Skocz do zawartości

Pomoc w doborze grzejników


Recommended Posts

Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Kolego jesteśmy w XXI w i zapomnijmy o grawitacyjnym ogrzewaniu. Ja też nie jestem instalatorem. Prawidłowo zrobiony projekt ma podane nastawy zaworu term. i ilość obrotów przy kryzach itd....
Nie wiem jak w polsce z pomocami bo np. w niemcach przy nastawie masz tabele dla DIN 10bis DIN 20 dla kv(kvs) wartości. Tak samo jest z kryzowaniem instalacji np. V=1800l/h 4100Pa daje niepełne trzy obroty.


K.... przestań o tych Niemczech! Podaj tabele o których tak trzęsiesz i nie siej zamętu bo już powoli mnie to zaczyna w.... takie szcze gadanie.
W Polsce pisze się z dużej litery analfabeto!!!!!!!
A ty w którym wieku żyjesz? nawet nazw państw nie umiesz poprawnie napisać a będziesz tu innych szkolił. Przejadłeś mi się tym wpisem Janku.


I właśnie ciśnienie już mam, muszę odejść od kompa i je sobie skryzować napojem bogów icon_evil.gif
Napisano
Cytat

K.... przestań o tych Niemczech! Podaj tabele o których tak trzęsiesz i nie siej zamętu bo już powoli mnie to zaczyna w.... takie szcze gadanie.
W Polsce pisze się z dużej litery analfabeto!!!!!!!
A ty w którym wieku żyjesz? nawet nazw państw nie umiesz poprawnie napisać a będziesz tu innych szkolił. Przejadłeś mi się tym wpisem Janku.



Witaj Kolego,
a do czego tobie są potrzebne tabele jak ty i tak będziesz robił po swojemu.

Pozdr.

Janek
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Witaj Kolego,
a do czego tobie są potrzebne tabele jak ty i tak będziesz robił po swojemu.

Pozdr.

Janek


Jeżeli tak twardo twierdzisz i bronisz swoich prawd to pokaż, uświadom mnie, chcesz abym żył w niewiedzy.
A jeżeli nie chcesz ich pokazać to proponuje Ci to co już wcześniej napisałem, zamilcz i nie rób z siebie pośmiewiska.
Jeżeli będziesz miał racje to odszczekam to co napisałem i do Częstochowy na kolanach pójdę prosić o przebaczenie.
Napisano
Co do tych tabel - to chyba każdy producent armatury musi mieć takie, tzn. udostępnić.
W końcu na jakiejś podstawie trzeba ustawić nastawy.
To chyba nie tajemnica.

Generalnie mówicie o tym samym, tylko inaczej icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Jeżeli tak twardo twierdzisz i bronisz swoich prawd to pokaż, uświadom mnie, chcesz abym żył w niewiedzy.
A jeżeli nie chcesz ich pokazać to proponuje Ci to co już wcześniej napisałem, zamilcz i nie rób z siebie pośmiewiska.
Jeżeli będziesz miał racje to odszczekam to co napisałem i do Częstochowy na kolanach pójdę prosić o przebaczenie.



No już dobrze. Mam prośbę Tylko nie idź do Częstochowy.
Muszę zrobić zdjęcie a dzisiaj jest późno. Obiecuję, że na sobotę lub niedzielę podrzucę tabele.


Cytat

Co do tych tabel - to chyba każdy producent armatury musi mieć takie, tzn. udostępnić.
W końcu na jakiejś podstawie trzeba ustawić nastawy.
To chyba nie tajemnica.

Generalnie mówicie o tym samym, tylko inaczej icon_biggrin.gif



Niektórzy producenci zaworów termost. podają tabele gorzej z zaworami do kryzowania niestety to piechotka albo tabela.

Cytat

nie krępuj się, chcesz wiedzieć więcej niż tam w szkpowie to się pytaj, tu mamy już XXII względem zacofańców zza Łaby



Tego się nie da skomentować.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Co do tych tabel - to chyba każdy producent armatury musi mieć takie, tzn. udostępnić.
W końcu na jakiejś podstawie trzeba ustawić nastawy.
To chyba nie tajemnica.

Generalnie mówicie o tym samym, tylko inaczej icon_biggrin.gif


Nie do końca, bo nastawa wstępna to inaczej kryzowanie i nie ma czegoś takiego jak dolny zawór do kryzowania.
http://www.convector.pl/katalogi/zawory_termostatyczne.pdf
Napisano
Cytat

Co do tych tabel - to chyba każdy producent armatury musi mieć takie, tzn. udostępnić.
W końcu na jakiejś podstawie trzeba ustawić nastawy.
To chyba nie tajemnica.

Generalnie mówicie o tym samym, tylko inaczej icon_biggrin.gif



Ja miałem problem znaleźć zawory do kryzowania w swoim rejonie.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

No już dobrze. Mam prośbę Tylko nie idź do Częstochowy.
Muszę zrobić zdjęcie a dzisiaj jest późno. Obiecuję, że na sobotę lub niedzielę podrzucę tabele.




Niektórzy producenci zaworów termost. podają tabele gorzej z zaworami do kryzowania niestety to piechotka albo tabela.


Tego się nie da skomentować.
Tak zrobisz zdjęcia jak najpierw sam narysujesz tabele a potem zrobisz fotki icon_biggrin.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Ja miałem problem znaleźć zawory do kryzowania w swoim rejonie.


zalamka.jpg :blowup:
Ty masz jakiegoś pecha, piszesz o tabelach, sorki o tabeli do dolnego kryzowania której nie ma, piszesz o zaworach do kryzowania których nie ma i czego w tych niemcach jeszcze nie ma?
Napisano
Cytat

Bo kryzowało się dawniej.
Ale do kolegi to nie dociera i kryzuje nadal icon_biggrin.gif




Ja nie jestem od kryzowania.

Cytat

zalamka.jpg :blowup:
Ty masz jakiegoś pecha, piszesz o tabelach, sorki o tabeli do dolnego kryzowania której nie ma, piszesz o zaworach do kryzowania których nie ma i czego w tych niemcach jeszcze nie ma?


Przeczytałeś!
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

ok wrzucę wycinek o wyrównaniu ciśnienia w instalacji, ale jest to po niemiecku. Jak będziesz miał problemy to poproś Wujka Google to przetłumacz tekst.


Powiedziałem Ci i na tym zakończę z Tobą jałowa dyskusję. To jest polskie forum, żyję i mieszkam w Polsce i żadnych szwabów nie będę czytał i nie w.... mnie dalej tymi szwabskimi nowinkami.
Wystarczająco wyrozumiale napisałem czy mam Ci przetłumaczyć? Nie musisz wujka google prosić, sam Ci osobiście przetłumaczę.
Napisano
Cytat

ok wrzucę wycinek o wyrównaniu ciśnienia w instalacji, ale jest to po niemiecku. Jak będziesz miał problemy to poproś Wujka Google to przetłumacz tekst.


Mam wrażenie, że jaja sobie robisz
Napisano
Cytat

Mam wrażenie, że jaja sobie robisz


Dlaczego tak uważasz?
Nie wiem jak się podłącza strony inter. jak podpowiesz to wstawię tą stronę.

Cytat

Powiedziałem Ci i na tym zakończę z Tobą jałowa dyskusję. To jest polskie forum, żyję i mieszkam w Polsce i żadnych szwabów nie będę czytał i nie w.... mnie dalej tymi szwabskimi nowinkami.
Wystarczająco wyrozumiale napisałem czy mam Ci przetłumaczyć? Nie musisz wujka google prosić, sam Ci osobiście przetłumaczę.


To zdecyduj się co w końcu chcesz?
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Dlaczego tak uważasz?
Nie wiem jak się podłącza strony inter. jak podpowiesz to wstawię tą stronę.


Słuchaj, po raz ostatni Ci na spokojnie doradzę, chcesz to pisz tu po polsku, o polskich warunkach i wklejaj linki z tekstem po polsku. Nie będziesz germanił polskiego forum tekstami niemieckimi .
I g.... mnie obchodzi co w Niemczech mają i jak robią, koniec, kropka, stop!!!!!
Napisano
Cytat

Dlaczego tak uważasz?
Nie wiem jak się podłącza strony inter. jak podpowiesz to wstawię tą stronę.


To zdecyduj się co w końcu chcesz?



Wstaw link ...

DSC01446.jpg

Gość mhtyl
Napisano
Cytat

To zdecyduj się co w końcu chcesz?


Abyś zamilkł icon_biggrin.gif
Ty naprawdę nie rozumiesz polskiej pisowni. zalamka.jpg
Napisano (edytowany)
Cytat

Uhu - wszystko zrozumiałem ... ech...


Co prawda kulawo, ale można wyświetlić tłumaczenie strony tak:

* Wchodzisz w https://translate.google.pl/
* W oknie po lewej ustawiasz język, w tym przypadku niemiecki.
* Po prawej ustawiasz język, w naszym przypadku polski.
* W lewe okno wklejasz link interesującej cię strony.
* Naciskasz ikonkę "Tłumacz".
* Na koniec klikasz w link po prawej stronie. I masz! icon_biggrin.gif

BTW, niektóre filmy są tak tłumaczone... Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Napisano
A ta strona, to apropos czego:
- kryzowania ?
- tabel nastawów ?
- ma pogłębić wiedzę - czyją ? Bo fachowiec zejdzie na zawał ze śmiechu, domorosły instalator nie wykona na tej podstawie instalacji, a zupełny laik powie: "co to qr.a jest ? Tego uczyli mnie w podstawówce (w Polsce)."

A adresat tej odpowiedzi, ze szczęścia dostanie udaru mózgu, bo jakiś .......... (ktoś) po 2 latach od postawionego pytania, prezentuje stanowisko niemieckie w tej sprawie.
Napisano
Cytat

A ta strona, to apropos czego...



Mnie się już tego komentować nawet nie chciało...
To co napisałem (że zrozumiałem) to dosłownie znaczy to co napisałem
(nie, że nie przeczytałem tekstu icon_biggrin.gif )
Napisano (edytowany)
Cytat

Myślę, że bardziej przystępnie: http://pl.heating.danfoss.com/PCMPDF/RA-DV_VDGWJ349.pdf i w ojczystym języku.
A poza tym wiadomo co z czym, bo ta tabelka to tylko jakaś przykładowa tabelka z której nic nie wynika - nawet jakich zaworów to dotyczy.


"MrTomo" dał przykład grzejników Herz ja podrzucam pdf-a z Herz-a
na str 1 zawór nr 3923 i3924 to są zawory kryzujące na powrocie .
na str 3 masz pokazany klucz do ustawiania zaworu i instrukcja ustawiania zaw.
na str 4 - 6 masz tabele nastaw.

pozdr. Janek

Kt_3923_RL_5_1_.pdf

Edytowano przez janek17 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

a tamta tabela - to taki wygłup ?




Nie tamte tab. są to tab. do nastawy zaworu term (kolorowa). i do zaw. na powrocie grzejnika(czarno-biała).
U Herz-a masz podobne tabele nastaw zaw.

Właśnie z nich korzystają projektanci CO.

pozdr. Janek
Napisano
Cytat

A anglojęzyczni z jakich tabel korzystają ?
Już nie wspomnę o maluczkich, posługujących się tylko językiem ojczystym.



Nie rozumiem jakich maluczkich? Kim są Ci maluczcy?
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Nie tamte tab. są to tab. do nastawy zaworu term (kolorowa). i do zaw. na powrocie grzejnika(czarno-biała).
U Herz-a masz podobne tabele nastaw zaw.

Właśnie z nich korzystają projektanci CO.

pozdr. Janek


Tylko zadam pytanie kto kryzuje na zaworze termostatycznym i na powrocie?
Albo jedno albo drugie. A praktyczniejsze jest i powszechnie stosowanie kryzowanie-ustawa wstępna na zaworze termostatycznym. Jest bardziej przejrzysta bo są naniesione cyferki i o wile łatwiejsza, bo w razie awarii grzejnika wystarczy zakręcić zawór aby zamknąć dopływ wody z instalacji c.o. i po usunięciu usterki zawór odkręcić bez ponownego ustawania-kryzowania co w przypadku kryzowania na zaworze dolnym jest bardziej kłopotliwe przy wystąpieniu usterki grzejnika, mam na myśli ponowne ustawienie-kryzowanie.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Niemcy ? icon_lol.gif


Na to wygląda, że takie rzeczy to tylko w niemcach mogą się dziać icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Tylko zadam pytanie kto kryzuje na zaworze termostatycznym i na powrocie?
Albo jedno albo drugie. A praktyczniejsze jest i powszechnie stosowanie kryzowanie-ustawa wstępna na zaworze termostatycznym. Jest bardziej przejrzysta bo są naniesione cyferki i o wile łatwiejsza, bo w razie awarii grzejnika wystarczy zakręcić zawór aby zamknąć dopływ wody z instalacji c.o. i po usunięciu usterki zawór odkręcić bez ponownego ustawania-kryzowania co w przypadku kryzowania na zaworze dolnym jest bardziej kłopotliwe przy wystąpieniu usterki grzejnika, mam na myśli ponowne ustawienie-kryzowanie.


Tak samo robisz z zaworem powro. zakręcając liczysz ile obrotów wykonałeś i to zapisujesz na karteczce podczepiając do zaw. jak kolega z pracy(zmiennik) przyjdzie to zakuma w mig.
Napisano (edytowany)
Cytat

Tak samo robisz z zaworem powro. zakręcając liczysz ile obrotów wykonałeś i to zapisujesz na karteczce podczepiając do zaw. jak kolega z pracy(zmiennik) przyjdzie to zakuma w mig.



Mistrzu drogi.

1. Po 15 latach, to w realiach tego świata, albo tej firmy już nie będzie, albo Pan Józek będzie kryzował za błekitną tęczą, albo myszy wpierdziela kartkę z bezcennymi zapiskami.

2. Coś mnie się wydaje, ze mając jedno dziecko, uczysz ojca, wielodzietnej rodziny, robienia dzieci.

3. Na tym forum, mówiąc o instalacji C.O. ma się na myśli instalacje w kurnikach, a nie w Pałacu Kultury.

4. U nas (w Polsce) jest taki zwyczaj (chyba dziwny), że w przypadku produktu pt. "środek techniczny", z zasady i w zasadzie, dostępne są DT, o czym wiedzą nie tylko instalatorzy. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Tak samo robisz z zaworem powro. zakręcając liczysz ile obrotów wykonałeś i to zapisujesz na karteczce podczepiając do zaw. jak kolega z pracy(zmiennik) przyjdzie to zakuma w mig.


Zabrzmiało to tak jakby zmiennik przychodził do zakładu produkcyjnego na II zmianę icon_lol.gif
Wiesz, ja kiedyś pracowałem na automatach tokarskich i na fajrant zostawiało się takie karteczki na maszynie z informacja kiedy było załadowanie materiału do maszyny, to jest informacja dla zmiennika żeby zakumał i kumał choć żabą nie był icon_biggrin.gif
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Minęło już trochę czasu,więc jeżeli wątek jest w dalszym ciągu aktualny to daj znać na jaki model grzejników ostatecznie się zdecydowałeś oraz czy jesteś zadowolony. Czekamy na Twoją odpowiedź.
  • 1 rok temu...
Napisano
Podepnę się pod temat ponieważ mam pewne wątpliwości.

Mieszkam na ostatnim piętrze nowego bloku, pokój narożny (3.3m x 2.9m), jedna ze ścian idzie na zachód, druga na wschód. Pokój 9.5m kw z dużym oknem od podłogi do sufitu.

Zamontowany jest teraz grzejnik KERMI THERMx2 600x600 V21 (dwie płyty jeden radiator w środku) o grubości 50mm. Nie wiem jaką ma on moc bo nie mogę się doszukać ale pewnie około 800W jak podobne produkty.

W tym momencie przy około 0-5 stopniach na dworze i niskiej temperaturze wody w grzejniku( nie grzeją jeszcze na max) Grzejnik musi praktycznie cały czas pracować na max żeby utrzymać te 21-22stopnie. Gdy go skręcę np na poziom 3 to pokój będzie niedogrzany, odczucie chłodu ze względu na dwie ściany zewnętrzne. Obawiam się że gdy będzie -20C będzie zimno.

Pytanie czy nie lepiej byłoby tam dać jakiś grzejnik 600x600 V22 1050W lub 600x800 V22 1400W? zastanawiam się nad jego wymianą wahając się między tymi dwoma, czy 80cm nie będzie za duży może to nieść jakieś złe skutki?


Z góry dzięki za pomoc.
Napisano
Cytat

Podepnę się pod temat ponieważ mam pewne wątpliwości.

Mieszkam na ostatnim piętrze nowego bloku, pokój narożny (3.3m x 2.9m), jedna ze ścian idzie na zachód, druga na wschód. Pokój 9.5m kw z dużym oknem od podłogi do sufitu.

Zamontowany jest teraz grzejnik KERMI THERMx2 600x600 V21 (dwie płyty jeden radiator w środku) o grubości 50mm. Nie wiem jaką ma on moc bo nie mogę się doszukać ale pewnie około 800W jak podobne produkty.

W tym momencie przy około 0-5 stopniach na dworze i niskiej temperaturze wody w grzejniku( nie grzeją jeszcze na max) Grzejnik musi praktycznie cały czas pracować na max żeby utrzymać te 21-22stopnie. Gdy go skręcę np na poziom 3 to pokój będzie niedogrzany, odczucie chłodu ze względu na dwie ściany zewnętrzne. Obawiam się że gdy będzie -20C będzie zimno.

Pytanie czy nie lepiej byłoby tam dać jakiś grzejnik 600x600 V22 1050W lub 600x800 V22 1400W? zastanawiam się nad jego wymianą wahając się między tymi dwoma, czy 80cm nie będzie za duży może to nieść jakieś złe skutki?


Z góry dzięki za pomoc.


To moze byc wina parametrów zasilania i regulacji temperatury. Proponuję sprawdzić czy zawór i głowica pracują prawidłowo i czy grzejnik nie jest zapowietrzony.
Napisano (edytowany)
Albo wszystko jest OK, bo medium jest "sterowane" pogodówką, a zawór grzejnikowy jest z termostatem, np. takim:



Można taką głowicę (termostatyczną) odkręcić (od zaworu) i sprawdzić czy grzejnik bardziej się rozgrzewa.


dopisałem: na niebiesko Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano

Grzejnik nie jest zapowietrzony. Grzeje tak samo równo jak w pozostałych pokojach i z taką samą temperaturą.
Głowica termostatyczna, jak nagrzeje to odcina, działa prawidłowo.

Im zimniej na dworze tym grzejnik dostaje cieplejszą wodą z sieci, ale przy obecnej temperaturze 0-5C stopni mam wrażenie, że grzejnikowi brakuje ze 200W mocy. W pokoju jest ok 1.5C stopnia chłodniej niż w pozostałych.

Napisano
Cytat

Głowica termostatyczna, jak nagrzeje to odcina, działa prawidłowo.



tyle że:
- może być "zacięty" trzpień zaworu, o czym napisano powyżej,
- może być zbyt mały "skok" głowicy w stosunku do trzpienia zaworu - skok jest regulowany albo przez wykręcenie "dinksa" w głowicy, albo przez podkładki.

Wymontowanie głowicy, da jasną odpowiedź.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...