Skocz do zawartości

Ściana - cegła rozbiórkowa


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam, jestem świeżym studentem budownictwa, znajomy hotelarz poprosił mnie, żebym mu doradził i sporządził rysunki altanki z cegły rozbiórkowej, jednak nigdy wcześniej nie miałem styczności z tym materiałem, w związku z czym nie jestem pewny technologii wykonywania. Altana ma mieć kształt kwadratu o boku 3,10m, 2,10m wysokości ścian, dach dwuspadowy z dachówką karpiówką, otwarta od frontu z oparciem dachu na kolumnach, fundamenty już są wykonane z tej samej cegły, 30cm wysokości, 25cm szerokości. To teraz czas na moje pytanie - czy sama cegła przeniesie obciążenia od dachu i wiatru czy może konieczne są wzmocnienia w narożach? Myślałem o słupkach betonowych, jednak z racji wąskiego fundamentu nie byłoby możliwości omurowania słupków. Załączam rzut fundamentów i koncepcję altany do tematu. Prosiłbym również o pomoc w dobraniu wymiarów elementów więźby. Z góry dziękuję za wszelkie porady icon_smile.gif

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez Meee (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam, jestem świeżym studentem budownictwa, znajomy hotelarz poprosił mnie, żebym mu doradził i sporządził rysunki altanki z cegły rozbiórkowej, jednak nigdy wcześniej nie miałem styczności z tym materiałem, w związku z czym nie jestem pewny technologii wykonywania. Altana ma mieć kształt kwadratu o boku 3,10m, 2,10m wysokości ścian, dach dwuspadowy z dachówką karpiówką, otwarta od frontu z oparciem dachu na kolumnach, fundamenty już są wykonane z tej samej cegły, 30cm wysokości, 25cm szerokości. To teraz czas na moje pytanie - czy sama cegła przeniesie obciążenia od dachu i wiatru czy może konieczne są wzmocnienia w narożach? Myślałem o słupkach betonowych, jednak z racji wąskiego fundamentu nie byłoby możliwości omurowania słupków. Załączam rzut fundamentów i koncepcję altany do tematu. Prosiłbym również o pomoc w dobraniu wymiarów elementów więźby. Z góry dziękuję za wszelkie porady


Jak głęboko są posadowione te fundamenty pod ziemią . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
A ja mam pytanie z nieco innej ale powiązanej beczki. Chodzi mi o samą cegłę. Też się przymierzałem do ściany w domu z takiej cegły, ale znajomy skutecznie mnie zniechęcił. Otóż zauważył że w jego okolicy taką cegłę pozyskuje się z dwóch źródeł - pierwsze to stare kurniki, zabudowania gospodarcze itp, a drugie to stare zakłady przemysłowe (cegielnie, zakłady porcelany, fabryki itp). Cegła z obu źródeł jest przesączona różnego rodzaju związkami chemicznymi zarówno naturalnymi jak i przemysłowymi ( w tym ołowiem). Cegła po kurniku np ma mnóstwo azotu, fosforu, siarki. Czy ktoś mógłby mi odpowiedzieć na pytanie jaki to ma wpływ na nasze zdrowie?
Napisano
Cytat

czym to jest spowodowane? i jak powinny w takim razie wyglądać poprawnie posadowione fundamenty?

Przynajmniej te 60 cm pod ziemią powinny się zaczynać w przypadku terenów piaszczystych i niskim poziomie wód gruntowych.
Napisano
ale jeżeli fundamenty już są wykonane zbudowanie grozi zawaleniem czy tylko nierównomiernym osiadaniem? niestety inwestor wykonał "ze szwagrem" fundamenty bez jakiejkolwiek konsultacji i teraz na nich ma zamiar stawiać altanę, a właściwie "zimowy domek" dla danieli, które hoduje na swoim terenie.
Napisano
Cytat

Bo ?

Będzie morować ściany z cegły.

Cytat

ale jeżeli fundamenty już są wykonane zbudowanie grozi zawaleniem czy tylko nierównomiernym osiadaniem? niestety inwestor wykonał "ze szwagrem" fundamenty bez jakiejkolwiek konsultacji i teraz na nich ma zamiar stawiać altanę, a właściwie "zimowy domek" dla danieli, które hoduje na swoim terenie.

Raczej nierównomiernym (podnoszeniem) wysadzaniem tych ław zimą.
Napisano (edytowany)
Cytat

a podniesienie poziomu terenu w promieniu 1-2m od altany da jakiś pozytywny skutek?

oczywiście jeżeli jest taka możliwość strefa przemarzania się podniesie ,przed obsypaniem trzeba podmurować ściany fundamentowe do poziomu nowego zera można z tej samej cegły i w poziome fugi na trzech najnizszych warstwach proponuję wtopić zbrojenie z siatki posadzkowej na całej szerokości ścian łączonych na zakład i w rożnych miejscach na tych trzech warstwach .Wystarczy dodatkowo około 50 cm obsypać ściany istniejące ławy a jeden problem zniknie. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Raczej nierównomiernym (podnoszeniem) wysadzaniem tych ław zimą.



A jak będzie z drewna, to nie będzie wysadzało tych ław ?

Ps. A w murowanej budzie dla psa, na jakiej głębokości fundamenty icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

A jak będzie z drewna, to nie będzie wysadzało tych ław ?
Ps. A w murowanej budzie dla psa, na jakiej głębokości fundamenty

Wysadzać będzie ,ale nie popękają ściany drewniane, nie będzie tego widać.

Kolego Bajbaga jeżeli twój pies ma taką budę to nie znaczy że wszyscy mają "lipę" robić ,widziałem budy dla psów lepiej zbudowane niż niejeden dom ,z ogrzewaniem C.O.

Chłopak jest świeżym studentem budownictwa i powinien uczyć się jakości a nie wzorować się na twojej budzie dla psa . icon_lol.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

A jak będzie z drewna, to nie będzie wysadzało tych ław ?
Ps. A w murowanej budzie dla psa, na jakiej głębokości fundamenty icon_biggrin.gif


Ławy będzie wysadzało tak samo, ale konstrukcja drewniana da sobie radę z taką nietypową pracą podwaliny, a sztywna ściana murowana niekoniecznie.
Murowaną budę dla psa możesz postawić na płycie fundamentowej, to dopiero będzie wypas icon_razz.gif
Przy takich małych rozpiętościach (buda dla psa) i siły działające na sztywną ścianę będą stosunkowo mniejsze.
Napisano
Drzewno jest tak jakby bardziej plastyczne od cegły. Buda/paśnik będzie skrzypieć, ale się od razy raczej nie zawali... chyba.

Cytat

Murowaną budę dla psa możesz postawić na płycie fundamentowej, to dopiero będzie wypas icon_razz.gif


No nie wiem... Legalett się tego raczej nie podejmie wykonać icon_mrgreen.gif
Napisano
Reasumując.
Bez projektu budowlanego, nie można takiej murowanej altany postawić, bo nie sugerujecie przecież, że tak poważną sprawę można potraktować "przypuszczeniami". icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Ty się Bajbaga nie nabijaj z chłopaka - dopiero student, a już karierę w branży robi! icon_rolleyes.gif
bo w końcu będzie autorem tego projektu...



Raczej po polu minowym sobie stąpa.
Gościu spierniczył i szuka frajera, który łykie to jako budowlaniec.

30cm fundament to dałbym tylko pod drewno właśnie.
Aczkolwiek nawet stopy i fundament pod belki drewniane i grill kamienny w altanie mam na 70cm icon_smile.gif
A tu ktoś na 4 warstwach cegieł budynek chce postawić...
Faktycznie przy takich "pomysłach" jestem za zaostrzeniem prawa budowlanego.

A psa by mi było szkoda, gdyby mu się ta murowana buda podczas wiosennych roztopów na łeb zwaliła..


Kolego jak masz możliwość podnieść teren i obsypać o przynajmniej te dodatkowe 50cm to możesz robić dalej ten projekt. A co do cegły - to sprawdź czy się nie kruszy w rękach - cegła cegle nie równa - a może ta jest z rozbiórki komina a nie np hali magazynowej ?
Napisano
Dziękuję wszystkim za pomoc! icon_smile.gif

Po konsultacji z wykładowcą i inwestorem podnosimy teren o 50cm, w narożach dodajemy po słupku betonowym, które będą przenosić większość obciążeń z dachu, przez co odciąży się trochę te nieszczęsne cegły.

Teraz pozostaje kwestia więźby dachowej, jakie mam przyjąć wymiary elementów przy tak małych rozpiętościach? "Jakie będą pod ręką" wystarczą, czy lepiej przyjąć coś z zapasem?
Napisano
No to teraz kolego, skoro masz wykłady to zapoznaj się z takim tematem jak "Konstrukcje budowlane" i wylicz belkę statyczną pod dane obciążenie śniegiem, napory wiatru, czy modną w tym sezonie deszczówkę...
Piszesz, że "znajomy hotelarz" a więc natłoki hotelarskie można przyjąć dwa w tym kraju:
morze lub góry - jak morze to wiatry, jak góry to śnieg..
Jak nad morzem - to bym nie wypuszczał za bardzo dachu poza obręb murów
A jak góry to dach bardziej spadzisty bym robił..

A tak na poważnie to przy takiej rozpiętości aż 3m to dałbym tak 7x12cm krokiew co 90 cm... tylko zrób nadproża betonowe nad tymi otworami po bokach albo przynajmniej zazbrój prętami tą cegłę,
ale ja studiów budowlanych nie kończyłem.

Oszz co to będzie jak hale przemysłowe zaczniesz projektować ;)
Napisano
A ekspertyzę (teraz opinię) geotechniczną posiada ?

Śmieszne? W kontekstcie tego co napisano wyżej - nie sądzę.

Zwracam również uwagę na "obciążenie gruntu" tym "słupem" (bez fundamentu) 40 x 40.

Jak mamy się bawić "porządnie", to się bawmy.

A swoją drogą, to internet fajnym miejscem jest.

Tu dla pierdoły pełen rygor, a tu https://forum.budujemydom.pl/Temat-do-zamkn...tml#entry365463 (okrojony przez autora) pełniutki luzik. icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Zwracam również uwagę na "obciążenie gruntu" tym "słupem" (bez fundamentu) 40 x 40.
Jak mamy się bawić "porządnie", to się bawmy.

A jednak czujesz tą niemoc i bezmyślność drzemiącą w narodzie "widzisz i nie grzmisz" ,aż wreszcie pękłeś .Dlatego skłaniał bym się do ponownego przemyślenia w całości drewnianego domku ,zwłaszcza że to "zimowy domek dla danieli, które hoduje na swoim terenie hotelarz " one z pewnością wolały by żeby ten domek był drewniany . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

"zimowy domek dla danieli, które hoduje na swoim terenie hotelarz " one z pewnością wolały by żeby ten domek był drewniany .


oprocz oczywistych talentow wszelakich, z naszego Animusa wyrasta rowniez zaklinacz zwierzat icon_lol.gif

ja mysle, ze danielom wszystko jedno; wazne zeby bylo gdzie sie posilic i schronic icon_wink.gif
Napisano
Moim skromnym zdaniem uważam, że dyskusja tutaj jest troszkę zbędna, moim zadaniem nie jest opracowanie ekspertyzy w jakich warunkach danielom będzie się wygodniej żyło, mam trochę cegieł, gotowy "fundament" i mam zrobić tak, żeby te zwierzątka miały kawałek dachu nad głową zimą. Obliczeniowym asem nie jestem, mam za sobą dopiero pierwszy rok, po którym wiem jedynie na czym zawód budowlańca polega. A polega mniej więcej na tym, że mam sprawić, żeby to, co sobie inwestor/architekt wymyśli jakoś stało i się nie zawaliło. Stąd ten temat, ponieważ większość tego zadania polega na dobraniu elementów "na oko i doświadczenie", którego nie mam, dlatego proszę Państwa o pomoc.

Może moje rozumowanie nie jest zbyt dobre, ale planowałem zrobić z tego konstrukcję szkieletową, dach oparty na słupkach, a ściany "są, bo są", przez co może niekorzystne wpływy zarówno temperatur, jak i obciążeń nie wpływałyby zbyt niekorzystnie na samą ścianę ceglaną, a szkielet żelbetowy jakoś by sobie poradził z całą resztą, nawet w wypadku wysadzin lub nierównomiernego osiadania, to nie jest drapacz chmur, żeby się tym zbyt mocno przejmować, to po prostu ma stać i służyć icon_smile.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

oprocz oczywistych talentow wszelakich, z naszego Animusa wyrasta rowniez zaklinacz zwierzat
ja mysle, ze danielom wszystko jedno; wazne zeby bylo gdzie sie posilic i schronic

Sola nie jestem jakimś czarownikiem ,tylko patrzę troszeczkę szerzej na to wszystko .Zwierza stadne nocujące w grupie w takim domku nieogrzewanym i bez klimy icon_smile.gif ,w zagrodzeniu są skazane na to co człowiek im przygotuje , wystarczy porównać izolacyjność ścian z cegły do ścian drewnianych a trzeba brać pod uwagę że te zwierzęta ogrzewają się sobą nawzajem i swoimi oddechami ,upraszczając domek z cegły zimą to lodówka latem piekarnik więc jaki schronienie szykuje gospodarz dla swoich podopiecznych na zimę i lato . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...