Skocz do zawartości

Jaka piana na ocieplenie dachu?


Recommended Posts

Witam
Zdecydowaliśmy z żoną że dach ocieplimy pianą. Otrzymaliśmy wiele ofert z Polski na ocieplenie dachu i kilka firm wizytowało budowę. Niestety okazało się że jest kilku producentów pian i każdy zachwala swoje a w szczególności firmy które pryskają pianami firmy Demilec USA i PUR Incynene. Wykonawcy np: pianą technopol, polychem system, pcc prodex i purinova informują że przy natrysku 18cm (taką chcemy grubość) nie ma znaczenia jaką firmę wybierzemy.
Proszę o informację czy naprawdę patrzeć wyłącznie na cenę, sprzętem jakim firma dysponuje oraz jakie ma referencję czy też wziąć pod uwagę dostawcę piany.
Z różnych stron dowiedziałem się że współczynnik lamda, o której chętnie mówią firmy tak naprawdę jest stały nie zależy od grubości nałożonej piany. Proszę o podpowiedź bo niedługo chcemy wybrać firmę. icon_eek.gif
Link do komentarza
Dach jest wykonany z krokwi drewnianych, z odeskowaniem, przykryty dachówką ceramiczną. Dodatkowo na odeskowaniu jest folia paroprzepuszczalna. Krokwie mają szerokość 18cm.
Ze zdobytych informacji ( a cały czas się czegoś nowego dowiaduję) to na taki dach nie powinno się stosować piany zamknięto komórkowej ze względu na fakt, że w momencie uszkodzenia dachu (które nie jest widoczne) woda będzie płynąć po pianie, która nie przyjmuje wody (przyjmujemy, że uszkodzeniu uległa folia). Woda będzie wsiąkać w drzewo i je niszczyć. Proces niszczenia pewnie będzie trwał.
Dodatkowo z minusów to piana zamknięto komórkowa jest znacznie droższa, fakt że nie natryskuje się jej dużo ale i tak wychodzi całościowo drożej.
Jak bym teraz budował to pewnie wziąłbym ją na ocieplenie i izolację fundamentów.

Link do komentarza
Cytat

Zmień informatora - zapewne sprzedawcę takiej (tej) pianki.

Równie dobrze możesz sobie na dachu zamiast niej położyć gąbkę - wyjdzie jeszcze taniej, przy takim samym efekcie.


To proszę o więcej informacji a nie odpowiedź, z której nie dużo wynika. Z tego co wiem to woda w piance otwarto komórkowej przecieknie w tym miejscu, w który się do niej dostała a nie w siąknie na zasadzie gąbki.
Link do komentarza
Cytat

To proszę o więcej informacji a nie odpowiedź, z której nie dużo wynika. Z tego co wiem to woda w piance otwarto komórkowej przecieknie w tym miejscu, w który się do niej dostała a nie w siąknie na zasadzie gąbki.


Woda nie przepłynie ani przez otwarto komórkową, ani przez zamknięto komórkową - po zamknięto komórkowej po prostu spłynie, a w otwarto komórkową częściowo wniknie, pogarszając jej właściwości izolacyjne.
Link do komentarza
Cytat

Dodatkowo z minusów to piana zamknięto komórkowa jest znacznie droższa, fakt że nie natryskuje się jej dużo ale i tak wychodzi całościowo drożej.


Pomijając wcześniejsze bzdety i stawiając na "+" cenę piany otwarto-komórkowej, to jakie ona ma jeszcze inne plusy w/g Ciebie (lub sprzedawcy) w stosunku do np innych materiałów izolacyjnych?

I co znaczy, że nie natryskuje się jej dużo? Co jest odnośnikiem?

Cytat

Z tego co wiem to woda w piance otwarto komórkowej przecieknie w tym miejscu, w który się do niej dostała a nie w siąknie na zasadzie gąbki.


I co z tego, skoro i tak nie będziesz wiedział o przecieku, a dokładnie o jego miejscu, bo pianę otwarto-komórkową będziesz musiał zabezpieczyć folią paroizolacyjną.
Sama piana PUR nie jest materiałem paroizolacyjnym.
Resztę napisali koledzy. Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Pomijając wcześniejsze bzdety i stawiając na "+" cenę piany otwarto-komórkowej, to jakie ona ma jeszcze inne plusy w/g Ciebie (lub sprzedawcy) w stosunku do np innych materiałów izolacyjnych?



Nie porównuję piany z innymi materiałami choć są lepsze na które mnie nie stać.

Cytat

I co znaczy, że nie natryskuje się jej dużo? Co jest odnośnikiem?



np: jeżeli natryskujemy 18 cm otwarto komórkowej to zamknieto komórkowej wystarczy 7cm

Cytat

I co z tego, skoro i tak nie będziesz wiedział o przecieku, a dokładnie o jego miejscu, bo pianę otwarto-komórkową będziesz musiał zabezpieczyć folią paroizolacyjną.
Sama piana PUR nie jest materiałem paroizolacyjnym.
Resztę napisali koledzy.


na deskowaniu mam folię a od spodu foli na pianę nie można zakładać.

Te rzeczy, o których piszę to są rzeczy o których dowiedziałem się od firm wizytujących budowę i większość mówi to samo tj:
1. na otwarto komórkowej będzie wiadomo gdzie jest przeciek (wg mnie nie do końca)
2. lepiej wygłusza od zamknięto komórkowej
3. ma gorszą lambdę od zamknięto kom.
4. więcej trzeba natrysknąć w porównaniu z zamknięto kom aby otrzymać te same parametry U.

Jak bym się znał to nie pytałbym o pomoc w podpowiedzi. Jani_63 prosiłbym abyś coś napisał i pomógł a nie tylko to jest głupie tamto też ale nie wykażesz na co zwrócić uwagę jakie parametry były by dobre i w koncu która piana jest dobra.

Jedyna oczywistość to na mój dach piana jest 100 razy lepsza niż wełna. Jeszcze wrócę do mojego pierwszego pytania tj czy jest duża różnica w pianach w zależności od jej producenta?
.
Link do komentarza
Cytat

na deskowaniu mam folię a od spodu foli na pianę nie można zakładać.


Na deskowaniu masz folię? Mógłbyś przybliżyć jaką? Bo wiatrochronna, czyli paroprzepuszczalna to dość ekstrawaganckie rozwiązanie w takim układzie icon_smile.gif
Jani_63 pisze o folii paroizolacyjnej, którą zakłada się od wewnątrz, pod ociepleniem, aby zapobiec przenikaniu pary wodnej z domu do ocieplenia, co również obniży jego właściwości izolacyjne/ciepłochronne...

Cytat

Jedyna oczywistość to na mój dach piana jest 100 razy lepsza niż wełna. Jeszcze wrócę do mojego pierwszego pytania tj czy jest duża różnica w pianach w zależności od jej producenta?


Twoje stwierdzenia zalatują mi producentem piany - od kiedy piana jest lepsza od wełny aż tak, że uważasz to za oczywistą oczywistość??? :bezradny:
Może wtryśnij celulozę - naprawdę nie potrzebuje ani folii ani wentylacji (swobodnie oddycha), jest dodatkowo grzybobójcza!
Link do komentarza
Też zaczynam odnosić wrażenie że mamy tu doczynienia z marketingiem.
Bronisz tego rodzaju izolacji z uporem godnym lepszej sprawy, nie mogąc jednocześnie powiedzieć jakie ona ma "+" dla Ciebie.
Bo że nie jest to lambda, to już wiadomo, tym bardziej że wełna dorównuje, a nawet jest w stanie przywyższać tym parametrem pianę otwarto-komórkową

Cytat

Jak bym się znał to nie pytałbym o pomoc w podpowiedzi. Jani_63 prosiłbym abyś coś napisał i pomógł a nie tylko to jest głupie tamto też ale nie wykażesz na co zwrócić uwagę jakie parametry były by dobre i w koncu która piana jest dobra.


Nie wymagaj ode mnie żebym pisał która piana jest dobra, skoro wszystkie "+" jakie przytaczasz jako argument dla Twojego wyboru to marketing w czystej postaci.
To że wełna mineralna i styropian przewyższa lambdą pianę otwarto-komórkową już ustaliliśmy.
Pytasz która dobra? Ano ta która ma atest p-poż. Dobre kryterium?

Cytat

na deskowaniu mam folię a od spodu foli na pianę nie można zakładać.


A to niby czemu?
Sama piana PUR nie jest materiałem paroizolacyjnym, o czym już pisałem.
Membrana poroprzepuszczalna ma zupełnie inne właściwości i inne zastosowanie i w żaden sposób nie zabezpieczy dachu przed wilgocią bytową. Fakt że piana otwarto-komórkowa nie ulega degradacji nie świadczy jeszcze o tym że parametr izolacyjności cieplnej zostanie utrzymany. Krokwią i deskowaniu takie przebywanie w środowisku wilgotnym też raczej służyć nie będzie.
Kolejnym wielkim "plusem dla Ciebie" jest stwierdzenie że piana na Twój dach jest 100 razy lepsza niż wełna mineralna.
A czym niby ten Twój dach się tak wyróżnia, że piana zyskuje tak ogromną przewagę

Cytat

np: jeżeli natryskujemy 18 cm otwarto komórkowej to zamknieto komórkowej wystarczy 7cm


Kolejny bzdet marketingowy.
Na marginesie, czemu akurat przytaczasz 18cm grubości, a nie 20 czy 25cm?
Współczynnik przenikania ciepła "lambda" dla piany zamknięto-komórkowej jest zależny od jej gęstości i udziału procentowego izocyjanianu.
Te z większym udziałem izocyjanianu maja lepszą lambdę, lepszą odporność ogniową, są droższe i określane są mianem pianka PIR
Piana PUR zamknięto-komórkowa ma lambdę ~ 0,024w/mk, więc dla zrównoważenia warstwy 18cm piany otwarto-komórkowej (lambda 0,034W/mK) potrzeba jej położyć 13cm przez co w obu przypadkach uzyskamy współczynnik przewodzenia ciepła U= 0,18W/mK

PS
Do obliczeń przyjąłem średnie wartości lambdy dla obu rodzajów pian.
Link do komentarza
Cytat

Też zaczynam odnosić wrażenie że mamy tu doczynienia z marketingiem.


W ogóle nie mam nic wspólnego z branżą budowlaną oprócz budowy domu.

Cytat

Bronisz tego rodzaju izolacji z uporem godnym lepszej sprawy, nie mogąc jednocześnie powiedzieć jakie ona ma "+" dla Ciebie.
Bo że nie jest to lambda, to już wiadomo, tym bardziej że wełna dorównuje, a nawet jest w stanie przywyższać tym parametrem pianę otwarto-komórkową
Nie wymagaj ode mnie żebym pisał która piana jest dobra, skoro wszystkie "+" jakie przytaczasz jako argument dla Twojego wyboru to marketing w czystej postaci.
To że wełna mineralna i styropian przewyższa lambdą pianę otwarto-komórkową już ustaliliśmy.
Pytasz która dobra? Ano ta która ma atest p-poż. Dobre kryterium?



Zerkniecie na fotki domu jaki buduję. Dach jest mocno połamany i niestety ma wiele różnych łączeń krokwi które zazwyczaj tworzą ciasne trójkąty. Dodatkowo mam sporo metrów szpar 2 i 3cm między ścianą a krokwią które trzeba wypełnić. Wiem, że dobra ekipa pewnie wełną by to dobrze zrobiła ale na etapie budowy nie znalazłem ani jednej dobrej, solidnej firmy która wykonuje swoje roboty (zazwyczaj to wina robotników pozostawionych bez nadzoru) dlatego wolę dmuchać na zimne.
Dom zaprojektowany jest na ocieplenie wełną ale jak wyczytałem wełna raz zmoczona traci parametry na stałe

Cytat

A to niby czemu?



Takie informacje mi przekazano

Cytat

Kolejny bzdet marketingowy.
Na marginesie, czemu akurat przytaczasz 18cm grubości, a nie 20 czy 25cm?



ponieważ mam krokwie grube na 18 cm i nie chcę mocniej obniżać sufitu bo nie robiłem ścian kolankowych.


Cytat

Współczynnik przenikania ciepła "lambda" dla piany zamknięto-komórkowej jest zależny od jej gęstości i udziału procentowego izocyjanianu.
Te z większym udziałem izocyjanianu maja lepszą lambdę, lepszą odporność ogniową, są droższe i określane są mianem pianka PIR
Piana PUR zamknięto-komórkowa ma lambdę ~ 0,024w/mk, więc dla zrównoważenia warstwy 18cm piany otwarto-komórkowej (lambda 0,034W/mK) potrzeba jej położyć 13cm przez co w obu przypadkach uzyskamy współczynnik przewodzenia ciepła U= 0,18W/mK
PS
Do obliczeń przyjąłem średnie wartości lambdy dla obu rodzajów pian.



Wreszcie konkrety. Możesz mi podać wzór na U ( w wolnej chwili policzę sobie dla każdej z firm.

Cytat

Na deskowaniu masz folię? Mógłbyś przybliżyć jaką? Bo wiatrochronna, czyli paroprzepuszczalna to dość ekstrawaganckie rozwiązanie w takim układzie icon_smile.gif
Jani_63 pisze o folii paroizolacyjnej, którą zakłada się od wewnątrz, pod ociepleniem, aby zapobiec przenikaniu pary wodnej z domu do ocieplenia, co również obniży jego właściwości izolacyjne/ciepłochronne...



Na deskowaniu leży folia paroprzepuszczalna.

Cytat

Twoje stwierdzenia zalatują mi producentem piany - od kiedy piana jest lepsza od wełny aż tak, że uważasz to za oczywistą oczywistość??? :bezradny:



Jak pisałem wyżej to są argumenty firm oferujące pianę więc jest bardzo prawdopodobne, że są marketingowe.
Jednocześnie napisałem, jakie informacji naczytałem się od tych firm a Wy twierdzicie, że to moje słowa
Lubię konkrety dlatego napisałem czego się dowiedziałem. W związku iż zdaję sobie sprawę firmy lubią nawijać na uszy kit więc moje pytanie trafił.o na forum
Link do komentarza
Tak łatwiej.
Cytat

Takie informacje mi przekazano

A jak argumentowano?
To tak jakby powiedzieć że czerwony Mercedes ma większy bagażnik od zielonego



ponieważ mam krokwie grube na 18 cm i nie chcę mocniej obniżać sufitu bo nie robiłem ścian kolankowych.

A co z mostkami termicznymi od krokwi?


Wreszcie konkrety. Możesz mi podać wzór na U ( w wolnej chwili policzę sobie dla każdej z firm.

Czuję się zaszczycony
http://www.ib.pwr.wroc.pl/zfbis/wspU.pdf


Link do komentarza
  • 5 tygodnie temu...
Cytat

2 cm to chyba za mało,co najmniej 5-8 cm coś by dało.



Lepsze 2 cm niż nic. Wszystkie firmy, z którymi rozmawiałam, natryskują 2 cm na krokwie.

-=S=-, też spotkałam się z opinią, że Demilec USA oraz jakaś niemiecka, są najlepsze. Nawet mówiono mi dlaczego akurat te, ale już nie pamiętam (chodziło o jakiś składnik) Edytowano przez moniss (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 11 miesiące temu...
Cytat

Zmień informatora - zapewne sprzedawcę takiej (tej) pianki.

Równie dobrze możesz sobie na dachu zamiast niej położyć gąbkę - wyjdzie jeszcze taniej, przy takim samym efekcie.




he he dokładnie.
piana z/k i o/k mogą być stosowane na poddasze.
kwestia leży w cenie, i przestrzeni jaką mamy do użycia, i efektu jaki chcemy uzyskać:

cena - z/k jest droższa
Przestrzen - z/k a o/k ma się w grubości 1:2, więc jak ktoś ma te 2,3 m na poddaszu to szkoda jeszcze sobie ujmować wysokości tylko ze względu na izolację
efekt - chciałbym miec tak ciepło jakby tu było 15 cm styropianu.... Ok. po przeliczeniu dla z/k to jakieś 7-8 cm, no i brak mostków termicznych itd.


polecam zapoznać się z rzeczowymi informacjami, a nie jakimiś plotami.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...

podbijam temat, po przeczytaniu całości nadal nie wiem i nie mam pewności :icon_eek: , część osób radzi mi położenie piany (nie mająca wogóle z nią styczności-nie wykonuje tego), a część mówi, że lepsza wełna.
W moim domu wygląda to tak przekrojowo od strony zewnętrznej:

- Dachówka marsylka

- Aqua Control XL paroprzepuszczalna folia dachowa - poniżej jej opis
Materiał folii Aqua Control XL: Trójwarstwowa membrana polipropylenowa.
Możliwość stosowania na deskowaniu: tak
Masa powierzchniowa: 165 g/m² (+/-10%)
Odporność na przesiąkanie: klasa W1
Współczynnik Sd: 0,02 (+/-0,015) m
Odporność temperaturowa: od -40ºC do +120ºC
Wytrzymałość na zrywanie pionowo: 330 N/5 cm, poziomo: 190 N/5 cm
Klasa palności: klasa E
Stabilność UV: 3 miesiące
Wymiar: Szerokość rolki: 1,5 m, długość rolki: 50 m

- Deskowanie płytą MFP 17 mm Pleiderer - dlatego, że wodoodporna, trudno zapalna i wytrzymała, ostatnio ustawiłem je w pionie zasłaniając wejście do , płyty się poprzewracały i nic się z nimi nie stało, poskakałem na jednej i nic się z nią nie stało, dodatkowo będzie ciszej i usztywni więźbę, płyta jest cieplejsza z tego co wyczytałem

- No właśnie co teraz, dać pianę otwarto komórkową czy zamknięto komórkową i jaką grubość, żeby było w przeliczeniu 30 cm wełny, czy lepiej dać wełnę (chcę 30 cm - mam wysoką ściankę kolankową na 180 cm)

- Czy potrzebna będzie jakaś folia pomiędzy karton gipsem, a pianką

Nie dzwoniłem jeszcze do żadnej firmy...najpierw chciałem usłyszeć wasze opinie.


Na koniec dodam, że na dachu są położone już łaty i kontrłaty pod dachówkę, padał deszcz i nic nie przecieka przy tej folii i płycie MFP

Link do komentarza
Piana otwarto-komórkowa wymaga takiej samej paroizolacji jak wełna mineralna.
Przy pianie zamknięto-komórkowej nie ma żadnych danych na temat jak się będzie zachowywać drewno (konstrukcja krokwiowa) po 15-30 latach opatulona nią z trzech stron.
Gwarancja jaką dają tryskacze dotyczy samej piany i nie ma w niej ani słowa o materiale (drewnie) zamkniętym w takiej pianie.

Piana otwarto-komórkowa pozwala jednak na odprowadzanie wilgoci z drewna, z tym że jej lambda (0,034W/mK) jest porównywalna, a nawet gorsza od obecnie oferowanej wełny mineralnej.
Plusem dalej pozostaje możliwość zapewnienia pełnej ciągłości izolacji.

edit:
literówka Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
w sumie czytając Twoją wypowiedź, nasuwa mi się odpowiedź: weź wełnę, lambda 0,31 mam isover super-mata w super cenie bo szwagier ma zniżkę pracowniczą, zamiast sznurków dam cienki drut, żeby się nie oberwało wszystko plus szczelina wentylacyjna ,mam deskowanie + pół metrowe gzymsy z betonu to kuny i myszy nie wlezą, chyba, że dadzą radę wejść po ścianie i jak alpinista wisząc na łapkach wejść na gzyms. Edytowano przez hop3k (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
A orientujecie się jak taka pianka ma się do dachu który nie ma pełnego deskowania?
Mam kratownicę, membranę i chyba 15cm wełny jak dobrze pamiętam + blacha na dachu.
Myślę aby zdjąć z góry blachę i nie robić bałaganu wewnątrz. Podnieść o 10-15cm dach i dać piankę lub po prostu podmienić wełnę na pianę???
Przymierzam się do termowizji bo coś mi ciepło za szybko spiernicza z domu i czuję wręcz przeciąg. Póki co stawiam na kilka rzeczy:
-podłogówka wymusza podnoszenie się ciepła ku górze (choć nie powinno to być odczuwalne jako wiatr / przeciąg)
-coś z oknem tarasowym??? (termowizja powinna coś więcej powiedzieć)
-za duży ciąg w kominie połączony z kilkoma innymi rzeczami - tu myślę o stabilerach ciągu kominowego (używał ktoś tego czy tylko jest to łany pic na wodę za 100zł sztuka?)
-zbyt słaba izolacja dachu połączona z innymi rzeczami (jakimi jeszcze nie wiem)

Jak palę papierosa przy oknie tarasowym to dym ucieka do środka jednego wielkiego pomieszczenia w kierunku kratki wentylacyjnej. Czyżby tu leżał największy problem?

P.S. jak ogarnę termowizję to pochwalę się fotkami - może coś doradzicie skąd to może wiać i gdzie mi ciepło wywala z chałupy.
Dodam, że jest to pierwszy rok więc koszta ogrzewania nie są jeszcze ustabilizowana i ciężko mi coś powiedzieć, bo cały czas kombinuję i dokładam gadżety typu pokojowy regulator temp.
Link do komentarza
1 -
Cytat

-zbyt słaba izolacja dachu połączona z innymi rzeczami - 15cm wełny


2- Niekontrolowana wentylacja grawitacyjna.

PS.
Skoro chcesz rozbierać dach, to pomyśl o izolacji nakrokwiowej.
Jak Ci się to uda ładnie, czyt. szczelnie, połączyć z ociepleniem ścian, to efekt odczujesz od razu.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Jani - możesz jaśniej icon_smile.gif. Ja nie jestem inżynierem budownictwa. Ja znam się na drzwiach i ich montażu ale reszta zagadnień związanych z dachem czy hydrauliką to nie moja bajka i nawet się w to za specjalnie nie zagłębiam bo nie umiem i chyba nie chcę umieć icon_smile.gif.
Jak rozumiem (mówiąc po ludzku) mam zdjąć poszycie dachu i na górę dać dodatkową izolację w postaci np. pianki?

u mnie jest tak (od dołu)
-płyta gk na profilu jak dobrze pamiętam a nie bezpośrednio do desek)
-deskowanie
-membrana paroprzepuszczalna
-deskowanie
-blacha na dachu

Chciałem zdjąć blachę z dachu, cyknąć piankę pomiędzy deski i założyć znowu poszycie.
Dach lekkiej konstrukcji - kratownica z desek a nie pełne deskowanie.
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
Cytat

Jani - możesz jaśniej icon_smile.gif. Ja nie jestem inżynierem budownictwa. Ja znam się na drzwiach i ich montażu ale reszta zagadnień związanych z dachem czy hydrauliką to nie moja bajka i nawet się w to za specjalnie nie zagłębiam bo nie umiem i chyba nie chcę umieć icon_smile.gif.
Jak rozumiem (mówiąc po ludzku) mam zdjąć poszycie dachu i na górę dać dodatkową izolację w postaci np. pianki?

u mnie jest tak (od dołu)
-płyta gk na profilu jak dobrze pamiętam a nie bezpośrednio do desek)
-deskowanie
-membrana paroprzepuszczalna
-deskowanie
-blacha na dachu

Chciałem zdjąć blachę z dachu, cyknąć piankę pomiędzy deski i założyć znowu poszycie.
Dach lekkiej konstrukcji - kratownica z desek a nie pełne deskowanie.



Tu masz przykładowe rozwiązanie jak to zostało rozwiązane (zdjęcia).
- http://purizol.pl/gallery/roentgena_pianka...retanowa_01.jpg
-http://purizol.pl/gallery/roentgena_pianka...retanowa_02.jpg
-http://purizol.pl/gallery/roentgena_pianka...retanowa_03.jpg

Pierwszego dnia dekarze zdjęli dachówki i osunęli wełnę oraz zabezpieczyli dach folią budowlaną. Drugiego dnia przyjechała ekipa od piany, ociepliła dach i zaraz po nich weszli dekarze położyli nową membranę, łaty i kontrłaty. Trzeciego dnia ułożyli dachówki.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Dzięki wielkie. Widziałem wcześniej post ale jakoś rzadko tu zaglądam aby odpowiedzieć.
Wiecie co zrobiłem moi drodzy? Poprosiłem grzecznie pana z kamerą termowizyjną aby wpadł do mnie i aby pokazał mi paluchem dlaczego ucieka mi ciepło oraz gdzie.

Co się okazało - izolacja fundamentów ukłoniła się w pas i poprosiła o jej wykonanie icon_smile.gif. Także przełom września i października działam z fundamentami od A do Z (stary budynek przypomnę). Jak się ochłodzi i zacznę grzać to zrobię powtórkę z termo i zobaczymy.

P.S. Na dachu termo wyszło OK. Jakimś małym punkcikiem coś ucieka ale jestem wstanie zagryźć zęby w tym sezonie aby tego nie poprawiać.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Nie będę zakładał nowego tematu.. Dostałem ofertę z firmy na ocieplenie pianą PUR Polychem Systems.
Firma proponuje mi pianę o przewodności 0,038 i grubości 20cm w cenie 48zł netto z 25letnią gwarancją...

Drugą opcją jest Wełna mineralna PROFIT-MATA ISOVER EPS 035 grubość 200 mm + Wełna mineralna SUPER-MATA ISOVER EPS 033 grubość 50 mm co daje 25cm ocieplenia i kosztuje ~31zł m2

Wełna wychodzi dużo taniej, ale muszę doliczyć robociznę..
Co się lepiej sprawdzi 20cm pianki czy 25cm wełny?
Link do komentarza
Cytat

Bierz wełnę, wełna sprawdzi się na pewno dużo lepiej. A co do robocizny to sam możesz spokojnie wełnę położysz, jest to dziecinne proste.

A co masz pod pokryciem, membranę czy deskowanie?



Membranę. Tak, ocieplałem kiedyś domki kanadyjskie więc raczej nie będę miał problemu. Po prostu uległem presji znajomego, który mnie namawia na pianę chwaląc jakie to zajebiste.., ale nadal nikt nie potrafi powiedzieć co się stanie z krokwiami obłożonymi pianą za 10-20lat...
Dobrze, że mnie sprowadziłeś na ziemię przynajmniej coś zaoszczędzę $
Link do komentarza
Cytat

Membranę. Tak, ocieplałem kiedyś domki kanadyjskie więc raczej nie będę miał problemu. Po prostu uległem presji znajomego, który mnie namawia na pianę chwaląc jakie to zajebiste.., ale nadal nikt nie potrafi powiedzieć co się stanie z krokwiami obłożonymi pianą za 10-20lat...
Dobrze, że mnie sprowadziłeś na ziemię przynajmniej coś zaoszczędzę $


Kolega też chciał piane ale w końcu poprzestał na wełnie.
Co do piany to raczej membrana się nie nadaje tylko deskowanie.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Kolega też chciał piane ale w końcu poprzestał na wełnie.
Co do piany to raczej membrana się nie nadaje tylko deskowanie.




Jeżeli chodzi o tzw. "pianę" proszę zapoznac się z rozwiązaniami firmy Recticel Izolacje. Do izolacji dachów skośnych od wewnątrz firma ofruje płyty Eurothane G

A tu link do rozwiązań systemowych.


Tutaj zaś rozwiązanie izolacji nakrokwiowej płytami Powerroof
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Witam
Zdecydowaliśmy z żoną że dach ocieplimy pianą. Otrzymaliśmy wiele ofert z Polski na ocieplenie dachu i kilka firm wizytowało budowę. Niestety okazało się że jest kilku producentów pian i każdy zachwala swoje a w szczególności firmy które pryskają pianami firmy Demilec USA i PUR Incynene. Wykonawcy np: pianą technopol, polychem system, pcc prodex i purinova informują że przy natrysku 18cm (taką chcemy grubość) nie ma znaczenia jaką firmę wybierzemy.
Proszę o informację czy naprawdę patrzeć wyłącznie na cenę, sprzętem jakim firma dysponuje oraz jakie ma referencję czy też wziąć pod uwagę dostawcę piany.
Z różnych stron dowiedziałem się że współczynnik lamda, o której chętnie mówią firmy tak naprawdę jest stały nie zależy od grubości nałożonej piany. Proszę o podpowiedź bo niedługo chcemy wybrać firmę. icon_eek.gif




Witam,
Ja osobiście tez zaczynam budowę domu i ja już na samym początku postanowiłam że będę ocieplać dach pianą poliuretanową tzw. PIR w płytach. Uważam że gotowy materiał ma bardzo dużo zalet. Są płyty poliuretanowe które mają specjalne pióro-wpusty które powodują że na dachu nie występuje w ogóle mostek termiczny i co najważniejsze wystarczy zaledwie 120mm (lambda 0,024W/mK, poliuretan komorowa zamknięty) aby dobrze ocieplić dach, można oczywiście zastosować większą grubość np. 140mm. Jeśli chodzi o piany natryskowe są to piany komorowe otwarte które mają bardzo słabą lambdę ok 0,034 W/mK to zaledwie taka lambda jak wełny. Ja osobiście polecam materiał w formie płyty:

Polecam następujący materiał, poniżej link:

https://www.youtube.com/watch?v=UMYJ_emfwFc Edytowano przez Eksperci Recticel Insulation (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Witaj, Eksperci Insulation.
Czy ściany też da się ocieplić tymi płytami ? Zrobisz tak?




Da się oczywiście ocieplić ściany pianą poliuretanową tylko pytanie czym będzie wykończona ściana. Jak klinkierem to idealna jest płyta o nazwie Eurowall.

Jak dla mnie najważniejsze jest ocieplenie dachu i posadzki, nad ścianą jeszcze myślę, ale u mnie na pewno na dachu będzie płyta poliuretanowa oraz na posadzce pod ogrzewanie podłogowe.
Link do komentarza
  • 1 rok temu...

wiem że to stary post, ale czytając niektóre informacje stwierdzam że jeśli ktoś nie zna się na temacie niech się nie wypowiada, i nie mąci w głowie innym którzy chcą wykonać takie ocieplenie.

Jak ktoś chce konkretów proszę o pytania - jak będę mógł to pomogę.

 

i NIE WOLNO kłaść między krokwie dachu piankę zamknięto komórkową... Dla czego? ponieważ otwarto komórkowa oddycha - jak już wcześniej ktoś pisał-  i odparowuje wodę z drzewa które na pewno nie jest suche... zamknięto komórkowa zamknie szczelnie poddasze i drzewo może po latach zgnić...

Ktoś wspominał o przemarzalności 18cm krowki? na litość!!! przemarzalność drzewa to ok 6 cm w głąb drewna, jak masz 18 cm to nie musisz zabezpieczać (chociaż nie zaszkodzi na pewno) drzewa od góry pianka - MOSTEK NIE STWORZY SIĘ BO NIE MA JAK !!!

 

pozdrawiam wszystkich SPECÓW tematu!

Link do komentarza
  • 3 lata temu...

Jak czytam to wiele argumentów mnie bardzo rozśmieszyło.

Najbardziej o gąbce która nasiąka. Tak jakby wełna nie nasiąkała.

Z jednej strony ktoś chce mieć przegrodę otwartą dyfuzyjnie, a z drugiej?

 

Rozumiem zwolenników płyt ale trzeba wykazać poważną wadę takiego rozwiązania ze względu na konieczność stosowania licznych połączeń. W badaniu całości taka izolacja może wypaść dużo gorzej od izolacji projektowanej czyli natrysku (in situ).

 

To, że nie wolno położyć pianki zamknięto-komórkowej na dach deskowany też nie jest prawdą. Równie dobrze można by było powiedzieć, że nie wolno polakierować drewnianych drzwi, ławki w ogródku czy trumny.

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Żeby drenaż cały czas funkcjonował prawidłowo, to trzeba zachować kolejność poszczególnych warstw  filtracyjnych, to chroni drenaż  przed zamuleniem.      Nie ma to znaczenia nawet gdyby nie było rur drenarskich a sam tłuczeń zamiast nich, wykorytowanie w wykopie ze spadkiem do studzienki wystarczy, drenaż by funkcjonował.   Jest tylko jeden warunek, woda znajdująca się w tym tłuczniu musi mieć gdzie odpłynąć, czyli potrzebna jest studzienka, odpowiednie spadki  z odpływem poniżej tego drenażu.  Rury drenarskie tylko umożliwiają szybsze odprowadzenie tej wody.   W glinie są żyły żwirowe, którymi woda przemieszcza za się latami bez trudu.  
    • Kamienia nie ma być za dużo pod rurą - bo będzie ona stała pod rurą, chyba że jakoś się przepcha pod tą rurą niżej - ale spadki drenów z zasady mają być niewielkie, żeby woda nie uciekała szybko, a wolno - jak w kanalizacji. Jak masz za dużo kamienia pod spodem, a spadek drenu niewielki (taki ma być) - no to woda będzie tam stała - nie uniesie się w górę do drenu.    Ja robiłem u siebie drenaż - i pilnowałem spadków - centymetr dwa odchyłki to nie problem, ale więcej nie. najpierw podsypkę poziomowałem  (drobna frakcja) potem na to rura - i przykładałem cegłami pełnymi itp. ciężarami - i obsypywałem. najpierw drobnym potem dalej od rury grubszym kruszywem.   
    • Montaż rynien spustowych.     https://youtu.be/zHsAZov0Rs0  
    • Zakładając że kamienia pod rurami jest sporo i nie zamuli się na całej wysokości to chyba jest możliwe że woda z najdalszego kąta przepłynie do najniższego punktu drenażu przez kamień?    Czy ktoś z was robiąc drenaż samemu zwracał uwagę na idealne przestrzeganie spadków żeby gdzieś nie szło do góry?  Ja to robiłem z kolegą który to robił kilka razy i po zasypianiu całości wieczorem wziąłem laser i posprawdzałem w paru miejscach odgrzebując kupki kamyków do góry gołej rury i wyszło mi różnie. Są gdzieniegdzie 4-5 cm górki, nawet doliny też 4 cm i zastanawiam się czy to tak zostawić czy poprawić. Bo chyba to będą miejsca gdzie będzie zbierać się muł którego woda pod górkę nie przepchnie do studni? 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...