Skocz do zawartości

Kominek z płaszczem wodnym - czym zaizolować


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Trafiłem na informację, że izolowanie wkładu kominkowego wełną jest nienajlepszym rozwiązaniem.
Mam zatem pytanie, czym najlepiej zaizolować wkład kominkowy z płaszczem wodnym?

Obudowę planuję postawić z cegły - ze względów estetycznych. Nie zależy mi na ciepłej obudowie. Chcę natomiast zaizolować wkład z płaszczem wodnym. Czym? I jak to najlepiej zrobić?

Zainteresowanych wypowiedzią specjalistów uprasza się, by zamieszczali zdjęcia z realizacji. Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano
Obudowę kominka trzeba dostosować do konkretnego wkładu z płaszczem wodnym, aby nie dopuścić do przegrzewania obudowy. Obudowa kominka może być bowiem przystosowana do częściowego schładzania w układzie ogrzewania powietrznego.

Co do izolacji termicznej - bez wełny nie uzyska się skutecznej izolacji, przy czym obudowę z cegieł można pokryć od zewnątrz wełną i przykryć np. płytami g-k.
Napisano
Cytat

Co do izolacji termicznej - bez wełny nie uzyska się skutecznej izolacji...


Czy aby na pewno?
Wełna mineralna nie jest jedynym izolatorem stosowanym w zabudowie kominkowej dostępnym na rynku, a tym bardziej najlepiej się sprawdzającym mimo że dalej powszechnie stosowanym.
Napisano (edytowany)
Z materiałów izolacyjnych znalazłem dotychczas:

- Płyty izolacyjne kominkowe VITCAS CS
- Płyty krzemianowo wapniowe izolacyjne


Ewentualne kleje do wełny:
Rudokit
Mintokur

Znalazłem też pomysł, by wełnę opatulającą wkład z płaszczem wodnym owinąć... drutem! Uzasadnienie: stal i wełna inaczej pracują, klej może puścić... Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano
Gdybym zdecydował się zaizolować płaszcz wełną,
a chciałbym dać 10 cm,
to jaką wełną izolować - skalną? Mineralną?
A rurę dymową?
Napisano
PeZet lubi rozważania teoretyczne - tworzyć rożne koncepcje icon_biggrin.gif

Już nie pamiętam dokładnie jak jego podłoga pod kominek ostatecznie została wykonana,
ale coś mi się majaczy że kominka akumulacyjnego z prawdziwego zdarzenia nie dźwignie.
Jakby nie było to około dwóch ton zabudowy.
Zimna obudowa z cegieł i system ciepłowowodów... pomysł ciekawy i oby się sprawdził.
Bo dizajnersko powinien być całkiem OK
Napisano
Animus,
Planowane przeze mnie rozwiązanie jest inne niż to, które sugerujesz.

Zamiast ćmić przyduszonym ogniem, w kominku palił będę po kilka godzin dziennie, konkretnie i na maks.
Chcę opatulić wkład z płaszczem.
Ciepło ma iść w wodę, a nie w masywną, akumulacyjną obudowę.
Nie stawiam ciepłej obudowy, chcę dowiedzieć się jak solidnie ocieplić płaszcz wodny.
Napisano
Cytat

PeZet lubi rozważania teoretyczne - tworzyć rożne koncepcje icon_biggrin.gif

Już nie pamiętam dokładnie jak jego podłoga pod kominek ostatecznie została wykonana,
ale coś mi się majaczy że kominka akumulacyjnego z prawdziwego zdarzenia nie dźwignie.
Jakby nie było to około dwóch ton zabudowy.



Jani_63,
układ warstw w przestrzeni podkominkowej jest następująca:
- pospółka wodą zagęszczana - 30cm
- chudy beton 10cm
- XPS 300 - 2 x 5cm
- zbrojenie fi 10 w formie kratownicy o oczku 8cm zdystansowane od ocieplenia szczeliną 3cm
- wylewka z miksokreta wzmocniona (cement/piach 1:3) 18cm

Obudowy akumulacyjnej na tym nie będę stawiał, ale ściankę z cegieł wytrzyma: około 200szt po 3kg.
Wkład waży około 100kg. Jest stalowy.

Tak z grubsza od zewnątrz ma toto wyglądać:



...a tak od środka:



Wkład chcę ocieplić. Sam wkład.
I zrobić szczelinę między ociepleniem a obudową.



I chcę ocieplić rurę dymową.
Napisano (edytowany)
Cytat

100 kilogramowy wkład z PW do ostrego palenia budzi trochę moje obawy
... i wydaje mi się że Twoje tez powinien.



Waży dokładnie 133kg.
Nadal ma budzić obawy?

edit: 133kg, a nie 130kg

Animus, nie wiem jak mam jaśniej napisać: chcę ciepło ładować w wodę w baniaku, a nie w obudowę kominka.
Więcej się nie wypowiem, bo już się śmietnik (niecenzuralne słowo) robi w wątku.
Dziękuję, do widzenia. Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano
Mniejsze obawy by budził taki w okolicach 200 kg (+/- 20kg),
ale sprawdź w opisie/rozpytaj czy to wkład do ostrego palenia czy tylko okazjonalny?

PS
Te 133kg to sam wkład czy masa zalanego paleniska?
Napisano (edytowany)
Wkład Cezar firmy EkoCentr Sp z o.o.
Firma ma dobrą opinię. Produkuje kotły.

133kg to waga samego wkładu.
Moc wodna: 10,4kW
Moc oddawana do pomieszczenia; 3,8kW

Zadzwoniłem do producenta.
Zdziwiło go pytanie o okazjonalność palenia.

Dalej:
Wkłady o podobnej mocy układu wodnego (10kW) ważą około 110-140kg.
To normalna waga.


Unico Neptun 14kW waży 142 kg
a wkład z kratek 10kW 112kg
8kW waży 98kg

edit: icon_smile.gif Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano
1. A nie jest tak, że ten kominek już fabrycznie ma ocieplony płaszcz wodny ? (są takie konstrukcje, a podane przez Ciebie moce; zewnętrzna i wodna, coś takiego sugerują)

2. Producent kotłów (kominka) czymś (tak czy siak) izoluje (ociepla?) swoje kotły (kominki) - może u niego zasięgnąć informacji.

3. Dodatkowe "ocieplenie" (izolowanie?) nie musi być jakieś bardzo specjalne - wszak PW powoduje, ze mamy tam do czynienia ze znośną temperaturą (trochę ponad 100 stopni)
Napisano
Bajbago,
płaszcz jest fabrycznie nieizolowany. To surowizna.
Zdaje się, że pozostaje wełną skalną opatulić i folią alu.
I nic chyba nowego w tym tym temacie się nie wymyśli.
Napisano
Cytat

Rozważ przykrycie tego "opatulenia" blachą (z zewnątrz) - taka dodatkowa blaszana obudowa kominka (wkładu).



Bajbago, co da opatulenie blachą ocieplonego wełną płaszcza? Domyślam się, że chodzi o podczerwień, tak?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Chcę obłożyć wkład kominkowy wełną - około 8cm, a potem tę wełnę zamknąć w nitowanej puszce z blachy.

Czy do zamknięcia izolacji cieplnej płaszcza nadaje się blacha aluminiowa, np. grubości 0,5mm?



Dodam - jest to wkład wodny.
  • 2 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Nie chcąc zakładać nowego tematu zapytam tutaj.
Chcę zrobić obudowę kominka z YTONGa 5cm a od środka przykleić wełnę izolacyjną kominkową.
Kominek to Oliwia 17 KW z kratek z płaszczem wodnym.
Jeśli chodzi o wygląd obudowy to chciałbym aby wyglądała mniej więcej tak

DSC01446.jpg

(zdjęcie kominka znalezione w necie)

Czy wykonanie obudowy z takich materiałów będzie dobre???
Ile i jak duże kratki zastosować w obudowie?? (kratki będą po bokach obudowy)

A może obudowę wykonać z polecanych przez firmę Kratki płyt żaroodpornych izolacyjnych?? Z tego co czytałem taką obudowę stawia się bardzo szybko, tylko jakoś ona mnie nie przekonuje (tak bez żadnego stelaża ma to stać)

Czy obudowa ma przylegać od frontu do kominka czy ma być tam zostawiony jakiś luz???
Jak się montuję również polecane przez firmę Kratki ramki ozdobne

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

Edytowano przez jarson (zobacz historię edycji)
  • 1 rok temu...
Napisano
Minęło już trochę czasu wiec może napiszesz na jaki kominek ostatecznie pal wybór oraz jakie były całkowite koszty? Pytam z czystej ciekawości bo to przyda się również pozostałym osobom na forum.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Obudowę kominka trzeba dostosować do konkretnego wkładu z płaszczem wodnym, aby nie dopuścić do przegrzewania obudowy. Obudowa kominka może być bowiem przystosowana do częściowego schładzania w układzie ogrzewania powietrznego.

Co do izolacji termicznej - bez wełny nie uzyska się skutecznej izolacji, przy czym obudowę z cegieł można pokryć od zewnątrz wełną i przykryć np. płytami g-k.




Stary kotlet, ale lekko mnie zszokował. Jaki miałby być cel izolowanie Z ZEWNĄTRZ obudowy z cegieł?!!
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...