Skocz do zawartości

Kominek z płaszczem wodnym - czym zaizolować


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Trafiłem na informację, że izolowanie wkładu kominkowego wełną jest nienajlepszym rozwiązaniem.
Mam zatem pytanie, czym najlepiej zaizolować wkład kominkowy z płaszczem wodnym?

Obudowę planuję postawić z cegły - ze względów estetycznych. Nie zależy mi na ciepłej obudowie. Chcę natomiast zaizolować wkład z płaszczem wodnym. Czym? I jak to najlepiej zrobić?

Zainteresowanych wypowiedzią specjalistów uprasza się, by zamieszczali zdjęcia z realizacji. Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano
Obudowę kominka trzeba dostosować do konkretnego wkładu z płaszczem wodnym, aby nie dopuścić do przegrzewania obudowy. Obudowa kominka może być bowiem przystosowana do częściowego schładzania w układzie ogrzewania powietrznego.

Co do izolacji termicznej - bez wełny nie uzyska się skutecznej izolacji, przy czym obudowę z cegieł można pokryć od zewnątrz wełną i przykryć np. płytami g-k.
Napisano
Cytat

Co do izolacji termicznej - bez wełny nie uzyska się skutecznej izolacji...


Czy aby na pewno?
Wełna mineralna nie jest jedynym izolatorem stosowanym w zabudowie kominkowej dostępnym na rynku, a tym bardziej najlepiej się sprawdzającym mimo że dalej powszechnie stosowanym.
Napisano (edytowany)
Z materiałów izolacyjnych znalazłem dotychczas:

- Płyty izolacyjne kominkowe VITCAS CS
- Płyty krzemianowo wapniowe izolacyjne


Ewentualne kleje do wełny:
Rudokit
Mintokur

Znalazłem też pomysł, by wełnę opatulającą wkład z płaszczem wodnym owinąć... drutem! Uzasadnienie: stal i wełna inaczej pracują, klej może puścić... Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano
Gdybym zdecydował się zaizolować płaszcz wełną,
a chciałbym dać 10 cm,
to jaką wełną izolować - skalną? Mineralną?
A rurę dymową?
Napisano
PeZet lubi rozważania teoretyczne - tworzyć rożne koncepcje icon_biggrin.gif

Już nie pamiętam dokładnie jak jego podłoga pod kominek ostatecznie została wykonana,
ale coś mi się majaczy że kominka akumulacyjnego z prawdziwego zdarzenia nie dźwignie.
Jakby nie było to około dwóch ton zabudowy.
Zimna obudowa z cegieł i system ciepłowowodów... pomysł ciekawy i oby się sprawdził.
Bo dizajnersko powinien być całkiem OK
Napisano
Animus,
Planowane przeze mnie rozwiązanie jest inne niż to, które sugerujesz.

Zamiast ćmić przyduszonym ogniem, w kominku palił będę po kilka godzin dziennie, konkretnie i na maks.
Chcę opatulić wkład z płaszczem.
Ciepło ma iść w wodę, a nie w masywną, akumulacyjną obudowę.
Nie stawiam ciepłej obudowy, chcę dowiedzieć się jak solidnie ocieplić płaszcz wodny.
Napisano
Cytat

PeZet lubi rozważania teoretyczne - tworzyć rożne koncepcje icon_biggrin.gif

Już nie pamiętam dokładnie jak jego podłoga pod kominek ostatecznie została wykonana,
ale coś mi się majaczy że kominka akumulacyjnego z prawdziwego zdarzenia nie dźwignie.
Jakby nie było to około dwóch ton zabudowy.



Jani_63,
układ warstw w przestrzeni podkominkowej jest następująca:
- pospółka wodą zagęszczana - 30cm
- chudy beton 10cm
- XPS 300 - 2 x 5cm
- zbrojenie fi 10 w formie kratownicy o oczku 8cm zdystansowane od ocieplenia szczeliną 3cm
- wylewka z miksokreta wzmocniona (cement/piach 1:3) 18cm

Obudowy akumulacyjnej na tym nie będę stawiał, ale ściankę z cegieł wytrzyma: około 200szt po 3kg.
Wkład waży około 100kg. Jest stalowy.

Tak z grubsza od zewnątrz ma toto wyglądać:



...a tak od środka:



Wkład chcę ocieplić. Sam wkład.
I zrobić szczelinę między ociepleniem a obudową.



I chcę ocieplić rurę dymową.
Napisano (edytowany)
Cytat

100 kilogramowy wkład z PW do ostrego palenia budzi trochę moje obawy
... i wydaje mi się że Twoje tez powinien.



Waży dokładnie 133kg.
Nadal ma budzić obawy?

edit: 133kg, a nie 130kg

Animus, nie wiem jak mam jaśniej napisać: chcę ciepło ładować w wodę w baniaku, a nie w obudowę kominka.
Więcej się nie wypowiem, bo już się śmietnik (niecenzuralne słowo) robi w wątku.
Dziękuję, do widzenia. Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano
Mniejsze obawy by budził taki w okolicach 200 kg (+/- 20kg),
ale sprawdź w opisie/rozpytaj czy to wkład do ostrego palenia czy tylko okazjonalny?

PS
Te 133kg to sam wkład czy masa zalanego paleniska?
Napisano (edytowany)
Wkład Cezar firmy EkoCentr Sp z o.o.
Firma ma dobrą opinię. Produkuje kotły.

133kg to waga samego wkładu.
Moc wodna: 10,4kW
Moc oddawana do pomieszczenia; 3,8kW

Zadzwoniłem do producenta.
Zdziwiło go pytanie o okazjonalność palenia.

Dalej:
Wkłady o podobnej mocy układu wodnego (10kW) ważą około 110-140kg.
To normalna waga.


Unico Neptun 14kW waży 142 kg
a wkład z kratek 10kW 112kg
8kW waży 98kg

edit: icon_smile.gif Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano
1. A nie jest tak, że ten kominek już fabrycznie ma ocieplony płaszcz wodny ? (są takie konstrukcje, a podane przez Ciebie moce; zewnętrzna i wodna, coś takiego sugerują)

2. Producent kotłów (kominka) czymś (tak czy siak) izoluje (ociepla?) swoje kotły (kominki) - może u niego zasięgnąć informacji.

3. Dodatkowe "ocieplenie" (izolowanie?) nie musi być jakieś bardzo specjalne - wszak PW powoduje, ze mamy tam do czynienia ze znośną temperaturą (trochę ponad 100 stopni)
Napisano
Bajbago,
płaszcz jest fabrycznie nieizolowany. To surowizna.
Zdaje się, że pozostaje wełną skalną opatulić i folią alu.
I nic chyba nowego w tym tym temacie się nie wymyśli.
Napisano
Cytat

Rozważ przykrycie tego "opatulenia" blachą (z zewnątrz) - taka dodatkowa blaszana obudowa kominka (wkładu).



Bajbago, co da opatulenie blachą ocieplonego wełną płaszcza? Domyślam się, że chodzi o podczerwień, tak?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Chcę obłożyć wkład kominkowy wełną - około 8cm, a potem tę wełnę zamknąć w nitowanej puszce z blachy.

Czy do zamknięcia izolacji cieplnej płaszcza nadaje się blacha aluminiowa, np. grubości 0,5mm?



Dodam - jest to wkład wodny.
  • 2 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Nie chcąc zakładać nowego tematu zapytam tutaj.
Chcę zrobić obudowę kominka z YTONGa 5cm a od środka przykleić wełnę izolacyjną kominkową.
Kominek to Oliwia 17 KW z kratek z płaszczem wodnym.
Jeśli chodzi o wygląd obudowy to chciałbym aby wyglądała mniej więcej tak

DSC01446.jpg

(zdjęcie kominka znalezione w necie)

Czy wykonanie obudowy z takich materiałów będzie dobre???
Ile i jak duże kratki zastosować w obudowie?? (kratki będą po bokach obudowy)

A może obudowę wykonać z polecanych przez firmę Kratki płyt żaroodpornych izolacyjnych?? Z tego co czytałem taką obudowę stawia się bardzo szybko, tylko jakoś ona mnie nie przekonuje (tak bez żadnego stelaża ma to stać)

Czy obudowa ma przylegać od frontu do kominka czy ma być tam zostawiony jakiś luz???
Jak się montuję również polecane przez firmę Kratki ramki ozdobne

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

Edytowano przez jarson (zobacz historię edycji)
  • 1 rok temu...
Napisano
Minęło już trochę czasu wiec może napiszesz na jaki kominek ostatecznie pal wybór oraz jakie były całkowite koszty? Pytam z czystej ciekawości bo to przyda się również pozostałym osobom na forum.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Obudowę kominka trzeba dostosować do konkretnego wkładu z płaszczem wodnym, aby nie dopuścić do przegrzewania obudowy. Obudowa kominka może być bowiem przystosowana do częściowego schładzania w układzie ogrzewania powietrznego.

Co do izolacji termicznej - bez wełny nie uzyska się skutecznej izolacji, przy czym obudowę z cegieł można pokryć od zewnątrz wełną i przykryć np. płytami g-k.




Stary kotlet, ale lekko mnie zszokował. Jaki miałby być cel izolowanie Z ZEWNĄTRZ obudowy z cegieł?!!
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam. Mam problem z wodą zalewającą mi garaz. Garaz to duzy budynek o dlugosci ściany 50m. Większość sciany stanowia bramy wjazdowe. Wjazd jest podlany progiem aby woda sie nie wlewala. Problem w tym, ze ostatnia brama jest w dolku i woda z polowy podworka i reszty dachu garazu plynie wlasnie tam i przelewa sie przez próg i zalewa garaz. Jedyna możliwość jaka ja widze to przekopac przy samej ścianie i tych bramach wjazdowych dziure i polozyc jakis drenaż aby woda spod tej ostatniej bramy odplywala w drugi rog podworka gdzie jest dolek i studzienka. Nie bylo by problemu gdyby do tego garazu wjezdzaly tylko samochody. To zwykla plastikowa drena by moga byc. Problem w tym, ze mozna to zakopac na max 20cm i do tego garazu wjezdzaja maszyny przekraczajace 20t wagi... Z czego zrobic ten odplyw aby to wytrzynalo? Myslalem nad metalowa rura. Tylko, ze to bedzie rdzewiec i predzej czy pozniej przerdzewieje. Myslalem tez nad metalowym profilem 100x100x3 ale to ta sama sytuacja z rdza. Jest cos innego co tam wytrzyma
    • Woski dekoracyjne transparentne OSMO to niezwykle wszechstronny produkt, który łączy estetykę naturalnego wykończenia drewna z praktycznym zastosowaniem w aranżacjach wnętrz. Choć najczęściej stosowane są jako warstwa wykończeniowa, z powodzeniem mogą pełnić także rolę barwnika – działając podobnie jak bejca. Dzięki temu otwierają się szerokie możliwości ich wykorzystania w zależności od potrzeb oraz rodzaju powierzchni drewnianej. Idealne do Zastosowań Wewnętrznych Transparentne woski dekoracyjne OSMO doskonale sprawdzają się jako ostateczna warstwa ochronna dla drewna wewnątrz budynków. Można je stosować na ścianach, sufitach, meblach, a nawet dekoracyjnych panelach drewnianych. Ich półtransparentna formuła pozwala zachować naturalny rysunek słojów drewna, nadając mu jednocześnie subtelny kolor i jedwabisty połysk. To idealne rozwiązanie dla osób ceniących naturalne wykończenie z nutą indywidualnego charakteru. Wosk Dekoracyjny jako Bejca – Kolor i Styl Co ciekawe, woski OSMO mogą być również stosowane jako kolorowa baza, podobnie jak bejca. Wystarczy nałożyć cienką warstwę wosku dekoracyjnego, aby nadać drewnu pożądany odcień – od ciepłego dębu, przez elegancki orzech, aż po nowoczesne szarości. Dzięki transparentnej formule, drewno zyskuje głębię koloru bez utraty swojej naturalnej struktury. Po zabarwieniu powierzchni warto zastosować dodatkową warstwę zabezpieczającą – szczególnie tam, gdzie drewno narażone jest na intensywne użytkowanie. Ochrona i Trwałość – Wosk Twardy Olejny na Podłogi i Fronty Kuchenne W miejscach szczególnie wymagających – takich jak podłogi, schody, czy fronty kuchenne – samo zabarwienie woskiem dekoracyjnym nie wystarczy. W takich przypadkach najlepszym rozwiązaniem jest nałożenie na zabarwioną powierzchnię warstwy wosku twardego olejnego OSMO. Produkt ten tworzy wyjątkowo trwałą powłokę odporną na ścieranie, działanie wody oraz zabrudzenia. Jest łatwy w pielęgnacji i w razie potrzeby można go miejscowo naprawiać bez konieczności szlifowania całej powierzchni. Podsumowanie Transparentne woski dekoracyjne OSMO to idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą podkreślić naturalne piękno drewna, nadać mu delikatny kolor, a jednocześnie zabezpieczyć je przed codziennym użytkowaniem. Stosowane jako warstwa ostateczna – sprawdzą się świetnie w mniej eksploatowanych miejscach. W przypadku intensywnych powierzchni, takich jak podłogi czy kuchenne fronty, najlepiej połączyć je z woskiem twardym olejnym, uzyskując zarówno estetyczny, jak i trwały efekt.
    • No a komu płacą kasę? Przecież ktoś to musi pompować.  A jest kanalizacja?
    • woda w nim jest bo niektórzy sasiedzi sie pod ten wodociag podpieli jeszcze kiedy ta firma istniala a było to za PRL-u Woda  najbardziej dobra tylko rury sa metalowe.Wodociag na mapce jest a gmina napisala mi ze go nie ma 
    • Polecam analizę tych artykułów: https://budujemydom.pl/wystroj-wnetrz/lazienka/a/116034-koszt-remontu-lazienki https://budujemydom.pl/wystroj-wnetrz/lazienka/a/115947-dofinansowanie-do-remontu-lazienki-kto-moze-skorzystac-z-doplat-w-2025-roku
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...