800 zł materiały.
Policzyłęm orientacyjnie stratę ciepła dla ściany przed ociepleniem U = 0.6 i po ociepleniu U = 0.3. Sicana bez otworów, okien itp.
Wytworzenie 1kW przez piec 0.2 zł
Wychodzi 1,62 kW dziennie, zakłądając różnice stopni 15.
Dla uproszczenia przez 180 dni mamy różnice 15 stopni co daje 291 kW x 0.2zł = 58 zł rocznie.
Zwrot z inwestycji jakieś 20 lat czyli w sumie na jedno wychodzi czy ocieplać czy nie.
Zależy co komu bardziej przeszkadza, czy zimna ściana, czy węższy garaż, czy inne takie.
Link do komentarza
Cytat

Ocieplenie tej ściany, ok. 15m2, 5cm dobrym styropianem to koszt z robocizną jakieś 1300 zł. Zrobić samemu pewnie ok 800 zł materiały.
Policzyłęm orientacyjnie stratę ciepła dla ściany przed ociepleniem U = 0.6 i po ociepleniu U = 0.3. Sicana bez otworów, okien itp.
Wytworzenie 1kW przez piec 0.2 zł
Wychodzi 1,62 kW dziennie, zakłądając różnice stopni 15.
Dla uproszczenia przez 180 dni mamy różnice 15 stopni co daje 291 kW x 0.2zł = 58 zł rocznie.
Zwrot z inwestycji jakieś 20 lat czyli w sumie na jedno wychodzi czy ocieplać czy nie.
Zależy co komu bardziej przeszkadza, czy zimna ściana, czy węższy garaż, czy inne takie.


I to mi się podoba - przynajmniej masz przekonanie w czym wybierasz. Powodzenia.
Link do komentarza
Cytat

[...] ściana nie ocieplona to będzie wilgoć na niej ?



W pomieszczeniu nieogrzewanym i tak idzie izolacja przeciwwilgociowa. Grzyb czy będzie czy nie zależy przede wszystkim od sprawnej wentylacji. Garaż z założenia jest pomieszczeniem dobrze i często wentylowanym. Jeżeli się mylę niech mnie ktoś poprawi.
Link do komentarza
Cytat

W pomieszczeniu nieogrzewanym i tak idzie izolacja przeciwwilgociowa. Grzyb czy będzie czy nie zależy przede wszystkim od sprawnej wentylacji. Garaż z założenia jest pomieszczeniem dobrze i często wentylowanym. Jeżeli się mylę niech mnie ktoś poprawi.



Jeśli już punkt rosy, to najszybciej na ścianach zewnętrznych garażu, bo one mają niższą temperaturę od temperatury ściany wewnętrznej.
Jeśli chcesz sobie liczyć, to po kolei - najpierw straty ciepła garażu, w tym przez wentylację?, potem odniesienie się do możliwości cieplnych ściany, która robi za grzejnik. Z powyższego znajdziesz temperaturę w garażu z tabeli roszenia wilgoci znajdziesz dopuszczalną wilgotność względną w garażu.
Wszystko niby proste, ale:
Sam garaż nie generuje wilgoci, więc problem byłby niewielki, natomiast samochód już tak i to nawet kilka litrów na dzień ( błoto pośniegowe, brak kratki ściekowej).
Teraz zakładając pewną ilość wody wwiezionej do garażu policz.
Przy 10oC potrzeba nieco ponad 7 gram wilgoci w m3 aby zaczęła się ona rosić. Policz jaką masz objętość garażu i ile tych objętości będziesz musiał wymienić, aby z RH zejść poniżej temperatury punktu rosy, ile ciepła przy tym stracisz i jak spadnie temperatura, przy tak "wątłym grzejniku" jakim jest nieocieplona ściana itd?
Czy warto?
Ja bym ocieplił ścianę i zostawił garaż, "niech żyje swoim życiem".
Pozdrawiam. Edytowano przez Parkiet Komplex (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Parkiet_Komplex, czy jest więc jakiś uproszczony sposób liczenia punktu rosy? Z grubsza, żeby się choć zbliżyć do wyniku?



Podaję link do tabeli, tu jest najprościej
http://www.webac.pl/dbdownloads/dl_373_III...nktu%20rosy.pdf

Chcąc bardziej szczegółowo wejdź na kalkulatory www.odbiory.pl. albo z wykresu tx.
Pozdrawiam.
PS. link do kalkulatorów www.odbiory.pl :

http://www.odbiory.pl/index.php/poradnik-a...a-dla-powietrza

- wstawiasz dane i masz dokładne wyliczenia, polecam. Edytowano przez Parkiet Komplex (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Szanowni Państwo

Montowanie drogiej dobrze ocieplonej bramy garażowej nie zawsze ma sens. Z uwagi na nieuniknione straty ciepła powstające podczas otwierania garażu, w domach pasywnych i energooszczędnych nie lokalizuje się go w bryle budynku. Jest on najczęściej odizolowany termicznie. Wystarczy wówczas lżejsza brama. Najtańsza będzie uchylna, ale dobrze sprawdzi się też segmentowa. Brama z blatem o zmiennej grubości od 20 mm do 42 mm jest pod względem przenikalności cieplnej wystarczająca. Jej współczynnik przenikania ciepła U wynosi 1,5 W/m2K, a mały ciężar oszczędza sprężyny, co gwarantuje długoletnią niezawodną eksploatację.

Jednak tam, gdzie garaż umieszczony jest w bryle domu i ściśle przylega do części mieszkalnej, musimy maksymalne ograniczyć nieuniknione straty ciepła powstające podczas jego otwierania. W tym celu należy dobrze zaizolować przylegające do niego ściany i sufit oraz zamontować drzwi do części mieszkalnej charakteryzujące się niską przenikalnością ciepła, a także bramę segmentową o współczynniku przenikania ciepła około 1,3 W/(m2K). Po zastosowaniu specjalnej ościeżnicy ta wartość spadnie nawet do 1,1 W/(m2K).

Warto bowiem pamiętać, że grubość blatu bramy w niewielkim stopniu wpływa na jej izolacyjność cieplną i może ją poprawić o około 0,2 W/(m2K). O energooszczędności bramy decydują głównie uszczelnienia. Największe straty ciepła ? co pokazuje kamera termowizyjna - powstają na łączeniach poszczególnych segmentów bramy oraz na styku płyty bramy z ościeżnicą, a także ościeżnicy ze ścianą garażu, gdzie tworzy się mostek termiczny. Zabezpieczając te słabe punkty, najskuteczniej ograniczymy ucieczkę ciepła z garażu. Dobrym rozwiązaniem jest tu właśnie zastosowanie specjalnego zestawu do ościeżnicy - ThermoFrame. Zestaw ten, składający się z dodatkowych uszczelek na obwodzie bramy oraz kątownika z tworzywa sztucznego eliminującego mostek termiczny pomiędzy murem a ościeżnicą, może znacząco wpłynąć na poprawę termoizolacyjności bramy - nawet o 15%.

Z poważaniem
Krzysztof Horała Edytowano przez Eksperci Hörmann (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Garaż w bryle domu, dom ocieplony 15cm styro , w posadzce brak bo jeszcze nie jest wylana i zamarzła mi woda, rozsadziła jedno kolanko i zamarzł wodomierz. Miała go ogrzewać ziemia i teraz nie wiem czy robić ogrzewanie w domu czy jak będzie zamieszkały to nie będzie takiego zdarzenia.
Link do komentarza
Cytat

Garaż w bryle domu, dom ocieplony 15cm styro , w posadzce brak bo jeszcze nie jest wylana i zamarzła mi woda, rozsadziła jedno kolanko i zamarzł wodomierz. Miała go ogrzewać ziemia i teraz nie wiem czy robić ogrzewanie w domu czy jak będzie zamieszkały to nie będzie takiego zdarzenia.


W takim zamkniętym garażu, który jednak nie jest ocieplony (ani z boku, ani z góry), to normalne, że pozamarzało Ci to i owo. Kiedy ocieplisz ściany, a zwłaszcza strop, to ziemia wystarczająco ogrzeje Ci go.
Dzisiaj nie zamarznie Ci w nim jedynie to, co stoi bezpośrednio na betonie/ziemi. Jeśli masz jakieś mokre materiały budowlane, to postaw bezpośrednio na podłodze, a nie na półce czy styropianowej płycie.

Zresztą, postaw sobie jutro jedno wiaderko na podłodze, a drugie na styropianie i do każdego nalej troszkę wody. Pojutrze zobaczysz o co mi chodzi.
Link do komentarza
Cytat

Czytasz wogóle co się pisze ? icon_smile.gif
Garaż w bryle domu, dom ocieplony 15cm styro
Jak nie jest ocieplony ani z góry ani z boku ? A na suficie jest styro, pisałem kilka postów wyżej.


Tak, czytam. I to zdanie:
Cytat

Garaż w bryle domu, dom ocieplony 15cm styro


mówi, że dom jest ocieplony, a garaż nie. I słusznie, bo garaż w bryle nie musiałby być ocieplony.

Z kolei to:
Cytat

...zamarzła mi woda, rozsadziła jedno kolanko i zamarzł wodomierz. Miała go ogrzewać ziemia i teraz nie wiem czy robić ogrzewanie w domu.


mówi, że w związku z przemarzaniem domu nie wiesz, czy go ogrzewać.
A z całości wynikałoby, że jest to Twój pierwszy wpis w temacie. Faktycznie jednak opisałeś te ocieplenie 20 postów wcześniej.

Garaż masz wyziębiony i tyle. Hula(ł) po nim wiatr.
Ekipy budowlane lub Ty sam zostawiacie otwarte wrota, no to się wychłodziło. Zamknij i się nagrzeje.
Użytkuję tego rodzaju pomieszczenia od wielu lat.
Link do komentarza
Cytat

Kto nie ociepla garażu który jest w bryle domu?


Jeśli to jest garaż, a nie np. warsztacik, to wiele osób może nie ocieplać. Tym bardziej jeśli ściany z porothermu czy gazobetonu.

Cytat

brama nie była otwierana od jesieni.


No to pomyśl: okna, drzwi, przeciągi - gdzieś to ciepło musi Ci uciekać. U mnie dzisiaj w garażu i magazynie było po 6-8 stopni, a na podwórku -1.

No chyba, że ktoś wrzucił Ci styropian w podłogę, a Ty o tym nie wiesz. icon_mrgreen.gif
Kolega tak sobie zrobił i teraz ma z garażu zamrażarkę. icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Garaż w bryle domu, dom ocieplony 15cm styro , w posadzce brak bo jeszcze nie jest wylana i zamarzła mi woda, rozsadziła jedno kolanko i zamarzł wodomierz. Miała go ogrzewać ziemia i teraz nie wiem czy robić ogrzewanie w domu czy jak będzie zamieszkały to nie będzie takiego zdarzenia.



Skoro zamarzła woda i wodomierz to prawdopodobnie rury biegły przy krawędzi płaszczyzn - tak zgaduję. No cudów nie ma a fizyka jest fizyką i zmiana stanu skupienia wody następuję wiadomo w jakiej temperaturze - czyli rury biegły w strefie gdzie przez jakis czas była temperatura poniżej zera.

Cóż tu więcej zgadywć? Proszę o jakieś szczegóły.
Link do komentarza
icon_cool.gif
Cytat

Jest to przejście do wiatrolapu.
Animus dzięki wam ciągle się uczę, może dla innych to są normalne rzeczy, dla mnie nie bo nie mam nic wspólnego z tym. Także dziękuję za tłumaczenia wszystkiego


No coś tam jest nie teges ,gdybym był na miejscu rozejrzał się, jakiś większy ruch powietrza zniweczył ten stan,ale jak zamieszkasz to już powinno być dobrze. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Czy to prawda , że w mroźny dzień jak otworze bramę, przy wyjezdzaniu autem, to temp spadnie poniżej zera i wtedy może uszkodzić wodomierz,zamarznie ? nie chce mi się wierzyć ,ale wole.za pytać


rustin,jesteś gość ;) Porazasz mnie swoją beztroska i bezmyslnoscia icon_wink.gif
Ze 100 ludzi odpowiedziało Ci,że temp.w nie ogrzewanyn garażu przy zamieszkaniu nigdy nie spadnie poniżej zera a ty dalej swoje.
Czy jak będziesz se używał z żoną a prędzej z dziewczyną to na forum będziesz setki razy pytał czy możesz do środka i czy tabletki antykoncepcyjne są skuteczne ?
Żal mi Cię jako człowieka ;)
Poniżej fota sprzed chwili,garaż,wodomierz,auto w środku i -11st.C na tą chwilę.
Autem normalnie wjechałem,nie zostało cudem tam dostarczone,wodomierz od 3 lat ma sie dobrze icon_smile.gif
Czy nie potrafisz filtrować bzdur typu tablety antykoncepcyjne nie są skuteczne ? icon_biggrin.gif

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

Czytasz wogóle co się pisze ? icon_smile.gif
Garaż w bryle domu, dom ocieplony 15cm styro
Jak nie jest ocieplony ani z góry ani z boku ? A na suficie jest styro, pisałem kilka postów wyżej.



nie wiem czy dobrze zrozumiałem, cały garaż jest ocieplony?
jeśli jest tak jak myślę tylko z góry, a z boku nie, to wcale się nie dziwię, że zamarzło
Link do komentarza
Cytat

rustin,jesteś gość ;) Porazasz mnie swoją beztroska i bezmyslnoscia icon_wink.gif
Ze 100 ludzi odpowiedziało Ci,że temp.w nie ogrzewanyn garażu przy zamieszkaniu nigdy nie spadnie poniżej zera a ty dalej swoje.
Czy jak będziesz se używał z żoną a prędzej z dziewczyną to na forum będziesz setki razy pytał czy możesz do środka i czy tabletki antykoncepcyjne są skuteczne ?
Żal mi Cię jako człowieka



A Ty znowu Swoje, chcesz zostać wieszczem, załóż blog.

Czy nie możesz konkretnie odpowiedzieć? Temperatura nie spadnie poniżej zera a woda zamarzła.
Teraz Ty. Twoja kolej. Tylko już bez tych porównań proszę.
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Czy nie możesz konkretnie odpowiedzieć? Temperatura nie spadnie poniżej zera a woda zamarzła.


1.Dom nie ogrzewany=0 strat energii do garażu=woda zamarza
2.Garaż nie dobrze odizolowany od przegród=duże straty energii od gruntu=woda zamarza
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Tiaaa.
A warzywa/ziemniaki kopcowane nie zamarzają - nie ma strat do gruntu, raczej są zyski.

Dziwna sprawa Panie, bardzo dziwna. icon_cool.gif

Od gruntu bajbaga,od gruntu ;)
Czyli to co grunt ogrzeje swoim ciepłem szybciutko ucieka zamiast nie doprowadzić do zamarznięcia wody icon_smile.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Kamienia nie ma być za dużo pod rurą - bo będzie ona stała pod rurą, chyba że jakoś się przepcha pod tą rurą niżej - ale spadki drenów z zasady mają być niewielkie, żeby woda nie uciekała szybko, a wolno - jak w kanalizacji. Jak masz za dużo kamienia pod spodem, a spadek drenu niewielki (taki ma być) - no to woda będzie tam stała - nie uniesie się w górę do drenu.    Ja robiłem u siebie drenaż - i pilnowałem spadków - centymetr dwa odchyłki to nie problem, ale więcej nie. najpierw podsypkę poziomowałem  (drobna frakcja) potem na to rura - i przykładałem cegłami pełnymi itp. ciężarami - i obsypywałem. najpierw drobnym potem dalej od rury grubszym kruszywem.   
    • Montaż rynien spustowych.     https://youtu.be/zHsAZov0Rs0  
    • Zakładając że kamienia pod rurami jest sporo i nie zamuli się na całej wysokości to chyba jest możliwe że woda z najdalszego kąta przepłynie do najniższego punktu drenażu przez kamień?    Czy ktoś z was robiąc drenaż samemu zwracał uwagę na idealne przestrzeganie spadków żeby gdzieś nie szło do góry?  Ja to robiłem z kolegą który to robił kilka razy i po zasypianiu całości wieczorem wziąłem laser i posprawdzałem w paru miejscach odgrzebując kupki kamyków do góry gołej rury i wyszło mi różnie. Są gdzieniegdzie 4-5 cm górki, nawet doliny też 4 cm i zastanawiam się czy to tak zostawić czy poprawić. Bo chyba to będą miejsca gdzie będzie zbierać się muł którego woda pod górkę nie przepchnie do studni? 
    • Drenaz dopiero w tym roku jest zrobiony. Gdyby budynek mial mocno siadać to bym chyba zaobserwował po ruchach chudziaka że gdzieś jest niżej czy wyżej. Pod chudziakiem jest na sypana bardzo dobra posypką i zagęszczania warstwami. Pod ławami taka bardziej piaszczysta po Spółka która wg kierownika została oceniona jako przesiewany piasek więc zostało zebrane 8cm i wylany chudziak. W każdym bądź razie gdyby ściany miały jakoś mocno osiąść to chudziak powinien być wyraźnie wyżej.  Nikt tu nie obwinia grubej papy SBS? Jak poprawiałem hydroizolacja i wycinałem nadmiar papy który leżał już tak z rok to baba zmieniła się w rwącą tekturę. Pod wpływem wilgoci zaczęła się rozpadać. Wydaje mi się że w miejscach największych nacisków pionowych 3 czy 5 mm papy się po prostu spłaszczyło i bloczki straciły podparcie.    A wracając do tematu co byście poradzili z tym oknem żeby wzmocnić warstwę pod okienną? Czy mój pomysł jest w miarę ok? 
    • Sprawdź wszystkie ściany wewnętrzne zwłaszcza nośne czy są też jakieś pęknięcia, jak znajdziesz pęknięcia, to tak jak ktoś  wcześniej tu napisał „brak zgęszczenia pod ławami” Jak nie ma tam pęknięć, a są tylko w ścianach zewnętrznych, to może do tego  przyczynić się np. drenaż opaskowy.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...